SŽ(DC): jsme tu a jdeme vykácet ochranné pásmo.
Majitel/úřad/ekologové: Ne.
SŽ(DC): Tak tady podepište papír, že přejímáte veškerou odpovědnost za škody vzniklé zelení, která by byla jinak vykácena, včetně minutového odškodnění cestujících za zpoždění.
Po pár exekucích, osobních bankrotech a insolvencích by to přešlo.
Ale já vím, že se to tak může napsat. Jen mě ten výraz evokoval nejčastější spojení. Pokud jste si všimli nenapsal jsem, že je to napsáno špatně. Nemusíte hned všichni každého chytat za slovo a snažit se ukázat, že jste chytřejší.
Naprosto zbytečné přerušení provozu a náklady na odstranění. Tyto stromy nemají podél koridorové trati co dělat. Ihned vykácet!!! Je to každý rok několikrát a SŽ na to kašle.
O nic nejde, máme krásnou trať přes Havlíčkův Brod, jejíž modernizace aktuálně probíhá. Stromy mohou růst vesele dál.
Pražec
2 dny
Energetici už dnes běžně kontrolují vedení pomocí dronů.
Je reálné natrénovat AI model, který by na záznamu z dronu označil stromy, které mají v úmyslu do roka a do dne spadnout?
V rámci DTMŽ probíhá laserové skenování a existují programy, které takové stromy poměrně snadno v laserovém mračnu detekují, osobně mi ale přijde že to mapují jen proto, že musí místo nějakého užitečného využití…
DTMŽ řeší hlavně infrastrukturu, ne až tak cizí porosty. Z dat vzniká prostorový digitální model popisu infrastruktury, což je zadání projektu. Nicméně i tato data porostů se budou zpracovávat.
Laserscanning sám na tento úkol opravdu nestačí. Je potřeba detekovat zdravotní stav těch stromů (a především jeho změny v kontextu ročního období), což znamená buď doplnění pravidelnými satelitními snímky v IR pásmu o dost velkém rozlišení (pod metr), nebo dost sofistikované UI.
Aplikace na detekci rizikových stromů je na SŽ každopádně ve vývoji.
Proč z dronu? Po tratích jezdí pravidelně vlaky, co třeba dát na lokomotivu kameru plus lidar a vyhodnotit natočeníý záznam? Resp. po tratích jezdí v pravidelných intervalech měřící vozy, které sledují stav kolejí, troleje, …
Drony vidí vše z jiného úhlu než měřící vozy. Nicméně i na některých z nich laserscan je a data se měří. Samotná data ale nestačí, je potřeba je zpracovat. Infrastruktura pro toto teprve vzniká.
To by spíš chtělo dron, který si to účinně právně vyříká se zákonem o ochraně přírody a krajiny. Bez toho si při úvahách o kácení absolutně neškrtneme.
Ano, je. Takové modely už ve světě existují. Vzhledem k prostorovému rozsahu tratí je však objem zpracovávaných dat obrovský, takže vše nastavit nějaký čas zabere.
Ok, soušku to asi i pozná. Ale občas to vzdá i na pohled zdravý strom a jako takový má problém poznat i dendrolog, když na něj půl hodiny čumí jak prase na prskavku.
Taková souška, kdysi jsme na 810tkach vozili pilu
Což o to, my taky. Ale stejně, když to bylo něco většího, tak se vlakvedoucí proběhl k nejbližšímu telefonu pro hasiče nebo lesníky.
Trakční vedení bohužel pilou neopravíte.
A takhle si tu žijem
Tak 13 pátek, to se dějou věci. Výhybky ale všechny fungujou
Koukněte se do kalendáře znovu
Na 13hod pátek potřebuju kalendář? Proč
Poněvadž jste napsal 13 pátek, a to moc smysl nedává… kapišto, doktore? 🤦♂️
To víš doktor
SŽ(DC): jsme tu a jdeme vykácet ochranné pásmo.
Majitel/úřad/ekologové: Ne.
SŽ(DC): Tak tady podepište papír, že přejímáte veškerou odpovědnost za škody vzniklé zelení, která by byla jinak vykácena, včetně minutového odškodnění cestujících za zpoždění.
Po pár exekucích, osobních bankrotech a insolvencích by to přešlo.
SŽ(DC): my se neptáme, my vám to oznamujeme
Prosim o citaci predpisu, ktery stanovuje povinnost bezstromí kolem drahy.
Zákon o dráhách. K tomu je v protikladu zákon o ochraně přírody a krajiny a lesní zákon.
Že si nádražáci něco na sílu někam prosadí, ještě neznamená, že je to slovo boží.
Jestli chcete znicit zeleznici, tak to takhle tlacte.
U Elektriky, plynu a ropy to jde. Proč ne u železnice?
Protože elektrika a plyn jsou pro všechny, možná mimo šotoušů, podstatně důležitější než železnice.
Rusko je 2 000 km na východ. Tam.by se vám líbilo. 😉
Každé rozhodnutí má své následky
Balda zase v akci?
Padlý? To jako padl za vlast?
Trošku si ty znalosti rodného jazyka doplňte.
Nepotřebuji. Díky já vím co znamená výraz padlý 😁
Asi špatně, když ho nechápete ve spojení „padlý strom“ .
Ona může být i padlá dívka – viz historické romány.
Ale já vím, že se to tak může napsat. Jen mě ten výraz evokoval nejčastější spojení. Pokud jste si všimli nenapsal jsem, že je to napsáno špatně. Nemusíte hned všichni každého chytat za slovo a snažit se ukázat, že jste chytřejší.
Však vás nikdo nenutil se v tom BĚŽNÉM spojení nesmyslně rýpat.
Zjevně nikoliv (ani po připomínce).
Padlý strom, padlý na hlavu, padlá děva, padlý voják…. Máme krásnou řeč, i když složitou 🙂
Máme taky padlí 😉
Copak padlí, ale jmelí!!
Nie, z Milešovky. A na hlavu!
Naprosto zbytečné přerušení provozu a náklady na odstranění. Tyto stromy nemají podél koridorové trati co dělat. Ihned vykácet!!! Je to každý rok několikrát a SŽ na to kašle.
O nic nejde, máme krásnou trať přes Havlíčkův Brod, jejíž modernizace aktuálně probíhá. Stromy mohou růst vesele dál.
Energetici už dnes běžně kontrolují vedení pomocí dronů.
Je reálné natrénovat AI model, který by na záznamu z dronu označil stromy, které mají v úmyslu do roka a do dne spadnout?
V rámci DTMŽ probíhá laserové skenování a existují programy, které takové stromy poměrně snadno v laserovém mračnu detekují, osobně mi ale přijde že to mapují jen proto, že musí místo nějakého užitečného využití…
DTMŽ řeší hlavně infrastrukturu, ne až tak cizí porosty. Z dat vzniká prostorový digitální model popisu infrastruktury, což je zadání projektu. Nicméně i tato data porostů se budou zpracovávat.
Laserscanning sám na tento úkol opravdu nestačí. Je potřeba detekovat zdravotní stav těch stromů (a především jeho změny v kontextu ročního období), což znamená buď doplnění pravidelnými satelitními snímky v IR pásmu o dost velkém rozlišení (pod metr), nebo dost sofistikované UI.
Aplikace na detekci rizikových stromů je na SŽ každopádně ve vývoji.
UI? Nemyslel jste spíš AI? A to zrovna ta dvě písmena jsou od sebe na klávesnici sakra daleko…
To víte, ti puristi.
Artificial inteligence (AI) -> Umělá inteligence (UI)
Nemyslím si, že problém je vyznačit. Problém bude legálně včas pokácet.
Dendrologický posudek => strom je nebezpečný, kácení se úřadu oznamuje zpětně.
Proč z dronu? Po tratích jezdí pravidelně vlaky, co třeba dát na lokomotivu kameru plus lidar a vyhodnotit natočeníý záznam? Resp. po tratích jezdí v pravidelných intervalech měřící vozy, které sledují stav kolejí, troleje, …
Drony vidí vše z jiného úhlu než měřící vozy. Nicméně i na některých z nich laserscan je a data se měří. Samotná data ale nestačí, je potřeba je zpracovat. Infrastruktura pro toto teprve vzniká.
To by spíš chtělo dron, který si to účinně právně vyříká se zákonem o ochraně přírody a krajiny. Bez toho si při úvahách o kácení absolutně neškrtneme.
Na suchý či poškozeny/nemocný strom toho moc nepotřebujete…jen člověk nesni být líný
Rizikový strom (zvláště soušku, ale i napadený apod.) lze skácet poměrně dobře, co se legislativy týče. Tratě neprochází žádným bezzásahovým územím.
Ano, je. Takové modely už ve světě existují. Vzhledem k prostorovému rozsahu tratí je však objem zpracovávaných dat obrovský, takže vše nastavit nějaký čas zabere.
Ok, soušku to asi i pozná. Ale občas to vzdá i na pohled zdravý strom a jako takový má problém poznat i dendrolog, když na něj půl hodiny čumí jak prase na prskavku.
Jak často se to stává, že spadne z celého lesa ten „na pohled zdravý?“
Připadá ti, že ty stromy chce někdo řešit? Padá to celý roky a nic se neděje.