Konkurence u rychlovlaků v praxi. Počet cestujících mezi Paříží a Lyonem stoupl o 58 %
Větší konkurence přinesla na hlavní vysokorychlostní trase i pokles cen.
Další vysokorychlostní trať v Evropě vydala jasný důkaz o tom, že konkurence více dopravců na jedné relaci přináší výrazný nárůst počtu cestujících.
Novým příkladem je spojení Paříž – Lyon, kde do prosince loňského roku jezdily pouze vlaky TGV a Ouigo od francouzských státních drah SNCF. Loni v závěru na trasu vstoupil také italský státní dopravce Trenitalia.
Výsledkem je nárůst počtu cestujících v této relaci Paříž – Lyon o 58 %. Vyplývá to z dat prodejce jízdenek Trainline, na který upozornila francouzská televize BFMTV.
Podle Trainline rostl během prvních devíti měsíců letošního roku prodej jízdenek u všech dopravců, což je částečně způsobené i uvolněním podmínek pro cestování. „Vítězem této situace je každý cestující,“ uvedl Trainline ve studii. Upozornil současně, že průměrná cena jízdenky se od nástupu konkurence snížila o zhruba 7 % na 42 eur.
Sdružení alternativních železničních dopravců Allrail to považuje za jasnou ukázku přínosu konkurence u rychlovlaků. Na většině trasv Evropě jezdí dosud jen jeden dopravce, výjimkou je dlouhodobě Itálie a nově také Španělsko. Právě španělský příklad ukazuje, jak dokáže konkurence snížením cen, nabídkou dalších služeb a častějším spojením výrazně zvýšit počet cestujících.
📢New press release📢 👉https://t.co/aifHWKpZZu#Competition between #Trenitalia and #SNCF on the Paris – Lyon – Milan route has grown the number of passengers by 58% in 9 months (source: BFMTV https://t.co/aImEY5BUDO).
👆Competition is the key to the #ModalShift to #rail.
— ALLRAIL Alliance of Passenger Rail New Entrants (@ALLRAIL_EU) October 3, 2022