Konkurs JHMD: Zpeněžování majetku jen se souhlasem soudu
JHMD, poslední vlak do Obrataně (2. 10. 2022) před pauzou na neurčito. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Souhlas soudu není potřeba, pokud odhadovaná hodnota prodávané části majetkové podstaty nepřekročí 200 tisíc korun.
Prosím, prosím, když ne to TUčko, prodejte mi to úplně celé za 1 Kč, já to budu provozovat hezky….fakt.. 🙂…. další nabídka budou dvě pastelky a jedna žvýkačka…
Nemyslíte to letadlo „tučko“ ??
Zase do toho zasahuje to nešťastné krajské zřízení. Kdyby ta dráha ležela na území jednoho celku, ty dopravní prostředky by měl možná zájem jako celek odkoupit i s ní, za účelem provozu turistické atrakce s bonusem veřejné dopravy (takové regionální lákadlo turistů). Takhle by musely dva kraje založit podnik, nalít do toho peníze a čerpat další dotace (vše za personálního posílení schopného managementu). Zatím se mi to nejeví jako reálné.
s bonusem veřejné dopravy … jako ona bude zisková? 🙂
VHD se provozuje proto, aby byla zisková?
Pro provozovatele ano.
Toto je selhání státu. Aby infrastruktura, kterou železnice je, takto skončila. Proč nezajistí jiného provozovatele, třeba ČD? Ty mají také úzkorozchodnou dráhu.
Myslíte kraj..
ČD nemají žádnou dráhu, ale pouze provozují pravidelnou dopravu, a to i na jedné úzkorozchodné dráze, která jako ostatní (standartně rozchodné) dráhy v majetku státu je provozována Správou železnic! Jinak ČD na dotyčné dráze mají aktuálně místo dvou provozní jen jednu lokomotivu a jeden vlečný vůz, při čemž nedávno neměly ani to – i tato vozidla měla odstavena kvůli nutné údržbě.
Sdělte i příčinu.
Prioritně absolutní neschopnost „řádného“ hospodáře
Já si tedy pamatuji, kdy tu trať chtěl stát poslat do šrotu a pozemky rozprodat. Pral hste se i tenkrát? Nebo vaši rodiče?
„Nebo vaši rodiče?“
Tak tenhle hejt je obzvlášť idiotský.
Proč? Naposled se měla rušit před 37 lety v roce 1985.
Aha… A on diskutující v r. 2023 jistě může za to, co dělali jeho rodiče v r. 1985…
Tohle neni „infrastruktura“. Tohle je turisticka atrakce.
Jak ma stat „zajistit provozovatele“? Ma to nekomu naridit? Komu? Mozna jste zapomnel, ale uz nam nevladne bolsevik. Stat nema v tomhle ohledu nastesti(!) komu co narizovat.
Samozřejmě, že má zajistit, s tím počítá i současný zákon o dráhách, že pokud není vlastník dráhy schopen ji provozovat, je povinen nabídnout ji státu k odkupu nebo provozování – § 20 a 21 zákona o dráhách. Stačí jen chtít a vymáhat, co stanoví zákon.
Stát ale snad nemá povinnost ji odkoupit nebo převzít, ne?
Povinnost státu to není, jen možnost. Však píšu, že stačí jen chtít.
1) objednatelé nahradily stávající vlaky (jihočeský kraj ročně 26 miliónů Kč) autobusy (jihočeský kraj ročně 6 milionů Kč). A nemají zájem objednávat dopravu starými vagony či jednotkami, když objednané autobusy jsou nízkopodlažní.
2) turistické vlaky by se uživili, ale nevygenerovali by potřebné peníze k opravě tratí
Vyvlasnění je v ceně ? A ČD nezvládají provoz ani na své trati..
Jak nezvládají? Že nedonutily soukromou firmu, aby opravila druhou mašinu v termínu?
Použiji větu z předchozí diskuze: „Mozna jste zapomnel, ale uz nam nevladne bolsevik. Stat nema v tomhle ohledu nastesti(!) komu co narizovat.“
„Jak nezvládají? Že nedonutily soukromou firmu, aby opravila druhou mašinu v termínu?“
ČD nemají 100% vlastní dceřinnou firmu zabývající se opravami?
A když už se ČD rozhodly svěřit to soukromníkovi, neměly k dispozici dost možností, jak si předem ošetřit neplnění smluvních termínů?
Proč takto neuvažujete u jiných tratí?
Kdyby to byla normálně rozchodná dráha, tak tu většina těch, co se jí zastávají, byla pro okamžité zrušení.
To je selhání státu leda ve vaší hlavě. Dráha byla kdysi prodána JHMD, v čele s hnacím motorem Honzou Šatavou, myslím za 1 Kč.
Beru nereko TUčko…v jakémkoliv stavu i po nehodě.. nabízím 199 999,-