Koridor v České Třebové zastavilo stržené trakční vedení

Česká Třebová. Pramen: Správa železnicČeská Třebová. Pramen: Správa železnic

K obnovení provozu v plném rozsahu došlo po necelých dvou hodinách.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr S.

Představa takových událostí na VRT mě příliš optimismem nenaplňuje.

Karl von Bahnhof

Auta stojí – vlaky taky.

Karel

Ve článku úplně chybí osud SC 514 Opava – Praha. Po couvání do Dlouhé Třebové tam byl zrušen?

Karel

Ehm, to musela být jiná stanice.

Roman

Vlak necouva.

Milan

A jak jednoslovně a hlavně všem pochopitelně, nazvete sunutí vlaku vzad, kdy vepředu pohybu jsou vozy a lokomotiva se strojvedoucím na konci pohybujícího se vlaku, který ovládá dle pokynů člena vlakové čety na zadním představku soupravy pomocí telefonického/radiového spojení?

Petr Šimral

Takový vlak je sunut 🙂

Míla

…kolik zbývá do nové Třebové?

Mašina

Dvě až tři století.

Jméno

Tak 24 stržených trakčních vedení.

mgr.pavel

Takže už příští rok, píšete?

#hákovnice forever (byť ta to zde nebyla)

david

5-10km modreho zabradli, znova postaveny nastupiste a asi az potom zacnou delat na vyhybkach a trakcnim vedeni

Jméno

Jen ať si to nové trakční vedení raději nechají až na konec, protože jinak si ho ještě stihnou strhat při opravě toho zábradlí a nástupišť.

N.N.

Pokud se budou výhybky menit za jiné s vyšší rychlostí, nebo dokonce přesouvat, tak bude lepší nechat si trakční vedení opravdu až nakonec.

Karl vB.

Je zajímavé pozorovat, jak podobné názory i slovní zásobu mají dva naprosto různí čtenáři, kteří se dopustí i stejného omylu:
– Pan Marťas:
„Tak koukám, že ČD už mají i mluvčího pro mimořádnosti… Je mi ho celkem líto, chudák tu pusu asi jen tak nezavře 😅“
– Pan Martin Pech:
„Tak ČD mají dokonce mluvčího pro mimořádnosti… To mi doteď unikalo… Ovšem je mi ho velmi líto, chudák tu pusu asi nezavře 😅“

Jméno

To víte, šotoušové, mezi průjezdy vlaků tu chodí komentovat a dávat palce dolů normálním lidem, tak při dnešním provozu na železnici snadno ztratí přehled o tom, co už psali…

Karl vB.

To je možné, ale že v hlavě neudrží ani svůj nick?

Marťas

Hele, obojí jsem já, akorát že jsem komplet restartoval telefon a zrušil všechny cookies a přihlašoval se znova… A místo přezdívky jsem tam dal jméno a šlo to ke schválení, jelikož bylo nové… Takže jsem cookies smazal znova a přihlásil se pod starým nickem. Ouklej? Dík za pochopení a sorry za zmatek

Karl vB.

Chápu, stane se.
Omlouvám se vám za můj sarkasmus.

Marťas

Úplně v pohodě a hlavně nenápadně 🤣. Já byl napřed rozhozen z toho, že to po mně chtělo znovu vyplnit údaje a nedocvaklo mi, že stačí nick… No a pak už bylo pozdě

Marťas

Tak koukám, že ČD už mají i mluvčího pro mimořádnosti… Je mi ho celkem líto, chudák tu pusu asi jen tak nezavře 😅

dispečer

..když si to pořádně přečtěte, je to mluvčí Správy železnic…

Marťas

Je to tak, omlouvám se, je to mluvčí SŽ. Ovšem tím spíš bude mluvit pořád…

Soudný znalec

Mluvit? Spíš pl(a)kat.

Tomáš Fuk

Jeden mluvka se prožvanil až na ministra a ve žvanění zdárně pokračuje.

P73

dělal mluvčího pražským hasičům, ten bude zvyklej na leccos 🙂

Martin Pech

Tak ČD mají dokonce mluvčího pro mimořádnosti… To mi doteď unikalo… Ovšem je mi ho velmi líto, chudák tu pusu asi nezavře 😅

Kicruj

Není tu někdo, kdo by dokázal vyčíslit, kolik takové stržené trakční vedení stojí v přímých nákladech, tzn. peníze, které opravdu musí sž /dopravci zpaltiti za to to aby to opravili, zvládli…. Vedlejší náklady na zpoždění cestujících kvanitifkovat nechci.

Jiný Petr

To by musel být jedině rozpočtář SŽ. Ona ta Vaše definice je totiž hodně obecná – „co to stojí v přímých nákladech“. Co do toho chcete počítat – jen spojky na spojení starého a nové lana a popř. kus nového lana? Nebo i mzdu či celkové personální náklady opravářů (či fakturu „ičařů“). A co motohodiny stroje? Je to ve vaší definici „přímý náklad“ nebo už ho považujete za nepřímý ?

Kicruj

všechno tohle, co jste napsal beru jako přímý náklad. včetně třeba vyšší spotřeby energie při objíždce apod. nepřímý náklad jsou třeba náklady, které tím vzniknou cestujícím, nebo tržba ušlá tím, že už přístě nepojedou.

Kicruj

Alespoň řádově, stojí to 0,5M nebo 5M?

Jiný Petr

Tak jestli to chcete řádově – pokud se to bude „jen“ spojkovat a max. pár metrů lana – tak to by do těch 0,5 Mega být mohlo. Ale pokud budou měnit několik stovek metrů lan, předělávat závaží atd. tak pak 5 mega.
Ale to je můj odhad na základě kalkulací, které dělám ve výrobní firmě .
Vzhledem k tomu, že pracovali max. 1 hodinu – tak odhaduji náklady mezi 300 – 500 tis. Kč

Jiný Petr

Cenu přepřahů – nasazení motorových lokomotiv nedokážu vůbec odhadnout – ty v mé kalkulaci nejsou.
Nemám představu kolik lokomotiv, kolik propálily, kolik pomocného personálu (spojování a rozpojování vlaků)

Petr Šimral

U cen čisté opravy poškozeného TV jde zpravidla o řádově nižší částky, zpravidla nepřekračují sto tisíc Kč.

Jiný Petr

Může být, já započítal i faktor „železnice“, kde obvyklé= věci stojí násobně více než jinde

Petr Šimral

Tady to až tak úplně neplatí. Když to spadne dolů, tak se to zvedne, dá se tam pár nových svorek a kus chybějícího lana.

martin

Do přímých nákladů můžete započítat mzdy lidí, kteří by byli v práci tak jako tak a čekali by na výjezd? To se mi nezdá

Leinad

Část těch lidí by se věnovala jiným úkolům (kontroly či údržba s menší prioritou) a výjezd jim rozbil plán.
A ti co měli hlavní náplň ten den chrápat na telefonu – bylo by je potřeba zaměstnávat i kdyby nikoho nebavilo shazovat trolej?

Kicruj

Tak jestli čekají jenom na tohle, tak bych tam započítal náklady na ně, rozpočítané mezi takovéto události 🙂 Mě prostě zajímá, kolik za to nakonec ty zúčastněné firmy doopravdy platí, a tohle je rozhodně součást ceny.

David

Nebo takovy to, ze si příště rozmyslite, že radši pojedete autem?

dispečer

.. SŽ si zajistila ,že nebude muset dopravcům platit žádné odškodnění, zato oni jí musí platit za každou ptákovinu.. takhle to funguje..

Mlok

Ve vztahu cestujicí a dopravce je to stejné. Vysoké jízdné, příplatky za kde co a kompenzace takřka nulové

Mlok

Kompenzace pro cestující jsou směšně nízké, to je zanedbatelný náklad

Atwa

Na základě dnešního článku na zdopravy.cz o incidentu se strženým trakčním vedením v úseku Dlouhá Třebová – Česká Třebová (příčina: pracovní stroj železničářů, disrupce trvala přibližně 2 hodiny, ovlivněno minimálně 8 dálkových vlaků – EC/IC/RJ – plus regionální spoje) jsem provedl odhad nákladů. Použil jsem data z článku a srovnání s podobnými incidenty na českých železnicích. Přímé náklady se týkají pouze opravy fyzického poškození (materiál, práce, logistika), zatímco vedlejší zahrnují ekonomickou ztrátu času cestujících, odškodnění a související dopravní náklady. Žádné přesné číslo pro tento konkrétní případ není veřejně dostupné, takže jde o odhad založený na historických datech Správy železnic (SŽ)… Číst vice »

Jiný Petr

K těmhle částkám se dá taky dopočítat, ale to nejsou náklady, které (podle mne) myslí Kicruj – viz “ stojí v přímých nákladech“
K takovým částkám dojdete, když chce vypočítat obr částku o kterou se chcete případně soudit a rozpočítáte veškeré náklady firmy za její veškerou činnost na hodinu práce opravy (tj. od uklízečky po ředitele).
Odpověď, kterou vám data AI je typická „IT odpověď“ – naprosto přesná, ale úplně na h….

Soudný znalec

No ještě že dnes nejedu do školy 🙂 jinak bych to schytal v plné síle. Klasika, říkám si.

Jméno

Zůstáváš na víkend ve škole?

Soudný znalec

?

Milan

Tak si sedím v rj73, který byl v momentě stržení té troleje u České Třebové od Prahy před Pardubicemi a byl před 45 minutami zastaven v Ústí nad Orlicí – už je to skoro hoďka, co měly vyjet z České Třebovè vlaky přetahované motorovými lokomotivami, ale dosud sem proti nám žádný takový nedojel ….

Milan

Tak jsme asi se zpožděním 70 minut vyjeli z Ůstí nad Orlicí elektrický dál k České Třebové. Jsem zvědav, jestli ještě nedojde na ten přetah motorovou lokomotivou.

Martin V.

Měli by je mít v pohotovosti, pač to teď bude furt…

vjkm

Díky vstřícnosti našeho ministerstva dopravy potřebujete motorovou lokomotivu s ETCS.

N.N.

Což je sice .. ale kam ze Třebové chcete jet bez ETCS, především v případech, kdy se nejedná o mimořádnost?

zlevněme dráhu

Tak schválně, podivam se co je dneska na dráze nového? Hm, tak nic. Vše při starém.

Martin V.

Luhačák v 7.01 měl kupatové béčko místo Apmz. Ale aspoň jel, na rozdíl od minulého čtvrtka, kdy jel jen z Munu se dvěma hodinami a chudák fíra musel v Tlumačově na přestávku. To už v něm seděli asi poslední dva lidi. Nejspíš se někomu hodilo jet tím z Tlumačova do Hradiště. 😏