Korean Air se vrátil do Prahy. Přepraví české olympioniky do Pekingu
Airbus A330-300 Korean Air. Foto: lasta29/ Flickr.com
Obnovení pravidelné linky Korean Air mezi Prahou a Soulem se zatím neplánuje.
Obnovení pravidelné linky Korean Air mezi Prahou a Soulem se zatím neplánuje.
Škoda že Smart zrušil 787, teď nám tu léta LOT a Korean…
Další promyšlený krok veksláka 😀
Přeprava za dvacet míčů?!?
Je v tom i cargo, lyžař ani hokejista se do palubního zavazadla neposkládá.
Kocourkov. Vlk se nažral a politická koza zůstala celá. Za tohle gesto zaplatíme 20 mega. Navenek neschvalujeme a raději zacálujeme. Je to k smíchu jak se dá řešit zahraniční politika vůči Číně.
Jde o postoj státu v jednotné zahraniční politice. Stát neschvaluje a ČOV schvaluje? Jak vypadáme před světem 😄. Takže co jsme? Hot nebo Čehí? Je to jen alibismus a bohužel gesto, které vysílá důkaz o nejednotnosti a chaosu. Olympijské hry v Pekingu se neměly vůbec konat a velkým dílem se na tom co se děje nese i Mezinárodní olympijský výbor, který dal zelenou státu který je kontraverzní v mnoha politických aspektech, ale nebyl schopen z vypočítavosti říct rozhodné NE pořádání OH.
To by se OH nemohly konat už mnohokrát v minulosti. Stejně jako by se nesměl konat nejbližší světový fotbalový šampionát… Bojkotování i sportovci už OH také zažily. Na světové politice to nic nezměnilo, zato mnoho sportovců přišlo o vrchol své kariéry (ačkoli zas jiní, ne tak špičkoví, díky tomu naopak na medaile dosáhli, když jim ubyla konkurence). Tedy – bojkot ze strany politické reprezentace je politický signál, ovšem sportovci se do toho netahají (alespoň v civilizovaných zemích), ti jedou bojovat v rámci pravidel fair play. A náklady jsou samozřejmě řádově úplně jinde než nějakých 20 mega za speciální lety, i… Číst vice »
Nešlo je poslat pravidelnou linkou s Emirates via Dubai?
Určitě šlo. Jenže nechat olympioniky před odletem pár dnů v karanténě je vlastně docela dobrý nápad. A pak je poslat na pravidelnou linku už nikoliv.
Mohli dopadnout jak Hikaru, který letěl do Polska na šachový šampionát a cestou v letadle chytil COVID, až je očkovaný: Diskvalifikace.
oprava: „ač je očkovaný“
S Emirates asi ne, ty myslím nejsou na Čínou schváleném seznamu aerolinek, kterými se smí letět na olympiádu. Nebo aspoň nebyly, v čase se to mění… Šlo by to třeba s Qatarem s přestupem v Dauhá. Má to ale jeden problém. Pokud bude v Číně na letišti někdo z jakéhokoliv letadla pozitivně testován, jdou do karantény i ti co seděli vedle něj, 2 sedačky před ním a 2 sedačky za ním, takže dalších 6 lidí… To je taková ruská ruleta…
Mohli nám tu poslat registraci HL7701, bývalá OK-YBA. To by bylo stylové 🙂
Taky jsem na to hned myslel
No to je ekologie a uhlikova stopa.
Než aby vzali letadlo Čsa a leteli tak přiletí letadlo z koree prázdné. Vezme tu naši výpravu do číny pak do koree zase prazdne. A zpátky v opacnem pořadí. No proč neobjednali třeba letadlo z australie nebo z marsu aby to mělo lepší stopu
Proč nevzali letadlo ČSA? Inu proto, že žádné, které by to dalo na jeden zátah, jaksi ČSA ve flotile nemají. Muselo by být minimálně jedno mezipřistání. No a i když ta vytíženost flotily není momentálně bůhvíjaká, těžko by tam mohlo zůstat celou dobu olympiády a muselo by se mezitím vrátit do Prahy.
A vy si myslíte pane Stanislave, že charterový(speciální) let vypravený z Prahy s olympioniky, by neletěl zpáteční cestu prázdný??? Jak byste to chtěl udělat jinak???
Pan Stanislav je odtržený od reality a klidně by ho tam nechal nějaký ten týden parkovat. Nehledě na to že pro dvoukusovou flotilu ČSA by to byl významný výpadek. 🙂
Takže byste radši, kdyby ČSA řadu let provozovaly letadlo o dost větší, než jaký na svý linky potřebujou, jen proto, aby tohle mohly jednou za x let zajistit? To by bylo z hlediska uhlíkový stopy nejspíš ještě o dost horší. Jo, zdanit letecký palivo tak, aby cena létání odpovídala působeným externalitám by rozhodně nebylo od věci. A bylo by pravděpodobnější, že nejlepší nabídka v takovémto případě nebude zahrnovat tolik režijních letů naprázdno. Ale je dobrý brát věci v kontextu a rozlišovat skutečný dopady. Který hodně závisej i na tom, jestli jde o jednorázovku jednou za čas, nebo pravidelnou, třeba i… Číst vice »
Nemluvě o tom, že zrovna Korea je od Pekingu docela blízko, takže pokud to musí být charter, kterej poletí vždycky jednu cestu prázdnej (což je v době pandemie logický), je Korea logická a úsporná volba. Jo, asi by se dalo ještě trošku ušetřit, být to letadlo bázovaný někde v Mnichově, Vídni nebo Berlíně, ale byla by to úspora v porovnání s rozsahem tý cesty zanedbatelná.
Hlavně uhlíkovou stopu, zelenej aktivista až něco horšího se ozval:-(
Letadlo ČSA by olympioniky pravděpodobně do Číny nepřepravilo. Čína má pro dopravu cizinců na olympiádu velmi striktní pravidla, předem schválené aerolinky, v případě přestupů předem schválená přestupní letiště. Tak jednoduché to prostě u téhle olympiády není. A ano, nabízí se, proč neletí s nějakou evropskou aerolinkou, ale asi proto, že buď nemá schválení od Číny nebo nabídla vyšší cenu. A stejně by se to letadlo vracelo do Evropy prázdné.
A to si jako myslíte, že to letadlo sem poletí prázdné? V dnešní době, kdy je pro každou aerolinii zajímavější cargo, které se vyplatí i bez lidí na palubě? Druhá věc je, že ČSA ani Smartwings nemá letadlo, které by tam doletělo. Další věc je kapacita. Myslím, že bych to nechal na lidech, kteří tomu rozumí a nezabýval se kravinami.
To letadlo prázdné nepřiletělo, přivezlo cargo
„Má kapacitu celkem 2 míst ve dvou třídách“…Tak to kvuli 2 mistum nemuseli letet tak velkym letadlem, ne?
že bychom letěli s manželkou odděleně?? Sen 😀
Letoun má kapacitu celkem 2 míst ve dvou třídách. Jeden v Business a jeden v economy? 😀 Kolikrát tím poletí sem a tam, aby všechny přepravili? 😀
Krásný překlep, který pobavil…
Jedno místo pro kapitána, druhé pro prvního důstojníka 😀