Koridor u Karviné bude po těžké nehodě v provozu nejdříve v sobotu
Nehoda na přejezdu u Dolní Lutyně, záběry z dronu. Foto: Správa železnic
Dálkové vlaky jezdí odklonem, regionální spoje nahradily autobusy.
Dálkové vlaky jezdí odklonem, regionální spoje nahradily autobusy.
Moje otázka je, zda někdo ví, jak je tento problém teoreticky systémově řešený. Podle legislativy za to asi může řidič, ale reálně v mnoha případech těžko může vidět, že přejezd nepřejede (nemá, jak to měřit, od oka je to nespohlivé). Čekal bych, že legislativně bude mít každý přejezd nějakou normou dané podmínky, aby po něm mohl bezpečně přejet libovolný automobil, který splňuje předpisy pro provoz na pozemních komunikacích. A pokud tyto normy přejezd nesplňuje, tak bych čekal povinnost vybavit přejezd dopravní značkou, která zakazuje vjezd takový automobilů, u kterých není jistota, že mohou přijezd bezpečně přejet. Zkoumání přejezdů by tedy… Číst vice »
V některých oblastech místní SÚS po jednání se SŽ vyvěšují zákazové značky, resp. informující maximální povolené délce vozidla, např. okolo Kutné Hory nebo Havlíkova Brodu.
Kamionová silniční doprava je největší zlo. Děkujeme silničním profesionálům za další škody na majetku, dráze, za další mrtvé a zraněné, do soboty zavřenou trať. Kdy už se s tím bude něco dělat? Vždyť ti kamionisti to tady celý zlikvidují? Pokud vím, že je tam problémový přejezd, který nemůžu přejet tak tam snad nejedu, a pokud to nevím, tak si trasu projedu a upozorním dráhy, že tamtudy budu projíždět s vrtnou soupravou. Proto je kamionová doprava flexibilní, aby mohli nebezpečná místa objet.
Dotaz: od vytočení 112 nebo 158 a zprávě „uvíznutí vozidla na přejezdu P….“ Může dojít k aktivaci GS za jaký čas? Orientačně odhad
Docela dlouho bohužel, nejdříve musíte najít telefon, vytočit 112, vyčkat na spojení, cca 10-40s, pak musíte říct co se stalo (přejezd, jméno, situace), co je dalších 30-60s v závislosti na jedinci, následně dispečer 112 kontaktuje dispečera SŽ, kterému musí zase říct, kde a co, cca 20-60s, následně dispečer SŽ kontaktuje výpravčího/dispečera, což je zase dalších 20-60s, pak musí dojít k aktivování gs výpravčím/dispečerem 5-20s a všechno ještě musí zastavit v daném úseku 5-60s. Takže v závislosti na lidech je to celý na 1.5 – 5 minut.
Pokud je pravda, co říkali v televizi, vjel na přejezd kolem 5, 30, a ke střetu došlo 5,43 a mezitím tam dělal co? Beru telefon a volám.
Ten točvolant je tedy pěkný….
„vjel na přejezd kolem 5, 30, a ke střetu došlo 5,43 “
Kolem 5:30 může být klidně 5:35 nebo i 5:40. Kolem je široký pojem a něco na něm stavět moc nelze protože z toho vyplývá, že přesný čas kdy na něj vjel není známý a tedy ani kolik času měl do příjezdu vlaku.
Ok, uznávám…
Pokud to bylo do 5,35 tak to jde jednoznačně ale za ním, nebo čekal že to začne levitovat a odjede?
5:35 – 5:43 je pouhých 8 minut. Nevěřím tomu, že byl v klidu a v klídku si tam nejdřív vykouřil cígo, dal si kafíčko z termosky a pak se teprve začal věnovat uvízlé soupravě. Protože mě tohle téma zajímá rád bych věděl co se mu asi tak honilo hlavou. Jestli se to snažil přetáhnout dopředu a pověsil to tam ještě více nebo zda se automaticky snažil zkusit vycouvat zpět. Přemýšlel jsem co by se v takové situaci dalo dělat a moc toho není. Obzvláště pokud by podval zvedl na maximální možnou výšku ještě před přejezdem a ani tak by mu… Číst vice »
Hlavně ta firma tam staví další sklenik nebo sklad. To už musí dávno vědět, že ten přejezd je problematickej. A oni tam zůstanou viset.
Pokud se mu tam vůbec něco honilo, tak maximálně jak ten průser vyřešit a ututlat svépomocí. Volat okamžitě policii? Nebuďte naivní.
Na ČT 24 v repotráži v 16:45 zase říkala, že se hasiči snaží odpojit ty poškozené vagóny a pak by je měl odtáhnout nehodový vagón. Jestli je tohle pravda pak jsme zase před světem o kus dál. No reportáž jako stehno.
Oprava:hasiči pracují na odpojení nepoškozených vagónů
Nejspíše přesně zjistí z tachografu. Pohyb, zastavení, apod. Tahač je ok
Ano, tahač je naprsto OK což mě již odpoledne přivedlo na myšlenku jestli nebyl v době nárazu odpojený. Je zvláštní, že by ho náraz vlaku do podvalu a nákladu minimálně neposunul mimo silnici nebo nějak nepootočil nebo jestli povolil jen podvalník .
Tahač nebyl odpojený, ten zbytek co zůstal na tahači hasiči zvedali jeřábem.
Je to modulární návěs. V místě spoje se to roztrhlo
panebože,to je tak složitý ten bordel někam odvýzt…v týhle zemi jsou fakt jen samý nemehla
tak jim jeďte pomoct, ne?
nebo jste snad taky nemehlo?
Jedna věc je „někam odvýzt ten bordel“, druhá věc je dát tu poškozenou trať zpátky do stavu vhodnému k provozu. To fakt neopravíte pár šroubky a AKU vrtačkou z Lidlu…
Můžete jim to předvést…
Hlavně, že Vy jste Klenot
Zato vy jste klenot na slovo vzatý.
Se nedivte , že to tak trvá když podle repoztáže v tv cit.:“ bude následovat likvidace toho jednoho poškozeného vagónu a také likvidace poškozené lokomotivy.“
Ano, pro vás to evidentně složité je.
Jedna kolej vypadá jak dva chlupatí hadi a druhá zas je pomačkaná, zahrabaná a i s vytrhlým sloupem trakčního vedení, dokonce i se základem. Co s tím chcete dělat tak rychle?
Jedna otázka k videu. Jak se dostal ten autobus před tahač? Přejel přes přejezd a objel ho, přejel přes přejezd a přeskočil ho a nebo přijel z druhé strany onou cestou od Věřňovic na kterou jsem poukazoval?
Mě nezajímají mínusy. Mě zajímá odpověď.
Neumí náhodou autobusy couvat?
Ptám se pro kamaráda…
Autobusy umí samozřejmě couvat. Ale jak to souvisí? Snad jen tak, že pokud se zmiňujete o couvání musel by přijet po té polňačce a pak couval kolem skleníků
Ano přijel jinudy, asi tudy kudy píšete. Přes daný přejezd se nedalo projet kvůli spadlému trakčnímu vedení.
Tohle mě taky zaujalo, že víc techniky stojí na druhé straně trati, když přejezd je stále neprůjezdný A stejnou cestou se tam bude muset dostat i vyprošťovací tank.
Mě opět zaujalo to, že snad všechna vozidla, co mají majáky, je musí mít v posledních letech nepřetržitě zapnuté. Chápu, že takto je to dlouholetým zvykem v Americe, ale proč se to muselo zavést i u nás? Nestačilo by dávat výstrahu na začátku a na konci kolony vozidel IZS pro jejich krytí a ty ostatní (uprostřed) povypínat? Vždyť ta práce s těmi záblesky v celém okolí musí být hodně nepříjemná na oči všech zúčastněných.
Loni si kluk zapálil pokojík, tak jsem měl doma u baráku asi 6 hasičských aut a všechna na majácích. No vidíte, švagr je profi hasič, tak se ho musím zeptat. Ale sanitky bývají vypnuté, kdežto hasiči ne.
Policie rovněž nechává majíky při řešení nějaké situace svítit. Pasl jsem to již vloni jak to umí být pro řidiče projíždějící takovým místem otravné když jsou oslňováni a zejména světlem červené barvy (modrá ještě jde). Vidět a být viděn ano, ale to první dopřát i ostatním účastníkům silničního provozu. Možná nějaká volba intenzity by nebyla na škodu
Právě. A jestli autobus musel použít nezpevněnou cestu od Věřňovic
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc=9q8lGxX0zbi71cdj&rs=stre&rs=coor&ri=95540&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A132%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9qUEwxXANx5kmerShJEfRSRXfEQGoez7&x=18.4257802&y=49.9150472&z=14
a stejnou cestu by měla použít pro příjezd i souprava s vyprošťovacím tankem nechápu proč tuto cestu nevyužila ona nešťastná uvízlá souprava s vrtnou soupravou.
Po bitvě je každý general. Prostě je nenapadlo že neprojedou.
Někteří možná, ale ne všichni. Někteří mají bitvu vyhranou již předem. Stačí jen důkladná příprava a předem znát včšechna možná rizika a ta minimalizovat a ne jim jít vstříc s tím, že se nic nestane a všechno proběhne hladce.
Dával jsem to už do minulé diskuze. Prostě elita kterou nějaké polní nebo lesní štěrkové cesty nezastaví. Hlavně co největší rovina rovina bez nějakých extra zlomů
https://www.youtube.com/watch?v=hWtIbEsvgxM
Tak podle reportáže na ČT 24 v 16:45 tam už vyprošťovací „tank“ je.
Autobus hasičů a pár aut PČR přijelo od Veřňovic.
Jelikož se zde řeší, zda-li tam mohl nebo nemohl být kamion, jelikož je tam zákaz nad 3.5t mimo zásobování, tak bych jen rád upozornil na pozorování i ostatních značek. Kamiony jsou dle směrových tabulí vedeny „horem“, přes areál nejspíše statku, kde NEJSOU žádné značky, zakazující jízdu nad 3.5 tuny. Kamiony se na tom přejezdu mohli legálně vyskytovat, jelikož nejeli přes žádný zákaz 3.5 t. Pro ověření, křižovatka Ke statku x Karvinská, kde jsou ty cedule jasně vidět. Smutná tragédie, které se dalo předejít…
Ano, je to tak. Takhle se tam jezdí.
Nechápu jedno: jak mohl někdo povolit výstavbu velkokapacitních skladů v místě, kam vede jen jediná cesta, a tou je vyasfaltovaná polňačka s několika ostrými horizonty a přejezdem, který je očividnou pastí na delší vozidla. Fakt nikomu nepřišlo divné, že by po téhle zoufalé komunikaci měly ve větším počtu jezdit kamiony?
Skleníky! Jsou to skleníky! V katastru zapsané jako stavba pro zahradu bez č.p.. Žádné velkokapacitní sklady.
Novinky.cz: „Vrtná souprava mířila na místní farmu vrtat piloty pro sklad zeleniny. “
Pokud tam potřebují takovou soupravu na díry pro piloty, tak to asi nebudou stavět boudu pro pár metráků mrkve, ale něco podstatně většího.
Je to vlastně fabrika. Na zeleninu.
To zní děsně
Je to relativně přesný popis. Nevěděl jsem, že u nás je máme také.
A to se podívehjte co píšou o té komunikaci zde: https://www.dolnilutyne.org/foto/redakce/1067/soubory/42.pdf
Dopravní závady v území:
mj.
• nedostatečná kapacita komunikace k areálu skleníků Bezdínek
– vymezit koridor pro zkapacitnění místní komunikace příp. pro zajištění prostoru pro
místní úpravu komunikace (např. výhybny) s cílem zkvalitnit dopravu do areálu, “
Pozemků ve vlastnictví státu tam je kolem mraky a nebyl by vůbec žádný problém tam nějakou pořádnou komunikaci přes nebo po hranici pozemků ve vlastnictví státu vybudovat.
Stačí propojit body 1a2 nebo 3a 4 a je vlastník skleníků na svém pozemku a dál si může zřídit komunkaci navazující .
https://mapy.cz/letecka?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9q8SNxW.4piF0ea.3I15dsiI0e-W&ud=49%C2%B055%2710.530%22N%2C%2018%C2%B024%2753.982%22E&ud=49%C2%B054%2756.006%22N%2C%2018%C2%B025%2755.471%22E&ud=49%C2%B055%2721.472%22N%2C%2018%C2%B024%2759.698%22E&ud=18%C2%B026%272.423%22E%2049%C2%B055%276.551%22N&x=18.4260457&y=49.9179822&z=16
Přesně tak, mohl si to vlastník parcely zajistit a vybudovat na vlastní náklady. Stejně jako to je v případě přípojky elektro.
Ano, jel na přejezd v době kdy směl a pak se zaklínil. Že tam s tímto typem soupravy neměl co dělat ,že porušil všechno ,co porušit mohl a že to tam zřejmě nebylo z pohledu jízd LKW poprvé ,bude doufám ,ve zprávě Drážní inspekce. Zajímavé bude i zda správce pozemní komunikace nějak omezuje jízdu po této pseudosilnici. Pokud ne,je něco shnilého ve státě dánském.
“ a že to tam zřejmě nebylo z pohledu jízd LKW poprvé ,“
Jak jsem napsal. Iobyčejný tahač s klasickým návěsem který poveze třeba hnojivo nebo sazenice a bude tak moci využít výjímku „mimo zásobování“ a nic tak nebude porušovat tam klidně můžena tom zlomu rýt asfalt podpěrami.
odkud a kak to víte?
Odkud vím co ?
„Podle neoficiálních informací na přejezd vjel v době, kdy mohl a nesvítila výstražná světla. Pak se s valníkem zaklínil.“
—
Už by si mohli vymyslet lepší výmluvu, než otřepaný blábol typu zůstal na přejezdu zaklíněn. Jen naprostý blb tomuhle může věřit.
Ještě, že jste sem přišel a zvedl nám všem debatní průměr… 🙂
Co tím chcete říct? Že jsem naprostý blb když tomu věřím, Ano, věřím a víte proč? Protože vím, že posadit na břicho lez i obyčejný osobák!
Schválně zkuste podumat, kdo je v tomto případě blb:
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1542093.jpg&httpref=28/316
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1542094.jpg&httpref=28/316
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1542095.jpg&httpref=28/316
🙂 Tak to je síla. Ten první případ je extrém a horší varianta než dvojka která se dá, ale dovedu si představit, že se tam v okolí válí spousta kusů z předních nárazníků osobních vozidel. No a ta trojka…rychlé přejíždění příčných nerovností může díky odpružení znamenat propružení vozidla a kontakt nějakou spodní částí s vozovkou. Typické zejména pro vozidla s motorem vzadu za zadní nápravou jako byla řada Škoda 1000-136. Tam to odnášela olejová vana motoru. No a pak jsou tady přívěsné vozíky za OA a zejména tehdy jsou li špatně naložené a koule a tím i celý zadek auta… Číst vice »
Síla, co? Tady byli oba dva ve špatnou dobu na špatném místě.
Tak tam by vjel s tahačem fakt jen blb.
a jenom blb může napsat tuhle blbost
Jestli dobře vidím tak šlo o soupravu olomoucké stavební firmy Spro s.r.o.. Ach jo,… Takže žádný polák.
Á, další potrefená husa. Dopr… proč má pořád někdo tuhle zcela nepodstatnou věc vytahovat. Co jste tím příspěvkem chtěl říci? To, že kdyby to byl polský řidič bylo by to OK, ale protože to je našinec je to „ACH JO“? Trochu mi to přijde jako by ta informace byla zklamáním.
Vy jste na palici, že za mě interpretujete co jsem neřekl? Vy z povzdechu poznáte co jsem měl na mysli? Nehcete se začít léčit?
Tak proč ten povzdech? Ale to je problém stručných sdělení které je možné si vyložit různými způsoby.
Buďte tak laskav a už nic nevykládejte a hlavně si ty svoje primitivní výklady nechte pro sebe. Má úcta.
No, nebýt toho Vašeho příspěvku byla by tahle diskuze zcela prostá příspěvků řešících státní příslušnost ridiče. Taky se poroučím.
Tipl bych protože PeDaz je z Olomouce.
Což já jsem nevěděl 🙁
I soupravu olomoucké stavební firmy může řídit…. panebože, i ten Polák!
Vy víte že to byl polák?
Co to je ten polák? Neno jsi to jen napsal špatně?
Naučte se chápat psaný text.
Jakoby to nebylo jedno.
A vy jakbysmet.
Nikdo není dokonalý
Zbytečný a hloupý komentář.
Zeptám se, už dlouho nejezdím tak jsem mimo, zabrání takovýmto nehodam ETCS, má nějaké monitorování volnosti přejezdů, nebo počítá všude s nájezdy a podjezdy.
Když zůstala nedovřená jedna závora na přejezdu na Uničovce, kde se jezdí pod ETCS, vyhodnotilo to zařízení jako poruchu a vlak blížící se k přejezdu byl ihned zpomalen na rychlost 10 km/h. Pokud by i v tomto případě vyhodnotilo PZZ poruchový stav, tak by ETCS zaúčinkovalo stejně jako na Uničovce.
Takže v podstatě stačí vystoupit a zvednout jednu závoru rukou. Pokud to tedy bude dotyčný vědět a napadne ho to v ten stresový okamžik.
Vzhledem k tomu, že ho asi ani nenapadlo hned volat policajty a nadiktovat cedulku s číslem ze zabzař tak si myslím, že nikoliv.
Taky je otázka kolik na to měl času.
Podle toho, že začal něco nacvičovat s hydraulikou, aby návěs nadzvednul tak na telefon bylo času dost…. i minuta je někdy hodně. Klasická panika, místo řešení bezpečnosti, řešení vlastního průseru….
Pokud byla snaha o nějaké „nacvičování “ s hydraulikou byla to jen snaha o řešní krizové situace a jediné co mohl aktivně ze své pozice dělat. A co kdyby nejdříve volal a s hydraulikou se vůbec nezabýval a stejně by to nestačilo? Nenašel by se tahle náhodou zase někdo kdo by řekl, že to bylo špatně a že se měl snažit o odstranění vozidla z přejezdu? Takže ne. Pokud se snažil situaci řešit nebylo to řešení vlastního průseru ale řešení krizové situace. Taky by se na to mohl vykašlat, poodejít stranou jít telefonovat.Navíc tady zaznělo , že tam bylo doprovodné… Číst vice »
Proč jsou ty přejezdy číslované? Pro srandu králíkům? Na co se to tam dává když volat je zbytečné?
Volat není zbytečné a já sám jsem v nedávné době ono číslo přejezdu při volání na tísňovou linku využil pro rychlé upřesnění lokace i když se netýkalo železnice. Tady jde o to kolik tam bylo na řešení osob a pokud jich bylo skutečně více tak mělo dojít k nějakému rozdělení činností. Ono i to vytočení čísla a spojení s operátorem chvilku trvá. Pka je nutné vysvětlit kdo, co, a hlavně kde a to taky nejakou dobu trvá. K tomu si připočítejte stres, který komunikaci ztěžuje…
Ale abych to tak nějak uzavřel. Znáte počítačovou hru Operator 911? Jsou tam v načítačích obrazovkách docela poučné rady. Jedna z nich zní: „Když nevíš jestli máš volat tak volej.“
Já nevím, to jsem chtěl dělat 5 let zpátky, identifikace obrazu zda je na na přejezdu překážka. To už nemůže být tak složité zařídit a asi ani drahé, jen si nejsem jist, jak by to zvládly dráhy integrovat.
To se dobře hodnotí, takhle od klávesnice.
Asi tak nějak.
Ano přesně tak, kdyby se pokusil volat měl někdo aspoň šanci něco udělat, ale jak říkáte, na co že? Ono by to stejně nedopadlo jako teď co? Označníky jsou zbytečné, volat je zbytečné…
Porucha přejezdu se ale projeví až pro další vlaky – ne pro ten první, u kterého porucha sklápění závor nastane. Vlak který se blíží k přejezdu 160 km/h si zavírá závory těsně před svojí jízdou (+ pět psychologických vteřin) a nikdy by nestihl na 10 km/h dobrzdit v případě nespadlých závor. Než by tenhle vlak nějak zareagoval na poruchu sklápění závor, byl by už dávno za přejezdem. Vliv to bude mít až na jízdu následných vlaků, kterým již mobilka vypočítá brzdnou křivku v dostatečném předstihu a vlak bude mít dostatečný čas a dráhu na reakci brzdy a dobrzdění na 10km/h.… Číst vice »
Tak to je škoda, že to ETCS neumi, kolik % nehod je srážka vlaku s autem. Podle mne víc nez 50. Ale zase + pro ETCS, srážce vlaku s vlakem ve větší rychlosti by zabránit měla a tam bývají ty následky daleko horší.Tak aspon,neco nemůžeme chtít vsechno.
Tak ono ani nejde o to ETCS. Jde všeobecne o to jak zastavit (dostatečně přibrzdit) vlak před detekovanou překážkou na PZZ. Detekovat překážku na PZZ je jednoduchý, lze použít radar, inteligentí kameru…to problém není. Co ale většina příznivců inteligentních kamer nechápe, že největší problém je zastavit ten vlak. A k tomu potřebuje dostatečnou brzdnou dráhu a čas po který bude ten vlak brzdit. Proč to nejde realizovat? Protože dnes zavíráte PZZ cca 40 vteřin před příjezdem vlaku, když k tomu přidám čas na zastavení vlaku musím PZZ zavírat už třeba 2 minuty před jeho příjezdem. Abych stihl detekovat problém, dal… Číst vice »
Ono není nezbytné zastavit, i snížení rychlosti vlaku zmrnsi škody a následky, při 120 nemá fira šanci, ale při třeba +- 60 se už dá utéct, znal jsem kluky kteří ve strojovne přežili.
Jo to máte pravdu, každé snížení rychlosti v těchto situacích má určitě význam. V tomhle by ETCS mohlo být přínosem. Ale opravdu nevím jestli by i tak nebyla výstraha na PZZ příliš dlouhá. Přeci jenom detekovat překážku na PZZ můžu až po jeho vyklizení (uzavření). Nejlepší přejezd = žádný přejezd.
Detekce překážky lze udělat i tak, že na přejezdu je delší dobu něco, co se nehýbe. Pokud na přejezdu něco zastaví na minutu (nebo jiný vhodný čas), tak je ve většině případů něco špatně. Třeba tam někomu chcípnul motor nebo se zaseknul nebo tam někdo záměrně umístil překážku nebo tak něco. Samozřejmě je možné, že by se podařilo situaci vyřešit, než vlak přijede, ale lepší je počítat s tím, že se tak nestane
Jinak řečeno, by vámi navrhované řešení nezabránilo nehodám způsobených nerespektováním výstrahy a vjetí do oblasti přejezdu před příjezdem vlaku – kterých je oproti uvízlému vozidlu, většina. Této konkrétní situaci z článku, by asi zabránilo, ale ta se dá řešit i tím, že přejezd včetně protínající silniční komunikace bude v souladu s normou a bude stanoven někdo, kdo bude zodpovědný za její dodržování. Technickým prostředkům všeobecně fandím, ale v případě detekce překážky na PZZ nevidím žádný přínos a žádné aplikovatelné použití.
Včera se na stejném přejezdu zasekl také kamion. Naštěstí stačil nafoukat měchy a odjet pryč těsně před spadnutim závor. Jestli je pravda co tvrdí řidič do médií. Zajímalo by mě, kolik času měl od zaseknutí do spuštění přejezdu. Na kartě řidiče to bude vidět. Ale do médií se to nedostane.
Tak počítám, že minimálně policie to řešit bude a myslím, že se to dostane i do závěrečné zprávy DI – ta sice bude kdoví kdy ale bude… 🙂
Jestli je to pravda, tak buď přejezd není zcela vpořádku, anebo ty kamiony nejsou zcela vpořádku.
Stav asfaltu vypovídá o tom, že první možnost bude nejspíš správně.
A ještě k těm rýhám. Na takové poškození stačí běžný návěs u kterého nejsou dostatečně vytažené podpěry.
Pokud to ten řidič kamionu věděl předem, že se na tom přejezdu včera zaseknul jiný kamion a přesto tam vjel s nějakým (ať již oficiálně nebo ne) nadměrným nákladem, tak mi to přijde jako dost přitěžující okolnost. Udělal by to s tím vědomím, že je značné riziko, že tam také může uváznout.
Dokud se na každý přejezd nedá mýtná brána, tak se jim nebudou kamiony vyhybat. Z výběru mýta na těcto branách by šlo následně realizovat náhradu přejezdů.
Mýtná brána na přejezdech, tak teď jsem slyšel všechno…
No rozhodně to nezpoplatníte budkou s výběrčím.
A proč by měli být přejezdy zpoplatněny? Co to je zase za nesmysl?
Rizikový příplatek pro kamiony, Pokud se zvládnou vyhybat zpoplatňeným úsekům, zvládnou se vyhnout i přejezdům. A pokud ne, aspoň z toho bude nějaká koruna.
A proč by z toho měla být nějaká koruna? Proč teda neplatí každý vlak silnicím za to že je kříží. Je to úplně stejný nesmysl.
A kdy na přejezdu stojící vlak zapříčinil nehodu?
To se neboj, Petr jistě překvapí i příště
Jděte s mýtnými branami do….Ty taky umí pěkně zavařit a přidělat práci. Pamatujete?
https://youtu.be/ko6NnjLPY4A?t=559
No když značky nefungují (Studénka) tak peníze vždycky. Jinak stačí se podívat na Dopravní závady v území: https://www.dolnilutyne.org/foto/redakce/1067/soubory/42.pdf
Mladého kolegy strojvedoucího je mi líto😞, neznal jsem ho, ale prostě z profesního hlediska je to nesmírně smutné🏴. Už dříve jsem takovým událostem psal, že řidiči nemají elementární pud – červené světlo na přejezdu bliká – tak tam prostě nejedu. V textu je uvedeno, že na přejezd vjel řidič v době nečinnosti. Může být! Jsem si jist, že údaje z tachografu, záznamové zařízení z PZZ, patrně i rychloměru dají do časového rámce, jak to proběhlo i když nebude k dispozici kamerový záznam. Jistě bude nezajímavé (a možná to vypoví o profesních kvalitách řidiče) , zda tam s nákladním vozem mohl… Číst vice »
Nedělal bych závěry, že řidiči nemají elementární pud, blbec se najde všude. Někdy červenou přehlédnou i na dráze, a to je/se pak netitulujete jako bez pudu sebezáchovy…. Každopádně je mi líto zmareneho života, ten už nikdo nevrátí. Každopádně z fotek a popisu, co se stalo, bych řekl tak 80-90% za soferem/firmou a zbytek za SZ. Takové „pasti“ na návěsy mají v GB označeny značkou (ne jen přejezdy, ale i mosty) právě proto, aby s tím řidiči mohli počítat a připravit si světlou výšku prifouknutim mechu. U nás nic a takových případů už tady bylo vic = správci infrastruktury na to… Číst vice »
Pravděpodobně nepovolená nadměrná přeprava. Tahač + návěs s vrtnou soupravou. Měl tam i doprovodné vozidlo s majáčky… Tak co říct více…
Na základě čeho takové obvinění? Važte slova.
To je bohužel pouze nepříjemná pravda. Trasa neprojednána a neprojeta s předstihem. Jinak tam nikdo soudný nemohl vjet…
To doprovodné vozidlo by tomu uváznutí moc nepomohlo. Na druhou stranu, kdyby si to dopravní firma předem projednala, mohlo to být jako to bude dnes v noci u Mělníka, kdy je na 3 hodiny naplánováno zastavení provozu na průjezd nadměrného nákladu..
Ale ta dnešní výluka je přece odvolána, ne?
Mohlo by pomoci. Minimálně tak pokud by jeho řidič vystoupil a při přejíždění kontroloval sv. výšku. Kdby to nešlo mohl to odvolat a dát pokyn k vycouvání a k uvíznutí nemuselo dojít. A pokud by došlo k technické závadě od věci by nebylo rovněž.
Proč si lidi myslí, že každý má právo na to přepravovat nějaký nadměrný náklad? Nadměrný je proto, že tím omezuje ostatní lidi nad míru běžnou. Převést něco rozebraného a sestavit na místě nebo zvolit úplně jiné řešení považuji za normální možnost. Vždy je nějaká hranice, kdy větší věc už nedopravíte a je to třeba řešit jinak. Že by to bylo třeba o něco dražší? Nejspíš bylo. Ale platil by to ten, kdo by to chtěl a měl by možnost výběru. Takto nadměrné náklady omezují lidi, kteří z toho nic nemají a nemají na výběr.
Koukal jsem po mapách a z míst kudyma se tam dá najet je zákaz vjezdu nad 3,5t – Mimo zásobování
Tak si v takové oblasti s jedinou příjezdovou komunikaci zkuste postavit dům a trvat na zákazu 3.5t bez výjimky. No nevím, jak to zvládnete, bez bagru, domichavace, cihly vozit 300 m na kolečkách, trámy na střechu po jednom. Nebo si tam postavit provizorně kolejovou vlečku? Uznávám, podeziram z něčeho, co nemusí být pravda.
Těžko říct, zda nepovolená hmotnost. Když se člověk podívá na panoramu, tak je jasně vidět, že jsou na jedné straně na silnici hluboké rýhy. Pravděpodobně tam už v minulosti také něco uvízlo, nebo mohlo mít problém přejet. To spíše vypadá na chybu SŽ, že není u přejezdu omezení pro vozidla nad nějaký rozměr.
Není to poprvé, co neměli jinde přejezd správně označený, pak tam uvízl kamion a došlo ke střetu s vlakem. Vtipné bylo, že do večera od nehody tam ta značka byla, asi doufali, že se na to při vyšetřování zapomene.
Takže tam doprovodné bylo?
Doprovodné vozidlo s majáčky tam bylo spolu s tahačem….
Aha,díky.
Kolik nehod musí česká železnice prožít do té doby než Správa železnic opravdu začne něco dělat s přejezdy, obzvlášť ty které jsou hazard…
Od té doby co došlo k nehodě Pendolina ve Studénce se o zrušení přejezdu pouze mluví, samozřejmě že to nejde ihned nahradit ale už to mohlo být…
Nu ano, Miroslave. Ale co? Co má dělat s přejezdy? Zde v tomto místě neměl nákladní automobil s okamžitou hmotností na 3,5 t vůbec co pohledávat! Jasně, že se zaseknul, když trať je zde ve značném oblouku a nakloněná tak, že dlouhý vůz prostě musí uváznout! Stačilo by, pokud by ty tupani za volantem respektovali zákon o provozu, dopravní značky a nevjížděli s NA tam, kde nemají co dělat. Jenže to je furt ta česká / moravská / slezská improvizace, která je zaplacena lidskými životy a obrovskými materiálními škodami. Jako slušnost a úctu k nevinně zničenému životu by každý, především… Číst vice »
Odhliadnuc od celkového stavu tratí kvitujem ŽSR jedno veľké plus čo sa týka bezpečnosti a to, že pri komplexnej rekonštrukcii tratí sa rad radom rušia priecestia. Aj na najnovšom úseku Lučivná – Poprad, boli zrušené všetky (4).
Pěšky nebo s kolem se pak přechází bez cesty a bez signalizace, nebo je tam ‚skousnutelná‘ obchůzka?
Jistě, dobrý krok. Na české straně se v úpravách dává přednost tratím, kde projíždí expresy a rychlíky, Zde bylo světelné znamení i závory, ale to by nesměl na tento přejezd vjet dlouhý náklaďák, který tam neměl co dělat. Za volantem prostě dumb man. Až budeme jednou (!) bohatá země bez rozkrádání veřejných zakázek, třeba se i úpravy přejezdů zrychlí …
Dobrý deň, tiež to nechápem, miliardy idú na ETCS a koridor je s priecesťami. Veľké plus na Slovensku, trať Bratislava -Žilina je bez jediného priecestia. 👍
To je toho! Z Brna do Havlíčkova Brodu je trať pouze s jediným přejezdem už přes 50 let.