Kontraproduktivní a neúčinná. Švédsko ruší zelenou leteckou daň, Ryanair i IATA blahopřejí
Nová podoba letadel SAS. Foto: SAS
Země se v letecké dopravě stejně jako například Česko nevrátila na čísla před pandemií.
Země se v letecké dopravě stejně jako například Česko nevrátila na čísla před pandemií.
Udržitelné letectví? 170 Kč je 30 %? Přesedlal Mára k Ryanair?
Všechna opatření green dealu apod jsou kontraproduktivní, nejenom masivně škodí ekonomice a podporují chudobu, ale i přímo poškozují životní prostředí. V Evropě nikdy nešlo v zelené politice o ekologii, ale o masivní korupci ze strany průmyslové lobby: úředníci EU čekají s otevřenou kapsou na úplatek od kohokoliv, a pak nařídí vytěžit veškeré lithium bez ohledu na dopady na životní prostředí a spalování hnědého uhlí, aby bylo baterie čím dobíjet, nebo zastaví vyrobu v přírodě rozložitelných plastů z rostlin a nahradí je úplným odlesněním východní části EU na výrobu papírovych a dřevěných produktů na jedno použití. Stejně tak místo snahy o… Číst vice »
Nyní může Greta protestovat ještě více. V každém případě budou její lety levnější…
Myslím si, že zlevnění se dotkne malého procenta letenek. Snížení daní pokryje ve většině případů zvýšení marže dopravců.
Vzhledem k tomu, že se to vybírá jako taxa (obdobně jako třeba letištní taxa) tak by neměl být důvod, aby se to hned neprojevilo, prostě jedna položka z TAX zmizí. Navíc, dopravci z toho nic neměli, protože to museli odvádět…
Daň má zaniknout až 1. července příštího roku??? Tak to je skvělé, budeme už jenom rok kontraproduktivní a neúčinní…
Cestovali do jinych zemi? Svedsko je velke.
Mozna nekdo z Helsinborgu jel do Kodane, ale opravdu jich tolik jezdilo za hranice kvuli 170 Kc (cesty po EU) nebo 700 Kc (USA)?
Švédsko je velké a letá se hodně, ale takto mezikontinentální lety byly většinou směřovány do Kodaně, částečně Helsinky, Oslo atd, a tam se dostávají krátkými lety. Takto chtějí aby Arlanda zase zvýšila svoji prestiž a frekvence.
Zaplatila se alespoň veškerá agenda okolo té daně? Lidi, servery, SW licence, poplatky, energie…
Dost divně nastavené. Osobně mám pocit, že by měla být snaha spíš o eliminaci krátkých letů, pokud existují alternativy, ale tohle šlo obráceným směrem, takže to mohlo paradoxně v některých případech vést k vyšším emisím, kvůli dodatečným přestupům a delším trasám.
Nicméně musí se nechat celkem zajímavý výnos těch poplatků. To je docela námět pro nějakou akci na úrovni celé EU.
Ano, ono „potlačovat“ létání přes oceán kde jiná alternativa na 99% není (to už musí být nějaká silná fobie aby někdo sedl na zaoceánskou loď místo na letadlo při cestě do Ameriky)…
POKUD by bylo cílem generálně zdražit létání (jelikož nyní má létání mimořádné slevy, takže nějaký prostor tímto směrem podle mně existuje) pak bych viděl jako mnohem vhodnější cestu přes zdanění paliva… ostatně spotřebované palivo nejtěsněji odpovídá množství emisí které jsou generovány…
Fajn, Greta moze ist mavat transparentom na Arlandu a dat pokoj terminalom Equinoru.
Takto nastavená opravdu nedávala smysl ani příliš z hlediska ochrany klimatu. Pokud má motivovat k ekologickému chování, měla by být na cesty, co mají šetrnější alternativu – tedy kratší lety. Trestat lidi, co potřebují do Asie nebo Ameriky nedává smysl, když alternativa prakticky není. A pokud je nastavená jen v jedné zemi, nedává to už tuplem smysl – stane se přesně to, o čem se píše – lidi akorát budou létat z vedlejších států. Takže se jen divím, že se nezrušila už dávno.
No, některé lidi by to odradit mohlo. Ty, co nechtějí připlácet ani řešit přejezdy do zahraničí. Mohli by pak třeba raději strávit dovolenou v domovině.
Minimálně by cestující měl platit kompenzaci emisí během letu, což samozřejmě znamená větší částku na delší let. Já nedávno letěl po Evropě jedním směrem, vlakem zpátky (což je bohužel pomalé a blbě navazuje) a samozřejmě jsem si připlatil offset za propálené palivo.
Ked chce niekto ist na dovolenku do Australie, par stoviek navyse ho fakt nepresvedci, aby miesto toho isiel navstivit Kirunu.
Ale mohli by letět do Budějovic, vyrovnat tak zatížení českých letišť. Projeli by se přes Blatnou a Mladotice do Karlových Varů, tím by vyrovnali zatížení železniční sítě … na to by se snad našly i dotace, jak je to blbé.
Myslíte si, že když chci na dovolenou do Japonska, že mě těch cca 1200,- zastaví a pojedu radši na Mácháč?
Jo určitě, ale zelení takhle uvažují a pak se diví, že to nefunguje.
Hádám, že takových budou jednotky.
Je málo dobrých zpráv, takže tato je při pátku super, snad jen by zrušení nemuselo trvat rok…
Flygskam? Tågskryt? Už ne….