Koridor u Karviné bude po těžké nehodě v provozu nejdříve v sobotu

Nehoda na přejezdu u Dolní Lutyně, záběry z dronu. Foto: Správa železnicNehoda na přejezdu u Dolní Lutyně, záběry z dronu. Foto: Správa železnic

Dálkové vlaky jezdí odklonem, regionální spoje nahradily autobusy.

140 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Moje otázka je, zda někdo ví, jak je tento problém teoreticky systémově řešený. Podle legislativy za to asi může řidič, ale reálně v mnoha případech těžko může vidět, že přejezd nepřejede (nemá, jak to měřit, od oka je to nespohlivé). Čekal bych, že legislativně bude mít každý přejezd nějakou normou dané podmínky, aby po něm mohl bezpečně přejet libovolný automobil, který splňuje předpisy pro provoz na pozemních komunikacích. A pokud tyto normy přejezd nesplňuje, tak bych čekal povinnost vybavit přejezd dopravní značkou, která zakazuje vjezd takový automobilů, u kterých není jistota, že mohou přijezd bezpečně přejet. Zkoumání přejezdů by tedy… Číst vice »

platamond

V některých oblastech místní SÚS po jednání se SŽ vyvěšují zákazové značky, resp. informující maximální povolené délce vozidla, např. okolo Kutné Hory nebo Havlíkova Brodu.

Hala D

Kamionová silniční doprava je největší zlo. Děkujeme silničním profesionálům za další škody na majetku, dráze, za další mrtvé a zraněné, do soboty zavřenou trať. Kdy už se s tím bude něco dělat? Vždyť ti kamionisti to tady celý zlikvidují? Pokud vím, že je tam problémový přejezd, který nemůžu přejet tak tam snad nejedu, a pokud to nevím, tak si trasu projedu a upozorním dráhy, že tamtudy budu projíždět s vrtnou soupravou. Proto je kamionová doprava flexibilní, aby mohli nebezpečná místa objet.

JiVe

Dotaz: od vytočení 112 nebo 158 a zprávě „uvíznutí vozidla na přejezdu P….“ Může dojít k aktivaci GS za jaký čas? Orientačně odhad

Marana_CZE

Docela dlouho bohužel, nejdříve musíte najít telefon, vytočit 112, vyčkat na spojení, cca 10-40s, pak musíte říct co se stalo (přejezd, jméno, situace), co je dalších 30-60s v závislosti na jedinci, následně dispečer 112 kontaktuje dispečera SŽ, kterému musí zase říct, kde a co, cca 20-60s, následně dispečer SŽ kontaktuje výpravčího/dispečera, což je zase dalších 20-60s, pak musí dojít k aktivování gs výpravčím/dispečerem 5-20s a všechno ještě musí zastavit v daném úseku 5-60s. Takže v závislosti na lidech je to celý na 1.5 – 5 minut.

Kdo já

Pokud je pravda, co říkali v televizi, vjel na přejezd kolem 5, 30, a ke střetu došlo 5,43 a mezitím tam dělal co? Beru telefon a volám.
Ten točvolant je tedy pěkný….

Trumway

„vjel na přejezd kolem 5, 30, a ke střetu došlo 5,43 “

Kolem 5:30 může být klidně 5:35 nebo i 5:40. Kolem je široký pojem a něco na něm stavět moc nelze protože z toho vyplývá, že přesný čas kdy na něj vjel není známý a tedy ani kolik času měl do příjezdu vlaku.

Kdo já

Ok, uznávám…
Pokud to bylo do 5,35 tak to jde jednoznačně ale za ním, nebo čekal že to začne levitovat a odjede?

Trumway

5:35 – 5:43 je pouhých 8 minut. Nevěřím tomu, že byl v klidu a v klídku si tam nejdřív vykouřil cígo, dal si kafíčko z termosky a pak se teprve začal věnovat uvízlé soupravě. Protože mě tohle téma zajímá rád bych věděl co se mu asi tak honilo hlavou. Jestli se to snažil přetáhnout dopředu a pověsil to tam ještě více nebo zda se automaticky snažil zkusit vycouvat zpět. Přemýšlel jsem co by se v takové situaci dalo dělat a moc toho není. Obzvláště pokud by podval zvedl na maximální možnou výšku ještě před přejezdem a ani tak by mu… Číst vice »

nowas

Hlavně ta firma tam staví další sklenik nebo sklad. To už musí dávno vědět, že ten přejezd je problematickej. A oni tam zůstanou viset.

Michal

Pokud se mu tam vůbec něco honilo, tak maximálně jak ten průser vyřešit a ututlat svépomocí. Volat okamžitě policii? Nebuďte naivní.

Trumway

Na ČT 24 v repotráži v 16:45 zase říkala, že se hasiči snaží odpojit ty poškozené vagóny a pak by je měl odtáhnout nehodový vagón. Jestli je tohle pravda pak jsme zase před světem o kus dál. No reportáž jako stehno.

Trumway

Oprava:hasiči pracují na odpojení nepoškozených vagónů

JiVe

Nejspíše přesně zjistí z tachografu. Pohyb, zastavení, apod. Tahač je ok

Trumway

Ano, tahač je naprsto OK což mě již odpoledne přivedlo na myšlenku jestli nebyl v době nárazu odpojený. Je zvláštní, že by ho náraz vlaku do podvalu a nákladu minimálně neposunul mimo silnici nebo nějak nepootočil nebo jestli povolil jen podvalník .

Jakub

Tahač nebyl odpojený, ten zbytek co zůstal na tahači hasiči zvedali jeřábem.

Alfonse

Je to modulární návěs. V místě spoje se to roztrhlo

Klenot

panebože,to je tak složitý ten bordel někam odvýzt…v týhle zemi jsou fakt jen samý nemehla

asdasdfsdfasd

tak jim jeďte pomoct, ne?

asdasdfsdfasd

nebo jste snad taky nemehlo?

Ondra

Jedna věc je „někam odvýzt ten bordel“, druhá věc je dát tu poškozenou trať zpátky do stavu vhodnému k provozu. To fakt neopravíte pár šroubky a AKU vrtačkou z Lidlu…

PvvS

Můžete jim to předvést…

Trumway

Hlavně, že Vy jste Klenot

Granja

Zato vy jste klenot na slovo vzatý.

Trumway

Se nedivte , že to tak trvá když podle repoztáže v tv cit.:“ bude následovat likvidace toho jednoho poškozeného vagónu a také likvidace poškozené lokomotivy.“

Michal Bartoníček

Ano, pro vás to evidentně složité je.

Jakub

Jedna kolej vypadá jak dva chlupatí hadi a druhá zas je pomačkaná, zahrabaná a i s vytrhlým sloupem trakčního vedení, dokonce i se základem. Co s tím chcete dělat tak rychle?

Trumway

Jedna otázka k videu. Jak se dostal ten autobus před tahač? Přejel přes přejezd a objel ho, přejel přes přejezd a přeskočil ho a nebo přijel z druhé strany onou cestou od Věřňovic na kterou jsem poukazoval?

Trumway

Mě nezajímají mínusy. Mě zajímá odpověď.

Staňa Míček

Neumí náhodou autobusy couvat?
Ptám se pro kamaráda…

Trumway

Autobusy umí samozřejmě couvat. Ale jak to souvisí? Snad jen tak, že pokud se zmiňujete o couvání musel by přijet po té polňačce a pak couval kolem skleníků

Jakub

Ano přijel jinudy, asi tudy kudy píšete. Přes daný přejezd se nedalo projet kvůli spadlému trakčnímu vedení.

JanO

Tohle mě taky zaujalo, že víc techniky stojí na druhé straně trati, když přejezd je stále neprůjezdný A stejnou cestou se tam bude muset dostat i vyprošťovací tank.

Granja

Mě opět zaujalo to, že snad všechna vozidla, co mají majáky, je musí mít v posledních letech nepřetržitě zapnuté. Chápu, že takto je to dlouholetým zvykem v Americe, ale proč se to muselo zavést i u nás? Nestačilo by dávat výstrahu na začátku a na konci kolony vozidel IZS pro jejich krytí a ty ostatní (uprostřed) povypínat? Vždyť ta práce s těmi záblesky v celém okolí musí být hodně nepříjemná na oči všech zúčastněných.

JiVe

Loni si kluk zapálil pokojík, tak jsem měl doma u baráku asi 6 hasičských aut a všechna na majácích. No vidíte, švagr je profi hasič, tak se ho musím zeptat. Ale sanitky bývají vypnuté, kdežto hasiči ne.

Trumway

Policie rovněž nechává majíky při řešení nějaké situace svítit. Pasl jsem to již vloni jak to umí být pro řidiče projíždějící takovým místem otravné když jsou oslňováni a zejména světlem červené barvy (modrá ještě jde). Vidět a být viděn ano, ale to první dopřát i ostatním účastníkům silničního provozu. Možná nějaká volba intenzity by nebyla na škodu

Trumway

Právě. A jestli autobus musel použít nezpevněnou cestu od Věřňovic
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc=9q8lGxX0zbi71cdj&rs=stre&rs=coor&ri=95540&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A132%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9qUEwxXANx5kmerShJEfRSRXfEQGoez7&x=18.4257802&y=49.9150472&z=14

a stejnou cestu by měla použít pro příjezd i souprava s vyprošťovacím tankem nechápu proč tuto cestu nevyužila ona nešťastná uvízlá souprava s vrtnou soupravou.

percula

Po bitvě je každý general. Prostě je nenapadlo že neprojedou.

Trumway

Někteří možná, ale ne všichni. Někteří mají bitvu vyhranou již předem. Stačí jen důkladná příprava a předem znát včšechna možná rizika a ta minimalizovat a ne jim jít vstříc s tím, že se nic nestane a všechno proběhne hladce.

Trumway

Dával jsem to už do minulé diskuze. Prostě elita kterou nějaké polní nebo lesní štěrkové cesty nezastaví. Hlavně co největší rovina rovina bez nějakých extra zlomů
https://www.youtube.com/watch?v=hWtIbEsvgxM

Trumway

Tak podle reportáže na ČT 24 v 16:45 tam už vyprošťovací „tank“ je.

Melounov

Autobus hasičů a pár aut PČR přijelo od Veřňovic.

Marana_CZE

Jelikož se zde řeší, zda-li tam mohl nebo nemohl být kamion, jelikož je tam zákaz nad 3.5t mimo zásobování, tak bych jen rád upozornil na pozorování i ostatních značek. Kamiony jsou dle směrových tabulí vedeny „horem“, přes areál nejspíše statku, kde NEJSOU žádné značky, zakazující jízdu nad 3.5 tuny. Kamiony se na tom přejezdu mohli legálně vyskytovat, jelikož nejeli přes žádný zákaz 3.5 t. Pro ověření, křižovatka Ke statku x Karvinská, kde jsou ty cedule jasně vidět. Smutná tragédie, které se dalo předejít…

Smutny Pohled

Ano, je to tak. Takhle se tam jezdí.

Lumiere

Nechápu jedno: jak mohl někdo povolit výstavbu velkokapacitních skladů v místě, kam vede jen jediná cesta, a tou je vyasfaltovaná polňačka s několika ostrými horizonty a přejezdem, který je očividnou pastí na delší vozidla. Fakt nikomu nepřišlo divné, že by po téhle zoufalé komunikaci měly ve větším počtu jezdit kamiony?

Trumway

Skleníky! Jsou to skleníky! V katastru zapsané jako stavba pro zahradu bez č.p.. Žádné velkokapacitní sklady.

Lumiere

Novinky.cz: „Vrtná souprava mířila na místní farmu vrtat piloty pro sklad zeleniny. “
Pokud tam potřebují takovou soupravu na díry pro piloty, tak to asi nebudou stavět boudu pro pár metráků mrkve, ale něco podstatně většího.

nowas

Je to vlastně fabrika. Na zeleninu.

Trumway

To zní děsně

vlachjan

Je to relativně přesný popis. Nevěděl jsem, že u nás je máme také.

Petr

A to se podívehjte co píšou o té komunikaci zde: https://www.dolnilutyne.org/foto/redakce/1067/soubory/42.pdf

Trumway

Dopravní závady v území:
mj.
• nedostatečná kapacita komunikace k areálu skleníků Bezdínek
– vymezit koridor pro zkapacitnění místní komunikace příp. pro zajištění prostoru pro
místní úpravu komunikace (např. výhybny) s cílem zkvalitnit dopravu do areálu, “

Pozemků ve vlastnictví státu tam je kolem mraky a nebyl by vůbec žádný problém tam nějakou pořádnou komunikaci přes nebo po hranici pozemků ve vlastnictví státu vybudovat.

Stačí propojit body 1a2 nebo 3a 4 a je vlastník skleníků na svém pozemku a dál si může zřídit komunkaci navazující .

https://mapy.cz/letecka?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9q8SNxW.4piF0ea.3I15dsiI0e-W&ud=49%C2%B055%2710.530%22N%2C%2018%C2%B024%2753.982%22E&ud=49%C2%B054%2756.006%22N%2C%2018%C2%B025%2755.471%22E&ud=49%C2%B055%2721.472%22N%2C%2018%C2%B024%2759.698%22E&ud=18%C2%B026%272.423%22E%2049%C2%B055%276.551%22N&x=18.4260457&y=49.9179822&z=16

Petr

Přesně tak, mohl si to vlastník parcely zajistit a vybudovat na vlastní náklady. Stejně jako to je v případě přípojky elektro.

David Peca

Ano, jel na přejezd v době kdy směl a pak se zaklínil. Že tam s tímto typem soupravy neměl co dělat ,že porušil všechno ,co porušit mohl a že to tam zřejmě nebylo z pohledu jízd LKW poprvé ,bude doufám ,ve zprávě Drážní inspekce. Zajímavé bude i zda správce pozemní komunikace nějak omezuje jízdu po této pseudosilnici. Pokud ne,je něco shnilého ve státě dánském.

Trumway

“ a že to tam zřejmě nebylo z pohledu jízd LKW poprvé ,“

Jak jsem napsal. Iobyčejný tahač s klasickým návěsem který poveze třeba hnojivo nebo sazenice a bude tak moci využít výjímku „mimo zásobování“ a nic tak nebude porušovat tam klidně můžena tom zlomu rýt asfalt podpěrami.

JGR

odkud a kak to víte?

David Peca

Odkud vím co ?

dan Žatecký

„Podle neoficiálních informací na přejezd vjel v době, kdy mohl a nesvítila výstražná světla. Pak se s valníkem zaklínil.“

Už by si mohli vymyslet lepší výmluvu, než otřepaný blábol typu zůstal na přejezdu zaklíněn. Jen naprostý blb tomuhle může věřit.

Ondra

Ještě, že jste sem přišel a zvedl nám všem debatní průměr… 🙂

Trumway

Co tím chcete říct? Že jsem naprostý blb když tomu věřím, Ano, věřím a víte proč? Protože vím, že posadit na břicho lez i obyčejný osobák!

Trumway

🙂 Tak to je síla. Ten první případ je extrém a horší varianta než dvojka která se dá, ale dovedu si představit, že se tam v okolí válí spousta kusů z předních nárazníků osobních vozidel. No a ta trojka…rychlé přejíždění příčných nerovností může díky odpružení znamenat propružení vozidla a kontakt nějakou spodní částí s vozovkou. Typické zejména pro vozidla s motorem vzadu za zadní nápravou jako byla řada Škoda 1000-136. Tam to odnášela olejová vana motoru. No a pak jsou tady přívěsné vozíky za OA a zejména tehdy jsou li špatně naložené a koule a tím i celý zadek auta… Číst vice »

Balíkář

Síla, co? Tady byli oba dva ve špatnou dobu na špatném místě.

Radek

Tak tam by vjel s tahačem fakt jen blb.

JGR

a jenom blb může napsat tuhle blbost

PeDazOl

Jestli dobře vidím tak šlo o soupravu olomoucké stavební firmy Spro s.r.o.. Ach jo,… Takže žádný polák.

Trumway

Á, další potrefená husa. Dopr… proč má pořád někdo tuhle zcela nepodstatnou věc vytahovat. Co jste tím příspěvkem chtěl říci? To, že kdyby to byl polský řidič bylo by to OK, ale protože to je našinec je to „ACH JO“? Trochu mi to přijde jako by ta informace byla zklamáním.

PeDazOl

Vy jste na palici, že za mě interpretujete co jsem neřekl? Vy z povzdechu poznáte co jsem měl na mysli? Nehcete se začít léčit?

Trumway

Tak proč ten povzdech? Ale to je problém stručných sdělení které je možné si vyložit různými způsoby.

PeDazOl

Buďte tak laskav a už nic nevykládejte a hlavně si ty svoje primitivní výklady nechte pro sebe. Má úcta.

Trumway

No, nebýt toho Vašeho příspěvku byla by tahle diskuze zcela prostá příspěvků řešících státní příslušnost ridiče. Taky se poroučím.

vlachjan

Tipl bych protože PeDaz je z Olomouce.

Trumway

Což já jsem nevěděl 🙁

Michal

I soupravu olomoucké stavební firmy může řídit…. panebože, i ten Polák!

PeDazOl

Vy víte že to byl polák?

none

Co to je ten polák? Neno jsi to jen napsal špatně?

Michal

Naučte se chápat psaný text.

Trumway

Jakoby to nebylo jedno.

Michal

A vy jakbysmet.

Trumway

Nikdo není dokonalý

Ares

Zbytečný a hloupý komentář.

percula

Zeptám se, už dlouho nejezdím tak jsem mimo, zabrání takovýmto nehodam ETCS, má nějaké monitorování volnosti přejezdů, nebo počítá všude s nájezdy a podjezdy.

panZdenda

Když zůstala nedovřená jedna závora na přejezdu na Uničovce, kde se jezdí pod ETCS, vyhodnotilo to zařízení jako poruchu a vlak blížící se k přejezdu byl ihned zpomalen na rychlost 10 km/h. Pokud by i v tomto případě vyhodnotilo PZZ poruchový stav, tak by ETCS zaúčinkovalo stejně jako na Uničovce.

MiB

Takže v podstatě stačí vystoupit a zvednout jednu závoru rukou. Pokud to tedy bude dotyčný vědět a napadne ho to v ten stresový okamžik.

PeDazOl

Vzhledem k tomu, že ho asi ani nenapadlo hned volat policajty a nadiktovat cedulku s číslem ze zabzař tak si myslím, že nikoliv.

Saiph

Taky je otázka kolik na to měl času.

PeDazOl

Podle toho, že začal něco nacvičovat s hydraulikou, aby návěs nadzvednul tak na telefon bylo času dost…. i minuta je někdy hodně. Klasická panika, místo řešení bezpečnosti, řešení vlastního průseru….

Trumway

Pokud byla snaha o nějaké „nacvičování “ s hydraulikou byla to jen snaha o řešní krizové situace a jediné co mohl aktivně ze své pozice dělat. A co kdyby nejdříve volal a s hydraulikou se vůbec nezabýval a stejně by to nestačilo? Nenašel by se tahle náhodou zase někdo kdo by řekl, že to bylo špatně a že se měl snažit o odstranění vozidla z přejezdu? Takže ne. Pokud se snažil situaci řešit nebylo to řešení vlastního průseru ale řešení krizové situace. Taky by se na to mohl vykašlat, poodejít stranou jít telefonovat.Navíc tady zaznělo , že tam bylo doprovodné… Číst vice »

PeDazOl

Proč jsou ty přejezdy číslované? Pro srandu králíkům? Na co se to tam dává když volat je zbytečné?

Trumway

Volat není zbytečné a já sám jsem v nedávné době ono číslo přejezdu při volání na tísňovou linku využil pro rychlé upřesnění lokace i když se netýkalo železnice. Tady jde o to kolik tam bylo na řešení osob a pokud jich bylo skutečně více tak mělo dojít k nějakému rozdělení činností. Ono i to vytočení čísla a spojení s operátorem chvilku trvá. Pka je nutné vysvětlit kdo, co, a hlavně kde a to taky nejakou dobu trvá. K tomu si připočítejte stres, který komunikaci ztěžuje…

Trumway

Ale abych to tak nějak uzavřel. Znáte počítačovou hru Operator 911? Jsou tam v načítačích obrazovkách docela poučné rady. Jedna z nich zní: „Když nevíš jestli máš volat tak volej.“

MiB

Já nevím, to jsem chtěl dělat 5 let zpátky, identifikace obrazu zda je na na přejezdu překážka. To už nemůže být tak složité zařídit a asi ani drahé, jen si nejsem jist, jak by to zvládly dráhy integrovat.

none

To se dobře hodnotí, takhle od klávesnice.

Trumway

Asi tak nějak.

PeDazOl

Ano přesně tak, kdyby se pokusil volat měl někdo aspoň šanci něco udělat, ale jak říkáte, na co že? Ono by to stejně nedopadlo jako teď co? Označníky jsou zbytečné, volat je zbytečné…

MaRa

Porucha přejezdu se ale projeví až pro další vlaky – ne pro ten první, u kterého porucha sklápění závor nastane. Vlak který se blíží k přejezdu 160 km/h si zavírá závory těsně před svojí jízdou (+ pět psychologických vteřin) a nikdy by nestihl na 10 km/h dobrzdit v případě nespadlých závor. Než by tenhle vlak nějak zareagoval na poruchu sklápění závor, byl by už dávno za přejezdem. Vliv to bude mít až na jízdu následných vlaků, kterým již mobilka vypočítá brzdnou křivku v dostatečném předstihu a vlak bude mít dostatečný čas a dráhu na reakci brzdy a dobrzdění na 10km/h.… Číst vice »

percula

Tak to je škoda, že to ETCS neumi, kolik % nehod je srážka vlaku s autem. Podle mne víc nez 50. Ale zase + pro ETCS, srážce vlaku s vlakem ve větší rychlosti by zabránit měla a tam bývají ty následky daleko horší.Tak aspon,neco nemůžeme chtít vsechno.

MaRa

Tak ono ani nejde o to ETCS. Jde všeobecne o to jak zastavit (dostatečně přibrzdit) vlak před detekovanou překážkou na PZZ. Detekovat překážku na PZZ je jednoduchý, lze použít radar, inteligentí kameru…to problém není. Co ale většina příznivců inteligentních kamer nechápe, že největší problém je zastavit ten vlak. A k tomu potřebuje dostatečnou brzdnou dráhu a čas po který bude ten vlak brzdit. Proč to nejde realizovat? Protože dnes zavíráte PZZ cca 40 vteřin před příjezdem vlaku, když k tomu přidám čas na zastavení vlaku musím PZZ zavírat už třeba 2 minuty před jeho příjezdem. Abych stihl detekovat problém, dal… Číst vice »

percula

Ono není nezbytné zastavit, i snížení rychlosti vlaku zmrnsi škody a následky, při 120 nemá fira šanci, ale při třeba +- 60 se už dá utéct, znal jsem kluky kteří ve strojovne přežili.

MaRa

Jo to máte pravdu, každé snížení rychlosti v těchto situacích má určitě význam. V tomhle by ETCS mohlo být přínosem. Ale opravdu nevím jestli by i tak nebyla výstraha na PZZ příliš dlouhá. Přeci jenom detekovat překážku na PZZ můžu až po jeho vyklizení (uzavření). Nejlepší přejezd = žádný přejezd.

Honza

Detekce překážky lze udělat i tak, že na přejezdu je delší dobu něco, co se nehýbe. Pokud na přejezdu něco zastaví na minutu (nebo jiný vhodný čas), tak je ve většině případů něco špatně. Třeba tam někomu chcípnul motor nebo se zaseknul nebo tam někdo záměrně umístil překážku nebo tak něco. Samozřejmě je možné, že by se podařilo situaci vyřešit, než vlak přijede, ale lepší je počítat s tím, že se tak nestane

MaRa

Jinak řečeno, by vámi navrhované řešení nezabránilo nehodám způsobených nerespektováním výstrahy a vjetí do oblasti přejezdu před příjezdem vlaku – kterých je oproti uvízlému vozidlu, většina. Této konkrétní situaci z článku, by asi zabránilo, ale ta se dá řešit i tím, že přejezd včetně protínající silniční komunikace bude v souladu s normou a bude stanoven někdo, kdo bude zodpovědný za její dodržování. Technickým prostředkům všeobecně fandím, ale v případě detekce překážky na PZZ nevidím žádný přínos a žádné aplikovatelné použití.

Petr Frýdlant

Včera se na stejném přejezdu zasekl také kamion. Naštěstí stačil nafoukat měchy a odjet pryč těsně před spadnutim závor. Jestli je pravda co tvrdí řidič do médií. Zajímalo by mě, kolik času měl od zaseknutí do spuštění přejezdu. Na kartě řidiče to bude vidět. Ale do médií se to nedostane.

Ondra

Tak počítám, že minimálně policie to řešit bude a myslím, že se to dostane i do závěrečné zprávy DI – ta sice bude kdoví kdy ale bude… 🙂

IGCT

Jestli je to pravda, tak buď přejezd není zcela vpořádku, anebo ty kamiony nejsou zcela vpořádku.

Trumway

Stav asfaltu vypovídá o tom, že první možnost bude nejspíš správně.

Trumway

A ještě k těm rýhám. Na takové poškození stačí běžný návěs u kterého nejsou dostatečně vytažené podpěry.

Honza

Pokud to ten řidič kamionu věděl předem, že se na tom přejezdu včera zaseknul jiný kamion a přesto tam vjel s nějakým (ať již oficiálně nebo ne) nadměrným nákladem, tak mi to přijde jako dost přitěžující okolnost. Udělal by to s tím vědomím, že je značné riziko, že tam také může uváznout.

Petr

Dokud se na každý přejezd nedá mýtná brána, tak se jim nebudou kamiony vyhybat. Z výběru mýta na těcto branách by šlo následně realizovat náhradu přejezdů.

Miroslav

Mýtná brána na přejezdech, tak teď jsem slyšel všechno…

Petr

No rozhodně to nezpoplatníte budkou s výběrčím.

ToMa

A proč by měli být přejezdy zpoplatněny? Co to je zase za nesmysl?

Petr

Rizikový příplatek pro kamiony, Pokud se zvládnou vyhybat zpoplatňeným úsekům, zvládnou se vyhnout i přejezdům. A pokud ne, aspoň z toho bude nějaká koruna.

ToMa

A proč by z toho měla být nějaká koruna? Proč teda neplatí každý vlak silnicím za to že je kříží. Je to úplně stejný nesmysl.

Petr

A kdy na přejezdu stojící vlak zapříčinil nehodu?

none

To se neboj, Petr jistě překvapí i příště

Trumway

Jděte s mýtnými branami do….Ty taky umí pěkně zavařit a přidělat práci. Pamatujete?
https://youtu.be/ko6NnjLPY4A?t=559

Petr

No když značky nefungují (Studénka) tak peníze vždycky. Jinak stačí se podívat na Dopravní závady v území: https://www.dolnilutyne.org/foto/redakce/1067/soubory/42.pdf

Martin

Mladého kolegy strojvedoucího je mi líto😞, neznal jsem ho, ale prostě z profesního hlediska je to nesmírně smutné🏴. Už dříve jsem takovým událostem psal, že řidiči nemají elementární pud – červené světlo na přejezdu bliká – tak tam prostě nejedu. V textu je uvedeno, že na přejezd vjel řidič v době nečinnosti. Může být! Jsem si jist, že údaje z tachografu, záznamové zařízení z PZZ, patrně i rychloměru dají do časového rámce, jak to proběhlo i když nebude k dispozici kamerový záznam. Jistě bude nezajímavé (a možná to vypoví o profesních kvalitách řidiče) , zda tam s nákladním vozem mohl… Číst vice »

Sněhulák

Nedělal bych závěry, že řidiči nemají elementární pud, blbec se najde všude. Někdy červenou přehlédnou i na dráze, a to je/se pak netitulujete jako bez pudu sebezáchovy…. Každopádně je mi líto zmareneho života, ten už nikdo nevrátí. Každopádně z fotek a popisu, co se stalo, bych řekl tak 80-90% za soferem/firmou a zbytek za SZ. Takové „pasti“ na návěsy mají v GB označeny značkou (ne jen přejezdy, ale i mosty) právě proto, aby s tím řidiči mohli počítat a připravit si světlou výšku prifouknutim mechu. U nás nic a takových případů už tady bylo vic = správci infrastruktury na to… Číst vice »

Ostravak

Pravděpodobně nepovolená nadměrná přeprava. Tahač + návěs s vrtnou soupravou. Měl tam i doprovodné vozidlo s majáčky… Tak co říct více…

Pavel Kroutilík

Na základě čeho takové obvinění? Važte slova.

Ostravak

To je bohužel pouze nepříjemná pravda. Trasa neprojednána a neprojeta s předstihem. Jinak tam nikdo soudný nemohl vjet…

František Plášek

To doprovodné vozidlo by tomu uváznutí moc nepomohlo. Na druhou stranu, kdyby si to dopravní firma předem projednala, mohlo to být jako to bude dnes v noci u Mělníka, kdy je na 3 hodiny naplánováno zastavení provozu na průjezd nadměrného nákladu..

Jiří Melich

Ale ta dnešní výluka je přece odvolána, ne?

Trumway

Mohlo by pomoci. Minimálně tak pokud by jeho řidič vystoupil a při přejíždění kontroloval sv. výšku. Kdby to nešlo mohl to odvolat a dát pokyn k vycouvání a k uvíznutí nemuselo dojít. A pokud by došlo k technické závadě od věci by nebylo rovněž.

Honza

Proč si lidi myslí, že každý má právo na to přepravovat nějaký nadměrný náklad? Nadměrný je proto, že tím omezuje ostatní lidi nad míru běžnou. Převést něco rozebraného a sestavit na místě nebo zvolit úplně jiné řešení považuji za normální možnost. Vždy je nějaká hranice, kdy větší věc už nedopravíte a je to třeba řešit jinak. Že by to bylo třeba o něco dražší? Nejspíš bylo. Ale platil by to ten, kdo by to chtěl a měl by možnost výběru. Takto nadměrné náklady omezují lidi, kteří z toho nic nemají a nemají na výběr.

Tube

Koukal jsem po mapách a z míst kudyma se tam dá najet je zákaz vjezdu nad 3,5t – Mimo zásobování

Sněhulák

Tak si v takové oblasti s jedinou příjezdovou komunikaci zkuste postavit dům a trvat na zákazu 3.5t bez výjimky. No nevím, jak to zvládnete, bez bagru, domichavace, cihly vozit 300 m na kolečkách, trámy na střechu po jednom. Nebo si tam postavit provizorně kolejovou vlečku? Uznávám, podeziram z něčeho, co nemusí být pravda.

Jan K

Těžko říct, zda nepovolená hmotnost. Když se člověk podívá na panoramu, tak je jasně vidět, že jsou na jedné straně na silnici hluboké rýhy. Pravděpodobně tam už v minulosti také něco uvízlo, nebo mohlo mít problém přejet. To spíše vypadá na chybu SŽ, že není u přejezdu omezení pro vozidla nad nějaký rozměr.
Není to poprvé, co neměli jinde přejezd správně označený, pak tam uvízl kamion a došlo ke střetu s vlakem. Vtipné bylo, že do večera od nehody tam ta značka byla, asi doufali, že se na to při vyšetřování zapomene.

Trumway

Takže tam doprovodné bylo?

Ostravak

Doprovodné vozidlo s majáčky tam bylo spolu s tahačem….

Trumway

Aha,díky.

Miroslav

Kolik nehod musí česká železnice prožít do té doby než Správa železnic opravdu začne něco dělat s přejezdy, obzvlášť ty které jsou hazard…
Od té doby co došlo k nehodě Pendolina ve Studénce se o zrušení přejezdu pouze mluví, samozřejmě že to nejde ihned nahradit ale už to mohlo být…

Paco28

Nu ano, Miroslave. Ale co? Co má dělat s přejezdy? Zde v tomto místě neměl nákladní automobil s okamžitou hmotností na 3,5 t vůbec co pohledávat! Jasně, že se zaseknul, když trať je zde ve značném oblouku a nakloněná tak, že dlouhý vůz prostě musí uváznout! Stačilo by, pokud by ty tupani za volantem respektovali zákon o provozu, dopravní značky a nevjížděli s NA tam, kde nemají co dělat. Jenže to je furt ta česká / moravská / slezská improvizace, která je zaplacena lidskými životy a obrovskými materiálními škodami. Jako slušnost a úctu k nevinně zničenému životu by každý, především… Číst vice »

peter.hudec88

Odhliadnuc od celkového stavu tratí kvitujem ŽSR jedno veľké plus čo sa týka bezpečnosti a to, že pri komplexnej rekonštrukcii tratí sa rad radom rušia priecestia. Aj na najnovšom úseku Lučivná – Poprad, boli zrušené všetky (4).

Frantisek

Pěšky nebo s kolem se pak přechází bez cesty a bez signalizace, nebo je tam ‚skousnutelná‘ obchůzka?

Paco28

Jistě, dobrý krok. Na české straně se v úpravách dává přednost tratím, kde projíždí expresy a rychlíky, Zde bylo světelné znamení i závory, ale to by nesměl na tento přejezd vjet dlouhý náklaďák, který tam neměl co dělat. Za volantem prostě dumb man. Až budeme jednou (!) bohatá země bez rozkrádání veřejných zakázek, třeba se i úpravy přejezdů zrychlí …

Jano

Dobrý deň, tiež to nechápem, miliardy idú na ETCS a koridor je s priecesťami. Veľké plus na Slovensku, trať Bratislava -Žilina je bez jediného priecestia. 👍

Granja

To je toho! Z Brna do Havlíčkova Brodu je trať pouze s jediným přejezdem už přes 50 let.