Koridor na Děčín přes dvě hodiny stál. V Roudnici došlo k poškození sběrače lokomotivy, opět
Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Poškozena měla být lokomotiva vlaku EN 458 Canopus.
Poškozena měla být lokomotiva vlaku EN 458 Canopus.
Kolik řešení existuje, aby se nemusela dávat hákovnice. Nechápu, když SŽ ví, že hákovnice dělá problémy, tak proč jí tam osazují?
Maji preci predpis, ktery jasne rika kdo je vinik (oni ne), kdyz to nekdo strhne – to prece musi stacit.
Ve 21:45 se jezdí po jedné koleji z Hrobců až do Hněvic.
Nedávno jsem jel přes Sereď, opravovali tam most přes koleje a před mostem v troleji dva děliče, za mostem dva děliče. Na střídavině a hákovnice nebyla potřeba.
Upozorňuji, že na síti ŽSR.
Ale dobrá správa nevidí nikdy problém tam, kde si může umýt ruce. §1, §4…
Na SŽ neexistují systémové problémy, jen systematicky ignorované identické problémy…
Tak to by se SŽ měla stydět, když i ŽSR jedná uživatelský přívětivěji a bezpečněji.
Bezpečněji proto, protože dva plus dva děliče eliminují přitomnost napětí ve vodiči pod stavbou, když tam jsou děliče jen jeden a jeden a sběrače se nestejnou ani neurvou tak, aby se nedotýkaly trolejí.
Vím, že trolej pod stavbou je uzemněna, ale stejně.
Sedím ve vlaku v Hrobcích a žádná náhradní autobusová doprava není. Průvodčí po dvou hodinách, co tu stojíme nic neví, kromě toho, že „je technická závada v Roudnici“. ČD opět excelují v komunikaci.
Díky za upřesnění
Nevím, jestli se NAD nezařizuje pro další vlaky, ale ani po dvou a půl hodinách se tu neobjevil jediný bus, dispečer průvodčí nic nedal vědět (průvodčí nesmí volat dispečerovi prý), ta informace o NAD je jen na webových stránkách a asi i v aplikaci. Nicméně teď v 22:00 jsme se rozjeli.
Nemáte pravdu. Jeden autobus tam za regionální vlaky jezdil: 6925, 6952, 6953 a teď 1973 a 1972. To vše jelo busem Roudnice – Hrobce a zpět. Samozřejmě 1x bus lidi z dálkovky těžko pobere a víc toho nebylo.
Stačí ten sběrač stáhnout u návěstidla – stáhni sběrač. Tisíc fírů to zvládne….
Tim místem denně projede 190 vlaků, tedy když by se to zvládlo vždy 1000x než by došlo k chybě, tak by to vycházelo na stržené vedení každý 5. den.
Což vlastně tomu tak odpovídá….
Což přibližně odpovídá praxi že tak co tejden o nějakém stržení v této oblasti čteme
On to jistě tisíckrát zvládnul i ten nešťastník, který nyní po tisící prvé nestáhnul…
Ale ukázat prstem na viníka je tak snadné, zatímco upravit pavučinu tak, aby její funkčnost nebyla závislá na tenké hranici mezi „včas stáhnout“ a „rozjet tak, abych projel“, to zavání prací, námahou, přemýšlením…
Pokud by projížděl 2x za den, 5 dní v týdnu, tedy 500x do roka, tak to na něj padne v průměru co dva roky. Chtělo by to jiné řešení, které je odolnější vůči chybám…
Položil bych si otázku, proč se to děje pořád dokola v té Roudnici.
On totiž z Ústí až do Prahy jede ten samý fíra a všude jinde to zvládá… jen tady je četnost chyb taková, jako by to přes Roudnici převážela skupina „vybraných“, kteří před Roudnicí nastoupí a za Roudnicí zase vystoupí – jenže tak to není.
Zato ty ani nepoznáš rozdíl v pojmech návěstidlo vs.návěst.
Ale děkujeme za moudré rady zkušeného barda !
Jak moc je těžké, naučit ty rádoby strojvedoucí stahovat?
Jak je těžké udělat to tak, aby to nepřivádělo fíry do problémů?
Asi obdobné jako učit tupé točvolanty respektovat blikající červenou na přejezdech a mnohatunový vlak. 😉
Točvolanti jsou mnohdy amatéři, ne všichni teda. Strojvedoucí jsou profíci všichni.
Ale děkujeme za ukázku, proč se to na železnici nikdy nezlepší.
No o tom dost pochybuju….
A vy víte že neměl staženo a že to opravdu byla hákovnice?
Taky se vám vybavil ten obrázek s Homerem Simpsonem v jaderce s tabulí “3 dny bez havárie” za zády?
To je po dvacáté, cca?
Další úspěch české prasečnice v troleji. Prostě chrání trať před provozem vlaků.
My víme, že toto řešení nefunguje a fírové pravidelně zničí sběrač a troleje. Ale proč bychom to dělali jinak? #nikdysetojinaknedělalo Selhalo to 250x po 251 to možná vyjde.
Hlavne, když si muzeme umyt ruce, protoze chyba neni na nasi strane. #mynic
A jak??
Pan ministr opravdu nechce být znovu zvolen. Škoda. CCa rok zpět jsem myslel, že mu ten hlas dám.