Kontrolory nikdo nekontroluje. Drážní úřad chce kvůli kritice větší pravomoci u lanovek

Zásah hasičů po pádu kabiny lanovky na Ještěd. Pramen: HZS Libereckého krajeZásah hasičů po pádu kabiny lanovky na Ještěd. Pramen: HZS Libereckého kraje

Revize a zkoušky by už neměli u svých lanovek provádět zaměstnanci.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
horst

Jen se tady neříká, že ten stav s odstraněnou aut.brzdou, trval neuvěřitelných 30 let? Nevěřím, ze to nikdo z odborného personálu a Drážního úřadu nevěděl. Pokud ano, je to na vypálení toho hnízda zmaru do základů.

Jirka K.

To je těžká věc. V podstatě naprostá většina subjektů napříč obory poptává revize s pozitivním výsledkem. Za posledních 15 let jsem byl pouze jednou poptáván na kontrolu a revizi s negativním výsledkem. Ruku na srdce, kdo z vás veze auto na STK aby ho vyrazili?

horst

Takže vy poskytujete výsledek dle objednávek? Že to neni pravda?

Jirka K.

No jak jinak?

Jan

Teoreticky by to vyřešil nekonečný kontrolorský řetězec…

František

Co místo dalších kontrolujících úředníků mít blbou web stránku, kde se budou ty digitálně podepsaný kontroly nahrávat – tak aby bylo vidět co, kde a kym.se kontrolovalo… A ty digitálně podepsaný pdfka, aby byly searchable – žádnej blbě nafocenej obrázek v pochybením rozlišení jako u účetních uzávěrek.

Úplně stejně by to asi pomohlo i u STK, ale to bych už chtěl asi moc.

noerf

Například u výtahů – vyhrazené technické zařízení zdvihací jsou tři druhy revizí – čtvrtletní, tříletá a pak inspekční prohlídka po devíti respektive 6 letech, kterou vždy provádí jiná osoba než provozní revizí a odborné prohlídky
Další věci je, že jakékoliv revize na zařízení první třídy dozoruje technická inspekce České republiky, takže zde dozor dle míry rizika dozor je.
U určených technických zařízení je dozor téměř neexistuje a pád lanovky je důkaz, že když nefungují revizní technici dostatečně, tak vznikne problém, který se zjistí až při průšvihu.