Koridor v České Třebové stál téměř dvě hodiny. Spadly dráty a začala hořet tráva
Poškozené vedení v České Třebové. Foto: Správa železnic

Čeká se na evakuaci cestujících z EC Metropolitan z Bratislavy do Prahy.
Čeká se na evakuaci cestujících z EC Metropolitan z Bratislavy do Prahy.
Dříva mívaly některé podniky u vstupu ceduli s číslem, a nápisem „Počet dnů bez pracovní nehody“ Možná by v Dlážděné mohli umístit podobnou ceduli, s číslem a nápisem: Počet dnů bez spadlého trakčního vedení.
Nepotřebovali by moc číslic. Max. jak v úvodní znělce Simpsnů.
No jo, to by chtělo ale hlavně respektovat stahovačky, že ano.
V zavádění ETCS jsme šprti a premianti, řeší se DAC a další hlouposti, ale troleje nám padají na hlavu. SUPER práce SŽ.
Raději teda spadlá trolej než Hustopeče podruhé.
A přestavba Třebové už začala.
Ale potrvá nesmyslně dlouho a výsledek nebude odpovídat investovaným prostředkům
Za jak dlouho byste to zvládl vy a proč jste nepodal nabídku. Nevím ptám opravdu by mě to zajímalo.
Pro rychlejší zvládnutí rekonstrukce by se musela Třebová kompletně zavřít. Což vzhledem k jejímu významu pro síť by byla dopravní sebevražda. Stačilo vidět, co udělaly stržený troleje na severním zhlaví vloni v prosinci – postupně stála doprava od Kolína až do Olomouce. Takže se to musí udělat za provozu – a to bohužel potrvá.
Podívejte se jak rychle a velkolepě se dělaji obdobné stavby v zahraničí… a pak si to srovnejte s našim paskvilem.
no jo, to jsem viděl před týdnem….každý třetí spoj z Olomouce sekeru a ještě to vylepšili v Č. Třebové dalšími deseti minutami.
Jsem tu jediný, komu dochází, že to je námět na bezva romantickej cajdák? To přece musíte slyšet:
Dráty spadly, cesta končí
Vlak nejede dál…
Poslyš, když tráva hoří,
čouda si dám
Pojď se mnou, čouda dáš si
a svět je hned krásný…ý..ý..ý…ý…
Tak, jak se smějem
Oči se lesknou
Jiskra nám zá-á-á-ří…
Atd.
Pan Sůra sice protáhne obličej, ale ve skrytu duše to i jeho pobaví.
🙂
zkuste sem příště chodit za střízliva.
Ale no tak, snad se nic moc hrozného zase nestalo 🙂 Pěkný večer a málo stresu přeji 🙏
Na jedné straně se řeší diagnostika pomocí dronů, na druhé se už roky jistě i bez toho ví, že je vedení za hranicí životnosti… Nejsou lidi a chybí preventivní údržba. Na celé železnici. Ano jsme na tom líp než na východě, ale… Tímto stylem se budeme starat o VRTky? Je to k smíchu, nebo k pláči?
Do úseku, kde je plánována velká rekonstrukce, se již xy let předtím neinvestuje ani koruna.
Problém je, že se plánuje xy let, zatímco okolní tratě prošly modernizací o 20 let dřívě. Třebová tím pádem dožila do stavu, kdy se rozpadá za provozu.
Jako by snad někdo mocnější Bruselu vyžadoval, aby se na Třebovou nešahalo.
Což třeba dohnalo 171 a teď dohání pravobřežku, Hradec – Týniště a další, kde se čeká na Godota.
Což by dávalo smysl, kdyby se plány dodržovaly. (Ne že se nechá 171 rozpadnout při čekání na tunel, a následně se začne rekonstruovat bez tunelu. Nebo že se nechá Výtoňský most zreznout, aniž by byla schválena náhrada)
Vedení v Dlážděné?
Fuj. Ještě jednou řekni to odporné slovní spojení preventivní údržba! 🙂
Já myslím, že na drsném východě se nemusí používat celé tituly. Stačí jen údržba.
No, i když lidi před úbytkem stavu byli, přístupy k cyklické údržbě TV mezi Čechami a Moravou byly diametrálně odlišné a je to patrné dodnes, V Čechách extra a co jsem viděl, divím se, že TV zrovna v té ČT nespadlo mnohem dříve.
Ale spadlo …
A právě proto se celá Česká Třebová rekonstruuje, pokud se to k tobě ještě nedoneslo…
To je jako mít auto, neměnit v něm olej, brzdové destičky a čekat na to, že si koupím nové. Trolejový drát, nosné lano mají nějakou životnost a musí být v bezvadném stavu v kterémkoli okamžiku. To platí i v oblasti vozidel. Pokud se toto nenaučíme, nevyčleníme peníze a neseženeme (jinými slovy nezaplatíme) kvalitní lidi tak jsou vynaložené investice na nové tratě, VRT či nová vozidla úplně zbytečné…
reko ČT se řešilo už dloooouho a nebýt legislativy a birokracie, tak se to i stihlo. Stejně to bylo s Brno hl. n. – tam se také čekalo na nové nádraží, nebo až něco vykolejí.. No ale víme, jak to je.. Nakonec se opravovalo to stávající i stavělo nové stavědlo.. Ano.. vyhozené peníze.. z dlouhodobého pohledu.. Ale v ČT se trakční vedení nemohlo opravovat, protože byla naplánována celková rekonstrukce = to se nedá obhájit, pokud není havarijní stav. Ten havarijní stav nastal díky výše zmíněným průtahům.. Ale to nikdo nepředpokládal.. I když teda.. se divím, jelikož vrcholové vedení na SŽ… Číst vice »
..byrokracie…
Ne, o Vrtky se bude dvacet let starat koncesionář, a až se dostanou do stavu kdy začnou vyžadovat větší množství údržby, je předá dobré správě. Jsem si jist že to dobře dopadne:)
Než vznikne první souvislejší úsek VRT budeme všichni co zde píšeme v důchodu nebo ještě dál
Ujel jsem tomu těsně. RegioJet tradičně tragický, co se týká informování o výluce.
Ujel jste tomu ale víte že RegioJet špatně informoval? Něco v té pohádce nesedí.
Ech, onehdá si stěžovali, že RJ neiformuje o mimořádnosti na trati … kde nejezdí.
Že vám na tom něco nesedí, je váš problém. A vaše pohádky mě nezajímají. 😀
Stalo se to půl hodiny poté, co jsme opustili Českou Třebovou. Tak jsem sledoval weby dopravců.
A co když má RegioJet víc vlaků? To se pak dá jedním místo projet a další tam teprve přijíždí.
Já si spíš vzpomínám v jakém stavu měli klimatizace když jsem občas chytil „dobrý“ vagón. Tak snad to už mají vychytaný a jde tam přežít.
Mě občas stačilo vidět na Smíchově výměnu filtrů u té klimatizace, jak ty staré filtry vypadaly.
Zase na druhou stranu, nedělám si iluze, že by to u jiných dopravců bylo jinak.
Správa železnic se dnes večer 12.8. opět ukázala, že je cestující vůbec nezajímají. V Opatově zastavili vlak ČD Railjet, aby za chvíli kolem projel žlutý vlak pana Jančury až do České Třebové. Nejdříve žádné a později zmatečné informace na nádraží v České Třebové pro cestující ze staničního rozhlasu jsou jen obrázkem destrukce Správy železnic v oblasti řízení dopravy. To je neštěstí pro cestující, že Správa železnic řídí železniční dopravu. Já myslím, že by jim stačily ty desítky miliard ročně, které se často neúčelně vynakládají do staveb na železnici. Pane Kupko, udělejte ze Správy železnic jen stavební firmu, stejně je nic… Číst vice »
To už by lépe zvládla informovat umělá inteligence.
Zkusím si tipnout:
– Strojvedoucí má seznání na průjezd po nákladních kolejích, tak ho pustí.
– Strojvedoucí nemá seznání na průjezd „spodem“, nemůže to objet.
Na fotce z „místa činu“: Vpravo mezi stromy trčí sloup s trolejí, tak tudy.
V Německu předpisy znají jízdu strojvedoucího bez seznání (má omezenou rychlost, vesměs brzdí jakmile zahlédne výstrahu…. Ale projede)
Včera jsme jeli rj 370,který zastavil v Opatově. Na projíždějící RegioJet nám bylo řečeno, že potřebují soupravu stáhnout do ČT z důvodu střídání strojvedoucích. Za mě lepší zastavit v nějaký stanici než někde mezi poli…. Takto nám bylo umožněno z vlaku vystoupit, protáhnout se atd., což mimo stanici by opravdu nešlo.
ČD: Aktuální informace na webu, zajištěna ND
RJ: Žádné informace ani ve vlaku, ND nikde
Ještě včera se kamarád u piva chlubil, jak ušetřit 3 stovky cestou do Prahy a zpět a že ČD jsou předražené. Na mou poznámku o tom, že RJ je dobrý dokud se něco nepodělá, tak se mi vysmál, co by se prý mělo stát. Před chvílí mi volal jestli nevím, co se stalo. Tak asi tak.
Jojo, zrovna mám na tohle téma rozepsanou obsáhlou 106 na MD, co s tímhle hodlá dělat a jak to hodlá zohledňovat v rámci nabídek + pár špeků, na které SPPO OT nenabízejí odpověď ani řešení, přestože je vyžaduje EU legislativa. Na odpověď jsem zvědav…
Dejte pak vědět, jak jste dopadl.
To je u RegioJetu poměrně typické při jakékoliv mimořádnosti. Pokud by někdo sledoval např. Instagram a příběhy na jejich profilu, tak se během mimořádnosti jenom dozví, jaký je to nejlepší dopravce, protože toto repostují velmi rádi. Názorným příkladem může být také to, kdy během omezení provozu po povodních loni v září místo zásadní informace o nových informacích ohledně provozu linky R8 byla v jejich příbězích pouze (!) informace o tom, že mají v pražském Lounge „11/10“ zmrzlinu. Nic víc – a to ani na jejich webových stránkách. Nulové informování o tom, zda dochází ke změně vedení linky z Vítkovic již… Číst vice »
Jsem vážně jediný komu přišla SMSka s informací o 20 min. opožděném odjezdu kvůli poruše?
Lidem s jizdenkou přes aplikaci/web informace někdy chodí, ale co maji delat ti, kteří jezdí na IDS, kterých je třeba na R8 hodně? Ti maji přesně nula informací. A někdy informace nemaji ani ti, co maji jizdenku přes web. Pár týdnů zpátky jsem měl jizdenku na posledni R8 z Kr. Pole, jenomže při příjezdu z Bohumína měl vlak asi +50 (tradičně chybějící souprava v oběhu), takže ho ukončili na hlavním. Informace mi žádná nepřišla a kdybych nesledoval GRAPP, tak trčím v Brně do dalšího dne.
Cestující na IDS RegioJet celkově bere jako podředné cestující druhé kategorie.
Zase jim chyběla souprava?
V čem vám pomůže, že budete někde třcet ve vlaku ČD o 300 dražším a přečtěte si, že mimořádná událost? V Regiojetu je na to čekání aspon levnější pivo
Třeba v tom, že byla zajiětěna ND. Takový „drobný“ rozdíl…..
Po určitém čase se ten rozdíl projeví. Ne každý chce čekat dvě hodiny u piva. Někdo má raději tu variantu s náhradní dopravou.
Tak to mám blbý, pivo totiž nepiju.
A dražší pro mě ČD nejsou, když mám IN50. Nerad totiž platím za službu víc, než musím.
Pokud je jenom zpoždění, tak je to vlastně l ničemu.
Nicméně pokud je další dispečerský zásah (neobsloužení zastávky jak píše javr, náhradní doprava) tak je to nutné vědět. A pokud je zpoždění při cestě jiným dopravcem menší, tak je to konkurenční výhoda.
Někde budou padat perseidy, někde padají už dráty…..
Titulek sedí ohledně Metropolitanu, ale je to opačný směr, čili Praha-Nové Zámky. Uvízla mi v něm manželka, jinak bych to neřešil:-)
Kdyby jela autem, tak se to nestane. Ale teď vážně, snad to dobře dopadne a dostane se včas domu.
Když jste načal „kdyby“: Kdyby tam nebyly lanové převěsy, tak to zasáhne jen jednu kolej.
Paní Bílé popřejme ať se dostane domů v lidský čas a odpůrcům rekonstrukce Třebové, aby se poučili.
Jasně, z Prahy na Blavu jsou lichá čísla, z Blavy na Prahu sudá