Koridor v České Třebové zastavilo stržené trakční vedení

K obnovení provozu v plném rozsahu došlo po necelých dvou hodinách.
Provoz na hlavním železničním koridoru mezi Prahou a Brnem/Olomoucí přerušilo dnes ráno stržené trakční vedení v České Třebové. K mimořádnosti došlo před půl osmou v úseku Dlouhá Třebová – Česká Třebová. Informoval o tom mluvčí Správy železnic pro mimořádnosti Martin Kavka.
„Ke stržení trakčního vedení došlo pracovním strojem. Na místě jsou elektrikáři,“ upřesnil Kavka.
V 8:12 byl obnoven provoz pro vlaky vedené motorovými lokomotivami. K obnovení provozu v plném rozsahu došlo v 9:10.
Vlaky dálkové dopravy rj 284, rj 73, IC 546 a EC 113 byly vedeny v dotčeném úseku motorovou lokomotivou. Vlaky EC 282, rj 75, EC 275 a rj 70 jedou mimořádně odklonem přes Havlíčkův Brod.
Pro regionální dopravu byl od 08:50 zaveden kyvadlový provoz motorovým vozem mezi stanicemi Česká Třebová – Ústí nad Orlicí a zpět.
Uzel Česká Třebová momentálně prochází rozsáhlou modernizací za dvacet miliard korun. Začalo se letos v březnu, hotovo má být koncem roku 2031.
Přestavbou postupně projde celé osobní nádraží v České Třebové i takzvaná odjezdová skupina, kterou využívají především nákladní vlaky. Zakázku získalo sdružení firem Eurovia, Strabag Rail, Chládek a Tintěra, Pardubice a Elektrizace železnic.
Největší modernizace uzlu za dobu existence SŽ. Začaly práce v České Třebové