Koridor mezi Prahou a Kolínem stál kvůli poruše zabezpečovacího zařízení
Pendolino mezi Českým Brodem a Úvaly. Foto: České dráhy

Část dálkových vlaků uvízla před stanicí Český Brod a musela čekat na obnovení provozu.
Část dálkových vlaků uvízla před stanicí Český Brod a musela čekat na obnovení provozu.
Nikdo zde neví, co bylo příčinou té poruchy ZZ, ale hlavně že všichni tu jsou „chytří“.
Souhlasím s vámi
Nechtělo by to další prémie 600 tisíc pro Svobodu a spol. zato že to tak skvěle funguje?
Mě to zastihlo v Nymburce, kdy jsme nabrali jako S2, 20 minutové zpoždění. Ve vlaku opakovaně hlásili, že je to z důvodu výluky na trati.
To zas pojedeme příště s dětmi pendolinem, abychom byli v Praze rychle. 86 minut zpoždění. Otázka na zasvěcenější. Jak velký je problém jet s pendolinem z Poříčan zpět do Kolína a odklonem přes Nymburk?
AŽD opravovalo náhradní zdroj zab. zař. od včera. Dneska ráno a dopoledne probíhaly nějaké úpravy a bohužel došlo k přepětí v releovce, nastala fialová smrt, nebylo to jen o opětovném nahození. Dokonce se zamykalo úvalské zhlaví aby se dalo jezdit. Holt se někdy nezdaří.
Ale tak já se divím , že to obnovili tak rychle… Je sobota, příplatky, komplikace… Já bych to vypnul až do pondělí, však co ne? Možná by se ty lidi konečně povedlo vyhnat z vlaků, a poslední vlečkaři by konečně přestali otravovat a taky si koupili kamion. A pak už by nám ty excely na kapacity vyšly konečně mnohem lepe…. A ani to ETCS by už nebylo potřeba, a v mnoha kancelářích by konečně zavládl klid a pohoda
Řekněte mi … k čemu …je Váš příspěvek? Co jste chtěl říci … co bylo nebo je podlle Vás špatně …?
Dokud byly u trati boudičky s obsluhou, tak se tohle nemohlo stát. Byly postupy, jak jezdit při poruše zabezpečovacího zařízení.
U boudiček s obsluhou se stávají horší věci než že vlak nemůže odjet.
V jedné takové boudičce seděla paní a ta si vzala bílý terč s černým orámováním, stoupla si k oddílovému návěstidlu a pustila vlak do obsazeného oddílu.
SŽ se správně rozhodla, že při poruše ZabZař se zastaví provoz a „postupy jak jezdit“ se kvůli bezpečnosti zrušili.
Díky bohu.
Já jsem pořád pro to, aby bylo popsáno, jak jezdit když…
U většiny oddílů na dvoukolejce by to mělo být „podle rozhledu“
Zato neznalost předpisů/nedůslednost při použití PN „na jopkách“ vyplňuje každoroční školení dopraváků novými příklady. I s popisem následných jevů, od vjetí na obsazenou až po řezání vexlů.
„Tetka z boudičky“ to zvorala jednou a fanatici do DOZ z toho žijí roky. 🙂
Jeden připomínaný případ, který skončil smrťákem, reálně se to stávalo víckrát. A nebyly tak podrobné logy.
Zneužívání PN je další věc, ale těžko dneska poslat vlaky plnou rychlostí.
a jaka byla kapacita pri boudickovem provozu?
Zářný příkad vašeho idealismu máte v Hustopečích. Na mašine byli postaru dokone dva.
Hustopece by som do toho uplne netahal. Situacia „explicitne viem, ze je problem a jazdim nestandardne“, a trva to par hodin, je nieco uplne ine, ako „ta oranzova je tam k tej zelenej vzdy, ale dnes na nej fakt zalezi, pretoze pruhy nesvietia“. Kalkulacia pripustneho rizika je na tych, co tomu rozumeju, a co sme sa rozhodli ze ako spolocnost akceptujeme – ani rozhodnutie jazdit, ani nejazdit, nie je a priori chybne.
Jenže ….“dnes tam ta oranžová pod zelenou byla bez dvou zelených pruhů“.
Chlapci to prostě zakovařili tím že namísto podle návěsti na trati jeli podle „barvičkovače“ … a tam to svítilo jako vždycky.
Ale páni strojvedoucí, ta úprava návěstění tam byla na základě požadavku vašeho „cechu“
No a preto existuje DI (a ekvivalentne organizacie v leteckej doprave a pod), ktorej az tak nezalezi na tom, kto presne co vo finale zkonil, ale v prvom rade ci je to nahodna chyba, alebo je tam aj nieco, co ten platok ementalu ovplyvnuje systematicky a nejakemu typu pruseru ide naproti. V konecnom dosledku zalezi na pravdepodobnostiach, ze niekto nieco tragicky pokazi, vynasobenych casom, po ktory dana situacia trva – a z tohoto pohladu su Hustopece uplne ina kategoria, ako nejake nudzove postupy. Tie samozrejme otvaraju priestor zasa svojmu typu omylov a je na expertoch, aby urcili, co je prijatelne… Číst vice »
Cechu nebo federace? To jsou dvě různé odborové organizace. Každopádně to byla blbost a kdo to požadoval, tak jako zástupce strojvedoucich nemá v odborech co dělat. Nebuďte slušnej a řekněte jméno toho z odborů, kdo to má na svědomí a tedy může i za tu nehodu.
Právě že „podle barvičkovače“ = na Mirelu 40, pokud neopsali víc. AVV v Elefantovi taky na mezikruží brzdí na 40(pokud se nezadá víc)
Postaru ne, byl to zácvik. A zatím jsou všichni strašně opatrní, dělat nějaké závěry.
Na všech moderních železničních provozech v západní Evropě, ale třeba i Japonsku, je běžné, že se při závažné poruše zastaví provoz, dokud se nezjistí přesná příčina a ta se neodstraní – místo aby to řešili lidé z boudiček. V takových zemích ale většinou k tomu mají kapacitní alternativní tratě, po kterých se to dá docela dobře objet.
Hodinu padesát zastavit úplmě a čekat na opravu a nabrat dvouhodinová zpoždění (co jede častěji, to odřeknout) nebo za dvě hodiny protáhnout jeden pár vlaků opatrnou jízdou 😀 jasně že to nemá smysl.
Ale co připravenost železnice na provoz za válečné či jiné situace.
Boudičky s obsluhou fungovaly i na trati z Tišnova nahoru na Křižanov a nezavěšené postrky se posílaly za nákladem do
obsazeného oddílu. Ještě se s tím chlubili, jací jsou frajeři. Než se stala nehoda u Říkonína, kde nákladní zůstal stát u návěsti a postrk do něj odzadu vlítnul. Vzápětí z protisměru do trosek vletěl expres. Pak se rychle zaváděl autoblok.
Co to melete? U Říkonína to nebyl žádný nezavěšený postrk. Byl to regulérní Lv nsl 900, který se vracel z Vlkova z postrku od vlaku 8907 zpět do Maloměřic.
A žádné „urychlené zavádění autobloku“ taky nenásledovalo, na trati HB – BO to trvalo ještě 12 let.
Na takovéto zprávy zde může mít redakce skoro i šablonu. „Na (koridorové) trati mezi .. a .. došlo k [poruše ZabZař | poruše trakčního vedení | pádu stromu | přejetí člověka ]. Událost se vyšetřuje, předpolkádané obnovení trati v .. (po jedné koleji a v .. po obou).
Můžou to zveřejnit i předem a je šance, že se to trefí.
Hlavně napsat že vlak přejel, vlak zabil. A nebo ještě lépe že strojvedoucí nezastavil před sebevrahem/autem na přejezdu.
Hm, čekal bych, že by to mohlo mít záložní zdroj , ale zjevně ne …
Přesně to mě udivuje také – asi zase někdo šetří na nepravém místě. A trochu mě udivuje, že si SŽ nehlídá průběžně průběh práce dodavatelských firem ani když jde nejspíš o v podstatě údržbu už jí běžně provozovaných zařízení. Ale třeba se mýlím a někdo to osvětlí podrobněji.
To zariadenie určite záložný zdroj má, dokonca sa pravidelne preskúšava. Čo sa týka kontroly, tak by som očakával, že tí čo sa v tom hrabali neboli žiadni pučmidráti najatí na rohu ulice, ale technici výrobcu daného zabezpečovacieho zariadenia, teda z logiky veci ľudia, ktorí by naopak mali kontrolovať zamestnancov SŽ.
Ale každému sa občas nezadarí.
Ano … nad jedním AZĎáken budou stát tři zabepečováci nebo energetici … takhle o víkendu dopoledne … však to zaplatíme z naší bezedné státní kasy …. že (?)
Což o to, ono to nejspíš záložní zdroj má. Ale když si na počítači rozbiju zdroj, tak mi UPSka není nic platná.
Tady taky přesně nevíme, co kde rozbili.
Servery s více zdroji existují. V mnoha průmyslových odvětvích je výpadek prostě nepřípustný.
A mohl bych ten nepřípustný výpadek vidět? Ano, existují servery s více zdroji, existují HA řešení ale 100% dostupnosti nikdy nikdo nedosáhne. Vždy je to kompromis mezi tím kolik procent jde tolerovat a kolik je k dispozici peněz.
Přesně tak … prostě mělo několik vlaků zpoždění, nic horšího se … s prominutím … nestalo
Při opravě zdroje externího výrobce, který již 20 let neexistuje došlo k rozkmitání a následnému přepětí a poškození komponentů na 24V rozvodu. S odstraněním pomohli pracovníci napříč postavením a funkcemi, bez ohledu na víkend. Prosím neplivejte na ně, když jste to neviděli…
No hej, ale keď sa hrabete v zariadení, ktorého úlohou je prepínať tie zdroje (ono nie je priamo v tom serveri, pretože to nie je klasický server a hlavne, k čomu je vám, že ide napájanie servera, keď sú návestidlá potme a výhybky môžete prestavovať leda ručne), a niečo sa vám podarí skaziť, dopadnete jak Baťa so sortimentom drevákovej obuvi…
Ono to přes záložní zdroj může jít. Problém je, když se přesekne kabel od záložního zdroje k zařízení.