Koupi jindřichohradeckých úzkokolejek je blíže Gepard Express, nabídl vyšší částku

Jindřichohradecké úzkokolejky v dobách provozu. Autor: Jan PíšalaJindřichohradecké úzkokolejky v dobách provozu. Autor: Jan Píšala

Nabídka vzešla z výběrového řízení, jehož se účastnili dva zájemci.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nemel

Ach, vše pro pokračování v bezbřehém sosání státních prostředků na udržení pravidelné dopravy na trati, která v podstatě míjí civilizaci, maximální rychlost je 50 km/h a ještě vede do cíle značnou oklikou. Takto to prostě u rozumného hospodáře být nemá. Vždyť na tom Kaprounu by lidem pro foto zastavila i ta turistická souprava, sakra. A ještě by jim nabízeli třeba občerstvení.

David

Přitom by tam kde kdo mohl jezdit na elektro-kole 25kmh a ti zdatnější i rychleji.

Kupka hnoje

Klasické šotoušstvo smrdící korunou. Tuhle z cizího půl miliardu na zbytečnou ozubnici, kde budeme předstírat jakoby cvakání, tady se zase ctvrtstiletí předstírala jakoby veřej á doprava, stálo to 1,5 mld – 1,1 dotace krajů a SFDI a IROP na hašiš plus 360 sekera po čaji. V Praze si šotoušstvo vzalo bejvětší krajíc – předstíráme panorama, ne teda Maroldovo ale Výtoňské. Zase miliardové škody, ideálně aby to za desítky mld šlo do tunelu. Všude stejný princip, stejné výsledky, stejná díra do tvojí i mojí kapsy a stejné rádoby argymenty. U ozubnice bouchám u 200 červených reakcí šáňo. Už jsem blízko.

Tomáš Záruba

To píšete o úseku Blažejov – Nová Bystřice, popř. se zavřením očí Černovice – Obrataň, že? Ale ony tam jsou i jiné úseky.

Matěj Šedivý

Tu trať kupuje soukromý dopravce za SVOJE peníze a zatím zdaleka není jasné, v jakém režimu a z čích peněz ji bude provozovat. Tak nepředbíhejte.

Kupka hnoje

Pan Moťka může Fikáčkovi děkovat, že prohrál. Ušetřil minimálně 78 mil. Kč. Můžeme gratulovat a litovat vítěze. Jsem zvědav jestli peníze pan Fikáček zaplatí obratem nebo půjde škemrat na kraj…

togup

Myslím, že důležitějším kritériem než kolik nabízí za koupi, by mělo být kolik hodlá investovat do zprovoznění a jaký má celkový koncept. To by měly být řadově jiné částky a při vší úctě u GE to úplně nevidím..

Jmeno

A kde najdete takového hlupáka, co vyhodí desítky milionů za majetek, se kterým nebude moci nakládat dle svého uvážení, a do kterého bude muset nasypat další desítky milionů, aniž by se dožil návratnosti?

Tak ať si šotoušové udělají sbírku, a jezdí si tam sami a za své.

Karl vB.

Nejdůležitějším kritériem je pouze to, jestli kupec zaplatí kupní cenu, aby se mohli z částky 78 mil. Kč uspokojit alespoň zajištění věřitelé.
Ti nezajištění, zdá se, utřou tak akorát hubu.
Vše ostatní je naprosto nepodstatné.

Kupka hnoje

Problém akorát je, že jestli Fikáček nezaplatí v termínu, tak Moťka není už ničím vázán, mohl si to rozmyslet a jedeme zase odznova do třetího kola. Nehledě na to, že zcela záměrně podvodnou a falešnou reorganizací se probendily 2 roky, během kterých majetek rychle chátral, cena jde ke dnu a šance na cokoli mimo šrot mizivá.

T_t

Tak pokud se nevyužije odbornosti někoho, kdo umí vést zdánlivě zkrachovanou tradici, umí to krásu a podstatu „prodat“, tak je to obrovská škoda…. A dát to GE je dle mě obrovský omyl. Když už se bohatý a rozumný investor našel.
Snaha vést to dobrodružně a punk asi půjde, ale bude to formát Balog .

Happy

Co je to platné, že nabídl vyšší sumu, když smrdí korunou….

Cargo

Přesně, teď vysolí 83 milionů za koupi a co potom ? Bude žebrat od vesnic nebo ministerstva ? Minimálně podobnou částku je potřeba vložit do zprovoznění vozidel a údržbu tratě, aby se mohlo jakžtakž jezdit, uvidíme, ale moc růžově to nevidím.

Jouda

Ještě dobrý tip na „reference“ pro nadšené starosty…žst. Praha Krč….hegeš souprava, která září čistotou a super stavem až k Brnu !!

Bisik

jo tak to je ten cirkus co je vidět z jížní spojky 🙂

Jouda

Ano

M1M2

Postavit to na nohy a alespoň na části dráhy turistický rozjezdit je business a ne sotousstvi, takže to je špatná zpráva, pokud by to tak mělo být.

Dave

Místo mínusů prosím předložte argumenty. Kolega M1M2 má naprostou pravdu. Prostudujte si alespoň účetní závěrku firmy, je to veřejně dostupný dokument. Zakládat další podnikatelský projekt na cizím kapitálu a závislosti na rozpočtu krajů je pokračováním agónie této dráhy.

M1M2

Správně ano. Chopí-li se toho podnikatel, co postavil na nohy dvě firmy v koncích, ano, vezme účetní doklady, shromáždí majetek, náklady na jeho zprovoznění, začne „stavět“ co by šlo dělat, jak na tom vytvořit smysluplné projekty hned, za rok, za dva, za tři,… bude hledat i cesty nedrážního podnikání… sestaví business plán a bude hledat zdroje… mmj. půjde s tím i za veřejnou správou s ohledem na charakter podnikání. Vše nastaví tak, aby to mohlo žít. Potkal jsem už nejednoho taktouše a šotouše a toto je jim skutečně cizí, těm jde jen o to, aby se točila kola a k… Číst vice »

gringoAD

Teď je otázka, jak se k tomu postaví kraje … a jestli to bude Jihočeský kraj a kraj Vysočina alespoň částečně dotovat a podporovat. Měly by se inspirovat u Moravskoslezského kraje, který podporuje trať do Malé Morávky a také úzkokolejku do Osoblahy. V obou těchto linkách platí tarif ODIS, vlak do Malé Morávky je sice dražší než autobus, ale také je jízdní doba delší, takže cena je odpovídající. A zájemce o svezení určitě zaplatí. Malá Morávka se jezdí jen v létě. Tím by se měly inspirovat a alespoň letní provoz zachovat. I když podle slov hejtmana Kuby, který úzkokolejku nepotřebuje… Číst vice »

pacicka

Běžnému turistovi je nějaké IDS úplně u zadele. Přijede a odjede autem, maximálně se sveze při nějakém výletu odněkud někam, aby se vrátil k autu a je mu zcela fuk, jaká je jízdenka, on jede z A do B, nebude zkoumat nějaké tarify, instalovat aplikace apod.

Frantisek X

Nesuďte podle sebe. Já mám zase ve svém okolí dost lidí, kteří i na ten výlet jedou vlakem. Že je spousta lidí závislá od aut, je sice smutná realita; tím spíše bych ale nezašlapával šetrnější možnosti.

Jaroslav

Na výlety jezdím vlakem (IDS) ! Autem jedu jen na nejbližší nádraží. Nezaměňujte prosím výletníka (ten kdo jezdí autem od jedné atrakce k druhé) za turistu (zážitek z cesty je stejně důležitý jako její cíl)!

diem72

A co když ten turista zjistí, že může využít integrované jízdné ? ( rozuměj … levnější) …

Hasler

Sem tam se stane, že integrované jízdné sice je levnější, než jízda pro 3/4 autem. Ale tam zas často nastupuje častost spojů a to už je o víkendech (kdy jezdí nejvíce turistů) jiný problém, který řeší právě auto byť vyjde o trochu dráž. Považuji sebe a svou rodinu s šestiletým synem za turistickou, ale k většině cílů jedeme autem, neboť nám to většinově veřejnou dopravou prostě časově nevychází. Malého hodně necháváme si všímat přírody a naše tempo díky tomu není vysoké protože tuhle je zajímavá kytka, co to táto támhle zpívalo za ptáčka atp. a spěchat nebo minout autobus/vlak aby… Číst vice »

Petr S.

Auto má dost výhod, ale jednu zásadní nevýhodu – musíte se k němu nakonec vrátit, nejde jet odněkud někam.

Hasler

Ano, tuhle samozřejměou věc jsem snad nemusel nutně zmiňovat. Na věcech výše to nic nemění. Domů se hromadnou dopravou také musíte vrátit. Ano můžete dojít i jinam, ale to jde řešit i s autem. Často to lze udělat tak, že se řidič vrátí a vyzvedne zbytek tam kde je potřeba. 😉

JanO

Nebo dojedu autem k vlaku/autobusu, kousek se svezu a vracím se v klidu k autu. Viz legendární hláška „Já jsem řidič, já jsem jízdní řád“.

Santa Pavel

No tak jestli je nejlepší variantou prodat firmu někomu, kdo má rád dobrodružství, tak zcela jistě další vývoj dobrodružný bude. Jen se obávám, že to moc hezké nebude.

Ví někdo důvod, proč ani jednou nikde napadlo jméno Správy železnic?

M1M2

Stát to do majetku nechtěl a cisteho provozovatele dráhy, proč by měla chtít? Starosti dnes nikdo nechce.

Adam Ř

Správa železnic se poměrně moudře zbavuje i mnohem perspektivnějších tratí, proč by měli chtít tuhle

Frantisek X

Moudře – perspektivnějších? Zajímavá kombinace. 🙂 Ovšem, při současné dopravní politice jí moc lepších možností nezbývá.

Jouda

A ja už myslel, že je punk mrtvej….podpora obcí…..je vidět, že jeho kouzlo „obyčejného lidového dobrodruha “ zjevně zafungovalo. Tak ja si jdu aspoň schovat pár fotek z uzkokolejky, co ještě mám….

Honza

Punk never die

Jan Kavan

Pro někoho, kdo byl poslední 3 roky v kómatu.
Kdyby vyhráli, je to lepší nebo horší varianta?

Kubrt

Kdyby vyhráli kdo?

M1M2

Logicky lepší podnikatel, co na nohy postavil dvě firmy, nežli šotouš a dobrodruh, jak se píše výše. Takovýto závěr, na to staci drobet zkušenosti a logický úsudek. To není teď o tom, ať se kola točí, jak mají rádi sotousi, ale o tom sehnat love na zprovoznění a nastavení takového fungování, jež nebude v mínusu. Co je lepší není tedy složité.

Olin

Jako třeba vydáním dalších „podivných“ dluhopisů s provázáním do daňových optimalizací. Snad to účetnictví raději ani nevidět. A tak potom nevím jestli je lepší, či horší dát nějakým nadšencům dotace na provoz, než se upínat k lidem, kteří to vedou s Andrejem v „kšeftících“ s možnými dopady na stabilitu měny, ponížení ratingu země a nepředvídanými riziky v budoucím zadlužení země.