Konečná pro švýcarský panoramatický vůz na českých kolejích. Vlak Porta Moravica čekají změny
Interiér panoramatického vozu "Apm61 Panorama" Švýcarských spolkových drah. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Upravena bude trasa vlaku, zmizí i dva vozy 2. třídy SBB.
Téměř při každé odpolední vyjížďce na kole jsem mu dával v Zabelkówě přednost na přejezdu.
Tušíte někdo, kam se Apm61 přesune? (Čekám, že někam v zahraničí a doufám, že ne do šrotu)
Asi 8x jsem čekal na jiný vlak, když vedle mne na nástupišti zastavil. Byl vždy prázdný . Jestli jsem v něm viděl celkem 5 cestujících, tak to bylo hodně
Když jsem jel naposled, tak panoramatická 1. třída byla docela obsazená – na každé čtyřce alespoň někdo.
Párkát jsem tím jel trasu Břeclav – Ostrava a to není zrovna trasa kde člověk ten větší výhled nějak výrazně užije
Jo, na Transalpinu je to jiny kafe. Na Porta Moravica tak v useku Graz – Wiener Neustadt, kde to ale po vetsinu roku jede tmou.
Z Ostravy do Vídně člověk rozhodně víc než výhled ocení polici na batoh.
Zdravím, tak jak kdo. Osobně jsem ocenil vlastně jakýkoli pohled umocněný prosvětleností vnitřního prostoru vozu. Velehohory a hluboká údolí to sice nebyla, ale borové lesy za Hodonínem, krajina podél řeky Moravy, staveniště D 55 mezi Moravským Pískem a Napajedly, pohled z mostu na Moravu před Otrokovicemi, Bečvu z mostu v Přerově, zespodu skouknutelný most Dluhonické spojky, výhled z Jezernického viaduktu na Helfštýn, čumenda z viaduktu Hranického, zářez na evropském rozvodí Odra-Dunaj za Hranicemi na Moravě, Poodří a mnoho dalšího za ten doplatek do „jedničky“ stálo. Pravda, za Říkovicemi se nechtělo již tak záložnímu stroji ŽSSK ř. 362 pokračovat na DC… Číst vice »
Hned bych vyjel taky. Tak působivě jste to popsal. Lepší, než čumět do mobilu.
Přesně tak! Akorát dětem se to blbě vysvětluje. 🙁
Já se z okna dívám rád, a tohle je moje domácí trasa, jezdím ji třeba 40x ročně už hodně dlouho, popsal jste to pěkně, ale můj point byl, že mi výhled z tohoto vagonu nepřišel lepší, než z toho, co tam jezdí obvykle (pokud to teda není sedadlo v newagu s výhledem do sloupku mezi okny – tam je zase aspoň dost místa pro nohy)
Zdravím,
musím přiznat, že čtyřicetkrát ročně by bylo moc asi i na mě a zevšednělo by to. 🙂
Cestu v uvedeném voze z Hodonína do Bohumína jsem pojal spíše jako „cíl“. Ono se i ratolestem při takovém výhledu z vlaku lépe povypráví také něco málo o historických či zeměpisných zajímostech míst na trase.
Ať se daří.
David
Je to dělané na výhled na kopce těsně u trati, ne na pole a hory kilometry daleko.
Jj, však o tom tu celou dobu mluvíme.