Koridor Brno – Česká Třebová zastavil padlý strom

Letovice. Foto: Hasiči SŽLetovice. Foto: Hasiči SŽ

Dálkové vlaky jezdí odklonem přes Havlíčkův Brod nebo Olomouc.

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Taková souška, kdysi jsme na 810tkach vozili pilu

Petr Šimral

Což o to, my taky. Ale stejně, když to bylo něco většího, tak se vlakvedoucí proběhl k nejbližšímu telefonu pro hasiče nebo lesníky.

Jan

Trakční vedení bohužel pilou neopravíte.

Knížecí rada

A takhle si tu žijem

Kolejový doktor

Tak 13 pátek, to se dějou věci. Výhybky ale všechny fungujou

Honza

Koukněte se do kalendáře znovu

Kolejový doktor

Na 13hod pátek potřebuju kalendář? Proč

Ten, kdo ví…

Poněvadž jste napsal 13 pátek, a to moc smysl nedává… kapišto, doktore? 🤦‍♂️

Kolejový doktor

To víš doktor

Jan

SŽ(DC): jsme tu a jdeme vykácet ochranné pásmo.
Majitel/úřad/ekologové: Ne.
SŽ(DC): Tak tady podepište papír, že přejímáte veškerou odpovědnost za škody vzniklé zelení, která by byla jinak vykácena, včetně minutového odškodnění cestujících za zpoždění.

Po pár exekucích, osobních bankrotech a insolvencích by to přešlo.

Kamui

SŽ(DC): my se neptáme, my vám to oznamujeme

Gwann

Prosim o citaci predpisu, ktery stanovuje povinnost bezstromí kolem drahy.

Jaaa

Zákon o dráhách. K tomu je v protikladu zákon o ochraně přírody a krajiny a lesní zákon.

Že si nádražáci něco na sílu někam prosadí, ještě neznamená, že je to slovo boží.

Gwann

Jestli chcete znicit zeleznici, tak to takhle tlacte.

Jan

U Elektriky, plynu a ropy to jde. Proč ne u železnice?

Stráťa

Protože elektrika a plyn jsou pro všechny, možná mimo šotoušů, podstatně důležitější než železnice.

M19

Rusko je 2 000 km na východ. Tam.by se vám líbilo. 😉

Jan

Každé rozhodnutí má své následky

Karel.kub

Balda zase v akci?

Krchna

Padlý? To jako padl za vlast?

Ivan

Trošku si ty znalosti rodného jazyka doplňte.

Krchna

Nepotřebuji. Díky já vím co znamená výraz padlý 😁

Air Traveller

Asi špatně, když ho nechápete ve spojení „padlý strom“ .

Pavel Skládaný

Ona může být i padlá dívka – viz historické romány.

Krchna

Ale já vím, že se to tak může napsat. Jen mě ten výraz evokoval nejčastější spojení. Pokud jste si všimli nenapsal jsem, že je to napsáno špatně. Nemusíte hned všichni každého chytat za slovo a snažit se ukázat, že jste chytřejší.

Ivan

Však vás nikdo nenutil se v tom BĚŽNÉM spojení nesmyslně rýpat.

Ivan

Zjevně nikoliv (ani po připomínce).

Happy

Padlý strom, padlý na hlavu, padlá děva, padlý voják…. Máme krásnou řeč, i když složitou 🙂

Dusanh

Máme taky padlí 😉

Dornfelder

Copak padlí, ale jmelí!!

Jeffer

Nie, z Milešovky. A na hlavu!

liborzima

Naprosto zbytečné přerušení provozu a náklady na odstranění. Tyto stromy nemají podél koridorové trati co dělat. Ihned vykácet!!! Je to každý rok několikrát a SŽ na to kašle.

Pavel Skládaný

O nic nejde, máme krásnou trať přes Havlíčkův Brod, jejíž modernizace aktuálně probíhá. Stromy mohou růst vesele dál.

Pražec

Energetici už dnes běžně kontrolují vedení pomocí dronů.
Je reálné natrénovat AI model, který by na záznamu z dronu označil stromy, které mají v úmyslu do roka a do dne spadnout?

Karrl

V rámci DTMŽ probíhá laserové skenování a existují programy, které takové stromy poměrně snadno v laserovém mračnu detekují, osobně mi ale přijde že to mapují jen proto, že musí místo nějakého užitečného využití…

Jaaa

DTMŽ řeší hlavně infrastrukturu, ne až tak cizí porosty. Z dat vzniká prostorový digitální model popisu infrastruktury, což je zadání projektu. Nicméně i tato data porostů se budou zpracovávat.

Laserscanning sám na tento úkol opravdu nestačí. Je potřeba detekovat zdravotní stav těch stromů (a především jeho změny v kontextu ročního období), což znamená buď doplnění pravidelnými satelitními snímky v IR pásmu o dost velkém rozlišení (pod metr), nebo dost sofistikované UI.

Aplikace na detekci rizikových stromů je na SŽ každopádně ve vývoji.

MaT

UI? Nemyslel jste spíš AI? A to zrovna ta dvě písmena jsou od sebe na klávesnici sakra daleko…

Jan

To víte, ti puristi.
Artificial inteligence (AI) -> Umělá inteligence (UI)

Jan

Nemyslím si, že problém je vyznačit. Problém bude legálně včas pokácet.

Leinad

Dendrologický posudek => strom je nebezpečný, kácení se úřadu oznamuje zpětně.

Dusmor

Proč z dronu? Po tratích jezdí pravidelně vlaky, co třeba dát na lokomotivu kameru plus lidar a vyhodnotit natočeníý záznam? Resp. po tratích jezdí v pravidelných intervalech měřící vozy, které sledují stav kolejí, troleje, …

Jaaa

Drony vidí vše z jiného úhlu než měřící vozy. Nicméně i na některých z nich laserscan je a data se měří. Samotná data ale nestačí, je potřeba je zpracovat. Infrastruktura pro toto teprve vzniká.

Pavel Skládaný

To by spíš chtělo dron, který si to účinně právně vyříká se zákonem o ochraně přírody a krajiny. Bez toho si při úvahách o kácení absolutně neškrtneme.

František

Na suchý či poškozeny/nemocný strom toho moc nepotřebujete…jen člověk nesni být líný

Jaaa

Rizikový strom (zvláště soušku, ale i napadený apod.) lze skácet poměrně dobře, co se legislativy týče. Tratě neprochází žádným bezzásahovým územím.

Jaaa

Ano, je. Takové modely už ve světě existují. Vzhledem k prostorovému rozsahu tratí je však objem zpracovávaných dat obrovský, takže vše nastavit nějaký čas zabere.

Dejf

Ok, soušku to asi i pozná. Ale občas to vzdá i na pohled zdravý strom a jako takový má problém poznat i dendrolog, když na něj půl hodiny čumí jak prase na prskavku.

Leinad

Jak často se to stává, že spadne z celého lesa ten „na pohled zdravý?“

none

Připadá ti, že ty stromy chce někdo řešit? Padá to celý roky a nic se neděje.