Kontrolami emisí přímo na silnicích neprošlo 75 % aut. Chystá se i předvolání vozů s platnou STK
Policejní kontrola. Foto: Policie ČR

V případě podezření na nesprávné provedení STK může být auto předvoláno i mimo pravidelnou prohlídku.
Zajímá mě,kdo bude “ lovit“ MHD a další veřejnou dopravu. Pokud se inspekce soustředí pouze na “ obyčejné“ řidiče a bude je lovit, je to jen diskriminace, to můžete zrušit celé STK, včetně emisí. Co kontrolovat nejdříve státní podniky,pak veřejnou dopravu, včetně nákladní. Zavádíme novodobou inkvizici , ukládat pokuty za emise po roce,kdy bylo vozidlo kontrolováno je nesmysl. Jak řidič přijde na to, že emise neplní( pokud mu z výfuku nelétají“ brikety“)? Pochopil bych, když silniční kontrola zjistí,že vůz neplní,tak místo pokuty mu nařídí závadu odstranit a dostavit se na opětovné měření,pak by to mělo smysl.
Euro3 bez všech filtrů a nesmyslů projde v pohodě.Horší to maji auta s filtrem pevných částic,kterej je špatnej.
Nechápu u dieselových motorů, které běžně pracují do 3000 otáček, proč se měření emisí provádí při otáčkách nad 5000? Tedy ve stavu odporujícímu běžnému provozu vodidla. To měření mně to na STK rve uši.
A kde se to takhle měří? Konkrétní SME, prosím.
proc se to nerekne pekne cele? problem delaji hlavne tzv: vébédéčka = velke bile dodavkove vozy rozvozcu vseho mozneho, skoro ve stu procent na naftu a mnoho z nich s vymontovanym filtrem pevnych castic……
buzerovani ridicu starsich osobaku (hlavne benzinaku a LPG) je naprosto mimo misu………
a jak se pise nize v diskusi – mate pravo s obvinenim z prestupku nesouhlasit a prejit do spravniho rizeni kde vam zavineni musi byt nade vsi pochybnost prokazano
jenomže ta měření mají stanovený podmínky a měřit emise u studenýho motoru může jen analfabet
Kdysi, kdy byly dvoutakty ještě běžná auta, tak říkám kolegovi, co měl Trabanta. Jak můžeš jezdit tak smradlavým autem? A on na to – mě to vevnitř nesmrdí, to smrdí těm za mnou, takže nemám problém. A tak je to dodnes, jen jiný auta…
Meli by zacit kontrolovat klidne na nabrezi behem spicky… auta jedou pomalu v kolone, kazde druhe cmoudi a smrdi tak, ze v poradku byt nemuze a ani by u toho neprojeli zadny benzin, mohli by auta kontrolovat stacionarne.
Kdyz to jinak nejde… hold dost našich spoluobcanu jsou bezohledni jedinci na ktere nic jineho neplati
Nejvyšší čas uvažovat o zrušení stanic kontrol emisí!Byl jsem u zrodu STK.A ten smysl byl naprosto jiný,než kam to zašlo.Stal se z toho nástroj k likvidaci starších vozidel ve snaze zajistit prodej nových!!!
Co to je za nesmysl? Dané vozidlo má stanovenu normu, které má vyhovět, podle data jeho výroby. Takže jen ať plní odpovídající normu. Pro udržované vozidlo to není problém.
V době, kdy vyrobili moje auta, tak nebyl biolíh a jiná biopaliva, která ovlivňují výsledky emisí, které se tím pádem mohou odlišit od výsledků stanovených výrobcem.
Problém je v tom, že limity STK nejsou schopné dodržet i některá nová vozidla ihned po výrobě.
Dá se pochopit když dostanu pokutu za sjeté pneumatiky za korozi na vozidle za vadné osvětlení ale hlava mi nebere jak můžu kontrolovat emise doma žádný přístroj nemám tohle už zavání protiprávním jednání ze strany úřadu hezký den
Podle zákona o přestupcích jedna z podmínek, aby nějaké jednání mohlo být označeno za přestupek, je, že jednání musí být zaviněné.
Což nevyhovující emise u auta nejsou (pokud teda nehulí, že by se za něj schovala tanková kolona nebo vám na palubovce nesvítí nějaká výstražná kontrolka).
To samé platí třeba i u nesvítícího světla – opět, pokud tam není kontrolka poruchy světel a před odjezdem bylo všechno v pořádku.
Policajti i dopravní úřad to samozřejmě budou zkoušet uhrát na přestupek, ale prostě s přestupkem musíte nesouhlasit a obhájit se ve správním řízení. Klidně po konzultaci s právníkem.
Jízda s demontovaným filtrem pevných částic je zaviněný a vědomý stav a právník to asi neokecá. 🤔
Ano, zavinění takto prokážete, ale bez dalších důkazů neprokážete, kdo je viníkem.
Zcela jednoduše ano, majitel auta bude viník, protože je provozovatel…na něj se dnes hodí vše co ty ostatní zákony neumí.
Přečetl jsem několik řádků diskuze a je mně zle. Je to tady samý zelený křovák co si myslí, že zachraňuje planetu tím, že bude podporovat buzeraci popsanů v tomto článku. Odvoláváte sa na staré popelnice ale milí zlatí a neznalí křováci novější auta s řízeným spalováním a debilním dpf neprochází daleko častěji. Je tam až moc nesmyslů, a stačí aby jedna věc nefungovala a už si budete svoje tříleté skodověnky tlačit do servisu a platit nehorázné peníze za něco co ani nevíte k čemu je. A reálně slavný adblu má jedině funkci kurvitka. .. nejhorší je že o závadě ani… Číst vice »
Známý má Peugeota od novoty a ta adblue nádobka se mu už za 4 roky musela 2xměnit….
Výstižně napsáno, ta nová auta jsou tak napěchovaná zbytečnou technikou, že je to vždy otázka času, kdy to něčím nebude vyhovovat…
Nj francouzske auto
Jediná správná značka je Konzern, co?:-)
A no to asi taky není protože aktuálně benzínový volkswagen Touareg po 3 letech jde na výměnu asi 6 řídících jednotek cargo the kontrol převodovce, airbagu, Nemot prodlouženou záruku, je to za 300 tis
Chápu vaše pocity. Taky je mi z vás zle.
Konečne sa niekto zameral na tie čmudiace pojazdné vraky. Že 75% vozidiel podrobených kontrole neprešlo? To je len dobre, lebo polícia námatkovo kontroluje vozidlá, ktoré sú podozrivé.
Autá musia spĺňať emisie, ktoré mali v čase schválenia povinné. Napr. keby som išiel na Škoda 1000 MB, tak je úplne jedno, čo ide z výfuku, lebo to auto žiadne emisné limity plniť nemusí. Ani na emisnú kontrolu s ním netreba, resp. sa nerobí. Aspoň na SK, neviem ako v CZ.
Pak je neštěstí za takovým jet. Včera jsem zrovna na cestě potkal starého Wartburga, dýmilo to víc než dýmovnice, musel jsem jej rychle předjet, abych nejel v mlze.
Našťastie sú veterány väčšinou dobre udržiavané, ale najmä dvojtakty príšerne smrdia. Na druhej strane ich na ceste stretávam oveľa zriedkavejšie ako rôzne čmudiace vraky, ktoré už nejaké tie emisné štandardy spĺňať musia. A emisné štandardy tu máme preto, aby sme mohli aj v meste dýchať. Pamätám si ten príšerný smrad v 80. a začiatkom 90. rokov.
jenomže wartburg je 2taktní motor benzín ředěn s olejem a ten na emise nemusí to je co a na víc je to veterán
A co taková čiplá Octavia. Ta smrdí jak 50 letá Avie.
Ta debata je děsivý průřez populací. Polovině populace je v podstatě jedno, co z těch jejich keplů lítá za sajrat, který všichni dýcháme a máme z toho rakovinu a další lahůdky. Dodržujeme jen pravidla, která nám vyhovují a ta která nám nevyhovují, jsou blbá. Podvádět je norma a kdo na to upozorní, je práskač. Za naší bídu může vláda a ne vlastní nevzdělanost, hloupost a lenost. Buďme bez obav, v politickém spektru se vždy najde dost spasitelů, kteří nabídnou jednoduchá řešení a slíbí, že #budelíp pro #našelidi…
Je děsivé, jak je to pravdivé.
V našem politickém spektru se nachází i extrémně zelený spasitele jsoucí právě u moci který na úkor nás vsech vyhodí spoustu peněz do kanálu za úplné nesmysly jako pálení drahého fosilního plynu v elektrárnách a teplárnách na úkor našeho levného uhlí a v případě nestabilních zdrojů které Fialový režim dotuje jak o život zaplatí spotrebitele marice elektřiny ve formě fénu,kde se jeho tepelná energie vypustí do atmosféry.Spouste lidem ale vyhození cizích peněz do kanálu nevadí.
Ale když se za Babiše děly a možná zase budou dít podobné nebo i stejné nesmyslné věci, tak to tak vadit nebude, protože tam nebyl/nebude Fiala. A o to jde, ne? 🙂
A ještě: Kdo že to rozhodl o přijetí Green Dealu?
Kdo podepsal ETS2 povolenky pro domácnosti a paliva benzín a naftu? Fiala.Kdo podepsal balíček snížení emisí CO2 o 55%?Zase Fiala.
FITFOR55 podepsal 14.7.2021 AB Pavlínko., což je průšvih pro naši ekonomiku. To co jmenujete jsou vlastně už jen prováděcí vyhlášky
Normální hospodaření by bylo nedotovat žádné nestabilní zdroje a všechny peníze dát do stavby nových jad.bloku a potom teprve vypnout uhelné elektrárny.Ale to by měl spotřebitel moc levné.
Vás je na diskuzích škoda. Ministr Rosatom by vás měl vzít do party. A asi z toho nakonec zbudou jen dluhy, ostatně jako z všeho, kolem čeho jen prošel…
To je pravda,po řádění zelených extremistů tady zbydou pouze dluhy a žádný průmysl.Jako nevím proč sem tahate Rosatom?Ten je už dávno mimo hru.
Průmysl pohřbili komanči tím, že mu neumožnili vývoj v tržním prostředí. Kdo byl konkurenceschopný, přežil dodnes a funguje dále. K tomu už dávno neplatí, že hodnoty generuje jedině hulící fabrika, doly a rafinerie.
Dluhy zůstaly a nejspíš i zůstanou jako důsledek rozhazovačné politiky Babiše, který si z veřejných peněz kupuje hlasy a dotuje svůj business, který „nevlastní“.
Vy sem tahate komunisty , který už 36let nic neřídí ,ale jak Fialovo režim ničí průmysl drahými energiemi vás nezajímá že máme nejdražší energie v Evropě , když vyrábíme stabilní energii nejlevněji.Tykacovo elektrárny vyrobí 1kw stabilní energie za 15haleru .A Fialový joudove se toho chtějí zbavit a potažmo i většiny průmyslu.
Tak já teď nevím. Jedni hlásají, jak je Fiala zelený extremista, druzí zas, že vede politiku pro automobilisty a zelenou dopravu po kolejích zanedbává. Nechcete se už nějak domluvit?
Těch zbloudilých vševědů z Novinek nebo PL tu začíná být nějak moc.
Aktuální vláda správně nedotuje energie z rozpočtu (čili z daní náš všech). To, že to dělají ostatní okolo je jejich problém a jejich dluhy. To jsou ovšem souvztažnosti, které těm jednodušším vašeho ražení unikají…
Pavlo, na hloupost máte nárok, ale na její šíření už ne. nashle.
Hoši děkujem.
Jasně tomto případě Jane děkujeme
Účast Rosatomu v tendru prosazoval Havlíček v době, když bylo nad slunce jasné, že je to mimořádné bezpečnostní riziko. Od té doby se Havlíčkovi přezdívá Rosatom. Nebo taky Elcom (dodnes nesplacené dluhy z jeho soukromého podnikání)… Prostě zase jen další část reality, kterou nechápete…
Sorry, ale ty kydy bolí číst. Postavit jádro je v dnešní době extrémně drahé, hromada projektů se ani nedokončí nebo za xy let oproti plánu a násobně dráž. Pokud elektřina je levná, tak je to díky uhelkám. Ty jsou nejlevnější postavit a provozovat kvůli externalitám. Po dostavbě jaderek nebude elektřina levná vzhledem k ceně výstavby.
To je stejné, jako o Praze říct, že až bude ten bájný okruh, tak doprava v Praze bude mávnutím proutku plynulá a bez zácp.
A proč to tedy čtete, když vás to bolí? To jste masochista, nebo co?
Když podělíte odhadované celkové náklady na blok Dukovan tím co za svoji životnost vyrobí, tak jste na cca 0,83 kč/kWh.
500 mld Kč/blok a 75 let provoz je přes 600 TWh.
Palivo a provoz elektrárny cca 0,21 Kč/kWh.
Suma sumárum by to vyrábělo cca za 1Kč/kWh a i kdyby se výstavba prodražila na dvojnásobe, tak je to dobré.
Je to celkově hrozně drahé, ale na jednotku energie levnější než FVE a větrníky. Vodní elektrárny jsou ještě levnější než jaderné (od 0,5 do 1 Kč/kWh).
Především je to stabilní zdroj s minimálními externalitami.
To jako, ze jste vzal porizovaci cenu toho blou a vydelil vykonemx zivotnosti?
Pokud ano, tak jate si to sakra zjednodušil, maintenance, nejake vetsi udrzby behem zivotnosti, palivo, …?
EU.
Vy toho evidentně moc nevíte. Pálit uhlí v elektrárnách je pěkná prasárna i z důvodu toho, že to je cenná surovina např. pro chemický průmysl.
Lidi jsou různí, tak to vždycky bylo a bude, nicméně sociální sítě daly lidem šanci zdarma a efektivně šířit svoje názory, ač jsou často nesmyslné, bez znalosti faktů či souvislostí, a ohlas mají proto, že jsou jednoduché a srozumitelné. Jenže tak to nefunguje a to prostý lid neví. Legislativa je složitá a každá změna je vykoupená množstvím kompromisů. A tím se dostávám k druhému smutnému faktu, a to k extremismu. Bohužel se řeší jen nesmiřitelně odlišné, často extrémní pozice. Na jednu stranu je lidem jedno, že auta smrdí a zatěžují životní prostředí, a tihle by s tím nechtěli dělat vůbec… Číst vice »
Znáte to s tou poloprázdnou/poloplnou lahví?
Kontrolují se staré šunky, u kterých hlídka pojme podezření, že mají závadu. To, že měřením následně
neprojde 75 % aut neznamená nic jiného, než že se policie v 25 % zmýlí v odhadu. To je dosti slabé.
Tak oni vyberou podezřelé vraky, pokud vrak má v pořádku emise, tak ho zkásnou za něco jiného. Část nechají jet, protože se slitují nad řidičem, který zrovna veze miminko z porodnice … v praxi bude zmýlení policie o něco nižší, i tak ale vysoké %. Na druhou stranu 75 % pokutovaných je velké číslo a jsem rád, že silnice od těch špín čistí.
No, však jo. Ono to zase nebude žádná raketová věda, provést takový okometrický předvýběr. Za mě takto cajk. Evidentně akce neslouží k buzeraci majitelů nových aut, kterým „nevyšly emise, už když byly nové“ (jak jsem se dočetl níže).
To je zase Fialovo buzerace.Proc bych měla dávat do šrotu 25let starou fabii 1,4d ,s krásnou kombinovanou spotřebou 4,8l a kupovat nové šroty se 7l spotřebou benzínu a drahým servisem?To ani náhodou.
Buzerace lidí, kteří vědomě zamořují životní prostředí, je na místě. Pokud se vás to netýká, neozývejte se.
Pokud projde řádnou technickou kontrolou, tak vám jí Fiala nesebere a bude vám jí jen závidět.
Nemusí závidět může si jí pořídit také.Ten ale asi ani neví kde to má motor 😉.
Ale no ták, tady nejste na Novinkách. Na ty plky tady není nikdo zvědavej.
Možná by pro začátek stačilo nesrovnávat diesel s benzínem co se týče spotřeby.
Hlavně že někde jinde ve světě ekologii, emise a nějakou STK řeší aspoň ve zdravé míře 😀 . Že by tohle bylo tady v Evropě a u nás dobré korýtko a voda na mlýn pro určité zájmové skupiny i za jakou cenu. Zkuste někde v Africe lidem nakazovat jak se mají živit, čím topit jak žít. …
Zatímco tragická kvalita vzduchu v africkém velkoměstě na můj život v ČR nemá žádný dopad, tak čmoudici „vraky“, které bohužel potkávám na našich silnicich pravidelně, už ano. A bohužel ono to není jen nepříjemné, ale prokazatelně to poškozuje zdraví.
Takže pokud začnou mizet ze silnic, budu jen rád.
S tím žádným vlivem opatrně- ovlivňuje to klima a tudíž to na nás má vliv také.
A teď si představte že ty nečmoudící „novoty“ v benzínu s přímým vstřikem, které váš nos ani nezaznamená (3x hurá), plodí mikročástice, které se na stanicích emisí neměří a ty projdou až do vašich plic a tkání, aniž by je tělo předem někde zachytilo. A můžete si vybrat z čeho chcete být více ohrožen na zdraví….
benzinove motory mají samozřejmě také filtr pevných částic takže by měly procházet spalinama stejně jako nafta, po 4 letech a prvni stk nemusí vyhovovat ani benzín
Pokud se dneska neměri tak se měřit začne
je to dobře, ať ty kouřící vraky zmizí, jet za tím je opravdu hnůj. Mě akorát štve to adblue, sám jsem měl auta s adblue, kde se to prostě za 5 let 3x pokazilo, vždy po záruce, následná výměna za 20 – 30 tisíc je prostě na hlavu, takže jsem o 3. nechal vypojit, nyní už raději auto na benzín, naftu už nkdy. Tady by měl stát jít jasně po výrobcích automobilů a jestli vyrábí zmetek, tak ať za to taky platí…
Jak je možné, že na emisích teda vyhoří i
nová auta přímo z výroby?
tak určitě, na STK a Emise jde „nové“ auto z výroby po 4 letech, jako moje, co prošlo na 1*, a to už je o tom, jak se k tomu chová majitel. Pokud nafťák valí na spotřebu, aby jezdil za 4 litry a totálně dusí motor, tak je to trouba co si za to může sám
Na spotřebu za 4 litry, když deklarovaná spotřeba od výrobce je 3,5 litru? 😀
v laboratorních podmínkách….
Která konkrétní auta z výroby jdou na STK?
On takové auto nikdy neměl, tak neví a plácá blbosti, aby si obhájil, že jeho stará herka je vlastně to nejlepší, co může mít.
Na TK jezdím z důvodu řádného provedeni kontroly emisí a technického stavu. Povinnost mám jednou za 2 roky. Pokud se během dvou let emise zhorší, dostanu prokol, že vozidlo emise nesplňuje a musím jej nechat servisovat, abych další TK Jestli někdo následnou kontrolou zjistí, že jsem na emisích prošel, ale vozidlo situačně nesplňuje, nemůže to být kladeno za vinu provozovateli vozidla. Ten svou povinnost splnil a je často jen laickým konzumentem skužby, kterou si objednal. Jeho zavinění je nulové. Trestat je jza řádné splnění povinnosti je holý nesmysl.
Zavádějící článek. Jestli je tohle nějaká informační hodnota,to nevím. Ty emise,za který tady kde kdo bojuje se týkali především nákladních aut a dodávek.
Co si mám představit po „V případě podezření na nesprávné provedení STK může být auto předvoláno i mimo pravidelnou prohlídku.“?
No to si musíte počkat na legislativní proces. Oni vám to páni poslanci řádně napíšou do zákona, pak už si budete plánovat svůj volný čas, abyste mohl zpátky dojet po několika dnech znovu na STK…..
Já k tomu zrovna nemám důvod, mám starej nepřímovstřikovej benzíňák, který už z principu nemá s emisema problémy.
Jen mě to zajímalo, protože to dále v textu není upřesněný.
Si ho držte, než na vás něco vymyslí, jak by vám to znepříjemnili a nový „ekostroj“ vám vnutili. Já mám diesel Euro5 a už se nade mnou stahují mračna, taková hrůza mít dieselové auto na dálkové tratě (kde nevedou tratě pro zdejší diskutéry)….
To, že nějaké vozidlo nyní nesplňuje rmise, neznamená, že je nesplňovalo na STK .
Kupka si to zase představuje jako Hurvínek válku.
zaměřují se na vraky a jednoznačně kouřící auta, že by jako jako mávnutím kouzelného proutku zrovna ten den na emisích to auto bylo v normě snad nevěříš, tak tady nedávej tak blbý komentáře. Většina těch sazometů je vykuchaná a nemá co dělat v provozu
A co jako? Vy máte jako řidič/majitel vozidla povinnost se starat o technický stav vozidla, aby splňovalo na 100%, takže v mezidobí od STK k té další se o auto máte starat , aby emise byly v pořádku! To vás nenapadlo?
Máte pravdu, ale jak řidič pozná, že odešlo např. čidlo NOx , když auto samo závadu nehlásí?
Jsem pro tvrdé trestání těch co nechávají vykuchat DPF nebo zaslepit EGR, případně odpojit adBlue, protože to dělají vědomě.
Navrhuji použít Ringelmanovu stupnici znečišťování😀
Vláda Petra Fialy rozhazovala peníze z vrtulníku právnickým osobám na nákup firemních vozů, jejichž stáří není problém. Největší přírůstek k průměrnému stáří vozového parku jsou vozidla fyzických osob, které si nemohou odečíst DPH a ani nedostali žádné peníze z fialového vrtulníku. Problém starých vozidel je problém malé kupní síly. Lze tomu pomoci zrušením DPH na vozidla, když stejně stát o většinu peněz přijde odpočty právnických osob. Restrikcemi stát nevyřeší problém s malou kupní silou.
Problem vasi chudoby zadny Fiala nevyresi. Cim drive vam to dojde, tim rychleji se vam ulevi…
Nelíbí se mi Vaše paušalizování! Pokud se budeme srovnávat s Rakouskem, tedy se zemí se kterou jsme před 100 lety tvořili jeden stát. Tak mzdová úroveň v Rakousku je cca dvojnásobná. Silně pochybuji o tom, že tam auta stojí dvojnásobek. Náklady na život v Praze jsou určitě srovnatelné s regiony v Rakousku. Přesto je mzda inženýra v Linci 2x taková co inženýra v Praze. Ne každý je líný hlupák, co nemá světu co nabídnout. A jistě uznáte, že není řešením se sbalit a jít hromadně žít do Rakouska nebo Bavorska, tedy zemím nám kulturně a historicky nejbližším. A ano, jakákoli… Číst vice »
Jen si tu odložím:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-doprava-cesi-zacali-nakupovat-nova-auta-ojetiny-jsou-totiz-uz-moc-ojete-265963
správně, jen tak dál.
To, že neprojde 75% aut namatkovou emisní kontrolou je asi tak překvapivé, že politik něco slíbí a nedodrží to. Samozřejmě, ten kdo vytipovava auto na test, asi nevybere zánovní auto mladších ročníku, ale to co nejvíc kouří nebo vypadá dost opotrebovane
A občas ta stará herka kouří tak, že se těsně vejde do těch volných limitů, co v té době platily. Proto zánovní auta mají častěji problém, protože ty limity mají daleko užší rozsah.
Tak tohle snad nemůže nikoho ani překvapit 🤣
Ať je palivo kvalitní a nebude problém
Nemáte si kupovat naftového Forda
K Fordu to chce i režijku, aby se měl jak dostat zpátky.
Mám tedy dvě měření, jedno z STK, druhé ze silnice. Jsou opačné, které tedy platí ?? ! Je na to nějaký zákon ?
od toho podplaceného technika na stk není platné
Jak zjistíte, že ten dotyčný něco bral. 😄. Asi pětidemolice bude muset změnit judikaturu, že bude platit presumpce viny. Demokracie jak vyšitá.
Zbytecne obavy, INSID a organy cinne v trestnim rizeni si s tim v ramci platne legislativy poradi. Vlada zadnou zmenu judikatury nepripravuje, je to jen vase bujna predstavivost kombinovana s omezenosti…
Tankuji stejnou naftu, co kamiony, kolikrát různě v ČR a nikdy jsem nenarazil na špatnou naftu. Já vím, že se tento nesmysl šíří od devadesátek a lidi se bojí toho bájného špatného paliva. Někteří lepšolidi netankují na TankOno, protože jim zázračně stoupla spotřeba o 2l/100 km. Vše bullshit. V dnešní době je to tak hlídané, že nekvalitní palivo v podstatě nehrozí.
a proto dělá ČOI pravidelné kontroly a u nich pravidelně čerpačky pokutuje za nevyhovující stav paliv….
Aha, a kolik % těch kontrol odhalilo nevyhovující palivo? Prosím odkaz na statistiku ČOI. Jinak máš právo pouze šoupat nohama a držet hubu.
je treba nahlasovat kourici auta na policii
Vzpomněl jsem si na takovou hezkou písničku, pusťte si ji, je o vás…
Vyhledejte na youtube: Vráťa Hošek – Udavač
Na každého se něco najde, i na udavače.
Zvlášť když kouří trávu.
Já jednou nahlásil sousedku, že kouřila v autě….
To je údajně úplně k ničemu.
Přijde mi neuvěřitelné, že se najdou sobečtí ignoranti, kteří kvůli svému zbytnělému egu a domnělému pohodlí zamořují vzduch svinstvem a prakticky si tak řežou pod sebou větev. Neuvědomují si cenu života a životního prostředí.
Tak se podíváme, kolik za pravdu dostanete mínusů.
Tak musím uznat, že se mýlím.
Příspěvek ruského trolla, smazáno, zablokováno.
Co to zase žvaníte? Jednak se článek týká aut a jednak se mě na názor na zbraně a bomby nikdo neptal. Tak co vlastně chcete? 👎
Rusaku, tahni
A čím to je, jsme tak špatní údržbáři vlastního vozového parku nebo je problém jinde?
Doma máme jedno starší TDi (euro3), relativně čerstvé STK ze září (kouřivost cca 0,7 z 0,9). Ale trochu se obávám, že na podobné náhodné kontrole by to taky pohořelo. Stačí s tím chvíli jezdit normálně a už se dělají saze. Když to pak jednou za čas jedu natankovat, tak v tom hodinu jezdím jako prase s akcelerací až do omezovače, dokud nepřestanou lítat saze z výfuku… Přitom nafta není z JZD, beru výhradně z OMV, nezřídka prémiovou, ale toto se stejně děje.
Přijde vám vaše chování normální?
Ano
Přesně tento postup mi doporučovali na STK, tedy pár dní před měřením auto pořádně provětrat a tím uvolnit saze z výfuku a pročistit tím celou vyfukovou soustavu. Vždy si pak technik kourivost pochvaloval, jak to dobře prochází.
Já to dělám stejně a nikdy jsem na technické neměl problém.
U zánovních aut vám to jednorázově možná vyčistí, ale oni načítají do počítače i starší data, kde to bylo třeba špatně….
Mám C5 s motorem HDi a je to podobné. Před EK musím natankovat naftu bez Burešova oleje a jezdit tak, jako popisujete, jinak by z hlediska kouřivosti nevyhovoval ani úplně nový motor.
No tady bude problém spíše v palivové soustavě (žhaviče, vstřiky).
Bez servisního zásahu to bude kouřit i s přísadami….
To nedokážu posoudit. Nicméně spotřeba nevykazuje nějaké anomálie a korekce vstřiků v diagnostice taky dávají poměrně blízká čísla mimo limit. Neboli auto se tváří, že je ok.. takže je pak otázka, jestli je chyba na straně řidičů, anebo čerpacích stanic, které buď nedodržují normy na kvalitu paliv, anebo ty normy stojí za starou belu.
Kvalita paliv na českých pumpách je dlouhodobě stabilně dobrá. Vymlouvat se na nevyhovující emise kvůli špatnýmu palivu je v dnešních podmínkách nonsens.
Kurde tady je nálet smraďochů. Omezování emisí je šikaná, my umřemééé, totalitá, gestapó. Ve středověku byl největší trest skřipec, ale tady chudáčkům stačí sáhnout na pojízdná smradlavá kamna a už je z toho málem genocida.
Jsem šťastný, že se po tomto takto jde a zároveň nechápu jak dospělý chlap na 40 let nemá na to si koupit nové auto. Koupit si nové auto za 500 – 600K po 20 letech aktivní práce? Pokud na toto někdo nemá měl by se vážně zamyslet nad svým životem.
Hyundai, Fabia, Scala apod vše je krásně dostupné.
Nevím, proč bych měl vyhazovat vydělané peníze a každé 4 roky kupovat nové auto? Nemyslíte, že jsou lidé, co mají i jiné preference, jak své vydělané peníze užít?
Chapu, co tim myslite, ale vezte, ze spoustu lidi ma proste jinou prioritu, nez utracet pul mega za auto. Znam par takovych, co je to proste nezajima, a misto slusne ojetiny za 200 maji jednickovou fabku za 20 a za zbytek jeli na dva mesice na dovolenou, nebo to radsi narvou do konicku. Vesmes nadprumerne vydelavajici lidi.
Dostupné třeba u Fabií to tak zase není, automobilky jsou v takovém degresu, že vám prakticky nová spalovací auta nechtějí prodat, protože by za to dostali následně v EU pokutu….. Čekací doba na auto (liší se od značky) je poměrně dlouhá.
A trh a jeho nabídka ? Za 500tis. dostanete 1litrový tříválec s obřím dotykovým displejem, kde se budete muset hrabat abyste si vypnul ledasjaké funkce, nebo třeba i šteloval sílu ofuku….. Rodinu nebo sportovní náčiní do toho sotva plně naložíte…. jak se říká v u sousedů ….unpraktisch….
To že neprošlo 75% aut je zavádějící, kontrola na emise totiž není náhodná, vybírají se na ní podezřelá auta.
Vždyť to v tom článku píšou.
Ale třetina až polovina problém mít bude.
jistě měli by to dělat “ čestně a transparentně“ tedy kontrolovat všicí a ne jen ňáký podezřelý kouřící, to by se dalo prohnat lidskejma právama no ni ?
Zajímavé je, že toto lidem u osobáků vadí. Ale když na to upozorňuji u kamionů, tak jsem vyvrhel a jen ať to tomu kamioňákovi osolí.
Ještě prosím k tomu dodat měření hluku se stejnými důsledky při překročení hladiny uvedené v TP. Eliminovat hlukový teror idiotů s vykuchanými tlumiči výfuků.
V TP továrních škodovek stejné velikosti. Ať zmizí i ty legální teroristi, kteří si ten hluk letadla nechali homologovat. Pište ministru dopravy, ombudsmanovi a dalším, ať se o toto naše základní lidské právo postarají dřív, než se z teroru stane standard.
Přesně, hlavně pablbové na Harley Davidsonech
Tak jdi pracovat a kup si Harleye taky.
nejde o to koupit si ňákou tu motorku, ale donutit ji vydávat pořádnej zvuk no ni ? Vždyť i ten Harley když na něm nejede sebestředná vosoba je docela zvukově snesitelnej, ale to ty lidičky nebaví, voni potřebujou adrenalin a aby byli slyšet na kilometry, to je pak echt motorkář kerýmu to pěkně zvuk , ať už domanico dělanico nebo nějaký pořádný “ profi “ poladěný vejfuk …
Dekuji za pripomenuti legendarni znacky z mych oblibenych Autopohadek:))
Obcas mam pocit, ze jedu za kamny na koleckach. Dym jak z krematoria, zejmena pri akceleraci.
Jó takovej Trabant a technickej benzín.. To bylo něco. 😃 A muselo se na to v zimě šlapat. Jinak hrozilo omrznutí.
A palivo dolejvat zweitaktolem nebo jak se ten originál olej jmenoval..
Hold češi
Ano. Neumějí ani mateřský jazyk.
Dvě slova, tři hrubky. Tyvago. Holt Češi. (tečka na konci) panenkosvatokopecká.
To už dávno měla mýt na starost policie a stát.Tak to vypadá když si STK a Emise otevře kde jaký šizunek
Policii nemáme od toho, aby někoho nebo něco myla.
Věřím, že se tohoto tématu před volbami někdo ujme.
Nebojte, Turek a Macinka se toho ujmou. 😉
Nejčastěji s jakými motory neprojdou???já mám benzín / lpg
no právě. ja taky a uplně běžně mi to na benzín nenatočejí.
Dyzlturek nekde nasdilel odkaz nebo co se stalo, ze si tu dali sraz priznivci autosocialismu z VSZ?
vypadá to tak..
Netuším, to ještě nevidíte to množství jedinců snažících se proniknout do diskuze:)
tak to asi bude tak, jak píše TnM, jinak to tady není tak hrozný
Soudruzi to monitorují a včas se slétnou.
Lidičky jen si vzpomeňte v čem jsme jezdili v 60.letech.Nikomu to nevadilo že tu jezdí trabanty,wartburky,tudory,stejšny,volhy ATD.To neříkám o nákladních autech který čoudili že za nimi nebylo nic vidět jenom cítit.Nikomu to tenkrát nevadilo.
Zkuste si porovnat 1. Počet aut na silnicích v roce 2024 a v 60. letech 2. průměrnou délku života.
S počtem aut jednoznačně souhlas, dnes jsme úplně někde jinde. Průměrná délka života – tam bych z toho nedělal až takové závěry, sice se žije déle, ale jen díky medicíně a hlavně kolik z těch lidí žije opravdu plnohodnotný život. Dost lidí živoří posledních 5 let života někde v LDN, či na lůžku. když vezmu dost svých příbuzných, tak jen díky medicíně „přežívali“ sice déle, ale posledních 5 let leželi na lůžku a o nějakém životě se nedá říci ani slovo. Takže jen číslo do statistiky. Jinak je dobře, že se budou řešit emise, a ještě by to chtělo technický… Číst vice »
Od kdy taky Bolsevikum zalezelo na zdravi obyvatel? Budme radi, ze se doba zmenila a ze mame lepsi vzduch, vodu, zadne kysele deste, mene inverzi atp…
Ano, i bezolovnatý benzin zavedli ne proto, aby chránili vlastní obyvatele, ale aby valutoví cizinci měli co tankovat…
https://www.youtube.com/watch?v=3NMHUS4J-Rw
Víte, že olovnatý benzín vynalezli v USA a už při jeho vynálezu věděli, že je zdraví škodlivý, ale zisk byl důležitější…
Nevadilo? Nebylo to spíš tím, že technika nebyla tak pokročilá?
Tak v druhý půlce osmdesátek už vzduchováha, vstřikovače, katalyzátor, lambda sonda a řídící jednotka byly věci, co se na západním trhu daly pořídit. Jenže valuty nebyly, ropa z východu za pár drobnejch, takže spotřeba zase tak moc lidi netrápila a jaksi tady ty věci nikdo vyrobit neuměl v dostatečném množství a kvalitě.
A nějakým blbcům to zřejmě dodnes chybí.
Lidičky si vzpomínají na ten tehdejší luxus vůbec mít auto, taky si človíčku vzpomínají na to když vystoupili z autobusu do modré mlhy v KarlMarxStadtu , Drážďanech a dalších vychodoněmeckých městech…
Ale vadilo a hodně.
Dědo nemyslíte že se počet vozidel od té doby trochu zvýšil?
Kdyby dnešní doprava sestávala z Trabantů, Wartburgů a Barkasů (na ty jste asi zapomněl), tak by se splnil sen zdejších odpůrců automobilismu, neboť všichni automobilisté by byli brzo mrtví.
Vzpomínáte si vůbec, jaké to bylo jet za Trabantem až na konec města, kde se dal konečně předjet? Ono stačí i dneska, když natrefíte na nějaké starší vozidlo bez katalyzátoru (Favorit…), hned přepínáte na recirkulaci vzduchu. V emisích udělala auta obrovsky pozitivní skok, na rozdíl od jiných „vymožeností“ to nebyla zbytečnost.
Nejdříve ať stát vytvoří ekonomické prostředí a podmínky takové, aby si obyčejní lidé mohli dovolit kupovat nová auta a pak teprve může zpřísňovat kontroly a činit restrikce. Ale mám pocit že to funguje opačně – vše je přísnější a kolem občana se uzavírá kazajka nesvobody, těžko se dýchá těžko se žije a stát neustále utahuje šrouby. Ale měsíční výplata občana vypadá tak jak by měla vypadat týdenní. A to není o stejných možnostech pro všechny, protože každý občan má jiný potenciál a jiné inteligenční schopnosti se vzdělat a prosadit a stát by se měl umět postarat o to, aby se… Číst vice »
Co je na dodržování pravidel kazajkou nesvobody? Svoboda svým nezodpovědným chováním zabíjet vypouštěním smradu jiné? Nastudujte si někdy, co způsobují mikročástice z vaší plechovky.
Ono taky jde o to, zda jsou ty pravidla nastavená správně. Pravidla, která se musela dodržovat, zaváděl i Hitler a jiné totalitní režimy. A konkrétně tuto buzeraci zase odnesou ti nejchudší.
Takže jezdit s vykuchaným filtrem je správně a postihy za to jsou buzerace?
Proti postihu za vykuchaný filtr přece nikdo neprotestuje. Problém je v potenciálním nespravedlivém postihu někoho, kdo nic neudělal, podobně jako například u testeru DrugWipe. Je snad správně trestat nevinné? Ona i ta další nucená návštěva STK je trestem sama o sobě, i když dopadne dobře, o dlouhém čekání na rozbor krve s odebraným ŘO nemluvě. Obojí se navíc může libovolně opakovat. Proč se dodatečná kontrola zaměřuje primárně na občany a ne na STK a SME? Tam přece ten problém vzniká.
Nevím, zda jste si všiml, že kontroly emisí přímo v provozu míří na experty, u jejichž aut je problém na první pohled. Takže ty pohádky o trestání nevinných si nechte od cesty.
Jakože tě na STK prosí, že sice auto neprošlo, ale že ti stejně chtějí dát razítko? Dokonce ti cpou peníze?
Co je to za nesmysl?
Velmi, velmi opatrně s těmito slovy… Mám 8 let staré auto, o které se nadstandardně starám, výfuky čisté jako alabastr a stejně neprošlo emisemi…
Takže ano, otázka, zda jsou pravidla nastavena správně je zcela legitimní a měla by být součástí diskuse.
a v čem byl problém, že neprošlo emisemi?
Nesmysl, pokud technik není schopen provést měření, je to jeho problém, ne problém auta. Užil jsem si hodně legrace s hybridem, ale nenechal jsem se vyhodit.
Nevím, technik mě k tomu moc neřekl a z toho mála jsem ho nepochopil. Zkusil jsem jinou SME a tam auto prošlo. Bez úplatků, bez úprav.
Představa, že stejně random fungují i silniční měřiči mě moc důvěry v jejich práci nedává.
silniční měřiče jdou především po těch, u kterých je problém víceméně zjevný.
Protože sice se na Dieselgate přišlo , ale nikdo už těm lidem neupravil data v technickém průkazu. Takže to auto musí dnes plnit hodnoty ,které vlastně ani jako nové nedokázalo plnit . To je prca.na
Tohle je problém bioložky v palivech a i v Německu jsou proti zelené politice jelikož by hodně lidí přišlo o motorové vozidlo náprava prostě není nebo u nás jediná varianta tankovat na EuroOil před emisemi a vozidlo by mělo přes emise projít pokud není někde něco špatného. Tohle mi řekl přímo technik na emisích.
Vy jste, Dine, takovy bojovnik za svobodu a demokracii, ze? Spravne nastavena pravidla jsou ta, ktera se vam hodi, ze? Mozna proto jste tak chudy…
Nesmysl, máme nějaké pravidla a musíme je dodržovat. Jako kdo tohle má furt čuchat, to jeděsný.
Ono taky jde o to, zda jsou ty pravidla nastavená správně. Pravidla, která se musela dodržovat, zaváděl i Hitler a jiné totalitní režimy. A konkrétně tuto buzeraci zase odnesou ti nejchudší.
klasický argument „Ad hitlerum“ .. aneb kdyz dojdou argumenty.
Ano, jsou nastavená správně.
Vypadá to, že jste pupek světa, kolem kterého se vše řídí. Gratuluji.
Ti nejchudší nejezdí autem. Žádné totiž nemají.
No, když pořád čtu, jak je auto levnější než jízdenka, tak si právě myslím, že ti nejchudší mají auto. 😀 A pak brečí, že údržba a provoz stojí hromadu peněz.
Jízdenka na co? Na metro? Když u nás na vesnici metro nejezdí. Ani vlak. A autobus tu jezdí 2x denně a to tak, že s ním do práce nestíhám dojet, jelikož bych musel 2x přestupovat. Autem jsem v práci do 20 minut (dveře-dveře). Auto je levnější tím, že jezdí i tam kam veřejná doprava nejezdí. Potom můžete bydlet i v totálním zapadákově, kde jsou nemovitosti 10x i víckrát levnější než ve městě.
Kdo píše o metru? A proč si následně stěžujete, že u vás nejezdí? Vymyslíte si lež a pak na ni stavíte další argumentaci. 👎
Zeptejte se sám sebe, proč žijete někde, kde jste odkázaný jen na auto a dobrovolně jste se vyřadil z použití dalších alternativ. Přijdete o auto a jste v rejži.
Logikou, že co ušetříte na bydlení, to dáte následně do dojíždění, vás mučit nebudu. 😄
Lež si vymýšlíte vy. Píšu i o vlacích a autobusech. Píšu ale první o metru, protože je mi jasné, že jste Pražák, co bydlí 5 minut pěšky od stanice metra, kde metro jezdí kazdých pár minut a myslí si, že to má tak každý. Takže se všichni máme odstěhovat do měst? A kde na to vezmu? Bydlím ve svém, ale když dům prodám, tak mi to vystačí na pár nájmů. Nehledě na to, že když se do měst odstěhují všichni, tak ceny bytů a nájmů v nich porostou ještě více do nebes. Jinak o auto nepřijdu, kdyžtak si půjčím auto… Číst vice »
Tak jste si zamachroval a teď se vrátíme do reality. 😄
Nebydlím v paneláku a už vůbec nebydlím v Praze. Nemám tušení, proč jste si to vymyslel, ale máte špatné informace. Vždycky trefíte mimo terč nebo je to jen výjimka?
Nikdy jsem nenapsal, že se všichni máme odstěhovat do měst. To jste zase něco špatně vydedukoval. Když nebudete živit zbytečné auto, tak na ten život ve městě snad budete mít taky.
Co se týká ostatního, zkuste se příště lépe informovat, abyste se tady příště neztrapnil. 🙂
Vy pořád nemůžete pochopit, že 90% vesnic má špatné dopravní spojení a auto je nutnost, pokud nechcete být na dávkách, protože na vesnici práci nenajdete. Druhou možností je odstěhovat se do města a to přesně jste psal ač to hned v postu potom rozporujete. Auto zbytečně neživím, kdybych auto neměl, tak fakt na byt neušetřím ani za 50 let. Vaše matematika nevychází. Navíc, když autem jedeme dva, tak je to levnější než vlak nebo autobus můžu jet kdy chci, ne jen 2x denně a ještě řešit., jestli je sudý nebo lichý týden a jestli ten autobus vůbec jede…
Pardon, neměl jsem tušení, že jste tak těžký sociální případ. 🙁
Nutnost je spíše pořádná veřejná doprava, stejně jako lepší zázemí i mimo velká města. Ne, aby každý musel i do nich jezdit autem. Pak by se možná ani ty výfuky neřešily do určité mítry tak přísně.
A máme tu i Goodwinův zákon!
Godwinův.
Každopádně – Hitler už byl vytažen, diskuse naplnila svůj vrcholný cíl.
Jak by teda pravidla měla být nastavena, aby zrovna vám vyhovovala?
Jo, těžko se dýchá, když nám tu jezdí vraky, které nesplňují emise. Pokud berete málo, tak si se zaměstnavatelem vyjednejte víc. Stát alespoň minimální mzdu pravidelně zvedá, pokud to je hodnota něčí práce. Prostě se ale smiřme s tím, že provoz auta něco stojí.
a jak byste si to „vytváření státem“ představoval?
z toho, co píšete mám pocit, že vaše představa je taková, že stát vam to auto zaplatí?
Ono by bohatě stačilo aby se stát (EU) přestal montovat do toho jaký kdo si má koupit auto. Pokud by automobilky nemuseli platit „eko“ výpalné a dávat do aut věci, které spousta lidí nechce, tak by auta stála úplně jiné peníze než dnes. Pokud by auta stála jako před kovidem, tak by spousta lidí si koupila nová auta a celkově by se omladil vozový park. Bohužel při dnešní situaci se většina lidí snaží nějak přežít a drží se svých starých aut zuby nehty.
Stejné (ale doslova stejné) argumenty se objevovaly, když úřady začaly vyžadvoat montáž ABS, ESP …
I kdyby nikdo nic nového nechtěl, tak by auta jako před covidem nestála.
Proč by nemohla stát? Navíc spousta věcí je podstatně levnější než dříve. A i kdyby nestála stejně, tak by byla podstatně levnější než dnes. Což by vyřešilo problém s čínskou konkurencí. Kdo by si kupoval za 400 000 MG když by měl Dacii za 200 000.
jestli jste si nevsiml, tak od covidu stouply ceny vseho. nejen aut. takze auta by byla drazsi, i kdyby to byla jen ta sama auta, co se delalla v r.2019.
A víte, že v přepočtu na kupní sílu byla v bájných devadesátých a nultých letech nová auta dražší než dnes?
A víte, že kvalita výroby byla úplně jinde než dnes?
ano, byla podstatne horsi.
Ano, máte pravdu, dnes to kvalitativně stojí za zlámanou grešli. Kdyby ty minulé auta nebyly kvalitní, tak by s nimi nikdo nechtěl dál jezdit.
tak on s nima nikdo jezdit nechce 🙂 krome
par zatvrzelcu, kteri i svihadla povazuji za vrchol a elektriku za neco “fuj”.
sorry, ale pokud pred dav normalnich lidi (nemyslim zavislaky z forum.garaz.cz) postavim jednickovou a ctyrkovou fabii, 99/100 si vybere ctyrkovou fabii.
a pokud pred tentyz dav postavim dvojkovou a ctyrkovou oktavku, stejnych 99/100 si vybere tu ctyrkovou.
Když bude za stejnou cenu, tak je to logické.
bylo mysleno tak, ze kdyby ten vyber dostali zadarmo.
mimochoddm, jak za stejnou cenu? vzdyt auta jsou dnes levnejsi. a to o dost.
jednickova fabie stala pri uvedeni na trh v zakladu ctvrt mega. byla to doba, kdy primerny plat byl 10-12 tisic mesicne
fabie 4 nyni v zakladu stoji 360 000. krom toho, ze je to o nekolik radu lepsi auto (ktery i v zakladu ma vybavu, o ltery se nam tehdy ani nesnilo) , tak prumerna mzda je 40 000.
jinymi slovy – to auto je vyrazne (ale jako ze fakt o parnik) levnejsi, nez f1.
S tou jedničkovou fábií jste vstoupil na tenký led – víte např. o tom že už tehdy mohla mít např. navigaci, o které nemohlo dokonce ani snít většina tehdejších aut stejné kategorie? A měkčenou palubní desku už nemá žádná z následných generací kvůli šetření. Tím neříkám, že šoučasná fabia je špatné auto. Ale porovnáváním kvality s tou první jste si trochu naběhl.
to je nejaka nova urban legenda?
v dobe jednickove fabie byla prumerna cena vestavene navigace do aut kolem 50-80 tisic. cili tretinu ceny auta.
opravdu tomu verite? 🙂
jinak jeden cas skodovka s fabii opravdu navigaci prodavala. byla to samostatna mase by mio.
skodovka ji dodavala, pokud si pamatuju, s vestavenym stojankem a napajenim.
pozdeji totez prodavala i pro citigo
Ano, stála tehdy 80k Kč. Ale mohl jste ji tam mít! Na rozdíl od pozdějších fabií, kdy jste o tom ani nemohl snít. Vy jste si s tím začal 😉
Ok, a kvůli těmto pár zatvrzelcům se dělají takové opičky s paragrafy a měřením emisí? To jako těch pár lidí to životní prostředí poškodí natolik, že je třeba všechny šikanovat?
Pokud budou lidé porušovat nařízení. Tak je to potřeba. Není nic horšího, jak jet za dymovnici 10min přes město a nevidět mu pomalu ani na zadní nárazník. Za tohle bych sebral kromě auta i řidičák na rok
Ako všetkých? Keď 75 % kontrolovaných neprešlo, tak je naopak výber veľmi dobrý – polícia ide skoro „na isto“.
Pár zatvrzelců? ono to nevypadá, že byc jich bylo pár.
sice tady nebudu brečet, jak každý druhý auto kouří jak sazomet (to jsou přehnané pohádky ekoaktivistů), ale … dá se na ně narazit.
a když si na ně počkáte, tak proč je nevysbírat.
Těc zatvrzelců zjevně není pár, jestliže z vytipovaných aut neprošly tři čtvrtiny..
A na druhou stranu, kdyby to auto chtěli mít dlouho a nepotřebují ty serepetičky, jako je display na navigaci, tak můžu říci, že jedničková je podstatně kvalitnější co do ochrany karoserie, spolehlivosti i jednoduchosti oprav. Takže volím jedničkovou.
jasne 😀
Proto dodnes ve velkých počtech jezdí?
a proc by nejezdily? ne kazdy meni auto kazdy dva roky
Kvalita výroby možná, ale kvalita výrobku byla v minulosti lepší.
jasne 🙂 a tu o pernikovy chaloupce?
Člověku. který nechápe pojem „životní cyklus výrobku“ nemá cenu nic vysvětlovat.
tohle nema nic spolecneho s zovotnim cyklem vyrobku.
hlasky “driv se vse vyrabelo kvalitnejsi, lepsejsi a kdovi co” jsou jen oblibene pindy konzervativcu, kteri mentalne zamrzli nekdy v letech sveho mladi a nejsou ochotni/schopni prijmout to, ze jejich oblibena vec najednou vypada jinak.
Jestliže byla v minulosti doba životního cyklu 20let a dnes 8let tak podle toho taky vypadá kvalita tohoto výrobku. A že vypadá jinak mi nevadí, ale vadí, že jsem sluhou auta a ne naopak včetně nekvalitní a poruchové elektroniky. At dělají jedničkové oktávky bez infodementu a klidně s nižšími emisemi, ale nechci mít otvírání oken přes řídící jednotku. Mne stačí švihadla.
Jj. Piate dvere na Felíciách by mohli vykladať o kvalite. Tie začali kvitnúť snáď ešte v autosalóne. 😀
No vidíte, kvetly felicie. Ale předchůdcem felicie byl Favorit a k tomu nic?
Nie, pretože ten sme si nemohli vtedy dovoliť, takže sme mali Oltcit a na ten by sa dali tiež písať poriadne elaboráty.
Oltcit byl tak desne kvalitni, ze do dnesni doby se nezachoval snad zadny.
To ale on slyšet nechce, dokonce před revolucí byla auta vůči kupní síle extrémně drahá.
Pár čísel: Moje první auto VW Golf před 24mi lety stál 502 tis. Kč. Průměrný plat tehdy asi 10 tis. čistého. Dnes nový Golf stojí 560 tis. ale plat je několikanásobný. Takže řeči o nějakém špatném ekonomické prostředí jsou zcela liché. Prostě si místo velkého, vylítaného dieselu koupíte menší, benzínové auto. Nedávno sem nabízel první Fábií (lnová legální technická bez problémů) za 15 tis a nikdo to nechtěl. Takže asi tak.
Takže když je někdo deb*L a nemakacenko by měl pobírat stejný peníze jako někdo kdo se snaží se vzdělávat a dělat něco navíc? Jakože v práci, když k sobě dostanete lempla, který na to kašle, nepracuje, chodí pozdě a ještě za něj děláte práci, tak ses ním s výplatou rozdělite? To jste moc hodný. Víc takových a svět by byl hned lepší.
Obyčejní lidé 😃 A měl by mít obyčejný člověk možnost za malý peníz cestovat k moři? Nebo koupit byt?
A co teprve nároky těch neobyčejných…
Stát? Proč on? Člověk má dost možností vydělat si víc peněz. Takže je to o tom, jak schopný je.
Každý člověk rozhodně ne.
Pokud nema nejake zdravotni postizeni, tak ma.
Pokud se má někdo za neojobyčejnějšího, neměl by stůj co stůj trvat na 2.0 TDi – to je totiž ten zásadní problém. Pokud si kupuju auto, tak musím zvážit kolik mě to celý vyjde a jestli na to mám. Je spousta aut, co moc nestojí a udržovat jdou za dostupný náklady, ale manažerskej kombík s naftovým dvoulitrem – českej sen, to fakt není. Stejně tak není jedinej důvod, aby trpěli všichni ti, co za takovým autem kdy pojedou a ti co se s ním setkají víc zblízka. A ani v tom bájným Německu na to auto každej nemá, tudíž pokud… Číst vice »
většina lidí tu kupuje nafťáky kvůli koruně na benzince, co ušetří narozdíl od benzinu. Nafta neměla nikdy do osobních aut přijít, jen to otravuje a to už jsem taky přesedlal na benzin a do nafty už mě nikdy nedostane
Nebojte, Zavarelo, v politickem spektru se najde nekolik uskupeni, ktere vas potencial a jine inteligecni schopnosti dokonale vytezi…Slibi vam toho tolik, ze se budete divit…
Neúspěšný pokus o vzkříšení činnosti části mozku. Smazáno
Jojo ono srovnávat evropus Indonésií je docela chucpe samo o sobě, natož z toho vyvozovat jakékoliv závěry…
Bezte uz s tou ekologii, nekam. Za chvili kvuli Vam bude houska stat 100.- kc. Az lidi nebudou mit co jist, pujdou do ulic.
Ale nepůjdou. Hold začnou víc makat a min se bavit.
Makat? A kde?
No tak budeme jíst chleba z Penamu od čobola,ne? Dostal 100 míčů dotaci ,tak očekávám že bude bochníky rozdávat na té ulici zdarma ,nebo za manipulační poplatek.
Běžte už s tím smradem z aut někam. Ty zplodiny způsobují rakovinu, oteplují planetu.
Myslím teď hlavně auta co neodpovídají našim normám – co mají největší exhalace / emise.
Je zajímavé že v 80 a 90 tkách jezdili auta s největšími emisemi a žádné závratné oteplovaní planety se nedělo. Ale až teď když jezdí většina aut s euro 3,4,5,6, máme odsýřené elektrárny, ekologické kotle, všechno je eko až do pr… A rádobi nezávislí odborníci (placení vládama, lobistama) nám tvrdí jak se ta planeta teď rychleji otepluje než předtím,zajímavé. Jsou to jenom žvásty. A rakovinu spůsobují mimo jiné i potraviny,cigára,špatný životní styl.
Je mi líto, že nedokážete pochopit děje přesahující jedno volební období, ani míru jevů.
V 80. a 90. letech jezdilo o dost méně aut. Produkovaly emise, které skončily v atmosféře. Což 1) už tehdy vedlo k ohřebu planety, 2) další emise NAAKUMULUJÍ to množství skleníkových plynů.
Zkrátka pod kotel klimatické změny přidáváme už hodně dlouho, každoročně, v poslední době (nej)víc. Změny mají hodně velkou setrvačnost. I kdybychom od zítřka nevyprudokovali ani gram CO2, bude trvat snad desítky let, než se vše vrátí do normálu.
P.S.: auta nejsou to nejhorší, co ovlivňuje klima.
Odsýřené elektrárny? Takže už si v elektrárně sýr nekoupím?
Machrujete tady nějakou rádoby logikou a přitom nedokážete napsat ani jednu větu správně. Oteplování se dělo, jen jste se o tom v těch 90. letech nedozvěděl. Takže neplácejte žvásty a doučte se hlavně tu češtinu.
Co stovku? Milion bude ta houska stát. A bude vystavená na Hradě spolu s korunovačními klenoty.
Cesta od emisních limitů k housce není snadná, ale zvládne jí i běžný operativec ruské trolí farmy.
Běžte s tou neekologií někam. A jestli houska bude stát tolik, no tak prostě bude. Ono pak někoho napadne, že to nikdo nekupuje.
Lidi do ulic chodí pořád.
Za mě je to jen dobře. Kdo nemá na to, aby své auto udržoval technicky v pořádku, ať raději jezdí autobusem, vlakem nebo na kole 🙂 a neotravuje ostatní účastníky provozu nadměrným dýmem, smradem, apod. A nemyslím tím šikanu starých vozidel. Novější neseřízená auta s vykuchanými filtry můžou dělat ještě větší bordel za sebou.
Jo a přesně takový, co mají starou herku co jezdí jen kvůli úplatkům, nejvíc dávají na EV. Přesně takový auta ve městě fakt nechceme!
A přesně takový, co nejvíc nadávají na staré herky a rochní si v dotovaných EV, pak sundávají ze Sněžky v žabkách😃
Zdroj tohoto tvrzení, prosím?
Ty dvě skupiny se nějak prolínají? Nebo vycházíte ze svého příkladu?
mluvite o sobe ?
Přeji Vám aby Vás každý týden předvolávali na STK. Je to přece jen dobře.
Proč by mně měli každý týden předvolávat na STK?
Já chodím na důvěryhodnou stanici, co dělá testy poctivě. Kdyby něco našla, zaplatím si opravu. Pak můžu zas celkem v klidu rok či dva v klidu jezdit, ne?
Jen každý týden? Proč ne několikrát denně?
Já mám svoje auta v pořádku, servisovaná, bez tuningu. STK procházím normálně. Klidně si je nechám s čistým svědomím přeměřit pokud k tomu budu vyzvaný. Ale bohužel u některých aut v provozu je od oka patrné, že nemohou splňovat emise, s tím nemám problém ať takové zastavují.
Jenže problém je spousta moderních aut bez žádného tuningu a se řádným servisem může mít problémy s emisemi. Už jen to že vyjedete se studeným vozidlem které delší dobu stálo.
Nějaká věrohodná statistika by byla? Prosím odkaz. Děkuji
Viz kolega níže. Či aféra dieselgate. Nebo jen to že zahřátý automobil má podstatně jiné emise než studený. Navíc pokud má stát podezření na manipulace s emisemi na STK tak to má řešit přímo tam a nedělat hony na čarodějnice. Už dříve bez problémů mohla policie odebírat technické průkazy a nebyla potřeba k tomu žádná speciální jednotka.
Co to je udržoval..? Pokaždé, když auto zahlásí nějaký servis, jedu tam s ním. Když chce STK, dám to do servisu, ať vše zařídí. Co dál má obyčejný, blbý řidič, jako třeba já, víc dělat? Mám snad rozebrat motor, povysávat a zase složit. Před barákem dát na špalky, sundat kola a hrabat se třeba v brzdách?
Však to je správné. Ale jsou lidi, kteří na údržbu auta kašlou, kuchají filtry a nebo ladí motory tak, že je při jízdě za nimi od pohledu / čichu evidentní, že něco není v pořádku. A čím víc takových zmizí, tím lepší pro nás všechny.
Myslíte si že si jen tak někdo pronic zanic řekne copak mi na autě přebývá? Co tak bych dal pryč?
Většina lidí zaslepuje EGR ventily či deaktivuje filtry pevných částic z čistě ekonomických důvodů. Pokud by ty součástky staly pár korun tak by je každý vyměnil a nemusel pak řešit emise.
Jsem mechanik s vlastní autoservisem, mám podobný názor jako vy. Lidé si kupují ojeté doslova vraky, a pak když jim uděláte kalkulaci oprav tak jsou velmi překvapení!! Souhlasím že některá auta na silnice pro tech. stav nepatří. Dále je velký problém nekvalitní palivo, nesprávný výběr tipu automobilu a motoru k potřebám daného člověka, a dále softwarové úpravy jednotek kdy se životnost komponent motoru, palivového a katalického systému zkracuje i na 1/5 Původní životnosti nebo jsou zničeny úplně. Staré auto automaticky neznamená vrak a naopak. Pokud nemáte na servis a údržbu jezděte MHD.
Je to tak. Kúpil som trinásťročné auto, ktoré malo dovozovú technickú a emisnú už splnenú. Auto nehlásilo žiaden problém, ale aj tak jedna z prvých vecí bola, že som ho nasťahoval do servisu. Servisná knižka končila päť rokov a stotisíc kilometrov dozadu, takže klasika: rozvody, vodná pumpa, vysokotlaková palivová pumpa. No a pri rozborke sa prišlo na zaseknutý EGR ventil, zanesené sanie s nepohyblivými vírivými klapkami a pár ďalších „drobností“. Dohromady som za servis dal viac než polovicu toho, čo za auto. Od tej doby (rok) ešte prasklo spätné vedenie nafty (takže za autom oblak dymu ako striekala po motore… Číst vice »
Přesně tak. Nebo ať udělá něco proto, aby tím autem nemusel jezdit.
Tady se teda opět sešlo odborníků,klimatologů a profesionalu na čistý vzduch .Kdyby jste si alespoň o tom něco nastudovali.Treba to že podíl CO2 v ovzduší je 0,04procent.Ten kdo nemá na nové auto je podle vás alkoholik a kuřák už jste stím směšný.
Pochybuju, že jde o CO2. Většinou jde o prachové částice apod. A to škodí naprosto prokazatelně.
Jenže saze odfiltrujete v nose, kdežto mikro a nanočástice z DPF se vám dostanou až do plic.
Tak si holt domu namontuje filtry a vůbec nevycházejte .Prachové částice jsou a budou vždy všude to autama neovlivnite
Přesně , starší auto hrozně vadí a letadlo, kde to teče rourou a jde to rovnou ven nevadí nikomu, že se sypou tuny na naší hlavu. Nikomu nevadí, že jeden tanker vozící třeba plyn přes moře má spaliny za rok jako pět milionů aut. To nevadí vůbec nikomu, ale moje starší auto hrozně poškozuje planetu. JAk u blbejchj na dvorku
Vaše auto poškozuje ovzduší především ve městech a vypouští látky způsobující rakovinu. U lidí vašeho uvažování zjevně i demenci.
Neporušuje tento váš příspěvek pravidla diskuze..? 🙂
pravda porušuje pravidla? Spíš je vidět, že tu je nájezd od Turkovců..
Porušuje, ale já vůči těmto idiotům s vyřezanými filtry opravdu nemám servítky.
Na základě čeho víte, že pan „Jiří“ používá auto s vyřezaným filtrem? Máte-li na to jakýkoliv relevantní důkaz, předejte jej prosím policii – bude tak v provozu o jedno emisně nezpůsobilé auto méně. Pokud ne, tak se zdržte toho nepodloženého obviňování. Děkuji.
Pořád jim lze odepsat slušně. Urážkou ničeho nedosáhnete, spíš naopak.
Hele, pane popírači, podívejte se na jakoukoliv mapu emisí a všimněte si, kde jsou koncentrace prachu nejvyšší, ju?
Ad debilní nápad na foltry do domu: když VY jezdíte autem a VY produkujete ten prach, tak mi prosím ty filtry namontujte a zaplaťte VY. Dík.
Je dobré dodať, že veľká časť prachových častíc z dopravy je oder z pneumatík a bŕzd a pneumatiky nezachráni ani EV. U bŕzd je to lepšie, tam EV väčšinu času brzdí EDB a spotreba doštičiek je minimálna.
No v průmyslových městech jsou také fabriky s komíny, víme…. V jednom takovém bydlím. Za posledních 20 let se to zlepšilo, tak už se jde jen po té IV dopravě.
Jaroslav: Predpokladam, ze vite, ze je rozdil mezi beznym prachem a PM<10. Na ty mikro castice maji auta, zejmena diesely, podstatnej vliv. A vadi nam to zdravotne dost.
(Samozrejme mikročástice produkujou treba i sopky, ale pokud mi bouchne za městem sopka, tak opravdu moho nosit filtr).
Evropská metodika STK řeší primárně CO2, pak částice a NOx. CO2 je ve všech tabulkách pro EU naprostá modla a chce, aby se tomu vše podřizovalo….
Pokud jste někdy viděl mapy emisí třeba NOx, tak je krásně vidět negativní vliv dopravy ve velkých městech a na dálnicích na stav ovzduší.
Nemusím se koukat na žádný emise.Oceany jsou plne odpadku v Africe hoří obří skládka pneumatik a tady se řeší jestli Fandovi kouří auto a jaké na emise
Ano, protože Fandovy smrady přímo ovlivňují ty, co žijí ve městech a musí to dýchat. Jestli jste sobecký debil, kterému je to jedno, tak táhněte.
Takže závidíte Afričanům, že jim tam pod nosem hoří pneumatiky?
Aha, takže když u afričanů smrdí hořící skládka, tak to u nás zavedeme taky? Pokud po tom toužíte, můžete okamžitě vycestovat.
Opravdu ubohá argumentace.
Potrefená husa („odborník“ se ozvala, co? 🙂 Jednak nejde JEN o oteplení klimatu, ale i třeba o ten prach. Dále i na to oteplení stačí relativně malá změna koncentrace CO2 – viz jakýkoliv klimatický model. A navíc.. Teď je koncentrace cca 420ppm (0,042procent), před půl dekádou byla 370ppm – od té doby vzrostla o 14%. To už je slušný relativní nárůst, ne? (a ta teplota roste přímo úměrně tomuto nárůstu, opět viz klimatické modely).
Ale souhlasím – každý, kdo zde prezentuje nepravdivé či zkreslené údaje, je směšný. Bohužel i vy..
Jakýkoliv klimatický model, čímž asi myslíte slavný hokejkový graf, je podvod, už je to několik let prokázáno. Bohužel kšeft s tzv. bojem proti klimatickým změnám je ohromný, jsou v to biliony dolarů, tak proč koukat na nějaké nové vědecké poznatky, že? Lepší je hrabat prachy.
“ už je to několik let prokázáno.“ – prosím o důkaz. Klimatické modely se dost přesně strefují, už desítky let.
Jaké „nové vědecké poznatky“ probůh máte na mysli? Víte jaký vědní obor se věnuje výzkumu změn klimatu? A že v něm prakticky všichni vědci už několik (málo) desítek let unisimo tvrdí, že člověk a jím vypouštěné emise je zodpovědný za změnu klimatu?
Toto by mne fakt zajímalo, s čím přijdete.
Moc hezké ticho místo odpovědi. Takových „nových vědeckých poznatků“ je totiž NULA. Prokázán opak mých tezí ROZHODNĚ NENÍ.
Tak přestaňte lhát, díky.
A ticho pokračuje.
Každý, kdo dal mým dvěma příspěvkům minus, je klimatický pštros. Nelíbí se mu, co mu odborníci říkají, ale místo aby se jako chlap postavil nepříjemné pravdě do očí, radši se schová ke lžím a jejich lajkování.
NIKDO a NIKDE nevyvrátil klimatické modely. Kdyby ano, zástup Motoristů s Klausem v čele by zde už postoval jeden takový odborný článek za druhým.
Takže díky za to mlčení i za palce dolů, milí pštrosové 😉
No jo. Ohraná písnička o 0,04 procentech CO2. To máte od Turka co?
A víte jakého plynu je ještě méně? Ozonu. Celkem 0.0007%. A jakého humbuku je při jeho poklesu.
Něco vám k CO2 uvedu.
Jeho obsah v atmosféře si můžete představit jako 4 tečky na milimetrovém papíře o straně 10x10cm.(400 jednotek na milion castic).
Před industriální dobou by tam byly tečky 3.
Při 2 tečkách byla Země celá pod ledem.
Ted CO2 přibývá rychlostí, že 5 tečka přibude do poloviny století.
Takový vliv při tak malém obsahu co?
Zákazník mající autodopravu s několika zánovními dodávkami nemohl projít prvními emisemi. Závady žádné , ani v autorizovaném servisu nevěděli. Natankoval rakouskou naftu a ejhle, emisemi prošel jako nic. Takže vinou kontrol čerpacích stanic a ojebávání na kvalitě mu málem zrušili autodopravu. Může si tedy za to majitel sám?
To ale váš známý nesmí tankovat to nejlevnější co je. My tankujeme na orlenu kvalitní naftu a když je třeba o něco dražší, tak ale tam nafta vám sníží spotřebu ( samozřejmě za přispění řidiče ) a ještě ušetříte. Nekvalitní nafta vám vše vezme. A finančně jste na tom taky lépe a minimální na tom samém.
S tím nesouhlasím, samotný rozdíl ve spotřebě je sice bezpečně měřitelný ve prospěch lepšího paliva, ale na zvýšené náklady na dražší palivo to nestačí. Ta úspora je právě v životnosti motoru a servisních zásazích
I to nejlevnější palivo na trhu musí splňovat kritéria, která určil stát. Pokud je nesplňuje, má dojít k nápravě u jeho prodejce. Totéž platí pro STK i SME. Kašlat na kontrolu svých vlastních pravidel a nechat lejno propadnout až k řidičům je bohužel typickým znakem tohoto státu.
kdybyste článek četl alespoň s takovou snahou jako se snažíte komentovat, dočetl byste se, že VYTIPOVALI ZJEVNĚ nezpůsobilá vozidla, žádná všeobecná buzerace jak se tu turkovci a omezenci snaží tvrdit, tudíž majitel je v lepším případě ignorant v horším podplatil stk. Dalším budoucím krokem bude kontrola stanic STK, ale nejdřív musí nasbírat minimálně nějaká data a důkazy.
😀 on si fakt i dnes někdo myslí, že když místo do tank-ona jede k čerpačce s naftou o sedm korun dražší, že dostává něco lepšího? 😀 a ještě ušetří? .)
jako vtipné, no .)
A nahlásil tu čerpačku aspoň? nebo si to nechal jen jako historku do hospody?
Ford?
Každé auto z bazaru první na emise. Než platím, tak měřím. Bazary budou prázdné do týdne.
Určitě nebudou, ale zvlášť při koupi novější složitější ojetiny bych to tak udělal.
Copak chycený auta. Ale ty servisy? Začnou kontrolovat pořádně a tím přicházet o zákazníky a nebo budou doufat, že budou dál procházet? Teď už to nebude jen tak 😀
Pokud neprojdete na STK, tak stejně musíte zaplatit. A po ostranění závad přijít znovu a znovu zaplatit. Jasně, pokud už zákazník nepřijde a půjde jinam, tak STK přijde o zákazníka. Ale pokud budou nekompromisní všechny STK, tak na odhalení závady nakonec STK vydělají, viz to, co jsem psal na začatku.
Moje auto na STK už nebylo 10 let a pořád jezdí na stát kašlu
A teď tu o červené karkulce, stačí potkat policejní vozidlo, kde jim rovnou po automatickém načtení RZ za jízdy vyhodí hlášku, že vůz nemá STK a máte problém.
Nekaž mu tu jeho radost. Třeba je to jediná věc v jeho životě…
Záleží na tom, kde jezdí. U nás na vsi jsem poslední „policejní“ vozidlo viděl ještě před 89 a to mělo ještě žlutobílý nátěr s písmeny VB a přijelo jenom proto, že se v hospodě, kterou už nemáme porvali vojáci. Jestli je jako můj soused (má na multikaru zahraniční značky z vrakoviště a jezdí jenom do lesa a občas do sousední vsi nakoupit) tak to není nic nemožného.
znám lidi co opravdu jezdí dlouhodobě bez stk..takže ono to nějak lze..
Vychloubání na úrovni žáka ZŠ. A nám ostatním zde v diskusi jste vlastně chtěl sdělit co?
Autíčka na autodráze a na počítači na STK nemusí..
To bys měl keců, kdyby ti stat včas neposlal prachy na chlast a cigarety, viď?
Já svůj kvér nepromazal už deset let a nosím jej odjištěný. Na nějakou bezpečnost okolí kašlu.
Rád chodím na výlety, kde prosím bydlíte? Určitě někde v ráji na zemi. Rád bych se tam někdy podíval..
(jen si dělám legraci/ paroduji jeho aroganci)
Zapomněl jsi dodat, že ho máš doma na špalkách.
Nejsem stát, kašlu na ignoranty jako vy. Přeju vám, ať si s vámi osud i příroda pohrají tak, jak to nejlíp umí. 🙂
Zase šikana řidičů starších vozidel.Díky ožebračování touto zkorumpovanou vládou nemáme na nová vozidla.A zaděl si nevozíme ve služebních za daně poplatníků.
Ridici vraku sikanuji cele sve okoli nonstop svym smradem a nefunkcnimi brzdami/blinkry apod.