Koridor mezi Přerovem a Ostravou stál kvůli poruše trakčního vedení, vlaky nabraly mnohahodinová zpoždění

Porucha trakčního vedení u stanice Polom. Foto: Zdopravy.czPorucha trakčního vedení u stanice Polom. Foto: Zdopravy.cz

Obnovení provozu je aktuálně plánováno až ve 2 hodiny ráno.

88 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
veli.k

Musím říct, že tohle je děs. Minimálně na tranzitních koridorech prostě musí mít Správa železnic i dopravci scénáře pro řešení takovýchto situací, nemůže se čekat dvě hodiny na vyšetřovatele, hodinu na drážní hasiče, hodinu na dráteníky…

Janjenik

Nějaký nápad?

None

Neměl by strojvedoucí mít řidičák na autobus? Že by mezitím vozil lidí sem a tam?
Poruchy jsou tak časté, že je na čase mít připravené záložní převážení cestujících.

Bohouš

Nesmysly typu ..já všemu rozumím

Petrof

je dost odvážné a drzé obhajovat současné nefungovani železnice

Jiří Kocurek

Jakože za jiného režimu by se nehoda nestala?

Ondra

,,,a k tomu autobus do každé stanice / zastávky? 🙂

Martin Verner

Na plošiňák za každou soupravu, nejspíš…

Jiří Kocurek

A cestující si ho sami složí z vagonu na zem. Prostě si k němu stoupne 200 lidí a odnesou ho?

Martin Verner

A potom ho budou na střídačku tlačit. Padesát sedí vevnitř, padesát tlačí, dalších sto vyklusává bokem. Ušetří se i za pohonné hmoty.

Dusanh

Ve čtvrťáku na průmce jsme zjistili, že bychom dokázali převrátit Karosu – kantoři šli neco zařídit a šofér si odběhl na WC… Rozhoupali jsme ji do nadstandardních výšek 😀

Ondřej K.

Pane Sůra, a kdo tedy tu závadu způsobil?

veli.k

To nevím, ale je to u té Polomi za krátký čas na téže výluce už podruhé… Takže bez ohledu na to, kdo to způsobil, tohle se prostě nemůže stávat.

Petrof

ale zdejší nádražáci vám vysvětlí, že poruchy se stávají a že jsou dokonalí a bezchybní…

Jenisej

Pořád se neví, co, nebo kdo tento kolaps způsobil ? Ještě mě napadlo, opravdu nešlo Suchdol projíždět bez zastavení výběhem ?

Jenisej

A ten mínus je za co ? Za korektní otázku ?

Zdeněk

Za hloupý ruský nick

Péťa

Nešlo, v obou kolejích bylo v profilu směrové lano

PvvS

Včera lahoda. Přes 8 hodin trasa Ova- Brno.

None

Zrovna nedávno jsem přemýšlel jak toto vyřešit. Napadlo mě, že by ve vlaku mělo být víc typu vagónů. Například vagón s kinem. Cestujicimu by bylo jedno jak dlouho jede, jen by si dal další film. Další vagón by byl vodní. Vlak by stál někde v poli a cestující by to sledoval z vířivky. Zcela by tím odpadla nutnost dojet včas.
Bohužel by to neřešilo to, kdyby někdo někam chtěl dojet načas. To je bohužel průšvih. Tam asi žádná rada není. Snad jen vyhnout se vlaku.

Martin Verner

Další by mohl být něco na způsob hodinového hotelu; cestující, kteří by během zpoždění navázali romantický vztah, by jej mohli ihned povznést na vyšší úroveň. Knihovna, čítárna, kasino, vzduchovková střelnice…
Ale s těmi podivíny co by chtěli být někde včas, vám bohužel ani tohle nepomůže.

PvvS

Však byl několikahodinovej hotel. Prvně soukromý kupé ve vlaku a pak hala na nádraží..

Petrof

klasická neschopnost SŽ…

EC104

Aha další odborník na dopravu, asi neschopnost dopravců zajistit NAD na to je třeba Jančura odborník.

Petrof

SŽ má pořád někde poruchy, nekoncepční výluky…

Petr

Další odborník na zajišťování NAD. Jestli je neschopnost dopravců, že z jejich smluvních autobusových dopravců nikdo nemůže, a většině se nemůže ani dovolat, tak prosím💁‍♂️

Jiří Kocurek

Asi měl Jančura zajistit vydání interního přepdisu SŽ, který autobsákům nařídí ten telefon zvednout, když volá šéf, že mu volali z ČD*. A to i o víkendu, když autobusy jakznámo nejezdí.

*) A nezvednout v případě, že volá šéf, že mu volali od soukromníka. Aby byla absurdita dokonána.

Petr

Je vidět, že nemáte ponětí o tom, jak to vypadá a jak to funguje… Je logické že v této oblasti mají ČD mnohonásobně více smluvních autobusových dopravců než soukromí dopravci, takže je logické, že pro ČD je větší šance sehnat NAD, než pro soukromého dopravce (je jedno jakého), druhou věcí také je, jestli se toto vůbec pro soukromého dopravce vyplatí, kdyby měli s největší pravděpodobností nahradit celou zbylou trasu vlaku (třeba LeoExpress) což je 50 minut, a při troše logického počítání zjistíme, že to máme příjezd busu, i kdyby jenom za 30 minut, to už jsme ve 22:30, autobus odjíždí… Číst vice »

Bohouš

Poruchu odstraníte lusknutim prstu

Petrof

časté poruchy tolerovat nelze

Zdeněk

Tady nemůžete napsat nic negativního na tu Sebranku železnic….

Petrof

nádražáci jsou přece bezchybní a dokonalí…. podle jejich úvahy cesta Praha-Ostrava 8h je úplně v pořádku 😀

J.K.

Nebylo by lepší proplácet lidem taxi automaticky?

Nechat lidi tvrdnout relativně nedaleko od cíle je blbost…

Petrof

nejen taxi, veškeré náklady a újmu kterou lidem způsobí…

Jan Kovář

Vážený pane Sůra, přestaňte laskavě obviňovat ze všeho Správu železnic a ještě k tomu psát debilní a rádobyvtipné bulvární narážky na konec. Železnici nerozumíte, to že jste psal do Mladé fronty a teď máte dopravní web, ještě neznamená, že tomu rozumíte. Jediné, co vám jde, je obviňovat Správu železnic ze všeho jen proto, že jste ješitný a vztahovačný a že pan Generální ředitel Svoboda opakovaně odmítl jít do Vašeho podcastu. Vážený pane Sůra, aby byl článek objektivní, laskavě doplňte, kdo závadu na trakčním vedení způsobil a další souvislosti. A mj. za tento chlív, co tu je, zejména z pohledu koordinace… Číst vice »

Gajda

Je pravda, že SŽ by aktuálně ještě nějakou dobu neměla termíny jako moderní železnice a podobně používat. A jejich postavení se k tomu co zavinili v době dávno minulý taky nebylo nejlepší. Tak si sami nabíhají právě na takovéto reakce.

Jan Kovář

Při stejné logice by RegioJet měl chodit kanálem a nevydávat tiskovou zprávu o nejvyšších tržbách v historii.

DS63

Tak, a máš BAN kamaráde !

Martin OVA

Shodneme se, že na železnici je chlív. Jako cestujícímu je fuk, jestli za to může ministr, nebo někdo jiný. Pořád mám dojem, že smyslem toho chlívu je dostat co nejvíce lidí do aut, nebo autobusů. Často jezdím vlakem z OVY do Beskyd. Min. jednou za 14 dní výluka a změna jízdních řádů, kdy vlaky odjíždějí dříve.Musím se před každou jízdou dívat do IDOSu, jak to vlastně jede. Chlív. Už raději hledám spojení autobusem, pokud jede. Ten jezdí včas.
A p. Sůra dělá práci výborně. Až budete mít svůj dopravní web, můžete kritizovat jiné. Podle přísloví, kdo nic nedělá, nic nezkazí….

J.K.

Ta událost samotná vám nevadí, to je na dráze normální? Problém je článek o ní a narážka na SŽ?

Radomil

Nejsem fanousek SZ ale to, ze p.Sura neumi delat novinarinu tak o tom nas presvedcuje kazdy den. Nadpisy clanku jak z BLESKU , odborne preslapy, absolutne neakceptovatelne vstupovani do diskuzi formou “ a moje mama rikala ,ze babicka dela nejlepsi buchty!” Jak nakej malej parchant… O forme chatovaci aplikace ani nemluve. Kde si kazdy pod anonymitou kyda hnuj jak se mu zachce. Tohle je doopravdy jeden z nejhorsich webu vubec. Absolutne neduveryhodny platek.

Šejdr

A který český zpravodajský web má v diskuzích uživatele s ověřenou identitou? Vím o jednom jediném: Novinky.cz, kde postupně mažou anonymní uživatele a ve finále chtějí mít v komentářích jen diskutéry ověřené přes bankovní identitu. Což je sice výborná záruka pravosti jména, ale taky to stojí nemalé peníze a nemůže si to dovolit každý web. Všechny ostatní zpravodajské weby, kde ještě zůstaly diskuze, mají více či méně anonymní diskutéry bez ověřené identity.

Jirka

Já myslím, že když někdo založí a provozuje svůj web nebo noviny, tak to dělá podle svého uvážení. Komu se to nelibí, tak to nemusí číst a diskutovat tam. Může si založit svůj web. Nikdo není dokonalý a cení se snaha o objektivní informace.

Tomáš 104

Můžete si založit svůj vlastní dopravní web, třeba „zvratkyodradomila.cz“.

R606Tatran

Liberecak Sura zablokoval viacero diskutujúcich.Mna za to,ze som zamindrákovaný kokot jako vy.

Apten

se divím,že ještě sledujete tento web,když je to podle vás bulvár.

Petr Cingr

Dobrý den, se zájmem jsem si přečetl Vaší reakci na článek. Na úvod podotýkám, že nerozumím železnici, na druhou stranu odjezd vlaku a příjezd do – pro mne – cílové stanice si umím přečíst či jinak dohledat. V posledních letech je běžným standardem, že dojet tzv. na čas se rovná sci-fi a je spíše běžným jevem zpoždění a to velice, velice často mnohahodinové. Už mi docela zvoní v uších neustále omluvy „… děkujeme za pochopení“. Pro mne jako uživatele je relevantní, abych byl včas tam, kde být potřebuji a za to i platím (ve finále je jedno – kdo spravuje… Číst vice »

Zdeněk

Jste fakt ubohý zastánce toho odpadu SŽ

Zdeněk

Sebranka železnic (SŽ) opět v akci. Kdy bude Svoboda jako etalon manažerské neschopnosti povolán k odpovědnosti za všechno to zlo?

Pišta

Jo a jinak tu poruchu zavinil Regiojet, ktery to tam udajne strhnul 2x (zrejme jel jeden po sude, a druhy do protivky po liche), ale to v clanku nebude, protoze to neudelaly ČD.

Jiří Kocurek

Údajně jo? Fíra zcela určitě udělal naschvál, jo?

Péťa

Byl jsem u toho a věřte mi že Regiojet to nezavinil ten to jenom dorazil, máslo na hlavě má někdo úplně jiný
Ale počkejte si na oficiální vyjádření.

asdfasdfasdf

Jo a ještě jedna poznámka. Úplně nějvětši chudáci jsou podle mě malé děti. Bylo mi opravdu nepříjmené sledovat kluka a holčičku v dětském kině v pednolínu několik hodin sledovat dětské kino, aby pak další hodinu čekali venku před stanicí, snažili se zabavit různým pobíhánám a pak následně dalšíách 40 minut trávili v autbusu do ostravy.

Organizace této mimořádnosti je podle mě mimořádně nepovedená.

Janjenik

Jo. To muselo být šílené pro děti. Celkově pro všechny, které nemohla rodina vyzvednout. Nedej bože, kdyz si měl přestupovat a jet dál….

Petrof

to je u mimořádné události klasika, vidíte jen neschopnost celé železnice…

Petr

Organizace se nepovedla, ale spíše ze strany Správy Železnic… Jel jsem spojem LE413 kde provoznímu dispečerovi dopravce hlásili asi ve 21:10 ze SŽ, že za 20 minut se to rozjede, že se už nic neděje a že je provoz obnoven.. Následně SŽ oznámila že mimořádnost potrvá do 2:15 a dopravci začali shánět autobusy.. Bohužel ne každý dopravce má tolik smluv s autobusovými dopravci jako České Dráhy, a proto části které se dovolá, tak je odmítnou (autobusoví dopravci) a druhá část jim to ani nezvedne.. toto je zase plus pro České Dráhy protože si dokázaly busy sehnat. Každopádně nás ve vlaku… Číst vice »

asdfasdfasdf

Je to fakt extrémě smutné. Obrovské množství lidí jelo (snažilo se) v pátek. Já jsem jel SC 515 což je jeden z prvních vlaků, který tam asi neprojel. Měli jsme být 20:41 ve svinově, místo toho jsem v 0:07 přijeli autobusem. Autobus byl jediný který jel. Původně byla mimořádnost pélánovaná do 22:00. Dorbá správa v cca 21:40 z GRAPU mimořádnost odstranila, takře jsem si myslel (i vlakový personál) že pojedeme, ale pak v cca 22:15 se tam objevilo, že to teda jako potrvá do 2:15. Chudáci jsou ale ti v těch dalších vlacích. Autobusem jsme z Polomi odjížděli v cca… Číst vice »

EC104

Ať žije Balkán…

David

Právě jedu tím posledním RegioJetem (98021) z Prahy, a teď… Teď jsem se to dozvěděl. Jakože… Sranda, no. Ve vlaku nám bylo řečeno defakto „Vážení cestující, omlouváme se, ale vlak zastavil ve stanici, kde z důvodu mimořádných událostí na trati, budeme stát minimálně hodinu…“ Tak jsem zvědav, co dále. Odklonové trasy se zde asi vůbec neřeší… Nevím, zda kvůli místa, že by žádná trasa poblíž nebyla? Nebo kvůli stanicím, které jsou v okolí (a dle JŘ by měly být obsluhovány? Nevím… Nechápu… 😀

Petr Šimral

Já odklonovou trať pro úsek Přerov – Ostrava v režimu jedné noci opravdu neznám…

David

Hm… Tak podle Grappu a SŽ je mimořádnost vyřešena. Vlaky ale i nadále stojí… Tak uvidíme. 🤔

David

Ale jo… Už to jezdí. 🥳

Jiří Kocurek

Z Hranic by se dalo dojet do Valmezu a pak? Jednokolejka, sežeňte ve Valmezu 5 naftových lokomotiv a 5 strojvedoucích v pátek večer. Případně Regishark dvojmo do Studénky, ale zase ti strojvedoucí?

David

Jo… Já se pak taky díval, že se to prostě fakt nijak nedá, no… Není prostě kudy.

Janjenik

Ano do valmezu. Ale doba, kdy byla v každé stanici záloha s nezávislou je dávno pryč. K tomu propustnost tě jednokolejky je slabá a pamatuju na mimořádnost v Prosenicích. Kdy se ten RegioJet kvůli délce musel rozpojovat na dva vlaky.
A jelikož RegioJet nesehnal ani NAD. Tak bylo jasné, že se bude čekat. Ještě že si kluci z OTV maknuli a zvládli to brzo opravit.

Jiří Kocurek

Jo, záloha s jednou nezávislou, takže by za 4 hodiny otočili 2 vlaky. A možná jednom 1 vlak, protože by ho museli rozdělit na dva.
To se oproti NAD fakt vyplatí, obzvlášť s 30 km dlouhou zajížďkou. Hlavně to té silnici natřít, aby nejel autobus ze Suchdola do Studénky celých 11 kilometrů.

Jan Kovář

Kolik lokomotiv?

PvvS

Dráťáci dorazili až za 2 hodiny…

Chleba Nakup

20:48 už jeli ze Studénky směrem na Suchdol. To je asi 40 minut po začátku MU.

PvvS

Ke strženýmu úseku dorazili 21.58

Martin 13

Ve valmezu měli strojvedoucí oslavu večer.tak Nido střízlivý by ani nebyl po ruce😃

Petrof

to je další problém této země, který nikdo neřeší, absence odklonovych tras

Igor

Já to vidím spíš, že ve dvě možná diesel loko a někdy v průběhu dne eletrika. Vypadá to dost hodně potrhaně.

David

To soudíš dle té fotky, která je přiložena k článku, jo? 🤔
Mne totiž nějak zarazilo, že je focena za dne, tak uvažuji, jestli to je vůbec z dneška/včerejška… 😂😂😂

VIZEK2442

Stejná fotka je i u článku že dne 11.11.22 v 11.55.

Petr

Jsem si malem ucvrknul u vety jak je sprava skvele rizena

Jiří Kocurek

A velmi optimistická, RJ 101023 stojí v Lipníku nad Bečvou a je u něj uvedeno:
následující stanice Ostrava-Svinov
pravidelný příjezd 00:34
předpokládaný příjezd 01:08

None

Tak to jsem rád, že jsem to stihl.
Už chápu, proč je taková snaha přejít na vodíkový pohon. Doteď jsem si myslel, že je to nějaký nesmysl, ale teď to podporují.
Konec trolejím nad českými kolejemi! Za neomezenou jízdu!

Jan Kovář

To asi ne.

Janjenik

Slušné.
20:00 – 02:00? (Zatím)
Jeden náhradní autobus.
Přetahy nereálné.
Tak si tak sedíš ve vlaku a doma budeš někdy k ránu.
Kdo pak odřídí ty mašiny? Když mašinfíra bude mít nucenou přestávku?

Petr Šimral

No, asi nikdo… 13 hodin řízení od nástupu na směnu je konečná a počítá se do toho i čumění na návěstidlo…

Janjenik

No právě. Dost mašinfírú z dálkových vlaků to bude mít jako druhou jízdu z Prahy na Moravu. Takže jim to nevyjde a dál nepojedou. Tohle je dost velký problém s lidma na palubě…..

Petr Šimral

A jestli budou řádně správní podle Vyhlášky, tak to třináctou hodinou zamknou a tím vypnou i topení do vozů…