Cestovní ruch Dopravci Infrastruktura Železnice Zprávy

KPT Rail chce vyjet na Kozí dráhu, podle Správy železnic by oprava stála přes sto milionů

Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077
Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077

Společnost KPT Rail chce oživit provoz na takzvané Kozí dráze, která vede z Děčína do Oldřichova u Duchcova. Podle vedoucího provozu Jaroslava Kuglera objednala firma na letní sezonu kapacitu pro 376 vlaků, které by vypravila na vlastní riziko. U Správy železnic (SŽ) neuspěla. Osud zchátralé tratě, kde byla pravidelná celoroční doprava ukončena v prosinci 2007, je přitom nejasný.

„Celé jsme to s kolegy prošli a není tam závada. Ta trať má největší turistický potenciál z celého Ústeckého kraje,“ řekl Kugler. Na letní jízdy o víkendech a svátcích (vždy čtyři páry vlaků) prý dopravce sehnal sponzory. Jezdil by motorovým vozem 811, který pořídil na Slovensku.

Správa železnic obnovu trati a provozu ale neplánuje. „V současné ani budoucí době se se zprovozněním trati nepočítá, s objednavatelem dopravy – Ústeckým krajem – jsme v častém kontaktu a řešíme požadavky kraje na železniční infrastrukturu. Požadavek na obnovení provozu ze strany kraje neregistrujeme,“ uvedl mluvčí SŽ Marek Illiaš. Doplnil, že hrubý odhad nákladů na zprovoznění dráhy v režimu D3 se pohybuje v řádech 100 až 150 milionů korun, včetně obnovy zabezpečení na přejezdech.

Kraj klade zodpovědnost na Správu železnic, uvítal by přitom definitivní verdikt, co s tratí bude dál. „O budoucnosti Kozí dráhy musí rozhodnout především stát, respektive Správa železnic. Vzhledem k jejímu budoucímu využití a případnému rozvoji by bylo nějaké rozhodnutí vítané, ať už by byla trať opravená a zprovozněná, prodaná, či definitivně zrušená,“ sdělila mluvčí kraje Magdalena Fraňková.
„Současná situace a nečinnost drží Ústecký kraj i okolní města v nejistotě. V případě zprovoznění trati by kraj uvažoval o objednávce dopravy v režimu turistické trati. Obdobně by se našlo využití pro koridor i v případě zrušení trati,“ doplnila.

Pravidelná (celoroční, každodenní) doprava byla na trati Děčín hl.n. – Oldřichov u Duchcova ukončena při změně grafikonu v prosinci 2007. Důvodem byla absence objednávky ze strany Ústeckého kraje z důvodu nízkého využití vlaků. Po ukončení pravidelné dopravy se vlaky na trať dostávaly zřídka a nepravidelně. Na úseku Děčín hl.n. – Telnice byl příležitostný provoz až do 26. října 2015. Pak Správa železnic zavedla dlouhodobou výluku s poukazem na nestabilní svah.

315 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

Oprava celé dráhy za čtvrtinu ceny e-shopu na dálniční známky. To je zadarmo!

Macek

Za studenty stát vyhodí půl miliardy měsíčně…!

Hen ten oný

Děti jsou nadějí národa. 😃

Spravedlnost

No narozdil od zbytecne Kozi drahy opravdu ano. Pokud treba chcete duchod.

Pepa z depa

No, ti studenti jsou aspoň investice do budoucnosti a možná z nich nebudou nekritičtí obdivovatelé pomalých ztrátových lokálek, pokud se neučej aspoň základy ekonomiky.

HonzaEM

Zato oprava dráhy není investice do budoucnosti….

Franta Jouda

Co to je 100 mega v dopravních stavbách? Naprosté drobné… Našly se peníze na žebračenky pro koblížky, tohle by nikoho nezabilo… Jenže tímhle si voliče nekoupíte, není to tedy zajímavé téma.

Zbyněk

Omluva, je to tím množstvím.

Karlos S.

Zapomíná se, proč tahle trať skončila doopravdy. Motoráky tu jezdívaly plné, jenže pozemky a případná stavba přivaděče byly větším lákadlem. Tady nešlo o dopravu a o lidi ale o vyčůranost, která se nedotáhla. A teď tu máme jen trať, kterou nikdo nechce dát dohromady i když by se tu zájemci o vlaky pro cestujících našli. Inu když si lidé zvolili tehdy do vedení kraje lidi, kterým nešlo o lidi, tak se pak nemůžeme divit.

Děčín

Než se v roce 2007 zkazil jízdní řád, tak lidé v úseku u Děčína vlakem jezdili, ve špičce se občas i v motoru stálo. Zde nevhodná aplikace taktového JŘ + zrušení spojů do práce vedla k velkému odlivu cestujících. Kraj nemusel být tak striktní a přísný, jinde projevil (a projevuje) více benevolence – třeba vlaky okolo Postoloprt toho vozí o dost méně než „Kozí dráha“ těsně před rokem 2007 a stále se s nimi počítá …

HonzaEM

V Postoloprtech asi není někdo vlivný, kdo má zájem trať zrušit.

pozorovatel

Navíc je to kraj obydlený do značné míry jinobarevným obyvatelstvem, takže by snahy zrušit jim vlaky mohly být označovány za dyzgryminaci, a tomu se každý opatrný politik bude snažit vyhýbat.

Pepa z depa

„Celé jsme to s kolegy prošli a není tam závada. Ta trať má největší turistický potenciál z celého Ústeckého kraje,“ řekl Kugler. —- Tak nevím kdo je ten pán a jaké má vzdělání, ale pokud tam není závada, měl by si nejméně koupit brejle.
Šotoušci smiřte se s tím, pokud kdy bude na této trati provoz, tak na kolečkových bruslích a jízdních kolech, ta trať je už dávno po smrti a nikdo a nic ji už nedá dohromady. A vrážení státních peněz do ní, by nebylo ničím jiným, než plýtváním pro rozmar pár nekritických bláznů…

kakov

pepíčku, smiř se s tím, žen ěkteří lidé mohou mít jiný názor než ty a není to nic zakázaného…..

Pepa z depa

S názorem si můžete víte co? Názor je jen subjektivní pohled nějakého jedince, který se odvíjí od mnoha faktorů, mezi nimž je třeba inteligence, vzdělání, schopnost kritického a nezaujatého pohledu, základní ekonomická pravidla a další a další. A jen to co jsem vyjmenoval, každýmu šotouškovi chybí. Pokud se někdo projde po trati a bez jakéhokoliv měření jen pohledem zjistí, však je to v pořádku, žádná závada, zítra pojedou vlaky, je to nebezpečný magor, který by měl být izolován od lidí a nebo obžalován z pokusu o obecné ohrožení…

kakov

mě zase připadá, že vy by jste si zasloužil ústavní léčbu, jsem toho názoru, že psát lze i bez zbytečně povýšeného a urážlivého tónu (např. výraz šotouškové), budete se divit, ale mezi fanoušky železnic je i řada chytrých lidí s velkým přehledem, možná mnohem větším, než autíčkáři, kteří by nejradši zrušili každý metr kolejí 😀

Kuba

MNě zase připadá, že Vy BYSTE si zasloužil kurz češtiny.

kakov

má to vliv na dojivost nebo na přírůstky?

Vašek

To asi nééé. Ale vypadá to blbě.

Pepa z depa

Tak hlupák, místo aby se zamyslel, se vždycky urazí i když píše mě ve 3. pádu. Nejsem autíčkář Joudo, jsem pouze příznivec účelného investování peněz do železnice, což nějaká klikatá dráha s Vmax 40 prostě není a je x dalších účelnějších věcí na železnici, do kterých je lépe ty peníze investovat. Co bych zrušil, jsou nablblé šotouši, kteří se považují za „znalce železnice“. V naprosté většině se vždy ukáže, že jsou to blbci, bez znalosti čehokoliv, reagující podle svých emocí (hezký motoráček v poli, Brýlovec s bleskama a pod motivy) Ekonomika čehokoliv je naprosto míjí a celá jejich argumentace se… Číst vice »

HonzaEM

Tak začněte u sebe s tím rušením.

Pepa z depa

Přijdi a začnu u tebe šotoušku, huhuhuuhuuuuuuu ššššššš,

HonzaEM

Děkuju za potykání, ale s takovými hlupáky o to ani nestojím.

Ušatá

Zdá se, že jste se dost dobře charakterizoval.

Jiří Kocurek

„provoz, tak na kolečkových bruslích a jízdních kolech,“

A ta cyklostezka se postaví zadarmo?

Pepa z depa

To jistě ne, ale nesežere desítky milionů na údržbě v dalších x letech…

Ušatá

Ta trať byla v naprostém pořádku, když se tam násilně zastavil provoz. Doprava osobní byla silná, byla tam i nákladní doprava, vlečky. To se nesmyslně dostalo na silnice a platíme to všichni. O klimatu, zdraví lidí, krajině se jen kecá a toto je důkazem, jak se na to kašle. Prostě ta trať je potřebná a musí se zprovoznit a zaplatit to musí ten, který to dostal do nevyhovujícího stavu. Navíc, když si to skutečně projdete, není tam nic, co by se muselo opravovat za sto milionů. Prostě někdo nechce a nezapadá to do jeho záměrů, nehledě na to, že by… Číst vice »

HonzaEM

Asi tak.

HonzaEM

Závada, kterou někdo uměle vytvořil tím, že nechal sundat pár metrů kolejnic?

pamětník

Hmm – tehdy se, tuším, mluvilo o jakémsi vrchním traťmistrovi snad z Mostu …

Pepa z depa

Takže už ii šotoušek konspirátor :)))

Alibaba

Víte já si třeba myslím, že neúdržba tratí je naopak maření minulých investic, které jsou řádově větší (ty investice) než údržba.

Jaaa

Tak, a hup šup, správní žaloba už by měla ležet na soudě.

-TR-

Jedno po druhém – napřed je nutné zkusit všechna mimosoudní řešení, která jsou k dispozici. Pokud to nepůjde, pak je teprve třeba se obrátit na soud.

liposh

No, vidíte to, ideální úsek na cyklostezku. Už se moc těším, až se tam projedu na kolečkových bruslích.

Daniel

Už se moc těším jak ty všechny pumpičkáře v lycře a bruslaře bude na přejezdech drtit Tatra se štěrkem. Sluhátka do uší a jedem, jsme přece na cyklostezce! Naši předci postavili dráhu, abychom nemuseli jezdit na kole. Ve jménu pokroku koleje vytrháme a zavedeme znovu bicykly.

Zbyněk

Kdy už konečně někdo z těch tam nahoře zasáhne, aby se neporušoval zákon! Vlaky vyjet musí, zajem je.

Brzdič zániku

Ujasněte si nejdřív pojmy provozovatel a vlastník dráhy, přečte si něco o financování Správy železnic a teprve blábolte, pane někde tam dole 😂
Vůbec ta diskuse tady je výživná, super zábava. A to jsem pro pro kdejakou lokálku leccos udělal, ale místní šotoušské orgie úplně nechápu.
Mimochodem – KPT Rail dělá strategicky strašné chyby a ničeho nedosáhne. Momentálně nasr…. snad úplně všechny rozhodující instituce a organizace… Já ti to říkal Jaromíre, nestrkej ty sirky zpátky.. 😂😂😂

-TR-

Vy ani neznáte křestní jméno ředitele firmy. Jaromír to rozhodně není.

Brzdič zániku

Nejenže znám, ja jsem s ním i mluvil. Že neznáte hlášky z filmů, není můj problém 😂😂😂

-TR-

Ale znám, jde o film Vesničko má středisková.

Brzdič zániku

Tak potom nechápu. Asi nemáte smysl pro humor. Polopaticky – způsob, jakým vede boj KPT Rail za zprovoznění Kozí dráhy, je tragický a kontraproduktivní. Frštenzí?

-TR-

KPT Rail postupuje tak, jak jí dovoluje zákon. A tento zákon by měla dodržovat i SŽ. Tečka.

Ušatá

Ano, měli by být tvrdší a razantnější. SŽ není žádným orgánem, který bude rozhodovat, co ano a co ne. Oni měli za úkol tu trať udržovat v provozním stavu a nic tomu nebránilo, náklady by byly minimální. Porušili své povinnosti. A kdyby byli opravdu dobrými správci, snažili by se o její využití a ne o její likvidaci. Zvlášť když byly každou chvíli žádáni o povolení dopravy. Zejména té nákladní. Takže o co jde doopravdy?

Brzdič zániku

O to, že tam reálně NENÍ žádná poptávka po nákladní dopravě (viz můj příspěvek dole ) a bez ní CBA tratě je záporné. Bohužel.

xyz

„a bez ní CBA tratě je záporné“
Analýza CBA se u běžné údržby neprovádí. Pouze u investic.

Ušatá

Ale je. Asi o tom nevíte.

Brzdič zániku

Ne, není. Vím podrobnosti, tak neblábolte.

AAA

asi nežere maso

Pepa z depa

Bože vy jste vůůůůl :)) Víc hlouposti se nevidí ani v lese :))

Hen ten oný

Ale je. Chlapi, blbnem, blbnem. Musíme koukat na poprsi. 😃

xyz

„KPT Rail dělá strategicky strašné chyby a ničeho nedosáhne. Momentálně nasr…. snad úplně všechny rozhodující instituce a organizace… “
Z mého pohledu se její postup blíží postupu příslušného spolku poté, co SŽDC odmítla přidělit kapacitu pro sezónní spoje na trať do Malé Morávky s tím, že trať je (z tehdejšího pohledu) nově vyloučena z provozu a že zprovoznění by stálo 100 milionů.

Patřičná medializace ze strany tohoto spolku pak měla za následek, že cena za zprovoznění se najednou o jeden řád snížila a trať během pár týdnů uvedena do provozu byla.

Zbyněk

Jak jinak než zde upozornit, že se porušuje zákon? Vůbec Vás nechápu.

Pepa z depa

Vy jste jak soudruh z ústředí, MUSÍ, MUSÍ….. ale NEMUSÍ, NE – MU – SÍ :)) A taky na 100% nevyjedou na téhle trati

Marek

„Na 100% nevyjedou na téhle trati“… Ty vypadá, jako by byl „Pepa z depa“ ten orgán, který o tom rozhoduje a přes něj to neprojde?

Pepa z depa

Orgán jsi ty, pohlavní…

HonzaEM

Ano, jsi.

Ušatá

Hlavně je nutné tam zpátky dostat tu nákladní dopravu a všechny ty záměry na zony dostat na koleje a ne na silnice, jak si to tam někdo plánuje. A hlavně obnovit všechny vlečky a začít je využívat. Bohužel, u nás k tomu schází zejména pořádné zpoplatnění silniční dopravy, aby se nápady s rušením kolejí přestaly někomu vyplácet. A jen tak mimochodem, požadavky na nákladní dopravu tam jsou a SŽ to (údajně) neustále zamítá. Takže kde je ta ekonomika a ekologie, natož zdraví lidí? Že by se na to kašlalo?

noerf

Ušatá: dnes se řeší čas, když poslu kamion z Břeclavy, tak je za pět hodin v Plzni, za čtyři hodiny v Českých Budějovicích, když to dám na vlak, tak to tam musím přeložit a než se vypraví ucelená souprava, které dostane povolení k cestě, tak mi to příjde druhý den a stejně to budu muset přeložit z vlaku na kamion zpět.

Brzdič zániku

Nejsou. Bohužel. Zeptejte se u Chalupeckého, naivo. A celkově jste úplně mimoň. Takto se nákladní doprava nedá probudit.

Tomáš Záruba

Tak spojení k lanovce v Krupce (která je sama o sobě sakra zajímavá) by to bylo zcela ideální, to je fakt.

projížděč NAD

Však se to už jednu sezónu zkoušelo pomocí „přípojné NAD“ z Telnice a zpět v době, kdy tam víkendové letní vlaky jezdily …

Libor

No vidím to jednoznačně….Kozinu jednoznačně zprovoznit…nejprve jako T2 a následně připojit dopravci AŽD Praha (ústecký kraj objedná každodenní provoz v závazku veřejné dopravy) ke trase Litoměřice- Lovosice-Most a dále po Kozině až do Děčína…

kakov

zajímavý nápad, ale obávám se, že v podmínkách čr nereálné

Dominik

Ano objednává, ale na podnět/žádost AŽD, přeci nebudou jezdit za svoje.

Guláš

V turistické dopravě tu potenciál je a skalní zářez v Martíněvsi není tak špatný. Opět říkám pořád je to politická záležitost která nechce stratit tvář. Potom by někteří skončili za katrem.

Sandy

Docela s Vámi souhlasím. Někdo, kdo úmyslně sestavil jízdní řád tak, aby vlaky nenavazovaly na žádné přípoje, ani na ty pracovní nebo školní, by měl jít do tepláků. Protože jsem po Kozině v té době jezdil jako fíra, tak si to moc dobře pamatuji. První ranní vlak z Děčína jezdil ve složení motor – vlečňák – motor – vlečňák – motor. V Jílovém se přední motor odpojil a pokračoval do Litvínova. První motor s vlekem směrem k Děčínu vezl lidi do Děčína do práce, ale i na přípoj na rychlík do Prahy. Druhý zajišťoval to samé pro školáky. Oba spoje… Číst vice »

Ušatá

Pamatuji, že v těch letech, kdy jsem na to podával stížnost, mně bylo mezi čtyřma očima sděleno, že nejsou tak hloupí a mají grafikon, který vyhovuje a který plní účel a lidi to chtějí. Jenže dotyční (či dotyčný) vzhledem, k tomu, že si stáli za svým měli být údajně ze svých míst odsunuti či snad raději odešli dobrovolně a nahradili je ti poslušní. Ale je to už hodně let, takže detaily se těžko dají dohromady.

HonzaEM

To není žádná novinka. Říká se tomu cílená likvidace. Začíná to právě tím nevhodným jízdním řádem.

Ušatá

V tom to právě je!

Jiří

Současný problém hromadné dopravy – je nedostatečná. Dopravci nechcou vozit „vzduch“ a ubírají spoje. Když jezdí málo spojů, tak lidi užijí raději jiný způsob dopravy – kolo, elektroběžku, motorku, auto. A tak je to začarovaný kruh, protože čím méně lidí jezdí, tím více dopravce ubírá spojů pak jede zase méně lidí a končí to vždy stejně – zastavením provozu. Nejsou to jen vlaky, ale i autobusy a teprve vstupujeme tam, kde byla amerika už před desítkami let. Potenciál Koziny je obrovský – dopravní obsloužení mnoha obcí, několik sídlišť, mnoho turisticky zajímavých míst a začátků tras, příroda, přilehlé pohoří. Kdyby tam… Číst vice »

BoH

Kdyby záleželo na dopravcích, tak určitě nebudou vozit „vzduch“, nicméně u nás je myslím velmi kvalitně objednávaná veřejná hromadná doprava. Problém této trati je, že v podstatě vede souběžně se silnicí, ale za obcemi. Proto se kraji vyplatí spíše objednávat autobus a ne vlak, protože ten autobus vám zastaví v podstatě u domu, je levnější a ani o moc pomalejší.

-TR-

Opakuji – kraj tam dopravu neobjednává, protože nechce objednávat NAD. Dosud stále není opraven úsek Radejčín – Lovosice, kde NAD dosud jezdí. Jak tedy SŽ může garantovat kraji, že trať opraví, pokud si tam vlaky kraj opravdu objedná?

kakov

vy píšete o trati Lovosice-Teplice, ale článek píše o trati Děčín-Oldřichov

-TR-

A vy jste zase nepochopil smysl mého příspěvku, proč si Ústecký kraj neobjednal vlaky na Kozí dráze – a tím důvodem je liknavost SŽDC. Přečtěte si to ještě jednou.

Jiri

on mysli nefunkcnost szdc v tomto regionu celkove. Kdyz nejsou schopni uvest do provozu radejcin, tak nebude v provozu ani kozina ikdyz tam nekdo dopravu objedna.

dopravák

To spolu přece vůbec nesouvisí …

-TR-

Ale souvisí. Stejný objednatel na jedné straně, stejný provozovatel dráhy na druhé straně. To jen modré gumy, šotouši a rozpočtově odpovědní politruci nedokážou pochopit.

Ušatá

Je tam hlavně jeden rozdíl. Ta trať z Lovosic nefunguje protože tam někdo nerespektoval přírodní zákony a způsobil havárii. Takže tam to má SŽDC okamžitě opravit a peníze požadovat po tom, kdo to tam zavinil. Takže tady se na peníze nemohou vymlouvat. Tady mají bez odkladu činit!

Pepa z depa

Ty jsi těžkej fanatik :)) No, tihle ultras co si dělají nicky lokomotiv jsou nejhorší paka…

Ušatá

A co je špatně? Není pravda, že někdo špatně projektoval a postavil dálnici a v důsledku toho ujela i trať a že ten někdo tedy nese odpovědnost za škodu? A že by to tedy měl zaplatit a SŽ by to měl opravit ihned? To o tom tak málo víte nebo děláte, že nevíte? Otázkou by pak i bylo, proč!

Pepa z depa

Tyhle věci se prostě při stavbách stávají, aniž by za to musel nutně být někdo odpovědný. Viz propad ve Stromovce při stavbě tunelu Blanka, viz propad tunelu v Mostech u Jablunkova a pod. Abyste mohl po někomu vymáhat škodu, musel by někdo (soud) jasně říct, že tato škoda vznikla v důsledku jeho chování a potom by někdo další, kdo měl na tom koleje, mohl vymáhat nápravu anebo finanční kompenzaci. Nic z toho se však nestalo a prostě tak jak vy si představujete ve vašem jednoduchém světě šotoušků, tak to v normálním světě nechodí…

Ušatá

Pokud byste něco o tom věděl, ale hlavně chtěl vědět, taky byste věděl, že od počátku na tyto problémy a nebezpečí sesuvu a nevhodnost této trasy bylo upozorňováno. Ale nehodilo se to, takže i posudky byly podle toho. Takže není o čem diskutovat. Jde o škodu v řádu několika miliard. Takže to soudní řízení už dávno mělo být a na základě celkového posouzení všech faktů a i názorů odborníků v uplynulých letech. Jenže to by nastalo zemětřesení! To by se sesunulo celé Středohoří.

Pepa z depa

Jojo, já jsem zapoměl, na všehoschopné šotoušky s titulem Bc, co posoudí stav tratě pohledem…

HonzaEM

Fajn, zrušme pochůzkáře, zrušme geotechniky, všeználek Pepa z depa to všechno udělá za ně a ušetříme milióny.

HonzaEM

A že se to stalo zrovna tam, kde se to dlouho dopředu očekávalo a vědělo, že svah je nestabilní a silně se nedoporučovalo tuto variantu stavět, že?

dopravák

-TR-: Vy opravdu nechápete rozdíl mezi skutečnou fyzickou nesjízdností trati kvůli do hloubky sesunutému náspu v délce několika stovek metrů a normální nepoškozenou tratí v úseku Děčín – Telnice, po níž i teď občas i fakticky projede „MUVka“? A proč by se Komínek jako známý „autobusofil“ měl „obávat“, že dopravce po dohodě s „krajem“ bude muset objednávat NAD? Jistě, za Telnicí už by opětovní zprovoznění té trati vyžadovalo vynaložení mnohem více práce i nákladů, ale mezi Děčínem a Telnicí stačí pro začátek vlastně jen odstranit „nálety“ a případně nějaké nánosy v koleji a vyčistit odvodnění, a taková základní jednoduchá „oprava“… Číst vice »

-TR-

Samozřejmě, že ten rozdíl chápu. Ovšem určití konkrétní lidé v řadách SŽ blokují obnovení provozu na Kozí dráze v rozporu se zákonem, a tento stav trvá už roky. Dopravce KPT Rail pouze na tento stav upozornil.

Proč by měl Komínek objednávat NAD, když v úseku Děčín – Libouchec jezdí dostatek regionálních autobusů DÚK již nyní? V takovém případě dává smysl pouze objednávka vlaků jako spojů navíc k autobusům.

Jinak souhlasím s tím, že oprava trati z Telnice dál není takový problém, jak SŽ tvrdí.

Jiří

Jenže tu máme klasický problém zaměstnanců státu. Místo aby makali, tak budou vyvíjet úsilí hledáním výmluv proč něco nejde. Jiní státní zaměstnanci je neženou k zodpovědnosti, aby náhodou nerozvířili kolem sebe prach. Tak jen koukáme, jak jde postupně, pomalu ale jistě všechno do kelu :-/

Miloš

Udělejte si tam výlet,jistě změníte názor.Vezměte si s sebou výkonnou motorovou pilu!

Víťa

Můžete vyjmenovat nějaké firmy, které by tam jezdily? S výjimkou Lesy ČR.

Ušatá

Tak proč to ti lidé tak využívali a když tam byl z donucení aspoň ten víkendový provoz, tak byly vlaky plné? Něco je nějak jinak či hodně špatně. Možná by víc věděl p. Šulc nebo Franc.

Flajsa

Z Velkého března do Zubrnic taky horko těžko zprovoznili trať jezdí jen o víkendu a je vlak narvaný já už jsem tam jel 3x a až se jim povede zprovoznit další úsek do Lovečkovic pojedu zas. Myslím že i na kozině by i víkendové jízdy nalákali.

Sandy

Všechna čest ZMŽ. Kolik let trať nebyla v provozu a tudíž naprosto v dezolátním stavu. Přesto jí dobrovolníci dávají do provozuschopného stavu a to hlavně asi z dotací. Proti tomu je stav Koziny v naprosto perfektním stavu. Když si někdo ale postaví hlavu, tak to prostě nejde.

Pepa z depa

Ano, v Zubrnicích to dělají ze svého, svou prací, žádají o dotace atd. Nenutí aby to spravoval nějakým způsobem stát, protože podle jebnutýho šotouška to dělat musí, i kdyby tam 100 let nic nejelo. Takže ať se všichni tihle vyjebaní šotoušci co tu dávají disliky k mým příspěvkům seberou, rozbijou prasátko, založej společnost, od státu to koupěj a pak uvidíme ty jejich úspechy, když přece „by tam určitě jezdili lidi a všem to chybí jezdit čtyřicítkou po lese“ tak se není čeho bát. Ale ve skutečnosti, plný huby kvikotu, ale pokud by šlo o činy, tak se zjistí, že šotoušek… Číst vice »

Ušatá

Máte nejen zajímavou (ne)logiku, ale také vyjadřování. Natož přiznat, že to, co píšete jsou nesmysly. nebo je v tom nějaký záměr a účel?

HonzaEM

Spíš to druhý.

Dominik

Tak ať si danou trať koupí třeba obce nebo KPT a zprovozní, jako v případě Zubrnic.
Když o to tak stojí, ale vyrážet prachy do trati, která bude jezdit jen sezónně o víkend a to ještě možná, opravdu moc ekonomické není.

Víťa

Vy jste místní nebo z daleka?

Guláš

Za ten to stav může pan Šulc a jeho pohuňci, kteří před ukončením provozu objednavali autobusovou a vlakovou dopravu tak aby jezdili současné. A pak chtěli nakoupit pozemky kolem tratě a následně prosadit stavbu dálničního přivaděče v tělese dráhy a tím vydělat spekulacema s pozemky. A pořád to mnoho těchto likvidatorů tratí v ústeckém kraji politicky nevzdávají. Tato politická sebranka má na svém kontě vícero tratí.

Kuba

Objednali obojí a lidi si vybrali. Co se vám na tom nezdá?

Walty

Objednali, ale tak aby to nikomu nevyhovovalo. Tak aby se s tím nedalo jet do práce, do školy o víkendu na výlet. Naprosto geniální tah k tomu, aby se pak dalo psát, jak s tím nikdo nechtěl jezdit. Vždyť to vidíte, všichni raději přelezli na autobusy.

Zdeněk

Gulaši, bohužel, máš pravdu. Největší vinu má Šulc, i s těma pozemkama je to pravda. Bydlím 50 m od této trati, něco sem se tady jako fíra najezdil, teď tudy občas projede traťovka, nejspíš pouze do Chvojna.

Ondra

opět výmluvy SŽDC. Ta firma stojí za vyližp….

Martin z Moravy

SŽ = Spalničky železnice.

Jiří 2

To se přezdívky našly celkem rychle 🙂 ale jo, sedí

Hen ten oný

Vtipné přirovnání. Nebyl bychale tak příkrý. Zkuste nějaké jiné. 🤡

Štít

Sabotáž železnice

Honza

Odhad SŽDC na opravu je 100 mega… takže reálně se to dá rozchodit za 4 až 5 miliónů.

Jiří 2

Když to prodají soukromému investorovi, tak je to i možné. Proto to pokud možno prodávat nechtějí a raději to rovnou zruší, protože na fyzickém zlikvidování vydělají spřátelené firmy a papírově zrušenou trať už nikdo nikdy neobnoví, natož za ty peníze.

Víťa

V jakém úseku? Podívejte se na ty mosty přes I/8 mezi TP a Dubím. Jsou na zbourání, pokud do pár let nespadnou sami, jak na to sypače hází sůl. Padá z toho beton.

Kuba

Tady je průšvih v tom, že česká legislativa nezná Stilllegung, čili trať smí být jenom provozovaná nebo zrušená. To je na první pohled nesmysl, jsou tratě, a Kozina k nim patří, kde v tuhle chvíli není po přepravě poptávka, aby stálo za to ji udržovat (ne, to opravdu není pár sezónních vlaků), ale taky není dost dobrý důvod ji definitivně rušit. Myslím, že bychom se měli inspirovat německým modelem místo zdejšího odezdikezdismu (nejdřív kolem milénia všechno zrušit, teď zas všechno udržovat sjízdné) konzervovat tratě pro případné budoucí využití. Obávám se, že takovéhle nátlakové akce několika šotoušů ve jméne „ani metr… Číst vice »

Krušnohorec

Tomu nerozumím. Vlaky z Chemnitz jezdí pouze do Grünthalu, nikoliv do až Neuhausenu (Erzgebirge). Trať je udržována až do Neuhausenu, ale k jízdě až na konečnou by bylo nutné přidat další motorák aby byl zajištěn takt. Trať zrušená není, provozována též není.

Kuba

Výjimka potvrzující pravidlo.

Dominik

A není tam provozována nákladní doprava.

xyz

„Doplnil, že hrubý odhad nákladů na zprovoznění dráhy v režimu D3 se pohybuje v řádech 100 až 150 milionů korun, včetně obnovy zabezpečení na přejezdech.“ Připomenu v této věci, že: – Bez zabezpečení přejezdů (zneplatněné výstražníky; dopravní značky upozorňující na nefunkčnost přejezdového zab. zař.) se na Kozí dráze jezdilo již o těch letních víkendech 2015 + jemu předcházejících letech, tzn. obnova tohoto zabezpečení by neměla být nevyhnutelnou podmínkou ke sjízdnosti (byť za cenu rychlostních omezení přes přejezdy). – Ve stejném režimu se po několik let (až do doby, než byla funkčnost přejezdových zab. zař. obnovena opravami provedenými novým majitelem tratě)… Číst vice »

xyz

Navíc, přejezdové zab. zař. na tratí bez pravidelného provozu bývalo záměrně vypínáno (či přinejmenším pro silniční dopravu upomínáno značkami na nefunkčnost zab. zař.) z důvodu, že při pouze nepravidelném provozu, nemusí dojít ke spuštění výstrahy průjezdem přes spouštěcí bod.

Tzn. při pouze občasných (sezónních/víkendových) jízdách na Kozině, mohlo by se klidně stát, že (byť obnovené = „vstupující do výše údajných nákladů na obnovení provozuschopnosti tratě) zab. zař. by nadále bylo buď mimo provoz, anebo sice potenciálně v provozu, přesto pro jistotu s osazením značek „zab. zař. není v provozu“ pro silniční dopravu poblíž přejezdu.

HonzaEM

Tak zaprve, to PZZ na Kozí a Švestkové dráze „nefungovalo“ už během pravidelného provozu, protože nebyly indikace (byly v neobsazených stanicích) a předělávat to na přejezdníky asi něbylo finančně výhodné.

A za druhé, nové PZZ se už nedělá na kolejové obvody, ale na počítače náprav, takže jak často se po trati jezdí, už nehraje roli.

xyz

O. K., děkuji za upřesnění; svůj dovětek k mému původnímu komentáři tedy beru do této míry zpět a ponechávám v platnosti pouze ten původní komentář.

Alibaba

Tak mě napadlo, jestli tou částkou co SŽ inzeruje nemyslí právě to předělání přejezdů na kontrolu pomocí přejezdníků?

HonzaEM

To by se muselo udělat komplet nové, jsou tam VÚDčka, která mají leta propadlé „technické“, navíc některá komplntně rozkradená a rozbitá od vandalů. A taky si myslím, že do té částky to je zehrnutu, ostatně to tam i píšou.

xyz

Mimochodem, také to znamená, že SŽDC nebyla schopna mít řádně v provozu (resp. co si pamatuji, tak na té Švestkové to zab. zař. reálně v roce 2007 v provozu bylo, nicméně vlaky jezdily přes přejezdy tak jako tak pomalu právě kvůli chybějící indikaci) přejezdové zab. zař. ani v době pravidelného provozu; a ani ten celoroční pravidelný provoz tehdy nestačil k tomu, aby tam učinila opatření, aby takové zab. zař. bylo v provozu nejen „de facto“, ale i „de iure“. Nyní se ale ta samá organizace odvolává na údajnou drahotu opravy, do které započítá i to, co není nutné provést (mít… Číst vice »

HonzaEM

Vždyť to píšu.

Pepa z depa

tzn. i v této věci existuje precedens, že obnova přejezdových zab. zař. není podmínkou k provozuschopnosti tratě. — Ano, samozřejmě, můžete tam jezdit 10km/hod a houkat jako při nefunkčnosti přejezdu a každej to jistě rád ocení a i z hlediska bezpečnosti je takový přejezd opravdu lahůdka…

HonzaEM

Tak jako byl xy let před tím.

abc

Tohle nechápu. Pořád se mele o tom, jak se má silniční doprava převádět na železnici, jak se má podporovat veřejná doprava, atd. atd. V případě zrušení té trati však jaksi tu preferenci železniční dopravy postrádám. Nemusíme chodit daleko, trať Lovosice – Řetenice. Kvůli výstavbě dálnice byla trať poškozena a do dneška (to jest za 6,5 roku) nebyla uvedena do původního stavu, přestože tam objednávka dopravy stále trvá a je tam zavedena NAD. Podél Kozí dráhy jsou velké obce, kde vlak nestaví daleko od centra. (Krupka, Libouchec, Jílové, Telnice). Navíc v Krupce to je k lanovce na Komáří vížku asi 100… Číst vice »

Blacklist

Nevím jakou dobu myslíte, a na hlavní se co já pamatuji jezdilo ze západu pouze úvratí.

Alibaba

Spojka v Podmoklech fungovala maximálně do konce druhé světové války. Jestli byla vybombardovaná nebo snesená „dobrovolně“ nevím. Na historických mapách z padesátých let je už bez mostů. Měla příšerné směrové poměry, odhadoval bych to na poloměr okolo 150m, a proto se domnívám, že k její obnově nedošlo, nikomu se do toho nechtělo, ač dopravně byla vhodná.

Martin

Někde jsem četl, že tam docházelo k častému vykolejení vagónů, tak proto byla zrušena a začalo se jezdit úvratí přes západ.

Ušatá

To vše je dnes řešitelné, ale musí se chtít. Vím, že se o tom zcela vážně diskutovalo, ale velmi rychle se řeči a nápady kolem toho zatrhly. Bylo to někdy v 90. letech.

dopravák

Ono by ani nebylo nutné zapojovat tu kolej do kolejiště žst. Děčín hlavní nádraží – pro tamní provoz by bohatě stačil (obdobně jako i v mnoha jiných podobných případech, kdy se do stanice musí zajíždět úvratí = například Neratovice, apod.) jen jednoduchý „šturc“ s krátkým peronem ukončený třeba „kolmo“ (resp. v nějakém úhlu) ke kolejišti stanice, protože přejít několik metrů navíc je rozhodně rychlejší, než vlakem zajíždět do nějaké úvrati. Ale bohužel nejsme v dostatečně „železničně civilizované“ zemi, kde by takové řešení už dávno existovalo, a teď už v Podmoklech nikdo nic takového budovat nebude, ačkoli právě tam by to… Číst vice »

Alibaba

Bohužel, že se tento váš nápad v minulosti nerealizoval, dneska do toho by už asi nikdo nechtěl.

Hen ten oný

Co se této této dráhy týče, Murphy praví: „Může-li se něco pokazit, pokazí se to. Nemůže-li se něco pokazit, pokazí se to taky.“ Jsme Češi, známe to. A slovo pokazit se dá dobře nahradit jiným, případnějším. 😃

xyz

Stejně tak aspekt „po mnoho let již celoroční osobní dopravy, mezitím jen jednotlivé jízdy několikrát do roka“ se do roku 2015 (včetně) týkal i tratě Račiněves – Libochovice, přesto jej SŽDC zvládla (v souladu s tím, co jí zákon ukládá) udržovat v provozním stavu; následně v tomto úseku byla Ústeckým krajem od roku 2016 objednána jedna z Turistických linek; od té doby zde vlaky jezdí v nepracovních dnech po 7 měsíců v roce (tzn. stejný stav, který byl Ústeckým krajem předpokládán i pro úsek Děčín – Telnice; pro tamní turistickou linku bylo – jak jsem již zmiňoval – vyhrazeno označení… Číst vice »

libor

Zrušit, rozebrat, kovošrot, část předělat na dálniční přivaděč Děčín-D8, Žádné experimenty, máme rok 2020! Ušetřené peníze investoval lépe…

Hen ten oný

A co kdyby trať chtěl využít Bundeswehr?

Krušnohorec

Pozdě! Dálniční přivaděč Děčín-D8 je trasován jinudy.

Hen ten oný

Chytrý, ten náš Libor. Třeba do sluneční energetiky.

Ondra

Trolly jako Libor bych tu nemilosrdně banoval.

Pepa z depa

Já bych zase banoval všechny nablblé nekretické šotouše, co si myslí, že stát musí vyhazovat peníze do takových mrtvých a nesmyslných projektů, jen aby měli orgasmus, že tam jezdí motoráček…

BoH

Docela by mě zajímalo, že ti, co tady nadávají, že SŽDC porušuje zákon, tak by mě zajímalo, který vlastně porušuje. Skutečně jsem nikde nenašel zmínku o tom, že SŽDC musí zachovávat permanentně tratě v provozuschopném stavu, přestože již neslouží svému účelu. Naopak zákon o chování „s péčí řádného hospodáře“ není problém najít 🙂

Láďa

Zákon č. 266/1994 Sb. §20

Pepa z depa

Podle téhle kraviny by vlastně stát nemohl ani žádnou trať zrušit a musel by jí opravovat jen tak pro srandu králíkům, když na ní přes 10let nikdo neobjednal provoz, tedy mimo nějakých šotoušských jízd, což nelze považovat za dopravní obslužnost, že, o té se tam taky mluví…
Stát má především vystupovat jako dobrý hospodář a tedy nemrhat penězi a v tomto případě to nic jiného není…

Mirek

A ty jsi kým placený provokatér, nebo jsi snad hoax? Takového debila aby člověk pohledal. Pokud by stát vystupoval jako řádný hospodář, tak by třeba Andrejovi neproplatil 100 mega na pečení zázračných tousťáků ty gumo. O dalších jeho podvodech nemluvě. Spálená železnice by se především měla starat o to co jí náleží a její generál by místo navrhování nových uniforem, populistickému zvyšování rychlosti na 200km/h na úsecích, kde ušetří 1 minutu měl věnovat tomu aby byla kapacita tam kde je potřeba a při všech těch dementních rekonstrukcích nevytrhávat manipulační koleje, nebo z dopravních kolejí nedělat v podstatě nepoužitelné manipulační jako… Číst vice »

Pepa z depa

Kde jsou ty kolejové spojky v dlouhých mezistaničních úsecích tam kde byly zrušeny tehdy nepotřebné stanice, které tehdy při stavbě koridoru nepotřebovali a dnes chybí pro předjíždění pomalých vlaků rychlými?

Nejsou prach Mirečku, protože se udržuje plno všelijakých klikatých lokálek, kde dělá motoráček brm brm, aby měl šotoušek radost….Ano dobře to popisuješ… , to jsou věci, do kterých by se mělo investovat a ne nějaké „Koziny“.
Nechej si od lékaře napsat něco na nervičky…

Ušatá

A co tedy ty prachy, které se daly na ty likvidace a mršení tratí? To bylo ekonmoické a odpovědné? Neměl by za to být někdo zodpovědný a podílet se na nápravě? Pak by zbylo i na modernizace těch menších tratí a jejich využití pro nákladní i osobní dopravu. Ale obávám se, že to těžko, pochopíte. Je to dost složité a hlavně není ochota tomu naslouchat a řešit to, že A jen jen otázkou, proč asi?!.

Pepa z depa

Kromě těch tvých emočních výstřiků jsi uvedl věci, se kterými přesně souhlasím Mirečku a podepíšu je, ano přesně do těchto věcí by se mělo na železnici investovat. Ne do „Kozin“, kterých je v ČR plno a plno dementů jako jsou tihle šotouši by plakalo, kdyby se zavřely. Místo toho se elektrifikuje Šakvice Hustopeče a nebo do Židlochovic, nebo Kout na Desnou. Místo toho se zruší ve stanici koleje, aby se pro dvě křižující Regionovy udělal peron 300m s modrým zábradlím a PZZ pro pěší uprostřed a nákladní vlak nemá ani kde stát, ani se díky debilním „taktům“ přes den neprotáhne…

HonzaEM

Ty elektrický Kouty nad Desnou s dopravnami D3, to je taky krásná „Kozina“.

Pepa z depa

Hlavněže Mirečku ty se tu ale nebavíš o stavbě VRT, o zvícekolejnění tratí, o zvýšení kapacity, ty tu spolu s vylízanýma šotouškama blekotáš o tom, jak zprovoznit mrtvou zbytečnou trať kolem kopce, kterou víc jak 10let nikdo nepotřeboval, chápeme se? Tak potom si trošku v nekonzistanci ve svých názorech, tak kdo je tu provokatér nebo hoax, hňupe???

Marek

Teda Pepo z depa… Nejsi Ty nádoba sprostoty? Znáš přísloví „Ty si ogaro starého vola pitomec“?

Pepa z depa

Jjojo, když dementovi dojdou argumenty, tak nebude řešit obsah, ale osobu nositele názoru. Podle toho poznáš nablblýho šotouška. Tak si běž pohladit Brejlovce chlapče a běž spinkat, huhuuuuuuu

Mirek

Ok, přehnal jsem to a ty vulgarismy nebyly na místě. Ale na druhou stranu všichni dobře víme, zvlášť ti co pracují na SŽDC ( á pardon SŽ – mimochodem zbytečných 6 mega za změnu všech náležitostí jenom díky tomu, že jistý pán z jedné správné strany nedokázal pojmenovat, co že to SŽDC je a tak překecal svoje kolegy poslance, aby hlasovali sice teda mimo jiné i právě pro tuhle pitomost. To, že by za to třeba mohl být někde jeden přejezd, ale vlastně nikoho nezajímá, peníze jsou to státní, tak proč je neprošustrovat) , že plácnutí o 150 milionech za… Číst vice »

Pepa z depa

O jakých zájmech a koho to mluvíš pořád, Kozina je přes 10let uzavřená a rezaví, žádný zájmy nikde nevidím. Thyle plačky o cílený likvidaci neberu, proč by to kdo dělal, prostě tam nikdo už nejezdil, většina podniků vlečky nepoužívala. Dál se už dostanem k adoraci socialismu, kdy vlastně „byla ještě dráha dráhou“ a takový ty šotouší kecy. Prostě ta trať dneska svýma parametrama a směrováním nemá dnes žádný potencionál a nemá čím konkurovat, aspoň co se dopravní obslužnosti týče. Možná nějaký sezónní turistický provoz by se snad vyplatil, ale to je fakt všechno, ale i tak si nemyslím, že by… Číst vice »

Mirek

Jasně, jedna taková trať, jako je kozina to nevytrhne. Jenže to nejde paušalizovat. To bychom pak mohli zrušit většinu sítě a zbyly by jen ty koridory a pár regionálních tratí. To ale přece není snad cílem? Nebo jinak, chce snad někdo kolony aut pod svými okny ve městě, chce někdo poslouchat permanentní hluk z dálnice, chce někdo dýchat všechny ty těžké kovy a prach co automobilová doprava produkuje? Pokud jo, tak není co řešit, ale za sebe musím říct, že bych byl jen rád kdyby zase lidi začali jezdit víc vlakem a veřejnou dopravou obecně a udělali by tím něco… Číst vice »

Pepa z depa

Většinu sítě ne, ale tak 15-20% tratí je zbytečných. Ty kamiony o kterých mluvíš určitě nevznikají tím, že se zrušila nějaká lokálka, ale tím, že jsou přetížené tranzitní koridory a nákladní doprava u nás jede prakticky skoro na maximu kapacity. Proto je třeba zvyšovat propustnost a kapacitu tratí po kterých se opravdu jezdí, ne vrážet peníze do předraženého luxusu v podobě Ragionovy, která tam projede párkrát denně, jinak nic… Lidi vlakem jezdit víc začali, ale není to případ, kdy na venkově někdo chce jít kilák k lesu na zastávku a jezdit nějakým starým motorákem 810. Ale zase je to o… Číst vice »

Mirek

Podle mě se určitě pár nesmyslných tratí najde, ale tahle k nim dle mého názoru dříve rozhodně nepatřila. Tam šlo o cílenou likvidaci tehdejšími politiky. Vždyť co jiného je omezení ze 13 párů vlaků na pouhých 6? (Ano ne v celém úseku jezdilo těch 13 párů, 3 páry končili v Libouchci a další dva v Jílovém) Napřed se zrušily vlaky lidem dojíždějícím do práce do/z Děčína a později dětem a studentům ze školy z Děčína. Takže se pak nakrásně mohlo prohlásit, že trať je nevyužívaná a lze ji zrušit. Takhle jednoduše lze odrovnat jakoukoliv trať. Dnes je to samozřejmě už… Číst vice »

Ušatá

Jenže na těch lokálkách byly fabriky, sklady, nákladiště, vykládka a to vše se nechalo zdevastovat a šlo se do volné krajiny a napojovalo se to na silnice. A u těch lokálek máme pak jen zničené stavby a plochy. No a stačí jen začít správně hospodařit a vše bude jinak.

Ušatá

Bohužel, tento cíl by v minulosti takto deklarován a mnozí o to usilují i nadále, i když se dnes neodvažují to říkat tak otevřeně. Takže ta likvidace se dělá nenápadně, skrytě, třeba jako u té Koziny. A ty špatné grafikony, poplatky za dopravu, či rušení kolejí, nákladišť vleček, či znemožňování nákladní dopravy jsou základem.

Ušatá

Pochopte, že to, co zde píšete, jsou jen vaše soukromé názory a bohužel, nejsou natolik objektivní a z hlediska odborného relevantní, aby je bylo možno brát v úvahu. Smiřte se s tím. Fakta jsou někde jinde, než vy se domníváte.

Ušatá

Bohužel, ono se to takto dělalo na více místech, ale tady se to dovedlo k dokonalosti. A dokud nebudou za takové činy vyvozovány tvrdě důsledky, bude to stále stejné. A potrefené husy nejvíce křičí, že?

Ušatá

Chápu, že někdo těžko chápe. Ale tady jde o systém kolejové dopravy v republice a jde o to, jak umožnit, aby s e po kolejích dalo přepravovat prakticky na celém území ČR a mohla se výrazně snížit potřeba silniční dopravy. A jde o to, co pro to udělat. A to nespočívá jen ve VRT a hlavních tratích a stavbě dálnic a dalších silničních staveb. Ty nás stojí v celém komplexu tolik peněz, že na to a na nápravu škod z toho nikdy nebudeme mít.

Sandy

Jenom Vás doplním. Úmyslně neobjednal provoz.

HonzaEM

Že by zákon o drahách, který říká, že provozovatel dráhy jí musí provozovat, udržovat v bezpečném a provozuschopném stavu a modernizovat v takovým rozsahu, aby bylo možné provozovat drážní dopravu?

BoH

A o který paragraf se přesně jedná? 🙂

*h8*

nikoliv provozovatel, ale vlastník dráhy ….

§ 20
Povinnosti vlastníka dráhy
(1) Vlastník dráhy je povinen zajistit údržbu a opravu dráhy v rozsahu nezbytném pro její provozuschopnost a umožnit styk dráhy s jinými dráhami.
(2) Vlastník dráhy celostátní a dráhy regionální je dále povinen pečovat o rozvoj a modernizaci dráhy v rozsahu nezbytném pro zajištění dopravních potřeb státu a dopravní obslužnosti území kraje.

Samotného provozovatele se týká pouze:
§ 22
(1) Provozovatel dráhy je povinen
a) provozovat dráhu pro potřeby plynulé a bezpečné drážní dopravy podle pravidel pro provozování dráhy a úředního povolení,

BoH

Děkuji. Zde je zřejmé, že SŽDC nic neporušují 🙂

HonzaEM

Porušují všechno.

BoH

Neporušují nic 🙂 Tyto paragrafy v podstatě říkají, že SŽDC má povinnost udržovat provozuschopné tratě pro objednavatele, kterým je stát a jeho další složky. SŽDC nemá povinnost udržovat tratě, kde tento subjekt nepožaduje dopravu. Tudíž SŽDC ani nemusí se ohánět nějakými výpočty a může s klidným svědomím poslat do háje 🙂

HonzaEM

No i kdyby to bylo jak říkáte, což není, tak to taky nedělá, takže porušuje.

Marek

BoH, neznáš základní statusy a fakta. Objednatelem není „jen“ stát ani jeho složky, ale „také“. Objednatelem může být kdokoli, privátní osoby (právnické i fyzické) obce, svazky obcí, kraje… Vlastníkem je stát a ten stanovil (chceš-li určil nebo pověřil) výkonem vlastnických práv provozovatele dráhy „SŽDC“. Takže v souladu se zákonem o drahách (i obecnou legislativou) má „SŽDC“ jednoznačnou povinnost a porušuje vše, jak § 20, tak § 22. Porušování povinnosti může být vynuceno rozhodnutím soudu, návrh může podat každý, kdo osvědčí oprávněný zájem. A tak by se dalo pokračovat, avšak to už je práce pro právníka a za peníze, ne návod… Číst vice »

Láďa

Zákon č. 266/1994 Sb. §20

xyz

SŽDC si v Ústeckém kraji mimochodem protiřečí na více frontách. Nejen že není schopna uvést do opětovně provozního stavu trať, kde Ústecký kraj setrvale objednává celoroční dopravu v závazku veřejné služby (úsek Chotiměř – Radejčín), ale stejně tak jí nestačilo, když tentýž kraj (ve smyslu „krajský úřad“) na jedné z tratí měl dlouholetý kontrakt objednávky sezónní (ovšem po 7 měsíců v roce) víkendové dopravy. Přesto SŽDC takovou trať nabídla k prodeji (byť do nakonec dopadlo tak, že zájemce se našel a paradoxně tu trať uvedl do výrazně lepšího stavu) = ani dlouholetá objednávka nestačila „Dobré správě“ k tomu, aby tu… Číst vice »

Přemek

Pláčete na špatném hrobě. Na tahu je po právu Ústecký kraj, přesnění, krajští radní. Za Šulce se ve velkém parazitovalo na státním (to on tlačil na dostavbu mizerně projektované povrchové varianty D8), za Bubeníčka se jen hasily největší požáry a nyní vládnou nevědomosti. Povinností radního pro dopravu je zadat požadavel na dopravní obslužnost v turistickém režimu. Až jej zadá, může SŽDC začít rekonstruovat.

Přemek

Omluva za chyby, prsty jsou ještě vychlazené zvenku.

Hen ten oný

přijímám….. 😃

Hen ten oný

Vlasta Burian: Přijměte telegram.

-TR-

Jenže SŽ si může s požadavky kraje vytřít své ctěné pozadí. Komínek chce logicky předejít tomu, aby kraj objednával po celou sezónu náhradní autobus místo vlaku. Tuto motivaci lze pochopit.

Už i kvůli úseku Radejčín – Lovosice, kde kraj objednává NAD, a trať stále není v provozu.

xyz

„Povinností radního pro dopravu je zadat požadavel na dopravní obslužnost v turistickém režimu. Až jej zadá, může SŽDC začít rekonstruovat.“
I tady připomenu, že SŽ(DC) nezvládá zrekonstruovat v Ústeckém kraji ani úsek, v němž Ústecký kraj objednává celoroční osobní dopravu v závazku veřejné služby; jde o úsek Chotiměř – Radejčín.

HonzaEM

Tak ono se snad už něco děje, to nejde tak rychle, musí se to vyprojektovat, projít všemi řízeními, to trvá nějaké „roky“.

projížděč NAD

Nezapomeňte ovšem, že mezitím tam právě SŽDC snesla přejezdová světelná výstražná zařízení mezi Lovosicemi a Chotiměří – takže není pravdou, že by se té trati nevěnovala, i když tam dopravce po dohodě s krajem objednává NAD. To jsou zkrátka ty paradoxy …

Ušatá

A to byly správně vynaložené náklady? Kolik to asi stálo?

Ušatá

SŽ ale musí respektovat požadavky na dopravu od kohokoliv, tedy zejména dopravců v nákladní dopravě, dopravců v osobní dopravě a tak ji mají zajistit. Tedy nevadí, když to nechce kraj apod. A toto se tu nerespektuje a to i přesto, že např. objemy té nákladní dopravy náklady na trať bohatě pokryjí a ještě se naplní požadavek na převod dopravy ze silnic na koleje. Takže další plusy a ekonomické přínosy. Jak to, že se to nepočítá, když jsou takoví hospodáři? Jak to, že nemají zájem o tržby?

Brzdič zániku

To není pravda ani omylem. Bohužel, musím dodat. Jen blbě plácáte bez znalosti reality.

Ušatá

Musím vás zklamat. Je to pravda a realitu také znám. zejména tu špatnou, která v tomto státě má navrch.

Lektor

Řekl bych že trať má pro osobní dopravu větší potenciál než vlaky Lužná-Žatec nebo Louny-Rakovník. Zastávky jsou v obcích či na krajích dokonce jsou na trati i docela velká města jako Krupka nebo Jílové. Problém je zaústění tratě do Děčína respektive Teplic.

Kuba

Jenže Krupka nespáduje do Děčína a Jílové má nádraží někde na kopci za městem, stejně jako další obce po trase.

Lektor

Nádraží v Jílovém je 3 minuty pěšky od městského úřadu, hlavního náměstí a nejvýznamnější autobusové zastávky.

Kuba

Tři minuty jsou to možná cestou dolů, nahoru to jen tak nedáte – je to převýšení jako do 8. patra. Většina osídlení má blíž k zastávce Jílové, papírny.

patology_chef

Takže jinak řečeno, do deseti minut pěšky od nádraží bydlí asi tolik lidí, jako třeba v Nepomuku nebo Mohelnici. Zrušit, hned 😀

HonzaEM

Louny – Rakovník. A tam ty zastávky nejsou v obci a lidi tam nejezdí…. Než plácnete nějakou blbost, tak se tam aspoň párkrát svezte.

Lektor

No tak max na 810.

Kuba

Kdežto na Kozině to nebylo ani na tu 810.

Ušatá

To máte pravdu, ono to byl často na tři vozy. Chudák malá 810.

HonzaEM

To by chtělo hnát někam výše, když SŽDC porušuje zákon tím, že dráhu neprovozuje, neudržuje a ani v případě, že je snaha na ní provozovat dopravu. Všechno jsou to jen výmluvy, to zabezpečení přejezdů by se obnovovat nemuselo, jsou na nich kříže? Jsou, tak jsou zabezpečené. Ani v době pravidelného provozu to nebylo jinak, protože i když světelné zabezpečovací zařízení bylo funkční, tak nemělo indikace, respektivě mělo indikace ve stanicích, ve kterých už nikdo nesloužil, tak se muselo jezdit tak, jako by tam žádné zařízení nebylo (což je jeden z hlavních důvodů konce tekových lokálek, ale pro turistický provoz to… Číst vice »

Vít Jůza

Jistě je zásadní věcí vůbec zprovoznění … ale provoz s bržděním vlaků na každém přejezdu na 5-20 km/h a stopkami pro auta na všech přejezdech včetně těch přehledných a při uvedené rychlosti vlaků je jen pokusem k odůvodnění rušení tratí; druhá možnost – obdoba ruské rulety na přejezdech samozřejmě také není ideál. Ale to se týká mnohých tratí … do vesmíru se létá, úžasně sofistikované zbraně za miliardy nejsou problém, větší část populace má v kapse mobil – fakticky počítač, který by stačil na zabezpečení i více tratí … ale udělat odpovídající zabezpečení tratí jak ve vztahu k přejezdům a… Číst vice »

HonzaEM

Stopky nemusí být všude.

Leges

Paní Fraňková, obce v kraji a kraj mají prioritní odpovědnost, ne Správa železnic. Obce a kraj musí rozhodnout jestli chtějí nebo ne a rozhodnout, co s tratí bude dál, ne stát. V našem státě jednáme vždy prioritně na principu subsidiarity. Obce a kraj vznesou požadavek a Správa železnic provede. Současná situace a nečinnost drží Ústecký kraj i okolní města v nejistotě jen díky vlastní neznalosti a laxnosti.

sledovatel webu

Já tomu nějak pořád nemohu porozumět: Doubrava jako telnický starosta býval přece snad nějakým „zabezpečovákem u dráhy“ a členem KSČM a Ústecký kraj vede už dlouho právě ta partaj, tak nechápu, proč to pořád nejde – nebo měl snad Doubrava nějaký „vroubek“ u Kalivody, který kvůli tomu zanevřel na celou „Kozinu“, a Kašpar jako jeho zástupce a posléze nástupce není ochoten se od toho oprostit a vzít „Kozinu“ na milost? Nebo co za tím tedy vlastně je, že si to pořád všichni jen přehazují jako horký brambor a nikdo ty chyby minulosti a relikty působení Šulce a jeho nohsledů nechce… Číst vice »

Kubrt

Není Doubrava jako Doubrava. Ten současný starosta je synovec toho bývalého starosty Jaroslava Doubravy, posléze komunistického senátora.

sledovatel webu

ěkuji za upozornění, ale původně tam, pokud vím, starostoval snad právě ten nynější senátor, kterého se moje úvaha týká – jeho synovci nevím sice nic, ale ten s tím, co jsem napsal, zjevně mnoho společného nemá.

Kubrt

Jasně, soudruh senátor Jaroslav D tam dělal starostu, dříve tajemníka MNV, přes 30 let.

Robert

Nikde jsem to nenašel. Proč se této trati přezdívá Kozí dráha?

Hen ten oný

Původ je nejasný a výklady různé. Například, že se podél kolejí pásly kozy, anebo že vlák se ubíral rychlostí, že kozy vracející se z pastvy jej předcházely (převzato). Sám bych upřednostnil německý původ tototo názvu. To by ovšem musel osvětlit pamětník, jehož zřejmě již není.

Robert

Díky aspoň za to.

Hen ten oný

Možná spočívá ve slově der Zug=vlak. Přisunuté obyvatelstvo pak vzalo mylně za základ slovo die Ziege a přeložilo do češtiny.

Robert

Je to možné, že jde o zkomoleninu die Züge/die Ziege.
Díky ještě jednou.

Krušnohorec

Nízkému využití vlaků předcházela změna jízdního řádu aby se vlak nedal využívat ani k cestě do práce, ani k cestě do školy. Za hejtmanování Šulce (ODS). Tehdy byl radním pro dopravu jistý JUDr, absolvent Vysoké školy SNB (příjmení jsem zapomněl). Promptně vyměnil legitimaci KSČ za legitimaci ODS. Také starostoval v Hřensku.
V tělese trati měl být vybudován přivaděč k D8 z Děčína.

Hen ten oný

„Stará garda” politiků se chce vrátit. Tlustý a spol. zkusí štěstí v senátních volbách. Bývalí pravicoví politici, kteří jsou spojeni s porevoluční érou, chtějí zasáhnout do senátních a v případě úspěchu i parlamentních voleb. Země je podle nich v marasmu a přejí si do politiky opět vrátit volnou soutěž nápadů. Jedná se vesměs o bývalé politiky ODS. Jasně. Ať žije Nábřeží Maxipsa Fíka !

HonzaEM

Přesně tak.

miky

Máte na mysli Milana France?

Krušnohorec

Ano.

Bubulak

Na toto jako původem místní nemám úplně jasný názor. Na jednu stranu si pamatuju, jak jsme s ní jezdili do Telnice lyžovat (a pak ty lyže nesli ty 2 nebo 3 km na zádech, nebo kolik to bylo od nádraží ke sjezdovce). Na druhou stranu ta trať má opravdu úděsné parametry a vůči autobusové dopravě je zcela nekonkurenceschopná. Tudíž se mi zdá, že udržovat ji kvůli pár turistickým jízdám je skutečně asi zbytečný luxus.

Přemek

Těch 150 milionů na 15+ let turistické dopravy je milion ročně, průběžná údržba trati v turistickém režimu nic moc nestojí, pokud je těleso řádně odvodněné a zabezpečené proti sesunům svahů. Poslední míle lze řešit místní přibližovací silniční dopravou (např. Telnice). Takže to není o penězích, ale o vůli a schopnostech strategicky konat.

Ušatá

To není úplně pravda. Ta trať není lokálkou, ale spíš hlavní tratí s velmi dobrými parametry. Takže rychlost je tam možná od 60 km/h až po 100 km/h. Jen chtít. Navíc to byla odklonová trať pro nákladní dopravu a do doby zastavení provozu ve velmi slušném stavu.

Vladimír D.

Myslím si, že na každé stávající trati, na které se dá (nebo by s menší opravou dalo) jezdit, by se taky jezdit mělo. Když ne pravidelně, tak alespoň turisticky. Pokud existuje zájemce, který na takové trati chce provoz udržovat, mělo by mu to být umožněno, už třeba jen z úcty k těm, kteří se na jejím vzniku kdysi podíleli. Otázka je samozřejmě financováni oprav a údržby. Tu nelze požadovat od státní instituce. Ale z různých finančních zdrojů a peněz železničních fandů, dalších zájemců a plánovitě zvaných turistů, samozřejmě s dobrovolnou podporou obcí při trati ležících, by jistý základ pro záměr… Číst vice »

Zbyněk

Zde se diskutuje slušně, bez lživých manipulací a urážek. Proto smazáno. Redakce.

Kubrt

Místo nadávání tu žalobu sepiš, když ti ta trať tak leží na srdci.

PetrB

A ty by jsi zas mel vedet, ze zalobu muze podat osoba opravnena, tj. dopravce nebo osoba, ktera se k takove zalobe muze pripojit a to je objednavatel, tedy kraj prip. obec.

Kubrt

Což nevylučuje, aby jim to Zbyněk nebo HonzaEM (hnát to někam vejš) sepsali a kraj to podá 🙂

Marek Illiaš

Milý Zbyňku, pro vaši informaci. U Správy železnic, dříve SŽDC, jsem zaměstnaný od roku 2013… Přeji vám vše dobré. Marek Illiaš

Hen ten oný

a Váš stručný názor k problematice?

Zbyněk

Opět jsem byl smazán.

Dominik

Opravuje-li se nějaká lokálka, to se pak člověk dozví, že to je špatně, že ji raději měli zrušit a peníze vrazit jinam, a zde zase naopak, neprováděla se na ni údržba z důvodu zastaveného provozu, tak je to zase špatně, vždyť to mají za povinnost, tak už si vyberte, co vlastně chcete. Navíc, pokud by se údržba prováděla, tak se zde jistě dočtu, že se nechovají jako správní hospodáře a proč tam ty prachy vráží, když tam nic nejezdí. Takže defakto toto je chování správného hospodáře. Takže zde jsou řešení 3: 1) trať odprodat třeba KPT Rail (třeba i bez… Číst vice »

Kubrt

Prozradím ti tajemství; ti, co kritizují opravu msenky, nejsou ti samí, co se dožadují opravy koziny. Třeba já jsem konzistentní- opravu msenky i koziny považuju za vyhazovani peněz.

F. K.

Podle stejné logiky se dá neopravit a zrušit i například Horní Vlára nebo řada transverzálek.

Kubrt

Rozpadem a zrušením Horní Vláry by jistě konec světa nenastal, ale byla by to komplikace pro výrazně více lidí, než je absence vlaků na trati Děčín-Oldřichov.

F. K.

Samozřejmě by nenastal konec světa. Jenže nejde jen o lidi – ono se třeba na těch transverzálkách občas něco nakládá. Někde dřevo, jinde něco jiného a jistě je to optimální to všechno nahnat na silnice a vyexpedovat někam pryč. 😉 (pokud možno i s lidmi, kolejemi a vším tím okolo. Akorát je otázka, kdo pak v takové zemi bude chtít žít). Tím chci říct, že zrovna v tomhle máte ostré soudy na to, jak málo o skutečném využití a i rentabilitě máte.

Kubrt

S „řadou transverzálek“ jste sem přišel vy, já ani nevím jakou řadu myslíte, tak mi laskavě nepodsouvejte, že je chci zrušit.

F. K.

Klidně si mezi ně zařaďte i dráhu Děčín – Oldřichov, princip je naprosto stejný.

pamětník

Jenže ono se nakládalo i vykládalo i na té „Kozině“, a docela dost (čímž vůbec nemyslím vlečky v Lesní Bráně).

kakov

a můžete prosím napsat co a kde? stačí pár příkladů, děkuji

Ušatá

Třeba Chvojno, Libouchec, zde byly i jakési fabriky a není důvod sem nedostat ty zamýšlené průmyslové zóny namísto jejich výstavby na zemědělské půdě a ve volné krajině s napojením na silniční dopravu.

xyz

“ vždyť to mají za povinnost, tak už si vyberte, co vlastně chcete.“ Slova „vždyť se to mělo zrušit“ zaznívají od jiných osob než od těch, kteří říkají „tak se to mělo opravovat“. Tzn. vzkaz „vyberte si, co chcete“ je mimoběžný, protože téměř nikdo nezastává „dvojnázor“ typu „někdy tak, jindy onak“. „Takže zde jsou řešení 3: 1) trať odprodat třeba KPT Rail (třeba i bez podmínky následného provozu) nebo obcí (kraji) ať si s ni dělají co chtějí 2) opravit trať, ale vzhledem k nízké objednávce dopravy (pár párů vlaků) zvednout poplatek za DC, aby se oprava a údržba vyplatila… Číst vice »

Dominik

4) Je absolutní nesmysl u takové tratě, ubude peněz na údržbu tratí, na kterých je pravidelný provoz každý den. Stále slýcháme slova o chování správného hospodaře, nebo zde to neplatí? Nebo mi chcete tvrdit, že je zcela v pořádku vrážet léta peníze do tratě, která není využívaná, případně občas jako turistická?

xyz

„Stále slýcháme slova o chování správného hospodaře, nebo zde to neplatí?“
Řádný hospodář udržuje svůj majetek v provozuschopném stavu. Činí tak průběžně; ne, že na to léta kašle, aby mu pak kumulativně, jednorázově narostly náklady na údržbu.

V této věci se SŽ(DC) nezvládá jako řádný hospodář chovat; v Ústeckém kraji to navíc prokazatelně nezvládá ani u tratě s celoročním provozem.

Dominik

Ale i pravidelná údržba něco stojí, takže udržovat majetek, který defakto není využíván (vyhazování peněz, které mohly být použity účelněji), je naprosto v pořádku? Měli trať hnedka zrušit a teď tu nemusely být tyto dohady.

Nevím, v jakém stavu jsou ostatní tratě v ÚK (znám jen hlavní tah Praha – Děčín), ale jestliže jsou v provozuschopném stavu, tak asi roli plní, ne?

xyz

„udržovat majetek, který defakto není využíván“
Byl pravidelně využíván letními vlaky. Mimochodem, SŽDC musí ze zákona trať udržovat v provozním stavu (anebo eventuálně trať zrušit), tzn. zbytečně spekulujete.

„ale jestliže jsou v provozuschopném stavu, tak asi roli plní, ne?“
V případě úseku Chotiměř – Radejčín neplní.

dopravák

Dominik: A vy jste si jistý, že SŽDC nevykazuje na údržbu té trati žádné náklady, i když je trať vyloučena a ÚDAJNĚ není sjízdná (což minimálně v úseku Děčín – Telnice reálně zjevně neplatí)?

Ušatá

Ta pravidelná údržba stojí skoro nic. Jde jen o to zajistit, aby byla v případě potřeby sjízdná. Tedy utažení nějaké matky, posekání trávy, nedovolit, aby tam rostly stromy a uhlídat, aby to nikdo nerozkradl.

Hanzi

Řádný hospodář se hlavně bude starat o to co má smysl a vydělává, Takže trat Preha – Deutsch a podobné bez debat. Tratě kde projede párkrát v lětě vláček, to je fakt luxus udržovat celý rok. Asi jako kdyby sedlák sázel brambory na skále a přitom měl k dispozici supr ornici. Co na tom že tam prodělá i p…el, ale hlavně že bude skála zelená.

xyz

„Asi jako kdyby sedlák sázel brambory na skále“
Sedlák je soukromá osoba. A skála není určena k pěstování brambor.
vs.
SŽDC coby státní organizace je zákonem zmocněna ke správě a mj. sjízdnému udržování tratí v majetku státu. Ostatně, dostává na to od státu peníze.

Hanzi

Ne, sedlák na to pěstování bude požadovat dotace, tak jako je požaduje SŽ od státu, takže výsledek je stejný. Za nevýdělečný nesmysl platí daňový poplatník.

xyz

„sedlák na to pěstování bude požadovat dotace“
… které mu nebudou přiděleny, protože skála není zemědělskou půdou.

Železniční trať Děčín – Telnice v majetku státu a ve správě SŽ(DC) naopak je železniční tratí „jako každou jinou“.

Hanzi

Dráha která 15 let nikomu nechybí? Dokonce ani hromadný úprk obyvatel nenastal po zaříznutí traťě z dotčených obcí. Naopak jim tam jede bus , který jim staví na několika místech v obcích, místo jednoho nádraží.

xyz

„Dráha která 15 let nikomu nechybí?“ – Osobní doprava na té trati neexistuje po 12 let a 1 měsíc. Ne 15 let. – Nemáte pravdu s údajem „nikomu nechybí“; viz objednávky sezónního letního provozu v úseku Děčín – Telnice po několik let, žel konče rokem 2015 (poté již SŽDC nepřidělila kapacitu); ve vybraných letech též s minibusovým přípojem pod Komáří vížku (z čehož lze důvodně usuzovat, že pokud by tehdy byl sjízdný i úsek Telnice – Bohosudov zast., tak by sezónní vlaky jezdily až tam). Stejně tak viz předpoklad Ústeckého kraje zavést Turistickou linku (produkt zavedený od jara 2016) i… Číst vice »

Hanzi

Až se zeptají těch lidí co v dotčených obcích bydlí, jestli jim to chybí nebo ne pak ať experimentují. Pokud to není na pravidelný provoz tak výlety si může každý cálovat ze svého. Je 21 století, způsoby dopravy se poněkud mění než byli ve století páry.

Ušatá

A vy jste se jich ptal? Já ano! A chtějí tam tu dopravu, což dali i najevo plnými vlaky, když se tam pravidelně jezdilo.

Ušatá

Nechybí, protože lidi jsou jak stádo a neprotestují proti ničení svého zdraví silnou silniční dopravou. A my to nakonec vše zaplatíme ve zdravotním zabezpečení a někteří, holt, umřou. Máte zvláštní názory a vývody. Asi toho moc z dané problematiky nevíte. Tedy ani z dopravy ani z následných souvislostí.

Ušatá

Navíc zde byly dost silné požadavky na provoz nákladních vlaků, ale SŽDC nevyhověla. Že by tedy tak dobrý hospodář ? A tedy nikomu nechyběla?

HonzaEM

SŽDC na to dostává dotace a z těch peněz udržuje ostatní tratě, protože na tuhle ani nešáhne. Pro ně je to výhodné.

dopravák

Já jsem to nechtěl napsat tak „natvrdo“ – a raději nechci v této souvislosti ani spekulovat o lecčem dalším.

Ušatá

Já zase chci. To máte jako u tratě Kralovice – MLadotice, kde se vykazovaly náklady skoro 16 mil. ročně v té době, ale svršek tam byl zarostlý a s datem výroby roku 1903. Čili co tam po devadesát let kdo dělal? Přesto se jezdilo. I s nákladními vlaky. Takže vysoce ekonomická trať. Která silnice na to má? Jenže donekonečna to přeci jen nejde a tak po 90 letech neudržování se to jaksi rozpadlo.

Vít Jůza

Takže nejprv se starají, aby to nevydělávalo, a pak argumentují tím, že to je ekonomický nesmysl.

Ušatá

Fajn, takže zrušíme silnice II. a III. třídy, protože nevydělávají, lidi se odstěhují do měst a pro zemědělce tam zůstane pár polních cest.

Ušatá

Vy si sedíte na uších i na očích. Ta trať byla v minulosti velmi silně zatížená jak osobní, tak nákladní dopravou. Záměrně to vše bylo potlačeno a zlikvidováno. Nejde o lokálku, ale ve své podstatě zástup za hlavní trať. Jde o to, aby se ty chybné kroky z minulosti napravily. Tady skutečně to není trať typu koncové lokálky s malými poloměry a rychlostí do 40 km/h..

BoH

Upřímně nevím, co tam jezdilo v roce 2007, ale pokud ta trasa nebyla využívána, nevím, jaký má potenciál v současné době při nasazení jednotky 811. Nejsem si jistý navíc argumentem, že když si někdo řekne, tak SŽDC (pardon, ale ta zkratka je prostě klasika) musí konat. Například když bych řekl, že chci na nějakou trať vyjet na své drezíně, tak SŽDC ji musí kvůli mně opravit? Nejsem si tím jistý 🙂

Leges

…SŽDC projíždí trať svojí „drezínou“ pravidelně (zdoj – SŽDC).

BoH

A jaký je z toho závěr?

Hen ten oný

Musíme vyčkat vyjádření inspektora státních drah, dr. Václava Kulihracha. 😃
(https://www.youtube.com/watch?v=mx42CwcZMSY)

Kubrt

Jezdily tam různé soupravy na bázi 810 a 830 s patřičnými přívěsy (v 70. letech i brejle, tuším ještě s rybákama). Dneska je ta oblast dost dobře pokrytá autobusovými linkami a cestující by z nápadu ubrat autobusy a přidat vlaky „jistě byli nadšeni“.

Ušatá

Ty autobusy tam plní jinou roli a je nutné to pak organizačně provázat, aby se to doplňovalo.

HonzaEM

SŽDC má ze zákona povinnost provozovat dráhu, i kdyby na ní nic nejezdilo. Takže to, že nechala trať dojít do tohoto stavu, je porušení zákona.

BoH

Zároveň má povinnost se chovat jako řádný hospodář. A řádný hospodář skutečně neplýtvá penězi na něco, co se nepoužívá 🙂

HonzaEM

Tuhle možnost ale nemá.

Vít Jůza

Řádný hospodář to uvede do dobře použitelného stavu.

-TR-

Samozřejmě, že SŽ má povinnost se chovat jako řádný hospodář, ale v souladu se zákonem. A to se neděje.

Ušatá

Tak se má jako dobrý hospodář snažit o její využití a o zvýšení tržeb za tu trať. Proč to nedělá? Protože nechce? Protože je někdo líný? Nebo jen proto, že to po nich nikdo nevyžaduje? Ale to všechno je chyba.

BoH

A skutečně netuším, proč by stát měl plýtvat penězi za to, že si tam někdo chce postavit nějakou atrakci. Ať tedy daný podnikatel poskytne finance na opravu a pak OK, ať mu SŽDC zajistí opravu. A pak ať si tam se svým šukafonem blbne do aleluja 🙂

BoH

A nebo ještě lépe, ať mu tu železnici (stejně jako se snažili mezi Vidnavou a Kraší) prodají a bude klid 🙂

-TR-

Proč ne? I to je přijatelné řešení.

HonzaEM

Jezdila tam 810, co jinýho…

pamětník

„co jinýho“ ?
No, přece ještě i druhá (a křižovalo se v Telnici, předtím třeba i v Malém Chvojně, když tam ještě sloužil „dirigent“), a občas i s přívěšáky – tak to aspoň platilo v posledních letech provozu.

Ušatá

Jezdilo toho tam trochu víc a těch 810 naráz i několik- tedy s vleky.

Ušatá

Musí, pokud ta doprava je dostatečně silná a zaplatíte li použití tratě. A to zde může být, zejména pokud bude konečně povolena zde požadovaná nákladní doprava. Pak i těch cca 12 spojů denně v osobní bude relativně vyhovující i ekonomicky.

Hanzi

Stále se řeší stopa budoucího přivaděče od D8 do Děčína, tahle trať se obcím docela vyhýbyla tak to můžou použít. Nebo třeba se s tím i místama počítá, ta stopa přivaděče snad ještě fixně daná není.

Bubulak

V místě tělesa této trati přivaděč vést rozhodně nemůže. Je to velmi úzké a vede to přinejmenším částečně pořád těmi obcemi. Leda tak cyklostezka.

Hanzi

Já nemyslel doslova celou stopu, je mi jasný že se silničáři tunelování nevyhnou, ale za Jílovém směr D8 se mi zdá , že už to vedlo dost v loukách, alespon co jsem z výhledu ze silnice viděl tak nějak.

dopravák

Jenže tam už je dost místa pro silnici i jinde a obchvat Modré i Libouchce lze bez velkých problémů vybudovat i mimo stopu té trati.

Marek Janík

Na tu částku došli metodou „cucoprst“ nebo jak? Mají nějaké nabídky od stavebních firem a kalkulaci, co je potřeba opravit, kde a za kolik?

Ušatá

To přeci udělat nejde. To by bylo velké překvapení a ještě by z toho někoho chytil fantas.

Tomáš Ramert

Takže 7. osobní vlakový dopravce v Ústeckém kraji (nepočítám ty historické). Ještě že tam je tarif DÚK, jinak by to byl pěkný mišmaš 🙂

Hen ten oný

záleží na tom?

Arimatejsky

100 míčů je jeden perón v Pačejově, to není tak moc.

kockopes

Oproti jednomu eshopu je to opravdu jen plivnutí…

HonzaEM

A tolik by to navíc ani nestálo.

Štěpán

To už tady jednou bylo, akorát na druhém konci státu, když se měl vrátit provoz do Malé Morávky. Taky hned správa železnic přišla s tím, že by to stálo 100 melounů, což se nakonec ukázalo jako nepravda.

M H

On může být rozdíl mezi zprovozněním s minimální nutnou údržbou a zprovozněním na nějaké lepší úrovni… Jezdit se dá skoro po všem. Jezdit rychleji či s těžším vlakem může být problém. Rychlosti například brání přejezdy bez světel…

pozorovatel

Vy snad chcete dělat z „Koziny“ nějaký koridor? K čemu, proboha?

xyz

Připomenu, že zatímco úsek Děčín – Telnice je mimo provoz „až“ od podzimu 2015, tak úsek Telnice – Teplice lesní brána je nesjízdný o 5 let déle. To vše za svévolného činění ze strany SŽ(DC), a to vše za tichého souhlasu všech 11 odborářských organizací. Je zajímavé, že v této věci (jakož např. i ve věci ponechávání úseku Chotiměř – Radejčín v nesjízdném stavu) se všechny ty OSŽy, FSy, SoSADy atd. rovněž nesjednotí v prohlášení směrem k SŽDC, ať tato začne naplňovat zákonu zadost a všechny jmenované tratě v provozuschopném stavu udržuje. Ostatně, prohlášení „V současné ani budoucí době se… Číst vice »

Kubrt

Toto není agenda odborů. Pokud kraj a obce mají s přístupem SŽ problém, můžou zkusit správní žalobu na SŽ.

xyz

„Toto není agenda odborů.“
Druhý úhel pohledu: udržování tratě v nesjízdném stavu (i když jednoznačnější je to právě u úseku Chotiměř – Radejčín) = porušování zákona ze strany SŽ (srov. s vyjádřeními o „porušování zákona ze strany JMK“ od některých odborářských osob ve věci, kdy JMK určuje, kolik Kč chce za jistou protikompenzaci od dopravce).

V tomto případě by to bylo dokonce ještě zajímavější, že zákon by byl porušován přímo jedním ze zaměstnavatelů značné části odborářských členů – Správou železnic. A hle, zaměstnanci se vůči zaměstnavateli neozvou. 🙂

Vít Jůza

Tímto přístupem jsou ohrožována pracovní místa SŽ i dopravců vztahující se k této trati, tedy by se o to odbory měly starat!

HonzaEM

Je zajímavé, kdo nechal, nebo sám udělal, těch pár desítek metrů kolejnic vymontoval v Lesní bráně, aby byla trať skutečně neszjízdná, přitom kolejnice tam leží na místě, takže zloději to nebyli.

pozorovatel

Ta demontáž nebyla v Lesní Bráně, ale mezi Telnicí a Chlumcem – i proto ty letní víkendové vlaky jezdily jen mezi Děčínem a Telnicí, protože do Krupky pod lanovku už dojet nemohly, ač by o to byl určitě velký zájem i v řadách cestujících.

xyz

„s objednavatelem dopravy – Ústeckým krajem – jsme v častém kontaktu a řešíme požadavky kraje na železniční infrastrukturu. Požadavek na obnovení provozu ze strany kraje neregistrujeme“ Přinejmenším pro ten rok 2016, když byly zaváděny Turistické linky Ústeckého kraje, předpokládal Ústecký kraj, že linka T2 (toto číslo pak bylo zpočátku „dírou“ v číselné řadě; o 2 roky později bylo přiděleno jiné lince – cyklovlaku Děčín – Mikulášovice/Rumburk) bude linkou na Kozině. „Doplnil, že hrubý odhad nákladů na zprovoznění dráhy v režimu D3 se pohybuje v řádech 100 až 150 milionů korun.“ Jednak, jde o částku zohledňující, že v minulých letech tam… Číst vice »

Jaroslav Kugler

Tvrdit, že oprava by stála 100 až 150 milionů, když samotné závady vznikly vinou neudržovani tratě že strany Správy zelezeznic, je zcestné.

Včera jsem hovořil s několika místními, včetně starosty Telnice a ten mi potvrdil, že každý čtvrtek traťovka s MUVkou trať v úseku Děčín – Telnice projíždí.

Opravdu nechápu, komu je „Kozí dráha trnem v oku, když místní obyvatelé i samosprávy o její provoz stojí. Tvrdit, že kraj neobjednává dopravu je taktéž zcestné, neboť na trať vlaky obejdnal dopravce, tudíž přepravní poptávka na trati vznikla.

Jiri

Patrne si nekdo brousi zuby, jak to prevest do soukromych rukou za jednu korunu, ale jeste nevymyslel, jak to pred takovym prevodem jeste zrekonstuovat za statni penize. Jinak si takovou laxnost se strany szdc neumim predstavit. Tohle musi byt plan.

svojsin

A nebude tato trať navržena k odprodeji, třeba zrovna Telnici?
Źe by si tam Telnice aps. zajistila provoz , ale bez nároku nároku na jakýkoliv peníze z eráru.

Vít Jůza

Až budou všechny silnice a železnice provozovány bez nároku nároku na jakýkoliv peníze z eráru, pak bude jistě namístě, aby i tato.

Svojsin

To je ale mizerný pohled na věc. Různé silnice a dálnice si nezaslouží rovnostarsky přístup, měl by být pokud možno odpovídající důležitosti.

Posláno z mobilu.

Svojsin

Ještě mi tam vypadly železnice

Vít Jůza

To je zohledněno tím, že vlečky a účelové komunikace pro a na pozemcích jednotlivých majitelů se za starost eráru celkem právem nepovažují, ale lehkovážné odepisování mnohých silnic a železnic s péčí dobrého hospodáře nemá nic společného; a jakkoli nejde vše najednou, a jakkoli je třeba rozlišovat dle důležitosti a dalších okolností, Váš návrh totálního vyloučení z nároku na jakýkoliv peníze z eráru několik desítek kilometrů dlouhé železnice se slušným trasováním vzdálené až 8 km přes hory a doly od jiných souběžných železnic je přece jen přestřelením. Máte ovšem pravdu v tom, že dle důležitosti je přiměřené skutečně upravit na provoz… Číst vice »

Hen ten oný

Telnici bych ji neprodával. Telnici bych ji dal.

Dominik

A až po tom dopravci budou chtít několika-ti násobně vyšší poplatek za použití DC (jelikož objednáno je jen pár spojů), tak bude křik, že to jsou vyžírkové.
Takže na jednu stranu, je toto chování v souladu s chováním řádného hospodáře, jelikož peníze využívané na údržbu této nepoužívané trati by chyběly jinde a všude by byl křik, proč to vráží tam, když tu trať nikdo nepoužívá, ať ji raději zruší.

xyz

„A až po tom dopravci budou chtít několika-ti násobně vyšší poplatek za použití DC (jelikož objednáno je jen pár spojů)“
SŽDC nemá právo toto požadovat.

Ostatně, už jednou s tímto narazila – okolo roku 2012, když s podobným „argumentem“ přišla při přidělování kapacity pro příležitostné jízdy na běžně nepojížděných tratí. Tento navýšení poplatek vzápětí byl „vyšší instancí“ uznán neoprávněným a SŽDC jej vyžadovat přestala.

Dominik

Toho jsem se obával, sice už by to bylo složitější, ale holt tedy změnit i legislativu (resp. zapracovat to do prohlášení o dráze), aby to možné bylo, nebo snížit údržbu na nezbytné minimum, i když to pak bude znamenat jezdit třeba jen 20km/h.

pamětník

Jaroslav Kugler: „Opravdu nechápu, komu je „Kozí dráha trnem v oku, když místní obyvatelé i samosprávy o její provoz stojí.“ Zkusím Vám dát námět k přemýšlení: pokud ze vzpomínek na minulost vím, letitou nevůli udržovalo a asi stále živí především vedení OŘ SŽ(DC) v Ústí nad Labem, které se asi chce zavděčit nebo dokonce bojí někoho v pozadí – komu a kde, netuším. A tak jednoduché, jak by se na první pohled zdálo, to není ani v případě těch Vámi zmíněných místních samospráv a rad, alespoň ne úplně všech a vždy, protože v minulosti do toho často a významně „házelo… Číst vice »

Kamui

SŽ jakožto vlastník dráhy má ze zákona povinnost udržovat ji v řádném stavu. Takže ať se přestanou vymlouvat a začnou makat.

Štěpán

Přesně tak. Správa železnic není ta, která má právo rozhodovat o tom, která trať se vyplatí a která ne.

Jan Sova

No tak že se to nevyplatí je asi jasné všem. SŽ pouze naznačila, střádej barde střádej, až budeš mít 100 milionů, zúčtujem spolu…

Moza14

Jan Sova. I kdyby to bylo těch sto milionů, čemuž nevěřím, je to zaviněním SŽ, která naplnila své povinnosti a o trať se nestarala.

Dominik

Jste jistě odborníkem v dopravních stavbách, víte, co je tam potřeba všechno opravit a tedy i kolik by to stálo, že?

Alexandr Mikulka

Modrá guma par excellence, nekritický obhájce Dobré Správy, promluvila.
Problematiku si můžeme rozdělit do dvou bodů, je to velmi podobné, jako Mšenka:
1) Provoz na trati a její udržování pro tento provoz je nesmysl.
2) Takhle se trať neruší, Dobrá Správa ji nechala chátrat zcela svévolně. Teď místo pár šušňů za pravidelnou údržbu budou počítat, kolik by stálo modré zábradlí podél celé trati, rozprostřená ESA a fungl nové peróny (samozřejmě NE 550 mm nad TK, protože to je pouze rekonstrukce, ne modernizace a proto by vysoké peróny, na rozdíl od modrého zábradlí, neprošly CBA…

Ušatá

Na tu Mšenku se vlastně skoro 40 let nesáhlo, někde i déle a pak samozřejmě ta trať se nedá řádně používat. Takže pak i ty náklady naráz za ty desítky let nejsou přemrštěné. A navíc když někdo úmyslně ten provoz na takových tratích omezuje a nákladní dopravu likviduje, pak se nelze ani divit tomu, že klesá její rentabilita. A to navíc ještě k tomu to, že silniční doprava jezdí skoro zadarmo, protože vše se platí ze státního, tedy z kapes každého z nás a to kupodivu kritikům ekonomičnosti nějak nevadí.

Leges

Ano, jsem, znám a pro obnovení provozu je 100 mil. nesmysl. Obecně však platí vždy, že každá zanedbaná údržba přináší náklady které mohou být vyšší něž pravidelné běžné udržovací. Rozdíl pak může být způsobenou škodou, vymahatelnou po odpovědných a také v rovině trestně právní porušením povinností při správě cizího majetku.