dkv_obrazok

Konkurence pro Eurostar. Virgin si vybral výrobce rychlovlaků pro jízdu Eurotunelem

Alstom Avelia Stream pro Virgin Trains. Foto: Virgin TrainsAlstom Avelia Stream pro Virgin Trains. Foto: Virgin Trains

Virgin Trains chce až 20 párů vlaků denně mezi Londýnem a kontinentální Evropou.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
richard

Pocházím z Londýna, ale nyní jsem českým občanem s bydlištěm v Praze. K tomu mám dvě poznámky: 1. Virign jsou mistři v oblasti PR zaměřeného na širokou veřejnost; toto oznámení by mělo být vnímáno v tomto světle. Pro analýzu mnoha nezodpovězených otázek doporučuji tento článek (https://crossborderrail.trainsforeurope.eu/deciphering-the-virgin-trains-to-order-12-alstom-trains-for-channel-tunnel-stories/). 2. Pokud jde o hraniční kontroly, nezapomeňte, že existují dva samostatné procesy: hraniční kontrola cestujících a bezpečnostní kontrola zavazadel. Nikdo nikdy nevysvětlil, proč je kontrola zavazadel nutná v tomto tunelu, ale ne například v Gotthardském základním tunelu nebo na mostě Öresund. 90 % Britů nikdy neslyšelo o žádné z těchto dvou staveb. Omlouvám se… Číst vice »

Addams

Británia je atraktívnejšia pre migrantov z Afriky a Ázie. Švédsko asi nemá taký problém ich odmietnuť a vyhostiť .
Gotthard je vnútroštátny švajčiarsky tunel, takže z migračného hľadiska má nulovú hodnotu.

Petr

Zřejmě to bude mít nějaké historické příčiny, třeba že v době, kdy se ten tunel otvíral, byla zvýšená hrozba nějakého útoku. A při konzervativnosti britů to prostě nezrušili, ani když ta hrozba pominula (nebo si říkají co kdyby toho někdo zneužil). Británie mě od doby, kdy vystoupila z EU přestala zajímat. Předtím jsem nějaký ten výlet do UK plánoval, ale už jsem to holt nestihnul. Nevěřim, že zrovna do UK by z EU mířilo nějak moc migrantů, že by to vyžadovalo extra kontrolu. Jako malé dítě pamatuju vlaky do NDR, ve kterých probíhala kontrola normálně za jízdy. Prostě v Děčíně… Číst vice »

Pan Václav z Prahy

Richard Branson to rozjel 🙂

Povazan

Škoda, že neuvažuje o spojenia do Londýna z Frankfurtu alebo Dortmundu.

Caprad

To bohužel není tak jednoduché, Angláni vyžadují pasovou kontrolu už před nástupem do vlaku. Musela by se ve Frankfurtu vybudovat infrastruktura a vlak by směrem do Londýna mohl zastavovat pouze pro nástup.

Motolak

Doteď nechápu, proč nejsou Angláni schopni udělat pasovku v jedoucím vlaku ještě před vjezdem do tunelu

Kubrt

Chtěj mít jistotu, že nebudou muset někoho vykládat z vlaku, tím zdržovat odjezd atd.

Caprad

Což bohužel to spojení poněkud degraduje. Vstup na nástupiště se zavírá snad už hodinu před odjezdem. To je jak na letišti.

anonym

Ne, gate se zavira 30/15 minut pred odjezdem podle cestovni tridy Nicmene doporuceni je byt na nadrazi 60-75/30-45 (zalexi cestovni tride a nadrazi).

Caprad

Ale vlastně vůbec nechápu proč tam tohle omezení je. Když přijdu 10 minut před idjezdem s jízdenkou do druhé třídy, mám v pořádku všechny papíry tak proč mně odmítnou pustit? Mà to nějaký praktický důvod nebo je to akorát pohraniční buzerace?

DavidS

když by takhle přišli všichni, tak to asi nestihnou zkontrolovat a zneužívalo by se to. Jen tipuji

anonym

Tak za tu dobu uz vetsinou nestihnete projit pres bezpecnostni a pasovou kontrolu
Na rozdil od letiste je zde „gate“ jeste pred temito kontrolami.

Addams

Briti požadujú pred nástupom do vlaku kontrolu
* pasovú a imigračnú
* bezpečnostnú (= pravdepodobne rovnakú ako do lietadla / neviem, predpokladám)
* colnú

jkjk

Frankfurt – Londýn chce jezdit DB i Eurostar. Ale nejdřív tak v roce 2030.

Addams

Však ani Virgin nezačne „zajtra“.

Addams

„Dopravce počítá s nasazením vlaků kromě Velké Británie a Francie také v Belgii a Německu.“ – myslel tým autor „vlaky z Británie do Francúzska, Belgicka a Nemecka“ alebo „vlaky na území Francúzska, Belgicka a Nemecka NEjazdiace z/do Británie“ ?

troglj

Nebo až Norimberka nebo Mnichova. Ale alespoň ten Kolín nebo Frankfurt by to chtělo.

Addams

Kto by im tam všade staval tie ich „vyhradené ZOO“ ?

mgr.pavel

Jen houšť, Eurostar potřebuje konkurenci jako sůl.