Koridor podél Berounky stál kvůli poruše trakčního vedení, provoz částečně obnoven
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
(Aktualizace 8:35 Hned na úvod týdne potkala cestující na trati mezi Berounem a Prahou velká komplikace. Na vytíženém koridoru, který
Takže vážení všichni odborníci přes naší železnici!!! (a že je váš tady vždy plná hromada). Já jsem ten strojvedouci, kterému se to podařilo ráno v Radotíně strhnout. Musím uznat, že ze strany SŽDC byla tato situace rychle vyresena(provoz po jedné koleji). Laskavě si vy všichni odborníci kteří rozumějí celé galaxií uvědomte, že od roku 1973 kdy byla elektifikace této trati se na vše SRALO!!! A provoz je několika nasobne vyšší!!. Tyto situace se budou opakovat(ne periodicky, ale nahodile). Takže všem pevné nervy. P. S. tak co odpovíte vy odborníci na celosvětovou zeleznici(někteří odborníci na železnici v celé sluneční soustavě)!!!. P.… Číst vice »
Dobrý večer pane Kureši, i já nemám problém se podepsat, s čím mám ale problém, je Vaše sebemrskačství. Proč???? Vždyť se to mohlo stát kterémukoliv strojvedoucímu a v diskusi o vině fíry není ani slovo. 😉 Jinak – SmRad začne snad ještě letos. Přeji Vám mnoho dalších kilometrů bez stresů
To je výstižný název celé akce:-)
Smíchov – Radotín snad začne letos a mohu vám říci, že až tu parádu postavěj, nebude se radotínské obyvatelstvo stačit divit, až zjistí, že jediná spojnice novýho sídliště s centrem vede úzkým podchodem a že skrz celej Radotín povedou PHS.
Jo, ta trať měla bejt opravena už dávno, když však vidím, co plodí ta parta tragédů ze Sudopu, tak se té rekonstrukce, resp. toho, jak zcela ignoruje kontext, kudy trať vede, docela děsím. Viděl jsem stávající projekt, který se projednává, a ten je k okolí bezohlednej takovým způsobem, že bude ještě velké, velké mrzení.
Tzn. přejezd bude nahrazen podchodem? To je špatně?
Ano, taky z toho mám podobný pocit. Prostě SUDOP…
Snad jen bych se zeptal, co je tam tak hrozného, jelikož jsem stávající projekt neviděl, případně nějaký odkaz.
Klasickej SUDOP a jeho AutoCAD z roku 1994. Závory u Portlandu zrušeny (bude tam betonová PHS model „na Benešov“), dřevěný skladiště půjde k zemi a na jeho místě bude výlez z opravdu ohavného podchodu o minimální šířce. Celej Radotín bude rozříznut v podstatě ve dví… Projekt zde, a je to fakt mazec, jak formou, tak obsahem: https://zakazky.szdc.cz/contract_display_3256.html
Jestli se z podchodu bude dát vyjít i na nástupiště, tak super, to pomůže legalizovat přístupovou cestu od sídliště!
A co vám chybí na závorách u Portlandu? Tam není Číňan a drátovod, to je moderní AŽD, šotoušské slzy ronit netřeba…
Přijde vám normální rozříznout celou městskou část ve dví dvojitou betonovou zdí a obě části propojit místo úrovňovým křížením klaustrofobickou myší dírou? Promiňte, je 21. století a v civilizovaných zemích se u dopravních staveb řeší nejen spojení bodu A s bodem B, ale i jejich zapojení do organizmu města tak, aby nepředstavovaly blok. Tady ale v roce 2020 vzniknou nové Strančice, což je prostě průser. Radotín se za poslední roky hodně zvedl a ze špinavé průmyslové periferie se stal opravdu příjemným místem, tenhle SUDOPí nářez mu dá ale dost na frak…
>> Promiňte, je 21. století a v civilizovaných zemích se u dopravních staveb řeší nejen spojení bodu A s bodem B, ale i jejich zapojení do organizmu města tak, aby nepředstavovaly blok.
Ale roznodně ne tak, že se lidi budou courat přes koleje na jedné z nejvytíženějších tratí v zemi.
Zajímavý, že o kus dál v Černošicích nejsou závory pro pěší problém….
Jiank ano, podchod klidně, ale on fakt může vypadat trošku jinak než jak to umí nakreslit SUDOP. Opět se stačí podívat vedle do Černošic…
Fakt mne fascinuje ta šotoušská logika „musí se to tu úplně dojebat, aby to bylo podle norem“.
Kdo se tu prosím opírá do fíru (nebo do vás)? Naopak, to že se na 171, jak vy píšete, sralo od roku 1973 je fakt, na který tu řada z nás neustále upozorňuje a je snad jasné, že za trať fírové opravdu nemohou. Osobně bych dodat, že jezdit tuhle štreku pro vás musí být naprosté peklo. Takže nebojte, vy jste v tom nevinně a za sebe držím palce, abyste už podobnou zkušenost nemusel opakovat a mohl jezdit na tratích, které se třeba budou blížit těm Rakouským. Vím, sci-fi.
Jako základ bych, pane Kureši, viděl slušnější a kultivovanější vyjadřování. Někdy je stržení TV chyba strojvedoucího, někdy ne. Pokud na té trati byla poslední opravná práce na TV v roce 73, tak už je to dávno za životností a podobných poruch bude zákonitě přibývat.
Vstoupit do diskuze…V roce 1973 nebyla provedena poslední oprava TV, nýbrž nově provedeno zatrolejování celé tratě Smíchov – Beroun . Ale jelikož nebyla dokončena měnírna v Chuchli,tak se jezdit pod elektrikou až v novém GVD v roce 1974.
PanevOtto, nebuďte hnidopich. Vzhledem k tématu není vaše drobnost podstatná
Heleďte nejste z toho stržení nějakej traumatizovanej? Normálně sem lidi v takový tenzi nepíšou.
Ono jestli mu to jeho šéfové nechtějí přišít na krk.
Tak to bych byl asi taky v tenzi. To je akcička v přímých nákladech skoro za mega…
A o trase RS3, stále žádné zprávy. Asi studie proveditelnosti nedopadla zrovna dobře, když výsledek ani po třech týdnech po dokončení, nikdo nezveřejnil.
Nebo vyšla po započtení nákladní dopravy v reálné poptávce až moc dobře a drhne to na jistých jedincích, kteří tomu nevěří… na středních pozicích SŽDC jich je…
Vyšla, reálně to vypadá na tunel z Barrandova do Berouna a vycházejí i Domažlice dvoukolejně, ale : kromě řady jedinců na středním článku řízení nejen SŽDC, ale i MD, je proti Jaspers a čeká se na reakci spolkoveho ministerstva. Poprvé přes měsicem projevilo konečně zájem o podklady MD ČR a ŽESNAD.CZ. Aby bylo jasno – bavíme se o tratích se smíšeným provozem na max V=200 km/h včetně tunelu (tam možná na 250). Je to rozumné a velmi to podporujeme. Samostatná VRT třeba na 350 není na pořadu dne a nikdy nebude. Nebo minimálně alespoň do roku 2050.
Tak jestli vyšel tunel ze Smíchova do Berouna, tak to je super zpráva. Nezbývá než popřát hodně štěstí, protože tato varianta je alespoň dle mého názoru ta nejlepší a současný stav je příšerný. Snad jen se obávám, že se otevření toho tunelu tady moc lidí nedožije.
To se obáváte oprávněně,bude li vůbec tunel Sm-Be,na vlastní oči ho spatří tak 4 nebo 5 generace po nás,stavební a další řízení se s touto vládou nezrychlí ani náhodo(té už jde o to se udržet zuby nehty co to půjde a samozřejmě rozdávat z cizího),s dalšími vládami to vidím zrovna tak,takže se ČR bude v délce sř potácet někde mezi Burundi a Rwandou jako nyní.
Tak že zrovna tady bude kombinovaná přeprava a nebude čistě osobní VRT na 350, to je snad jasné každému. Pokud vyšly Domažlice dvojkolejně na 200, je to posun o světelné roky, když uvážíme, že původně to měla být zadrátovaná jednokolejka s rychlostí až 80.
Vyšel ten samý tunel z Barrandova do Berouna, který před mnoha lety zarazila EU pro nekontrolované bobtnání nákladů a délce nad 5 km, z čehož vyplývaly neprůchodnosti pro mnohá vozidla? Nebo zase nějaká jiná sub-varianta?
Domažlice až po Schwandrf dvoukolejně by byly super, ale kdo se toho dožije? Dnešní kojenci?
Stejně je potřeba nejdřív kompletní rekonstrukci 171. To je totální hrůza.
Zase bych nebyl spobecký. Nějaká vize je potřeba, i kdyby se kompletního díla dožili jen dnešní kojenci, pořád lepší než to nechat vyhnít na nikdy. My snad užijeme alespoň prvních hotových části (možná) a zase si užíváme věcí kterých se naši předci nedožili.
Jasně,ale těch vizí a nekonečných studií by přece jen mohlo být o něco méně…
To jistě.
Tak moment Domažlice ta SP řešit neměla, takže zas nevíme nic. Pokud vyšla B nebo C, v úseku Smíchov-Hořovice, tím líp, ale samotný tunel Smíchov-Beroun, nesplňuje zadání, neboť neřeší celý úsek. Měl by teda být jako výsledek tunel Smíchov-Beroun a Beroun-Zdice + další příslušná přemostění, Berounky (2x) a údolí Červeného potoka ve Zdicích.
Domažlice podmiňují Beroun a naopak. Kvůli nákladní dopravě, která obojí odůvodňuje.
Přesně. A víme, co vychází. Co nevíme jsou varianty, které CK MD schválí. Co ale určitě nebude, je tunel do Hořovic. A ještě něco – všechno je podmíněno zajištěním financování a to nebude sranda. I kdyby nakrásne CK schválila cokoliv, tak peníze jsou to hlavní. A těch moc není. A ještě pozor na čas. Pokud půjde vše dobře, tak dřív, než v roce 2045 – 2050 ten tunel nebude.
Takže nevyšla ani jedna varianta. Vyšlo jen torzo varianty B a C.
2045 – 2050 to mi tedy přijde spíš jako dost optimistický výhled, že by se mohlo začít stavět, vzhledem k tomu jak to v ČR chodí.
Tam skoro všichni, ale největší brzda sedí na MD a jmenuje se Sosna.
Kalousek… Kalousek nic?
Ten se, naštěstí, dopravou nikdy nezabýval. 🙂
Copak Kalousek, ale co Černošice?! 🙂
Černošice nebrzdí rozvoj RS. Ti jen, v řadě věcí oprávněně, ryjí do oprav 171.
Mě to říkat nemusíte, já narážím jen na klasickej šotoušskej úzus, že reko 171 brzděj obce v čele s Černošicemi. Že je to nessmysl, to víme oba…
No jo je smutné, že tito známí škůdci dopravy stále sedí na těchto místech.
Inu, dobrá správa!
Bylo to super. Nejprve člověk (a ne jeden) stojí jak tydýt na nástupišti a čeká a čeká. Pak přijede jeden rychlík (Berounka) a konec, od Prahy dorazí osobák a šlus. No a nejlepší bylo když přijel Ex od Chebu a vykopli všechny lidi s tím že je odveze osobák. Takže jsme se všici nacpali do Elefanta a po rozjetí jsme se dozvěděli že tento vlak končí v Dobřichovicích. Prostě super součinnost (SŽDC a ČD). Jo a aby se to nepletlo tak Ex z Chebu odjel z Berouna po prázdnu na Prahu. Nevím kde skončil, ale cestou jsem ho již nezahlédl.… Číst vice »
Mne pobavila ta cast, kdy v Dobrichovicich oznamili NAD a pote, co jsme se nacpali pred budovu, oznamili, ze nas poveze vlak a my se zas valili zpatky na koleje. 😀
Jo, nám zase oznámili v EX 362 do Mnichova, že vlak ruší a že máme jet dalším spojem za 2 hodiny. Jeli jsme tedy do Bavorska autem a k mému velkému překvapení jsem naši soupravu viděl z dálnice za Plzní – akorát si to štrádovala z Nýřan do Stodu. Kolegyně koukla na internet a tam psali 7 (!) minut zpoždění.
Děkuji červeným čepicím za to, že mě zbrklostí připravili o možnost 8 hodin práce a pohodlí ve vlaku…
Nejvic je mi lito cestujicich, kteri kvuli problemum na strane SZDC nestihaji praci, skolu, pripoje. A vrcholem pak je, kdyz cestujicim jedoucim smer Nemecko pres Cheb kvuli 80minutovemu zpozdeni (zpusobeno poruchou trakcniho vedeni) ujede pripoj a dalsi az za 4 hodiny po tom prvnim…
Hlavne ze ma SZDC penize na nove logo a reklamu, jak jsou dobra sprava.:-/
Záleží co se poškodí a jak to je hodně poškozeno, pracovníci se tam taky musí dostat a bohužel to nejde sfoknout za hodinu, při větší poruše to může být klidně i 10 hodin než se dá vše do pořádku.
Nutno ale řící, že takové množství závad TV je do nebe volající a nedává moc pěkný obrázek o tom v jakém je stavu.
Abych řekl pravdu, nežiji v tom kraji, takže nevím, jak časté jsou poruchy do Berouna.
Když sledujete newsletter PID, tak je to co chvíly. Připadá mi to minimáoně jednou do týdne, ale je to dojem, neověřoval jsem to teď.
v průměru je to pslední léta cca 700 mimořádností ročně…
Navíc to byla reakce na první komentář, kde se komentující pohoršoval nad ujetím přípojů, jakoby si snad představoval, že to spraví během 10 minut.
Proč informace od ČD, když jeto vše v režii SŽDC?
To zase Tupouni budou spílat na špatným patníku!
Cestující mají smlouvu s ČD, ne se SŽDC, je tedy logické, aby ČD svoje zákazníky informovaly, tupoune.
Ale pozor. Některé velké mimořádnosti (tato tam zrovna byla) se nově objevují i na grappu. Budu velmi rád, až se z grappu stane konečně pořádný informační portál, který by měl být i neutrální takže tam budou zobrazeni všichni osobní dopravci a informace o výlukách a mimořádnostech budou přímo od zdroje.
Ještě by to chtělo snížit náročnost, žere to baterku víc jak cokoliv jiného. Normálně na baterku stroj vydrží 4 hodiny, tohle ji vycucne za hodinu.