Koridor u Prahy stál čtyři hodiny po ranním střetnutí vlaku s autem

Střetnutí auta s vlakem v Libčicích nad Vltavou. Foto: Správa železnicStřetnutí auta s vlakem v Libčicích nad Vltavou. Foto: Správa železnic

Provoz byl zastaven od 4 hodin ráno.

100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
šílenýšotouš

Nic moc o tom nevim, ale co vim, tak 409 jezdí About Me s BN9,5. A trochu mě děsí představa, že by se ekvivalent vlaku (ne)měl nacpat do devítiapůlky… Ale zase dává smysl, že když nejede vlak, nemá smysl, aby se k němu sváželi lidi… A samozřejmě je teda pořád lepší, když přijede devětapůlka, než když nepřijede nic
Nesoudím, nejsem odborník, jen mně to přišlo zaujalo…

šílenýšotouš

A jak vidím, tak neumim česky… (mně to přišlo zaujalo)

Trumway

Ta a teď po našemu.

Huh

To se zase inspekce, SŽ a složky předvedli… 4 hodiny a tisíce spokojených cestujících. Jako by křičeli do světa: vlakem nejezděte, není na to spoleh. A to kvůli jedné zmuchlané plechovce… Kdyby stála 4 hodiny dálnice, kvůli takovému prdu, bude v TV řada „odporníků“ dumat nad rezignací ministra dopravy.

Petr Šimral

Pište o tom, o čem něco víte… Stalo se ve 4:08:00. Auto bylo odhozeno do prostoru mezi první a třetí kolejí. Došlo k poškození výhybky na koleji první. Řidič automobilu vypověděl nejasně. Podle videa z lokomotivy přejezd byl funkční, závory stažené, řidič nepoužil výstražná světla (strojvedoucí by mohl reagovat dříve, rozhodně ale nemohl události zabránit), náraz byl při rychlosti 78,5 km/h. Stanice Libčice byla obsazena navíc protivlakem stejné společnosti a za vlakem, který způsobil MU jel další vlak stejné společnosti, protože do 4:00 zde byla výluka. Vlak 43308, který narazil do automobilu byl prvním vlakem po výluce. A co tam… Číst vice »

Trumway

„Řidič auta byl ročník 1966 a podle jeho slov mu zničehonic přestalo jet auto. „Jestli to byla technická závada, to se bude zjišťovat,“ dodala Richterová. Po zastavení vozidla na železnici do jeho levého boku narazil vlak a „po nárazu bylo osobní auto odmrštěno“.
Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/545892-srazka-vlaku-s-autem-zkomplikovala-dopravu-do-prahy-provoz-je-prerusen-do-odvolani?campaignsrc=tn_clipboard

Takže se dá předpokládat, že auto vjelo na přejezd ještě v době kdy mohlo protože podle tohoto můžeme vyloučit možnost, že by na přejezdu auto zastavilo a nemohlo dál třeba z důvodu toho, že před ním spadla závora. Tak to jsem zvědavý na výsledky šetření.

Leinad

Tak jedna věc co uvede (někdo by řekl „bez právníka neřeknu nic“) a druhá věc co se podaří prokázat.
Ze zdemolovaného auta asi už znalec nevyloučí všechny možné závady. A je otázkou, kolik tam bylo svědků – kdyby nějaký byl, probíhal pokus o zastavení vlaku (a spržel zase reagovala „no to se jim líbit nebude“ nebo jako u Vraňan zastavila jinou trať) ?

Trumway

No proto mi přijde zvláštní to minimum informací. Obvykle se na prvních řádcích dozvíme, že řidič vjel na přejezd v době kdy nesměl a že zabezpečovací zařízení bylo v tu dobu v činnosti. Tady jen víme, že nebyl pod vlivem alkoholu. Tento případ je tak nějak zvláštní a vymyká se zažitému trendu.

Trumway

A ješt mě odpoledne napadlo. Pokud by se člověk náhodou nevešel na přejezd a díky třeba nepozornosti sjel z tohoto přejezdu vedle do kolejiště nemuselo by se mu podařit dostat se zpět. Ta výška přejezdu je celkem dost a žádná šikmina tam není no a dopředu nebo dozadu by to nemuselo jít protože kolejnice. V takovém případě by byla vina u řidiče a bylo by pro něj lepší říci, že šlo o závadu a doufat, ale také provedení toho přejezdu by mělo vést k zamyšlení jestli to provedení je v cajku. Ale věřím, že by se na tuhle možnost přišlo… Číst vice »

Trumway

Onen přejezd. Ta výška je fakt dost
https://youtu.be/Pt_TA34TfOo?t=1288

Petr Šimral

Nikoliv, automobil stál všemi koly na přejezdu.

Petr Šimral

Žádný pokus o zastavení vlaku není na kameře z vlakové lokomotivy viditelný. Přejezd byl funkční, závory byly dole.

Miloš2

Vjíždíte na přehledný přejezd,světla/červená/nesvítí a závora je nahoře.Jedete pomalu tak cca.30 km/h.Jaká je pravděpodobnost,že vám „chcípne“ auto zrovna na kolejích a navíc se tam ještě zastaví?

Trumway

Ta pravděpodobnost není vysoká, ale pořád tady je. Spíše když by člověku chcíplo auto na přejezdu tak se ho asi pokusí dostat pryč což by u takovéhle krávy mohl být v jednom člověku na rovině problém. Tedy pokud bude mít vůbec možnost což v případě selhání např. automatické převodovky mít nemusí a že Phaeton zrovna automatickou převodovkou disponuje často. No a proto jsem uvažoval u i tom sjetí mimo. Auto se ocitne v kolejišti a ven z něj nemůže (bude li to přední kolo a bude blízko hnany nemusí s ním jít ani otočit do rejdu)… prostě jsem zvědavý co… Číst vice »

Kebab

Teoreticky téměř nulová, prakticky zaúřaduje zákon schválnosti.

Trumway

K té variantě uvíznutí po sjetí z přejezdu do kolejiště.
https://www.youtube.com/watch?v=6-d_WllQq2Y

Alfonse

Ano, dejme tam svodidla, aby se řidiči vlezli na cestu😁

…No stává se to, v zimě když dostane někdo náledí nebo to neodhadne a vyjede do sněhu…

Ale co stím dělat…? Když rožšíříte vozovku na přejezdu, ty auta zapadnou na zúžení při výjezdu z přejezdu.

Tady není o čem, prejezd není užší než prřilehlá komunikace, není ve výrazném oblouku a hlavně výškově je to rovina.

Trumway

Podle prvotních informací auto na přejezdu zastavilo a nemohlo jet dál, vlak pak narazil do jeho levé strany a odmrštil ho do kolejiště“

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/nehoda-libcice-vlak-usti-praha-zeleznice-doprava-stoji-nejede_2403120617_ako#utm_content=freshnews&utm_term=nehoda%20lib%C4%8Dice&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

Zajímavé, že nikde není ani slovo o tom na jakém přejezdu se to stalo, jestli tam byla světla bez závor, světla se závorami nebo jestli tam vůbec něco takového bylo a nebyl tam jen kříž.

Trumway

JJ. Tak to by mě ještě zajímalo co zrovna tam ve 4 hodiny ráno dělalo auto. Ale několik možností mě samozřejmě napadá.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=75895745&newest=1&yaw=0.779&fov=1.020&pitch=0.001&x=14.3703769&y=50.1963333&z=17

Zapa

V Libčicích na prvním koridoru opravdu jen kříže nejsou….

Vavrroch

Podle snímku a vlastní znalosti okolí tipuji P2400 v obvodu stanice Libčice n.Vlt., mezi vjezdovými návěstidly 2L, 1L (od Roztok) a krajními výhybkami.
Přejezdové zab. zařízení světelné, se závorami.
https://mapy.cz/zakladni?source=traf&id=11427&x=14.3700236&y=50.1962816&z=19&base=ophoto

Trumway

A víme kterým směrem jel onen nákladní vlak převážející nebezpečný náklad? Pokud bych si měl tipnout tak od Roztok čemuž by odpovídala situace zachycená na fotce. Vozidlo bylo poškození na levé straně tudíž s největší pravděpodobností vyjíždělo od areálu Sroubárny nebo co to tam je.

Vavrroch

Bohužel, to už mi přesně známo není. Vycházel jsem ze zdejšího článku a z map. S Vaším odhadem jízdy vlaku od Roztok se podle fotografie a postavení automobilu dá souhlasit.

Trumway

Díky.

X 1

Nákladní vlak jel z Hamburku do Prahy.

Petr Šimral

Ne, nákladní vlak jel z Prahy do Rotterdamu.

Jan Hašek

Trať Praha-Neratovice – Všetaty měla byt dávno elektrizovana a zdvojkolejnena. Vlaky mohly kapacitně a bezuvratove dojet do Usti.

Jirka z UL

👍

Zapa

Což by třeba frekvenci z Kralup, Roudnice a Lovosic zrovna moc nepomohlo, i když aspoň ty EC a Krušnohory by na tom byly lépe.
Jinak pro ty EC by to stejně bez úvratě nebylo, tedy pokud by se nestavělo na Střekově a v Děčíně na východě, kde tedy ovšem už prakticky žádné nástupiště není.

X 1

V Děčíně na východě dolní nádraží, celkem dlouhé nástupiště stále je. Je léta letoucí nevyužívané a tomu odpovídá i jeho současný stav.

Dejv

Ano, děkujeme SŽ, že stavíme koridory s úrovňovými kříženími železnice vs. cesta. Nevím kolik musí ještě zařvat lidí a vzniknout škod na majetku, aby to pochopili. Příkladem může být Studénka, Dolní Lutyně atd., že? Ta výše škod a zmařené lidské životy, by už několika násobně zaplatili nadjezdy či podjezdy, že?

jal

Za to, že se všude nestaví nadjezdy, může SŽ?

Proč ne Dejv, Babiš nebo Fiala? : – )

Zkuste někde ve vesnici zrušit jeden přejezd.

El Barto

Do určité míry za to můžou takoví, jako je jistý Ohl z Káčka, kteří dokola obhajují současný systém a jeho šlendrián přesně podle pravidla „vždycky to tak bylo“ a „stejně to bude na (víte co)“.

Granja

Každý má právo na názor a každý má možnost jej zrevidovat když se přesvědčí, že se mýlí. Ten přejezdový „šlendrián“ je v mnoha státech daleko vyspělejších než jsme my (bohatších) a na rozdíl od nás se v nich předpisy i na přejezdech dodržují. Je třeba přitvrdit, protože ponechání dosavadního laxního přístupu ukazuje, že ta přejezdová divočina si žádá rychlé a rázné řešení.

Kebab

Nikde jinde se na přejezdech nebourá? Případně kolik tam mají přejezdů a kolik z nich je na hlavních tazích s často dálničním provozem?

percula

Tomu nerozumím, my máme někde ČR urovnove křížení dálnice se železnicí, či co jiného máte na mysli.

Kebab

To sice ano, ale ti, co rozhodli o přejezdech, by nebyli povýšeni za to, že „ušetřili“ 🙂

Petr David

Křížení dráhy se silnicí je křížení dvou komunikací. Tak proč poděkování pouze jednomu?

Jeffer

Samozrejme je možnosť to 100% nahradzovať. Na Slovensku to tak robia a pozrite sa, od rozdelenia už s rekonštrukciou dorazili z Bratislavy (mimo) až do Žiliny (mimo)! Necelých 200 kilometrov. Kam sa na to to české hrabanie štrku na koridoroch hrabe.
Môže to byť rýchlo, môže to byť lacno a môže to byť kvalitne – vyberte si ľubovoľné dva body. (Hint: V 90. rokoch a začiatkom storočia boli priority rýchlo a lacno, preto mnohé stanice ani nemajú plnú peronizáciu.)

Trumway

Děkujeme lidem, že někteří z nich mají problém s dodržováním základních pravidel. Vám pravděpodobně někdo celý dosavadní život umetal cestičku a odstraňoval větve z cesty abyste o ně náhodou nezakopl.

Dejv

Kdyby si věděl kdo jsem a co dělám, tak by ses divil…

Trumway

To samozřejmě není vyloučeno.

Zapa

Zrovna přes ty Libčice se nejezdí nějak závratnou rychlostí, která by si vyžadovala stoprocentní potřebu nadjezdu, zvlášť když vede tam kam vede.

Trumway

Kdyby jezdilo tak to auto vypadá jinak a najdou ho v daleko větší vzdálenosti od přejezdu

Petr Šimral

Zbrzdil bych. Nákladní doprava rozhodně nevyužívá všechny možnosti rychlostí, v úseku Praha Holešovice – Kralupy se místo vyjíždění rychlostního cimbuří 80 – 100 km/h používá nastavení rychlosti v automatice na 80 km/h a přesně tak to bylo. Vlak jel 80 km/h, narazil při rychlosti 78,5 km/h, zastavil 500 metrů za přejezdem.

banán

V obou případech to byli řidiči idioti,kteří na přejezdu v danou chvíli neměli co dělat.Polák který vjede na přejezd když bliká červené světlo,v druhém případě řidič který musel vědět že na tom přejezdu který někdo vylepšil a nebyla to SŽ prostě uvázne.

Nasranej

Není jednoduché zrušit přejezd na lokálce natož na koridoru.

Alfonse

Docela je. Stačí hodně peněz. Rušení prejezdu na koridoru v olomouci mimo město je cca 260milionu bez dph

abc

Slovo „střetnutí“ neexistuje. To je čeština jak u malýho děcka, co se chce blýsknout ve slohovce. Existuje slovo „stretnutie“, ale to je slovensky a znamená to setkání.

Česky je to „střet“, ale střet není primárně havárie, nehoda. Vůbec bych se nebál psát normálně prostě „srážka“, můžete i „kolize“.

To je ale asi problém všech novinářů, píšou pořád dokola stejným jazykem, připadá jim to stereotypní, tak potom jak brouci Pytlíci začnou vymýšlet nová slova. Hlavně kalky z angličtiny a pak takovéhle paskvily typu střetnutí…

Dejv

Taky se nepíše „malýho dečka“ ale „malého dečka“ možná lépe „dítěte“. A slovo kalky je taky paskvil jak prase. Takže ty vaše hloupé kecy si nechte pro cypy jako jste vy. („Cyp“ pochází z hornického slangu a označuje havířského učně).

vbb

Když už, tak „Malého dečka“ ;-).
Pan Malý by nebyl rád, že ho píšete s malým 🙂

abc

Kalky není paskvil, ale odborný termín. Víc nemá smysl k tomu, co píšete, dodávat.

Pepan
VS

Dobrý den,

existuje a Slovník spisovného jazyka českého je považuje za běžnější výraz než „střet“:

SSJČ
střet, -u m. (6. j. -u) řidč. kniž. a bás.
1. střetnutí, setkání 2: očí s. (Čech); jít v s., přen. (Heyd.) vycházet vstříc
2. srážka 2, boj 1, střetnutí; zř. spor 1, rozepře: krvavý s. (Čech); – generační střety názorů kolize

SSJČ
střetnutí, -í s. (bojové) utkání, srážka 2; spor 1, rozepře: válečné s.; – názorové s. kolize; konflikt, rozpor; sport. utkání, zápas: mezinárodní s.; fotbalové, rohovnické s.; odvetné s. ČSSR se Švédskem v hokeji;
— v. též střetnouti se

Přeji hezký den.

abc

Z toho zjevně vyplývá, že je to střet názorový nebo bojový, nikoli nehoda. Váš doklad ze slovníku uvádí příklady z textů Svatopluka Čecha a Adolfa Heyduka, podívejte se kdy ty texty vznikly.
Čili je to dávno mrtvý tvar slova, který resuscitují možná tak brouci pytlíci.
Zda je něco běžný t ar, by se dalo doložit výskytem v ČNK, ani ne tak v SSJČ.

Trumway

Á, limuzína VW Phaeton. Copak to bylo asi za motorizaci? 3,0, 3,6, 4,2, 5,0 nebo dokonce 6,0 ?Příklad naprosto zbytečného auta co se týká poměru velikosti k užitné hodnotě. A co si budeme povídat tahle auta řídí lidé co si s dopravními předpisy dvakrát hlavu nelámou. Čest výjimkám.

Johnny Cash

Vůdce a velký bratr nařizují všem občanům říše koupit si malinké auto. PĆR si rovněž neláme hlavu s eliminací pirátů, čest výjimkám. Bych Vám přál Trumbero zažít represívní policii v Německu na silnicích v devadesátkách.

Trumway

Ale to já přeci neříkám, že si má každý koupit malé auto. Vůbec jste nepochopil, že to byla narážka na současný boj proti SUV která mají často větší užitnou hodnotu než limuzína. No a pak je tady výkon motoru. Není problém aby si takové auto s výkonem kolem 200kw (ale klidně i kolem 300kw) koupil mladý nevyježděný řidič když se dá pořídit od cca 50tisíc do cca 200 tisíc Kč.

Johnny Cash

U vás mohu hodnotit: Manželka: 0 Děti: 0 Láska k železnici 200 nebo více %. My ostatní potřebujeme velký vůz k převážení rodiny. Velkoprostorové rodinné vozy MPV přestávají automobilky vyrábět, proto musíme kupovat SUV.

Trumway

Vy máte opravdu asi dlouhé vedení a navíc jste vedle jak ta jedle. Děti mám (opakuji DĚTI) a také proto jsem napsal co jsem napsal. Ono auto s interierem ve světlé kůži a děti + případně pes opravdu nejdou dost dobře dohromady. A souhlasím, že automobilky zaříznutím klasických rodinných MPV udělali něco co hodně lidem přidělalo nějaké ty vrásky na čele když dnes není moc z čeho vybírat. Takže asi tak aby bylo mezi námi jasno 😉

vbb

Musíme kupovat SUV… bez toho bychom umřeli.
Jak to dělali rodiče, že se s dvěma dětmi vešli do krátké fóbie a dojeli s ní až k moři?
Nebo máte těch dětí 5?

Trumway

Hele jako Fabie pro dva dospělé, dvě děti a psa nic moc ani když jde o combi natož o krátkou nebo sedan (mluvím o Fabia 1). Příklad s mořem je mimo protože jde o nárazovou akci takže se to dá přežít.

Richmond

já si žádný dementní SUV kupovat nemusím a nebudu.

libor

závist? že si někdo koupí osobní vůz s motorem o objemu 4,2? hmm… zbytečný poměr, tak to říkám stále, že mnoho vláčků by snadno nahradil bus za mnohem lepší (nižší) cenu, nižší tuny… prostě vše lepší poměr 😉

Trumway

Ne, to není závist. To je jen poukázání na nesmyslnost současného boje proti vozidlům SUV o kterých se tvrdí, že zabírají díky své velikosti zbytečně mnoho veřejného prostoru při parkování.

Frantisek X

Stejné tuny, nižší odpor, plynulejší jízda (v normovém případě). Neříkám, že nemá i nevýhody, ale… 🙂

UGL

Tohle auto nabidlo vzhledem k cene velmi mnoho a zaroven nedrazdilo okoli, protoze pro vetsinu lidi to je divny passat. A tohle z nej prave nedela volbu pro ty, co si potrebuji autem neco dokazovat

Trumway

Právě. Když se podívám na věkové složení řidičů co řídí auta VW s tímto typem karoserie vydím převážně mladší řidiče.

Trumway

samozřejmě vidím

Kebab

Užitná hodnota může spočívat ve schopnosti vysokého nájezdu bez zásadních poruch, které větší objem motoru může nahrávat. Stačí se podívat i na poměrně staré „ameriky“, které jezdí dodnes, zatímco jiná auta by člověk potřeboval za tu dobu koupit, tedy vyrobit dvě i více. Phaeton je poměrně nenápadné auto od neprémiové značky, přestože technicky to prémiovka je, takže na předvádění moc fungovat nejspíš nebude a přístup k předpisům je u řidiče vždy kus od kusu, nelze ho nijak zobecnit podle typu auta.

Trumway

Souhlas. Takovéhle auto si pro některé lidi samozřejmě přednosti a užittnou hodnotu má. Příkladem budiž třeba dlouhé zahraniční cesty na kterých netřeba velký zavazadlový prostor ale spíše salonní pohodlí.

mgr.pavel

Kdyby tam jel stejný chlápek sebemenším autem, došlo by ke střetu a zavření koridoru stejně.

Jakkoliv souhlasím s tím, že auta se zbytečně „nafukují“ a má to negativní dopad na řadu věcí (a jen málo pozitiv), zde ta velikost auta zkrátka nemá vliv.

Granja

…. zatímco osoba řidiče ne/dodržující předpisy má vliv značný.

Kebab

Ovšem osoba řidiče s typem auta nijak nesouvisí.

Trumway

Tak to bych netvrdil, protože auto o svém majiteli dokáže vypovědět hodně.

Trumway

„Kdyby tam jel stejný chlápek sebemenším autem, došlo by ke střetu a zavření koridoru stejně.“

Fakt? A jak se tam na tom přejezdu ocitl? Nebylo to náhodou tak, že šlo o technickou závadu? Vypadalo by to na to pokud na přejezdu vozidlo zastavilo a nemohlo pokračovat dál jak se uvádí.

PvvS

Malý auta nemají poruchy ?

Sériový jezdec

Tak zrovna Phaeton je už auto spíše pro nadšence, než rádoby mafiány. Ty spíš sedlají olítané Audiny a BMW nebo meďoury, né VW. Jak vidno i mezi nadšenci se však vyskytne debil.

Trumway

V tomto případě nadšenec ročník 1966

Dejf

Jó prej zbytečný auto, výrobci bičů na tom zbohatli, protože než Ferdinand Piech vybičoval z inženýrů takhle promakaný auto, tak jich spotřeboval pěknou hromadu…

Zdrasa

Tenhle týden teda začíná pro koridor do Ústí skvěle. Už včera se přes 2 hodiny stálo kvůli sebevrahovi.

Anonym ze severu

Další do sbírky dneska ráno porucha ZabZař Ústí – Lovosice.

Vašut

Bohužel Dolany nad Vltavou opět (jako bohužel vždycky) bez obsluhy. A taky bez informací. Obávám se, že strohé plechohubní hlášení, že vlak je odřeknut, je v takovýchto situacích trochu málo 🙁

NFF

Zjevně ani závory nejsou blbuvzdorné…

František

Co by jako líp udělalo to plánovaný bezpečnostní centrum SZ tady s tím?

Conti777

A na lince S1 Kolín- Masarykovo nádr. jedou místo CityElefanu vozy Bdmtee a Elefanty pouze krátké, takže ještě zřejmě nějaký větší výpadek Elefantů…

Pan průvodčí

To je dáno provázaností oběhů linek S1 a S4. Soupravy, které měly dělat posilu nebo sólo výkon zůstaly v Kralupech.
Zřejmě šlo o 9309 a 9316, která má druhou soupravu od 9603 a dispečerka s Bdmtee byla tedy pravděpodobně na 9315 a 9320 jezdící sólo, která zase točí od 6903.

Conti777

Super, díky moc za info. Jel jsem s tím na 9318, takže to nejspíš ještě bylo nějak posunuté. Každopádně mě to překvapilo jet s Bdmtee místo Elefantu.

Luky

Lepší zrušeno zavory

Balíkář

Lepší zrušeno lidi, co neumět přejet kolej.

Trumway

Lepší zrušeno řidičské oprávnění skupiny B bez omezení výkonu motoru a zavedení rozdělení jako je tomu u motocyklů.

martin749

To nejde, to by byla šikana, omezování osobní svobody a zbytečné tahání peněz lidem z kapes. A bůh ví co ještě.

Kebab

To by byl především nic neřešící nesmysl s jediným výsledkem – nárůstem počtu aut.

Trumway

Ale řešilo by to. To, že by si výkonné auto nemohl pořídit člověk třeba pod 24 let a navíc s tím, že by musel předtím být držitelem určitou dobu oprávnění pro vozidla nižší kategorie. Víte co by ubylo dopravních nehod zaviněných nezvládnutím vozidla nebo nepřizpůsobením rychlosti jízdy kdyby si člověk co udělá Bčko nemohl hned pořídit nadupanou káru?

Kebab

Neřešilo by to vůbec nic. I taková Felicie dokáže jet 120 ve městě, navíc je mnohem hůř ovladatelná i v nižších rychlostech a nepřizpůsobení rychlosti nebo nezvládnutí řízení je právě o tomhle – o rychlosti vzhledem k okolnostem, ne k absolutní hodnotě. Omezení výkonu by jen zbytečně nutilo nováčky shánět (a parkovat…) vlastní, tedy další auto, které by se do limitu vešlo, přestože by jim jinak stačilo některé z těch, které už doma jsou. Ty by mu ale byly k ničemu, kdyby je kvůli omezení výkonu nemohl řídit… Motorky se využívají jinak než auta, prakticky se takhle nesdílejí, takže omezení… Číst vice »

Trumway

Jakto, že to nejde?U adeptů na řidičské oprávnění dřívější skupiny A to šlo a nikdo se ani moc nevztekal.

Miroslav

Pěkný začátek dne, a to zrovna když má jet European Sleeper do Prahy.

Pan průvodčí

A kdyby nejel, tak by to bylo v pohodě ?

vbb

V Praze máme dost pražců českých, ty evropské nepotřebujeme 🙂