Konkurence nula. Správa železnic za tři čtvrtě miliardy vylepší trať z Přelouče do Prachovic
Zastávka Kostelec u Heřmanova Městce-Písník. Foto: Michal Gregor / Wikimedia Commons

Součástí proměny bude instalace ETCS.
Součástí proměny bude instalace ETCS.
Nic proti rekonstrukci, ale ETCS? Budeme dávata ETCS na každou vlečku?
Jsme radi, kdyz se na to vubec nekdo prihlasi. Jeste si vybirat….
To už to mohli rovnou zadrátovat. Budou tam aspoň připraveny stíněné kabely?
Tak SŽ nacpe (vyháže) třičtvtě miliardy na „modernizaci“ tratě, která je vybavena stále jedním z nejlepších a nejmodernějších zab.zař. – reléovkou a autoblokem. Lokálka, kde osobní doprava je pouze pendlující regionova na její části. Nákladní doprava pouze ubohé dva páry, možná tři páry vlaků… Hlavně to ETCS, aby se nesrazil vlak sám se sebou… Bože, kdy už konečně ty peníze dojdou! Proč se vyhazují z oken, neboli do chřtánu kamarádů AŽDChrd., když jinde ve společnosti pořád chybí? Ještě tam nacpeme všude modrá zábradlí, tisíc nesmyslných cedulí a kovové studené lavičky, budovy zbouráme a dáme tam čekárnu se skly (na chvilku,… Číst vice »
RZZ které stárne a má občas poruchy. AB je v úseku Choltice – H. Městec x let snesen, v úseku Přelouč – Choltice funguje, jak když nefunguje a proto se už minimálně dva roky jezdí na odhlášku.
Nákladní doprava je tam různá, ale jsou dny kdy tam projede přes 10 párů vlaků. Samozřejmě jsou dny, kdy jezdí prd.
Většinu dnů jezdí prd, pak je výjimka že jede i 10 párů
4 dny v týdnu jsou pravidelné obsluhy, kdy ty 2-3 páry projedou. Výjimečně se obsazuje středa. O víkendech je nákladní doprava nulová.
Záleží taky zda se tahá ložená ucelenka nahoru na 4-5x nebo se stahuje ucelenka dolů.
Tak co jsem slyšel, AB a releovka na téhle trati už dávno není nejmodernější, naopak je jedna z prvních spíš atypických, co se týče spolehlivosti viz text od M152.
Keď sa niečo robí salámovou metódou a rozkopáva sa na desaťkrát, je zle. Keď sa niekde ide do niečoho hrabnúť naraz, aby sa do toho zasa nehrabalo X rokov, je zle. Tak si vyberte…
Stále stejná pohádka. Jak z hlediska plánování investic, tak z hlediska soutěžního prostředí. Kdy se to změní?
Mohlo by se to změnit třeba v době, kdy nebudou mít silniční stavbaři do čeho píchnout, takže by se mohli přeorientovat na železnici. Ale to se týká jen spodní stavby. Technologie je problém, škoda, že SŽ nevlastní know-how na výrobky, kde by pak jejich výrobu zadávalo podle výběrek. A u ZZ je problém s rozhraním jednotlivých různých ZZ, které se sice objevilo, ale než se rozšíří, tak to bude trvat.
Zrovna tu rozhranie dvoch rôznych výrobcov ZZ je. Dnes sú síce majetkovo prepojení, ale to rozhranie vzniklo hodne pred tým, než jeden kúpil druhého.
Jenže to by mělo být univerzální, aby se dalo kombinovat třeba se Siemensem a dalšími jinými firmami, co vyrábí ZZ.
Hm, musím přiznat že jsem se musel podívat do mapy „kde že to vůbec je“… a jo, je to ETCS na trať s „krásnou“ frekvencí 0,17 až 0,25 vlaku za hodinu… to by snad uřídili i pomocí běžce s praporkem… a dělat to v době kdy ETCS si pořád ještě „nesedlo“ a stále ještě to není levná „masová“ věc… no nejhorší očekávání byla překonána.
Čistě můj neprofesionální názor je že tam určitě nebude L2. Při nejlepším tam dají L1, nejspíš jenom L0 STOP.
Nic jiného se u nás už instalovat nebude, LS se nechá dožít na koridorech než si L2 „sedne“.
Bude tam L1, L0 STOP neexistuje, jmenuje se to ETCS STOP, a tou bude vybavena trať Chrudim – Moravany – Holice – Borohrádek.
Nepište blbosti, když něčemu nerozumíte tak je lepší se nevyjadřovat…
Ale Jirko, on tomu rozumí lépe, než ty.
Koukám, že můj příspěvek zmizel, zřejmě s více odkazy neprošel antispamovým filtrem (nestěžuju si, mělo mi to dojít). Tak to napíšu jinak: Doufám, že v rámci opravy SŽ odstraní náletové dřeviny těsně vedle přejezdu ve Valech u Přelouče. Ve směru od Heřmaňáku je vlak vidět na poslední chvíli a když na přejezdu nesvítí ani výstraha, ani pozitivka, tak mohu jen doufat, že PZZ není v poruše. Kvůli výhledu na trať se tam kácely desítky stromů, teď to nechali zarůst tak, že víc jak sto metrů trati vidím až ve chvíli, kdy už mám přední kola na přejezdu.
https://mapy.cz/s/cafaromoko
Cyklostezka, po které by nikdo nejezdil, protože pro cyklistické spojení HM – Chrudim je dosti nevhodně směrována. Ale! Takový nápad…. Udělat asi tak 300 m dlouhou spojku Transporta – Medlešice a zavést přímé vlaky HM – Pardubice a v autobuse, který tuto trasu jezdí co 20 minut, by si možná bylo lze i sednout…
Na přejezdu ve Valech u Přelouče by se hlavně měli postarat o lepší výhled ze silnice na trať. Kdysi tam šla k zemi alej vzrostlých stromů, aby bylo na trať lépe vidět. Teď je to zarostlé náletovými dřevinami až k náspu a když nesvítí ani výstraha, ani pozitivka, tak z toho nemám dobrý pocit. Na obě strany je vidět jen pár desítek metrů:
směr Přelouč: https://mapy.cz/s/bobumerele
směr Heřmaňák: https://mapy.cz/s/logerenuma
To však je podle norem nejspíš v pořádku. Protože PZZ.
Asi by to chtělo pro začátek pochopit, že zrušením dopravy na trati 017 nepřestala jezdit Os do Prachovic.
Jojó, a z ultravelké zakázky na ETCS na levobřežce se povedlo konkurenci taky vyšachovat, takže AŽD může chrochtat dál a navěky…
Takže relativně krátké nasazení 814 vystřídá nasazení 841?
Podle mě nebude výhradní provoz
Bude muset kvůli Přelouči
Promiňte, ale jako strojvedoucí jsem ještě před pár lety do Prachovic osobní vlaky vozil… byť se jezdilo jen hodně málo. Konec nastal tuším v roce 2020.
Budou modernizovat do podoby opět 40-50 kmh?
Na idnesu psali až 70
Na úhrnem kolika stovkách metrů?
Tak snad alespoň ten dvoukilometrový rovný úsek z Veselí do Choltic.
pro naklápěčky ?
To už opravdu není kam peníze dávat….zábradlí na zastávkách bude určitě antracitově černá
Důrazně protestuji!
Ano tak je to v TKP
Chápu Vás, ale už je na čase zamyslet se nad svou budoucností a rekvalifikovat se. Teď je v módě vidět budoucnost černě.
5 let nejezdí osobní vlaky do Prachovic
Vidíte, já ji využíval nekolik let a problém jsem neměl. Výhodou je napojení na BUS. Kolem 95% obyvatel obce ma zastávku vzdálenou max. 1km. Do centra obce je to ze zastávky asi 600 metrů, takže nic hrozného.
Hlavně spousta lidí z Prachovic pracuje v Přelouči a díky zrušení vlaku nemaji jinou možnost, než jet autobusem s přestupem, nebo autem. Dříve to šlo vlakem bez přestupu.
Možnou příčinou nezájmu jiných dodavatelů může být vytížení jejich kapacit již nasmlouvanými subdodávkami prací, třeba i u našich západních sousedů.
Zakázka na rekonstrukci této 21 km dlouhé trati je, (jen pro představu, porovnává se neporovnatelné) v cenové úrovni asi 36 trolejbusů Škoda/ SOR pro Esslingen.
Troufám si odhadnout, že ETCS na této vlečko-lokálce bude zejména kvůli snížení rizika mimořádné/ ekologické události u těžké nákladní dopravy do/ ze skladů pohonných hmot Kostelec u H.M. (MF ČR) a Cemexu Prachovice, než kvůli 10 párům osobních vlaků.
https://zeleznohorsky-region.cz/encyklopedie/objekty1.phtml?id=82148&menu=4
Možnou příčinou nezájmu jiných dodavatelů je, že v konsorciu musí být vždy AŽD. Takže faktický výběr toho, kdo to udělá, dělá AŽD.
Jaké české firmy z oboru železničního stavitelství staví aktuálně na západě a proč je tedy na ŘSD odlišná situace? Napovím, na ŘSD se nemusí domlouvat s firmou s úchylným šéfem se zálibou ve výrazně mladších ženách či pornohereckach.
Jo tak proto trať přes Choltice, Lucka chce dojíždět
Hlavně bude nejspíš daleko více firem, které dělají silnice, než co dělají koleje. Navíc kvůli ETCS tam je AŽD. A samozřejmě Hroši, co mají sídlo v Pardubicích
a otázku, proč je více firem na silnice, když jde do železnice nyní více peněz, jste si položil?
Protože silnici může stavět „každý blbec“. Odbornosti minimální, technologie taky.
Tak proč je nestavíte?
A proč bych je měl stavět? Odpovídám na otázku: „Proč je firem na silnice víc?:¨“
Ale tady se nebavíme o Šinkansenu!
Stavět na železnici může pouze AŽD, s Ing. Petrem.
O aktivitách českých dodavatelů stavebních prací v zahraničí nemám aktuální přehled. Snažil jsem se jen najít důvod, proč se nikdo jiný nepřihlásil, když ty firmy musejí z něčeho žít.
Mám vaše vysvětlení chápat tak, že situace v oboru je natolik nestandardní, že ostatní dodavatelé už rezignovali i na prostou účast v soutěži, z důvodů vámi uvedených?
Pro někoho je situace v oboru spíše velmi nadstandardní.
Vypadá to, že mi naprosto chybí kontakt s realitou.
Nejsem si ale jistý, jestli je o co stát…
Asi půjdu raději do parku sypat ptáčkům. 🙂
Nevíte někdo kdy opravdu začne modernizace Batelova a Výhybny Spělov? Nikde jsem datum nenašel, tady alespoň psán je, děkuji
Desítky let se říká, že trať Heřmanův Městec – Chrudim město nelze zrušit, protože ze strategických důvodů je nutné zajistit obslužnost skladů leteckého paliva v Kostelci u Heřmanova Městce (mimochodem není to areál Čepra, ale Správy státních hmotných rezerv) – aby měli vojáci palivo do letadel.
No a situace je taková, že Spržel nechala tuto trať zchátrat do nesjízdnosti a nám tu teď budou 4 měsíce jezdit desítky kamionů navíc, protože Správa nezpravuje.
Nechápu taky, proč při tom rovnou neprovedou prostou elektrifikaci.
Kamiony navíc asi nebudou. Nákladní doprava bude jezdit většinu času, kdy osobní jezdit nebude. Úplná výluka bude jen na „pár“ dní po dohodě s SSHR a Cemexem.
Tak vzhledem k nákladní dopravě by zde prostá elektrizace smysl dávala, narozdíl od tratě Lichkov – Moravský Karlov.
Minimalne Lichkov-Kraliky maji velky smysl. Aby zmizely dyzly z trati UnO-Lichkov
Ideální pro BEMU.
Ta klikata trať v HM do Prachovic, která vede úzkým průsmykem v lese a následně prostředkem cementarny, by se nejspíš dost těžko elektrifikovala, neboť nad trati vedou prepravniky a technologické kanály. Netvrdím, že by elektrizace v zadnem pripade nebyla možná, ale ekonomicky by to bylo velice náročné. Bylo by nutné trať v některých místech narovnat, včetně odstřelů skal a úpravy technologií v cementarne, následně by musela být zadratovana část vlečky cementarny. Jako schudnejsi varianta by bylo zadratovani jen do Kostelce u H.M., ale pak by stejně sklady SSHR i cementarnu musely obsluhovat dieselové lokomotivy, tedy by dráty pozbývaly smysl.
Ze by malé zakázky nikoho nezajímaly ?
ZDROJE JSOU