Konkurence nula. Správa železnic za tři čtvrtě miliardy vylepší trať z Přelouče do Prachovic

Zastávka Kostelec u Heřmanova Městce-Písník. Foto: Michal Gregor / Wikimedia CommonsZastávka Kostelec u Heřmanova Městce-Písník. Foto: Michal Gregor / Wikimedia Commons

Součástí proměny bude instalace ETCS.

Odebírat
Upozornit na
guest
55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Tak SŽ nacpe (vyháže) třičtvtě miliardy na „modernizaci“ tratě, která je vybavena stále jedním z nejlepších a nejmodernějších zab.zař. – reléovkou a autoblokem. Lokálka, kde osobní doprava je pouze pendlující regionova na její části. Nákladní doprava pouze ubohé dva páry, možná tři páry vlaků… Hlavně to ETCS, aby se nesrazil vlak sám se sebou… Bože, kdy už konečně ty peníze dojdou! Proč se vyhazují z oken, neboli do chřtánu kamarádů AŽDChrd., když jinde ve společnosti pořád chybí? Ještě tam nacpeme všude modrá zábradlí, tisíc nesmyslných cedulí a kovové studené lavičky, budovy zbouráme a dáme tam čekárnu se skly (na chvilku,… Číst vice »

M152

RZZ které stárne a má občas poruchy. AB je v úseku Choltice – H. Městec x let snesen, v úseku Přelouč – Choltice funguje, jak když nefunguje a proto se už minimálně dva roky jezdí na odhlášku.

Nákladní doprava je tam různá, ale jsou dny kdy tam projede přes 10 párů vlaků. Samozřejmě jsou dny, kdy jezdí prd.

Jaaa

Stále stejná pohádka. Jak z hlediska plánování investic, tak z hlediska soutěžního prostředí. Kdy se to změní?

Alibaba

Mohlo by se to změnit třeba v době, kdy nebudou mít silniční stavbaři do čeho píchnout, takže by se mohli přeorientovat na železnici. Ale to se týká jen spodní stavby. Technologie je problém, škoda, že SŽ nevlastní know-how na výrobky, kde by pak jejich výrobu zadávalo podle výběrek. A u ZZ je problém s rozhraním jednotlivých různých ZZ, které se sice objevilo, ale než se rozšíří, tak to bude trvat.

SYN

Hm, musím přiznat že jsem se musel podívat do mapy „kde že to vůbec je“… a jo, je to ETCS na trať s „krásnou“ frekvencí 0,17 až 0,25 vlaku za hodinu… to by snad uřídili i pomocí běžce s praporkem… a dělat to v době kdy ETCS si pořád ještě „nesedlo“ a stále ještě to není levná „masová“ věc… no nejhorší očekávání byla překonána.

Péťa

Čistě můj neprofesionální názor je že tam určitě nebude L2. Při nejlepším tam dají L1, nejspíš jenom L0 STOP.
Nic jiného se u nás už instalovat nebude, LS se nechá dožít na koridorech než si L2 „sedne“.

FP1

Bude tam L1, L0 STOP neexistuje, jmenuje se to ETCS STOP, a tou bude vybavena trať Chrudim – Moravany – Holice – Borohrádek.

Prednosta

Nepište blbosti, když něčemu nerozumíte tak je lepší se nevyjadřovat…

Šejdr

Koukám, že můj příspěvek zmizel, zřejmě s více odkazy neprošel antispamovým filtrem (nestěžuju si, mělo mi to dojít). Tak to napíšu jinak: Doufám, že v rámci opravy SŽ odstraní náletové dřeviny těsně vedle přejezdu ve Valech u Přelouče. Ve směru od Heřmaňáku je vlak vidět na poslední chvíli a když na přejezdu nesvítí ani výstraha, ani pozitivka, tak mohu jen doufat, že PZZ není v poruše. Kvůli výhledu na trať se tam kácely desítky stromů, teď to nechali zarůst tak, že víc jak sto metrů trati vidím až ve chvíli, kdy už mám přední kola na přejezdu.
https://mapy.cz/s/cafaromoko

Šejdr

Na přejezdu ve Valech u Přelouče by se hlavně měli postarat o lepší výhled ze silnice na trať. Kdysi tam šla k zemi alej vzrostlých stromů, aby bylo na trať lépe vidět. Teď je to zarostlé náletovými dřevinami až k náspu a když nesvítí ani výstraha, ani pozitivka, tak z toho nemám dobrý pocit. Na obě strany je vidět jen pár desítek metrů:
směr Přelouč: https://mapy.cz/s/bobumerele
směr Heřmaňák: https://mapy.cz/s/logerenuma

Qěcy

To však je podle norem nejspíš v pořádku. Protože PZZ.

Michal M

Jojó, a z ultravelké zakázky na ETCS na levobřežce se povedlo konkurenci taky vyšachovat, takže AŽD může chrochtat dál a navěky…

Joe

Takže relativně krátké nasazení 814 vystřídá nasazení 841?

Ústečan

Podle mě nebude výhradní provoz

tiborgic

Bude muset kvůli Přelouči

franta

Budou modernizovat do podoby opět 40-50 kmh?

Ústečan

Na idnesu psali až 70

Jaaa

Na úhrnem kolika stovkách metrů?

Plecháč

Tak snad alespoň ten dvoukilometrový rovný úsek z Veselí do Choltic.

Rossec

pro naklápěčky ?

jan táborský

To už opravdu není kam peníze dávat….zábradlí na zastávkách bude určitě antracitově černá

Modré zábradlí

Důrazně protestuji!

jan táborský

Ano tak je to v TKP

Dusmor

Chápu Vás, ale už je na čase zamyslet se nad svou budoucností a rekvalifikovat se. Teď je v módě vidět budoucnost černě.

Karl vB.

Možnou příčinou nezájmu jiných dodavatelů může být vytížení jejich kapacit již nasmlouvanými subdodávkami prací, třeba i u našich západních sousedů.
Zakázka na rekonstrukci této 21 km dlouhé trati je, (jen pro představu, porovnává se neporovnatelné) v cenové úrovni asi 36 trolejbusů Škoda/ SOR pro Esslingen.
Troufám si odhadnout, že ETCS na této vlečko-lokálce bude zejména kvůli snížení rizika mimořádné/ ekologické události u těžké nákladní dopravy do/ ze skladů pohonných hmot Kostelec u H.M. (MF ČR) a Cemexu Prachovice, než kvůli 10 párům osobních vlaků.
https://zeleznohorsky-region.cz/encyklopedie/objekty1.phtml?id=82148&menu=4

Michal M

Možnou příčinou nezájmu jiných dodavatelů je, že v konsorciu musí být vždy AŽD. Takže faktický výběr toho, kdo to udělá, dělá AŽD.

Greta

Jo tak proto trať přes Choltice, Lucka chce dojíždět

tiborgic

Hlavně bude nejspíš daleko více firem, které dělají silnice, než co dělají koleje. Navíc kvůli ETCS tam je AŽD. A samozřejmě Hroši, co mají sídlo v Pardubicích

Alibaba

Protože silnici může stavět „každý blbec“. Odbornosti minimální, technologie taky.

Rejpal

Tak proč je nestavíte?

Alibaba

A proč bych je měl stavět? Odpovídám na otázku: „Proč je firem na silnice víc?:¨“

SYN

Ale tady se nebavíme o Šinkansenu!

Petr Drozda

Stavět na železnici může pouze AŽD, s Ing. Petrem.

Karl vB.

O aktivitách českých dodavatelů stavebních prací v zahraničí nemám aktuální přehled. Snažil jsem se jen najít důvod, proč se nikdo jiný nepřihlásil, když ty firmy musejí z něčeho žít.
Mám vaše vysvětlení chápat tak, že situace v oboru je natolik nestandardní, že ostatní dodavatelé už rezignovali i na prostou účast v soutěži, z důvodů vámi uvedených?

Karl vB.

Vypadá to, že mi naprosto chybí kontakt s realitou.
Nejsem si ale jistý, jestli je o co stát…
Asi půjdu raději do parku sypat ptáčkům. 🙂

Jan

Sice ty zakázky trošku smrdí ale máme tady teploučko…

Jan

Do Prachovic už 15 let osobní doprava nejezdí, takže nezbývá než doufat že to SSHR a místní cementárna uživí samy o sobě. Více frustrující je osud někdejší lokálky Heřmanův Městec – Chrudim, ze které by ve většině délky byla pěkná cyklostezka…

Kandelábr

5 let nejezdí osobní vlaky do Prachovic

Jan

Ok, některé ojedinělé roky během posledních 15 let možná jezdil nějaký ojedinělý osobní vláček až nahoru. Moje pointa je asi v tom, že vlaková zastávka v Prachovicích je dost daleko a především hluboko od centra centra obce, tudíž současní obyvatelé nemají absolutně motivaci ji využívat…

Petr

Promiňte, ale jako strojvedoucí jsem ještě před pár lety do Prachovic osobní vlaky vozil… byť se jezdilo jen hodně málo. Konec nastal tuším v roce 2020.

Tonik

Asi by to chtělo pro začátek pochopit, že zrušením dopravy na trati 017 nepřestala jezdit Os do Prachovic.

Jan Petrus

Cyklostezka, po které by nikdo nejezdil, protože pro cyklistické spojení HM – Chrudim je dosti nevhodně směrována. Ale! Takový nápad…. Udělat asi tak 300 m dlouhou spojku Transporta – Medlešice a zavést přímé vlaky HM – Pardubice a v autobuse, který tuto trasu jezdí co 20 minut, by si možná bylo lze i sednout…

Jan

Kéž by…

M.M

Nevíte někdo kdy opravdu začne modernizace Batelova a Výhybny Spělov? Nikde jsem datum nenašel, tady alespoň psán je, děkuji

Jan Petrus

Desítky let se říká, že trať Heřmanův Městec – Chrudim město nelze zrušit, protože ze strategických důvodů je nutné zajistit obslužnost skladů leteckého paliva v Kostelci u Heřmanova Městce (mimochodem není to areál Čepra, ale Správy státních hmotných rezerv) – aby měli vojáci palivo do letadel.
No a situace je taková, že Spržel nechala tuto trať zchátrat do nesjízdnosti a nám tu teď budou 4 měsíce jezdit desítky kamionů navíc, protože Správa nezpravuje.
Nechápu taky, proč při tom rovnou neprovedou prostou elektrifikaci.

M152

Kamiony navíc asi nebudou. Nákladní doprava bude jezdit většinu času, kdy osobní jezdit nebude. Úplná výluka bude jen na „pár“ dní po dohodě s SSHR a Cemexem.

Rejpal

Tak vzhledem k nákladní dopravě by zde prostá elektrizace smysl dávala, narozdíl od tratě Lichkov – Moravský Karlov.

Gwann

Minimalne Lichkov-Kraliky maji velky smysl. Aby zmizely dyzly z trati UnO-Lichkov

M152

Ideální pro BEMU.

Jan Hašek

Ze by malé zakázky nikoho nezajímaly ?

Jan

Bingo

Jaroslav Černý

ZDROJE JSOU