KPT Rail chce vyjet na Kozí dráhu, podle Správy železnic by oprava stála přes sto milionů

Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077

Společnost KPT Rail chce oživit provoz na takzvané Kozí dráze, která vede z Děčína do Oldřichova u Duchcova. Podle vedoucího

Společnost KPT Rail chce oživit provoz na takzvané Kozí dráze, která vede z Děčína do Oldřichova u Duchcova. Podle vedoucího provozu Jaroslava Kuglera objednala firma na letní sezonu kapacitu pro 376 vlaků, které by vypravila na vlastní riziko. U Správy železnic (SŽ) neuspěla. Osud zchátralé tratě, kde byla pravidelná celoroční doprava ukončena v prosinci 2007, je přitom nejasný.

„Celé jsme to s kolegy prošli a není tam závada. Ta trať má největší turistický potenciál z celého Ústeckého kraje,“ řekl Kugler. Na letní jízdy o víkendech a svátcích (vždy čtyři páry vlaků) prý dopravce sehnal sponzory. Jezdil by motorovým vozem 811, který pořídil na Slovensku.

Správa železnic obnovu trati a provozu ale neplánuje. „V současné ani budoucí době se se zprovozněním trati nepočítá, s objednavatelem dopravy – Ústeckým krajem – jsme v častém kontaktu a řešíme požadavky kraje na železniční infrastrukturu. Požadavek na obnovení provozu ze strany kraje neregistrujeme,“ uvedl mluvčí SŽ Marek Illiaš. Doplnil, že hrubý odhad nákladů na zprovoznění dráhy v režimu D3 se pohybuje v řádech 100 až 150 milionů korun, včetně obnovy zabezpečení na přejezdech.

Kraj klade zodpovědnost na Správu železnic, uvítal by přitom definitivní verdikt, co s tratí bude dál. „O budoucnosti Kozí dráhy musí rozhodnout především stát, respektive Správa železnic. Vzhledem k jejímu budoucímu využití a případnému rozvoji by bylo nějaké rozhodnutí vítané, ať už by byla trať opravená a zprovozněná, prodaná, či definitivně zrušená,“ sdělila mluvčí kraje Magdalena Fraňková.
„Současná situace a nečinnost drží Ústecký kraj i okolní města v nejistotě. V případě zprovoznění trati by kraj uvažoval o objednávce dopravy v režimu turistické trati. Obdobně by se našlo využití pro koridor i v případě zrušení trati,“ doplnila.

Pravidelná (celoroční, každodenní) doprava byla na trati Děčín hl.n. – Oldřichov u Duchcova ukončena při změně grafikonu v prosinci 2007. Důvodem byla absence objednávky ze strany Ústeckého kraje z důvodu nízkého využití vlaků. Po ukončení pravidelné dopravy se vlaky na trať dostávaly zřídka a nepravidelně. Na úseku Děčín hl.n. – Telnice byl příležitostný provoz až do 26. října 2015. Pak Správa železnic zavedla dlouhodobou výluku s poukazem na nestabilní svah.

Tagy Kozí dráha KPT Rail Správa železnic Top Ústecký kraj
315 komentářů