Koridor mezi Přerovem a Ostravou stál kvůli poruše trakčního vedení, vlaky nabraly mnohahodinová zpoždění
Porucha trakčního vedení u stanice Polom. Foto: Zdopravy.cz
Obnovení provozu je aktuálně plánováno až ve 2 hodiny ráno.
Musím říct, že tohle je děs. Minimálně na tranzitních koridorech prostě musí mít Správa železnic i dopravci scénáře pro řešení takovýchto situací, nemůže se čekat dvě hodiny na vyšetřovatele, hodinu na drážní hasiče, hodinu na dráteníky…
Nějaký nápad?
Neměl by strojvedoucí mít řidičák na autobus? Že by mezitím vozil lidí sem a tam?
Poruchy jsou tak časté, že je na čase mít připravené záložní převážení cestujících.
Nesmysly typu ..já všemu rozumím
je dost odvážné a drzé obhajovat současné nefungovani železnice
Jakože za jiného režimu by se nehoda nestala?
,,,a k tomu autobus do každé stanice / zastávky? 🙂
Na plošiňák za každou soupravu, nejspíš…
A cestující si ho sami složí z vagonu na zem. Prostě si k němu stoupne 200 lidí a odnesou ho?
A potom ho budou na střídačku tlačit. Padesát sedí vevnitř, padesát tlačí, dalších sto vyklusává bokem. Ušetří se i za pohonné hmoty.
Ve čtvrťáku na průmce jsme zjistili, že bychom dokázali převrátit Karosu – kantoři šli neco zařídit a šofér si odběhl na WC… Rozhoupali jsme ji do nadstandardních výšek 😀
Pane Sůra, a kdo tedy tu závadu způsobil?
To nevím, ale je to u té Polomi za krátký čas na téže výluce už podruhé… Takže bez ohledu na to, kdo to způsobil, tohle se prostě nemůže stávat.
ale zdejší nádražáci vám vysvětlí, že poruchy se stávají a že jsou dokonalí a bezchybní…
Pořád se neví, co, nebo kdo tento kolaps způsobil ? Ještě mě napadlo, opravdu nešlo Suchdol projíždět bez zastavení výběhem ?
A ten mínus je za co ? Za korektní otázku ?
Za hloupý ruský nick
Nešlo, v obou kolejích bylo v profilu směrové lano
Včera lahoda. Přes 8 hodin trasa Ova- Brno.
Zrovna nedávno jsem přemýšlel jak toto vyřešit. Napadlo mě, že by ve vlaku mělo být víc typu vagónů. Například vagón s kinem. Cestujicimu by bylo jedno jak dlouho jede, jen by si dal další film. Další vagón by byl vodní. Vlak by stál někde v poli a cestující by to sledoval z vířivky. Zcela by tím odpadla nutnost dojet včas.
Bohužel by to neřešilo to, kdyby někdo někam chtěl dojet načas. To je bohužel průšvih. Tam asi žádná rada není. Snad jen vyhnout se vlaku.
Další by mohl být něco na způsob hodinového hotelu; cestující, kteří by během zpoždění navázali romantický vztah, by jej mohli ihned povznést na vyšší úroveň. Knihovna, čítárna, kasino, vzduchovková střelnice…
Ale s těmi podivíny co by chtěli být někde včas, vám bohužel ani tohle nepomůže.
Však byl několikahodinovej hotel. Prvně soukromý kupé ve vlaku a pak hala na nádraží..
klasická neschopnost SŽ…
Aha další odborník na dopravu, asi neschopnost dopravců zajistit NAD na to je třeba Jančura odborník.
SŽ má pořád někde poruchy, nekoncepční výluky…
Další odborník na zajišťování NAD. Jestli je neschopnost dopravců, že z jejich smluvních autobusových dopravců nikdo nemůže, a většině se nemůže ani dovolat, tak prosím💁♂️
Asi měl Jančura zajistit vydání interního přepdisu SŽ, který autobsákům nařídí ten telefon zvednout, když volá šéf, že mu volali z ČD*. A to i o víkendu, když autobusy jakznámo nejezdí.
*) A nezvednout v případě, že volá šéf, že mu volali od soukromníka. Aby byla absurdita dokonána.
Je vidět, že nemáte ponětí o tom, jak to vypadá a jak to funguje… Je logické že v této oblasti mají ČD mnohonásobně více smluvních autobusových dopravců než soukromí dopravci, takže je logické, že pro ČD je větší šance sehnat NAD, než pro soukromého dopravce (je jedno jakého), druhou věcí také je, jestli se toto vůbec pro soukromého dopravce vyplatí, kdyby měli s největší pravděpodobností nahradit celou zbylou trasu vlaku (třeba LeoExpress) což je 50 minut, a při troše logického počítání zjistíme, že to máme příjezd busu, i kdyby jenom za 30 minut, to už jsme ve 22:30, autobus odjíždí… Číst vice »
Poruchu odstraníte lusknutim prstu
časté poruchy tolerovat nelze
Tady nemůžete napsat nic negativního na tu Sebranku železnic….
nádražáci jsou přece bezchybní a dokonalí…. podle jejich úvahy cesta Praha-Ostrava 8h je úplně v pořádku 😀
Nebylo by lepší proplácet lidem taxi automaticky?
Nechat lidi tvrdnout relativně nedaleko od cíle je blbost…
nejen taxi, veškeré náklady a újmu kterou lidem způsobí…
Vážený pane Sůra, přestaňte laskavě obviňovat ze všeho Správu železnic a ještě k tomu psát debilní a rádobyvtipné bulvární narážky na konec. Železnici nerozumíte, to že jste psal do Mladé fronty a teď máte dopravní web, ještě neznamená, že tomu rozumíte. Jediné, co vám jde, je obviňovat Správu železnic ze všeho jen proto, že jste ješitný a vztahovačný a že pan Generální ředitel Svoboda opakovaně odmítl jít do Vašeho podcastu. Vážený pane Sůra, aby byl článek objektivní, laskavě doplňte, kdo závadu na trakčním vedení způsobil a další souvislosti. A mj. za tento chlív, co tu je, zejména z pohledu koordinace… Číst vice »
Je pravda, že SŽ by aktuálně ještě nějakou dobu neměla termíny jako moderní železnice a podobně používat. A jejich postavení se k tomu co zavinili v době dávno minulý taky nebylo nejlepší. Tak si sami nabíhají právě na takovéto reakce.
Při stejné logice by RegioJet měl chodit kanálem a nevydávat tiskovou zprávu o nejvyšších tržbách v historii.
Tak, a máš BAN kamaráde !
Nemám důvod vás blokovat, díky za váš názor. Naprosto respektujeme, že pan Svoboda nechce do podcastu a souvislost s tímto textem je nula. Jen nerozumím tomu, že si Za chlív může vedení Správy železnic, pokud se odmítlo vzepřít nařízení ministerstva. Když nesouhlasím se svým nadřízeným, případně je mi pro smích, odejdu. Tak jsem to udělal v MF DNES. Každopádně děkuji za konstatování toho, že na železnici je chlív.
Mohl bych prosím vidět nějaké důkazy o tom, jak kompetentní lidí upozorňovali a odmítali souběh výluk? A proč s tímto nešli veřejně ven, například přes odborové organizace?
Díky za odpověď, pane Kováři. Vidím, že v jiných vláknech už vesele diskutujete, ale zjevně odpovídáte jen na to, co se hodí.
Shodneme se, že na železnici je chlív. Jako cestujícímu je fuk, jestli za to může ministr, nebo někdo jiný. Pořád mám dojem, že smyslem toho chlívu je dostat co nejvíce lidí do aut, nebo autobusů. Často jezdím vlakem z OVY do Beskyd. Min. jednou za 14 dní výluka a změna jízdních řádů, kdy vlaky odjíždějí dříve.Musím se před každou jízdou dívat do IDOSu, jak to vlastně jede. Chlív. Už raději hledám spojení autobusem, pokud jede. Ten jezdí včas.
A p. Sůra dělá práci výborně. Až budete mít svůj dopravní web, můžete kritizovat jiné. Podle přísloví, kdo nic nedělá, nic nezkazí….
Ta událost samotná vám nevadí, to je na dráze normální? Problém je článek o ní a narážka na SŽ?
Nejsem fanousek SZ ale to, ze p.Sura neumi delat novinarinu tak o tom nas presvedcuje kazdy den. Nadpisy clanku jak z BLESKU , odborne preslapy, absolutne neakceptovatelne vstupovani do diskuzi formou “ a moje mama rikala ,ze babicka dela nejlepsi buchty!” Jak nakej malej parchant… O forme chatovaci aplikace ani nemluve. Kde si kazdy pod anonymitou kyda hnuj jak se mu zachce. Tohle je doopravdy jeden z nejhorsich webu vubec. Absolutne neduveryhodny platek.
Diky, tahle pobavila
A který český zpravodajský web má v diskuzích uživatele s ověřenou identitou? Vím o jednom jediném: Novinky.cz, kde postupně mažou anonymní uživatele a ve finále chtějí mít v komentářích jen diskutéry ověřené přes bankovní identitu. Což je sice výborná záruka pravosti jména, ale taky to stojí nemalé peníze a nemůže si to dovolit každý web. Všechny ostatní zpravodajské weby, kde ještě zůstaly diskuze, mají více či méně anonymní diskutéry bez ověřené identity.
Já myslím, že když někdo založí a provozuje svůj web nebo noviny, tak to dělá podle svého uvážení. Komu se to nelibí, tak to nemusí číst a diskutovat tam. Může si založit svůj web. Nikdo není dokonalý a cení se snaha o objektivní informace.
Můžete si založit svůj vlastní dopravní web, třeba „zvratkyodradomila.cz“.
Liberecak Sura zablokoval viacero diskutujúcich.Mna za to,ze som zamindrákovaný kokot jako vy.
se divím,že ještě sledujete tento web,když je to podle vás bulvár.
Dobrý den, se zájmem jsem si přečetl Vaší reakci na článek. Na úvod podotýkám, že nerozumím železnici, na druhou stranu odjezd vlaku a příjezd do – pro mne – cílové stanice si umím přečíst či jinak dohledat. V posledních letech je běžným standardem, že dojet tzv. na čas se rovná sci-fi a je spíše běžným jevem zpoždění a to velice, velice často mnohahodinové. Už mi docela zvoní v uších neustále omluvy „… děkujeme za pochopení“. Pro mne jako uživatele je relevantní, abych byl včas tam, kde být potřebuji a za to i platím (ve finále je jedno – kdo spravuje… Číst vice »
Jste fakt ubohý zastánce toho odpadu SŽ
Sebranka železnic (SŽ) opět v akci. Kdy bude Svoboda jako etalon manažerské neschopnosti povolán k odpovědnosti za všechno to zlo?
Jo a jinak tu poruchu zavinil Regiojet, ktery to tam udajne strhnul 2x (zrejme jel jeden po sude, a druhy do protivky po liche), ale to v clanku nebude, protoze to neudelaly ČD.
Údajně jo? Fíra zcela určitě udělal naschvál, jo?
V článku to bude, až nebudu muset použít slovo údajně.
Byl jsem u toho a věřte mi že Regiojet to nezavinil ten to jenom dorazil, máslo na hlavě má někdo úplně jiný
Ale počkejte si na oficiální vyjádření.
Jo a ještě jedna poznámka. Úplně nějvětši chudáci jsou podle mě malé děti. Bylo mi opravdu nepříjmené sledovat kluka a holčičku v dětském kině v pednolínu několik hodin sledovat dětské kino, aby pak další hodinu čekali venku před stanicí, snažili se zabavit různým pobíhánám a pak následně dalšíách 40 minut trávili v autbusu do ostravy.
Organizace této mimořádnosti je podle mě mimořádně nepovedená.
Jo. To muselo být šílené pro děti. Celkově pro všechny, které nemohla rodina vyzvednout. Nedej bože, kdyz si měl přestupovat a jet dál….
to je u mimořádné události klasika, vidíte jen neschopnost celé železnice…
Organizace se nepovedla, ale spíše ze strany Správy Železnic… Jel jsem spojem LE413 kde provoznímu dispečerovi dopravce hlásili asi ve 21:10 ze SŽ, že za 20 minut se to rozjede, že se už nic neděje a že je provoz obnoven.. Následně SŽ oznámila že mimořádnost potrvá do 2:15 a dopravci začali shánět autobusy.. Bohužel ne každý dopravce má tolik smluv s autobusovými dopravci jako České Dráhy, a proto části které se dovolá, tak je odmítnou (autobusoví dopravci) a druhá část jim to ani nezvedne.. toto je zase plus pro České Dráhy protože si dokázaly busy sehnat. Každopádně nás ve vlaku… Číst vice »
Je to fakt extrémě smutné. Obrovské množství lidí jelo (snažilo se) v pátek. Já jsem jel SC 515 což je jeden z prvních vlaků, který tam asi neprojel. Měli jsme být 20:41 ve svinově, místo toho jsem v 0:07 přijeli autobusem. Autobus byl jediný který jel. Původně byla mimořádnost pélánovaná do 22:00. Dorbá správa v cca 21:40 z GRAPU mimořádnost odstranila, takře jsem si myslel (i vlakový personál) že pojedeme, ale pak v cca 22:15 se tam objevilo, že to teda jako potrvá do 2:15. Chudáci jsou ale ti v těch dalších vlacích. Autobusem jsme z Polomi odjížděli v cca… Číst vice »
Ať žije Balkán…
Právě jedu tím posledním RegioJetem (98021) z Prahy, a teď… Teď jsem se to dozvěděl. Jakože… Sranda, no. Ve vlaku nám bylo řečeno defakto „Vážení cestující, omlouváme se, ale vlak zastavil ve stanici, kde z důvodu mimořádných událostí na trati, budeme stát minimálně hodinu…“ Tak jsem zvědav, co dále. Odklonové trasy se zde asi vůbec neřeší… Nevím, zda kvůli místa, že by žádná trasa poblíž nebyla? Nebo kvůli stanicím, které jsou v okolí (a dle JŘ by měly být obsluhovány? Nevím… Nechápu… 😀
Já odklonovou trať pro úsek Přerov – Ostrava v režimu jedné noci opravdu neznám…
Hm… Tak podle Grappu a SŽ je mimořádnost vyřešena. Vlaky ale i nadále stojí… Tak uvidíme. 🤔
Ale jo… Už to jezdí. 🥳
Z Hranic by se dalo dojet do Valmezu a pak? Jednokolejka, sežeňte ve Valmezu 5 naftových lokomotiv a 5 strojvedoucích v pátek večer. Případně Regishark dvojmo do Studénky, ale zase ti strojvedoucí?
Jo… Já se pak taky díval, že se to prostě fakt nijak nedá, no… Není prostě kudy.
Ano do valmezu. Ale doba, kdy byla v každé stanici záloha s nezávislou je dávno pryč. K tomu propustnost tě jednokolejky je slabá a pamatuju na mimořádnost v Prosenicích. Kdy se ten RegioJet kvůli délce musel rozpojovat na dva vlaky.
A jelikož RegioJet nesehnal ani NAD. Tak bylo jasné, že se bude čekat. Ještě že si kluci z OTV maknuli a zvládli to brzo opravit.
Jo, záloha s jednou nezávislou, takže by za 4 hodiny otočili 2 vlaky. A možná jednom 1 vlak, protože by ho museli rozdělit na dva.
To se oproti NAD fakt vyplatí, obzvlášť s 30 km dlouhou zajížďkou. Hlavně to té silnici natřít, aby nejel autobus ze Suchdola do Studénky celých 11 kilometrů.
Kolik lokomotiv?
Dráťáci dorazili až za 2 hodiny…
20:48 už jeli ze Studénky směrem na Suchdol. To je asi 40 minut po začátku MU.
Ke strženýmu úseku dorazili 21.58
Ve valmezu měli strojvedoucí oslavu večer.tak Nido střízlivý by ani nebyl po ruce😃
to je další problém této země, který nikdo neřeší, absence odklonovych tras
Já to vidím spíš, že ve dvě možná diesel loko a někdy v průběhu dne eletrika. Vypadá to dost hodně potrhaně.
To soudíš dle té fotky, která je přiložena k článku, jo? 🤔
Mne totiž nějak zarazilo, že je focena za dne, tak uvažuji, jestli to je vůbec z dneška/včerejška… 😂😂😂
Stejná fotka je i u článku že dne 11.11.22 v 11.55.
Jsem si malem ucvrknul u vety jak je sprava skvele rizena
A velmi optimistická, RJ 101023 stojí v Lipníku nad Bečvou a je u něj uvedeno:
následující stanice Ostrava-Svinov
pravidelný příjezd 00:34
předpokládaný příjezd 01:08
Tak to jsem rád, že jsem to stihl.
Už chápu, proč je taková snaha přejít na vodíkový pohon. Doteď jsem si myslel, že je to nějaký nesmysl, ale teď to podporují.
Konec trolejím nad českými kolejemi! Za neomezenou jízdu!
To asi ne.
Slušné.
20:00 – 02:00? (Zatím)
Jeden náhradní autobus.
Přetahy nereálné.
Tak si tak sedíš ve vlaku a doma budeš někdy k ránu.
Kdo pak odřídí ty mašiny? Když mašinfíra bude mít nucenou přestávku?
No, asi nikdo… 13 hodin řízení od nástupu na směnu je konečná a počítá se do toho i čumění na návěstidlo…
No právě. Dost mašinfírú z dálkových vlaků to bude mít jako druhou jízdu z Prahy na Moravu. Takže jim to nevyjde a dál nepojedou. Tohle je dost velký problém s lidma na palubě…..
A jestli budou řádně správní podle Vyhlášky, tak to třináctou hodinou zamknou a tím vypnou i topení do vozů…