Koridor u Budějovic zastavila závada na trati, železniční svršek padal z mostu na dálnici
Stará jednokolejná trať Ševětín – Č. Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Závada se vyskytla na starém jednokolejném úseku koridoru mezi Hlubokou nad Vltavou a Ševětínem.
Jel jsem expresem z ČB ve 13:58 a stáli jsme 2 hodiny v Nemanicích v polích. Průvodčí nic moc, téměř žádné informace nepodával. Pak prošel vlak s tím, že budeme couvat zpět do ČB a pojede se do Veselí NAD. Po příjezdu zpět do ČB jsem naštěstí zaslechl nějakého průvodčího, jak říká, že už se může jet expresem v 15:58, který nakonec vyjel v asi 16:20. Nejlepší to měli cizinci z expresu Český Krumlov – Praha, kteří byli v ČB vyhozeni, převezeni busama do Veselí, aby znovu byli ve Veselí nacpáni do stejné soupravy, akorát v ní bylo o tři… Číst vice »
A vlak v 16.20 byl zrušen komplet.
Takže vlakový provoz zastaví, ale že padají kusy mostu na silnici – dálnici, to je v pořádku, auta jezdit pod tím mohou.
Na mimořádnosti ČD bylo psáno o nárazu nákladního automobilu do železničního mostu přes D3 u Ševětína.
Takže ne zas docela kvůli degradaci mostu časem a špatnou údržbou.
Blbost
To se mi nezdá, z obou stran jsou jiné mosty a není mezi nimi nájezd. By se zasekl mnohem dřív.
A jestli napadaly na cestu upevňovadla kolejnic (viz níže), tak největší vibrace dostávají od projíždějícíh vlaků.
Bylo to mezi stanicema Chotýčany a Ševětín… Hluboká je o dost dál… Sice se jezdí, ale s omezením na 50 km/hod a v poznámce je napsáno: nevyhovující stav mostu…
Mapy.cz = 49.0912769N, 14.5580883E
V 15:40 provoz obnoven a ty kusy mostu, byly části upevňovadel, sruby s maticemi a další, které padaly na dálnici D3.
Mno… R721 ve kterém sedím už podruhé stojí u Chotýčan „na mezi“.
Už druhý spoj projel ve směru na Veselí.
Už jsme se rozjeli. Ze zpoždění moc nebude. Pokud nenaroste, tak max. 10 minut. Paní průvodčí obchází vlak a ptá se na navazující spoje. Je vtipná, uklidňuje slovy že „určitě dojedeme“. 🙂
Obecně: Jestli se něco opravdu u ČD zlepšilo, je to personál (cestují 2x týdne na trase CB – Prg).
To nechápu. Na rozpadající trať jsou přece české vlaky zvyklé. Provoz by se měl zastavit naopak na silnici pod tím mostem.
Jenže lom kolejnice na mostě nechceš:
https://di.gov.cz/mimoradne-udalosti/setrene-mimoradne-udalosti-a-zaverecne-zpravy/hluboka-nad-vltavou-zamosti-2020
To tam není
Myslel jsem to obecně ohledně údržby. Zastavením provozu pod mostem se to nevyřeší (ani zastavením Vltavy).
V podobně lehčím tónu by se dalo odpovědět, že se přece vyzkoumalo, že chybějící kolejnice do metru délky se přejet dá.
A proč by měla stát doprava na komunikaci pod mostem, do jehož údržby se již mnoho neinvestuje? Ano, nepřekvapivě se tam moc neinvestuje proto, že se řeší přeložka. Ale dálnice opravdu nemůže za tristní stav mostu nad ním.
Jenže ta přeložka se má stavit nejdříve 2026-2032, tj. ten most musí ještě min. 8 let vydržet!
Most bude třeba opravit, protože výhled na něj z dálnice je dechberoucím panoramatem
https://mapy.cz/zakladni?pid=73461841&newest=1&yaw=0.003&fov=1.257&x=14.5581255&y=49.0908765&z=15&ovl=8
Vlevo za mostem je ikonický sloup elektrického vedení, na opěrné zdi jsou cenné pozůstatky lidové tvořivosti. Už dnes jistě správce mostu připravuje dokumenty pro jednání o historickém dědictví. Dále je třeba předpokládat, že se těleso dráhy výhledově stane cyklostezkou (ideálně v síti „Greenways“) a oprava mostu tak bude skutečně nevyhnutelná.
V poznámce k zavedení PJ je napsáno: nevyhovující stav mostu…