Koridor mezi Prahou a Brnem opět blokoval spadlý strom. Na stejném místě jako v pátek
Letovice. Foto: Hasiči SŽ

Vlaky nejezdí mezi Březovou nad Svitavou a Letovicemi
Vlaky nejezdí mezi Březovou nad Svitavou a Letovicemi
V Chorvatsku na jednokolejce mají vysekaný pruh 20-30 metrů. U nás to nejde.
Je to strom, tak prostě spadne. Jednou tady, prostě jinde… Dokud to nikomu nebude vadit, budeme to tu tak mít.
Kolik vykolejení vlaků by bylo potřeba, aby se s tím začalo něco dělat? Zastavená doprava evidentně není důvod k nějakým akcím.
§7: ty problémy k tomu prostě patří
Jo soušku v tepelném čerpadle nespálíš.
Kdyby to nebylo suchý, tak to už pálit nesmíte…a drevi taky nějak vypadlo z CO2 neutrálních zdrojů. Takže asi už jen štěpkovač a kompostace. Kde se ten pokrok jen zastaví?
No a pak nám to padá na koleje, když se to nekrade. 😀
Dřevo plní (emise ze spalování se kompenzují zápornou emisí z LULUCF) a normální lidi si vždy dřevo usušili aby nedehtovalo, tak tady laskavě nešiřte bludy.
to by měl Kupka řešit. ochranné pásmo u trati. jen by pásky stříhal.
Jako že má vzít pilu a o víkendech kácet?
Lepší reklamu si už železnice udělat nemůže
Dostane to vlastník lesa k náhradě? Opravu, ztráty na provozu a ušlý zisk?
Proč by měl? Za provoz železnice zodpovídá SŽ, ne vlastník lesa. ČEZ Distribuce si zajišťuje kácení v ochranných pásmech vedení najatými firmami, ať se SŽ inspiruje.
Proč by měl? Protože to byl jeho strom, co způsobil škodu. To je přece jednoduchý.
Budete stejně přísný na traťovku, pokud ten strom rostl na pozemku Správy železnic? Podle všeho to nelze vyloučit, spíše naopak.
PS: Aby to bylo trestné, musel byste majiteli pozemku prokázat zavinění.
Pokud strom rostl na pozemku SŽ, tím hůř, ti si snad jsou vědomi možných následků. ČEPS si taky zajistila udržování pruhu okolo vedení, proč ne dráha? Tady navíc není potřeba holoseč, ale stačí udržovat výšku, která pádem neohrozí provoz (blíž trati nižší dřeviny).
A zavinění – pokud nemůžu zaručit bezpečnost, musím udržovat strom ve stavu, kdy nemůže uškodit. To, že na dráze „se to tak nikdy nedělalo“ není důvod. Ve městě to tak funguje. Na dráze asi není zájem. Dopravci asi málo řvou.
Mínusáři taky platí opravy auta ze svého, když je někdo nabourá?
Minusáři rozlišují hodinky a holínky, vy ne.
Tak ho zkuste zažalovat, v rozsudku vám vysvětlí že se mýlíte.
Ano, řeší se odkud strom spadl a komu patřil.
Skutečně to bylo stejné místo. V pátek to bylo mezi Skalicí nad Svitavou a Letovicemi (odpovídá tomu i fotografie – Letovice zastávka) a dnes mezi Letovicemi a Březovou.
Edit: Za slovo místo doplňte ?
Jiný traťový úsek přeci není „stejné místo“. U stejného místa bych předpokládal, že oba stromy rostly ve stejném lese, což není tento případ.
Dnes hodně fouká.
To byl jen takový „prd ve Stromovce“ a ne vítr.
SŽ nemá čas na zajištění bezpečnosti na tratích, musí bořit budovy a natahovat modrá zábradlí
….a starat se o svuj propagacni stanek na hlavnim nadrazi! 🙂 Ac do nej skoro nikdo nechodi. 🙂
A co ty konference o zářné budoucnosti naší železnice v Pardubicích? To je jako nic?
Zrovna včera jsem tam na Hlaváku jako šotouš postával (chtěl jsem si konečně zkusit nové vlaky na S61) a váhal zda tam jít, ale neodhodlal jsem se – vůbec nevím co bych tam dělal
Třeba ty stromy tam napadají náhodou.
*nepadají
silný vítr dnes
A opět, Dráha musí něco vydržet, a ne že bude problém u kdejaké soušky.
A neni to i ten samy strom? 🙂
Třeba ten strom jen hodili na stranu a zase jim tam spadl:)
Co na to Kryštof Nastoupil, oddělení Stromy u trati?
Čeká na švestky, harant jeden! Očesal, odjel, vykázal.
Myslím, že bydlí v Polžicích nebo Bezdružicích
Ať žije zákon o ochraně přírody a krajiny!
Problém není v zákonu 114/1992, ale ve správci infrastruktury, který zkrátka nekoná.
Ten strom se neobjevil u kolejí přes noc, dokonce před desítkami let bylo možné ten strom odstranit zahradními nůžkami zcela mimo vliv zákona o ochraně přírody a krajiny….
Tak jestli ten strom posledně jen postavili …😉
No nene. Kdy už manekýn poletí.
Dostane odměnu určitě
Pár švestiček na cestu?
Hladík má tak zajímavou přezdívku?