Kožená sedadla a spousta místa. Maďaři ukázali třídu 1+ pro dálkové vlaky
Vagon s třídou 1+ společnosti MÁV-Start. Pramen: MÁV
Dopravce počítá s tím, že se v nejvyšší třídě budou odehrávat například obchodní schůzky.
Dopravce počítá s tím, že se v nejvyšší třídě budou odehrávat například obchodní schůzky.
Podle mě ideální vůz pro dálkovou dopravu typu Praha – Varšava nebo Praha – Budapešť. 2x 4místné 1+ oddíly, 2x 6místné 1. oddíly a 17 míst v bistročásti. Počkejte si na plánek vozu… 🙂 na poté položenou otázku odpovím už teď, přestavba ARmpee829 na stejně uspořádaný vůz by byla příliš drahá. Na druhou stranu, vůz bude vždy jezdit s jedním Apee/Apmz navíc, cestující první třídy tak má na výběr – +- 55 míst ve velkoprostorovém uspořádání, 12 míst v kupé a 8 míst vyššího komfortu. A musím objektivně uznat, že v Maďarsku se tolik nehledí na reálnou využívanost vlaků, v… Číst vice »
Na trase Praha Budapešť (bez covidu) toto uspořádání běžně jezdí formou Regiojetu sice bez bistročásti ale za to s příjemným servisem doneseno ( bývalé ÖBB ) a jízdenky za příjemné ceny
Proč si pořád někdo myslí, že obchodní schůzky se odehrávají ve vlaku, určitě byznysmeni pojedou vlakem, fakt nechapu tu naivitu
Vlak je jen pro socky, co nemají na auto, že?
Chápete význam „obchodní schůzka“. To se „někde“ sejde kupující a prodávající a jednají spolu. Nedává smysl, aby se obě strany obchodní schůzky sešly ve vlaku a jely někam …. To je spíše pro skupinu lidí z jedné firmy „někam“ jedoucí na „obchodní jednání“. Ale nelze předpokládat, že v tom budou trávit hodiny. Např. z BP do BA nebo dokonce PH. Např. v Rakousku tohle má smysl při cestě z Vídně do Lince nebo Salzburgu, kde není časová konkurence autem / letadlem, ale nedává smysl obchodně cestovat z Vídně do Švýcar denním vlakem a týž den zpátky. To se už vyplatí… Číst vice »
Hm, ale když jde o něco důležitého, tak vás stejně ženou na osobní setkání, Covid necovid… :-/
Prostě 3 třídy. Jako před válkou a v letecké dopravě.
Pouze s tím rozdílem, že nejnižší současná třída je na úrovni tehdejší nejvyšší třídy, pokud tedy zůstaneme na kolejích.
Níže čtu komentáře dehonestující schopnosti Maďarů obecně. Je zarážející ta nadutost některých Čechů, povýšenectví a ohrnování nosu nad cizím, jako kdyby oni sami byli géniové.
Ano, i v Maďarsku jsou šikovní a to hodně, pilní a pracovití, ač se to může zdát některým Čechům neuvěřitelné. Bohužel i u nich je spoustu západních firem, takže jsou montovací závody jako v Čechách. Ono taková Škoda taky není nic jiného.
Spousta lidí vůbec nezná Maďary a jejich mentalitu, schopnosti, ale rádi se jim vysmívají. Neprávem.
A někteří Maďaři jsou tak talentovaní, že vytvářejí nikdy neexistující názvy českých měst. tj. Břeclav je Leventevár. Tomu říkáme správná žurnalistika, že?
Mapy wikipedia a google můžete přepsat několikrát, ale to nic nemění na skutečnosti, že se snažíte šířit nesprávná fakta.
A tady zase máme ještě Veligrad. Ví se, že byl na Moravě, asi někde u Hradišťa.
Bohužel díky politické situaci zažívá Maďarsko poslední roky odliv mozků, který se začíná projevovat v řadě oborů. Je to podobné jako v Rusku. Holt Orbán se v Putinovi poněkud vzhlédl a jeho politika logicky tak má stejné důsledky na mladou generaci.
Shlédl. 😉
Na rozdíl od vás a zelených palcařů jsem si v předešlých komentářích nevšiml dehonestace Maďarů obecně, ani já proti nim nic nemám( třeba ředkvičku umějí vypěstovat obrovskou). Kritizujeme minulý a současný stav MÁV vozů zajíždějících na naše území. Níže popsané problémy dlouhodobě nikdo neřeší a ve srovnání s vozy ČD jsou daleko za nimi.
Koukám, že se nic nezměnilo. Pamatuji si z knížky o bitevních lodích na pasáž o těch prvních moderních rakousko-uherských, kde aby to protlačili a získali pro ně hlasy maďarských poslanců, tak jednu ze čtyř museli svěřit maďarské loděnici Ganz v Rijece, kdy tuším František Ferdinand na to řekl, že „ti prasečkáři by nedokázali pořádně udělat ani minolovku“ 🙂
Při pohledu na fotku jsem si říkal, co je to za vitrínu s angličáky. 🙂 Pak mi to došlo.
? Asi jsem natvrdlý. Děkuji za vysvětlení 🙂
jste
Odraz jiného vlaku na informační tabuli.Taky mě ale chvilku trvalo než jsem na to přišel 🙂
Co se týče maďarských vozů, zůstal bych při zemi. V těch, co zajíždějí k nám na EC vlacích skoro nic nefunguje.
Jak kdy, dost se maďaři zlepsili oproti drivejsku 😉
Jediné co v Maďarských vozech nefunguje je Wi-Fi a to mě ani nevadí.
Problémy s centrálním zavíráním dveří na denním pořádku, nefunkční rozhlas, v létě vlak několikrát zrušen kvůli nefunkční klimatizaci ve více vozech, problémy s EP brzdou, nefunkční toalety. Stačí?
Jste si jistý že popisujete MÁV?
Mě to přijde spíš jako ZSSK nebo RJ či ARR…
Arriva jezdé do ČR z Maďar… jo aha, tak nic.
No tak hlavně že ČD jsou skvělý – jo vlastně, ty žádnou klimatizaci nemaj 😀😀😀
Vy znáte nějaký EC vlak, na kterém jezdí vozy ČD bez klimatizace? Rád se poučím.
Jsem si jistý a dokonce jsem nic nepil, ani nijak jinak nedopoval.
Vašek: Váš výčet problémů na základě mnohých vlastních zkušeností ze svých cest jednoznačně potvrzuji – a jen položku „nefunkční rozhlas“ bych rozšířil na „nefunkční jakýkoli informační systém vozu“ (= rozhlas i / nebo optické informační panely).
No vida, že si Maďaři jsou schopní postavit vagóny na 200 km/h. Škoda umí jen smontovat vagóny od Siemense.
Škoda umí vyrobit i patra , jednotky i lokomotivy . Kéž by to měli maďaři alespoň podobně kvalitní a pokud budou i za dobrou cenu mohou se chytit i u nás
Ano, Škoda to umí. Jen standardní vagóny na 200 jim nějak nejdou…
Vyrábět hliníková patra a k tomu i podvozky na 200km/h je o nějaký level výš než klasická stavba, ke které
si všechno ostatni dokoupíte.
No vyrábět jednotky, které nesplňují hlukové normy jako Škoda to opravdu málokdo umí 😀
Na to tam musí být zaměstnán alespoň jeden člověk, který to umí zkonstruovat. A pak nejméně jeden člověk, který to vyrobí. Aby toho nebylo málo, tak ještě musí existovat někdo, kdo si to u Škody objedná.
Bez splnění všech tří podmínek to nepůjde.
Ano, kupují podvozku od společnosti Siemens (typ SF400MAV) pro rychlost 200 km / h. Brzdy jsou od Knorr-Bremse, klimatizace od Liebherru.
A co je špatnýho na tom to dělat v kooperaci s někým, kdo už to vymyslel a kdo ví jak? Oběma to pomůže i s rychlostí výroby, než to dělat kompletně sám.
Nepsal jsem, že je na tom něco špatného. Jen to, že to Škoda neumí. Ale třeba bude jako Číňané a od Siemense to okopíruje 😉
Spíš pokud to zvládnou časově a kvalitativně, aby byl zákazník i Siemens spokojenej, mohl by to být začátek dlouhý spolupráce výhodný pro obě strany.
Tak jestliže by to znamenalo výrazný nárůst počtu vagonů od Škody/Siemense v barvách ČD, tak proti tomu žádná.
No pokiaľ viem, tak poschodové vlaky od Stadleru su vyrábané v mestečku Dunakeszi. A rovnako viem, že sa tu vyrábajú vozne pre egyptské železnice
No a jak to vypadá v Čechách? Co tak třeba Škoda? To je taky smontované německé auto. Maďaři jsou schopni udělat minimálně to, co Češi. Namyšlenost některých Čechů je nebetyčná.
Tou namyšleností to myslíte na mě? Pokud ano, pak opravdu nechápu, jak jste to z mého komentáře vydedukoval.
A to ještě auto s klíčovou německou vlastností (nedomyšlenost). Ta u škodovek spočívá obvykle v cenovce. I Mercedes by občas vyšel levnější…
Třeba čistit zavazadelník v Opel Astře r.v. 2014 byla rachota. A topení v VW Golfu r.v. 2005 začíná topit minimálně po 5 minutách. Spíš po 10… (minimálně u nás)
Sorry, ale mít Škodu za německé auto je blbost. V Boleslavi je vývoj, třeba benzínové nepřeplňované motory vyvíjejí pro celý koncern, Boleslav má také ve své gesci indický a severoafrický trh včetně vývoje. Automatické převodovky i pro Seat či VW se vyrábějí ve Vrchlabí, ve Kvasinách se vyrábí Seat Ateco…. Zkuste se zajet podívat až bude v Boleslavi Sen otevřených dveří a pořádně se koukejte. Možná potom změníte názor.
Třeba tam tentokrát nenainstalují televize vzhůru nohama do kupé, jako naposledy, když jsem jel Hungárií
A nebo to byl něčí žertík. Hračičkové s IR portem mají ve zvyku také vypínat projektor…
Ano, to se dělalo už v devadesátkách jako humorný virus do PC. Jedna verze obracela obrazovku, druhá postupně „vysypávala“ písmena na obrazovce do spodního řádku.
Chyba IS, staci restartovat a vse slape jak ma. Takze televize jsou namontovane spravne 😉
tak hezké to mají…jen si nedokážu představit obchodní schůzku ve vlaku…to si jako místo jednání objednám kupé z Pesti do Szegedu?
Proč ne, pokud mají účastníci jednání společnou cestu (třeba na nějakou akci nebo zpátky), proč by se nedomluvili, že pojedou spolu a proberou to cestou…
Z aktovky si vytáhnou kafe, lejstra, zatáhnou záclonky…a už to frčí…
Nějak mě nenapadá moc modelů, kdy by byla cesta vlakem zároveň použitelná pro obchodní schůzku. Možná leda v případech kdy nestojím o to aby mě s partnerem vidělo moc lidí pohromadě a chci mít jistotu že stěny nemají uši 🙂
Kde už jsme ta sedadla jenom viděli…?
U pohřebáka v 1.třídě.
Rocky Mountaineer, Velaro pro Turecko. To jsou dva projekty, které mě napadají. 🙂
Přesně, ale bez elektriky i Armpee829, Leoš v první třídě…
To jsou sedadla řady COMFORT (ty jsou mimojiné zastoupeny ve vlacích LEO Expressu, Českých Drah {Pendolino, City Elephant}, PKP IC {aspoň tak na mě působí} a v inovované verzi i ve vlacích ruských železnic, saúdsko-arabských železnic, Glacier Expressu…) zatímco tady se jedná o řadu zvanou ROCKY-MOUNTAINEER. 🙂
A ano, vzhledově jsou sedadla podovná, pravda. 🙂
Vozy Ampz
Ampz jsou jiné, z MSV
https://www.msvinterier.cz/produkce/sedadla/rubin
Tohle je v podststě ta první třída, co byla zrušena v 50. letech. (Nebylo to tak, že byla zrušena 3. třída, ve skutečnosti byla zrušena 1. třída, a následně se původní 2. přeznačila na 1. a původní 3. přeznačila na 2.)
Následně ne, ale později.
ale obojí v 50.letech
Podobné čachry se postupem času děly i v letectví.
Pravda. Těžko říct, kdo s tím přišel první, ÖBB údajně měly Amz s manažerskými oddíly už z výroby (byť jinak – 10 vozů z roku 1991 mělo několik takovýchto oddílů a jeden konferenční sál, ale o tom jsem nic nenašel), PKP přišly s manažerským vozem (9 oddílů po 4 místech) v roce 2000,… v Maďarsku měli v roce 1989 vůz WSpz, který lze považovat za ‚“prapředka“ a na koncepci obnovené 1. třídy tak navázali po 22 letech. 🙂 U nás to mají normálně fungující společnosti (RJ a LE), ČD k tomuto produktu omylem přišly v railjetech a jelikož jezdí v… Číst vice »
Zmíněné rakouské vozy jezdily na přelomu tisíciletí přes Prahu na EC vlacích mezi Vídní a Německem jako vozy 1. třídy zcela běžně (a bez jakýchkoli dalších příplatků pro cesty těmi čtyřmístnými oddíly) – takže „nic nového pod Sluncem“, tedy kromě toho, že si podobné nově postaví i Maďar a asi cestování v těch „ještě lepších“ oddílech ještě více zpoplatní.
V té době – i na „staré“ WESTBAHN byla cestovní doba z Vídně do Lince nebo Salzburku rychlejší než autem nebo letadlem. Tudíž „jet“ skupinově na obchodní jednání vlakem a připravit se finálně na jednání dávalo smysl … a po modernizaci tím spíše …
Rakouské „ojetiny“ s manažerským oddílem jezdí porůznu i na vlacích ČD, nicméně jsem nepozoroval, že by tento oddíl byl „hromadně“ obsazen a dělal nebo připravoval se tam „byznys“ …
Vylepšená kopie bussines Regiojetu . Pro rodinu a klid perfektní ale pracovní schůzky ve vlaku … to nevím .
Přesněji kopie OBB businessu 😉
Ano . Kaštani dnes už mají railjety a ty jsou ještě o „kousek“ jinde . Tady tyto vagony se opravdu povedly
Akurát menej vydarená kópia, keď vidím ten stolík pod oknom a obligátny nepraktický kôš na odpadky…
Neprijde mi, ze by i s notebookem na kline prekazel, takze at tam klidne je. Spis nerozumim te komedii mezi sedackama, to je odkladaci stolek, nebo to ma nejaky skryty efekt?
Má to skrytý efekt – když to vytahnete, tak vás to katapultuje z vozu.
Už vidím rodinu, která pojede 1.+ třídou ve vlaku, aby je cesta stála několikanásobek ve srovnání s cestou autem.
Použít tuto třídu 1+ je možnost (rozšíření stávající nabídky) pro kohokoliv, rozhodně ne povinnost…
Už vidím rodinu, která si koupí bagr. A přesto se bagry prodávají.
Woow, obrovská gratulace Maďarům! Oproti našim railjetům sice pravděpodobně Maďaři mají horší sedačky, ale obložení interiéru je luxusní. Děkuji, hned mám o jeden sen v životě navíc.
PS: Neví někdo, jak vypadá jejich nová 1.třída?
Mohli by jezdit i u nás. Takovou 1 třídu bych bral u nás je ta 1 kolikrát horší než 2. Hlavně ex/ec Ostrava-Praha
Třeba u Regiojetu v Bussniss třídě je ekvivalent.
Jak kde, na trati Brno-Ostrava je ekvivalent pseudo Business třídy Regiojetu dvojka BMz.
To pohodlie v RJ som si doprial na ceste z Prahy. Ale radšej mám látkové poťahy.
Taková třída tu jezdí na tebou požadované trase u RJ běžně jako bussines i se stevardy . Wifi a zásuvky jsou standart .
Srovnáváte nesrovnatelné. Toto nelze porovnávat s obutými vozy ““business““ třídy RJ, mmch. dodnes bez jakéhokoli zásahu, či významnější modernizace od příjezdu z Rakouska (tedy 10 let v provozu po ČR s nulovým zásahem a jde to pořádně poznat) … Je to jen vyšší low cost produkt, tvářící se falešně premiově. Např.stejné vozy ČD alespoň obržely displeje a další výbavu na úrovni 21.století, i když sedačky zůstaly zachovány.
Za mě to srovnatelné je . Stolky lepší u starších , jede to 200 (160 u nás ) , je to čisté , obsluha příjemná ( většinou) a displeje jdou mimo mě. A jako cenový low cost příjemné svezení . U nás TOP mimo rj a možná těch nových Siemens/Škoda vagonů a ceny jinde .
Už jezdí něco podobného má RegioJet, a technicky vzato i leoxpres
Prvni co me napadlo tak to, ze jsem tim jezdil kdyz zacal jezdit Jancura. Ze zacatku mel jednotne jizdne do kazdeho vagonu
Tenhle vůz bude použit na vlacích do zahraničí jako Hungaria, která je často plná i hned v Budapešti.
No stěžovat si na top lince Ostrava Praha na nekvalitní vozy?! Zkus Michale třeba R Brno-Plzeň přez Budějice. To se vrátíš o 50 let zpět.
Na ABmz a Bdpee si budete muset ještě nemálo počkat…
To vím velmi dobře. Na ty Buďejky jezdí i z Prahy postarší vozy. Vyjma Ex, to se ještě dá