Koridor v České Třebové zastavilo stržené trakční vedení
Česká Třebová. Pramen: Správa železnic

K obnovení provozu v plném rozsahu došlo po necelých dvou hodinách.
K obnovení provozu v plném rozsahu došlo po necelých dvou hodinách.
Je zajímavé pozorovat, jak podobné názory i slovní zásobu mají dva naprosto různí čtenáři, kteří se dopustí i stejného omylu:
– Pan Marťas:
„Tak koukám, že ČD už mají i mluvčího pro mimořádnosti… Je mi ho celkem líto, chudák tu pusu asi jen tak nezavře 😅“
– Pan Martin Pech:
„Tak ČD mají dokonce mluvčího pro mimořádnosti… To mi doteď unikalo… Ovšem je mi ho velmi líto, chudák tu pusu asi nezavře 😅“
To víte, šotoušové, mezi průjezdy vlaků tu chodí komentovat a dávat palce dolů normálním lidem, tak při dnešním provozu na železnici snadno ztratí přehled o tom, co už psali…
To je možné, ale že v hlavě neudrží ani svůj nick?
Hele, obojí jsem já, akorát že jsem komplet restartoval telefon a zrušil všechny cookies a přihlašoval se znova… A místo přezdívky jsem tam dal jméno a šlo to ke schválení, jelikož bylo nové… Takže jsem cookies smazal znova a přihlásil se pod starým nickem. Ouklej? Dík za pochopení a sorry za zmatek
Chápu, stane se.
Omlouvám se vám za můj sarkasmus.
Úplně v pohodě a hlavně nenápadně 🤣. Já byl napřed rozhozen z toho, že to po mně chtělo znovu vyplnit údaje a nedocvaklo mi, že stačí nick… No a pak už bylo pozdě
Tak koukám, že ČD už mají i mluvčího pro mimořádnosti… Je mi ho celkem líto, chudák tu pusu asi jen tak nezavře 😅
..když si to pořádně přečtěte, je to mluvčí Správy železnic…
Je to tak, omlouvám se, je to mluvčí SŽ. Ovšem tím spíš bude mluvit pořád…
Mluvit? Spíš pl(a)kat.
Jeden mluvka se prožvanil až na ministra a ve žvanění zdárně pokračuje.
dělal mluvčího pražským hasičům, ten bude zvyklej na leccos 🙂
Tak ČD mají dokonce mluvčího pro mimořádnosti… To mi doteď unikalo… Ovšem je mi ho velmi líto, chudák tu pusu asi nezavře 😅
Není tu někdo, kdo by dokázal vyčíslit, kolik takové stržené trakční vedení stojí v přímých nákladech, tzn. peníze, které opravdu musí sž /dopravci zpaltiti za to to aby to opravili, zvládli…. Vedlejší náklady na zpoždění cestujících kvanitifkovat nechci.
To by musel být jedině rozpočtář SŽ. Ona ta Vaše definice je totiž hodně obecná – „co to stojí v přímých nákladech“. Co do toho chcete počítat – jen spojky na spojení starého a nové lana a popř. kus nového lana? Nebo i mzdu či celkové personální náklady opravářů (či fakturu „ičařů“). A co motohodiny stroje? Je to ve vaší definici „přímý náklad“ nebo už ho považujete za nepřímý ?
všechno tohle, co jste napsal beru jako přímý náklad. včetně třeba vyšší spotřeby energie při objíždce apod. nepřímý náklad jsou třeba náklady, které tím vzniknou cestujícím, nebo tržba ušlá tím, že už přístě nepojedou.
Alespoň řádově, stojí to 0,5M nebo 5M?
Tak jestli to chcete řádově – pokud se to bude „jen“ spojkovat a max. pár metrů lana – tak to by do těch 0,5 Mega být mohlo. Ale pokud budou měnit několik stovek metrů lan, předělávat závaží atd. tak pak 5 mega.
Ale to je můj odhad na základě kalkulací, které dělám ve výrobní firmě .
Vzhledem k tomu, že pracovali max. 1 hodinu – tak odhaduji náklady mezi 300 – 500 tis. Kč
Cenu přepřahů – nasazení motorových lokomotiv nedokážu vůbec odhadnout – ty v mé kalkulaci nejsou.
Nemám představu kolik lokomotiv, kolik propálily, kolik pomocného personálu (spojování a rozpojování vlaků)
U cen čisté opravy poškozeného TV jde zpravidla o řádově nižší částky, zpravidla nepřekračují sto tisíc Kč.
Může být, já započítal i faktor „železnice“, kde obvyklé= věci stojí násobně více než jinde
Nebo takovy to, ze si příště rozmyslite, že radši pojedete autem?
.. SŽ si zajistila ,že nebude muset dopravcům platit žádné odškodnění, zato oni jí musí platit za každou ptákovinu.. takhle to funguje..
Ve vztahu cestujicí a dopravce je to stejné. Vysoké jízdné, příplatky za kde co a kompenzace takřka nulové
Kompenzace pro cestující jsou směšně nízké, to je zanedbatelný náklad
Na základě dnešního článku na zdopravy.cz o incidentu se strženým trakčním vedením v úseku Dlouhá Třebová – Česká Třebová (příčina: pracovní stroj železničářů, disrupce trvala přibližně 2 hodiny, ovlivněno minimálně 8 dálkových vlaků – EC/IC/RJ – plus regionální spoje) jsem provedl odhad nákladů. Použil jsem data z článku a srovnání s podobnými incidenty na českých železnicích. Přímé náklady se týkají pouze opravy fyzického poškození (materiál, práce, logistika), zatímco vedlejší zahrnují ekonomickou ztrátu času cestujících, odškodnění a související dopravní náklady. Žádné přesné číslo pro tento konkrétní případ není veřejně dostupné, takže jde o odhad založený na historických datech Správy železnic (SŽ)… Číst vice »
No ještě že dnes nejedu do školy 🙂 jinak bych to schytal v plné síle. Klasika, říkám si.
Zůstáváš na víkend ve škole?
?
Tak si sedím v rj73, který byl v momentě stržení té troleje u České Třebové od Prahy před Pardubicemi a byl před 45 minutami zastaven v Ústí nad Orlicí – už je to skoro hoďka, co měly vyjet z České Třebovè vlaky přetahované motorovými lokomotivami, ale dosud sem proti nám žádný takový nedojel ….
Tak jsme asi se zpožděním 70 minut vyjeli z Ůstí nad Orlicí elektrický dál k České Třebové. Jsem zvědav, jestli ještě nedojde na ten přetah motorovou lokomotivou.
Měli by je mít v pohotovosti, pač to teď bude furt…
Díky vstřícnosti našeho ministerstva dopravy potřebujete motorovou lokomotivu s ETCS.
Což je sice .. ale kam ze Třebové chcete jet bez ETCS, především v případech, kdy se nejedná o mimořádnost?
Tak schválně, podivam se co je dneska na dráze nového? Hm, tak nic. Vše při starém.
Luhačák v 7.01 měl kupatové béčko místo Apmz. Ale aspoň jel, na rozdíl od minulého čtvrtka, kdy jel jen z Munu se dvěma hodinami a chudák fíra musel v Tlumačově na přestávku. To už v něm seděli asi poslední dva lidi. Nejspíš se někomu hodilo jet tím z Tlumačova do Hradiště. 😏