Kontraproduktivní a neúčinná. Švédsko ruší zelenou leteckou daň, Ryanair i IATA blahopřejí
Nová podoba letadel SAS. Foto: SAS
Země se v letecké dopravě stejně jako například Česko nevrátila na čísla před pandemií.
Země se v letecké dopravě stejně jako například Česko nevrátila na čísla před pandemií.
Dost divně nastavené. Osobně mám pocit, že by měla být snaha spíš o eliminaci krátkých letů, pokud existují alternativy, ale tohle šlo obráceným směrem, takže to mohlo paradoxně v některých případech vést k vyšším emisím, kvůli dodatečným přestupům a delším trasám.
Nicméně musí se nechat celkem zajímavý výnos těch poplatků. To je docela námět pro nějakou akci na úrovni celé EU.
Fajn, Greta moze ist mavat transparentom na Arlandu a dat pokoj terminalom Equinoru.
Takto nastavená opravdu nedávala smysl ani příliš z hlediska ochrany klimatu. Pokud má motivovat k ekologickému chování, měla by být na cesty, co mají šetrnější alternativu – tedy kratší lety. Trestat lidi, co potřebují do Asie nebo Ameriky nedává smysl, když alternativa prakticky není. A pokud je nastavená jen v jedné zemi, nedává to už tuplem smysl – stane se přesně to, o čem se píše – lidi akorát budou létat z vedlejších států. Takže se jen divím, že se nezrušila už dávno.
No, některé lidi by to odradit mohlo. Ty, co nechtějí připlácet ani řešit přejezdy do zahraničí. Mohli by pak třeba raději strávit dovolenou v domovině.
Minimálně by cestující měl platit kompenzaci emisí během letu, což samozřejmě znamená větší částku na delší let. Já nedávno letěl po Evropě jedním směrem, vlakem zpátky (což je bohužel pomalé a blbě navazuje) a samozřejmě jsem si připlatil offset za propálené palivo.
Ked chce niekto ist na dovolenku do Australie, par stoviek navyse ho fakt nepresvedci, aby miesto toho isiel navstivit Kirunu.
Je málo dobrých zpráv, takže tato je při pátku super, snad jen by zrušení nemuselo trvat rok…
Flygskam? Tågskryt? Už ne….