Vlaky z MÁV do Blavy jezdí snad už desítky let s pravidelným zpožděním, infrastruktura je tam také v dezolátním stavu.
Nose Peak
4 dny
Po kolejích se ze Západu na Slovensko progresivismus nedostane, to je jasný…
Gwann
4 dny
Po bezva patku kdy jsem dojel s +85 do Brna a vlivem super informaci dobre spravy jsem stal jak tydyt pred pragotronem na wilsonaku jeste o chvili dele…tak dnes ranni vlak zrusen. A tak jsem dojel Svitavou, misto 9:15 v 10:05. Ach jo
Moje manželka jezdí každou středu do Bratislavy a ve čtvrtek zpět. Co by ona dala za pouhou hodinu zpoždění 😁.
Lubomír
5 dny
Chaos i když se jede bez nehody…!!!
Invalidy posílají z Hodonína do Břeclavi a tam prý bude připoj na Bratislavu…a když se přestěhujete s těžkým vozítkem do rychlíku na Bratislavu tak on vás doveze zpět do Hodonína protože jede odklonem ale nikdo to neví aby vás upozornil…na vině jsou prý bv Holiči…!?!?
Viktorín
5 dny
rj 284 odřeknut, ale zapomněli to říct cestujícím. MujVlak ukazoval, že 284 normálně jede, trasa beze změn, pouze obrácené řazení. Ostatně aplikace teď uvádí, že 284 úspěšně dojel do cíle v Praze. V Pardubicích byl ještě pár minut před odjezdem 284 napsaný na 7. koleji. Kdybych si nevšiml v informacích o mimořádnosti, že je vlak zrušený v celé tuzemské trase, tak jsem si na něj 10 minut před odjezdem koupil jízdenku s místenkou.
A o nedělní noci na podkrušnohorské magistrále s dvěma MU nic?
Odpadlik
5 dny
Posledně jsem jel do Blavy asi před měsícem – taky ještě odklonem přes Holič. Zpátky už naštěstí přímo ale i tak jsem viděl, jak zvlášť ta část na Slovensku je ta železnice zoufale nekonkurenceschopná. Max rychlost stále 120km/h, často to stojí atd.
Teď (s mnohaletým zpožděním) tam s velkou slávou staví koleje na 200, tak to chci vidět…
V 1.TK je v úseku Kúty – Sekule 140 km/h, Sekule – V. Leváre je 8 km rychlost 80 km/h (přes léto často 50), V. Leváre – Malacky 140, ve 2. koleji 140 km/h skoro v celé trase, přes stanice 120 (Kúty 100), ale jsou tam časté pomalé jízdy.
Bohuzial to cele zabili NIMBY, v Plaveckom Stvrtku odmietli podjazd, lebo ak ho zatopi, nebudu mat ako prejst na druhu stranu. Ina cast dediny zase presadzovala nadjazd, ktory vsak odmietali obyvatelia dotknutych ulic a nutnost dobudovania cesty by bola na pleciach TTSK, na co nemaju peniaze. Zachovat urovnovy prejazd nejde, ak sa ma zvysit tratova rychlost. Toto sa riesilo par rokov, zmenila sa vlada a ta sa rozhodla, ze peniaze radsej prehodi na reko trate okolo L.Mikulasa, kde ale nebola ziadna dokumentacia hotova.
Tak to u nás známe taky – viz příběh jednoho přejezdu v Chuchli. Za mnoho peněz se zrekonstruoval pač místní starostka co bydlela opodál nechtěla nadjezd, no a pak ji odvolali a teď budují nadjezd, pač přejezd na 4kolejné frekventované trati opravdu nechceš
Stavba beží konečne aj bez nich, teda mimo Plavecký, je to na súde. Akože nakopal by som ich celý Plavecký Štvrtok a to tam chodím na jazero. Niežeby boli radi, že budú mať štreku na 200 ako nikto v republike, ale budú otravovať. Ono to je primárne o tom, že „urobte bnám obchvat dediny, inak nedáme súhlas“. Nebude z toho nič, vyvlastnia to a dovi dopo. A ten koridor tam bude, tak jak je tam 150 rokov a pôjde to, len teda bolo treba naťahovať čas… To isté robili v Považskej Bystrici keď sa stavala D1 a „oni chcú tunel“.… Číst vice »
Je tohle ještě NIMBY? Odpor proti variantě „když blbě zaprší, tak do obchodu nebo práce s akvalungem, zato se budete moci koukat, jak kolem sviští vláčky“ mi připadá celkem racionální, stejně jako proti nabídce nadjezdu, ke kterému nepovede cesta.
Vzhledem k tomu, že v okolí se těžil štěrkopísek, tak je tam podjezd prakticky nepostavitelný, tak to žádní NIMBY nejsou. A přejezd tam možný je. Je tam normálně dvojkolejka, žádné velké nádraží a že by tam nemohl být přejezd je hloupost. Do 160 km/h není problém mít přejezd na trati. Ještě můžete zvednout celou trať, taková stavba by ovšem znamenala přerušení provozu tak na dva roky. Takže z ČR do Bratislavy leda tak přes Rakousko. 😀 😉
Presne tak a navyše tu má byť 200 km/h, takže o úrovňovom prejazde sa ani nebavme. Ja tam zastávka, ktorá tam aj ostane a vlaky tam budú zastavovať. Oni ale chceli vyriešiť obchvat dediny, keďže tá trať dnes pretína obec v jej strede, tak ako sa historicky trate stavali, resp. časom sa tá obec rozrástla tak, že dnes tá trať pretína jej stred.
Je to tak, že tam kopnete do země a objeví se voda. Těžil se tam štěrkopísek. Tam se prostě podjezd nedá postavit. Ale tady si mnozí vynechají některá fakta, aby se jim lépe prezentovali ty výmysly. 😉
Jasně a ta vana v té vodě bude plavat, že… No… co na to říct… No, a jsou snad v štěrkopíscích? To jaksi ne, že? Už jsem myslel, že si vašich demagogie neužiju. 😉
Aj v Usti nad Labem je vozovka v podobnej vani, ktora dokaze okolitu vodu izolovat, to fakt nie je problem postavit. Keby aj naprsalo, tak pridu hasici, odcerpaju pripadny prebytok, co by system nevedel z podjazdu dostat a hotovo. Toto skutocne problem nie je.
V Ústí nad Labem je ta vana z důvodu případné zátopy době povodní. Je tam trošku jiná geologie. Město neleží na štěrkopíscích jako Plavecký Štvrtok. Takové čerpadlo nikdo nemá, aby to vůbec postavit šlo. Vůbec netušíte, jak to vypadá. Zkuste vyčerpat pískovnu vedle a uvidíte, že to nejde. 😉
Podjezd by z ulic Želežničná a K bezodnému udělal cestu odnikud nikam. Ani popelnici ti nevyvezou – pro místní teda značné zhoršení.
Zatopený a neprůjezdný podjezd mi přijde jako zcela platný argument, to není o umístění dvorku, je mnoho míst, kde to zažívají a je to problém.
Vlaky z MÁV do Blavy jezdí snad už desítky let s pravidelným zpožděním, infrastruktura je tam také v dezolátním stavu.
Po kolejích se ze Západu na Slovensko progresivismus nedostane, to je jasný…
Po bezva patku kdy jsem dojel s +85 do Brna a vlivem super informaci dobre spravy jsem stal jak tydyt pred pragotronem na wilsonaku jeste o chvili dele…tak dnes ranni vlak zrusen. A tak jsem dojel Svitavou, misto 9:15 v 10:05. Ach jo
Moje manželka jezdí každou středu do Bratislavy a ve čtvrtek zpět. Co by ona dala za pouhou hodinu zpoždění 😁.
Chaos i když se jede bez nehody…!!!
Invalidy posílají z Hodonína do Břeclavi a tam prý bude připoj na Bratislavu…a když se přestěhujete s těžkým vozítkem do rychlíku na Bratislavu tak on vás doveze zpět do Hodonína protože jede odklonem ale nikdo to neví aby vás upozornil…na vině jsou prý bv Holiči…!?!?
rj 284 odřeknut, ale zapomněli to říct cestujícím. MujVlak ukazoval, že 284 normálně jede, trasa beze změn, pouze obrácené řazení. Ostatně aplikace teď uvádí, že 284 úspěšně dojel do cíle v Praze. V Pardubicích byl ještě pár minut před odjezdem 284 napsaný na 7. koleji. Kdybych si nevšiml v informacích o mimořádnosti, že je vlak zrušený v celé tuzemské trase, tak jsem si na něj 10 minut před odjezdem koupil jízdenku s místenkou.
RJ 284 odreknut nebyl. Dojel do Prahy +418′ (konkrétně v 16.13)
Je pravda že stanice Holíč se obsazuje právě při těchto mimořádnostech? Jinek je tam trvala VDS?
Kvoli rekonstrukcii teraz VDS nie je.
Áno, bola to pravda – žst. Holíč bol trvalo vo VDS a počas výluk sa obsadzoval dopravným zamestnancom.
Od 01.07.25 je trvalo obsadený výpravcom.
Ešte ako bonus medzi Devínskou Novou Vsou a Zohorom nehoda EN 477 s nákladným autom pracujúcim na modernizácii trate
Hakovnice?
A o nedělní noci na podkrušnohorské magistrále s dvěma MU nic?
Posledně jsem jel do Blavy asi před měsícem – taky ještě odklonem přes Holič. Zpátky už naštěstí přímo ale i tak jsem viděl, jak zvlášť ta část na Slovensku je ta železnice zoufale nekonkurenceschopná. Max rychlost stále 120km/h, často to stojí atd.
Teď (s mnohaletým zpožděním) tam s velkou slávou staví koleje na 200, tak to chci vidět…
Ano staví na 200, ale bohužel jen z DNV do Malacek. Úsek Malacky-Kúty je prý odložen na kdoví kdy…
Chjo, takze Malacky-Kuty zustane 120?
Mluvilo se o tom v tomto souhrnu, jiné zdroje nemám: https://youtu.be/kMveqQpgRhw?si=HBgLKIGtUCOtt0xD&t=505 Ale zdá se to jako dost smutný příběh
Úsek Malacky – Kúty je v projetovej príprave, ale ide to pomaly:
https://www.zsr.sk/showdoc.do?docid=17062&forceBrowserDetector=pc
https://www.georeal-ba.sk/stavba-zsr-malacky-kuty/
V 1.TK je v úseku Kúty – Sekule 140 km/h, Sekule – V. Leváre je 8 km rychlost 80 km/h (přes léto často 50), V. Leváre – Malacky 140, ve 2. koleji 140 km/h skoro v celé trase, přes stanice 120 (Kúty 100), ale jsou tam časté pomalé jízdy.
Bohuzial to cele zabili NIMBY, v Plaveckom Stvrtku odmietli podjazd, lebo ak ho zatopi, nebudu mat ako prejst na druhu stranu. Ina cast dediny zase presadzovala nadjazd, ktory vsak odmietali obyvatelia dotknutych ulic a nutnost dobudovania cesty by bola na pleciach TTSK, na co nemaju peniaze. Zachovat urovnovy prejazd nejde, ak sa ma zvysit tratova rychlost. Toto sa riesilo par rokov, zmenila sa vlada a ta sa rozhodla, ze peniaze radsej prehodi na reko trate okolo L.Mikulasa, kde ale nebola ziadna dokumentacia hotova.
Tak to u nás známe taky – viz příběh jednoho přejezdu v Chuchli. Za mnoho peněz se zrekonstruoval pač místní starostka co bydlela opodál nechtěla nadjezd, no a pak ji odvolali a teď budují nadjezd, pač přejezd na 4kolejné frekventované trati opravdu nechceš
Zajímavé, proč nechtěla nadjezd – koukala by přímo do něj? Protože jinak mi nejde na rozum, že by někdo preferoval neustále bimbající přejezd.
Stavba beží konečne aj bez nich, teda mimo Plavecký, je to na súde. Akože nakopal by som ich celý Plavecký Štvrtok a to tam chodím na jazero. Niežeby boli radi, že budú mať štreku na 200 ako nikto v republike, ale budú otravovať. Ono to je primárne o tom, že „urobte bnám obchvat dediny, inak nedáme súhlas“. Nebude z toho nič, vyvlastnia to a dovi dopo. A ten koridor tam bude, tak jak je tam 150 rokov a pôjde to, len teda bolo treba naťahovať čas… To isté robili v Považskej Bystrici keď sa stavala D1 a „oni chcú tunel“.… Číst vice »
Je tohle ještě NIMBY? Odpor proti variantě „když blbě zaprší, tak do obchodu nebo práce s akvalungem, zato se budete moci koukat, jak kolem sviští vláčky“ mi připadá celkem racionální, stejně jako proti nabídce nadjezdu, ke kterému nepovede cesta.
Vzhledem k tomu, že v okolí se těžil štěrkopísek, tak je tam podjezd prakticky nepostavitelný, tak to žádní NIMBY nejsou. A přejezd tam možný je. Je tam normálně dvojkolejka, žádné velké nádraží a že by tam nemohl být přejezd je hloupost. Do 160 km/h není problém mít přejezd na trati. Ještě můžete zvednout celou trať, taková stavba by ovšem znamenala přerušení provozu tak na dva roky. Takže z ČR do Bratislavy leda tak přes Rakousko. 😀 😉
Na Slovensku mají jiný předpis: úrovňové přejezdy povolují jen do rychlosti 120 km/hod (včetně).
Presne tak a navyše tu má byť 200 km/h, takže o úrovňovom prejazde sa ani nebavme. Ja tam zastávka, ktorá tam aj ostane a vlaky tam budú zastavovať. Oni ale chceli vyriešiť obchvat dediny, keďže tá trať dnes pretína obec v jej strede, tak ako sa historicky trate stavali, resp. časom sa tá obec rozrástla tak, že dnes tá trať pretína jej stred.
Tak nezbývá než zvednout trať a ta výluka… Takže tam zřejmě 200 nebude. I když šotouši by klidně odřízli půl obce od druhé části, protože vláčky….
Jeste by tez asi slo postavit nadjezd.
140
Tam se někde jezdí rychleji?
Ano, dokonce i přes vypnutý přejezd, což odneslo 8 lidí životem.
Jo, tam ten vlak jel víc než 120? A nepřijde vám hloupé do toho montovat tohle neštěstí?
Taká technická otázka. V iných krajinách, keď prší, tak podjazd nezatopí? Alebo my staviame zle, či ako je to vôbec?
Je to tak, že tam kopnete do země a objeví se voda. Těžil se tam štěrkopísek. Tam se prostě podjezd nedá postavit. Ale tady si mnozí vynechají některá fakta, aby se jim lépe prezentovali ty výmysly. 😉
Existuje aj také niečo ako vodeodolný betón a znova sa pýtam. Ako je možné, že v zahraničí podjazdy nebývajú zatopené. Či tam nie je spodná voda?
Jasně a ta vana v té vodě bude plavat, že… No… co na to říct… No, a jsou snad v štěrkopíscích? To jaksi ne, že? Už jsem myslel, že si vašich demagogie neužiju. 😉
Aj v Usti nad Labem je vozovka v podobnej vani, ktora dokaze okolitu vodu izolovat, to fakt nie je problem postavit. Keby aj naprsalo, tak pridu hasici, odcerpaju pripadny prebytok, co by system nevedel z podjazdu dostat a hotovo. Toto skutocne problem nie je.
V Ústí nad Labem je ta vana z důvodu případné zátopy době povodní. Je tam trošku jiná geologie. Město neleží na štěrkopíscích jako Plavecký Štvrtok. Takové čerpadlo nikdo nemá, aby to vůbec postavit šlo. Vůbec netušíte, jak to vypadá. Zkuste vyčerpat pískovnu vedle a uvidíte, že to nejde. 😉
Zatopí. Podchody taky, voda to nerozlišuje: https://mapy.com/s/derukudefo
Podjezd by z ulic Želežničná a K bezodnému udělal cestu odnikud nikam. Ani popelnici ti nevyvezou – pro místní teda značné zhoršení.
Zatopený a neprůjezdný podjezd mi přijde jako zcela platný argument, to není o umístění dvorku, je mnoho míst, kde to zažívají a je to problém.