Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Konečně: ŘSD vypsalo tendr na severní obchvat Jaroměře

Stavba dálnice D11 Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSD ČR
Stavba dálnice D11 Smiřice - Jaroměř. Pramen: ŘSD ČR
Silnice I/33 je jednou z nejdůležitějších a nejvytíženějších silnic Královéhradeckého kraje

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo dlouho očekávaný tendr na severní obchvat Jaroměře. Stavba dlouhá 6,6 kilometru má jako silnice I/33 propojit novou dálnici D11 s hlavním tahem na Náchod a polskou Kudowu-Zdrój. Předpokládaná hodnota zakázky je 862,6 milionu korun.

Pro Jaroměř bude úlevou od tranzitu už nový sedmikilometrový úsek dálnice D11 od Smiřic, který se buduje od roku 2018 a má být hotov do konce příštího roku. Samospráva nicméně považuje za minimálně stejně významný i severní obchvat. Jeho otevření současně s dálnicí ostatně vyplývá z územního rozhodnutí.

Silnice I/33, severní obchvat Jaroměře. Pramen: ŘSD
Silnice I/33, severní obchvat Jaroměře. Pramen: ŘSD

Tomu už ale ŘSD nedostojí. Obchvat chce začít budovat příští rok, dokončen by měl být v roce 2023. Ředitelství silnic a dálnic ale zatím nemá v ruce ani pravomocné stavební povolení. Příprava přitom trvá přes jednu dekádu, stanovisko k vlivu na okolí (EIA) bylo vydáno už v roce 2006. Součástí stavby bude i most přes Labe.

Silnice I/33 je jednou z nejdůležitějších a nejvytíženějších silnic Královéhradeckého kraje.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rossec

A Náchodu nezbývá, než jen žárlit.

Michal

Náchod spíše by měl byt naštavenej, ne? Silnice nikde. Vlakové spojení nikde. Vysokovská spojka – zase se po ní slehla zem. Je to ostuda

Zdeněk

Nové Město nad Metují je na tom ještě hůř. Tam je obchvat v nedohlednu. V Náchodě se o něm sice jen mluví, ale už se aspoň ví, kudy by měl vést.

franzJosej

a leta bezi..

Novák

Největší zátěž bude asi pro Semonice/Jezbiny. Po sjetí z D11 na Jaroměř Exit – jih se budou hromadit kamiony a další doprava na úrovňové křižovatce u Semonic na připojení na původní I/33, takže to bude spousta řidičů brát přes historickou I/33 na Jezbiny.

Zdeněk

Zátěž jak hrom bude i pro obce Čáslavky, Dolany a Svinišťany. Už teď to je kritické. Velký Třebešov (kde je důležitá křižovatka) a Česká Skalice už obchvat naštěstí mají.

cracatit

MUK jednoznačně, ale to není odpověď na můj dotaz, jestli jim nechybí tak trošku pozemky.

mirek

A jak se vypořádají s tím, že podmínkou pro otevření té dálnice je současné zprovoznění obchvatu Jaroměře, který ale bude nejmíň o dva roky později?

Jakub P

Klasicke RSD reseni je roky trvajici zkusebni provoz bez kolaudace. (A nasledne velky udiv, ze jim nikdo nechce verit nektere sliby kompenzacnich opatreni a misto toho jim plany blokuje)

Démon

zkušební provoz

Zbyněk

Aneb vítejte v právním státě.

Michal

6,6,km silnice a po 14 letech nemáme ani stavební povolení. No tohle už je jenom k pláči.

cracatit

No a nebude jim chybět pozemek pana soudce?

Démon

no já bych tam udělal MUK

Kebab

Jednoznačně, na novostavbách silnic 1. třídy by měly být výhradně MÚK. Od D11 do Náchoda by se navíc uživilo 2+1 i po zprovoznění D11.

Novák

2+1 by bylo moc fajn. Po sjetí z dálnice směr NA/PL by se dalo bezpečněji předjet nahromaděné kamiony z D11.

Milan alias Skeptik

Bude chybět. Nestálo by za to uspořádat nějakou veřejnou sbírku na vykoupení pozemků pana Kučery, aby se celá záležitost konečně někam pohnula?

Démon

„Pro Jaroměř bude úlevou od tranzitu už nový sedmikilometrový úsek dálnice D11 od Smiřic“
to by mě zajímalo jak? když se ty kamiony budou vracet do Jaroměře na kruháč 🙂
pak zjistí, že je lepší sjet za dálnice před Jaroměří a jet po staré. Prostě dokud nebude obchvat Jaroměře, je část D11 k ničemu

Petr 78

Pomůže to jen částečně, od frekvence která jede na Trutnov.

PetrN

Aktuálně jsou intenzity Jaroměr-Trutnov vs. Jaroměř-Náchod intenzity v poměru cca 45:55, takže pokles tranzitu přes Jaroměr bude významný. Paradoxně na některých problémových křižovatkách často stačí pokles intenzit třeba i o 10% a kolony zmizí, tady to bude víc..

Démon

ANO, ve směru na Trutnov/Pec máte pravdu, ale od kamionů to bude cca 8-10%.

Majkii

A proč by se kamiony měly vracet, když sjezd na Náchod bude značen už na Exitu Jaroměř-jih?

MartinS.

Přesně jak píše Petr78. Pomůže to na prvních dvou kruhácích u Lidlu a Na Špici a potom Na Cihelnách na křižovatce na Velichovky. Na průtahu centrem to bohužel zatím nepomůže.

Partneři

Škoda transportation