obnoveny

Delší život pro slovenské Bagety. Modernizaci provede jejich výrobce, cena se blíží milionu eur za kus

Jednotky 813 po modernizaci. Vizualizace: ZSSKJednotky 813 po modernizaci. Vizualizace: ZSSK

Modernizace přinese i klimatizaci a vakuové toalety.

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Oni tam nemají vakuový záchod?ani nosiče na kola?tak to jsme s reginama dál.

Ivan_pha

Tak pro srovnání a Regínou bych byl opatrný, ta přece jen je někde jinde a myslím, že přes své neduhy udělala v době svého vzniku kus práce. Dnes už postupně a pozvolnu mizí…ale bagety? Je spojené dva vozy, aby se nemuselo objíždět, ale jinak to cestující nic moc navíc oproti 810 010

RS Zero

Bageta je trakčně i konstrukčně mnohem lepší vozidlo, než 814, a celkově se jednalo o složitější modernizaci. Bohužel nízkopodlažní článek dostaly až 813.2, které jezdily chvíli u gwtr.

Santa Pavel

Co to je za pičovinu?

Kubrt

Ještě na Slovensku existuje 8 kusů řady 813.11x, které mají mravcí design, nízkou podlahu a jezdí na trati Poprad – Plaveč.

platamond

Tam jezdily primárně 813.1, snad jen prototyt 813.2. Nyní jezdí u nás, už obě, u KŽC.

Roman

Takto to dopadá když na železnici není žádná konkurence. Všechny zakázky jsou přidělované spřáteleným firmám, bez ohledu na kvalitu.

Účetní

V článku se nepíše, že to bylo bez výběrového řízení.

Santa Pavel

Proč neudělají všechny, ale jen 33?

Ten zbytek teda zůstane původní?

M@trixX

jeden by dufal ze zbytok pojde do srotu

Juraj TT

Zbytok už netreba a je vlastne celkom otázne, či ich vôbec bude potreba 33.
Viaceré trate to maju nahnuté a po najbližších voľbách podľa mňa skončia. Možno už po tých komunálnych.

Rejpal

Neříkám, že je to dobrá volba, ale dá se dnes koupit nový motorový vůz nebo nová motorová jednotka? Kromě polské Pesy a Newagu nikdo nic takového nevyrábí – důsledek zeleného šílenství na západě. A jelikož ZSSK má málo peněz, tak zvolila tuto cestu. Ono totiž ani ojetá RS1 co kupují ČD nejsou zrovna levná, protože musíte připočíst náklady za bohemizaci. Navíc v budoucnu bude problém do nich sehnat náhradní díly, zvláště karty elektroniky.

Juraj

Ale jasně, že dá. A nemá to nic společného se zeleným šílenstvím, jen prostě ve velké části Evropy mizí neelektrizované lokálky, které by to vyžadovaly. Buď se elektrizují, nebo se tam dá BEMU/HEMU, nebo se zruší.

Každopádně ZSSK až do letoška nakupovala DMU 861 a 861.1, a stejně tak je beze všeho vyrobí Pesa, Newag nebo Končar. Stadler stále nabízí GTW s dieselovým powerpackem. Na řadě vyjmenovaných linek by dokonce fungoval i BEDMU Panter, jaký kupuje RegioJet.

Juraj TT

Ako 861.1 a 813 nie je tá istá kategória. 40t verzus 90t. Kapacita tiež iná.

Jan

Je pravda, že výběr nových motoráků začíná být dost omezený, ale na nové vozdila pro málo vytížené regionální trati u ZSSK stejně nemají prachy. To by se prostě nikdy nezaplatilo.

Ale v důsledku toho nahrazování dieselových vizidel je právě teď ideální možnost pořídit nějaké ojetiny. Určitě by se za rozumné peníze dalo sehnat něco o generaci mladší. Jenže to by Fico nemohl nakrmit kamarády nesmyslnýma předřazenýma zakázkama

Juraj TT

Nemá zmysel investovať do zanovnych vozidiel.
Ak sa BEMU osvedčia, opcia ukončí prevadzku bagiet do 10 rokov.
Ak nie, bude treba hľadať iné riešenie.

N.N.

Odpověděl jste si sám: Když vyřadíte 2 výrobce, tak se nedá koupit.

David

To dostane i silnější motor kvůli klimatizaci?

Juraj

Pokud chcete luxusní pŕíklad vyhazování peněz, tak toto. Původní přestavba byla tak nějak poplatná době, kdy nebyly peníze, ale muselo se udělat něco. ČD a ZSSK zvolily dva odlišné přístupy – Regionova má nízkopodlažnost, vaku WC a nové čelo; Bageta má prostornější interiér, výkonnější motor a novou převodovku. Ani jedno není dokonalé, ale byla to dočasná záplata. Jenže dneska jsme o dvacet let dál a tato koncepce je mrtvá. Ano, za milion eur nový motorák nekoupím, ale to automaticky neznamená, že je toto jakkoliv smysluplná investice. Pořád tu bude bariérové vozidlo s nepohodlným pojezdem, které bude ještě dražší na provoz… Číst vice »

Horizon

Trh je rozdelený.
Každý správny dodávateľ ZSSK sa musí nažrať.
Tu nejde o zlepšenie atraktivity zeleznice, ale robenie kšeftov.

Účetní

I regionova má novou převodovku. A rozdíl ve výkonu 813 814 je minimální.

Pezos

Na Slovensku se i dnes ve velkém nakupují vysokopodlažní autobusy do příměstské dopravy. Takže mentálně tam ve veřejné dopravě pořád panuje Balkán a do něj tato koncepce skvěle zapadne.

Jan

To vypadá jako velmi špatný vtip…., ale jo, malá domů, by seděla.

Mirek/

V textu je uvedeno, že 813 přinesly nízkopodlažnost. To ale není pravda, není nízkopodlažní. To až mravce.

Mirek/

Pro mínusáře, kteří s tím nikdy nejeli tedy info z WiKi:
Obdobou v Česku provozovaných motorových jednotek řady 814 se na Slovensku stala právě jednotka řady 813 (ačkoliv není částečně nízkopodlažní jako česká „Regionova“). Její prototyp (813.001 + 913.001), dokončený na podzim 2006, vznikl ze dvou přípojných vozů řady 011.

Olda

Ano, ty dva kusy co v ČR jezdili, tak řídící vůz byl nízkopodlažní. Jezdilo to u GWTR.

Účetní

Máte jeden mínus a už píšete reakci pro mínusáře … ???

frutabruta

ZSSK Bageta rozhodně nízkopodlažní vozidlo nepřinesla.

Happy

Kolik stála první modernizace? Jen aby se nedošlo pomalu k číslu, za které šlo v době prvotní modernizace zakoupit RS1…. Tyhle laciné cesty v důsledku moc laciné nebývají.

MilanFox

Zhmotnění šotoušských snů. 🙂
Doufám, že se modernizace dožijí i Regionovy 😀 😀

Flek

Však už se modernizovalo, klimatizace, wifi, obměny interiéru a opravy vyšších stupňů. A stejně jako bagety nebo 810, tato vozidla tu ještě dlouho budou, dokud nebude dostatek financí na lepší vozidla, nebo pokud vůbec nebude existovat vlak o velikosti 40-50 sedaček. A vzhledem k tomu, že nejsou ani v ČR nebo na Slovensku pořádně peníze na přestavbu nebo udržbu regionálních tratí, tak nechápu kde by se ty peníze na vozidla vezmou.

Šimon

Toto nemá čo robiť na tratiach už dnes a nie ešte o 10 – 15 rokov. A vizualizácia je dúfam mimo ako zvyčajne, keďže sedačky na nej sú rovnaké ako dnes, len prečalúnené, aj keď majú byť nové.

Nose Peak

Nějak laciný, ve srovnání s opravou rezavejch KT8D5 pro Košice…

Vendelín

„Zakázku získala stejná firma, která jednotky vyrobila. Podobně jako Regionovy v Česku vznikly využitím a přestavbou motorových vozů 810 a přípojných vozů řady 011. Na tratě přinesly na rozdíl od motorových vozů 810 nízkopodlažní vozidla.“

Ale bagety nejsou LF, nebo jo?

knedlo

To snáď nemyslia vážne! Tie vehikle patria do šrotu!

noerf

Naopak, za deset let do toho nainstalují ETCS.🙃

55p

Inu, perspektivní řada.

Berhof

Je nějaké napojení tamější ŽOS na současné držitele moci na Slovensku? „Investice“ do konstrukčně 50 let starých šukafonů mi spíše připomíná malou domů

klepamar

Ako ZOS Zvolen tak ZOS Vrutky patria byvalym kamaratom smeru (Poor v Trnave) resp. byvalym koalicnym partnerom (Moric vo Vrutkach), takze klasicka “mala domov”, ano.

Juraj TT

Ti by potom radšej chceli predať nove vozidlá, nie?
To by zarobili viac.

Horizon

Poór a Beljajev