Koridor u Budějovic zastavila závada na trati, železniční svršek padal z mostu na dálnici

Stará jednokolejná trať Ševětín – Č. Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStará jednokolejná trať Ševětín – Č. Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Závada se vyskytla na starém jednokolejném úseku koridoru mezi Hlubokou nad Vltavou a Ševětínem.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
luzkovyvagon

Jel jsem expresem z ČB ve 13:58 a stáli jsme 2 hodiny v Nemanicích v polích. Průvodčí nic moc, téměř žádné informace nepodával. Pak prošel vlak s tím, že budeme couvat zpět do ČB a pojede se do Veselí NAD. Po příjezdu zpět do ČB jsem naštěstí zaslechl nějakého průvodčího, jak říká, že už se může jet expresem v 15:58, který nakonec vyjel v asi 16:20. Nejlepší to měli cizinci z expresu Český Krumlov – Praha, kteří byli v ČB vyhozeni, převezeni busama do Veselí, aby znovu byli ve Veselí nacpáni do stejné soupravy, akorát v ní bylo o tři… Číst vice »

DavidS

A vlak v 16.20 byl zrušen komplet.

Tondis

Takže vlakový provoz zastaví, ale že padají kusy mostu na silnici – dálnici, to je v pořádku, auta jezdit pod tím mohou.

Vasek

Na mimořádnosti ČD bylo psáno o nárazu nákladního automobilu do železničního mostu přes D3 u Ševětína.

Takže ne zas docela kvůli degradaci mostu časem a špatnou údržbou.

belgi

Blbost

Jiří Kocurek

To se mi nezdá, z obou stran jsou jiné mosty a není mezi nimi nájezd. By se zasekl mnohem dřív.
A jestli napadaly na cestu upevňovadla kolejnic (viz níže), tak největší vibrace dostávají od projíždějícíh vlaků.

belgi

Bylo to mezi stanicema Chotýčany a Ševětín… Hluboká je o dost dál… Sice se jezdí, ale s omezením na 50 km/hod a v poznámce je napsáno: nevyhovující stav mostu…
Mapy.cz = 49.0912769N, 14.5580883E

Petr Frýdlant

V 15:40 provoz obnoven a ty kusy mostu, byly části upevňovadel, sruby s maticemi a další, které padaly na dálnici D3.

KIV

Mno… R721 ve kterém sedím už podruhé stojí u Chotýčan „na mezi“.

KIV

Už druhý spoj projel ve směru na Veselí.

KIV

Už jsme se rozjeli. Ze zpoždění moc nebude. Pokud nenaroste, tak max. 10 minut. Paní průvodčí obchází vlak a ptá se na navazující spoje. Je vtipná, uklidňuje slovy že „určitě dojedeme“. 🙂
Obecně: Jestli se něco opravdu u ČD zlepšilo, je to personál (cestují 2x týdne na trase CB – Prg).

tarten

To nechápu. Na rozpadající trať jsou přece české vlaky zvyklé. Provoz by se měl zastavit naopak na silnici pod tím mostem.

Jiří Kocurek
Michal.S

To tam není

Jiří Kocurek

Myslel jsem to obecně ohledně údržby. Zastavením provozu pod mostem se to nevyřeší (ani zastavením Vltavy).

tarten

V podobně lehčím tónu by se dalo odpovědět, že se přece vyzkoumalo, že chybějící kolejnice do metru délky se přejet dá.

Martin

A proč by měla stát doprava na komunikaci pod mostem, do jehož údržby se již mnoho neinvestuje? Ano, nepřekvapivě se tam moc neinvestuje proto, že se řeší přeložka. Ale dálnice opravdu nemůže za tristní stav mostu nad ním.

Karel IV.

Jenže ta přeložka se má stavit nejdříve 2026-2032, tj. ten most musí ještě min. 8 let vydržet!

Vavrroch

Most bude třeba opravit, protože výhled na něj z dálnice je dechberoucím panoramatem
https://mapy.cz/zakladni?pid=73461841&newest=1&yaw=0.003&fov=1.257&x=14.5581255&y=49.0908765&z=15&ovl=8

Vlevo za mostem je ikonický sloup elektrického vedení, na opěrné zdi jsou cenné pozůstatky lidové tvořivosti. Už dnes jistě správce mostu připravuje dokumenty pro jednání o historickém dědictví. Dále je třeba předpokládat, že se těleso dráhy výhledově stane cyklostezkou (ideálně v síti „Greenways“) a oprava mostu tak bude skutečně nevyhnutelná.

belgi

V poznámce k zavedení PJ je napsáno: nevyhovující stav mostu…