Koridor u Poříčan podruhé během čtyř dnů stál, vlaky musely se zpožděním přes Nymburk

Rekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnicRekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnic

Důvodem přerušení provozu je technická závada na trati.

Zpět na článek
87 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alois Jirásek

Jan Perner se v hrobě obrací. Za tři roky postavil trať z Olomouce do Prahy jen pomocí krumpáčů a lopat a dnes se úsek u Poříčan dělá snad druhým rokem

JiP

Druhym? Samotne Poricany jsou uz rozvrtane 4 roky !

Marek Janík

naposledy Pha-Brno Flixbus 2:08h, co chcete řešit?

robert

Jenže v autobusu si neotevřu notebook a nemůžu na něm rýsovat. 🙁

Tomáš Gottschalk

No trovna ve flixu je poměrně velkorysý prostor i na otevření noťasu. Slušelo by se dodat, že ta JD platí mezi Rozptyly a Grandem (za předpokladu, že se to neštosuje od Ostrovačic nebo Kývalky). Bohužel spousta spojů jede s vopruz závlekem do Ježkova.

Ketchup1970

Buď jste byl vtipný anebo vám tam skočilo písmenko navíc .Roztyly …

JiP

Chapete ze to je parametr, ktery asi neni specificky pro vetsinovou cestujici verejnost.

robert

A pochopil jsi, že píšu za sebe a ne za většinu?

Petr S.

Ono to asi do Pardubic bude lepší přes HK, co…?

Šejdr

Z Oseka do Hradce je to vytížená jednokolejka, kde taky stačí jeden problém a stojí se desítky minut i hodiny.

Frantisek

Zatímco vedle už je do krajiny vyražená široká autostráda. Dopravní preference státu v praxi. 🙂

Flavonoid

na všechno prostě finance nejsou – když už dálnice je v provozu, jsem za ni rád… s preferencemi to nem,á co dělat – – a doporučuji si nají t srovnání států v počtu km dálnic přepočtených na jednotku plochy a na obyvatele…. jsme v dolní polovině, bohužel

Georg

no dopravni preferenci nema stat, maji ji jednotlivi lide, kteri z nejakych duvodu radeji jezdi autem, cimz pretezovali silnici I/11.
dalnici do hradce pak stat dostavel se zpozdenim priblizne 50 let, takze konstruovat zrovna v hradci teorie o preferenci silnic je trochu mimo misu.

Aleš

Co to je za senzaci? Jel jsem v posledním měsíci mezinárodním expresem mezi Prahou a Kolínem 4x a pokaždé přes Nymburk. jízdní doba mezi hlavními městy českého království a moravského markrabství jako za císaře pána.

Rejpal

Položme si otázku: co vše se ještě musí stát, než bude pan generální ředitel dobré správy odvolán? Když to vidím, tak si říkám, že snad přežije i atomový výbuch.

zdydy

Pan generální bude spokojen i tak až ho vyhodí ze zlatým padákem

Vašek

Aniž bych se pana ředitele zastával, těžko může za vybočení a asi by ani nezabránil atomovému výbuchu.

XYYY

Jak generální ředitel – čehokoli – ovlivní technickou závadu na jakémkoli zařízení, tedy zabrání jejímu vzniku … ?

Petr Šimral

Pan generální ředitel dělá přesně to, co má zadáno.
A zadání dává MD ČR.

Georg

a koho byste tam rad videl? kdyz se podivate na seznam reditelu cd a szdc, tak svoboda je to nejlepsi, co tam bylo. o dva parniky.

robert

Pane Sůro, u Jurajova komentáře jsem se rozčílil, ale zároveň mě napadlo, jestli by nestálo za to udělat podcast s Jiřím Svobodou ze SŽ. Co myslíte? Mám za to, že si cestující veřejnost zaslouží vědět, proč je současná železnice taková katastrofa.

robert

Aha, vlastně mě to ani nepřekvapuje.

David

Hlavně doufejme, že současnému menekýnovi nebude umožňěno v SŽ ani jinde v železničním sektoru umožněno pracovat na pozici vyšší než systémový specialista pro nákup propisek. A nebo mu dát jako systémovému specialistovi vyžrat probémy programu KADR a spol. – řadový KADRista by se hodil, vzdělání na to má. Ale jestli dostane nějakou trafiku (což vlády ODS bohužel dělají, ti se nemstí až za hrob jako socani a zemanovci), tak je to zase špatně.

Jiří Kocurek

Socani nedávají trafiky? Cože? Luftjarda byl potom co?!

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Už aby to bylo…

Georg

a byl dostatecne informovan o tom, kdo rozhovor pro podcast dela, resp. kdo ho nedela? 🙂

Oce

Jaká organizace, takový šéf…

JiP

I tohle vsechno by dokazal jeden pochopit a zkousnout, kdyby vedel, ze po rekonstrukci bude provozni stav vyrazne lepsi nez pred rekonstrukci, coz v tomto konkretnim pripade znamena jedine dostavena 3 kolej. Takto je to jenom zmar vsecho, Jiz nekolik let trvajici martirium vyluk a zpozdeni a vysledek bude predchozi kapacitne zcela nevyhovujici provozni stav.

Pardubák

Tak mne to připadá, že je to spíše horší i technicky, dávají horší lite stožáry ani nejsou podle mne kloudně ošetřeny proti reznutí a mechanicky taky vydrží méně. Je tam méně železa to ano a dá se po nich lézt, což nevím jestli je výhoda….měla tam být opravdu 3 kolej oplocení atd…

XYYY

Jistě, na několika místech by se mohla třetí kolej objevit, například mohlo být vytaženo / prodlouženo zhlaví ve Velimi „ku Praze“ – koleje číslo 2 a 3. Jenže výkup pozemků apod.

digi

Tak jako když se vyvlastňuje pro stavbu silnic, proč by to nešlo i u kolejí…

Frantisek

Protože silnice „se chtějí“, kolejím *.

mmm

Ještě, že aspoň do toho Brna se dá jet autobusem…

ksz

Výroba nejkritičtějších míst na síti jde Sprželu opravdu dobře.

Juraj

Považuji se za opravdu skalního zastánce železnice – do takové míry, že leckdy jezdím vlakem i tam, kde by to busem bylo objektivně lepší. Přesto letos když mi kolegové říkají, jak příště raději vezmou auto, už nemám žádné protiargumenty. Uplynulé dva roky (a ještě minimálně jeden další) je Praha–Morava naprosté zoufalství, které má potenciál davy lidi totálně znechutit. A tím nekritizuji výluky samotné, ale koordinaci, načasování a naprosto naivní jízdní řády. Na jedné straně se vytvoří několik kritických míst zároveň, a souběžně s tím se spoléhá, že vše bude OK (spoiler: není). Pořád se tak nějak upínám ke GVD 2024… Číst vice »

robert

Souhlas. Jsem na tom úplně stejně. Nemám auto a autobusem se mi jezdit nechce. Svým příkladem se snažím svému okolí dokazovat, že i bez auta se člověk obejde, ale poslední dobou se za svůj postoj prostě stydím a připadám si navíc jako idiot. Totálně neschopná instituce Správa železnic zřejmě nezaměstnává koordinátory a navíc si dovoluje prosazovat velkohubé plány, když mají problém se základní údržbou současné sítě. Proč se po znovuzprovoznění dnes vyloučených úseků bude po trati jezdit stejně rychle? Proč je pro boha živého tak těžké se dostat v plánování na železnici na úroveň Švýcarska? Proč pořád musím poslouchat výmluvy,… Číst vice »

Hajnej

Protože tu nežijí Švýcaři…?

Vašek

Protože ,,Plánování“ je sprosté zprofanované slovo a do dnešního slovníku se nehodí.

Georg

tak jedine spravne planovani je naplanovat opravu useku velim-poricany az po vzniku vrt polabi a vrt stredni cechy. a to muze byt za 10-20 let…
pres nymburk, po cemz tu vsichni volaji, je to o kus dal (takze jiste zpozdeni pokazde) a trat je plna primestske dopravy, kapacity na ni moc nezbyva.
takze jak byste to vymyslel lepeji?

Georg

to jsou zajimave dotazy. proc si myslite, ze to jako ve svycarsku nemuze byt v nemecku? 🙂
on neni problem s udrzbou, je problem s chybejicimi dalsimi dvema kolejemi z prahy na vychod, ktere by tady vytvorily potrebnou redundanci coz resi sprava zeleznic az ted.

Jarda

tak dlouho se sere na železnice, až se to sype…

jfp

Tady je problém opačný, že se v tom musí furt někdo vrtat, protože se to vždy udělá tak nějak polovičatě.

Jiří Kocurek

Jestli je problém dole (starý rybník), tak opravy nahoře (kolejnice, štěrk) dlouhodobý efekt nepřinesou. A ministr dopravy tam ten rybník opravdu nepodstrčil.

Twix

A právě ta polovičatost nás teď opakovaně dohání víc než kdy dřív.
2010: Většina koridorů prošla nějakou rekonstrukcí, byť polovičatou, ale atraktivitu železnice to zvýšilo.
2015: Pořád roste počet vlaků, rozmáhají se soukromí dopravci, expanduje příměsto.
2020: Přetížené tratě je nutné opravit a je to výrazně složitější provést než kdyby se předtím nedělalo nic a počet vlaků stagnoval.
2025: Že bychom konečně začali stavět nové tratě? Jinak do těch současných budeme muset lít peníze čím dál častěji a stejně to moc nepomůže.

Frantisek

Jenže to budeme muset lít stejně. Možná by to chtělo nejprve zapracovat na parametrech (kapacita, dostupnost, rychlost), než si postavit jednu vzorovou rychlotrať, k níž každý občan bude moci dojet autem (!) do 20 minut, a zbytek ořezat do nepoužitelnosti. Čímž neříkám, že „železná dálnice“ (ovšem trasovaná tak, aby přinesla něco víc než látání neřešených nedostatků jinde, a navázaná do stávajících uzlů tak, aby ji bylo možná použít primárně spolu s další veřejnou dopravou a pak až auty) být nemá, ale nesmí být brána jako konečné řešení a jediný všelék; navíc při neutuchající stavbě dalších hlavních silnic…

Georg

ovsem takhle stupidne to stavite jen vy sam. hlavni zdroje prepravy jsou pro vrt velkomesta, kde mate metro, s-bahn a podobne.
zastavky typu avignon tgv nebo nehvizdy jsou doplnkove a slouzi nizsi vrstve.

M152

Než se SŽ pustila do téhle investice. Měla se udělat trať přes Horní Počernice (AB v celé trase a hotové Vysočany) nebo zdvoukolejnit Sadskou nebo obojí.

XYYY

Druhá kolej přes Sadskou – výkupy pozemků, EIA, druhý most v NBK přes Labe … včetně výběrových řízení, odvolání, soudních tahanic, tak na nějakých deset let ….

gringoAD

Optimisto … tipuji spíš 20 …

watslaw

Což jsou všechno věci, které sice s obtížemi, u dálnic a přeložek silnic jdou. Proč to na železnici nejde?

Georg

protoze „trat pres sadskou“ bude soucasti vrt polabi…

Šejdr

Tak aspoň mohli udělat trať přes Sadskou dát trochu do pořádku. Jízda krokem přes výhybky v Sadské je skutečně výživná.

Georg

tady naprosty souhlas.

Petr z Prahy

Nebo udělat v tomto úseku 3. kolej, stejně bude do budoucna potřeba. Jenže to by SŽDC musela celou akci plánovat minimálně 10 let dopředu.

David

To, že měla být plnosplavná dvoukolejka Praha – Lysá – Nymburk – Kolín bez jediné stavby, to je naprosto jasné. Ale když už to ta SZ takhle rozkopapala na obou tratích, tak jí měl někdo nařídit, že v Poříčanech a třeba Velmi budou stát 24/7 k dispozici trafikanti s motorákem a autem, že tam bude sedět 24/7 vyšetřovatel, bude tam mít pohotovost 24/7 traťovka s vozíkem a opět terénním autem a všichni budou okamžitě akční. A veškeré nehody – např. stržené troleje – půjdou automaticky za SŽ, i kdyby se fíra přiznal, že to opravdu nestáhnul. Něco podobného jako na… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Před pětiletým roz.rdáním Poříčan měla být celá štreka od Vysočan přes Nymburk a Velký Oser na 160 a akce Bezpráví měla být zahájena teprve po upgradu celé 250 aspoň na 140.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Inu, Dobrá Správa!

David

Co se tam vlastně opravuje? Proč to není jen údržba? Nástupiště již ve výšce 550mm byly předtím, Pečky jsou vyňaty a přejezdy se nenahrazují. Je to trať v rovině bez mostů a tunelů. Očekával bych tak maximálně strojovou náhradu štěrku a kolejí a možná výměnu výhybek pokud jsou moc pomalé či zabezpečovacího zařízení a přejezdů.

Vojtěch Suchan

Hlavně stabilita náspu u Tatců. Ale to, že se z BC nepostavila ALESPOŇ třetí kolej, když se stejně vykupovaly příjezdové cesty z obou stran tělesa, to považuju za největší řízenou sabotáž české železnice v moderní historii.

John

Koukám že ve středu kdyz jsem tam jelmobema smery sem měl kliku…Podél koleji uvalcovana autostrada…proč tam proboha už není těleso pro třetí kolej??

Georg

a trat propadavajici se do byvaleho rybnika (ne, nikdy se tam poradne neudelal spodek) se vyresi cim? vymenou podkladnic?

Jiří Kocurek

Výměnou ministra dopravy. 😀

Georg

k tomu doslo, navic po volbach se kapacita ministra dopravy zvysila na dvojnasobek! 🙂

Petr Šimral

No, ovšem nebylo to tak dlouho, co napřed klesla na polovinu, ale začalo se vstávat ve čtyři…

David

Proč se nejezdí přes Sadskou? Na trati přes Vysočany je totiž taky jednokolejný provoz.

Georg

tim se mysli ten nymburk

Souhlas k posunu

Budu se opakovat. V dnešní době není důležitý čas příjezdu, ale datum!!! 🙂

Zdeněk

Na adresu Dobré správy, dost durazne a vystizne sprosté slovo prostě v cestine neexistuje:-(

Pražec

Máte pravdu, tady už je třeba uchýlit se k jidiš… 🙂

XYYY

Hodina je středního rodu ?
Snad uplynuly 2,5 hodiny …

Honza D.

Jak dlouho se už v úseku Poříčany – Pečky vrtají? Připadá mi to jako věčnost. 🤔

XYYY

Zkuste se podívat, jak se tam opravdu „vrtají“ z posledního vozu klasické soupravy. Vrtné stroje, patrně injektáž podloží …

Anonymní alkoholik

Taky to je věčnost. Dělá se to po etapách, a je to tak nějak hala bala. Jednou je to rozkopané v úseku Poříčany – Tatce, potom zase Tatce – Pečky, a takhle furt dokola. Potom se ještě stále kope jedna kolej v úseku odbočka Cerhenice – Pečky, a třešničkou je jízda odbočkou ve stanici Velim ve směru od Prahy, protože je vyloučená hlavní kolej. Většina zmíněného by měla skončit během léta, ale ouha, ještě se do toho přidá oprava v úseku Kolín – Velim. Je teď opravdu úžasné dojíždět do Prahy z tohohle konce StčK. 😀

Georg

ona ta etapizace nejakou logiku mela.

Dom

A musí trvat tu „věčnost“? Když to člověk porovná s Barranďákem a tlakem na rychlost a dodržení harmonogramu oprav, tak fakt nevím, jestli si z nás SŽ dělá pr*el:) Půlka Moravy se přes tento koridor dnes vrací domů,a zas z toho bude půldenní cesta.

bkv

No nevím, oprava jednoho mostu trvající 4 roky…

jan v

On by ten most šel opravit asi v kratším čase, pokud by bylo možno na něm zcela vyloučit dopravu během rekonstrukce. Na to ale asi nikdo odvahu nemá, zejména ve volebním roce.
Taková správa železnic se ale na nějaké voliče, nedej bože snad cestující veřejnost, vůbec ohlížet nemusí, protože každý bude stejně nadávat na České dráhy.

Honza

Kdyby na koridoru vyloučili jen 2 ze 6 kolejí, tak to taky bude pohoda.

Franta

Pánem oprav na železnici není SŽ, ale dodavatelé = straničtí sponzoři. A chraň bůh, aby je někdo znervózňoval kontrolami termínů nebo vůbec jen zmínkou o nich!

Bob

Tak ono baranďák a 20 km dvoukolejné trati je trochu jiná písnička. Těžké sanace, které se na trati dělají se asi nedají úplně uspěchat…

Leinad

Vážně, i s rozkopáním Vysočan?

Georg

to neni etapizace teto stavby 🙂

Anonymní alkoholik

Jakou? Že dva roky je na denním pořádku, že se na jediné provozní koleji něco stalo, a vlaky mají automaticky +60-120? A že prakticky denně dojíždím domů minimálně s dvaceti minutama navíc? Sorry jako, platim si službu, nezajímá mě, že SŽ dva roky hrabe jeden a ten samej úsek nejvytíženějšího koridoru v ČR, a ještě tim roznáší všude po síti zpždění.😀 Kdyby nebyla ráno a odpoledne zacpaná D11 a okruh, plus nebyla vcelku levná Lítačka, tak už taky dávno jezdim autem.

Radim

😀