Konec železniční „krize“ na severu. České dráhy opravily chybějící stadlery
Problémy se zpožděním vlaků ve Frýdlantském výběžku způsobené nedostatkem motorových vozů Stadler RS1 skončily. České dráhy už o víkendu vrátily
Problémy se zpožděním vlaků ve Frýdlantském výběžku způsobené nedostatkem motorových vozů Stadler RS1 skončily. České dráhy už o víkendu vrátily do provozu většinu vozů potřebných pro zajištění provozu na tratích Jizerskohorské železnice podle smlouvy s Libereckým krajem.
Kraj to oznámil v tiskové zprávě. K omezení nasazování stadlerů došlo poté, co dopravce přišel o dva motorové vozy kvůli nehodám na přejezdech a současně další vozy byly na opravách. Kvůli tomu musely České dráhy nasazovat Regionovy. Ty ale nestíhaly jízdní doby postavené na stadlery. Kvůli tomu docházelo často k rozvázání připojů na autobusu. Kraj dokonce obvinil České dráhy, že ohrožují důvěru lidí v železnici.
„S potěšením mohu konstatovat, že od soboty 22. 6. se moderní vozidla vrátila na frýdlantské trati,“ reaguje na novou skutečnost Jan Sviták, náměstek hejtmana. Podle něj došlo k návratu vozidel o týden dříve díky intenzivní práci v dílnách dopravce o týden dříve, než byl původní plán.
„Věřím, že události z poloviny června se již opakovat nebudou a cestující se na veřejnou dopravu budou moci zase plně spolehnout,“ dodal Sviták. Dva motorové vozy zůstávají dál mimo provoz, České dráhy musí soutěžit firmu, která je opraví. Po střetech na přejezdu je jejich poškození větší.
Železniční trať Liberec – Frýdlant patří spolu s tratí Liberec – Hrádek nad Nisou k nejvíce využívaným v Libereckém kraji. Denně zde vlaky přepraví přes 2600 cestujících. V několika železničních stanicích na vlaky navazují autobusové linky, které rozvážejí cestující po Frýdlantsku i do míst, kam koleje nevedou.