Konec výhradního provozu pod ETCS na české železnici po 18 dnech. Nostalgie dostala výjimku
Parní lokomotiva 555.0153 (Němka). Pramen: Pardubický kraj

Výjimka se týká pouze nostalgických vlaků s cestujícími.
Výjimka se týká pouze nostalgických vlaků s cestujícími.
no, celý etcs je defakto politická záležitost, kdy bezpečnost je až na 3. místě
ETCS je hlavně ekonomická záležitost pro ty, co na tom dobře vydělají a umí si zajistit politickou podporu. Proč něco podbného není v silniční dopravě (alespoň u kamionů)? Proč nikdo nevymyslí systém, který by hlídal řidiče v kamionu tak, jako se hlídá strojvedoucí v lokomotivě? Nikdo nechce spočítat, o kolik nehod kamionů (a mrtvých) by bylo méně, kdyby řidiči kamionů byly nějakým systémem hlídáni, aby nedělali chyby. Vymyslet nějaké ETCS pro kamiony by v celoevropském měřítku zachránilo ročně možná tisíce životů, zatímco na dráze to budou v nejlepším případě stovky (můj odhad spíš desítky). Tady je poznat, že tu vůbec… Číst vice »
V době, kdy nám jezdí po silnici 80% nákladu a většina osobní dopravy po dálnicích, bez jakéhokoliv zabezpečení, spoléhající se jen na koncentraci a um šoféra je tlak na bezpodmínečný provoz pod ETCS u 20% nákladní dopravy která jede po kolejích spíše úsměvný.
Chtěl jste tím říci, že kdyby povinnost mít ETCS pro nákladní dopravu neplatila, že by se nákladní doprava zázračně zvedla?
Chci tím říct, že by se konečně mělo začít investovat do bezpečnosti a odstranění externalit u silniční dopravy.
To je oblíbené klišé drážních fanatiků…
Nicméně minimálně používání „asistované jízdy“, tedy udržování v jízdních pruzích a hlídání odstupu od vozidla jedoucího před ním bych jim nařídil.
Udržování v jízdních pruzích. To ano. Jsou dvě možnosti automatický řidič nebo levnější kolejnice.
Pokud vím, tak minimálně adaptivní tempomat je u nových kamionů povinný. Ale retroaktivně ne.
„oblíbené klišé drážních fanatiků“ Promiň Petře, ale až tě opilý řidič sešrotuje celou rodinu, nestaneš se fanatikem a nebudeš volat po větší bezpečnosti v silniční dopravě? (já vím, tady je zase argumenet, že 80% nehod zaviní střízliví řidiči a že jsou opilci vlastně méně nebezpeční).
Průšvih je, že pokud by se začalo tlačit na bezpečnost silničních vozidel, ve stejných intencích, jako na ŽKV, tak první nepůjdou kamiony, ale autobusy a to by byl sakra problém. 🙁
Trochu méně fanatismu do vláčků. Maminka by měla dávat i jiné povlečení malému Péťovi do postýlky, aby netrpěl zlou silniční lobby a neviděl bubáky tam, kde nejsou.
Jakýpak „Péťa“, však je to zas další pokus uživatele Hala D obejít předešlé mnohé blokace. Jméno se mění, obsah pořád stejný.
bezpečnost silnic je třeba dálnice, takže více dálnic místo silnic, ok…
Není to spíš obráceně? Čím více silnic, okruhů a dalších úlev, tím více kolon a bouraček?
Vždyť autonomní řízení se už pár let rozvíjí. Přijde doba, kdy řidiči nebudou. Dost možná dřív než na dráze.
I na kolejích už automaty dávno jezdí. AŽD zahajuje od dubna automatický provoz na jedné jejich trati. Snad se dočkáme i autonomních aut v české kotlině.
Autopiloti v letecké a železniční dopravě jsou realitou už přes 50 let a pořád si nikdo netroufne toho pilota nebo strojvedoucího z letadla/vlaku odstranit. Fascinuje mě, jak všichni věří tomu, že jak se vymyslí autopilot na silnice, hned budou bez řidičů všechny kamiony. Nikoho nenapadne, že ti piloti a strojvedoucí mají nějakej význam na těch strojích, ale v kamionu bude samozřejmě úplně zbytečnej. Hahaha. A to se nepozastavuju nad tím, proč za těch 50 let nedokázali vymyslet autopilota v autě, i to má nějaký důvod. Trochu mi to připomíná „Čekání na Godota“.
Mnohem lepší by bylo plánování jízdy podle striktních předpisů s přidělováním volné (nebo „volné“) kapacity silnice třeba pro půlhodinová okna v kombinaci s nutností si předem nasmlouvat odpočinková místa tak, aby to do „JŘ“ pasovalo…
A hned by ta dráha byla podstatně konkurenceschopnější. Asi by ani nebylo třeba vynucovat si jazykové zkoušky u řidičů. 🙂
Tentokrát bych přispěl mimo humornou rovinu. Před časem jsem četl knihu „Gorazdův limit“. Pojednává o kolapsové situaci na D1, jež nastane a později se vymkne kontrole po souběhu řady nehod a poruch.
V knize mě nejvíc zaujala myšlenka, že při dosažení určitého stupně vytížení dálnice je v krátkém čase nehoda statisticky nevyhnutelná. Zde zmíněné tempomaty asi mohou ten limitní stupeň zátěže změnit, ale idea narůstajícího „vzájemného rušení“ mezi jedoucími vozidly zůstává. Trochu to připomíná vliv železniční četnosti „jízdy od Výstrahy ke Stůj“ na celkovou plynulost provozu.
Příspěvkem k ničemu nevybízím, ani po ničem nevolám.
koukáte moc na Lokomotivu Tomáše, pak z toho máte takové divné představy…
Jeste, ze letos jsou volby. To je panecku Ministr Dopravy! Misto bezpecnosti protlacuje nostalgii..hnus. Doufam, ze nekdo z dopravcu to napadne a bude zalovat u EU! To se muze stat jen u nas…..
přesně, jako bychom tady mělo málo železnic v retro stavu, kde lze takové akce provozovat
Tak to už mi tu tříkolku na dálnicích brzy povolí taky. Já jím v rychlém pruhu ukážu…
Chyba! velká chyba! Tímto přístupem tu železnici neposunete do 21. století.
Znal jsem jednoho kamioňáka, franta se jmenoval. A ten neustále meldoval o výhodách kamionové dopravy a radoval se z každého neúspěchu železnice. Ale zatímco regulaci a nesplnitelné sebivražedné předpisy na železnici obhajoval, že prý to je nutné pro 21.století.
Franta měl pravdu, zatímco se kamionová doprava během dvacetilet znásobila, tak železnice žije stále ve století páry. Chlapi na železnici – kua, padejte makat. Žádná pohodinda a teplíčko, železnice má sloužit pro potřeby obyvatelstva, ne železničářů s režijkama!
A Peťo, řekni mamince, ať ti převleče postel, ty chcanky jdou cítít až sem.
Železnice se hlavně naučila jak si pod sebou sama řezat větev v dobré víře. A pak brečet nad zlou silniční dopravou.
Tak ona každá doprava má svoje výhody a nevýhody. Poslední dobou vládne světu rychlost, flexibilita a tam prostě kamion na vzdálenosti běžné v Evropě vede… Ono prostě na železnici není moc co přesunout…
To „riziko“ by se mohlo dost snížit tím, že by se výjimka udělovala jen na dny, kdy pak následuje den pracovního klidu. Tedy prakticky hlavně soboty, to je menší provoz a beztak se ty jízdy konají hlavně v sobotu.
Ha ha.
U nás osobaky jezdí stejně jak o víkendu tak v So a Ne .
Náklady do škodovky taky.
No ale jinde v sobotu vlaků podstatně ubyde. Takže nostalgie by se hodila především tam.
Já bych to udělal výhradně v pracovní den před dnem pracovního volna, pokud den pracovního volna není dnem pracovního klidu. Neplatí v dubnu, v úterý a 31.12.
Začne to výjimkou pro nostalgii a časem se dobereme k tomu, že budou chtít jezdit bez ETCS za určitých podmínek nákladní dopravci bobináři nebo stavebníci. A výhradní provoz přestane být výhradním.
Každá vyjímka, může být cestou do pekel. Jak je vidět, politický tlak je extremní a bohužel u nás i obvyklý.
Politický tlak ve prospěch byznysu bych pochopil, ale politický tlak ve prospěch několika šotoušů pod parou mi už hlava nebere.
Protože nechápete, že je poměrně důležité, aby se děcka občas projela vlakem. Naučí se použít i jiný dopravní prostředek než rodinné auto.
A k čemu? Aby věděli, jaké je to stát s vlakem, až u Třebové zase spadnou dráty? Úplně stejně můžeme obhajovat jakoukoliv dopravu (například leteckou), ale to se nehodí šotoušům do jejich výkladu.
Ano, i použít letadlo by se mělo přimět. Já vím, dnešní generace nevypadá, že by s tím měla nějaký problém i sama, ale tady jde spíš o ty, které by s tím měly nějaký problém co by je později zbytečně brzdit. A k čemu? Jistě si budete umět snadno odpovědět sám, když budete jen chtít.
Stavebníci ve výlukách mohou. Akorát návozy po veřejně sjizdných kolejích musí s ETCS strojem. Podle mne by výjimka měla být omezena jen na páry, které prostě vyžadují přísně nostalgické řazení. Jinak bych přidával ETCS sluzebák s možností zastavit vlak jako tendr
….a kdepak jste na toto přišel?..…. služebák s možností zastavit vlak jako tendr?….
Na silnici je snad požadován výhradní provoz pod zabezpečovačem?
Peťo, už jsi s tím šotoblbismem otravnej. Vždyť nebýt silniční dopravy, tak tu nemáš z čeho psát ty své bludy.
doufám, že ten internet, co používáte, běhá zásadně po kolejích (železničních)?
Jestli používáte noťas, je dost možné, že odněkud přijel po kolejích. Nebo aspoň část trasy.
To je dobře. Od jara do podzimu budou jezdit vlaky s ETCS a přes zimu budou všude nostalgické jízdy vlaky bez ETCS, protože jim nezamrzá čidlo 😀
Jj
Jako všechny zákony u nás – milion kliček, takže když se to chytí za správný konec, legální je i vražda… Fakt je u nás málo tratí, kde by se dalo s mašinkami hrát bez omezení?
Ve státě kde omezí ministr kontrolu dle zákona, protože to vadí delikventům, se snad nic jiného nedá očekávat.
Já vlastně nevím, jestli je to dobře. Tímhle přístupem, gestem, dávají možnost ostatním železničním dopravcům, kteří nemají HV vybavená ETCS, se soudně bránit a poukázat na to, že když to můžou mít parní, historické lokomotivy, tak proč ne my, ať už by se jednalo o osobku či náklady. Opět mně to tady přijde jako kdybych žil v Kocourkově, kde vsichni okolo říkali, že po zavedení výhradního provozu nebudou udělovat žádné výjimky, a ono ejhle. Jenom pro upřesnění, nemám nic proti historickým vlakům, ale tohle řešení nevidím jako šťastné, spravedlivé pro ostatní železniční dopravce, kteří si nemohou dovolit instalovat ETCS do… Číst vice »
Taky se obávám, že se to bude celé točit na pojmu historické vozidlo. Určitě se najde někdo, kdo se to bude snažit nějak nabourat, možná i soudně. Ale tak aspoň na to budeme mít po pár letech tahanic precedens s razítkem nejvyššího správního soudu…
810!
To patří na školní dvůr
https://www.instagram.com/reel/DCWjExkKQY4/?igsh=NWNycjAyMXU1bTNp
To není 810, ale Btax780.
tak D1 pojem historické vozidlo zná-jsou za ně považována vozidla parní trakce a všechna vozidla před rokem 1968 vyrobená,strana 162 D1 platné do července 2022. U Kupky mě tenhle přístup absolutně nepřekvapuje,je stejný jak ODS rozbourala dotační a nárokovou ekonomiku.
Tak to mají provozovatelé s 810,860,735 a759 trošku v háji.
Jako třeba historická 810 co jezdí v Praze a nebo další popelnice různě po republice co nějak pořád jezdí osobku?
Odpovím tím, co je v Zákoně o drahách: § 43f Provozování historických drážních vozidel, jejich údržba a změny (1) Drážní správní úřad na žádost vlastníka drážního vozidla rozhodne o tom, že toto vozidlo je historickým drážním vozidlem, byla-li jeho výroba ukončena před více než 40 lety a jsou-li jeho vnější vzhled a vnitřní uspořádání uchovávány a udržovány ve stavu podle původní technické dokumentace. K žádosti se přiloží a) průkaz způsobilosti drážního vozidla, byl-li vydán, b) technický popis a obrazová dokumentace stávajícího provedení drážního vozidla a c) původní technická dokumentace drážního vozidla, je-li dochována, nebo jiný doklad prokazující původní provedení drážního… Číst vice »
Jsem za tuto výjimku rád. Je extrémně složitá (to je správně) a umožní například užít si Slovenskou strelu podle GVD 1938/1939 Praha – Brno – Bratislava a zpět, pokud by si to troufl někdo zorganizovat včetně napodobení pana řidiče motorových vozů Požárka (tedy převléci současného řidiče do něčeho normálního místo mikiny s kapucí…).
Promiňte, ale co je na mikině s kapucí nenormálního?
V době vzniku mikiny s kapucí neexistovaly. Tehdejší řidiči těchto vozů je tudíž nemohli nosit. Když historie, tak se vším všudy
Já neříkám, že když historie tak se to má odbýt, ale vadí mi to pohoršování se nad mikinou s kapucí, nevím třeba u nich ve firmě je pracovní stejnokroj košile a kravata i pro strojvedoucí, ale lépe by třeba vyznělo kdyby bylo napsáno, převléci současného řidiče do dobové informy. Protože nevím co je špatného na tom, že současní strojvedoucí jezdí v mikině a v tričku, jakoby to bylo něco pohoršujícího.
Také jezdím v tričku a v mikině, navíc nikoliv ve firemním, ale ve vlastním. Firemní oblečení jsem musel mít tehdy, když jsem jezdil s Regiosprintery u Die Laenderbahn, protože Ústecký kraj vyžadoval v tomto směru i u strojvedoucích kázeň a pokud nebyla dodržena, byly za to výtky a mohly padat i nějaké pokuty.
Mikina s kapucí ve Slovenské strele je vrchol buranství.
Jojo, tu elektriku vytrhat nejen na Karlštejně, ale i ve všech kostelích
Jasné. Vytrhat elektriku na Karlštejně, do Daliborky pár odsouzenců a ve Zlaté uličce vylévat splašky doprostřed ulice. Hlasuji všemi deseti
Mnozí se zmíněného kolegy pořád zastávají a mluví o ochraně soukromí, ale pokud jako v podstatě jediný může vést takové historické vozidlo musí počítat se zájmem fotoaparátů. Já osobně kdybych měl tu čest jezdit na Strele tak se klidně navlíknu do dobové uniformy a pózuju fotografům, to k tomu prostě patří.
Toto každý vnímáme trochu jinak, já bych třeba proto s historií jezdit nemohl, protože nehodlám nikomu dělat šaška a vůbec ne šotoušům (vím, že všichni nejsou stejní, ale bohužel jsem jich zažil dost arogantních, kteří si myslí, že se jim dráha musí klanět), proto prostě šotouše nezdravím blikáním ani houkáním, ať jsou pak klidně sebevíc uražení.
Historická jízda je šaškárna pro veřejnost přece…
Konečně někdo stejný jako já. Houknu max mamince s dětmi, ale lidi co poskakují vedle trati a mávají jak jelimani, kdy nevíš zda tě chce upozornit na překážku za obloukem nebo jen zahoukat… 🤨
Nikdy jsem v té situaci nebyl, ale myslím si že až budu chtít zastavit vlak máváním, nebudu při tom držet foťák (nebo možná jako svítilnu) a budu točit rukou „stůj zastav“.
Taky jsem kdysi fotil. Ale nikdy jsem u toho nešaškoval, ale jen stál a fotil. To co zvládají někteří jedinci je opravdu na tu dálku na první dobrou těžko rozeznatelné. Na stovky metrů nemusím hned poznat, že je to fotograf. A běžný civil Stůj zastav zpravidla nezná..
Přesně, I kdyby jen bílá košile s kastrulkem, pořád lepší než tahle kapuce, taky trochu úcty
Ti, kteří vyrobili Strelu, předběhli dobu a šli proti proudu. Ti, kteří s ní jako první jezdili, vybočili z uniformní řady běžných zaměstnanců. A ten, kdo s ní jezdí dnes, nedělá nic jiného, než že napodobuje své předchůdce. Taky by v rámci nostalgie mohl jezdit jen podle mechanických návěstidel, bez vysílačky, ve dne nesvítí bílými světly dopředu a kouř by taky neměl vonět po žlutých kytkách. Jinak to není nostalgie.
Přesně, tenhle řidič mi tam taky nepasuje, kdyby byl alespoň trochu adekvátně reprezentativne oblečen,když už ri takové vozidlo, ale tohle? No nezlobte se na mě
No pokud by ho někdo donutil obléct si dobový kroj tak by si k tomu stejně vzal kapucu 😀
Zřejmě nějaký tábor. 😀
Předpokládám, že navzdory existenci výjimky se bude dál hledat řešení, jak dostat ETCS i do historických vlaků. A výjimka pak bude skutečně výjimka, která se aplikuje 1-2x do roka pro unikátní situace, kdy to prostě jinak nepůjde. Tím pádem to vnímám také jako dobrý krok.
Do parních lokomotiv tendrových ETCS nainstalovat nelze (není kam), do parních lokomotiv s přívěsným tendrem sice do tendru ETCS nainstalovat jde, ale bude jednak problém udržet požadovanou čistotu na stanovišti (lítá tam uhelný prach a strojvedoucí nemá dostatečně čisté ruce. S tím se nic moc dělat nedá a budou se s tím potýkat i v parní lokomotivě (replika nedochované řady) ve Velké Británii. Dále mám velké obavy o snímače v podvozkové části lokomotivy, byť ty by asi byly v podvozku tendru. Lokomotivu je totiž třeba pravidelně odkalovat (vypouštění horké vody z kotle pod lokomotivu, která se okamžitě mění v páru,… Číst vice »
Nepsali náhodou někde, ze snímač musí být vepředu na lokomotivě?
Přívěsný tendr je součást parní lokomotivy, kterou lze odpojit jen v depu a není to až zase tak jednoduché, je to docela i pracné. Na trati se to dělalo jen při nehodě, pokud to bylo potřeba.
Spíš šlo o nějakou vzdálenost, jak nejdál od čela vlaku směl snímač být, ne?
…. další hlavička….
To je zajímavé, že v GB zvládají docela běžně jezdit v bílých rukavičkách a bílých košilích a obecně ty jejich páry zvládají nějakým záhadným způsobem udržovat furt jak kdyby zrovna vyjely z výroby. Každopádně o displej bych se až tak nebál, u toho odkalování se to určitě dá vyřešit tak, že půjde do boku. Rozhodně je to technologická výzva, ale pokud chtějí s Tornadem a dalšími lokomotivami jezdit i po Mainlines a ne jen na různých Heritage railways, tak nemají jinou možnost…
Kolik problémů přináší jedna jízda parní lokomotivy. A proto se to musí ukazovat, jaká to byla hrůza, aby lidi byli rádi, že už to tu není.
….pane,vy jste ale hlavička …..
Ono uvidíte kolik rádoby spolků toho začne zneužívat.. bude k tomu velký prostor.
To lze přeci vyřešit jednoduše – nechat panu současnému strojvedoucímu ušít prvorepublikovou uniformu na míru, o což by měl mít zájem především provozovatel tohoto vozidla. Takto nově ušitých prvorepublikových železničářských uniforem jsou v naší republice minimálně velké desítky. Běžně se tak šijí i prvorepublikové vojenské uniformy a těch bude nejspíš mnohem více.
Strojvedoucí ani řidič motorového vozu neměli uniformu ani kastrulek. Pardon kastrulek na hlavu neměli. Ten s obědem většinou jo
Ano, měli dokonce cylinder.
Mě fascinuje, jak pořád dokola opakují, že ta výjimka ohrozí provoz. Jasně že ohrozí, ale kolik mimořádných událostí za posledních 10 let způsobil historický provoz? Lze očekávat že v dalších 10 letech se stane podobný počet nehod.
A co takhle aby se celá trať řídila a stavěla stejně? Lidi dělají chyby, víme. Takže když někdo pošle proti historické jízdě vlak tak co?
A jak se to dotyčnému povede? Je základní vlastností staničního a traťového zabezpečovacího zařízení zabránit lidské obsluze udělat chybu a dovolit jí postavit kolizní vlakovou cestu. To nemá s ETCS nic společného.
Klasická česká cesta… První razantní změna, drakonicky příkaz, pak vyjimky😃Popravdě, tady je to dobre…
Opravdu musí pan šotohejtman provozovat svou nostaogii ausgerechnet na koridoru? Máme téměř nejhustší železniční síť na světě, tak ať se vyblbne všude jinde…
A kde? Muzeum má v Lipce, ETCS má v Lichkově a v Šumperku…
Funkční ETCS je Ústí nad Orlicí – Lichkov. Jenže bez výhradního provozu, protože tam jezdí Leo bez vybavených vozidel.
V Šumperku není výhradní provoz ETCS a několik let bebude
Přetahy externími silami může koridoru už teď, 30 až 50 km/h na dálnici nepatří…
Ocenil by som skôr nejaké systémové riešenie, ako toto. Nostalgiu mám rád, ale nepovažujem za najšťastnejšie práve takéto riešenie. Dúfam, že do budúcnosti sa nájde niečo systémové. Aby voči tomu neboli výhrady, že sa jedná o „šotoakciu“ v rozpore s novovybudovaným zabezpečovacím zariadením. Technickú stránku veci nechám na odborníkov. Dúfam, že riešenie sa nájde.
Jj, taky bych čekal, že půjde o obdobný postup, jako v případě výpadku ETCS.
Někde se psalo, že se pracuje na „ETCS“ do vlecneho vozu, který bude za lokomotivou. Sice neznám podrobnosti, ale pakliže by toto fungovalo ( ale asi bylo myšleno pouze například pro parní lokomotivy) , tak by nemusela být vyjimka. Ale neznám podrobnosti.
Rozumné opatření. Pokud budou dány definované podmínky za kterých půjde s historickými vozidly jet bez ETCS s tím, že v té době bude kolej po které historické vozidlo v mezistaničním úseku vyloučena z provozu pro ostatní vozidla bude riziko nehody minimální. Ba prakticky nulové.
Za mne rozumné řešení.
To riziko nehody musí být nulové! Jaképak minimální?
Jste moc do školy nechodil, co? Říká vám něco teorie pravděpodobnosti? Nulu nemá ani ETCS.
Žádný český národní zabezpečovač neexistuje.
Bez GSM-R? Pokud vím tak přechodné období, kdy bylo možné jezdit bez základního rádiového spojení dávno skončilo.
Tak když SŽ sama nedodržuje svoje předpisy, tak to je pak těžké.
Nemusí jít o nedodržování předpisů, ale o pouhou poruchu GSM-R.
Za posledních 5 let jsem nezažil jediný výpadek GSM-R na straně SŽ, a pokud by to bylo na HV, tak jsou jasně daná pravidla, kam se může dojet, pokud se to stane na trati, a pokud k tomu dojde před vyjetím, tak HV bez základního rádiového spojení nesmí být vystavena na výkon.
Ale musím říct, že to je za dlouhou dobu první případ, o kterém slyším, že to povolili oficiálně. Teď se přepínal Hradec a tam byli nekompromisní, nemáš GSM-R nejdeš.
To opatření vydrží do první nehody.
Takže vydrží navěky. Nebo mi přpomeňte kdy byl vlak s parní lokomotivou naposled účastníkem nějaké nehody.
To už si nikdo zdejší nepamatuje xD
16. 6. 2018 310.072, 29. 3. 2019 525.10, 9. 3. 2024 23.1097, 29. 7. 2011 310.922. A to jsou jen drobnosti na které by ETCS nemělo vliv. Ale kdo chce psa bít, Však to znáte. 🙁
A nehody, kterým by zabránilo ETCS? Já o nich nevím…
Měli jsme do dnes zřejmě sakra kliku. Vím ale o projetých návěstidlech.
Železnice už od 19.století není úplně motorem pokroku v oblasti bezpečnosti. Dneska se dá jen vše dychnout a pak se hledá, kdo porušil který předpis a nikdy to není chyba SŽ.
Neexistuje pozemní doprava která by měla větší úroveň bezpečnosti než železniční. Proti železniční dopravě je ta silniční chaos svěřený do rukou tisícům účastníků.
Lépe řečeno ta postkomunistická. Čest výjimkám, NDR a Rumunsku.
Jak tu tak koukám na tu diskuzi zjišťuji, že většina zúčastněných nemá o ETCS ani páru.
Tady jde spíš o to, že pára nemá ETCS.
Občas zvítězí i ten zdravý rozum. Děkujeme.
Akorát tady se to nestalo.
Zde se to ovšem nepovedlo. Tady zvítězil nemocný nerozum.
Pan hejtman zařídil, aby to bylo i ve veřejné části portálu. Můžete si rovnou vyplnit formulář 😁
https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=2246561
O žádný konec výhradního provozu se samozřejmě nejedná.
Podobně jako možnost převážet na výjimku po silnici nadměrný náklad neznamená konec pravidel na mezní rozměry a hmotnost silničních vozidel.
A se zbytečně o řád vyšším rizikem.
Když si vzpomenu na ty semináře pořádané Správou železnic v Národním technickém muzeu a nulovou akceptaci možnosti provozu historických vozidel bez vybavení mobilní částí ETCS a hledání cesty jak vybavit hytlák a nebo parní lokomotivu. A pak stačí hejtman, kafe u ministra a ejhle…
Doufám, že někdo už na protest dal výpověď.
To jenom kdybyste náhodou nevěděl, jak se ve skutečnosti v tomto státě cokoliv rozhoduje.
To rozhodnutí u kafe vyšlo daleko levněji, než vybavování hytláku ETCS
se z toho neposerte,nostalgie k zeleznici patri a je dobre,ze se naslo reseni
Někteří dopravci ji uplatňují i v reálném provozu.
To je příšerný! Několik let a za několik miliard budujeme bezpečnější železnici, abysme na ni nakonec pustili bezpečnost ohrožující šroty obskurních šotoušských spolků, a to ještě s požehnáním samotného ministra dopravy. Tohle nevymyslíš.
Zrovna v Pardubickém kraji jezdí nostalgii většinou samy ČD.
Tak zrovna v Pardubickém kraji jezdí většinou hejtmanův Bednář
ses jenom obycejny troll a mel by ses lecit.Parni vlaky nikoho neohrozuji a rozhodne se nejedna o nejake sroty obskurnicihsotousskych spolku
Osobní útoky zakomplexovaných šotoušků vůbec neřeším.
na trolly budu utocit vzdycky
Zkus to doma na záchodě, tady jsi právě skončil.
Chápu, že psaní takovýchto komentářů nemá smyls a sám toto chování odsuzuji. Když ale se zde budeme oslovovat výroky „zkus to doma na záchodě“, tak se tím vůbec nic neřeší a hloupé chování některých diskutujících se jen umocní. Občas by trochu slušnosti neškodilo
Na hrubý pytel hrubá záplata, pardon.
Zkusím udělat trochu ďáblova advokáta… taky se mi moc nemusí líbit takhle zjevně expresivní vyjádření, a zrovna od pana domácího, …ale zase zkusme si představit moderovat x let takovéto diskuze, pořád dokola. Moc se této ostrosti nedivím…
díky za pochopení, vy totiž nevidíte to, co bohužel vidím já. Ty, co se sem snaží vstoupit do diskuzí a u kterých je už od prvního příspěvku jasno, že mají v hlavě úplně vymleto nebo si diskuzemi přišli léčit své životní neúspěchy.
Blbe.
Vem si prášek.
Jste zjevně znalec… ty „šroty“ jsou v mnohdy lepším technickém stavu než mnohá modernější vozidla… a dle vás je tedy například Národní technické muzeum šotoušský spolek… 🙂
Hlavně ty šrot jezdí některé sto let… Coz nepůjde říct třeba o elefantech, protože věci se kazí dřív, než doputuji do muzea…
Milý Dane, a jaká je pravděpodobnost, že zrovna nostalgický vlak, který na té trati projede jako jeden z deseti tisíc, způsobí průšvih, který by jinak vychytalo ETCS? Odpovím si sám: nula.
Tak čistá nula to rozhodně není. Nicméně není mi známo, že by „nostalgie“ někde projela návěstidlo, minimálně toto není zpracováno Drážní inspekcí v rozsahu Závěrečné zprávy.
Já vím o několika případech na hradle Závodiště (původní Smíchov – Radotín).
obecně jde o to, že není vyloučeno,že se rozsah vyjímek bude rozšiřovat ale podstatné je,že existuje alternativa pro parní jízdy,u nás bude trvat bambilion roků,než se na regionální tratě dostane alespon ETCS STOP. Jinak ale výkřiky,že dojde k ohrožení provozu parní jízdou na /ne/výhradním ETCS,neberu.
Všechny tratě vybaveny ETCS jsou vybaveny zároveň autoblokem. Takže ta bezpečnost zase tak ohrožena nebude. A taky to nebude příliš často. Akorát už nikoho nenapadne rušit světelná návěstidla.
Myslím, že že je to dobra zpráva… Je to hezká minulost a vzpomínka… Proberte se
Když řekne ministr a hejtman. Tak jde vše 🙂
Jsem rád, že se dá parním a nostalgickým vlakům další šance
Pro diskutující bych si dovolil vypíchnout větu „Souhlas lze vydat…“. To podle mého názoru logicky znamená, že souhlas vydán být nemusí, pokud to například neumožní kapacita trati nebo další podmínky. Počítám, že pro průjezd takového vlaku bude ETCS vypnuto a pojede se mezistaničně – na mnoha úsecích to kapacita neumožní, ale tam kde vlak jede jednou za hodinu, za dvě proč ne?
Jo, a taky se v článku neuvádí ta podmínka, že vozidlo bude muset být vybaveno vysílačkou GSM-R. Kolik tak historických vozidel tuto má? A lze ji vůbec na parní lokomotivu instalovat? Takže já bych to uklidnil 🙂
Pak jsou jen dvě možnosti – buď vydán bude, Pardubický kraj bude spokojen, ale budou z toho úskalí pro koridor v té oblasti. Nebo vydán nebude, dál se bude jezdit na výhradní ETSC, ale Pardubický kraj na tom bude stejně jako kdyby vydán nebyl. Mmch. 30 dnů = problém by nastal v situaci, která přišla loni na podzim – původní termín Národního dne železnice (s jízdou mj. okolo České Třebové, tzn. dnes/zanedlouho výhradně ETCS) 21./22. 9., pak kvůli povodním, které zasáhly (byť v jiné části území) železniční síť, posunuto na 19./20. 10. Při pravidlu „30 dnů předem“ by ten náhradní… Číst vice »
Co má co být Pardubický kraj spokojen? to je vtip?
No ale přece když byly povodně a vyhlášený nouzový stav, tak Správa železnic řadu i úřady spoustu lhůt prodloužily, dokonce se nevybíraly ani některé daně a poplatky. Přímo v rámci SŽ byla spousta povodní zasažených zaměstnanců a konala sbírka na jejich podporu. Tak nemalujte hned čerta na zeď, za těchto situací zrovna umíme my Češi držet pohromadě…
GSM-R vysílačka existuje i mobilní.
A povoluje ji SŽ jako základní spojení? Nemusí být náhodou jako pevná součást vozidla?
Co ruční vysílačka, schopná GSM-R? Netuším, jestli to stačí předpisově jako výbava hnacího vozidla?
Nestačí.
děkuji
Pokud nestačí jako základní spojení ruční vysílačka schopná GSM-R, tak jak ty parní vlaky na koridoru jezdily doteď, když základní spojení GSM-R je na všech koridorech už dávno?
Vybavuji si, jak (2x ročně jedoucí) parní vlak do Lednice byl poprázdnu navážen mezi Brnem a Břeclaví, v čele obvykle s „plecháčem“.
Tak to aby nově byl i v tomto úseku využit cestujícími, aby splňoval podmínku výjimky. 🙂
Nebo prostě nepojede „plecháč“, ale něco s ETCS 🙂
To je fakt šaškárna. Ne že bych nad zaváděním ETCS nekroutil obočí, ale tyhle výjimky akorát znevěrohodní veškerou snahu.
Místo drakonických pravidel, na které se potajmu následně vymýšlejí výjimky, se mělo jít cestou férových pravidel známých předem. Ale to bychom nemohli být v Česku a neměla to mít na starosti Dobrá správa.
Je to jediná výjimka (formou výluky koleje) pro vozidla, na které prakticky není dostupné ETCS a která se na síti objevují zcela marginálně.
Označovat výhradní provoz za „drakonická pravidla“ je žvást.
Nikoliv formou výluky koleje, ale výluky zabezpečovacího zařízení a zavedením provozních opatření.
Jo, klasika Češi. Když nebude jezdit historie, je to špatně. Když jsou podmínky pro jejich jízdu, zase špatně. My jsme národ, který dokáže jen pomlouvat, urážet a být nespokojen…
Dokážeme toho víc, viz Heyrovský a jiní slavní chemici například.
Doplňuji proto, protože těmito malými krůčky se snad můžeme vymanit z nadávacího splínu alá stejně to všechno je na ho…, který je bohužel rozšířen i na věci, které si ho u nás nezaslouží.
Jenže mě vadí, jak rychle se přešaltovalo z rétoriky „bez ETCS“ ani kolo na takovéto povolení. Podle mě aktuální stav pravidel je rozumný, ale mělo to být vyhlášeno komplexně předem, ne ex post přílepkem.
Bude se to týkat i pravidelného nostalgického provozu typu Zubrnice?
Na tu trať má být někdy instalované ETCS? Trochu o tom pochybuji.
Mezi Střekov a Velké Březno? Možná ano (přestože význam toho úseku výrazně poklesne s Krušnohorským tunelem).
Zubrnice fakt nejsou na koridoru 😀
Stejně jako Strážnice, přesto se obou výhradní ETCS dotýká/může dotýkat.
S koridorem to nemá nic společného. Zubrnice pokud vím není ve vlastnictví státu, takže se jí ETCS netýká. Tratě Děčín východ – Ústí n. L.-Střekov ale ano.
… a právě po tomto úseku jezdí 7 měsíců v roce (v nepracovní dny) ten „nostalgický provoz typu Zubrnice“ a o tom je řeč.
Určitě bude, jinak by musela být linka zkrácena do úseku Velké Březno – Zubrnice. I s touto variantou se počítalo jako s možností, která by při odmítavém přístupu Správy železnic mohla nastat. Instalace ETCS do M131.1 by sice reálná byla, ale byl by poškozen interiér vozidla – musela by pryč jedna velká lavice a OBU ETCS by musela být právě tam. Krom snížení počtu míst k sezení o osm by šlo o věc, kterou v interiéru historického vozidla fakt mít nechcete…
Samozřejmě jednou dojde na řadu i „Pravobřežka“ a ETCS se bude týkat úseku Ústí nad Labem-Střekov – Velké Březno. Až to nastane, viděl bych to na úpravu dopravního modelu turistické linky T3.
A proč vůbec muzejní kousky potřebují na koridory? Nemáme náhodou zrovna v Česku fakt hodně jiných tratí.
Myslím, že vozidlo jedoucí bez ETCS po úseku s tzv. výhradním provozem by mělo platit poměrně tučné platby za úbytek kapacity trati, který to působí
1) ETCS se bude postupně rozšiřovat na všechny tratě, i ty méně vytížené;
2) SŽ jízdu povolit nemusí, pokud k tomu nebudou splněny předpoklady;
Řekněme, že ty předpoklady budou takové, že pro průjezd historického vlaku bude muset být ETCS vypnuto a v té době nebude moci jet žádný jiný vlak – na mnoha úsecích, které jsou již nyní až za hranou kapacity celkem nemyslitelné (a v tomto případě může SŽ jízdu zamítnout), kdežto v úsecích, kde jede vlak jednou za hodinu ten prostor celkem je.
Díky, to dává smysl. Jestli do tedy dobře chápu, dlouhodobý cíl je jezdit všude na ETCS, tedy že jiné zabezpečovače ani nebudou instalovány, tedy že bude všude výhradní provoz?
Jiné NOVÉ zabezpečovače instalovány být NESMĚJÍ,, EK pouze dočasně akceptuje provoz jiných zabezpečovačů již instalovaných.
Ale to se týká pouze TEN-T tratí a tratí, kde se požadují nějaké dotace, jinak může být nainstalováno, co chceme, ale my chceme dotace co největší, tak tvrdíme, že EU nám to zakázala.
Další podmínkou může být, že to bude možné jen o víkendu v době, kdy kapacita koridoru vyčerpaná není.
Anebo třeba v krásně lidový čas 02.30 – 03.00… to by byl čas i na pěkně exponovanou noční fotografii 😀
Muzejní kus může být i rychlíková lokomotiva, které to nejlépe slušelo na hlavních tratích, a která by jinde nepředvedla, co umí.
V roce 2025 uhýbá běžný provoz nostalgii. Výborně pane Kupko ! O důvod méně opět volit ODS .
Co vůbec má co hejtman Pardubického kraje zasahovat do takových věcí a proč sebou na schůzky tahá někoho, koho Pardubický kraj financuje na provoz nostalgických vlaků?
Nostalgie obvykle jezdí o víkendech, kdy je běžný provoz z principu o něco slabší – zejména počet regionálních os. + též celkově nákladních vlaků.
Toť jen technická poznámka, zde nemám vyhraněný názor, i když mě napadají věci jako např. že jestli tam je podmínkou mezistaniční provoz, tak že tím pádem by ani nebyl problém pustit na koridor nadále např. Stadlery GTW mezi Hodonínem a Rohatcem. Navíc když by šlo jen o tento přesně vymezený úsek. (Ovšem, není to nostalgie, prostě by to byla druhá výjimka.)
Jestli to nebude v tom, že nostalgická jízda projede jednou max. dvakrát tam a zpátky ve víkendovém provozu, ale mezi Hodonínem a Rohatcem jezdila Arriva 16x denně v PD. Takže u nostalgické jízdy se ETCS vypne v daném úseku na pár minut. Na Slovácku by to muselo být celý den na obou kolejích. A směrem na Hodonín je za zhlavím v Rohatci odbočka. To by nedělalo dobrotu jezdit tam celé dny bez zabezpečovače.
Co máte pořád s tím vypínáním traťové části ETCS? Vlak bez ETCS tam normálně jede bez ničeho, řídí se návěstidly a vlak jedoucí za ním s ETCS jede úplně normálně pod ETCS. Nejsme v L3, jsme v L2, stále jezdíme v prostorových oddílech se standardní detekcí obsazenosti úseků.
I tady se psalo o odstraňování návěstidel. Takže teď jsem zmaten rozporuplnými informacemi. Takže nebudeme mít na vytížených koridorech dynamické úseky, aby se tam vešlo víc rychlých vlaků?
Vzhledem k tomu, že zde asi máte největší znalosti problematiky, zeptám se vás. Pokud bude trať bez světelných návěstidel, tzn oddíly značené jen statickou návěstí, bude moci jet vlak mimo ETCS, tak že bude muset mít před sebou volnou trať až ke vjezdovému návěstidlu, ale vlak za ním už pojede standardně podle oddílů?
Ano. Vlak bez ETCS mezistaničně, vlak za ním s ETCS standardně.
Díky 👍
Ano, v takové situaci ne-ETCS vlak by byl mezistaničně. Aspoň tak to chápu. Další vlak, pod ETCS, pojede jednodušše dle informací fírovi na displeji. ETCS si bere informace ze zab. zař., kam až platí oprávnění k jízdě, hodí se říct „nic víc, nic míň“, a jestli je to zrovna plechová tabulka na oddílu, nebo světelné návěstidlo, zde přestává hrát roli
L3 je zruseny a jeho schopnost vlastnych oddielov je zaclenena pod L2.
Sorry… najel jsem na vlnu vypínačů. Ano, proč by se ETCS vypínalo, když vozidlo bez mobilní části stejně nemůže zastavit? Což ovšem nic nemění na tom, že vlak bez ETCS se na té trati může objevit výjimečně a ne v pravidelném provozu několikrát za den, několik měsíců.
„A směrem na Hodonín je za zhlavím v Rohatci odbočka“
……která ? Trať na Sudoměřice normálně odbočuje na zhlaví ve stanici. Žádná odbočka ZA zhlavím.
libi se mi ze nekdo pod takovym nickem napise takovy blabol
Myslím si, že je to velký špatný dělat výjimky kvůli „pouťovým atrakcím“.
Nechápu proč si ty parní krasojízdy musí dělat zrovna na i tak dost přetíženém koridoru. Máme dost jiných tratí s příslušnou přechodností bez výhradního provozu. V čem je problém?
Přečtěte si NIP (národní implementační plán zavádění ETCS). Bude to všude, i na poslední lokálce, kde ani není pravidelný provoz. Moc tomu sice nevěřím, ale NIP je vládní materiál, takže to nelze zcela vyloučit.
Skoro poslední lokálce. NIP se netýká
a) tratí se zrušeným PRAVIDELNÝM provozem a
b) tratí mimo vlastnictví státu.
Jo, třeba do Otovic. To si fakt pomůžem. Už tam vidím řadu 555. Na ostatních lokálkách i bez pravidelného provozu se to bude jmenovat „ETCS STOP / ETCS satellite based“. Třeba Smiřice – Hněvčeves. Tak to píše ministerstvo v aktuálním NIP 2024. Jsou tam i takové hezkeé mapy …
Než tahle situace nastane tak stejně všem párám propadne kotel a bude po srandě.
Do té doby můžou jezdit jinde.
Opravny, schopné provést zostřenou prohlídku lokomotivního kotle existují.
Výjimky jsou cesty do pekel, bohužel my jsme v tom mistři, vyrábět si různé rovnáky na ohýbák.
Doufám, že taková jízda bude vždy vedena ve zbytkové kapacitě dráhy, a za nejnižší přednosti, tedy i ten poslední manipulák před ní bude mít přednost, jízda mezistaničně, objeví se za ní něco pod ETCS šup na bok, a počká si na vhodnou díru.
Není důvod trestat běžný provoz, který do ETCS investoval nemalé peníze, kdy největší potíže to zase může způsobit nákladní dopravě.
Víte o tom, že ten běžný provoz se netrestá ani nyní, ale ten parní vlak musí prokličkovat mezi pravidelnou dopravou? Není kapacita, nejedeš.
Jenže teď se dá jet na oddíli, což předpokládám pak možné nebude, a bude se muset jet mezistaničně, což v některých případech bude vyžadovat třeba i 15 minut díru.
Ve zbytkové kapaciitě to nebude. Bude na to zaváděcí telegram jako na všechny mimořádnosti.
Dobře, ale mělo by to mít nejmenší prioritu, jasně před rychlíkem to nikdo nepošle, ale už vidím, jak to pustí před náklad, tak s nákladem bude poskakovat 50 km/h, však je to jen náklad.
To nejde ani teď. Přednost mají vlaky podle ročního jízdního řádu a zvlášť vlaky v závazku veřejné služby. Pokud naruším trasu jiného dopravce, musím mít jeho souhlas. Dokonce i v případě naplánovaných Mn vlaků, které nejedou.
I v případě, že se tam objeví náklad třeba se zpožděním, nebo s náskokem?
Mluvím o situaci, že tam pojede takový vlak, dnes díky oddílům to je v pohodě, prostě když to vychází tak jede, ale po novu pokud bude potřeba, aby ta historie pokud bude potřebovat aby jela mezistaničně, takže co, náklad se vyhne, aby projela jedna historie, a náklad se v lepším případě bude kodrcat za ní, v horším případě už zůstane stát, protože se za ním vyrojí další vlaky (Rychlíky, appod…)?
Každá historie bude v tomto případě potřebovat jízdní řád zvláštního vlaku a jeho trasa nesmí kolidovat s už přidělenými trasami jiných dopravců. Platí to všude, takže je nutný souhlas i s narušením trasy nákladních vlaků, které ale mohou jet mimo svoji trasu, bývají většinou zpožěné. Potom platí jednoduché pravidlo, že přednost před zpožděnými vlaky mají vlaky, jedoucí bez zpoždění ve své přidělené trase. Snad jsem to vysvětlil alespoň trochu srozumitelně …
Trasy objednané víc jak 3 dny před datem jízdy nejsou ve zbytkové kapacitě.
Budou se teda sundávat návěstidla, nebo ne?
Při jízdě mezistaničním oddílech oddílová návěstidla stejně neplatí. A návěstidla ve stanicích se rušit nebudou.
I kdyby, tak jde jezdit bez ETCS a i bez návěstidel.
Bourat se zatím mají snad jen ta oddílová, která pro mezistaniční jízdu potřeba nejsou.
V nejbližší době zatím ne, protože zatím se zavádí pouze ETCS bez benefitů. Demontáže přijdou až se budou úseky upravovat pro ETCS s benefity, kdy se budou posouvat oddíly a s nimi by se musely přemístit i návěstidla.
Výhledově se pocitově i v dopravnách s tzv. ETCS návěstidly, která budou sloužit něco jako vjezdová, cestová a odjezdová pro případ výpadku, kdy se bude jezdit mezistaničně a omezenou rychlostí. Měla by mít tři barvy: modrou (stálá posun zakázán a stůj zároveň), žlutou (stálá jízda vlaku dovolena omezenou rychlostí) a bílou (stálá bílá posun dovolen, blikající přivolávačka).
zdravý rozum vyhrál
Hleďme
Vývoj přívěsného „ETCS vozu“ jde tím pádem k ledu nebo se podaří zajistit dostatečná podpora např. ze stran objednávajících fotovlaky?
Tak to vám snad muselo být jasné, že toto byl pouze uhybny manévr a odklonění od problémů, protože to je nesmysl od začátku?
Přívěsný vůz s ETCS byl od začátku stejně celkem kravina s ohledem na skutečnost, že veškeré ty snímače a radary musí být na čelním vozidle, jinak by se nemuselo vybavovat ETCS řídící vozy, ale stačila by mašina na konci vlaku, že?
Neuplynul ani měsíc a už se dělají výjimky pro nostalgii. Tak ještě že tohle bezpečnost neohrožuje, ale rozseknutí Ostravy výhradním provozem jistě zachránilo před jistou smrtí alespoň jednu školku a deset koťátek.
Na Ostravu a celkově Moravu si troufli. Proč to není a ještě dlouho nebude v Praze, kde bylo nejvíc projetých návěstidel? Celkově mapa rozšíření (s vynecháním Brna, Prahy) je ukázkou, že jde jen o politikum a o nic jiného nejde.
Tvl, moravský komplex už i v diskuzi o ETCS. Mimochodem, nejvíce projetých návěstidel je v Brně, najdete to každý měsíc ve statistikách DI.
Kdo mě zná, tak ví, že zrovna u mě to není o tomhle. Ale narážka na jejich bláboly o bezpečnosti a pak se největším uzlům vyhnou, protože by byly vidět ihned všechny chyby tohoto předraženého systému. Já osobně mám Prahu radši jak Brno a strávil jsem tam krásné tři profesní roky. Možná jsem to jen měl napsat lehce jinak.
Tak ale zrovna tady je to fakt. Praha a Brno zůstávají coby uzly bez výhradního provozu a ještě asi dlouho to tak bude. V Ostravě to nešlo, i když je taky uzel před velkou rekonstrukcí, je tam poněkud specifický provoz příhraniční nákladní dopravy a obsluhy průmyslových podniků, a na hlavním je ETCS zapojeno ještě provizorně a částečně do původního zabezpečovacího zařízení… Tak mame uzel rozseknutý sekerou – na jednu stranu na Svinov 300 metrů, a na druhou stranu do Vrbice 1900 metrů, které musí spousta dopravců (a i těch velkých) různě složitě objíždět a kombinovat jak projet, případně to všemožně… Číst vice »
Napsals to trefněji a plně to podepisuji. Prostě logika žádná, jen trucpodnik.
Někdo u toho zavádění prostě nepřemýšlel, jaké to může mít dopady na provoz. A nejen nákladní dopravy, ale i osobky (viz vynucené ukončení linky R27 na Svinově).
Měli ukončit výhradní provoz od Přerova před Svinovem a počkat na provedení navazujících staveb (přestavba vlastního Svinova, někdy v budoucnu i uzel Ostrava).
To není moravský komplex, ale stupidita.
Aleši, Brno má být až po vyřešení přestavby celého uzlu.
Té co už se chystá posledních 120 let?
V čem je rozdíl oproti ostravskému uzlu tedy? 😉
Opatření bude stejné jako pro vlak s poruchou vozidlové části ETCS. Jízda jen mezistaničně…
Připomínám slova Jindry Kušníra z konference ŽESNADu ve Špindlu: „Pokud nezavedeme výhradní provoz, ukážeme tím prostředníček těm, kteří do mobilek již investovali.“
Některá slova zrají jako víno!
Nezneužívej toho. Účelově meleš hovadiny. Nostalgie není každodenní komerční provoz. Nebo jsi čtyřprocent Kušnír ty ???
ucelove hovadiny sice rika, ale Vase homofobni kecy jsou jeste vetsi zumpa. Stydte se.
Pardon. Jsme korektní, že. .tak abych si nešel sednout za názor jako možná Okamura.
Radku, klídek.
Radku, kdepak Kušnír. Ty nepoznáš kamaráda Petra Špetláka?
To řekl dobře, ale nevím, proč to píšeš pod článek o nostalgii.
Problém vidím v tom, na jaké tratě budou například parní vlaky nasazené. Pokud to bude na trati, kde je volná kapacita, tak není problém. Pokud to bude na trati, kde se z důvodu omezené kapacity pak omezí nákladní doprava, problém to bude.
Omezí se kapacita pro všechny spoje na dané trati, tedy i pro nákladní dopravu.
V pohodě, ta už přestává jezdit. Uhlí konec, železo konec…..preskocim, nejnovější zpráva, konci Spolchemie Neratovice….tak bych mohl pokračovat. Takže nakladku nic brzdit nebude a osobou nikdo brzdit nenechá. A těch pár nostalgickych vlaku za rok ? Jo a jo , zapomněl jsem. Jsme zavistivý a neprejicni Češi. Stydím se
Spolany Neratovice.
(Spolchemie je v Ústí n/L., mmch. v seriálu Comeback byla chybně – jestli to nebyl „tvůrčí záměr – umístěna do Lovosic, kde ale je Lovochemie.)
Přesně tak. Nicméně v letech 1939 – 1950 patřila neratovická továrna skutečně Spolchemii.
No hurá a pak že to nejde, tak na historických strojích vždycky sedí minimálně 2😉
Čiže s výnimkami sa počkalo na zavedenie, aby si to potom iní účastníci nezačali nárokovať podobné výnimky..za mňa asi fér, zas až toľko historických jázd sa nedeje, tie udalosti sa odohrávajú spravidla cez víkendy (off-peak), a s oznámením aspoň 30 minút vopred to je fakt možné zorganizovať tak že bežní cestujúci budú o prípadnom meškaní vedieť tak ako teraz vidia meškania pre mimoriadnosti/výluky
samozrejme 30 dní*
Přesně tak, rozumné řešení.
Jen do první MU. .-)
Železniční systém na území našeho státu je permanentní MU.
Jedna fatální nehoda ročně při 100 % provozu….nyní když nepojede pod ETCS cca 0,01 % vlaků…..jaká je statisticky šance na takovouto nehodu u tohoto vlaku prosím????????
Souhlas. Statisticky mizivé. Jestli očekáváte MU , tak spíš ve stanicích – posun není a nebude pod kontrolou ETCS. A posunových dílů jezdí poněkud více než parních vlaků ..
Přesně tak. I kdyby se povolil návoz historických vozidel bez ETCS na akci, tak se nebude dít nic. Úplně stačí držet před tímto vlakem zelenou ulici, což na dvoukolejné trati není problém zejména o víkendu po celý den, případně od deseti večer do čtyř do rána ve všední dny. Tímto opatřením se dá ošetřit, že takový vlak ničemu nevjede do cesty. Posun je jiný level, toho sice dost ubylo, ale je a bude ho stále dost. Ten dokáže napáchat pěkné mimořádné události. A když vidím a hlavně slyším některé posunovače při posunu, tak mi z toho moc dobře není…
Říká člověk, který pracuje pro největšího bojovníka proti ETCS a zloděje veřejných rozpočtů. OK
Mne vždy fascinuje jedinec, který si skrze mne musí léčit své komplexy.
Vydržte dočkáte se. 🙂 Doufám že pak šotoveřejnost hned uspořádá sbírku pro pozůstalé…
Jen lehce upozorňuji, že na většinové dopravě silniční, není dodnes implementován žádný zabezpečovač. Takž do první MU na komerční železnici budeme čekat tak půl roku, do první MU s historickou soupravou tak 30 let, do silniční MU budeme čekat zhruba do zítřejší pondělní ranní špičky.
Že vždy příjde nějaký troubelín a v debatě o provozu na dráze začne vyluzovat něco o dopravě silniční, přičemž vozidla drážní s výjimkami po silnici nejezdí. Když už kokodákáte takové nesmysly, tak přidejte komparaci dat o provozu na silnici a na dráze a vztáhněte to na MU. Bez toho jste opravdu za osla.