Konkurence nula. Správa železnic za tři čtvrtě miliardy vylepší trať z Přelouče do Prachovic
Zastávka Kostelec u Heřmanova Městce-Písník. Foto: Michal Gregor / Wikimedia Commons

Součástí proměny bude instalace ETCS.
Součástí proměny bude instalace ETCS.
Tak SŽ nacpe (vyháže) třičtvtě miliardy na „modernizaci“ tratě, která je vybavena stále jedním z nejlepších a nejmodernějších zab.zař. – reléovkou a autoblokem. Lokálka, kde osobní doprava je pouze pendlující regionova na její části. Nákladní doprava pouze ubohé dva páry, možná tři páry vlaků… Hlavně to ETCS, aby se nesrazil vlak sám se sebou… Bože, kdy už konečně ty peníze dojdou! Proč se vyhazují z oken, neboli do chřtánu kamarádů AŽDChrd., když jinde ve společnosti pořád chybí? Ještě tam nacpeme všude modrá zábradlí, tisíc nesmyslných cedulí a kovové studené lavičky, budovy zbouráme a dáme tam čekárnu se skly (na chvilku,… Číst vice »
RZZ které stárne a má občas poruchy. AB je v úseku Choltice – H. Městec x let snesen, v úseku Přelouč – Choltice funguje, jak když nefunguje a proto se už minimálně dva roky jezdí na odhlášku.
Nákladní doprava je tam různá, ale jsou dny kdy tam projede přes 10 párů vlaků. Samozřejmě jsou dny, kdy jezdí prd.
Stále stejná pohádka. Jak z hlediska plánování investic, tak z hlediska soutěžního prostředí. Kdy se to změní?
Mohlo by se to změnit třeba v době, kdy nebudou mít silniční stavbaři do čeho píchnout, takže by se mohli přeorientovat na železnici. Ale to se týká jen spodní stavby. Technologie je problém, škoda, že SŽ nevlastní know-how na výrobky, kde by pak jejich výrobu zadávalo podle výběrek. A u ZZ je problém s rozhraním jednotlivých různých ZZ, které se sice objevilo, ale než se rozšíří, tak to bude trvat.
Hm, musím přiznat že jsem se musel podívat do mapy „kde že to vůbec je“… a jo, je to ETCS na trať s „krásnou“ frekvencí 0,17 až 0,25 vlaku za hodinu… to by snad uřídili i pomocí běžce s praporkem… a dělat to v době kdy ETCS si pořád ještě „nesedlo“ a stále ještě to není levná „masová“ věc… no nejhorší očekávání byla překonána.
Čistě můj neprofesionální názor je že tam určitě nebude L2. Při nejlepším tam dají L1, nejspíš jenom L0 STOP.
Nic jiného se u nás už instalovat nebude, LS se nechá dožít na koridorech než si L2 „sedne“.
Bude tam L1, L0 STOP neexistuje, jmenuje se to ETCS STOP, a tou bude vybavena trať Chrudim – Moravany – Holice – Borohrádek.
Nepište blbosti, když něčemu nerozumíte tak je lepší se nevyjadřovat…
Koukám, že můj příspěvek zmizel, zřejmě s více odkazy neprošel antispamovým filtrem (nestěžuju si, mělo mi to dojít). Tak to napíšu jinak: Doufám, že v rámci opravy SŽ odstraní náletové dřeviny těsně vedle přejezdu ve Valech u Přelouče. Ve směru od Heřmaňáku je vlak vidět na poslední chvíli a když na přejezdu nesvítí ani výstraha, ani pozitivka, tak mohu jen doufat, že PZZ není v poruše. Kvůli výhledu na trať se tam kácely desítky stromů, teď to nechali zarůst tak, že víc jak sto metrů trati vidím až ve chvíli, kdy už mám přední kola na přejezdu.
https://mapy.cz/s/cafaromoko
Na přejezdu ve Valech u Přelouče by se hlavně měli postarat o lepší výhled ze silnice na trať. Kdysi tam šla k zemi alej vzrostlých stromů, aby bylo na trať lépe vidět. Teď je to zarostlé náletovými dřevinami až k náspu a když nesvítí ani výstraha, ani pozitivka, tak z toho nemám dobrý pocit. Na obě strany je vidět jen pár desítek metrů:
směr Přelouč: https://mapy.cz/s/bobumerele
směr Heřmaňák: https://mapy.cz/s/logerenuma
To však je podle norem nejspíš v pořádku. Protože PZZ.
Jojó, a z ultravelké zakázky na ETCS na levobřežce se povedlo konkurenci taky vyšachovat, takže AŽD může chrochtat dál a navěky…
Takže relativně krátké nasazení 814 vystřídá nasazení 841?
Podle mě nebude výhradní provoz
Bude muset kvůli Přelouči
Budou modernizovat do podoby opět 40-50 kmh?
Na idnesu psali až 70
Na úhrnem kolika stovkách metrů?
Tak snad alespoň ten dvoukilometrový rovný úsek z Veselí do Choltic.
pro naklápěčky ?
To už opravdu není kam peníze dávat….zábradlí na zastávkách bude určitě antracitově černá
Důrazně protestuji!
Ano tak je to v TKP
Chápu Vás, ale už je na čase zamyslet se nad svou budoucností a rekvalifikovat se. Teď je v módě vidět budoucnost černě.
Možnou příčinou nezájmu jiných dodavatelů může být vytížení jejich kapacit již nasmlouvanými subdodávkami prací, třeba i u našich západních sousedů.
Zakázka na rekonstrukci této 21 km dlouhé trati je, (jen pro představu, porovnává se neporovnatelné) v cenové úrovni asi 36 trolejbusů Škoda/ SOR pro Esslingen.
Troufám si odhadnout, že ETCS na této vlečko-lokálce bude zejména kvůli snížení rizika mimořádné/ ekologické události u těžké nákladní dopravy do/ ze skladů pohonných hmot Kostelec u H.M. (MF ČR) a Cemexu Prachovice, než kvůli 10 párům osobních vlaků.
https://zeleznohorsky-region.cz/encyklopedie/objekty1.phtml?id=82148&menu=4
Možnou příčinou nezájmu jiných dodavatelů je, že v konsorciu musí být vždy AŽD. Takže faktický výběr toho, kdo to udělá, dělá AŽD.
Jaké české firmy z oboru železničního stavitelství staví aktuálně na západě a proč je tedy na ŘSD odlišná situace? Napovím, na ŘSD se nemusí domlouvat s firmou s úchylným šéfem se zálibou ve výrazně mladších ženách či pornohereckach.
Jo tak proto trať přes Choltice, Lucka chce dojíždět
Hlavně bude nejspíš daleko více firem, které dělají silnice, než co dělají koleje. Navíc kvůli ETCS tam je AŽD. A samozřejmě Hroši, co mají sídlo v Pardubicích
a otázku, proč je více firem na silnice, když jde do železnice nyní více peněz, jste si položil?
Protože silnici může stavět „každý blbec“. Odbornosti minimální, technologie taky.
Tak proč je nestavíte?
A proč bych je měl stavět? Odpovídám na otázku: „Proč je firem na silnice víc?:¨“
Ale tady se nebavíme o Šinkansenu!
Stavět na železnici může pouze AŽD, s Ing. Petrem.
O aktivitách českých dodavatelů stavebních prací v zahraničí nemám aktuální přehled. Snažil jsem se jen najít důvod, proč se nikdo jiný nepřihlásil, když ty firmy musejí z něčeho žít.
Mám vaše vysvětlení chápat tak, že situace v oboru je natolik nestandardní, že ostatní dodavatelé už rezignovali i na prostou účast v soutěži, z důvodů vámi uvedených?
Pro někoho je situace v oboru spíše velmi nadstandardní.
Vypadá to, že mi naprosto chybí kontakt s realitou.
Nejsem si ale jistý, jestli je o co stát…
Asi půjdu raději do parku sypat ptáčkům. 🙂
Sice ty zakázky trošku smrdí ale máme tady teploučko…
Do Prachovic už 15 let osobní doprava nejezdí, takže nezbývá než doufat že to SSHR a místní cementárna uživí samy o sobě. Více frustrující je osud někdejší lokálky Heřmanův Městec – Chrudim, ze které by ve většině délky byla pěkná cyklostezka…
5 let nejezdí osobní vlaky do Prachovic
Ok, některé ojedinělé roky během posledních 15 let možná jezdil nějaký ojedinělý osobní vláček až nahoru. Moje pointa je asi v tom, že vlaková zastávka v Prachovicích je dost daleko a především hluboko od centra centra obce, tudíž současní obyvatelé nemají absolutně motivaci ji využívat…
Promiňte, ale jako strojvedoucí jsem ještě před pár lety do Prachovic osobní vlaky vozil… byť se jezdilo jen hodně málo. Konec nastal tuším v roce 2020.
Asi by to chtělo pro začátek pochopit, že zrušením dopravy na trati 017 nepřestala jezdit Os do Prachovic.
Cyklostezka, po které by nikdo nejezdil, protože pro cyklistické spojení HM – Chrudim je dosti nevhodně směrována. Ale! Takový nápad…. Udělat asi tak 300 m dlouhou spojku Transporta – Medlešice a zavést přímé vlaky HM – Pardubice a v autobuse, který tuto trasu jezdí co 20 minut, by si možná bylo lze i sednout…
Kéž by…
Nevíte někdo kdy opravdu začne modernizace Batelova a Výhybny Spělov? Nikde jsem datum nenašel, tady alespoň psán je, děkuji
Desítky let se říká, že trať Heřmanův Městec – Chrudim město nelze zrušit, protože ze strategických důvodů je nutné zajistit obslužnost skladů leteckého paliva v Kostelci u Heřmanova Městce (mimochodem není to areál Čepra, ale Správy státních hmotných rezerv) – aby měli vojáci palivo do letadel.
No a situace je taková, že Spržel nechala tuto trať zchátrat do nesjízdnosti a nám tu teď budou 4 měsíce jezdit desítky kamionů navíc, protože Správa nezpravuje.
Nechápu taky, proč při tom rovnou neprovedou prostou elektrifikaci.
Kamiony navíc asi nebudou. Nákladní doprava bude jezdit většinu času, kdy osobní jezdit nebude. Úplná výluka bude jen na „pár“ dní po dohodě s SSHR a Cemexem.
Tak vzhledem k nákladní dopravě by zde prostá elektrizace smysl dávala, narozdíl od tratě Lichkov – Moravský Karlov.
Minimalne Lichkov-Kraliky maji velky smysl. Aby zmizely dyzly z trati UnO-Lichkov
Ideální pro BEMU.
Ze by malé zakázky nikoho nezajímaly ?
Bingo
ZDROJE JSOU