Pokud by k tomu mělo dojít, tak si dovedu představit, že by jej soukromá firma chtěla převzít jedině komplet, tedy i s exponáty.
Můžete těžko chtít, aby soukromá firma fungovala jen jako pouhý dodavatel baráku na uskladnění cizího majetku.
Tak to jsem nevěděl, omlouvám se vám i ostatním za zavádějící formulaci v předchozím příspěvku.
Odhaduji, že až se podaří současnému vlastníkovi (od 2013) „nadechnout“, tak se k odkazu předků rád přihlásí.
Přečetl jsem si, jaké kotrmelce tato firma v období 1989 – 2013 prožila a klobouk dolů, že to přežila a vše, co bylo nesmyslně rozděleno, se podařilo navrátit do funkčního celku. Posledních 10 let se firmě Tatra Truck a.s.v rámci Promet Group vcelku úspěšně daří. https://www.prometgroup.eu/nase-spolecnosti
Oni z těch peněz neplatí daně? To byste měl ohlásit. A hlavně Moravskoslezský kraj je velmi bohatý a neví co z penězi, když si kupuje vodíkové vlaky za miliardy.
Pochybuji, že taková firma mimo povinných odvodů ze zaměstnanců a nějakého DPH cokoliv platí.
A při těch miliardách, které od státu inkasuje, by ty daně byly drobné.
Já jen vidím, že z našich peněz si pro sebe kupují další a další majetky.
Očekávám, že dostanou i Liberty v Ostravě a ještě jim to stát (tedy jeho občané) oddluží.
Podnik ma v majetku pomerne velke mnozstvi historickych vozidel. Tyto se dari v posledni dobe i renovovat z vlastnich zdroju. Vzpomente si treba i na Slovenskou strelu. Byt velkou cast tvorila dotace EU (80 mil.), zbytek (dalsich temer 40 mil.) dofinancovala Tatra.
Ano, stát něco chce, ať za to zaplatí. Pokud máte pocit, že stát za svoje peníze dostal -nic- tak chyba není rozhodně není jen v samotné existenci dodavatele.
Hmm, kliknul jsem si na váš odkaz a druhým kliknutím si ho ještě zvětšil…
Zajisté budete schopný odpovědět mé tři naivní dotazy:
– co vlastně je a jakou funkci má ten „skokanský můstek“ nalevo od rozpadajícího se schodiště?
– proč je zábradlí proti němu skloněné pod úhlem 45°?
– proč je hlavní vchod (dvoukřídlé posuvné dveře) trvale uzavřený?
Budova protější „Obecné školy“, která pochází z roku 1911 a stojí naproti vámi obhajovanému objektu, má architektonickou hodnotu. Škoda, že žáci ZŠ si musejí ničit vkus denodenním pohledem na ten objekt naproti. https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=1835888&pid=104509488&newest=0&yaw=0.684&fov=1.571&pitch=-0.230&x=18.1440458&y=49.5999201&ds=1&z=19&ovl=8
Obchodní centra. Tak to jste mne pobavil. Ty dnešní krabice Tesca, Lidlu apod vám zřejmě přijdou estetičtější. A mimochodem – ano, je to z roku 1997, ale ony se stavby opravdu nebourají každých 30 let, aby byly zrovna „in“ podle toho, co zrovna letí. A dějiny kvalitní architektury opravdu nezačínají až vaším narozením.
To, že se dnes stavějí krabice supermarketů, bohužel nestačí na to, aby třeba tohle muzeum získalo na kráse. Ano, v 80. a 90. letech se takhle stavělo, ale snad žádná jiná architektura nezastarala tak rychle. Řada staveb posiluje časem svůj výraz a kouzlo, ale tady to nějak nefunguje.
Jde o třetí nejstarší existující automobilku na světě (od roku 1897). https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/
Starší jsou pouze značky Mercedes-Benz, dříve Daimler (1886) a Peugeot (1889).
Naprosto s vami souhlasim. Jen uvedu nekolik historickych souvislosti, ktere nemohou byt jinym nez mistnim zrejme. Budova tohoto muzea vznikala jako obrovsky kompromis z rozestaveneho torza z konce 80. let, ktera mela byt puvodne divadelnim salem a kinem. Po revoluci a zmene spolecenskyh pomeru se stavba zakonzervovala a nekolik let se nevedelo co dal. Blizilo se 100. lete vyroci vyroby automobilu Tatra a tehdejsi vedeni mesta se spolu s Tatrou dohodlo na premene budovy v muzeum. Byl to jiste i nesmirne slozity ukol pro projektanty, premenit budovu na muzemum. Na svou dobu se to myslim povedlo. Ta sikma cast mela… Číst vice »
Tvrdim snad nekde, ze se mi dnesni prefabrikovane krabicoidni obchodaky libi? I v tech sedmdesatkach/osmdesatkach vznikala kvalitni architektura – kdyz uz zustaneme u tech OD, tak namatkou Jested, DBK, Kotva, s primhourenim obou oci Maj…Mel jsem na mysli spis takovou tu opravdu bezduchou architekturu konce osmdesatek, kdy pomalu v kazde vetsi vesnici vzniklo betonove cosi, co je hnusne a dnes povetsinou nefunkcni. O tech budovach okresnich a krajskych vyboru ani nemluve…
A mimochodem, jsem Husakovo dite, ricnik 74…:-)
Možná, že jste z Kopřivnice a možná, že jsem se svým komentářem dotknul vašeho estetického jemnocitu, to ale můj názor nijak nezmění.
Nechápu, proč mi radíte, abych se díval z jiné perspektivy.
Titulní fotka nebyla pořízena odněkud „ze dvora“, jak by se lehce mohlo zdát, ale z kruhového objezdu – křižovatky hlavních ulic Obránců míru x Záhumení/ ČSA.
To, že nějaký projektant se rozhodl orientovat zadní trakt objektu směrem ke hlavní ulici, je problém města Kopřivnice, když toto dovolilo. https://mapy.cz/letecka?source=base&id=1835888&pid=104509487&newest=0&yaw=3.247&fov=1.257&pitch=-0.119&x=18.1438600&y=49.5999808&ds=2&z=19&ovl=8
A proč to muzeum nepřevezme Tatra?
Strnadi mají ze státních zakázek prachů, že je přehazují vidlemi a tady to musí zachraňovat kraj?
Pokud by k tomu mělo dojít, tak si dovedu představit, že by jej soukromá firma chtěla převzít jedině komplet, tedy i s exponáty.
Můžete těžko chtít, aby soukromá firma fungovala jen jako pouhý dodavatel baráku na uskladnění cizího majetku.
Vetsina exponatu v obou muzeich jsou prave v majetku Tatry. Muzea prvozuje prispevkova organizace kraje – Muzeum Novojicinska. Exponaty ma zapujcene.
Tak to jsem nevěděl, omlouvám se vám i ostatním za zavádějící formulaci v předchozím příspěvku.
Odhaduji, že až se podaří současnému vlastníkovi (od 2013) „nadechnout“, tak se k odkazu předků rád přihlásí.
Přečetl jsem si, jaké kotrmelce tato firma v období 1989 – 2013 prožila a klobouk dolů, že to přežila a vše, co bylo nesmyslně rozděleno, se podařilo navrátit do funkčního celku. Posledních 10 let se firmě Tatra Truck a.s.v rámci Promet Group vcelku úspěšně daří.
https://www.prometgroup.eu/nase-spolecnosti
Oni z těch peněz neplatí daně? To byste měl ohlásit. A hlavně Moravskoslezský kraj je velmi bohatý a neví co z penězi, když si kupuje vodíkové vlaky za miliardy.
Pochybuji, že taková firma mimo povinných odvodů ze zaměstnanců a nějakého DPH cokoliv platí.
A při těch miliardách, které od státu inkasuje, by ty daně byly drobné.
Já jen vidím, že z našich peněz si pro sebe kupují další a další majetky.
Očekávám, že dostanou i Liberty v Ostravě a ještě jim to stát (tedy jeho občané) oddluží.
Podnik ma v majetku pomerne velke mnozstvi historickych vozidel. Tyto se dari v posledni dobe i renovovat z vlastnich zdroju. Vzpomente si treba i na Slovenskou strelu. Byt velkou cast tvorila dotace EU (80 mil.), zbytek (dalsich temer 40 mil.) dofinancovala Tatra.
Teď nevím, Tatra nebo ČD?
Ano, stát něco chce, ať za to zaplatí. Pokud máte pocit, že stát za svoje peníze dostal -nic- tak chyba není rozhodně není jen v samotné existenci dodavatele.
Podle titulní fotky se autor této velmi pokleslé „architektury“ očividně nechal inspirovat stejně „hodnotným“ objektem nádražní budovy Čadca.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/%C4%8Cadca%2C_%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_stanice%2C_Stani%C4%8Dn%C3%AD_budova.jpg
Hloupější komentář vás nenapadl? Byl jste alespoň v blízkosti té budovy? Ona totiž z jiné perspektivy vypadá podstatně jinak.
https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Muzeum_osobn%C3%ADch_automobil%C5%AF_Tatra_Kop%C5%99ivnice.jpg#mw-jump-to-license
Hmm, kliknul jsem si na váš odkaz a druhým kliknutím si ho ještě zvětšil…
Zajisté budete schopný odpovědět mé tři naivní dotazy:
– co vlastně je a jakou funkci má ten „skokanský můstek“ nalevo od rozpadajícího se schodiště?
– proč je zábradlí proti němu skloněné pod úhlem 45°?
– proč je hlavní vchod (dvoukřídlé posuvné dveře) trvale uzavřený?
Budova protější „Obecné školy“, která pochází z roku 1911 a stojí naproti vámi obhajovanému objektu, má architektonickou hodnotu. Škoda, že žáci ZŠ si musejí ničit vkus denodenním pohledem na ten objekt naproti.
https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=1835888&pid=104509488&newest=0&yaw=0.684&fov=1.571&pitch=-0.230&x=18.1440458&y=49.5999201&ds=1&z=19&ovl=8
Ovšem jako „krásný“ příklad ne-nadčasové architektury devadesátých let ta budova funguje skvěle ze všech stran.
No, ac stavena v pulce devadesatek, tvaroslovne je to bohuzel spis jeste konec osmdesatek – takove ty OV KSC, „kulturni domy“, „obchodni centra“ apod.
Obchodní centra. Tak to jste mne pobavil. Ty dnešní krabice Tesca, Lidlu apod vám zřejmě přijdou estetičtější. A mimochodem – ano, je to z roku 1997, ale ony se stavby opravdu nebourají každých 30 let, aby byly zrovna „in“ podle toho, co zrovna letí. A dějiny kvalitní architektury opravdu nezačínají až vaším narozením.
To, že se dnes stavějí krabice supermarketů, bohužel nestačí na to, aby třeba tohle muzeum získalo na kráse. Ano, v 80. a 90. letech se takhle stavělo, ale snad žádná jiná architektura nezastarala tak rychle. Řada staveb posiluje časem svůj výraz a kouzlo, ale tady to nějak nefunguje.
Krabice supermarketu je krabice za jediným účelem stavěná.
Muzeum druhé nestarší* (a stále fungující) automobilky na světě by se mohlo srovnávat já nevím, s Tančícím domem?
Já vím, proti Tančícímu domu je tohle muzeum z hlediska architektury propadák.
*) Peugeot, kdyby jste se ptali.
Jde o třetí nejstarší existující automobilku na světě (od roku 1897).
https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/
Starší jsou pouze značky Mercedes-Benz, dříve Daimler (1886) a Peugeot (1889).
Jsem myslel že nejstarší je francouzský Panhard (1850 – to je myslím)… oprava tak 1887 a už je rozděleny mezi Citren a Renault.
Naprosto s vami souhlasim. Jen uvedu nekolik historickych souvislosti, ktere nemohou byt jinym nez mistnim zrejme. Budova tohoto muzea vznikala jako obrovsky kompromis z rozestaveneho torza z konce 80. let, ktera mela byt puvodne divadelnim salem a kinem. Po revoluci a zmene spolecenskyh pomeru se stavba zakonzervovala a nekolik let se nevedelo co dal. Blizilo se 100. lete vyroci vyroby automobilu Tatra a tehdejsi vedeni mesta se spolu s Tatrou dohodlo na premene budovy v muzeum. Byl to jiste i nesmirne slozity ukol pro projektanty, premenit budovu na muzemum. Na svou dobu se to myslim povedlo. Ta sikma cast mela… Číst vice »
Tvrdim snad nekde, ze se mi dnesni prefabrikovane krabicoidni obchodaky libi? I v tech sedmdesatkach/osmdesatkach vznikala kvalitni architektura – kdyz uz zustaneme u tech OD, tak namatkou Jested, DBK, Kotva, s primhourenim obou oci Maj…Mel jsem na mysli spis takovou tu opravdu bezduchou architekturu konce osmdesatek, kdy pomalu v kazde vetsi vesnici vzniklo betonove cosi, co je hnusne a dnes povetsinou nefunkcni. O tech budovach okresnich a krajskych vyboru ani nemluve…
A mimochodem, jsem Husakovo dite, ricnik 74…:-)
Na odkazu Karla vB. jsem si popojel a poté uviděl váš příspevěk:
https://mapy.cz/s/harafabope
Je opravdu těžké poznat, kde ta porevoluční budova končí, neboť ta vrata v přízemí jsou těžce normalizační.
Možná, že jste z Kopřivnice a možná, že jsem se svým komentářem dotknul vašeho estetického jemnocitu, to ale můj názor nijak nezmění.
Nechápu, proč mi radíte, abych se díval z jiné perspektivy.
Titulní fotka nebyla pořízena odněkud „ze dvora“, jak by se lehce mohlo zdát, ale z kruhového objezdu – křižovatky hlavních ulic Obránců míru x Záhumení/ ČSA.
To, že nějaký projektant se rozhodl orientovat zadní trakt objektu směrem ke hlavní ulici, je problém města Kopřivnice, když toto dovolilo.
https://mapy.cz/letecka?source=base&id=1835888&pid=104509487&newest=0&yaw=3.247&fov=1.257&pitch=-0.119&x=18.1438600&y=49.5999808&ds=2&z=19&ovl=8