Koridor na Děčín přes dvě hodiny stál. V Roudnici došlo k poškození sběrače lokomotivy, opět
Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Poškozena měla být lokomotiva vlaku EN 458 Canopus.

Poškozena měla být lokomotiva vlaku EN 458 Canopus.
Jsem obyčejná cestující veřejnost, ale i mně je jasné, že to je něco, co se prostě dokolečka opakuje, stále znovu a znovu…
Že je tedy někde chyba, je jasné i mě a vy lidi, co to máte na starosti, s tím koukejte něco udělat!
Argument, že je to pokaždé znova a znova chyba posádky a že by dlouhodobým řešením bylo popravit každého strojvedoucího, který tuto chybu udělá, čímž by po čase zbyli jenom tí, kteří ji neudělají, je očividný nesmysl.
(Snad všichni chápou, že si dělám legraci, nicméně takový způsob uvažování tu občas pozoruji.)
třísknout do hříbku není opravdu kdoví jak těžký úkon, ovšem, norma říká, že sběrač se musí od troleje odlepit do 3 vteřin od zadání povelu stáhnout sběrač – pokud tomu tak nebylo, problém má majitel vozidla, nikoli strojvedoucí
Tady je to trošku složitější. A právě svoji negativní roli zde hraje ta hákovnice. V Roudnici je kombinace následující: Potřeba stáhnout sběrač, to znamená ale nejen ho odlepit od trolejového drátu, ale v daném místě, ho mít nejlépe v základní poloze na střeše, u některých lokomotiv v kleštích. Je to dáno tím, že v Roudnici pod mostem, je zároveň jedno z nejnižších míst se sníženou výškou troleje široko daleko. Takže místa tam je opravdu málo. Už takhle málo místa mezi trolejí a staženým, stahovaným sběračem, zmenšuje o další centimetry právě ta hákovnice a to je právě ten problém, rozdíl, mezi… Číst vice »
Na takové Laminátce bych chtěl ty 3 sekundy vidět.
Je tam stahovačka? Je. Je na to rozkaz? Je. Je označená? Je. Tak o čem je řeč?
O tom, že strojvedoucí nestahuje sběrač přímo, ale elektropneumatickou cestou. Dál strojvedoucí neví, jak dlouho to konkrétnímu sběrači trvá, než se dostane jeho smykadlo pod úroveň hákovnice
to, že místo sběrač napíšete smykadlo na odbornosti vašemu komentáři nepřidá. Opět rozdává někdo rozumy a neví, že za jak dlouho mu odpadne, by vědět měl a to, že to nemá být delší než určitý čas, ještě víc.
Řeč je o tom, že pokud se opakovaně poškozují sběrače a troleje tak je asi něco špatně a jen chyba fírů to nebude. A místo toho aby SŽ našla řešení tak trvá na současném nevyhovujícím stavu.
Tak teď jedeme z Německa s četou, která byla přímo na 458 a stalo se to, že jakýsi inteligentní dělník nechal (či se časem sesmekla) viset z mostu prodlužovačku a vlak do toho vjel, urval si sběrač a sundal dráty.. a 458 stála v Roudnici 5 hodin… Pro progresivní urputné zapřísáhlé fandy elektřiny dodávám, že tedy bez proudu, tím pádem bez klimy, bez toalet, bez jídeláku…
Jako, ty elektricky vlaky by fakt mely mit baterku. Casto maji nejaky maly spalovak kvuli posunu, presne kvuli tomu by stacila i ‚mala‘ baterka, treba 100kWH (1t), kam by mohli davat i elektrinu z brzdeni … no a pri vypadku by nejakou dobu mohli udrzet topini/klimu/zachody
Koho jste potkali? Co vám to nalhali? Samozřejmě se opět jednalo o nerespektování návěstí pro elektrický provoz a poškození o hákovnici. Ta prodlužovačka visela úplně někde jinde. Bohužel dispečeři síťového dispečinku ČD, kteří zjevně nepochopili situaci a spojili si dvě úplně nesouvisející věci, byli ti, kdo šířili tuto verzi. Prostě ryba smrdí od hlavy.
Jak jsem nakoupil, tak prodávám. Říkala mi to přímo vlaková četa, která ten vlak vezla… No a že by ausgerechnet vlakvedoucí nevěděl, co se stalo… Zvlášť tihle kluci, jež už fakt jezdí dlouho…
Je otázka, jestli informace měla od strojvedoucího Helmuta nebo od svých dispečerů…
Zase se nadává na někoho, kdo za to nemůže… Podle toho co vím, tentokrát se nejednalo o hákovnici. Správa železnic měla od začátku jasné informace, že vedlejší kolej je v pořádku a troleje ve stanici také. Trvalo ji dvě hodiny, až si to sama sobě potvrdila. A více než dvě hodiny, až uvolnila osobák z Roudnice. Myslíte si, že tohle je normální??? Že takhle by měla vypadat operativa provozovatele dráhy??? Vlaky mohly klidně jezdit, ale stály, protože někdo ze správy železnic nedokázal rozhodnout… a tohle není normální…
Koho jste potkali? Co vám to nalhali? Samozřejmě se opět jednalo o nerespektování návěstí pro elektrický provoz a poškození o hákovnici. Ta prodlužovačka visela úplně někde jinde. Bohužel dispečeři síťového dispečinku ČD, kteří zjevně nepochopili situaci a spojili si dvě úplně nesouvisející věci, byli ti, kdo šířili tuto verzi. Prostě ryba smrdí od hlavy.
Tady by měly padat hlavy vedení SŽ, zakázky je zajímají víc než cestujici, doufám, že nový ministr dopravy tam provětrá ten dlouholetý smrádek
A platí stále že v ETCS stahovačky nebudou?
Blbost.
Any tam jsou ale jenom na změně napájecího systému 🙂
A co měnírenská dělení?
Jen změna systému. ☝️
Mě fascinuje, s jakou jistotou tvrdíte věc, která není pravda, aniž byste znal skutečný stav věci. Viz TSI CCS atd…
Nejen tam, jsou tam i některé pevné, například Opatovice nad Labem směr Praskačka.
A proč to ten strojvůdce nestáhl?
To už jsem během čtvrtroku slyšel několikrát nejméně 4x
Zatím se mi to nikdy nestalo když jsem jel přes.
Hakovnice nehakovnice. Strojvedoucí má jízdní rozkaz, chce to čumět na návěstidla. Než tam vlak přijede, tak proběhne ještě minimálně dvakrát telefonát strojvedoucímu. Prostě to byl další kokos, co má vše na háku. Ostatně je to tam už pravidlem.
Alespoň změna, když už není chyba na zabezpečení v Dolních Beřkovicích.
Kdyby váš nepříliš moudrý princip „lidi musejí být dokonalí a tečka!“ platil třeba v letectví, kolem každého letiště by se válely vraky ohořelých letadel a hřbitovy by bylo nutno rozšiřovat.
Vsadím se o libovolné množství peněz, že za svůj profesionální život jste také aspoň jednou něco podělal. Jenom jste možná měl štěstí, že následky byly levnější či lépe schovatelné.
Zabezpečovací technika je právě od toho, aby změkčovala nevyhnutelná selhání lidského faktoru.
jenže salámismus opravdu není dobrý přístup – kdyby dotyčný ohrozil někoho z Vaší rodiny, byl byste první, kdo by řval – třísknout do hříbku opravdu není nějak složitý úkon
#mynic
Opravdu zajímavý článek, jak zlé vedení poškodilo lokomotivu národního dopravce…a ještě lepší příspěvky, jak za všechno může hákovnice.
Tak jen pro pořádek – německý strojvedoucí vedoucí vlak EN458 projel návěst stáhni sběrač a tím způsobil najetí sběračem do hákovnice, která slouží k ochraně mostarů. Proč tam je? No právě kvůli podobným ignorantům, kteří nečtou rozkazy a neřídí se návěstmi, aby jejich chyby neodnesli jiní životem.
Co následně předváděla ČD, to nesnese slušný komentář. Nechali lidi stát hodinu na peróně bez jediné informace.
Ano, německý strojvedoucí ignoroval navěst, která se v německu vyskytuje velmi výjimečně. A blbina v drátu je neznámý pojem.
Nevíte o čem mluvíte. Zjistěte si alespoň základní informace.
Línému zaměstnanci Správy zbytečně vysvětlovat.
takže je v pořádku tu „blbinu“ tam nedávat a kvůli ignorantovi o kus dál zabít tátu od rodiny, kterej dělá jen svou práci…….. pokud to nebyla technická závada na mašině, tak by ten „polovodič“ měl přijít o papíry
nemáte vůbec ponětí, jak těžký jsou úrazy od elektrickýho proudu – raději mlčte – třísknout do hříbku opravdu není kdovíjak těžký úkon
Lidský faktor selhával, selhává a selhávat bude. Ona ostatně právě proto je tam ta hákovnice, že. Jako ochrana před lidským faktorem, který selhával, selhává a selhávat bude. Vy jste taky v různých situacích zafungoval jako ignorant, netvrďte, že ne.
Otázka, kterou si nechcete připustit, je, zda náhodou nemá smysl použít trochu dražší, ale méně disruptivní ochranu, než je právě hákovnice. Kdyby SŽ musela platit ze svých kapes náklady na několikahodinové zastavení koridoru kvůli použití levnějšího prostředku, třeba by se nakonec ukázalo, že to vůbec hospodárné není.
Přesně tak. Třeba jako nekonečná stahovačka pod mostem v Dluhonicích. Protože se vědělo, že je nekonečná, vložili neutrální pole.
Pokud máte na mysli dva děliče, tak na na v Roudnici není místo.
Cestovala jsem v EN 458 a komunikace směrem k cestujícím byla nulová, pouze nás evakuovali na nástupiště, víc se o nás nikdo nezajimal, NAD 0. V tuto chvíli jsem stále na cestě do Děčína. Za dnešek “ opravdu tleskám“.
Děkujeme Sabotáži Železnic a MD, že se takto staráte o povyražení občanů, aby se nám špatně cestovalo a veškerou svou sabotážní činnost věnujete budování horšího Česka. Tim chci říci, že polovina mimořádností a výluk na české železnici je úplně zbytečná a zaviněná jen šlendriánem, diletantstvím a diverzantní činností arogantní organizace, která bojuje proti vlastním občanům. Tak jako JHM musel pořídit nové škodovácké jednotky, abychom se ve 21. stol dočkali odpovídajících dopravních prostředků, tak si asi budou muset kraje rozparcelovat koridory a regionálky, protože ta banda nesvéprávných šizuňků z Dláždené nemá ani kapku zájmu aby tady ty tratě fungovaly.
Kolik řešení existuje, aby se nemusela dávat hákovnice. Nechápu, když SŽ ví, že hákovnice dělá problémy, tak proč jí tam osazují?
Maji preci predpis, ktery jasne rika kdo je vinik (oni ne), kdyz to nekdo strhne – to prece musi stacit.
Jednoduché – dva děliče za sebou by znemožnily rozjezdy od perónu. Pak tedy v Roudnici nezastavovat – blbost. Nebo nezavěšený postrk ve stanici – to nikdo nezaplatí.
Můžete upřesnit, jak přesně by ty dva děliče za sebou zamezily rozjezdu od (cca poloviny) perónu? Předpokládám, že pak by nemusela být vůbec stahovačka, ale jen vypínačka, takže sjetí z výkonu tak 4 sekundy před návěstí.
No 4 děliče se tam prostě nevejdou, chápeme? A podívejte se na stahovací kázeň strojvedoucích. V našich podmínkách tohle místo bez hákovnice bohužel nejde.
Je doložený případ, že by někde fíra nestáhl a tím způsobil nějakou škodu?
to si děláte srandu? – co takový Otrokovice? škoda 45,6mil
https://di.gov.cz/mimoradne-udalosti/setrene-mimoradne-udalosti-a-zaverecne-zpravy/otrokovice2022
Jak jako nevejdou? Jeden má tak 2 metry, stačilo by je na každé straně dát těsně k sobě. OK, možná 20 m od sebe kdyby teoreticky 2 sběrače. 25 metru tam neni? 😉
záleží, jak který – pro 3kV je délka děliče min. 2,1m, pro 25kV 3,2m
Zaplatí investor stavby.
Ve 21:45 se jezdí po jedné koleji z Hrobců až do Hněvic.
Nedávno jsem jel přes Sereď, opravovali tam most přes koleje a před mostem v troleji dva děliče, za mostem dva děliče. Na střídavině a hákovnice nebyla potřeba.
Upozorňuji, že na síti ŽSR.
Ale dobrá správa nevidí nikdy problém tam, kde si může umýt ruce. §1, §4…
Na SŽ neexistují systémové problémy, jen systematicky ignorované identické problémy…
Tak to by se SŽ měla stydět, když i ŽSR jedná uživatelský přívětivěji a bezpečněji.
Bezpečněji proto, protože dva plus dva děliče eliminují přitomnost napětí ve vodiči pod stavbou, když tam jsou děliče jen jeden a jeden a sběrače se nestejnou ani neurvou tak, aby se nedotýkaly trolejí.
Vím, že trolej pod stavbou je uzemněna, ale stejně.
A taky by mě zajímalo, jak mají sežeďáci předpisově ošetřenou „trubkovnici“ v Kolíně u „zvedacího“ mostu, kde nějaký dobrodruh zavěsil na trolej kus chráničky…
I tak se tam ale stahuje (podle mě teda zbytečně).
Sedím ve vlaku v Hrobcích a žádná náhradní autobusová doprava není. Průvodčí po dvou hodinách, co tu stojíme nic neví, kromě toho, že „je technická závada v Roudnici“. ČD opět excelují v komunikaci.
Inu národní dopravce.
Díky za upřesnění
Nevím, jestli se NAD nezařizuje pro další vlaky, ale ani po dvou a půl hodinách se tu neobjevil jediný bus, dispečer průvodčí nic nedal vědět (průvodčí nesmí volat dispečerovi prý), ta informace o NAD je jen na webových stránkách a asi i v aplikaci. Nicméně teď v 22:00 jsme se rozjeli.
Nemáte pravdu. Jeden autobus tam za regionální vlaky jezdil: 6925, 6952, 6953 a teď 1973 a 1972. To vše jelo busem Roudnice – Hrobce a zpět. Samozřejmě 1x bus lidi z dálkovky těžko pobere a víc toho nebylo.
V EC nás bylo do 50 lidí v celým vlaku, to je jedna cesta busu. Spíš chci poukázat na to, že mimořádné události správa železnic a české dráhy prostě nezvládají – nulová informovanost průvodčích, žádné hlášení v rozhlase o NAD, nic. V podstatě čekejte a buďte rádi, že jste rádi.
Tak to máte dost sjetou kebuli. Dopravce exceluje v komunikaci. Really? Jak vám vlaková četa může něco říci, když sama informace nezná? Vlaková četa má informace od dispečera dopravce. Hádejte odkud on asi tak má informace? Ponejspíše od dispečera SŽ, což je provozovatel dráhy. Jakmile dispečer dopravce dostane další informace od SŽ a bude znát rozsah, zavede opatření pro cestující, respektive pro vlakový personál a vlakový personál dle toho koná a možné informace předá cestujícím. České dráhy jsou pouhým dopravcem, který se v dané situaci musí přizpůsobit a zavést možná opatření, jakmile bude znát dostatek informací, aby opatření dávala smysl.… Číst vice »
V podstatě jste to trefil. Dopravce pracuje s informacemi od SŽ a ty byly jako již tradičně značně nedostatečné. Opět sliby jak se bude za 40 minut jezdit a kolik to ve finále bylo vidíme všichni. Tohle je opakovaný problém. SŽ ovšem vůbec nic nemotivuje být trochu akčnější a nevidím blízké budoucnosti šanci na změnu.
Z psychologického hlediska by pomohlo i jen říct, jaká je příčina a že se další informace zjišťují a podle nich se zavede opatření, které bude buď: 1. NAD, nebo 2. vyčkání na obnovení provozu. Takhle málo by stačilo.
..všechny tyto informace vlakové čety měly.. bohužel,když je nemá dopravce od SŽ, nemůže je dále šířit.. a sehnat bus NAD je v této oblasti téměř nemožné.. proto byl jenom jeden..
Tohle je docela smutný. Ten zákaz vystavil kdo?
Jinak je mi jasný, že se snažíte a že je to těžký.
Milej zlatej, ona existuje vnější komunikace a vnitřní komunikace. Když se mnou mluví průvodčí, je to ta vnější. Když mluví průvodčí s dispečerem, je to ta vnitřní. A zkuste třikrát hádat, na kterou si stěžuju. Ono by opravdu stačilo, kdyby se k cestujícím dostaly tři věci – 1. co se děje, 2. jak se to řeší, 3. jak dlouho to bude trvat. Jezdím vlakem dvacet let a jsem fakt ten poslední, kdo by nadával na to, že stojí kdesi v poli a nejede. Ale za posledních pět let jsem zažil možná dvě mimořádky, kde měl průvodčí tyhle informace a byl… Číst vice »
Jednotlivě je to pochopitelné. Pokud dispečerovi bliká na monitoru mezi prioritami „vlak x nejede“ a on se snaží to řešit (dává poptávky bus/taxi) tak mu telefonát od průvodčího typu „kdy ten bus pojede“ nijak nepomůže, naopak zablokuje minutu kdy mohl volat další bus firmě.
Nicméně systémově se to samozřejmě dá řešit lépe. Místo „zpoždění 5 minut“ hlásit odhad (jak velké bylo zpoždění minule), pokud se v jideláku/minibaru rozmražujou věci co nepůjdou prodat, tak je rozdat(případně se slevou)
Stačí ten sběrač stáhnout u návěstidla – stáhni sběrač. Tisíc fírů to zvládne….
Tim místem denně projede 190 vlaků, tedy když by se to zvládlo vždy 1000x než by došlo k chybě, tak by to vycházelo na stržené vedení každý 5. den.
Což vlastně tomu tak odpovídá….
Což přibližně odpovídá praxi že tak co tejden o nějakém stržení v této oblasti čteme
Jako laik řeknu, že u tak důležité věci bych chtěl vidět nějaký velký blikající nápis nad rámec návěstí, tak jako když je nějaká mimořádka na dálnici!
Aby to nepřehlédl ani fíra dement s promile v krvi!
On to jistě tisíckrát zvládnul i ten nešťastník, který nyní po tisící prvé nestáhnul…
Ale ukázat prstem na viníka je tak snadné, zatímco upravit pavučinu tak, aby její funkčnost nebyla závislá na tenké hranici mezi „včas stáhnout“ a „rozjet tak, abych projel“, to zavání prací, námahou, přemýšlením…
Pokud by projížděl 2x za den, 5 dní v týdnu, tedy 500x do roka, tak to na něj padne v průměru co dva roky. Chtělo by to jiné řešení, které je odolnější vůči chybám…
Jako sorry, ale canopus v roudnici nemá plánovaný zastavení, takže jestli už zastavit musím, nechám si dost místa pro rozjezd a i ty zastavující osobáky a rychlíky to s tím normálním zastavením zvládají. Fakt mi zaráží, kolik jedinců není schopný tak elementární věci jako stáhnout, možná by tu práci teda fakt dělat neměli. To čumíte do mobilu a zrovna vám napsala frajerka nebo co tam děláte? A když by teda zastavoval a zrovna mám blbej den a jsem debil a nenechal jsem si místo, tak aspoň vím, že jsou tam hákovnice a budu o to opatrnější. Nedej bože, když o… Číst vice »
Zabezpečení principem „musíte včas stáhnout“ je stejné jako antikoncepce principem „musíte včas vytáhnout“…
😁😁😁😁😁😁
ano, u obojího se evidentně nacházejí neschopní jedinci
A to, že jednotlivé sběrače se poněkud liší v čase stažení i „hloubce prvotního odpadnutí“, vám ráčí být známo?
Pokud se nepletu, norma říká 20s nebo něco takového. Že často u dobře udržovaných mašin to bývá i rychleji, na to se nespoléhat.
omyl, norma říká 3s od povelu (otočení pakeťákem / třísknutí do hříbku) k odlepení od drátu
Račte otevřít normu a osvěžit si časy, za které musí sběrač těchto úkonů dosáhnout.
Jo normy toho říkají…
pokud vozidlo nesplňuje normy, není způsobilé provozu, pokud dojde k průseru, tak to jde za tím, kdo to vozidlo vystavil na výkon
Tak se vrať k tomu, co ta návěst přesně znamená. Víme ? Asi evidentně nevíme, stejně jako spousta dalších. V úrovni návěsti stáhni sběrač má být sběrač čela hnacího vozidla stažený. A proto abys věděl, že tam ta návěst stáhni sběrač bude, nás informuje nejenom návěst připrav se ke stažení sběrače, ale i rozkaz. A že se jednotlivé sběrače liší v době stažení, to je snad normální, ale i na dobu stažení je norma a ta nám něco říká. Víme ? Opět nejspíš nevíme, ale kecáme tady rozumy a stejně tak tlupa dalších. Od troleje se musí odlepit do 3s… Číst vice »
Tak to zkusme jinak. Proč platíme SŽ z peněz daňových poplatníků poměrně nákladná zařízení, ktará slouží jen k tomu, aby výpravčímu znemožnila postavit kolizní vlakovou cestu, přehazovat výhybky pod závěrem … zkrátka která hlídají, aby výpravčí neudělal chybu, když by měla stačit cedule „Nepouštěj vlaky proti sobě, nepouštěj vlaky těsně za sebou, nepřehazuj výhybku, dokud po ní jede vlak“? Člověk je chybující, tlak na rychlost jednání riziko chyby zvyšuje, duševní kondice jedince není konstantní (i chytrolín umí mít blbej den). A jako společnost o chyby výpravčích nestojíme a za dlouhé peníze se jim snažíme předcházet. Proč tedy sakra ta samá… Číst vice »
tak asi ti neschopní jezdí tady a pokud půjdeme vaším směrem, tak to tam ti výpravčí a strojvedoucí nemusí být a určitě to bude levný. Jo počkat, nebude. Proto se to třeba nedělá. Co takhle začít dělat práci tak jak máš a nebrečet, že to oni to neudělali jinak.
Směrem náhrady pracovníků strojem se samozřejmě jde a je to levnější.
Pokud počítáme s chybujícími pracovníky infrastrukturníka, neměli bychom se spoléhat na to, že ostatní nádražáci jsou dokonalí a stačím jim písemný rozkaz.
Začít dělat práci tak jak mám … začněte u sebe a udělejte trolejové vedení pantografově sjízdné a nebrečte že to nejde.
A někdy to levnější není, musel byste být konkrétnější. Se podívej jak drahý je etcs a přitom to není nijak zvlášť náročná věc. Takže pokus hezkej, ale ne.
Já svoji práci dělám jak mám a moje starost vážně není nějaký trolejový vedení, tak zkus přestat brečet a čumět do mobilu.
A to trolejový vedení normálně sjízdný je, stahovačka je tam kvůli ochraně pracovníku. A jelikož neschopní strojvedoucí běžně ignorují návěst stáhni sběrač (pro vás sem radši napíšu i pantograf), tak se instalují hákovnice nebo kamery. A hákovnici neukecáte, i když se o to snažíte.
Připomeňme si na tomto místě příběh, jak na rozdíl od Slovenska v ČR nebyly stahovačky implementovány do ETCS a proč („…ono by se to nedalo pak projet“). 😉
Protože v Roudnici není ETCS???
I kdyby bylo, tak by to tam nebylo.
„rozjet abych projel“ holt nemá prioritu. Když to projede, dobře udělá. Ale radši uváznout než strhnout.
Říkal jeden na zdopravy. Ale v praxi pak budou otázky typu “a proč jsi to neprojel, když jiní ano”.
v ten moment bych tomu dotyčnýmu předal klíče se slovy – tak se předveď – ale uděláš průser a to vozmistrovský kladivo o tebe přerazím >> každej vždycky uteče
Položil bych si otázku, proč se to děje pořád dokola v té Roudnici.
On totiž z Ústí až do Prahy jede ten samý fíra a všude jinde to zvládá… jen tady je četnost chyb taková, jako by to přes Roudnici převážela skupina „vybraných“, kteří před Roudnicí nastoupí a za Roudnicí zase vystoupí – jenže tak to není.
To samé bylo i při hákovnici u Bezpráví.
Ono se to děje i jinde, ale když tam není hákovnice, tak je o tom ticho po pěšině.
Byl jsem při výluce Karlštejn – Beroun a při výluce liché skupiny, došlo za jeden den 3* k nestažení sběrače, při přejezdu ze sudé do liché skupiny. Nic se nestalo, trolej to přežila, sběrače taky, tak se jelo dál.
jeden čas jsme vozili osobáky Kolín – Světlá n. S. – a jednu dobu jsme měli v kolíně pauzu cca 3 hodiny – za tu dobu, přes ty citrony 4 vlaky/mašiny z 10 nestáhly sběrač – ti lidi na to prostě srali, jak na placatej kameň – u tý hákovnice se to totiž ututlat nedá – a já jako vystudovaný mechanik-elektronik jsem pro, aby ty hákovnice byly všude tam, kde je to potřeba – aby někdo jinej zaplatil životem za lajdáctví „černé šlechty“, to teda fakt ne – tím zasaženým může být kdokoli z Vás a ani nebudete vědět jak… Číst vice »
Přesně z toho důvodu se dala k výluce Lipník nad Bečvou – Hranice na Moravě k deličníku kamera
Ne všude je stahovačka v místě kde se vlak rozjíždí. Zastavení na Bechyňce či Lipence je PHOF bez zasekání tranzitu, s nadějí že se občas povede spěchající převést NAD.
A jo, bez hákovnice by mohlo nějak fungovat tutlání
Zato ty ani nepoznáš rozdíl v pojmech návěstidlo vs.návěst.
Ale děkujeme za moudré rady zkušeného barda !
Je to návěstidlo a dává návěst. Co tam napsal špatně???
to nestačí, v úrovni této návěsti už má být stažený a v dolní poloze.
Jak moc je těžké, naučit ty rádoby strojvedoucí stahovat?
Jak je těžké udělat to tak, aby to nepřivádělo fíry do problémů?
V Česku nepredstavitelné.
Myslíte například nepoužívat jinou návěst než volno?
Asi obdobné jako učit tupé točvolanty respektovat blikající červenou na přejezdech a mnohatunový vlak. 😉
Točvolanti jsou mnohdy amatéři, ne všichni teda. Strojvedoucí jsou profíci všichni.
Ale děkujeme za ukázku, proč se to na železnici nikdy nezlepší.
No o tom dost pochybuju….
A proto největší průšvihy na těch přejezdech dělají profesionální řidiči. 😉
Několikrát se mi už stalo, že mi přejel v rychlosti 70 km/h autobus před čelem vlaku.
Zdravíme do Ústeckého kraje.
Profesionálové na železnici zapomněli zapnout PZZ, fíru poslali bez rozkazu. EC jelo 140 místo 10 km/h, 8 mrtvých, Nové Zámky.
Je ovšem možné, že odpovědný pracovník měl řidičák, stejně jako ti, kteří nastavili pracovní postupy bez kontrolní vazby.
A vy víte že neměl staženo a že to opravdu byla hákovnice?
Taky se vám vybavil ten obrázek s Homerem Simpsonem v jaderce s tabulí “3 dny bez havárie” za zády?
To je po dvacáté, cca?
Další úspěch české prasečnice v troleji. Prostě chrání trať před provozem vlaků.
spíš chrání pracující, před idioty za kniplem
My víme, že toto řešení nefunguje a fírové pravidelně zničí sběrač a troleje. Ale proč bychom to dělali jinak? #nikdysetojinaknedělalo Selhalo to 250x po 251 to možná vyjde.
Hlavne, když si muzeme umyt ruce, protoze chyba neni na nasi strane. #mynic
A jak??
Pan ministr opravdu nechce být znovu zvolen. Škoda. CCa rok zpět jsem myslel, že mu ten hlas dám.
v ochraně pracujících v blízkosti trakčního vedení ta ochrana funguje naopak skvěle – ale jen zbabělci mají neustále potřebu svalovat svoje chyby na někoho jiného
Přesně, zbabělci ze SŽ neumí udělat trolej pantografově sjízdnou, tak to hodí na někoho jiného.
Jeden chytrý pán v minulém století řekl něco, co se dokonale hodí pro tento případ:
„Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.“
Sebranka železnic v čele se Svobodou dělá vše proto aby cestující v tomhle úseku odradila od cesty vlakem
To dělá na celé síti, tohle je jen třešnička na dortu. Ono bohatě stačí, když naplánují výluku na hlavní trati a zároveň i na všech objízdných.
Viz cca týden zpátky. Výluka Libeň – Běchovice a zároveň Nymburk – Poděbrady (odb. Babín).
A čím vždycky SŽ potěší cestující úplně nejvíc, když přijíždí zpožděný vlak k nástupišti a přípojný vlak u toho samého nástupiště na vedlejší koleji dostane „volno“ (dovolující návěst), takže zpožděný vlak zastaví a přípojný vlak se rozjíždí pryč. Zažito v poslední době opakovaně.
Co k tomu dodat….výstižné….
No to je na vraždu 🧟😡