obrazok-zdopravy

Koridor mezi Prahou a Kolínem stál kvůli poruše zabezpečovacího zařízení

Pendolino mezi Českým Brodem a Úvaly. Foto: České dráhyPendolino mezi Českým Brodem a Úvaly. Foto: České dráhy

Část dálkových vlaků uvízla před stanicí Český Brod a musela čekat na obnovení provozu.

Odebírat
Upozornit na
guest
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VýpravčíXY

Nikdo zde neví, co bylo příčinou té poruchy ZZ, ale hlavně že všichni tu jsou „chytří“.

Petr

Souhlasím s vámi

Původní Intercity

Nechtělo by to další prémie 600 tisíc pro Svobodu a spol. zato že to tak skvěle funguje?

Jeníček

Mě to zastihlo v Nymburce, kdy jsme nabrali jako S2, 20 minutové zpoždění. Ve vlaku opakovaně hlásili, že je to z důvodu výluky na trati.

Roman

To zas pojedeme příště s dětmi pendolinem, abychom byli v Praze rychle. 86 minut zpoždění. Otázka na zasvěcenější. Jak velký je problém jet s pendolinem z Poříčan zpět do Kolína a odklonem přes Nymburk?

Petr Frýdlant

AŽD opravovalo náhradní zdroj zab. zař. od včera. Dneska ráno a dopoledne probíhaly nějaké úpravy a bohužel došlo k přepětí v releovce, nastala fialová smrt, nebylo to jen o opětovném nahození. Dokonce se zamykalo úvalské zhlaví aby se dalo jezdit. Holt se někdy nezdaří.

T_t

Ale tak já se divím , že to obnovili tak rychle… Je sobota, příplatky, komplikace… Já bych to vypnul až do pondělí, však co ne? Možná by se ty lidi konečně povedlo vyhnat z vlaků, a poslední vlečkaři by konečně přestali otravovat a taky si koupili kamion. A pak už by nám ty excely na kapacity vyšly konečně mnohem lepe…. A ani to ETCS by už nebylo potřeba, a v mnoha kancelářích by konečně zavládl klid a pohoda

diem72

Řekněte mi … k čemu …je Váš příspěvek? Co jste chtěl říci … co bylo nebo je podlle Vás špatně …?

M 474 003

Dokud byly u trati boudičky s obsluhou, tak se tohle nemohlo stát. Byly postupy, jak jezdit při poruše zabezpečovacího zařízení.

Péťa

U boudiček s obsluhou se stávají horší věci než že vlak nemůže odjet.
V jedné takové boudičce seděla paní a ta si vzala bílý terč s černým orámováním, stoupla si k oddílovému návěstidlu a pustila vlak do obsazeného oddílu.
SŽ se správně rozhodla, že při poruše ZabZař se zastaví provoz a „postupy jak jezdit“ se kvůli bezpečnosti zrušili.
Díky bohu.

Leinad

Já jsem pořád pro to, aby bylo popsáno, jak jezdit když…
U většiny oddílů na dvoukolejce by to mělo být „podle rozhledu“

Vrána

Zato neznalost předpisů/nedůslednost při použití PN „na jopkách“ vyplňuje každoroční školení dopraváků novými příklady. I s popisem následných jevů, od vjetí na obsazenou až po řezání vexlů.

„Tetka z boudičky“ to zvorala jednou a fanatici do DOZ z toho žijí roky. 🙂

Leinad

Jeden připomínaný případ, který skončil smrťákem, reálně se to stávalo víckrát. A nebyly tak podrobné logy.
Zneužívání PN je další věc, ale těžko dneska poslat vlaky plnou rychlostí.

Air Traveller

a jaka byla kapacita pri boudickovem provozu?

N.N.

Zářný příkad vašeho idealismu máte v Hustopečích. Na mašine byli postaru dokone dva.

numo

Hustopece by som do toho uplne netahal. Situacia „explicitne viem, ze je problem a jazdim nestandardne“, a trva to par hodin, je nieco uplne ine, ako „ta oranzova je tam k tej zelenej vzdy, ale dnes na nej fakt zalezi, pretoze pruhy nesvietia“. Kalkulacia pripustneho rizika je na tych, co tomu rozumeju, a co sme sa rozhodli ze ako spolocnost akceptujeme – ani rozhodnutie jazdit, ani nejazdit, nie je a priori chybne.

diem72

Jenže ….“dnes tam ta oranžová pod zelenou byla bez dvou zelených pruhů“.
Chlapci to prostě zakovařili tím že namísto podle návěsti na trati jeli podle „barvičkovače“ … a tam to svítilo jako vždycky.
Ale páni strojvedoucí, ta úprava návěstění tam byla na základě požadavku vašeho „cechu“

numo

No a preto existuje DI (a ekvivalentne organizacie v leteckej doprave a pod), ktorej az tak nezalezi na tom, kto presne co vo finale zkonil, ale v prvom rade ci je to nahodna chyba, alebo je tam aj nieco, co ten platok ementalu ovplyvnuje systematicky a nejakemu typu pruseru ide naproti. V konecnom dosledku zalezi na pravdepodobnostiach, ze niekto nieco tragicky pokazi, vynasobenych casom, po ktory dana situacia trva – a z tohoto pohladu su Hustopece uplne ina kategoria, ako nejake nudzove postupy. Tie samozrejme otvaraju priestor zasa svojmu typu omylov a je na expertoch, aby urcili, co je prijatelne… Číst vice »

Vid

Cechu nebo federace? To jsou dvě různé odborové organizace. Každopádně to byla blbost a kdo to požadoval, tak jako zástupce strojvedoucich nemá v odborech co dělat. Nebuďte slušnej a řekněte jméno toho z odborů, kdo to má na svědomí a tedy může i za tu nehodu.

Leinad

Právě že „podle barvičkovače“ = na Mirelu 40, pokud neopsali víc. AVV v Elefantovi taky na mezikruží brzdí na 40(pokud se nezadá víc)

Zdendik

Postaru ne, byl to zácvik. A zatím jsou všichni strašně opatrní, dělat nějaké závěry.

Vašek H.

Na všech moderních železničních provozech v západní Evropě, ale třeba i Japonsku, je běžné, že se při závažné poruše zastaví provoz, dokud se nezjistí přesná příčina a ta se neodstraní – místo aby to řešili lidé z boudiček. V takových zemích ale většinou k tomu mají kapacitní alternativní tratě, po kterých se to dá docela dobře objet.

Leinad

Hodinu padesát zastavit úplmě a čekat na opravu a nabrat dvouhodinová zpoždění (co jede častěji, to odřeknout) nebo za dvě hodiny protáhnout jeden pár vlaků opatrnou jízdou 😀 jasně že to nemá smysl.
Ale co připravenost železnice na provoz za válečné či jiné situace.

Zdendik

Boudičky s obsluhou fungovaly i na trati z Tišnova nahoru na Křižanov a nezavěšené postrky se posílaly za nákladem do
obsazeného oddílu. Ještě se s tím chlubili, jací jsou frajeři. Než se stala nehoda u Říkonína, kde nákladní zůstal stát u návěsti a postrk do něj odzadu vlítnul. Vzápětí z protisměru do trosek vletěl expres. Pak se rychle zaváděl autoblok.

vbb

Co to melete? U Říkonína to nebyl žádný nezavěšený postrk. Byl to regulérní Lv nsl 900, který se vracel z Vlkova z postrku od vlaku 8907 zpět do Maloměřic.
A žádné „urychlené zavádění autobloku“ taky nenásledovalo, na trati HB – BO to trvalo ještě 12 let.

mgr.pavel

Na takovéto zprávy zde může mít redakce skoro i šablonu. „Na (koridorové) trati mezi .. a .. došlo k [poruše ZabZař | poruše trakčního vedení | pádu stromu | přejetí člověka ]. Událost se vyšetřuje, předpolkádané obnovení trati v .. (po jedné koleji a v .. po obou).

MajsterN

Můžou to zveřejnit i předem a je šance, že se to trefí.

Vašek H.

Hlavně napsat že vlak přejel, vlak zabil. A nebo ještě lépe že strojvedoucí nezastavil před sebevrahem/autem na přejezdu.

frank

Hm, čekal bych, že by to mohlo mít záložní zdroj , ale zjevně ne …

fipkař

Přesně to mě udivuje také – asi zase někdo šetří na nepravém místě. A trochu mě udivuje, že si SŽ nehlídá průběžně průběh práce dodavatelských firem ani když jde nejspíš o v podstatě údržbu už jí běžně provozovaných zařízení. Ale třeba se mýlím a někdo to osvětlí podrobněji.

asdf

To zariadenie určite záložný zdroj má, dokonca sa pravidelne preskúšava. Čo sa týka kontroly, tak by som očakával, že tí čo sa v tom hrabali neboli žiadni pučmidráti najatí na rohu ulice, ale technici výrobcu daného zabezpečovacieho zariadenia, teda z logiky veci ľudia, ktorí by naopak mali kontrolovať zamestnancov SŽ.

Ale každému sa občas nezadarí.

diem72

Ano … nad jedním AZĎáken budou stát tři zabepečováci nebo energetici … takhle o víkendu dopoledne … však to zaplatíme z naší bezedné státní kasy …. že (?)

Juraj

Což o to, ono to nejspíš záložní zdroj má. Ale když si na počítači rozbiju zdroj, tak mi UPSka není nic platná.
Tady taky přesně nevíme, co kde rozbili.

Kamui

Servery s více zdroji existují. V mnoha průmyslových odvětvích je výpadek prostě nepřípustný.

Stráťa

A mohl bych ten nepřípustný výpadek vidět? Ano, existují servery s více zdroji, existují HA řešení ale 100% dostupnosti nikdy nikdo nedosáhne. Vždy je to kompromis mezi tím kolik procent jde tolerovat a kolik je k dispozici peněz.

diem72

Přesně tak … prostě mělo několik vlaků zpoždění, nic horšího se … s prominutím … nestalo

stehlík

Při opravě zdroje externího výrobce, který již 20 let neexistuje došlo k rozkmitání a následnému přepětí a poškození komponentů na 24V rozvodu. S odstraněním pomohli pracovníci napříč postavením a funkcemi, bez ohledu na víkend. Prosím neplivejte na ně, když jste to neviděli…

asdf

No hej, ale keď sa hrabete v zariadení, ktorého úlohou je prepínať tie zdroje (ono nie je priamo v tom serveri, pretože to nie je klasický server a hlavne, k čomu je vám, že ide napájanie servera, keď sú návestidlá potme a výhybky môžete prestavovať leda ručne), a niečo sa vám podarí skaziť, dopadnete jak Baťa so sortimentom drevákovej obuvi…

noerf

Ono to přes záložní zdroj může jít. Problém je, když se přesekne kabel od záložního zdroje k zařízení.