Koridor u Karviné bude po těžké nehodě v provozu nejdříve v sobotu
Dálkové vlaky jezdí odklonem, regionální spoje nahradily autobusy.
Minimálně do soboty bude zcela mimo provoz koridorová trať mezi Bohumínem a Karvinou. Důvodem je rozsáhlé poškození trati po dnešním ranním střetnutí nákladního auta s vlakem IC Ostrava, při kterém zahynul strojvedoucí a zraněno bylo šestnáct lidí.
Správa železnic (SŽ) již kolem poledne zahájila práce na odstraňování poškozených drážních a silničních vozidel. „Vzhledem k rozsahu poškození infrastruktury se obnovení provozu vlaků mezi Bohumínem a Dětmarovicemi předpokládá v sobotu 27. ledna dopoledne, a to po jedné koleji. Druhá kolej je poškozena v délce asi 300 metrů, její zprovoznění se odhaduje v řádech týdnů,“ uvedl mluvčí Správy železnic Martin Kavka.
Odhadovaná škoda na infrastruktuře Správy železnic je 20 milionů korun. Celková škoda bude výrazně vyšší, první odhady Drážní inspekce uvádějí 37 milionů korun.
Další střetnutí kamionu s expresem na přejezdu. U Karviné zemřel strojvedoucí, 19 zraněných
Pro cestující uzavření trati znamená vedení dálkových vlaků odklonem přes Havířov. Vlaky nabírají zpoždění do 10 minut. Vlaky do Krakova musí odklonem přes Chalupki a Rybnik (bez zastavení pro cestující), tyto vlaky nejedou přes stanici Zebrzydowice. Za místem odklonu očekáváme zpoždění cca 45 – 60 min.
Mezi Bohumínem a Karvinou byla za regionální spoje zavedena náhradní autobusová doprava.
Nehoda se stala kamionu společnosti Spro, který převážel vrtnou soupravu. Podle neoficiálních informací na přejezd vjel v době, kdy mohl a nesvítila výstražná světla. Pak se s valníkem zaklínil.