LOT 3a leaderboard

Konec zbytečně dlouhých letů. Pákistán otevřel vzdušný prostor

Vzdušný prostor nad Pákistánem v únoru 2019 po jeho uzavření. Foto: Flightradar24.comVzdušný prostor nad Pákistánem v únoru 2019 po jeho uzavření. Foto: Flightradar24.com

Letadla zejména na trasách mezi Evropou a Asií mohou létat od dnešního dne opět přímější a kratší trasou než dosud.

Letadla zejména na trasách mezi Evropou a Asií mohou létat od dnešního dne opět přímější a kratší trasou než dosud. Po 135 dnech otevřel Pákistán svůj vzdušný prostor pro civilní letadla. Uzavřel ho v únoru kvůli vyhrocení vztahů s Indií.

Otevření oznámil pákistánský úřad civilního letectví na svých stránkách, země nijak blíže důvody znovuotevření nekomentovala.

Kromě ztráty příjmů z poplatků za navigační služby v Pákistánu na opatření výrazně prodělala Indie:  řada letů mezi Evropou a jihovýchodní Asií musela letět jinou trasou a nestrávila tolik času v indickém vzdušném prostoru. Indičtí dopravci museli létat i do relativně blízkých destinací podstatně delší trasou.

Pákistán už v červnu otevřel část vzdušného prostoru pro přelety, trasy ale nebyly tak přímé jako v minulosti a dopravci museli létat delší trasou. Indické ministerstvo letectví už dříve odhadlo ztráty z jiného trasování letadel pro indické dopravce na více než 80 milionů dolarů. Oblety Pákistánu dobře ukazuje například trasa letu Air India z Dillí do Frankfurtu na Flightradar24.com.  Namísto přímého letu severozápadně míří letadlo nejprve na jihozápad, aby se vyhnulo Pákistánu.

Pákistán je pro letadla mezi Evropou a Asií důležitým vzdušným koridorem, za který aerolinky těžko hledaly náhradu.

Tagy omezení provozu nad Pákistánem
16 komentářů