Konkurence pro RegioJet a FlixBus. Lutan začíná s linkou mezi Libercem a Prahou
Autobusy Bova Magiq pro linku Praha - Liberec společnosti Lutan. Foto: Pragotour
Dopravce nabídne zatím tři páry spojů denně.
Dopravce nabídne zatím tři páry spojů denně.
Včera jsem absolvoval jízdu s tímto novým dopravcem dokonce dvakrát, jednou tam a podruhé zpět.
Autobus MÁ TOALETU A MÁ I WI-FI, nevím kde komentující zjistili opak.
Souhlasím s tím že zatím není lutan velkou konkurenci ale řidič rano i odpoledne byli moc milí odpoledne nám nabídli i vodu k pití tak se třeba časem vypracují.
Vzhledem k tomu, jak se dostal Lutan do PIDu, by mě zajímalo, zda jeho akcie nevlastní někteří pracovníci IDSK.
Lutan s.r.o. není akciovka, takže „jeho akcie“ nevlastní nikdo.
Tak akcie v uvozovkách 🙂
K cemu to je dobry? Uz jezdí 2 dopravci a ještě tak málo spojů a ve stejné trase? Jo kdyby byl spoj i v 9 hodin a tak. Tak když mi prijede bus se zpozdenim tak tenhle bych pak dobře stihal. Kdyby aspoň jezdil i na prazske vlakové nádraží at uz hlavni nebo smuchov když ma jet až na Holešovice, to bych rád vyuzil, mít přímý přestup v praze ba vlak.
By tam Radim mohl na chvíli provětrat ty nový Setry a bylo by po boji i bez nějakejch veletočů s cenama.
99 Kč fakt není veletoč s cenami:)
Za kolik to jezdilo ČSAD před nástupem Student Agency? Už si to nepamatuju přesně (70 Kč?), pětinásobek to dneska ale určitě není. Byl z toho obrovský poprask, jak bude mít monopol, ultravysoké ceny a nikoho jiného tam nepustí.
Tím je to vlastně aktuální: Na volném trhu může přijít nový dopravce a právě se stalo.
70 Kč + 18 Kč místenka + 10 Kč zavazadlo.
Nemyslím si, že toto je nějaká konkurence, ale proklad časů kdy kdy žádný dopravce nejede.Autobusy jsou bez WiFi a WC a mají jen klimu. Záchody jak u Flixu tak u RJ jsou využívány poměrně hodně. V jednom článku jsem četl, že jezdí v nejvíce exponovaných časech, což v případě spojů v 11:00 a 16:00 z Liberce nechápu. Zajímavé je, že prokládá akorát. Panu Tanečkovi prý jde o kvalitu, nikoli o kvantitu. Jeho služby nevyužiji, ač jezdím za prací tam a zpět 15x za měsíc, ty jeho časy jsou pro mě nevyhovující. Ani jeden z dopravců nemá např. měsíční jízdné, které… Číst vice »
Průměrný počet skutečných cestujících na spojí bude tak 3.
Nebo 2?
Držím palce. Znám většinu řidičů co u pana Tanečka jezdí a jsou tam velice spokojení.
Celkem souhlas 😀 Jenom ten indián na 431 by mohl trochu zlepšit techniku jízdy 😀
Odkaz na jízdní řád obsažený v textu mi nefunguje = nabízím lepší (linka 542001):
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L542001_230904_354158.pdf
(tento snad fungovat bude).
Kd\ž už chtějí jezdit přes Černý Most až do Holešovic, měli by si vyřídit i zastávku u nádraží v Libni (na Harfě) = minimálně pro výstup ve směru do Holešovic, protože to je dobrý přestupní bod třeba i na vlaky včetně mnoha rychlíků, které lze jinak z Černého Mostu stíhat jen komplikovaně a vždy za cenu zbytečného přestupu a placení dalšího jízdného PID.
Celkem se vypracoval. Před pár lety měl sotva linku 431 (PID) a dnes zkouší spoje do Liberce. Takováto expanze doufám vydrží co nejdéle a časem snad s novými autobusy.
Očekával jsem spíš aktivitu tamního, tedy liberecké ho ČSAD, asi nejsou lidi..
A není dnes liberecké ČSAD ve vlastnictví kraje? Pak by to nedávalo smysl.
Naopak, napojil bych tarif na IDOL i PiD tak, aby cestující dojel od domu k domu na 1 jízdenku. Konkurence tam je, tak proč ne?
O nějaké podobě „Deutschland tiketu,“ případně nějaké švýcarské celosíťovky se tady bude ještě moc dlouho jenom snít.
Bude zajímavé sledovat, jak se tento dopravce s vozy o 10 let starší než současní dopravci. Dle dat na seznamu autobusů není u autobusů uvedeno ani WC.
Normální cestující nepotřebuje z Prahy do Liberce toaletu.
Máte dobrý močák, když vždy vydržíte přes 2 hodiny. Nebo čůráte na autobusáku za zadní kolo autobusu?
a kde se čůralo v Karosách ČSAD Liberec?
Čo bolo, bolo – terazky som majorom. Takže mám také větší nároky na komfort.
A propos: nezastavovaly ty spoje ČSAD Liberec v minulosti většinou ještě někde cestou?
Myslím, že nakonec ne. Minimálně BusLine to zvládl s Evadysem bez zastávky. A třeba pochybuji, že ČSAD SČ do Litoměřic bude řešit, že potřebuješ na záchod, když jsi mohl v Letňanech, a patrně v Litoměřicích, doma(u nácestných obcí), nebo venku pod strom.
Většina nikoli a ty co ano rozhodně ne na čůrpauzu.
Tak když máte větší nároky na komfort, tak jedete autem a na záchod a kafe si zastavíte u rychloobčerstvovny svého výběru… nebo výběru Vaší prostaty.
Jablonec – Praha byly před 20 lety většina spojů zastávkové přes Frýdštejn, takže jely dobré 2 hodiny a ta karosa bez záchodu rozhodně nikde zdravotní pauzu nedělala.
Proč přes 2 hodiny? Flixbus to jezdí za 1:05 a ikdyby se na půl hodiny zasekal, tak to pořád není přes 2 hodiny. Vymeták to jede 1:40.
a jak se to delalo driv, kdyz wc v bude byla jen vec z rise totalnich snu?
Ani v dálkových linkách na východě (např. Ukrajina) bez WC se nedělají čůrací pauzy po hodině, obvykle tak po dvou až třech. V nouzi můžete požádat řidiče o zastavení, ale to v drtivé většině případů není potřeba.
Na Čerňák se jede hodinu, což je podobné, jako jet linkou z Nahorub do Benešova přes Maršovice, z Mohelna do Rosic a plno dalších příkladů, kdy by nikdo v busu záchod nepředpokládal.
Že je všeobecně WC ve vlaku či Flixbusu výhodou nepopírám, jen mi to v případě Praha – Liberec nepřijde jako dostatečný drámo.
Nemusíte před odjezdem lemtat pivo a kafe a stačí Vám normální močák.
Spíš nevím, kdo bude chtít jezdit z Autobusového nádraží. Na Fügn. je to přece jenom hned vedle terminálu MHD.
Podle mě by bylo nejlepší třeba Palmovka – Prosek – Autobus. nádraží Liberec – Fügnerova.
Mít různé nástupní body různých linek nemusí být nutně vždy výhodné, navíc tady je zjevně snaha vyhnout se kolonám na pražských komunikacích minimálně tím zastavováním na Černém Mostě. Oblast Proseka už tak úplně bezkonfliktní být nemusí.
AS Palmovka to má za chvíli spočítané. Vyjma pár linek DPP je z toho už jen parkoviště pro osobní auta. A v ranní špičce to je jedno, protože cokoliv od D8, D10, D11 do centra je ráno zasekané, takže se osobně divím i tomu přejezdu ČM-NH.
Lidé co přijdou od vlaku. Nebo ti co jedou z Františkova
Vy jste někdy na těchto krátkých trasách viděl jeho využití? V Německu jej nemají ani příměstské vlaky, a to někdy jedete hodinu v kuse i víc. (Pamatuji si z trati Düsseldorf – Solingen, a linka S1 pokračuje ještě někam dál.) ČSAD Liberec se celkem držel i v době, kdy začal RegioJet a nakonec mu ČSAD Liberec půjčoval busy, aby se zvládla kapacita. A BusLine jezdil bez WC do sousedního Jablonce, a taky žádný problém. Jo, a ICOM ČSAD Ústí nad Orlicí jezdíval bez WC Praha – Špindl a taky žádný problém (ostatní dopravci měli tehdy Karosy). A když nebyly zájezďáky,… Číst vice »
No a kvůli takovým názorům jezdí pár % lidí raději autem, než abych se 2 hodiny klepal jestli to dám.
No jasně, to je ten pravý důvod, proč tolik lidí jezdí auty.
Napsal jen pár procent.
Souhlas, mnichovská S-Bahn záchody taky nemá.
Nejhorší ovšem je, když se na to spoléháte, že ve vlaku záchod je, a pak buďto není (německá S-Bahn) anebo je ten jediný v jednotce zamčený. Ať už kvůli poruše, nebo protože se tam zamkne někdo bez jízdenky.
tak když už tam je tak si pár lidí odskočí … zvlášť když je to narozdíl od autobusáku zadarmo
Holt pro cestu s potřebou na záchod je lepší vlak, což je jeden z důvodů, proč to mám radši, ale zdaleka ne jediný.