Kontrolami emisí přímo na silnicích neprošlo 75 % aut. Chystá se i předvolání vozů s platnou STK
Policejní kontrola. Foto: Policie ČR
V případě podezření na nesprávné provedení STK může být auto předvoláno i mimo pravidelnou prohlídku.
To že neprošlo 75% aut je zavádějící, kontrola na emise totiž není náhodná, vybírají se na ní podezřelá auta.
Ještě prosím k tomu dodat měření hluku se stejnými důsledky při překročení hladiny uvedené v TP. Eliminovat hlukový teror idiotů s vykuchanými tlumiči výfuků.
V TP továrních škodovek stejné velikosti. Ať zmizí i ty legální teroristi, kteří si ten hluk letadla nechali homologovat. Pište ministru dopravy, ombudsmanovi a dalším, ať se o toto naše základní lidské právo postarají dřív, než se z teroru stane standard.
Obcas mam pocit, ze jedu za kamny na koleckach. Dym jak z krematoria, zejmena pri akceleraci.
Jó takovej Trabant a technickej benzín.. To bylo něco. 😃 A muselo se na to v zimě šlapat. Jinak hrozilo omrznutí.
A palivo dolejvat zweitaktolem nebo jak se ten originál olej jmenoval..
Hold češi
Ano. Neumějí ani mateřský jazyk.
To už dávno měla mýt na starost policie a stát.Tak to vypadá když si STK a Emise otevře kde jaký šizunek
Policii nemáme od toho, aby někoho nebo něco myla.
Věřím, že se tohoto tématu před volbami někdo ujme.
Nejčastěji s jakými motory neprojdou???já mám benzín / lpg
Dyzlturek nekde nasdilel odkaz nebo co se stalo, ze si tu dali sraz priznivci autosocialismu z VSZ?
vypadá to tak..
Netuším, to ještě nevidíte to množství jedinců snažících se proniknout do diskuze:)
tak to asi bude tak, jak píše TnM, jinak to tady není tak hrozný
Soudruzi to monitorují a včas se slétnou.
Lidičky jen si vzpomeňte v čem jsme jezdili v 60.letech.Nikomu to nevadilo že tu jezdí trabanty,wartburky,tudory,stejšny,volhy ATD.To neříkám o nákladních autech který čoudili že za nimi nebylo nic vidět jenom cítit.Nikomu to tenkrát nevadilo.
Zkuste si porovnat 1. Počet aut na silnicích v roce 2024 a v 60. letech 2. průměrnou délku života.
Od kdy taky Bolsevikum zalezelo na zdravi obyvatel? Budme radi, ze se doba zmenila a ze mame lepsi vzduch, vodu, zadne kysele deste, mene inverzi atp…
Ano, i bezolovnatý benzin zavedli ne proto, aby chránili vlastní obyvatele, ale aby valutoví cizinci měli co tankovat…
https://www.youtube.com/watch?v=3NMHUS4J-Rw
Nevadilo? Nebylo to spíš tím, že technika nebyla tak pokročilá?
A nějakým blbcům to zřejmě dodnes chybí.
Lidičky si vzpomínají na ten tehdejší luxus vůbec mít auto, taky si človíčku vzpomínají na to když vystoupili z autobusu do modré mlhy v KarlMarxStadtu , Drážďanech a dalších vychodoněmeckých městech…
Nejdříve ať stát vytvoří ekonomické prostředí a podmínky takové, aby si obyčejní lidé mohli dovolit kupovat nová auta a pak teprve může zpřísňovat kontroly a činit restrikce. Ale mám pocit že to funguje opačně – vše je přísnější a kolem občana se uzavírá kazajka nesvobody, těžko se dýchá těžko se žije a stát neustále utahuje šrouby. Ale měsíční výplata občana vypadá tak jak by měla vypadat týdenní. A to není o stejných možnostech pro všechny, protože každý občan má jiný potenciál a jiné inteligenční schopnosti se vzdělat a prosadit a stát by se měl umět postarat o to, aby se… Číst vice »
Co je na dodržování pravidel kazajkou nesvobody? Svoboda svým nezodpovědným chováním zabíjet vypouštěním smradu jiné? Nastudujte si někdy, co způsobují mikročástice z vaší plechovky.
Ono taky jde o to, zda jsou ty pravidla nastavená správně. Pravidla, která se musela dodržovat, zaváděl i Hitler a jiné totalitní režimy. A konkrétně tuto buzeraci zase odnesou ti nejchudší.
Takže jezdit s vykuchaným filtrem je správně a postihy za to jsou buzerace?
Proti postihu za vykuchaný filtr přece nikdo neprotestuje. Problém je v potenciálním nespravedlivém postihu někoho, kdo nic neudělal, podobně jako například u testeru DrugWipe. Je snad správně trestat nevinné? Ona i ta další nucená návštěva STK je trestem sama o sobě, i když dopadne dobře, o dlouhém čekání na rozbor krve s odebraným ŘO nemluvě. Obojí se navíc může libovolně opakovat. Proč se dodatečná kontrola zaměřuje primárně na občany a ne na STK a SME? Tam přece ten problém vzniká.
Nevím, zda jste si všiml, že kontroly emisí přímo v provozu míří na experty, u jejichž aut je problém na první pohled. Takže ty pohádky o trestání nevinných si nechte od cesty.
Nesmysl, máme nějaké pravidla a musíme je dodržovat. Jako kdo tohle má furt čuchat, to jeděsný.
Ono taky jde o to, zda jsou ty pravidla nastavená správně. Pravidla, která se musela dodržovat, zaváděl i Hitler a jiné totalitní režimy. A konkrétně tuto buzeraci zase odnesou ti nejchudší.
klasický argument „Ad hitlerum“ .. aneb kdyz dojdou argumenty.
Ano, jsou nastavená správně.
Vypadá to, že jste pupek světa, kolem kterého se vše řídí. Gratuluji.
Ti nejchudší nejezdí autem. Žádné totiž nemají.
A máme tu i Goodwinův zákon!
Jo, těžko se dýchá, když nám tu jezdí vraky, které nesplňují emise. Pokud berete málo, tak si se zaměstnavatelem vyjednejte víc. Stát alespoň minimální mzdu pravidelně zvedá, pokud to je hodnota něčí práce. Prostě se ale smiřme s tím, že provoz auta něco stojí.
a jak byste si to „vytváření státem“ představoval?
z toho, co píšete mám pocit, že vaše představa je taková, že stát vam to auto zaplatí?
Ono by bohatě stačilo aby se stát (EU) přestal montovat do toho jaký kdo si má koupit auto. Pokud by automobilky nemuseli platit „eko“ výpalné a dávat do aut věci, které spousta lidí nechce, tak by auta stála úplně jiné peníze než dnes. Pokud by auta stála jako před kovidem, tak by spousta lidí si koupila nová auta a celkově by se omladil vozový park. Bohužel při dnešní situaci se většina lidí snaží nějak přežít a drží se svých starých aut zuby nehty.
Stejné (ale doslova stejné) argumenty se objevovaly, když úřady začaly vyžadvoat montáž ABS, ESP …
I kdyby nikdo nic nového nechtěl, tak by auta jako před covidem nestála.
Proč by nemohla stát? Navíc spousta věcí je podstatně levnější než dříve. A i kdyby nestála stejně, tak by byla podstatně levnější než dnes. Což by vyřešilo problém s čínskou konkurencí. Kdo by si kupoval za 400 000 MG když by měl Dacii za 200 000.
jestli jste si nevsiml, tak od covidu stouply ceny vseho. nejen aut. takze auta by byla drazsi, i kdyby to byla jen ta sama auta, co se delalla v r.2019.
A víte, že v přepočtu na kupní sílu byla v bájných devadesátých a nultých letech nová auta dražší než dnes?
A víte, že kvalita výroby byla úplně jinde než dnes?
ano, byla podstatne horsi.
Ano, máte pravdu, dnes to kvalitativně stojí za zlámanou grešli. Kdyby ty minulé auta nebyly kvalitní, tak by s nimi nikdo nechtěl dál jezdit.
tak on s nima nikdo jezdit nechce 🙂 krome
par zatvrzelcu, kteri i svihadla povazuji za vrchol a elektriku za neco “fuj”.
sorry, ale pokud pred dav normalnich lidi (nemyslim zavislaky z forum.garaz.cz) postavim jednickovou a ctyrkovou fabii, 99/100 si vybere ctyrkovou fabii.
a pokud pred tentyz dav postavim dvojkovou a ctyrkovou oktavku, stejnych 99/100 si vybere tu ctyrkovou.
Když bude za stejnou cenu, tak je to logické.
bylo mysleno tak, ze kdyby ten vyber dostali zadarmo.
mimochoddm, jak za stejnou cenu? vzdyt auta jsou dnes levnejsi. a to o dost.
jednickova fabie stala pri uvedeni na trh v zakladu ctvrt mega. byla to doba, kdy primerny plat byl 10-12 tisic mesicne
fabie 4 nyni v zakladu stoji 360 000. krom toho, ze je to o nekolik radu lepsi auto (ktery i v zakladu ma vybavu, o ltery se nam tehdy ani nesnilo) , tak prumerna mzda je 40 000.
jinymi slovy – to auto je vyrazne (ale jako ze fakt o parnik) levnejsi, nez f1.
S tou jedničkovou fábií jste vstoupil na tenký led – víte např. o tom že už tehdy mohla mít např. navigaci, o které nemohlo dokonce ani snít většina tehdejších aut stejné kategorie? A měkčenou palubní desku už nemá žádná z následných generací kvůli šetření. Tím neříkám, že šoučasná fabia je špatné auto. Ale porovnáváním kvality s tou první jste si trochu naběhl.
Ok, a kvůli těmto pár zatvrzelcům se dělají takové opičky s paragrafy a měřením emisí? To jako těch pár lidí to životní prostředí poškodí natolik, že je třeba všechny šikanovat?
A na druhou stranu, kdyby to auto chtěli mít dlouho a nepotřebují ty serepetičky, jako je display na navigaci, tak můžu říci, že jedničková je podstatně kvalitnější co do ochrany karoserie, spolehlivosti i jednoduchosti oprav. Takže volím jedničkovou.
Proto dodnes ve velkých počtech jezdí?
Kvalita výroby možná, ale kvalita výrobku byla v minulosti lepší.
To ale on slyšet nechce, dokonce před revolucí byla auta vůči kupní síle extrémně drahá.
Pár čísel: Moje první auto VW Golf před 24mi lety stál 502 tis. Kč. Průměrný plat tehdy asi 10 tis. čistého. Dnes nový Golf stojí 560 tis. ale plat je několikanásobný. Takže řeči o nějakém špatném ekonomické prostředí jsou zcela liché. Prostě si místo velkého, vylítaného dieselu koupíte menší, benzínové auto. Nedávno sem nabízel první Fábií (lnová legální technická bez problémů) za 15 tis a nikdo to nechtěl. Takže asi tak.
Neúspěšný pokus o vzkříšení činnosti části mozku. Smazáno
Jojo ono srovnávat evropus Indonésií je docela chucpe samo o sobě, natož z toho vyvozovat jakékoliv závěry…
Bezte uz s tou ekologii, nekam. Za chvili kvuli Vam bude houska stat 100.- kc. Az lidi nebudou mit co jist, pujdou do ulic.
Ale nepůjdou. Hold začnou víc makat a min se bavit.
No tak budeme jíst chleba z Penamu od čobola,ne? Dostal 100 míčů dotaci ,tak očekávám že bude bochníky rozdávat na té ulici zdarma ,nebo za manipulační poplatek.
Běžte už s tím smradem z aut někam. Ty zplodiny způsobují rakovinu, oteplují planetu.
Myslím teď hlavně auta co neodpovídají našim normám – co mají největší exhalace / emise.
Co stovku? Milion bude ta houska stát. A bude vystavená na Hradě spolu s korunovačními klenoty.
Cesta od emisních limitů k housce není snadná, ale zvládne jí i běžný operativec ruské trolí farmy.
Za mě je to jen dobře. Kdo nemá na to, aby své auto udržoval technicky v pořádku, ať raději jezdí autobusem, vlakem nebo na kole 🙂 a neotravuje ostatní účastníky provozu nadměrným dýmem, smradem, apod. A nemyslím tím šikanu starých vozidel. Novější neseřízená auta s vykuchanými filtry můžou dělat ještě větší bordel za sebou.
Jo a přesně takový, co mají starou herku co jezdí jen kvůli úplatkům, nejvíc dávají na EV. Přesně takový auta ve městě fakt nechceme!
A přesně takový, co nejvíc nadávají na staré herky a rochní si v dotovaných EV, pak sundávají ze Sněžky v žabkách😃
Zdroj tohoto tvrzení, prosím?
Přeji Vám aby Vás každý týden předvolávali na STK. Je to přece jen dobře.
Proč by mně měli každý týden předvolávat na STK?
Já chodím na důvěryhodnou stanici, co dělá testy poctivě. Kdyby něco našla, zaplatím si opravu. Pak můžu zas celkem v klidu rok či dva v klidu jezdit, ne?
Jen každý týden? Proč ne několikrát denně?
Já mám svoje auta v pořádku, servisovaná, bez tuningu. STK procházím normálně. Klidně si je nechám s čistým svědomím přeměřit pokud k tomu budu vyzvaný. Ale bohužel u některých aut v provozu je od oka patrné, že nemohou splňovat emise, s tím nemám problém ať takové zastavují.
Jenže problém je spousta moderních aut bez žádného tuningu a se řádným servisem může mít problémy s emisemi. Už jen to že vyjedete se studeným vozidlem které delší dobu stálo.
Nějaká věrohodná statistika by byla? Prosím odkaz. Děkuji
Viz kolega níže. Či aféra dieselgate. Nebo jen to že zahřátý automobil má podstatně jiné emise než studený. Navíc pokud má stát podezření na manipulace s emisemi na STK tak to má řešit přímo tam a nedělat hony na čarodějnice. Už dříve bez problémů mohla policie odebírat technické průkazy a nebyla potřeba k tomu žádná speciální jednotka.
Co to je udržoval..? Pokaždé, když auto zahlásí nějaký servis, jedu tam s ním. Když chce STK, dám to do servisu, ať vše zařídí. Co dál má obyčejný, blbý řidič, jako třeba já, víc dělat? Mám snad rozebrat motor, povysávat a zase složit. Před barákem dát na špalky, sundat kola a hrabat se třeba v brzdách?
Však to je správné. Ale jsou lidi, kteří na údržbu auta kašlou, kuchají filtry a nebo ladí motory tak, že je při jízdě za nimi od pohledu / čichu evidentní, že něco není v pořádku. A čím víc takových zmizí, tím lepší pro nás všechny.
Myslíte si že si jen tak někdo pronic zanic řekne copak mi na autě přebývá? Co tak bych dal pryč?
Většina lidí zaslepuje EGR ventily či deaktivuje filtry pevných částic z čistě ekonomických důvodů. Pokud by ty součástky staly pár korun tak by je každý vyměnil a nemusel pak řešit emise.
Jsem mechanik s vlastní autoservisem, mám podobný názor jako vy. Lidé si kupují ojeté doslova vraky, a pak když jim uděláte kalkulaci oprav tak jsou velmi překvapení!! Souhlasím že některá auta na silnice pro tech. stav nepatří. Dále je velký problém nekvalitní palivo, nesprávný výběr tipu automobilu a motoru k potřebám daného člověka, a dále softwarové úpravy jednotek kdy se životnost komponent motoru, palivového a katalického systému zkracuje i na 1/5 Původní životnosti nebo jsou zničeny úplně. Staré auto automaticky neznamená vrak a naopak. Pokud nemáte na servis a údržbu jezděte MHD.
Tady se teda opět sešlo odborníků,klimatologů a profesionalu na čistý vzduch .Kdyby jste si alespoň o tom něco nastudovali.Treba to že podíl CO2 v ovzduší je 0,04procent.Ten kdo nemá na nové auto je podle vás alkoholik a kuřák už jste stím směšný.
Pochybuju, že jde o CO2. Většinou jde o prachové částice apod. A to škodí naprosto prokazatelně.
Jenže saze odfiltrujete v nose, kdežto mikro a nanočástice z DPF se vám dostanou až do plic.
Tak si holt domu namontuje filtry a vůbec nevycházejte .Prachové částice jsou a budou vždy všude to autama neovlivnite
Přesně , starší auto hrozně vadí a letadlo, kde to teče rourou a jde to rovnou ven nevadí nikomu, že se sypou tuny na naší hlavu. Nikomu nevadí, že jeden tanker vozící třeba plyn přes moře má spaliny za rok jako pět milionů aut. To nevadí vůbec nikomu, ale moje starší auto hrozně poškozuje planetu. JAk u blbejchj na dvorku
Vaše auto poškozuje ovzduší především ve městech a vypouští látky způsobující rakovinu. U lidí vašeho uvažování zjevně i demenci.
Neporušuje tento váš příspěvek pravidla diskuze..? 🙂
pravda porušuje pravidla? Spíš je vidět, že tu je nájezd od Turkovců..
Porušuje, ale já vůči těmto idiotům s vyřezanými filtry opravdu nemám servítky.
Na základě čeho víte, že pan „Jiří“ používá auto s vyřezaným filtrem? Máte-li na to jakýkoliv relevantní důkaz, předejte jej prosím policii – bude tak v provozu o jedno emisně nezpůsobilé auto méně. Pokud ne, tak se zdržte toho nepodloženého obviňování. Děkuji.
Hele, pane popírači, podívejte se na jakoukoliv mapu emisí a všimněte si, kde jsou koncentrace prachu nejvyšší, ju?
Ad debilní nápad na foltry do domu: když VY jezdíte autem a VY produkujete ten prach, tak mi prosím ty filtry namontujte a zaplaťte VY. Dík.
Jaroslav: Predpokladam, ze vite, ze je rozdil mezi beznym prachem a PM<10. Na ty mikro castice maji auta, zejmena diesely, podstatnej vliv. A vadi nam to zdravotne dost.
(Samozrejme mikročástice produkujou treba i sopky, ale pokud mi bouchne za městem sopka, tak opravdu moho nosit filtr).
Pokud jste někdy viděl mapy emisí třeba NOx, tak je krásně vidět negativní vliv dopravy ve velkých městech a na dálnicích na stav ovzduší.
Nemusím se koukat na žádný emise.Oceany jsou plne odpadku v Africe hoří obří skládka pneumatik a tady se řeší jestli Fandovi kouří auto a jaké na emise
Ano, protože Fandovy smrady přímo ovlivňují ty, co žijí ve městech a musí to dýchat. Jestli jste sobecký debil, kterému je to jedno, tak táhněte.
Takže závidíte Afričanům, že jim tam pod nosem hoří pneumatiky?
Potrefená husa („odborník“ se ozvala, co? 🙂 Jednak nejde JEN o oteplení klimatu, ale i třeba o ten prach. Dále i na to oteplení stačí relativně malá změna koncentrace CO2 – viz jakýkoliv klimatický model. A navíc.. Teď je koncentrace cca 420ppm (0,042procent), před půl dekádou byla 370ppm – od té doby vzrostla o 14%. To už je slušný relativní nárůst, ne? (a ta teplota roste přímo úměrně tomuto nárůstu, opět viz klimatické modely).
Ale souhlasím – každý, kdo zde prezentuje nepravdivé či zkreslené údaje, je směšný. Bohužel i vy..
Jakýkoliv klimatický model, čímž asi myslíte slavný hokejkový graf, je podvod, už je to několik let prokázáno. Bohužel kšeft s tzv. bojem proti klimatickým změnám je ohromný, jsou v to biliony dolarů, tak proč koukat na nějaké nové vědecké poznatky, že? Lepší je hrabat prachy.
“ už je to několik let prokázáno.“ – prosím o důkaz. Klimatické modely se dost přesně strefují, už desítky let.
Jaké „nové vědecké poznatky“ probůh máte na mysli? Víte jaký vědní obor se věnuje výzkumu změn klimatu? A že v něm prakticky všichni vědci už několik (málo) desítek let unisimo tvrdí, že člověk a jím vypouštěné emise je zodpovědný za změnu klimatu?
Toto by mne fakt zajímalo, s čím přijdete.
No jo. Ohraná písnička o 0,04 procentech CO2. To máte od Turka co?
A víte jakého plynu je ještě méně? Ozonu. Celkem 0.0007%. A jakého humbuku je při jeho poklesu.
Něco vám k CO2 uvedu.
Jeho obsah v atmosféře si můžete představit jako 4 tečky na milimetrovém papíře o straně 10x10cm.(400 jednotek na milion castic).
Před industriální dobou by tam byly tečky 3.
Při 2 tečkách byla Země celá pod ledem.
Ted CO2 přibývá rychlostí, že 5 tečka přibude do poloviny století.
Takový vliv při tak malém obsahu co?
Zákazník mající autodopravu s několika zánovními dodávkami nemohl projít prvními emisemi. Závady žádné , ani v autorizovaném servisu nevěděli. Natankoval rakouskou naftu a ejhle, emisemi prošel jako nic. Takže vinou kontrol čerpacích stanic a ojebávání na kvalitě mu málem zrušili autodopravu. Může si tedy za to majitel sám?
To ale váš známý nesmí tankovat to nejlevnější co je. My tankujeme na orlenu kvalitní naftu a když je třeba o něco dražší, tak ale tam nafta vám sníží spotřebu ( samozřejmě za přispění řidiče ) a ještě ušetříte. Nekvalitní nafta vám vše vezme. A finančně jste na tom taky lépe a minimální na tom samém.
S tím nesouhlasím, samotný rozdíl ve spotřebě je sice bezpečně měřitelný ve prospěch lepšího paliva, ale na zvýšené náklady na dražší palivo to nestačí. Ta úspora je právě v životnosti motoru a servisních zásazích
I to nejlevnější palivo na trhu musí splňovat kritéria, která určil stát. Pokud je nesplňuje, má dojít k nápravě u jeho prodejce. Totéž platí pro STK i SME. Kašlat na kontrolu svých vlastních pravidel a nechat lejno propadnout až k řidičům je bohužel typickým znakem tohoto státu.
😀 on si fakt i dnes někdo myslí, že když místo do tank-ona jede k čerpačce s naftou o sedm korun dražší, že dostává něco lepšího? 😀 a ještě ušetří? .)
jako vtipné, no .)
A nahlásil tu čerpačku aspoň? nebo si to nechal jen jako historku do hospody?
Ford?
Každé auto z bazaru první na emise. Než platím, tak měřím. Bazary budou prázdné do týdne.
Určitě nebudou, ale zvlášť při koupi novější složitější ojetiny bych to tak udělal.
Copak chycený auta. Ale ty servisy? Začnou kontrolovat pořádně a tím přicházet o zákazníky a nebo budou doufat, že budou dál procházet? Teď už to nebude jen tak 😀
Pokud neprojdete na STK, tak stejně musíte zaplatit. A po ostranění závad přijít znovu a znovu zaplatit. Jasně, pokud už zákazník nepřijde a půjde jinam, tak STK přijde o zákazníka. Ale pokud budou nekompromisní všechny STK, tak na odhalení závady nakonec STK vydělají, viz to, co jsem psal na začatku.
Moje auto na STK už nebylo 10 let a pořád jezdí na stát kašlu
A teď tu o červené karkulce, stačí potkat policejní vozidlo, kde jim rovnou po automatickém načtení RZ za jízdy vyhodí hlášku, že vůz nemá STK a máte problém.
Nekaž mu tu jeho radost. Třeba je to jediná věc v jeho životě…
Záleží na tom, kde jezdí. U nás na vsi jsem poslední „policejní“ vozidlo viděl ještě před 89 a to mělo ještě žlutobílý nátěr s písmeny VB a přijelo jenom proto, že se v hospodě, kterou už nemáme porvali vojáci. Jestli je jako můj soused (má na multikaru zahraniční značky z vrakoviště a jezdí jenom do lesa a občas do sousední vsi nakoupit) tak to není nic nemožného.
znám lidi co opravdu jezdí dlouhodobě bez stk..takže ono to nějak lze..
Vychloubání na úrovni žáka ZŠ. A nám ostatním zde v diskusi jste vlastně chtěl sdělit co?
Autíčka na autodráze a na počítači na STK nemusí..
To bys měl keců, kdyby ti stat včas neposlal prachy na chlast a cigarety, viď?
Já svůj kvér nepromazal už deset let a nosím jej odjištěný. Na nějakou bezpečnost okolí kašlu.
Rád chodím na výlety, kde prosím bydlíte? Určitě někde v ráji na zemi. Rád bych se tam někdy podíval..
(jen si dělám legraci/ paroduji jeho aroganci)
Zapomněl jsi dodat, že ho máš doma na špalkách.
Zase šikana řidičů starších vozidel.Díky ožebračování touto zkorumpovanou vládou nemáme na nová vozidla.A zaděl si nevozíme ve služebních za daně poplatníků.
Ridici vraku sikanuji cele sve okoli nonstop svym smradem a nefunkcnimi brzdami/blinkry apod.
A to jako, že když jezdíš ve starý popelnici, tak máš právo otravovat vzduch ostatním ?
V minulosti jezdily trabanty, vetřiesky a smrad ti nevadil, a náhle ho zabíjí molekula CO. Ale mikroplasty co se uvolnují z toho tvého plastového miláčka to nevadí, že? Fakt inteligent.
V minulosti těch aut a jejich jízd bylo VÝRAZNĚ méně.
Tak méně, že nebylo potřeba dálnic, třeba.
Ony ty staré trosky produkovaly poměrně veliké saze. Ty telo zna z ruznych pozaru a ohnu a umi si s nimi celkem poradit.. Pak se rozjely úspory paliva což je myšlenka dobrá ale pak CO2 šílenost. Výsledky jsou prime vstřikování, obrovské tlaky atd..a to produkuje mikrocastice a NOx. On ji lnak totiž je N celkem inertni.Otazka ale je co s tím? Jsem pro zásadní prisnost proti podvadeni, treba odstranenym filtrem apod ale nesmyslné požadavky zasadne zpomalily obnovu vozového parku u fyzických osob. Zvláště mimo města.
No vidíte, takže staré auta škodily mín, než dnešní moderní, které v DPF vytváření nanočástice prachu, které se jako velký prach rychle neusadí a zamořují více vzduch. A co se týká spotřeby, tak mi vysvětlete, proč 60 let starý Zetor má potřebu 156g/kWh-1 užitečného výkonu a celkem moderní motor MB OM 502LA bi-turbo s elektronickým rížením má spotřebu 288g/kWh.
A pak k té druhé části- ano, platné normy a zákony se mají dodržovat, ale není limit 0,1%CO ve výfukových plynech už zbytečná buzerace? A nepodplatil pol. strany automobilky, aby auta nesplnily limity a musely se kupovat nové a zisk automobilkám rostl?
A ten pocit, že máte právo jezdit autem a když máte jenom na starý vrak, tak za to může vláda, ten se bere kde ?
1) Starší vozidlo má být normálně udržované a splňovat platné normy.
2) Nikdo vás nenutí mít diesel, který na krátké jízdy je například úplně nevhodný.
3) U výběru ojetého vozu holt musíte přemýšlet i o tom, zda nekupujete kouřící vrak.
Vymatláno tahle po ránu? To zase bude den, co?
Ale máš štěstí. Na podzim budeš na to auto mít. Máš už vybraný jaký?
A co víc, tyhle kreteny obhajující svoje právo likvidovat zdraví spoluobčanů zde také šikanujeme okamžitým banánemm. Chudinko
Já starší vozidlo mám a záleží mi aby mělo veškeré náležitosti které má mít. To není žádná šikana
„Jedná se o kontrolu průběžné údržby vozidel v období mezi provedením STK/SME, kterou řidiči často zanedbávají,“ 😀
To je fór ne? Jak si Pepa asi zkontroluje u paneláku emise?
Při výjezdu z vesnice se zahřátým autem sešlápne plyn na podlahu a koukne do zrcátek, jestli to kouří. To by Pepa mohl zvládnout.
E-e. Sešlápnout plyn na podlahu je neekologické, obtěžuje to ostatní nadměrným hlukem a znečišťováním ovzduší a jedná se navíc o automobilové pozérství. Pochopitelně je tohle jediná možnost, ale v důsledku je též nelegální.
Zajede s tím jednou za rok do servisu?
„Jedná se o kontrolu průběžné údržby vozidel v období mezi provedením STK/SME, kterou řidiči často zanedbávají,“
Mě by zajímalo jak chtějí pokutovat někoho komu odejde DPF 1,5 roku po posledním měření emisí.
Mě osobně se přesně tohle stalo, před dvěma lety emise prošli a loni na STK už ne, protože vadný DPF a auto neřeklo ani „ň“. Žádná kontrolka, žádné hlášení , regenerace se normálně spouštěla.
Podle jakého § mě chtějí pokutovat když jako řidič nemám šanci zjistit stav emisí před každou jízdou?
Auto s DPF brat jen nove a po 150 tkm dat pryc , pokud nejezdite vylozene dalky nebo dalnice .Ja se DPF branim dokud budu moct.
1. Zastaví tě kontrola a neprojdeš = pokuta a odstavení vozidla nebo vozidlo neprojde ME = odstavení vozidla, tentokrát bez pokuty
2. Výměna vadného dílu a servis okolo
3. Přistavení na emise
4. Vozidlo projde
5. Vozidlo může zpět do provozu
Pokuta dle daného paragrafu s danou sazbou. Nejsem právník, ale kontrolní orgán již ví. Pokud nesouhlasíte, což můžete postupuje to do správního řízení, případně to můžete dát k soudu.
Bohužel právní řád máme takový, jaký je 🙁
Jako majitel vozidla máte povinnost ho udržovat v technicky způsobilém stavu. Můžete si nechat emise měřit třeba každý měsíc. To je vaše věc jak docílíte technicky způsobilý stav. Tak je na to bohužel pohlíženo. Za mě zrušit STK a pravidelně podstupovat „garanční“ prohlídku každý rok. Jak je tomu třeba v UK.
Odnesou to dvě skupiny, ti kteří podvádějí a těm to patří, a také ti, kteří mají auta, většinou diesely, která už z výroby mají splnění emisí tak na hraně, že ani značkový servis není schopen zjistit, co opravit, aby to prošlo, a těch je mi líto. Spousta lidí v tom bude nevině a přijdou o vůz dřív, než předtím.
Mhm, takže lepší by bylo aby kolenovrti jezdili výhodně ve svých dieselových vraždách dovezených z Německa a otravovali tím vzduch všem ostatním?
Určitě ne, vergly tady nehájím, je ale opravdu hodně aut, která vergly nejsou, ale neprojdou z v.u. důvodu.
Neumíš číst?
Ale má názor.
Ano. Kdo neplní emise, ať si túruje plechovku na svoje děti a rodinu, ale ať nevjíždí na ulice.
Umím, ale nemám náladu na pohádkové příběhy.
Pro řidiče, co najede +-20tkm za rok, diesel nedává smysl. Když porovnám koncernový 1.5 TSI a 2.0 TDI (110kW), tak mají spotřebu skoro stejnou, rozdíl max. do 0,5l/100km. Navíc nejste otravován kadla-kadla od motoru. A různé čoudící vraždy, by měly být odstaveny okamžitě. Radost jet za vozem, který má prokazatelně DPF a zahulí při každém lehkém sešlápnutí plynu.
Z hlediska složitosti technického řešení už dnes není.moc rozdíl mezi benzínovým a naftovým motorem. Ani to TSI nemá rádo krátké trasy, taky už má filtr a řada 1.2 TSI má problém projít emisemi i když má standardní servis a nejsou to žádné vraky. Ale souhlasím, s tím, že sazetomety by měly z cest zmizet, protože krom sází mají v tristním stavu i další součásti vozidla. Například osvětlení vozu.
Souhlas, že krátké trasy nemá rád jakýkoliv stroj. Filtry v benzínu nejsou tak problematické jako v dieslu, mají větší „díry“ než u nafry a spuštění regenerace je jednodušší (benzín lze snadno zapálit, oproti naftě). Např. 2.0 TDI v O4FL má oproti 1.5TSI mnohem složitější emisní systém. U obou to chce samozřejmě používat kvalitní aditivovaná paliva a občas to prohnat.
Když jsem byl na střední škole, tak nám učitel předváděl na kýblu s benzínem se sirkou v ruce, že benzín zapálit nelze a už vůbec ne snadno. Zapálit jde pouze směs benzinových par se vzduchem.
No tak se holt budeme chytat za slovíčka 🙁
Jo, jen v tom kýblu byla nafta. Jinak bys tady dneska nebyl…
Filtr pevných částic u benzínových motorů se díky vyšší teplotě spalin dokáže obvykle vypalovat průběžně, tj. žádnou regeneraci není potřeba spouštět.
Ve vyjímečných případech (pouze krátké jízdy se studeným motorem) se regenerace provádí opačně než u nafty, tj. ochuzením paliva, čímž se zvedne teplota výfukových zplodin (přesný opak toho, než když koncernová auta s motory HTP a prvními TSI chránila katalyzátor proti přehřátí přidáním benzínu a jeho následným odpařováním až za motorem, tj. chlazením zplodin). Na to už je vhodná delší jízda, aby se vše zahřálo, ale není to potřeba nijak prohánět.
Té druhé skupiny je mi sice líto, ale.. měli holt smůlu. Vybrali si, nevědomky, technologii, která je nespolehlivá. Třeba se příště poučí a při výběru budou více myslet i na ekologii do budoucna.
Jasně. Holt smůla, sorry jako, jedeme dál.
Zajímalo by mě, jakým přístrojem to měří. Pomohlo by to mému semestrálnímu projektu. Je to senzor na principu Lambda sondy nebo něco jiného?
Pokud se nepletu, tak u dieselů se měří tzv. kouřivost, která se měří opacimetrem, který zjednodušeně řečeno měří míru pohlcení záření přítomnými částicemi –> když žádné částice nebudou přítomny, nedojde k pohlcení měřeného záření a kouřivost vyjde nulová. Přeji hodně štěstí s projektem 🙂
Užitečné odkazy: https://www.technology-garage.cz/vybaveni-autoservisu-sme-a-stk_k6/diagnostika-ridicich-jednotek-mereni-emisi_k1229/emise-diesel-opacimetr_k536/
http://www.jb-elektronik.cz/automobilova_diagnostika_merici_pristroje.php
A ptal ses nich?
Lambda sonda měří obsah kyslíku.
Správně a houšť. Z Česka se bohužel stala toxická země, kde díky podvodným STK a jiným fíglům (pujčováním filtrů pevných častic, úpravám výkonu motoru) lze provozovat auta, co nám všem škodí, vlastně bez postihu.
A myslíte, že Vám víc škodí ty mg CO2, o které ta vozidla překračují přísné normy, nebo to, že se vyprodukují tuny CO2 na výrobu nového auta, které bude produkovat o něco málo CO2 méně? Za 10 let, než to nové auto odepíšete, byste s tím starým autem tolik škodlivin ani nevyprodukoval. Za mně je globálně ekologičtější mít auto 30 let s trochu většími emisemi, jak každých 10 let měnit auto kvůli ušetření pár mg škodlivin.
Karcinogení mikročástice ve městech není něco, o čem je vkusné vést diskuse.
A náklady na léčbu rakoviny z toho smradu ve městech jsou v té rovnici kde?
Nevíte, o čem mluvíte. Emisní limity Euro pro individuální vozy jsou stanoveny pro oxid uhelnatý CO, pevné částice a jiné ZDRAVOTNĚ závadné látky. Byla zavedena především kvůli ochraně zdraví obyvatel.
Ano, limity NOx tam jsou i kvůli vlivu na změnu klimatu, ale jinak norma hleděla především na zdraví škodlivé látky. Ve skutečnosti se emise samotného CO2 přidáním DPF mírně zvedly (větší odpor spalin, vypalování).
Pro planetu (změna klimatu) může být skutečně mnohdy lepší mít staré auto (když tolik nejezdím).
Limity CO2 jsou zavedeny pro celé automobilky jako celky, s cílem je donutit prodávat co nejvíc nízkoemisní a bezemisní vozy (elektro).
Tak zrovna NOxy jsou jedovaté plyny. Rovněž zdraví škodlivé látky.
A velmi nestabilní, reagující do všemožných ještě více toxických srágor…
Na CO2 s.re pes, ale ty karcinogení sračky co to vypouští do blízkého okolí je hlavní problém.
Děkujeme za ukázku, jak vůbec nevíte o čem je řeč. Zkuste nahlédnout do protokolu z měření emisí co vám tam měřili. Ať aspoň tušíte o čem je zhruba řeč. 😉
Máte naprostou pravdu, většina ani netuší kolik tun škodlivin se vyprodukuje na výrobu nového vozu, který je navíc prošpikovaný všemožnými technologiemi které se vyrábějí všemožně po světě a převážejí se, a na cestují tisíce kilometrů do montážního závodu.
„Jedná se o kontrolu průběžné údržby vozidel v období mezi provedením STK/SME, kterou řidiči často zanedbávají,“
Docela by mě zajímalo co si pod tímto mám představit. Kontrolu emisí každé ráno?
Kdybych měl jít úplně do důsledku. Kdy začne policie pokutovat ŘSD, správy silnic a podobné za nevyhovující stav vozovek?
To už můžou tu STK zkrátit rovnou na rok. Tady je jasně vidět, že z toho chtějí vytřískat peníze.
Předpokládám, že to například znamená „když se mi z vejfuku valí dým, neignoruju to, přestože mám platnou STK“.
Dělejte tak, ať to AdBlue funguje a pak ho nebude nikdo odpojovat. Čímdál častěji se jako technik setkávám s tím, že ani autorizovaný servis u oprav krčí rameny. Vyměnili vše co se dalo a nefunguje.
Evidentně pro provádění servisu nestačí měnit drahé díly a zkoušet, jestli to pomůže… A to odpojení se pak děje také v tom samém autorizovaném servisu? Jeďte s autem někam, kde problém vyřeší, autům rozumí a legálně ho opraví. Pokus omyl není ten správný přístup, pane techniku.
Šikana řidičů starších vozidel začíná
A je to vážně šikana řidičů? Není to spíš o tom, že dlouhodobě nikdo neřeší stav vozidel a to jak to na STK probíhalo? Už jen pouhé povinné focení na STK dost ten vozový park vyčistilo a ze silnic odstranilo ty největší vraky.
Ono to je obráceně, konečně několik málo jedinců se špatně seřízenými auty nebudou vypouštět rakovinotvorné látky všem pod nos.
Už jste naše plíce „šikanovali“ dost dlouho.
Konrola je to správné slovo. S provozováním auta jsou spojeny i povinnosti a to zvlášť stoho starého.
I starší vozidlo může plnit normy…
A navíc celkem měkké, které platily když bylo uvedeno do provozu.
Zatímco šikana chodců a bezohledné smradění karcinogenními svinstvy, aby nějaký osel ušetřil pár tisíc za servis, je jakože správně?
Ono staci mit i studeny motor coz vetsina ridicu ma a emise jsou x nasobne vetsi , trpi lidi , trpi tim auto …to je taky velky problem mit naftak a jezdit kratke trasy
Naopak, šikana právě končí, protože nejedno auto chrlí černý oblak, jako kdyby vykouřilo fabriku na cigára.
Naštěstí jsou ty normy dané. Není to tak, že tě změří, zatočí kolem štěstí a podle toho buď pojedeš a nebo ne.
Pokud to auto kouří tak, že je za ním mlha, těžko si toho majitel nevšiml, že? A právě na ty se zaměřují. Je to v článku uvedeno.