Zajímavé, že tady se vždy řeší vykácení lesů a parků desítky metrů od trati, cokoliv v jakémkoliv stavu (v Praze by padla čtvrtka Stromovky). A najednou nám přímo u trati roste, ehm stojí, poměrně suchý strom (ne dendrolog nejsem, ale i jako nic moc amatérský zahradník tam vidím suché a nemocné dřevo), takže nám tu nějak hapruje monitorování rizikových stromů kolem trati.
Zrovna v té Stromovce vypadají stromy v okolí tratě naprosto hrůzostrašně a za hrozícího větru se tudy jezdí podle rozhledových poměrů. (Koridor Praha-Dresden a dále)!
Já jsem pro, podle TTP tabulky 9 se dá v klidu jezdit i bez seznání.
Stejně to je jenom přežitek.
Vašek
1 rok
Je to stále dokola. V dopadové vzdálenosti od kolejí nemají stromy co dělat. Obzvlášť na tratích, kde se na naše poměry jezdí vysokými rychlostmi. Nemusejí padat jen staré, nemocné stromy. Stačí, že bude podmáčená půda a padne i zcela zdravý strom.
Mistře, to je vynikající objev. Teď už jen zbývá to zajít sdělit ministerstvu životního prostředí. Co se stane dál, Vám prozrazovat raději nebudu, abych nikoho předem nepolekal a nebral chuť do díla.
král j
1 rok
Proč vlaky neobjížděly přes Uničov? Když je zde nová trať, když se zde masivně investovalo.
Nemůže to jet aspoň pomalu bez seznání? Je přece lepší to nějak objet než natvrdo zastavit provoz protože buď nelze na trati jezdit kvůli papíru na ETCS anebo nemá strojvedoucí papír na objízdnou trať. Tohle je fakt byrokratický absurdistán. Ještěže řidiči autobusu mohou objet nehodu po vedlejší silnici, jinak by tam dřepěli třeba pár hodin.
Jenže jízda na trati vyžadující nějaké konkrétní zabezpečení není jízda autobusu po silnici. Ono je sice hezké říct, že je lepší to něják objet, ale když se tam něco stane a zjistí se, že vozidlo nebylo vybaveno etcs, nebo že strojvedoucí trať neznal, tak je to průser pro všechny a to si na triko nikdo nevezme.
No brzděte trochu, dobrá správa za to zpravidla nemůže. Je zde zákon o ochraně přírody a krajiny a velmi aktivní zástupci ministerstva životního prostředí. Bojují o každý strom někdy až extrémně a nikdo z dobré správy se nechce nechat zavřít či uložit mastnou pokutu.
Tak všechnoy ochránce vzít a nasadit na odvoz cestujících do cíle cesty. A to zadarmo. Zaplatit všechny škody a pomáhať pri odstraňovaní následku. Jenomže oni jsou chráněny jako staré památky a můžou si dělat co chtějí
Leč naděje na lepší časy se přece jen objevila. Na ministerstvo životního prostředí přišel nový náměstek Hladík, který si možná po kauze na brněnském magistrátu bude chtít vylepšit mediální obraz. Napravit vleklý problém s nedodržováním ochranných pásem dráhy kvůli postojům MŽP se k tomu ideálně nabízí. Kromě toho tu máme téměř sto mrtvých ročně při silničních dopravních nehodách, jejichž následky podstatně zhoršil strom. Zde je velkým problémem, že zelení dlouhodobě odmítají dodržovat minimální vzdálenosti výsadby stromů od vozovky dané ČSN 73 6101 a jejich postoj k platné státní normě je až pohrdavý. Výsledkem jsou zbytečné tragédie. I řešení této záležitosti… Číst vice »
Už se jezdí, zatím jen po 1. koleji. Zřejmě je ale servaný hodně dlouhý kus vedení, protože omezení je na GRAPPu už teď plánováno až do dnešních 12 hodin.
Srážka IC 589 s člověkem na trati mezi Libní a Běchovicemi. Jezdilo se odklonem – buď přes Lysou, nebo přes Malešice.
Suchánek
1 rok
Super, že máme tak nádhernou trasu pro případ kolapsu na koridoru, dráty přes Uničov, ale tam máme zase výhradní provoz v systému ETCS
Takže klasický šach mat
A vyřešíte tohle ad hoc? Pochybuju. Když fíra na mašině seznání na odklonovou trasu nemá, tak ho prostě nemá.
Ideální by bylo, aby ho pod plným dohledem ETCS ani nepotřeboval…
Jenže samotné ETCS v podání SŽ toho moc neumí, aby se dalo jezdit bez seznání. Jo, ETCS a ATO, to už je jiná kávička, tam už strojvedoucí fakt nemusí nic dělat. Ale kolik vozidel to umí? Kromě 650.2 a pár WTB Es to neumí žádné… Takže v tomto případě zase nic…
Šejdr
1 rok
Koukám, že RJ a LE nesehnali nikoho, kdo by pro ně byl ochotný jezdit NAD. Přitom oba mají vlaky na obou stranách uzavírky, takže by jim stačilo převézt cestující a mohli by jet dál.
A proč převážet zrovna cestující ze spacáků? Přece tam stály z obou stran 1017 a 1018 a u těch by se dali cestující vyměnit bez problémů. Kdyby je ovšem bylo čím převézt…
Reálně? NAD bylo krom Pendolina a EC (Valašský Expres) docela k ho* i v rámci ČD, když nemáte způsob, jak se z Olomouce dostat třeba do Hranic na Moravě, nebo Olmu. Ano… Přes Přerov. Ale tam jak na sviňu 2 hodiny nic nejelo… Takže…
Koneckonců, ČD zavedly NAD právě jen na samotnou cestu do Olmu. Zbytek se dá říct, že defakto neřešili.
Řekl bych, že u nás je běžný nejdřív konat a pak se ptát nebo prosit o povolení dodatečně. Ale zřejmě jen někde. Stejně nechápu proč by mělo CHKO povolovat kácení stromu, který hrozí spadnutím na trať. Když nedá povolení tak se nebude jezdit nebo co?
To sice nevim, ale Datel na Twitteru tyhle stromove patalie pise kazdy den. Clovek by tem stromum snad pral, aby je nekdo pokacel. Ale zase …. jsou i dny, kdy nic nespadne. Takze tezko soudit, jestli kacet nebo nekacet a jen par hodin denne nejezdit. Stoji tam jen par vlaku a zpozdeni zatim pod 300. Tak se asi pocita, ze to bude rychlovka a neni potreba lidi takhle na noc tahat z vlaku. https://grapp.spravazeleznic.cz Vite, jak se ted spatne spi lidem, co maji na starost blaho cestujich? To musi byt hrozny muka. Ale dostat lidi z Moravican do Olomouce autobusama… Číst vice »
ČD NAD zavedli, ale trvalo jim to všechno všudy (reakce+konání) 110 minut, no. (zpoždění Pendolina, které naštěstí pro ČD jelo přijelo do Olmu právě z Košic. Takže to pak rovnou mohlo otočit z Olmu rovnou nazpět do Ostravy. Btw… Tohle byl jediný vlak, který do Ostravy z Olmu za tu dobu vyjel. Pendolino se 110 minutovým zpožděním. Je sice nádherné, že zavedete NAD. Ale… K čemu je vám NAD, když stejnak musíte chtě nechtě ve vlaku čekat, když nejedete jen do Olmu, ale dál.
Zajímavé, že tady se vždy řeší vykácení lesů a parků desítky metrů od trati, cokoliv v jakémkoliv stavu (v Praze by padla čtvrtka Stromovky). A najednou nám přímo u trati roste, ehm stojí, poměrně suchý strom (ne dendrolog nejsem, ale i jako nic moc amatérský zahradník tam vidím suché a nemocné dřevo), takže nám tu nějak hapruje monitorování rizikových stromů kolem trati.
Zrovna v té Stromovce vypadají stromy v okolí tratě naprosto hrůzostrašně a za hrozícího větru se tudy jezdí podle rozhledových poměrů. (Koridor Praha-Dresden a dále)!
Seznání, ETCS a kdoví co ještě.
Rýpnu si: Zrušit seznání!
Hovno by se stalo..
Já jsem pro, podle TTP tabulky 9 se dá v klidu jezdit i bez seznání.
Stejně to je jenom přežitek.
Je to stále dokola. V dopadové vzdálenosti od kolejí nemají stromy co dělat. Obzvlášť na tratích, kde se na naše poměry jezdí vysokými rychlostmi. Nemusejí padat jen staré, nemocné stromy. Stačí, že bude podmáčená půda a padne i zcela zdravý strom.
Mistře, to je vynikající objev. Teď už jen zbývá to zajít sdělit ministerstvu životního prostředí. Co se stane dál, Vám prozrazovat raději nebudu, abych nikoho předem nepolekal a nebral chuť do díla.
Proč vlaky neobjížděly přes Uničov? Když je zde nová trať, když se zde masivně investovalo.
Pořád dokola. Protože je zde výhradní provoz pod etcs? Nebo protože tam strojvedoucí nemají seznání?
A to jako nejde povolit po dobu kalamity smíšený provoz ? ZZ to umí.
1 padlý strom není kalamita a smíšený provoz neřeší tu věc jménem seznání
Co s tím seznáním pořád máte, nějaký ten pilot se na ten kousek v Olomouci a v Šumperku najde, takže by projelo aspoň něco.
„Se najde“
😀
Nenajde, no… Dispečerský výkon v Olomouci končí v sedm večer a nikdo jiný, kdo by pak někde jinde nechyběl už pak nikde nesedí.
Seznání je problém a z dalších drobností chybí druhá kolej.
Nemůže to jet aspoň pomalu bez seznání? Je přece lepší to nějak objet než natvrdo zastavit provoz protože buď nelze na trati jezdit kvůli papíru na ETCS anebo nemá strojvedoucí papír na objízdnou trať. Tohle je fakt byrokratický absurdistán. Ještěže řidiči autobusu mohou objet nehodu po vedlejší silnici, jinak by tam dřepěli třeba pár hodin.
Jenže jízda na trati vyžadující nějaké konkrétní zabezpečení není jízda autobusu po silnici. Ono je sice hezké říct, že je lepší to něják objet, ale když se tam něco stane a zjistí se, že vozidlo nebylo vybaveno etcs, nebo že strojvedoucí trať neznal, tak je to průser pro všechny a to si na triko nikdo nevezme.
I jeden strom je kalamita.
A jak je vidět, ve výsledku docela velká.
SZ už si dělá prdel.. místo aby teď přes zimu tratovka kácela tak se rypou v nose.
Ono to kácení zas tak snadné není, když se nachází na cizích pozemcích.
Ano, nejde, nesmí se, nepůjde to… Přesně takhle u nás funguje pokrok.
Ten strom rostl na cizím pozemku?
Pokud to spadlo opravdu z cizího pozemku, tak všechny škody způsobené majitelem pozemku jdou za ním.
Dobrá správa!
No brzděte trochu, dobrá správa za to zpravidla nemůže. Je zde zákon o ochraně přírody a krajiny a velmi aktivní zástupci ministerstva životního prostředí. Bojují o každý strom někdy až extrémně a nikdo z dobré správy se nechce nechat zavřít či uložit mastnou pokutu.
Tak všechnoy ochránce vzít a nasadit na odvoz cestujících do cíle cesty. A to zadarmo. Zaplatit všechny škody a pomáhať pri odstraňovaní následku. Jenomže oni jsou chráněny jako staré památky a můžou si dělat co chtějí
Leč naděje na lepší časy se přece jen objevila. Na ministerstvo životního prostředí přišel nový náměstek Hladík, který si možná po kauze na brněnském magistrátu bude chtít vylepšit mediální obraz. Napravit vleklý problém s nedodržováním ochranných pásem dráhy kvůli postojům MŽP se k tomu ideálně nabízí. Kromě toho tu máme téměř sto mrtvých ročně při silničních dopravních nehodách, jejichž následky podstatně zhoršil strom. Zde je velkým problémem, že zelení dlouhodobě odmítají dodržovat minimální vzdálenosti výsadby stromů od vozovky dané ČSN 73 6101 a jejich postoj k platné státní normě je až pohrdavý. Výsledkem jsou zbytečné tragédie. I řešení této záležitosti… Číst vice »
A co ministr, jehoz svagr ma firmu na kaceni stromu? To by neslo?
Zkusit by se melo vsechno
Pak by to byl ideální stav a spojení politických sil v zájmu dobré věci.
Tak v nejakem e-shopu kupte jiny zakon. Takovy, ktery bude vyhovovat.
Tak RJ 1018 dojel do Prahy. Sice místo v 22:08 dojel v 03:28. Ale jinak pohoda.
Studénka – Suchdol nad Odrou
Provoz zastaven
příčiny vzniku: Porucha zabezpečovacího zařízení
Abych paráfrázoval: Tady vidíte, jak je zabezpečovačí zařízení k ničemu. Kdyby se jezdilo na praporky, tak by se jezdilo dál.
Na praporek vlaky nikdy nejezdily, ten se používá u posunu. To, co se požívalo pro řízení jízdy vlaků byl koš a světlo.
Nebo žezlo?
Už se jezdí, zatím jen po 1. koleji. Zřejmě je ale servaný hodně dlouhý kus vedení, protože omezení je na GRAPPu už teď plánováno až do dnešních 12 hodin.
Jo… Ono se začalo jezdit cca v 00:45, no.
Brněnské Drak má 71 minut, jel přes Vysočinu. Svitava jedoucí přes Třebovou 1 hodinu a oba si to vezou už z Prahy. Co se zase dělo tam?
Srážka IC 589 s člověkem na trati mezi Libní a Běchovicemi. Jezdilo se odklonem – buď přes Lysou, nebo přes Malešice.
Super, že máme tak nádhernou trasu pro případ kolapsu na koridoru, dráty přes Uničov, ale tam máme zase výhradní provoz v systému ETCS
Takže klasický šach mat
A fírové tam mají seznání? V 8 večer sotva někoho seženete…
Za tu dobu co je Uničov hotový už si to dopravci co se týče seznání zařídit mohli.Jestli to spíš nebude zkostnatělým systémem….
Seznámí je ten nejmenší problém.
Problémem jsou školení a zkoušky na etcs a pak samozřejmě vybavení hnacích vozidel tímto systémem.
Takže jen víc MU na koridoru mezi Olomouci a Zábřehem – jen to ukazuje, že etcs je picovina na Ntou.
Takže přejte lidem co nejhorší cestovní zážitky, protože nenávidíte ETCS?
To je ten nejmenší problém
A vyřešíte tohle ad hoc? Pochybuju. Když fíra na mašině seznání na odklonovou trasu nemá, tak ho prostě nemá.
Ideální by bylo, aby ho pod plným dohledem ETCS ani nepotřeboval…
Jenže samotné ETCS v podání SŽ toho moc neumí, aby se dalo jezdit bez seznání. Jo, ETCS a ATO, to už je jiná kávička, tam už strojvedoucí fakt nemusí nic dělat. Ale kolik vozidel to umí? Kromě 650.2 a pár WTB Es to neumí žádné… Takže v tomto případě zase nic…
Koukám, že RJ a LE nesehnali nikoho, kdo by pro ně byl ochotný jezdit NAD. Přitom oba mají vlaky na obou stranách uzavírky, takže by jim stačilo převézt cestující a mohli by jet dál.
Asi nestačilo. Do Prahy je tam 1 ks, opačným směrem Přemyšl, Košice – spacáky. To by byli nadšení…
A proč převážet zrovna cestující ze spacáků? Přece tam stály z obou stran 1017 a 1018 a u těch by se dali cestující vyměnit bez problémů. Kdyby je ovšem bylo čím převézt…
Reálně? NAD bylo krom Pendolina a EC (Valašský Expres) docela k ho* i v rámci ČD, když nemáte způsob, jak se z Olomouce dostat třeba do Hranic na Moravě, nebo Olmu. Ano… Přes Přerov. Ale tam jak na sviňu 2 hodiny nic nejelo… Takže…
Koneckonců, ČD zavedly NAD právě jen na samotnou cestu do Olmu. Zbytek se dá říct, že defakto neřešili.
*třeba do Hranic na Moravě nebo do Ostravy*… jsem chtěl napsat.
Jak se to může stát?
Nekdo si myslel ze Kupkova KPI pro Svobodu to vyresi? Tak aspon nejake pekne foto ministra PR dopravy, ze na nas mysli kudy chodi…
Třeba mu došel benzín v pile a strom si řekl, že do sebe nenechá pižlat a raději ulehl sám k zimnímu spánku 🙂
To se přece vůbec stát nemůže, dřeviny v blízkosti trati jsou přece pravidelně kontrolovány a ty rizikové káceny.
Stává se to běžně. I když je strom v pásmu dráhy, tak musíš mít povolení. V CHKO získat povolení kácet je díky super ekologům těžký.
V pořádku. OP není majetkem drahy
ano ale pak by měly náklady jít za majitelem…což?
Řekl bych, že u nás je běžný nejdřív konat a pak se ptát nebo prosit o povolení dodatečně. Ale zřejmě jen někde. Stejně nechápu proč by mělo CHKO povolovat kácení stromu, který hrozí spadnutím na trať. Když nedá povolení tak se nebude jezdit nebo co?
Skácet strom lze i bez povolení. Ovšem je nutno to ohlásit do 15 dnů po provedení akce.
To sice nevim, ale Datel na Twitteru tyhle stromove patalie pise kazdy den. Clovek by tem stromum snad pral, aby je nekdo pokacel. Ale zase …. jsou i dny, kdy nic nespadne. Takze tezko soudit, jestli kacet nebo nekacet a jen par hodin denne nejezdit. Stoji tam jen par vlaku a zpozdeni zatim pod 300. Tak se asi pocita, ze to bude rychlovka a neni potreba lidi takhle na noc tahat z vlaku. https://grapp.spravazeleznic.cz Vite, jak se ted spatne spi lidem, co maji na starost blaho cestujich? To musi byt hrozny muka. Ale dostat lidi z Moravican do Olomouce autobusama… Číst vice »
ČD NAD zavedli, ale trvalo jim to všechno všudy (reakce+konání) 110 minut, no. (zpoždění Pendolina, které naštěstí pro ČD jelo přijelo do Olmu právě z Košic. Takže to pak rovnou mohlo otočit z Olmu rovnou nazpět do Ostravy. Btw… Tohle byl jediný vlak, který do Ostravy z Olmu za tu dobu vyjel. Pendolino se 110 minutovým zpožděním. Je sice nádherné, že zavedete NAD. Ale… K čemu je vám NAD, když stejnak musíte chtě nechtě ve vlaku čekat, když nejedete jen do Olmu, ale dál.
V lužním lese, přímo v přírodní rezervaci?
Vlak neprojizdi prirodni rezervaci. Jen CHKO. Mezi rezervaci a CHKO je hodne velky rozdil.
https://mapy.cz/s/mojodenamo
Nějak takto, to vlevo od něj vedle trati je hranice PR Litovelské luhy, sahá až k trati.
Dle informací z článku není vyloučeno, že se strom vyvalil z oné PR