Konečná pro švýcarský panoramatický vůz na českých kolejích. Vlak Porta Moravica čekají změny
Interiér panoramatického vozu "Apm61 Panorama" Švýcarských spolkových drah. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Upravena bude trasa vlaku, zmizí i dva vozy 2. třídy SBB.
Vlakova doprava za posledni roky u nas upada na uroven vlakovych souprav pred rokem 1989.
Zpozdeni 2-4 hodiny. Strasny pach. Jidlo, ktere v dobe Pendolina , bylo skvele, je nyni na urovni bistra 5 skupiny.
Přemýšlím, proč stojí jízdenka z Bohumína do Chalupek cca 6 minut jízdy 141 Kč?
To vůbec nechápu
Nedávno jsem s tím jel Ostrava / Graz / Ostrava. Úsek Videň – Graz je v tomto voze úžasná podívaná na místní poměry. Co mě překvapilo, tak to bylo docela plné. Bohužel však arogantních Poláků a UK, kteří blokovali zbylá volná sedadla zavazadly (které pravda nebylo kam v tomto voze moc dát, ale šlo to). Došlo to tak daleko že musela zasáhnout průvodčí, abych si mohl sednout ná mé místo (s místenkou) , a paní si dala tašku pod nohy, což se jí nechtělo. Dokonce mě nějací dva poláci poslali do 2 ky, že v tom voze je plno, pokud… Číst vice »
…A já jsem podle nadpisu myslel, že soudružka Konečná chce podporovat družbu se švýcarskými drahami…
Tak tocily asi ty vozy Transalpin Curych Graz. Kolikrát jsem se divil, kdyz jsem jel Innsbruck – Buchs ci naopak, ze tam byly stále matonky odlozene 🤭
Téměř při každé odpolední vyjížďce na kole jsem mu dával v Zabelkówě přednost na přejezdu.
Tak to já si zase užíval, že ho předjedu na inline bruslích v tomto úseku: https://mapy.com/cs/letecka?q=49.9134542N%2C%2018.3265344E&x=18.3263127&y=49.9134240&z=19
Tušíte někdo, kam se Apm61 přesune? (Čekám, že někam v zahraničí a doufám, že ne do šrotu)
Zkuste se poptat u ÖBB nebo SBB 🙂 Pokud zustanou v rezii ÖBB, tak hadam nejspis IC Wien – Graz. Tam vyrazne stoupne potreba souprav, tolik railjetu pritom nemaji a tohle je jejich prakticky jedina hlavni trat, kde jeste staci vozy na 200km/h.
Asi 8x jsem čekal na jiný vlak, když vedle mne na nástupišti zastavil. Byl vždy prázdný . Jestli jsem v něm viděl celkem 5 cestujících, tak to bylo hodně
Když jsem jel naposled, tak panoramatická 1. třída byla docela obsazená – na každé čtyřce alespoň někdo.
Já jel v půlce srpna z Ostravy a kdo neměl místenku, tak nastojáka.
Jel jsem s tím v nedeli z Vídně do ostravy a ¾ vozu měla vykoupena nějaká rakouská cestovka na zájezd do Krakova. Místenku jsem naštěstí měl. Lidi bez místenky se naštvaně přesouvsli do 2třídy
Na každé čtyřce mají sedět ideálně 4 cestující. Vozit vzduch je přepych.
A vidíte, když jsem se s tim vracel v červenci z Czechowic, tak ani jedna čtyřjka nebyla volná
Párkát jsem tím jel trasu Břeclav – Ostrava a to není zrovna trasa kde člověk ten větší výhled nějak výrazně užije
Jo, na Transalpinu je to jiny kafe. Na Porta Moravica tak v useku Graz – Wiener Neustadt, kde to ale po vetsinu roku jede tmou.
Z Ostravy do Vídně člověk rozhodně víc než výhled ocení polici na batoh.
Zdravím, tak jak kdo. Osobně jsem ocenil vlastně jakýkoli pohled umocněný prosvětleností vnitřního prostoru vozu. Velehohory a hluboká údolí to sice nebyla, ale borové lesy za Hodonínem, krajina podél řeky Moravy, staveniště D 55 mezi Moravským Pískem a Napajedly, pohled z mostu na Moravu před Otrokovicemi, Bečvu z mostu v Přerově, zespodu skouknutelný most Dluhonické spojky, výhled z Jezernického viaduktu na Helfštýn, čumenda z viaduktu Hranického, zářez na evropském rozvodí Odra-Dunaj za Hranicemi na Moravě, Poodří a mnoho dalšího za ten doplatek do „jedničky“ stálo. Pravda, za Říkovicemi se nechtělo již tak záložnímu stroji ŽSSK ř. 362 pokračovat na DC… Číst vice »
Hned bych vyjel taky. Tak působivě jste to popsal. Lepší, než čumět do mobilu.
Přesně tak! Akorát dětem se to blbě vysvětluje. 🙁
Já se z okna dívám rád, a tohle je moje domácí trasa, jezdím ji třeba 40x ročně už hodně dlouho, popsal jste to pěkně, ale můj point byl, že mi výhled z tohoto vagonu nepřišel lepší, než z toho, co tam jezdí obvykle (pokud to teda není sedadlo v newagu s výhledem do sloupku mezi okny – tam je zase aspoň dost místa pro nohy)
Zdravím,
musím přiznat, že čtyřicetkrát ročně by bylo moc asi i na mě a zevšednělo by to. 🙂
Cestu v uvedeném voze z Hodonína do Bohumína jsem pojal spíše jako „cíl“. Ono se i ratolestem při takovém výhledu z vlaku lépe povypráví také něco málo o historických či zeměpisných zajímostech míst na trase.
Ať se daří.
David
Já chápu že někomu se to líbí ale když jedete po téhle trase v tomto voze rg do Břeclavi a pak na mašině zpátky 4x týdně tak vás nějaký výhled absolutně nezajímá.
Chcete si někam dát batoh, sluchátka do uší a pustit si nějaký film, v nejlepším případě trochu zdřímnout.
Ale jak říkám, chápu že to byl zážitek. Taky jsem si užíval první jízdu ale po x-té jízdě už bych raději klasický vagón.
To ale nejste úplně typický cestující 🙂 Ale je fakt, že já kdysi několik let podobně často jezdil přes Semmering, 1. třídou a velmi často vlaky, na kterých momentálně jezdí tohle – a taky bych to asi moc neocenil. Už proto, že to v těch časech většinou jelo tmou. Napadá mě, jestli to ÖBB neposílaly z nouze – mají vůbec ještě klasické vozy 1. třídy s více než 50 místy? Ty s půlkou předělanou na „business class“ (4 místa v oddíle) mají méně, ty nepředělané asi už dávno všechny prodaly do ČR a že bych u nich kdy potkal celovozový… Číst vice »
Je to dělané na výhled na kopce těsně u trati, ne na pole a hory kilometry daleko.
Jj, však o tom tu celou dobu mluvíme.
Ano, např. Hostýnské vrchy jsou stejně dobře vidět i z Interpanťáku.
kdyby se to projelo Val.Mez. – Púchov, jel bych taky….