Konkurence u rychlovlaků v praxi. Počet cestujících mezi Paříží a Lyonem stoupl o 58 %

Vysokorychlostní jednotka Frecciarossa 1000 v Lyonu. Foto: TrenitaliaVysokorychlostní jednotka Frecciarossa 1000 v Lyonu. Foto: Trenitalia

Větší konkurence přinesla na hlavní vysokorychlostní trase i pokles cen.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel Jablonecký

Podle tweetu ALLRAIL Alliance of Rail New Entrants in Europe se konkurence vysokorychlostních vlaků odehrává na tratích s tramvajovými kolejemi na dřevěných pražcích 🙂

Diesel

To je sice pěkný, ale vše jsou to milionové metropole, takže na české poměry neměřitelné.

Jihočeský velkoměšťan

A kdo má zájem to aplikovat na české poměry? Článek jen informuje o francouzské železnici; o ČR ani slovo…

J.M.

Proto plánované VRT končí našima hranicema a dál nevedou. Proč by směřovaly do Drážďan, Vídňa, Polska nebo Bratislavy?

Elb

Protože ve vesnicích typů Brna nebo Bratislavy často VRT ani nestaví..

David

Trenitalia tam jezdí čím a jak rychle?

jkjk

Frecciarossa 1000, maximální rychlost, co trať dovolí (většina trati 300 km/h).

Lukáš Končický

Asi by to fakt chtělo ten článek pořádně projít a ověřit uvedená data.jak už poznamenal kolega,v tomto znění to bohužel nemuze být realistický nárůst na relaci Paříž- lyon.

Kamil Novotný

Tak hlavní je stejně i za infrastruktura. Pokud by se tam jezdilo 60-100, tak by nepomohlo ani 5 dopravců.

Dan

Přesněji řečeno – pokud by ty jízdní doby nebyly pro cestující atraktivní (konkurenceschopné vůči jiným způsobům přepravy).

Granja

O tom žádná.

Pajoš

Ikdyz samozřejmě nárůst cestujících je super, tak je ještě otázka jestli zase v jiném způsobu dopravy (tedy asi hlavně auta a letadla) došlo k nějakému úbytku.

Honza

Nebyl loňský rok ve znamení covidu? 😉

Xiao

Je ale otázka zdali je to žádoucí. Teď už je jasné že mejdan skončil, energie je nedostatek, tak by se vlády měly snažit spíš o to, aby ten kdo nutně nemusí, nikam daleko necestoval.

Lech Malý

Vy mě děsíte. Ještě zavést umístěnky, také manželku by mohl přidělovat obecní úřad, abyste za tchýní nemusel nikde daleko courat.

Jiří Kocurek

A mezitím KSTAR trhá rekordy v délce udržení fúzní reakce a stability plasmatu, letos v květnu najel do výkonu reaktor APR-1400 a další by měl být hotový příští rok. A tím to nekončí, další dva bloky rozestavěli před 4 (3) roky, takže v dohledné době budou mít 5360 MW elektrického výkonu v nových reaktorech. A k tomu mají 12 ks OPR-1000 z přelomu tisíciletí.
A v Koreji nejspíš neplánují JE vypnout a nahradit je ruským plynem.

Y.K.

No já bych tím optimismem nehýřil, protože ty rekordy jsou pořád v řádu desítek sekund (kolem 30 s tuším aktuálně). Což je z vědeckého hlediska jistě zajímavé a hodnotné, ale energii to průmyslově za našeho života nevyrobí.

nekdo

za našeho života snad ano! my (jako západní civilizaci) nějakou tu vědecko-technickou revoluci potřebujeme jako sůl, abychom se trochu vzchopili. ať už let na Mars, základnu na Měsíci, fúzní reaktor, nebo něco takového…

Y.K.

Ještě se musí stabilizovat reakce (ne jen pár desítek sekund), vyvinout materiály co snesou téměř kontinuální extrémní dávky neutronů, udělat prototyp průmyslových zařízení, testovat je, povolování, stavba…

To fakt za našeho života nebude. Bylo by to na hranici i kdyby bylo udržení fúze plně pod kontrolou a to zatím není.

Mojmír

Povolení pro cesty mezi regiony u nás testoval jistý pan Hamáček, ev. to již léta úspěšně funguje v KLDR, můžete se tam odstěhovat a buďte si jistý, že na nějaké cestování nebudete mít ani pomyšlení.

Leipaer

„…stoupl o 58“. To je 1.A a 1.B na školním výletě. Jen tak dál.

EM*

„Výsledkem je nárůst počtu cestujících v této relaci Paříž – Lyon o 58%.“

Na takový nárůst by tam museli jezdit třípatrové vlaky. Ledaže by to byl nárůst na lince Paříž-Lyon-Milán.

Walker

A nebo kvuli covidu tam byl tak nizky pocet cestujicich, ze navyseni o 58% neni zas takovy zazrak. Nevim jaka cisla a z jakeho obdobi se porovnavaji. Rovnez neznam mistni situaci, pouze na to koukam z pohledu matematiky.

Jiří Kocurek

Podle toho tweetu bych to chápal tak, že nárůst o 58 % nastal na lince Paříž – Lyon – Miláno během posledních 9 měsíců. Ale nepoznám, který úsek mají za bernou minci. Jestli Lyon – Miláno, tak… nebylo nějaké přeshraniční omezení, nebyl nějaký prevít covid?

***** Petr

Paříž – Lyon. Ne každý musí do Milána. Vlaků jezdí víc a častěji , nemusí být tří ani pětipatrové. Je dobře , že i v socialistické Francii funguje dobře konkurence a pěkně oživuje trh. Za mě paráda a všude kde je to možné otevírat tratě konkurenci

Ryk Mat

Proč tvrdíte takové nesmysly? Vždyť SNCF tam jezdila jen tak často, aby vlaky vyprodala po střechu. O nějakém taktu nebo možnosti nastoupit v pátek či neděli do vlaku bez týden předem zakoupené místenky se Francouzům mohlo jenom zdát. Docela často se stávalo, že v nejexponovanějších vlacích bylo i supersvinstvo SNCF (místenky k stání) vyprodáno deset dní před odjezdem. SNCF tam tradicionalistickým modrogumním pojetím doslova vyháněla lidi do aut. Ve skutečnosti je 58% nárůst jen začátek. Skutečný potenciál značně přesahuje dvojnásobek toho, co dokázala SNCF. Francouzské VRT mají stále všechny značné kapacitní rezervy, potenciál růstu je tam obrovský. Mimochodem, přestože je… Číst vice »