Konečná pro švýcarský panoramatický vůz na českých kolejích. Vlak Porta Moravica čekají změny

Interiér panoramatického vozu "Apm61 Panorama" Švýcarských spolkových drah. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýInteriér panoramatického vozu "Apm61 Panorama" Švýcarských spolkových drah. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Upravena bude trasa vlaku, zmizí i dva vozy 2. třídy SBB.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Vlakova doprava za posledni roky u nas upada na uroven vlakovych souprav pred rokem 1989.
Zpozdeni 2-4 hodiny. Strasny pach. Jidlo, ktere v dobe Pendolina , bylo skvele, je nyni na urovni bistra 5 skupiny.

Michal

Přemýšlím, proč stojí jízdenka z Bohumína do Chalupek cca 6 minut jízdy 141 Kč?

Martin

To vůbec nechápu

Jen

Nedávno jsem s tím jel Ostrava / Graz / Ostrava. Úsek Videň – Graz je v tomto voze úžasná podívaná na místní poměry. Co mě překvapilo, tak to bylo docela plné. Bohužel však arogantních Poláků a UK, kteří blokovali zbylá volná sedadla zavazadly (které pravda nebylo kam v tomto voze moc dát, ale šlo to). Došlo to tak daleko že musela zasáhnout průvodčí, abych si mohl sednout ná mé místo (s místenkou) , a paní si dala tašku pod nohy, což se jí nechtělo. Dokonce mě nějací dva poláci poslali do 2 ky, že v tom voze je plno, pokud… Číst vice »

NTF

…A já jsem podle nadpisu myslel, že soudružka Konečná chce podporovat družbu se švýcarskými drahami…

Radek

Tak tocily asi ty vozy Transalpin Curych Graz. Kolikrát jsem se divil, kdyz jsem jel Innsbruck – Buchs ci naopak, ze tam byly stále matonky odlozene 🤭

Honza

Téměř při každé odpolední vyjížďce na kole jsem mu dával v Zabelkówě přednost na přejezdu.

rumpeak

Tak to já si zase užíval, že ho předjedu na inline bruslích v tomto úseku: https://mapy.com/cs/letecka?q=49.9134542N%2C%2018.3265344E&x=18.3263127&y=49.9134240&z=19

jkk

Tušíte někdo, kam se Apm61 přesune? (Čekám, že někam v zahraničí a doufám, že ne do šrotu)

Lokotomy

Zkuste se poptat u ÖBB nebo SBB 🙂 Pokud zustanou v rezii ÖBB, tak hadam nejspis IC Wien – Graz. Tam vyrazne stoupne potreba souprav, tolik railjetu pritom nemaji a tohle je jejich prakticky jedina hlavni trat, kde jeste staci vozy na 200km/h.

A. Lukeš

Asi 8x jsem čekal na jiný vlak, když vedle mne na nástupišti zastavil. Byl vždy prázdný . Jestli jsem v něm viděl celkem 5 cestujících, tak to bylo hodně

jkk

Když jsem jel naposled, tak panoramatická 1. třída byla docela obsazená – na každé čtyřce alespoň někdo.

jouda

Já jel v půlce srpna z Ostravy a kdo neměl místenku, tak nastojáka.

jarek.pernicky

Jel jsem s tím v nedeli z Vídně do ostravy a ¾ vozu měla vykoupena nějaká rakouská cestovka na zájezd do Krakova. Místenku jsem naštěstí měl. Lidi bez místenky se naštvaně přesouvsli do 2třídy

Daniel Jablonecký

Na každé čtyřce mají sedět ideálně 4 cestující. Vozit vzduch je přepych.

Pacicka

A vidíte, když jsem se s tim vracel v červenci z Czechowic, tak ani jedna čtyřjka nebyla volná

Kicruj

Párkát jsem tím jel trasu Břeclav – Ostrava a to není zrovna trasa kde člověk ten větší výhled nějak výrazně užije

Lokotomy

Jo, na Transalpinu je to jiny kafe. Na Porta Moravica tak v useku Graz – Wiener Neustadt, kde to ale po vetsinu roku jede tmou.

pony

Z Ostravy do Vídně člověk rozhodně víc než výhled ocení polici na batoh.

David

Zdravím, tak jak kdo. Osobně jsem ocenil vlastně jakýkoli pohled umocněný prosvětleností vnitřního prostoru vozu. Velehohory a hluboká údolí to sice nebyla, ale borové lesy za Hodonínem, krajina podél řeky Moravy, staveniště D 55 mezi Moravským Pískem a Napajedly, pohled z mostu na Moravu před Otrokovicemi, Bečvu z mostu v Přerově, zespodu skouknutelný most Dluhonické spojky, výhled z Jezernického viaduktu na Helfštýn, čumenda z viaduktu Hranického, zářez na evropském rozvodí Odra-Dunaj za Hranicemi na Moravě, Poodří a mnoho dalšího za ten doplatek do „jedničky“ stálo. Pravda, za Říkovicemi se nechtělo již tak záložnímu stroji ŽSSK ř. 362 pokračovat na DC… Číst vice »

vagonář

Hned bych vyjel taky. Tak působivě jste to popsal. Lepší, než čumět do mobilu.

Tomáš Záruba

Přesně tak! Akorát dětem se to blbě vysvětluje. 🙁

Kicruj

Já se z okna dívám rád, a tohle je moje domácí trasa, jezdím ji třeba 40x ročně už hodně dlouho, popsal jste to pěkně, ale můj point byl, že mi výhled z tohoto vagonu nepřišel lepší, než z toho, co tam jezdí obvykle (pokud to teda není sedadlo v newagu s výhledem do sloupku mezi okny – tam je zase aspoň dost místa pro nohy)

David

Zdravím,
musím přiznat, že čtyřicetkrát ročně by bylo moc asi i na mě a zevšednělo by to. 🙂
Cestu v uvedeném voze z Hodonína do Bohumína jsem pojal spíše jako „cíl“. Ono se i ratolestem při takovém výhledu z vlaku lépe povypráví také něco málo o historických či zeměpisných zajímostech míst na trase.

Ať se daří.

David

Péťa

Já chápu že někomu se to líbí ale když jedete po téhle trase v tomto voze rg do Břeclavi a pak na mašině zpátky 4x týdně tak vás nějaký výhled absolutně nezajímá.

Chcete si někam dát batoh, sluchátka do uší a pustit si nějaký film, v nejlepším případě trochu zdřímnout.

Ale jak říkám, chápu že to byl zážitek. Taky jsem si užíval první jízdu ale po x-té jízdě už bych raději klasický vagón.

lokotomy

To ale nejste úplně typický cestující 🙂 Ale je fakt, že já kdysi několik let podobně často jezdil přes Semmering, 1. třídou a velmi často vlaky, na kterých momentálně jezdí tohle – a taky bych to asi moc neocenil. Už proto, že to v těch časech většinou jelo tmou. Napadá mě, jestli to ÖBB neposílaly z nouze – mají vůbec ještě klasické vozy 1. třídy s více než 50 místy? Ty s půlkou předělanou na „business class“ (4 místa v oddíle) mají méně, ty nepředělané asi už dávno všechny prodaly do ČR a že bych u nich kdy potkal celovozový… Číst vice »

Vrabec na střeše

Je to dělané na výhled na kopce těsně u trati, ne na pole a hory kilometry daleko.

Kicruj

Jj, však o tom tu celou dobu mluvíme.

Jaroslav

Ano, např. Hostýnské vrchy jsou stejně dobře vidět i z Interpanťáku.

Jan Sova

kdyby se to projelo Val.Mez. – Púchov, jel bych taky….