Konkurence pro Eurostar. Virgin si vybral výrobce rychlovlaků pro jízdu Eurotunelem
Alstom Avelia Stream pro Virgin Trains. Foto: Virgin Trains

Virgin Trains chce až 20 párů vlaků denně mezi Londýnem a kontinentální Evropou.
Pocházím z Londýna, ale nyní jsem českým občanem s bydlištěm v Praze. K tomu mám dvě poznámky: 1. Virign jsou mistři v oblasti PR zaměřeného na širokou veřejnost; toto oznámení by mělo být vnímáno v tomto světle. Pro analýzu mnoha nezodpovězených otázek doporučuji tento článek (https://crossborderrail.trainsforeurope.eu/deciphering-the-virgin-trains-to-order-12-alstom-trains-for-channel-tunnel-stories/). 2. Pokud jde o hraniční kontroly, nezapomeňte, že existují dva samostatné procesy: hraniční kontrola cestujících a bezpečnostní kontrola zavazadel. Nikdo nikdy nevysvětlil, proč je kontrola zavazadel nutná v tomto tunelu, ale ne například v Gotthardském základním tunelu nebo na mostě Öresund. 90 % Britů nikdy neslyšelo o žádné z těchto dvou staveb. Omlouvám se… Číst vice »
Británia je atraktívnejšia pre migrantov z Afriky a Ázie. Švédsko asi nemá taký problém ich odmietnuť a vyhostiť .
Gotthard je vnútroštátny švajčiarsky tunel, takže z migračného hľadiska má nulovú hodnotu.
Zřejmě to bude mít nějaké historické příčiny, třeba že v době, kdy se ten tunel otvíral, byla zvýšená hrozba nějakého útoku. A při konzervativnosti britů to prostě nezrušili, ani když ta hrozba pominula (nebo si říkají co kdyby toho někdo zneužil). Británie mě od doby, kdy vystoupila z EU přestala zajímat. Předtím jsem nějaký ten výlet do UK plánoval, ale už jsem to holt nestihnul. Nevěřim, že zrovna do UK by z EU mířilo nějak moc migrantů, že by to vyžadovalo extra kontrolu. Jako malé dítě pamatuju vlaky do NDR, ve kterých probíhala kontrola normálně za jízdy. Prostě v Děčíně… Číst vice »
Richard Branson to rozjel 🙂
Škoda, že neuvažuje o spojenia do Londýna z Frankfurtu alebo Dortmundu.
To bohužel není tak jednoduché, Angláni vyžadují pasovou kontrolu už před nástupem do vlaku. Musela by se ve Frankfurtu vybudovat infrastruktura a vlak by směrem do Londýna mohl zastavovat pouze pro nástup.
Doteď nechápu, proč nejsou Angláni schopni udělat pasovku v jedoucím vlaku ještě před vjezdem do tunelu
Chtěj mít jistotu, že nebudou muset někoho vykládat z vlaku, tím zdržovat odjezd atd.
Což bohužel to spojení poněkud degraduje. Vstup na nástupiště se zavírá snad už hodinu před odjezdem. To je jak na letišti.
Ne, gate se zavira 30/15 minut pred odjezdem podle cestovni tridy Nicmene doporuceni je byt na nadrazi 60-75/30-45 (zalexi cestovni tride a nadrazi).
Ale vlastně vůbec nechápu proč tam tohle omezení je. Když přijdu 10 minut před idjezdem s jízdenkou do druhé třídy, mám v pořádku všechny papíry tak proč mně odmítnou pustit? Mà to nějaký praktický důvod nebo je to akorát pohraniční buzerace?
když by takhle přišli všichni, tak to asi nestihnou zkontrolovat a zneužívalo by se to. Jen tipuji
Tak za tu dobu uz vetsinou nestihnete projit pres bezpecnostni a pasovou kontrolu
Na rozdil od letiste je zde „gate“ jeste pred temito kontrolami.
Briti požadujú pred nástupom do vlaku kontrolu
* pasovú a imigračnú
* bezpečnostnú (= pravdepodobne rovnakú ako do lietadla / neviem, predpokladám)
* colnú
Frankfurt – Londýn chce jezdit DB i Eurostar. Ale nejdřív tak v roce 2030.
Však ani Virgin nezačne „zajtra“.
„Dopravce počítá s nasazením vlaků kromě Velké Británie a Francie také v Belgii a Německu.“ – myslel tým autor „vlaky z Británie do Francúzska, Belgicka a Nemecka“ alebo „vlaky na území Francúzska, Belgicka a Nemecka NEjazdiace z/do Británie“ ?
Nebo až Norimberka nebo Mnichova. Ale alespoň ten Kolín nebo Frankfurt by to chtělo.
Kto by im tam všade staval tie ich „vyhradené ZOO“ ?
Jen houšť, Eurostar potřebuje konkurenci jako sůl.