Konec zajížďky ke Globusu se blíží. Začalo stavební řízení k západnímu obchvatu Olomouce
Dálnice D35. Foto: ŘSD
Ještě letos chce ŘSD vypsat tendr na zhotovitele, samotná stavba má začít v prvním pololetí roku 2024.
Ještě letos chce ŘSD vypsat tendr na zhotovitele, samotná stavba má začít v prvním pololetí roku 2024.
Jiz nekolikrat zde bylo napsano ze je to „poslední úsek dálničního obchvatu Olomouce“ ale tak to neni, jeste zbyva vychodni tangenta a ani pak okruh nebude uplny. Na severu by okruh musel vest pres CHKO Litovelske Pomoravi – tam se reseni bude hledat tezko?
Pletete si slova „obchvat“ a „okruh“.
Vychodni tangenta bude patrit do obchvatu i pokud z nej nevznikne okruh. Prupich u Krelova tedy urcite neni poslední úsek dálničního obchvatu Olomouce.
A to říkal tata, že se toho nedožije..musím ho ty dva roky ovívat 😄
Dotaz trochu bokem: nevíte, zda je v plánu modernizace D35 v úseku Olomouc-Mohelnice či to bude řešeno jako D46, tedy „dálnice druhého řádu“?
mluví se o modernizaci na kategorii D27,5 jako modernizovaná D1 (možnost vedení 2+2 na jedné polovině při rekonstrukci), ale nějaké konkrétnější termíny jsem nenašel a zřejmě ještě předtím proběhne to nejnutnější ve formě vybudování nouzových zálivů…
Ad. dálnice II.třídy – to jsou mimochodem téměř všechny bývalé eRka včetně těch nově budovaných, takže i D35, D55, D6, D7, D48, apod…
Tam to bude zajímavé až se začne řešit oprava – tedy rozšíření – v úseku vedoucím CHKO Litovelské Pomoraví – už teď slyším ten řev Dětí Nezemě, Vody z Tetčic a dalších spolků.
Absurdní je, že tento nový úsek bude stavěn podle staré normy D22,5/120, která se už by dávno neměla používat, protože byla zrušena; takže to bude úzké jako bývalá rychlodráha R35 Mohlenice – Olomouc a za pár let to budou znova přestavovat… Viz infoleták: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/55/infoletak_d35-krelov-slavonin-2et.pdf?t=2023-01-04%2019:29:16.058
jo to je absurdní, už několikrát jsem v minulosti přemýšlel proč tomu tak je. Ona i 1.etapa Křelov-Slavonín je v této úzké kategorii, předpokládám že se to tehdy naplánovalo v kuse a pak až na základě protestů rozdělilo na dvě etapy… No ale nechápu proč vůbec R22,5 když navazující úseky obchvatu Olomouce od Slavonína až do Lipníka jsou R26,5, které byly budované dokonce dříve než tento, jak kdyby nepředpokládali že jednou D35 povede už od D11 u HK??
No to se má tak… Ona totiž D35 měla tenkrát vést nikoliv přes Mohelnici, ale od toho Slavonína kolem Konice a Jevíčka k Litomyšli a teprve na Hradec. To měla být pravá dálnice v dálničních parametrech. Dnešní úsek do Mohelnice měl být po výstavbě D35 ve výše uvedené trase jen jakousi kapacitní silnicí na Šumperk, s jejímž rozšiřováním na dálniční profil nikdo nepočítal. A podle toho se stavělo. Úsek od Lipníka do Olomouce by proto stavěn v původních dálničních parametrech, i když už se vědělo, že úsek D35 v trase přes Konici je pasé a pojede se i nadále přes… Číst vice »
Tam se to modernizuje furt a věčně je to rozbité.
Volejte sláva a 3 dny se radujte!
Jedno z nejabsurdnějších míst české silniční sítě…
Neřekl bycj, že jen české.
Kdo navrhuje ty kruháče? Jednou je to kruh, pak elipsa, teď to je jako vejce.
Ono to dost záleží hlavně na tom, co se do něj všechno zaúsťuje nebo bude zaúsťovat.
Hezké, to budou vedle sebe silnice II/635, I/35 a D35. Skoro by se nabízelo tu trasu současné I/35 rekultivovat a přesunout do její plochy ornici z trasy nově vedené D35. Ale nevidím do toho, co požadovali nebo nepožadovali v Křelově… Každopádně dobře, že se příprava D35 začíná výrazně hýbat kupředu.
Kdyby byla trasa I/35 zrušena, nebude už možné dojet na průtah Olomoucí (ulice Foerstrova, Velkomoravská) a dále do centra. Všechna doprava z okolních obcí nebo např. města Litovel by byla vedena přes Křelov a městskou část Řepčín, odkud je cesta do centra opravdu nepříjemná.
Myslel jsem úsek mezi stávající okružkou u Globusu a MÚK na km 261, to by nemělo vliv na dopravu např. z Litovle a vzdálenějších míst, ani na napojení centra. Šlo by „pouze“ o to, že někdo z blízkých vsí nebo bez dálniční známky pojede přes Křelov. Prostě mi to přijde docela za hranou, mít pro obchvat Křelova čtyřpruh s MÚK a zabírat další a další cennou půdu. Škoda, že se to kdysi nepovedlo postavit na první dobrou 🙂
určitě to dává smysl a hlavně nevidím důvodu pro by měl dotyčný jezdit přes Řepčín (jak psal výše Moravan). Kdyby se rušila současná I/35 kolem Křelova tak se 100% jistotou by II/635 byla napojená do okružky a šlo by to i bez stavebních úprav, protože současná jednosměrná propojka I/35->II/635 směr Křelov je šířkově vyhovující pro obousměrný provoz a těsně před kruháčem je vyasfaltovaný pás pro přejezd SDP
Kdyby se stávající jednosměrný sjezd na Křelov přetvořil na obousměrný, pak by byl problém vyřešen. O tom tu však zmínka nepadla.
V pruhu do Olomouce směrem od Mohelnice vznikají ve špičce dlouhé kolony, které by pak blokovaly provoz po II/635.
Ano, ale tyto kolony po dobudování chybějícího úseku D35 zmizí…..
nepochopil jsem podstatu vašeho příspěvku 😀 auta od Mohelnice do Olmiku pojedou po nové přeložce D35, sjezdem přes novou velkou okružku
To jsou všechny obce do MUK 253 Unčovice. Je otázka, kdo všechno si od Globusu zajede 1.5 km na dálnici, když může pokračovat přímo. Úsek funguje jako obchvat Křelova.
Minimálně by bylo reálné zrušit jeden pás této silnice. Obchvat Křelova tedy ano, ale ne čtyřpruhový….
Pochybuju že bude někdo takový kdo od Globusu radši pojede celkem 11km po staré silnici až k Exitu 253 místo jízdy po dálnici, která bude delší o méně než 1 kilometr !! To jen ti co nebudou mít známku. Každopádně ale ten obchvat má smysl asi ponechat alespoň v polovičním profilu, když se podívám na sčítané intenzity dopravy u Břuchotína v pracovní dny 5600voz.
Tento vas takzvany „průtah Olomoucí (ulice Foerstrova, Velkomoravská)“ je nesmirne zverstvo kde denne projizdi desetitice vozidel primo pod domy kde nezbyva misto na protihlukovou ochranu, a vas termin „průtah“ signalizuje tranzitni (nikoliv mistni) dopravu, ktera patri na obchvat. Minimalne Foerstrova a Albertova by se mely zuzit na dva pruhy, vyloucit tranzitni dopravu (pokuta za pobyt na uzemi mesta kratsi nez 1 hodina), a ziskane dva pruhy vyuzit na
protihlukovou zelen nebo steny.
Smysl by to dávalo, ale dokážete si představit kolik materiálu, času a peněz by stálo tento úsek zlikvidovat? Pokud by recyklát vozili použili o pár metrů dál na stavbu prupichu a akce by bylo zkoordinovaná s onou stavbou, tak budiž.
Jinak je to ale mrhání zdroji a rozbombardovaní úseku, který je kupodivu zrovna bez děr..
No vida… A netrvalo to ani… 30 let? 😄
No a kdyby to tenkrát nově vzniklá obec Křelov neblokovala, už to mohlo být dávno.
Jj, bohužel 😐
To je faktická lež. Obec Křelov tuto variantu schválila v březnu 1996. MD a Olomouc od této varianty odstoupily v březnu 1997. A co se dělo dál, je zas jiný příběh.
Jako skoro všude si pár místních sedláků nehodlalo nechat vnutit výkupní podmínky. Novodobě též „nimby“.
Typické hanácké šůs….ale sláva, že se to pohlo. Co se na tom Olomoucku děje-asi zázraky- dostavuje se D1 u Přerova a tenhle ocásek obchvatu a snad i nová silnice na Šternberk. 3x sláva.
a k tomu je na 16.1.2023 zatím termín podání nabídek na stavbu D55 Olomouc-Kokory…
Ještě bych přidal dálnici z Olomouce na Přerov. Staví se taky dálnice okolo Bludova. A dá li Pan Bůh, tak snad i obchvat Šumperka a východní obchvat Olomouce.
Aby se jen nejásalo – co východní tangenta (obchvat Olomouce od Přerova ke Šternberku)?
Zazděná.
Přesně tak, město posunulo zónu ochranného pásma vody a neřeklo to ŘSD, přišlo se na to pozdě, tak se termín posunul (zatím jen) o 3 roky.
Kolem Bludova to není dálnice.
Ale je to směrově dělený čtyřpruh a taky je to kratší než stávající trasa 🙂