Konkurence loni ukrojila další část podílu ČD, tržby za železniční „mýto“ pokryly polovinu nákladů
Nádraží Sušice, motorový vůz Stadler RS1 společnosti GW Train Regio. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nákladní doprava vykázala loni další pokles, ukazují data SŽ.
Pokles výkonů ČD bude klesat až k vytoužené nule
Dominik Halásek. Idiot obecný
Opět někdo nepochopil, že o tom jak se co bude přepravovat nerozhoduje strana a vláda, ale trh. Pokud přeprava po železnici většinou znamená „delší, ale za to dražší a komplikovanější“, tak se není čemu divit.
Halásek. Smazán, zablokován, zničen
O tom, že ten nákladní vlak, co platí to vysoké mýto, na ty koleje může teprv, když ty méně platící vlaky osobní dopravy milostivě nechají nějakou mezeru, nerozhodl trh, ale spíš ta strana (přesněji řečeno více stran) a vláda.
Tak si to shrňme, jsem menší firma třeba v Chrudimi, která každý týden posílá 3 palety řekněme do Itálie a vozí díly pro výrobu třeba ze Znojma.. V případě železnice to znamená, že vůbec musí sehnat někoho kdo by jim to vzal, pak to nějak dostat na nádraží, naložit, pak se to odveze někam dál kde se to teprve připojí k vlaku co jede do Itálie, na každých hranicích se musí vyměnit fíra a někdy i lokomotiva. Když to dojede do cílové stanice, tak to zase musí přeložit na auto a dovézt k odběrateli. V případě auta stačí v Chrudimi… Číst vice »
Vyhánění nákladních vlaků je z velké části vina „stran a vlád.“
Zákazník který chce dovést zboží z A do B samozřejmě zvolí to výhodnější. Sprzel řekne, že nákladní vlak smí možná projet v noci, pokud zrovna nebude výluka.
Co dělá vláda dobře ? Dá peníze na silnice v okolí Dukovan. Že by zadrátovali vlečku do Dukovan je nenapadlo. Na silnice se všichni nevlezou. Také projekty opravených nádraží pozbývají nakládkové koleje. A třeba zrušili nádraží v Rajhradě. To pak chybí.
Fajn, vlečka pod dráty. A z Rakšic kam? Na Brno? Přes Ivančický vidadukt? Nebo na Břeclav, tedy zadrátovat i Hrušovany n/J.? Tohle vás tedy nevytrhne. Zkuste něco lepšího.
Výběr by mohl být vyšší, kdyby koridorové koleje sloužili dálkovým vlakům (osobním, nákladním) a regionální, příměstské a městské linky měli vlastní koleje a neubírali kapacitu na koridorech v okolí velkých měst.
Jé, Halásek z dalším fake nickem, jak nečekaný to „návrat“…
GW Train přeskočil i LE Renfe. To je úspěch a zároveň ostuda, mít za sebou španělského giganta už přes 3 roky a jediné co mají od Renfe, tak je pouze nápis. Čekal jsem velký nástup, ale vedení LE asi neumí nebo nechce využít potenciál.
LE neumí využít potenciál? Jaký potenciál? Jaké zadání a možnosti a prostředky k růstu dostal LE od Renfe? Mám dojem, že spíš u Renfe neví, proč do LE vstoupili a co od toho čekají. Ale třeba jen nevím a v zákulisí něco probíhá.
Renfe jde primárně o trh VR vlaků. No a než tady něco takového bude, tak si budou hrát s několika málo vláčky LE. Ale na trhu jsou a to je podstatné. Až přijde správná chvíle, můžou LE probudit z hybernace a trochu víc to tady rozjet.
Kdyby šlo jen o českou licenci jen na vysokorychlostky, není celý LE moc drahý a předčasně koupený?
Získali zakázku na Slovensku, kde na trati Komárno – Dunajská Středa – Bratislava, kde vozí více lidu než na všech linkách v ČR.
Ta jim byla v nucena přímým zadáním ministerstva. Takže kdyby tohle nedopadlo, tak by to byl úlet.
A co by se tak hrozného stalo, kdyby to Komárno nedostali?
Čísla jinak je to blbost.
Do těch 7 miliard se asi nezapočítávají investice, co?
Předpoklad, že je to částka ta řízení provozu a provozní údržbu.
Do těch 7 miliard se nezapočítávají ani opravy a údržba dopravní cesty, na to se z té celkové částky také ukrojí cirka 17mld. pokud se nemýlím. Ta částka odpovídá vlastně platům zaměstnanců, provozu budov, odměnám, reklamám apod. Takže říct, že polovinou poplatků se zaplatí chod SŽ je zavádějící.
platy a odměny vše pracovníkům SŽ, radám, komisím, odborům, ředitelům …. to bude mnoho mld…
Rozpočet SŽ v posledních letech osciluje kolem 62 miliard. Tudíž ten výběr od dopravců pokrývá asi 6 %.