regio-vlak

Konec výhradního provozu pod ETCS na české železnici po 18 dnech. Nostalgie dostala výjimku

Parní lokomotiva 555.0153 (Němka). Pramen: Pardubický krajParní lokomotiva 555.0153 (Němka). Pramen: Pardubický kraj

Výjimka se týká pouze nostalgických vlaků s cestujícími.

Odebírat
Upozornit na
guest
132 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Šimral

Jsem za tuto výjimku rád. Je extrémně složitá (to je správně) a umožní například užít si Slovenskou strelu podle GVD 1938/1939 Praha – Brno – Bratislava a zpět, pokud by si to troufl někdo zorganizovat včetně napodobení pana řidiče motorových vozů Požárka (tedy převléci současného řidiče do něčeho normálního místo mikiny s kapucí…).

asdfasdfasdf

Mě fascinuje, jak pořád dokola opakují, že ta výjimka ohrozí provoz. Jasně že ohrozí, ale kolik mimořádných událostí za posledních 10 let způsobil historický provoz? Lze očekávat že v dalších 10 letech se stane podobný počet nehod.

Jirka

Klasická česká cesta… První razantní změna, drakonicky příkaz, pak vyjimky😃Popravdě, tady je to dobre…

Jan

Opravdu musí pan šotohejtman provozovat svou nostaogii ausgerechnet na koridoru? Máme téměř nejhustší železniční síť na světě, tak ať se vyblbne všude jinde…

Petr Šimral

A kde? Muzeum má v Lipce, ETCS má v Lichkově a v Šumperku…

knedlo

Ocenil by som skôr nejaké systémové riešenie, ako toto. Nostalgiu mám rád, ale nepovažujem za najšťastnejšie práve takéto riešenie. Dúfam, že do budúcnosti sa nájde niečo systémové. Aby voči tomu neboli výhrady, že sa jedná o „šotoakciu“ v rozpore s novovybudovaným zabezpečovacím zariadením. Technickú stránku veci nechám na odborníkov. Dúfam, že riešenie sa nájde.

Jaaa

Jj, taky bych čekal, že půjde o obdobný postup, jako v případě výpadku ETCS.

Martin Pražák

Rozumné opatření. Pokud budou dány definované podmínky za kterých půjde s historickými vozidly jet bez ETCS s tím, že v té době bude kolej po které historické vozidlo v mezistaničním úseku vyloučena z provozu pro ostatní vozidla bude riziko nehody minimální. Ba prakticky nulové.
Za mne rozumné řešení.

Petr

To opatření vydrží do první nehody.

Marky

Takže vydrží navěky. Nebo mi přpomeňte kdy byl vlak s parní lokomotivou naposled účastníkem nějaké nehody.

Petr

16. 6. 2018 310.072, 29. 3. 2019 525.10, 9. 3. 2024 23.1097, 29. 7. 2011 310.922. A to jsou jen drobnosti na které by ETCS nemělo vliv. Ale kdo chce psa bít, Však to znáte. 🙁

Petr Šimral

A nehody, kterým by zabránilo ETCS? Já o nich nevím…

Kkarel

Jak tu tak koukám na tu diskuzi zjišťuji, že většina zúčastněných nemá o ETCS ani páru.

Plecháč

Tady jde spíš o to, že pára nemá ETCS.

Anonym03

Občas zvítězí i ten zdravý rozum. Děkujeme.

nowas

Akorát tady se to nestalo.

Honzík

Pan hejtman zařídil, aby to bylo i ve veřejné části portálu. Můžete si rovnou vyplnit formulář 😁
https://provoz.spravazeleznic.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=2246561

tarten

O žádný konec výhradního provozu se samozřejmě nejedná.

Podobně jako možnost převážet na výjimku po silnici nadměrný náklad neznamená konec pravidel na mezní rozměry a hmotnost silničních vozidel.

Neznamy Jarek

Když si vzpomenu na ty semináře pořádané Správou železnic v Národním technickém muzeu a nulovou akceptaci možnosti provozu historických vozidel bez vybavení mobilní částí ETCS a hledání cesty jak vybavit hytlák a nebo parní lokomotivu. A pak stačí hejtman, kafe u ministra a ejhle…
Doufám, že někdo už na protest dal výpověď.

Jaaa

To jenom kdybyste náhodou nevěděl, jak se ve skutečnosti v tomto státě cokoliv rozhoduje.

Michal

se z toho neposerte,nostalgie k zeleznici patri a je dobre,ze se naslo reseni

Daniel Jablonecký

To je příšerný! Několik let a za několik miliard budujeme bezpečnější železnici, abysme na ni nakonec pustili bezpečnost ohrožující šroty obskurních šotoušských spolků, a to ještě s požehnáním samotného ministra dopravy. Tohle nevymyslíš.

xyz

Zrovna v Pardubickém kraji jezdí nostalgii většinou samy ČD.

Martin Kosek

Tak zrovna v Pardubickém kraji jezdí většinou hejtmanův Bednář

Michal

ses jenom obycejny troll a mel by ses lecit.Parni vlaky nikoho neohrozuji a rozhodne se nejedna o nejake sroty obskurnicihsotousskych spolku

Daniel Jablonecký

Osobní útoky zakomplexovaných šotoušků vůbec neřeším.

Michal

na trolly budu utocit vzdycky

Ra

Chápu, že psaní takovýchto komentářů nemá smyls a sám toto chování odsuzuji. Když ale se zde budeme oslovovat výroky „zkus to doma na záchodě“, tak se tím vůbec nic neřeší a hloupé chování některých diskutujících se jen umocní. Občas by trochu slušnosti neškodilo

markuc

Zkusím udělat trochu ďáblova advokáta… taky se mi moc nemusí líbit takhle zjevně expresivní vyjádření, a zrovna od pana domácího, …ale zase zkusme si představit moderovat x let takovéto diskuze, pořád dokola. Moc se této ostrosti nedivím…

Doctor

Blbe.
Vem si prášek.

Aleš

Jste zjevně znalec… ty „šroty“ jsou v mnohdy lepším technickém stavu než mnohá modernější vozidla… a dle vás je tedy například Národní technické muzeum šotoušský spolek… 🙂

Jirka

Hlavně ty šrot jezdí některé sto let… Coz nepůjde říct třeba o elefantech, protože věci se kazí dřív, než doputuji do muzea…

Anonym03

Milý Dane, a jaká je pravděpodobnost, že zrovna nostalgický vlak, který na té trati projede jako jeden z deseti tisíc, způsobí průšvih, který by jinak vychytalo ETCS? Odpovím si sám: nula.

Petr Šimral

Tak čistá nula to rozhodně není. Nicméně není mi známo, že by „nostalgie“ někde projela návěstidlo, minimálně toto není zpracováno Drážní inspekcí v rozsahu Závěrečné zprávy.

Karel M

Všechny tratě vybaveny ETCS jsou vybaveny zároveň autoblokem. Takže ta bezpečnost zase tak ohrožena nebude. A taky to nebude příliš často. Akorát už nikoho nenapadne rušit světelná návěstidla.

Jirka

Myslím, že že je to dobra zpráva… Je to hezká minulost a vzpomínka… Proberte se

Smutny pohled

Když řekne ministr a hejtman. Tak jde vše 🙂

Ferda20

Jsem rád, že se dá parním a nostalgickým vlakům další šance

Martin Kosek

Pro diskutující bych si dovolil vypíchnout větu „Souhlas lze vydat…“. To podle mého názoru logicky znamená, že souhlas vydán být nemusí, pokud to například neumožní kapacita trati nebo další podmínky. Počítám, že pro průjezd takového vlaku bude ETCS vypnuto a pojede se mezistaničně – na mnoha úsecích to kapacita neumožní, ale tam kde vlak jede jednou za hodinu, za dvě proč ne?

Jo, a taky se v článku neuvádí ta podmínka, že vozidlo bude muset být vybaveno vysílačkou GSM-R. Kolik tak historických vozidel tuto má? A lze ji vůbec na parní lokomotivu instalovat? Takže já bych to uklidnil 🙂

xyz

Pak jsou jen dvě možnosti – buď vydán bude, Pardubický kraj bude spokojen, ale budou z toho úskalí pro koridor v té oblasti. Nebo vydán nebude, dál se bude jezdit na výhradní ETSC, ale Pardubický kraj na tom bude stejně jako kdyby vydán nebyl. Mmch. 30 dnů = problém by nastal v situaci, která přišla loni na podzim – původní termín Národního dne železnice (s jízdou mj. okolo České Třebové, tzn. dnes/zanedlouho výhradně ETCS) 21./22. 9., pak kvůli povodním, které zasáhly (byť v jiné části území) železniční síť, posunuto na 19./20. 10. Při pravidlu „30 dnů předem“ by ten náhradní… Číst vice »

Běžnýcestující

Co má co být Pardubický kraj spokojen? to je vtip?

Ondřej Auda

GSM-R vysílačka existuje i mobilní.

Martin Kosek

A povoluje ji SŽ jako základní spojení? Nemusí být náhodou jako pevná součást vozidla?

markuc

Co ruční vysílačka, schopná GSM-R? Netuším, jestli to stačí předpisově jako výbava hnacího vozidla?

182-097

Nestačí.

markuc

děkuji

Vid

Pokud nestačí jako základní spojení ruční vysílačka schopná GSM-R, tak jak ty parní vlaky na koridoru jezdily doteď, když základní spojení GSM-R je na všech koridorech už dávno?

xyz

Vybavuji si, jak (2x ročně jedoucí) parní vlak do Lednice byl poprázdnu navážen mezi Brnem a Břeclaví, v čele obvykle s „plecháčem“.

Tak to aby nově byl i v tomto úseku využit cestujícími, aby splňoval podmínku výjimky. 🙂

Martin Kosek

Nebo prostě nepojede „plecháč“, ale něco s ETCS 🙂

Lysimachia

To je fakt šaškárna. Ne že bych nad zaváděním ETCS nekroutil obočí, ale tyhle výjimky akorát znevěrohodní veškerou snahu.

Místo drakonických pravidel, na které se potajmu následně vymýšlejí výjimky, se mělo jít cestou férových pravidel známých předem. Ale to bychom nemohli být v Česku a neměla to mít na starosti Dobrá správa.

Michal M

Je to jediná výjimka (formou výluky koleje) pro vozidla, na které prakticky není dostupné ETCS a která se na síti objevují zcela marginálně.
Označovat výhradní provoz za „drakonická pravidla“ je žvást.

Martin Kosek

Nikoliv formou výluky koleje, ale výluky zabezpečovacího zařízení a zavedením provozních opatření.

Jan Novak

Jo, klasika Češi. Když nebude jezdit historie, je to špatně. Když jsou podmínky pro jejich jízdu, zase špatně. My jsme národ, který dokáže jen pomlouvat, urážet a být nespokojen…

Šalina na Špilas

Dokážeme toho víc, viz Heyrovský a jiní slavní chemici například.
Doplňuji proto, protože těmito malými krůčky se snad můžeme vymanit z nadávacího splínu alá stejně to všechno je na ho…, který je bohužel rozšířen i na věci, které si ho u nás nezaslouží.

Lysimachia

Jenže mě vadí, jak rychle se přešaltovalo z rétoriky „bez ETCS“ ani kolo na takovéto povolení. Podle mě aktuální stav pravidel je rozumný, ale mělo to být vyhlášeno komplexně předem, ne ex post přílepkem.

Ústečan

Bude se to týkat i pravidelného nostalgického provozu typu Zubrnice?

Scotty

Na tu trať má být někdy instalované ETCS? Trochu o tom pochybuji.

xyz

Mezi Střekov a Velké Březno? Možná ano (přestože význam toho úseku výrazně poklesne s Krušnohorským tunelem).

Dan

Zubrnice fakt nejsou na koridoru 😀

xyz

Stejně jako Strážnice, přesto se obou výhradní ETCS dotýká/může dotýkat.

tarten

S koridorem to nemá nic společného. Zubrnice pokud vím není ve vlastnictví státu, takže se jí ETCS netýká. Tratě Děčín východ – Ústí n. L.-Střekov ale ano.

xyz

… a právě po tomto úseku jezdí 7 měsíců v roce (v nepracovní dny) ten „nostalgický provoz typu Zubrnice“ a o tom je řeč.

Adam Ř

A proč vůbec muzejní kousky potřebují na koridory? Nemáme náhodou zrovna v Česku fakt hodně jiných tratí.

Myslím, že vozidlo jedoucí bez ETCS po úseku s tzv. výhradním provozem by mělo platit poměrně tučné platby za úbytek kapacity trati, který to působí

Martin Kosek

1) ETCS se bude postupně rozšiřovat na všechny tratě, i ty méně vytížené;
2) SŽ jízdu povolit nemusí, pokud k tomu nebudou splněny předpoklady;

Řekněme, že ty předpoklady budou takové, že pro průjezd historického vlaku bude muset být ETCS vypnuto a v té době nebude moci jet žádný jiný vlak – na mnoha úsecích, které jsou již nyní až za hranou kapacity celkem nemyslitelné (a v tomto případě může SŽ jízdu zamítnout), kdežto v úsecích, kde jede vlak jednou za hodinu ten prostor celkem je.

Adam Ř

Díky, to dává smysl. Jestli do tedy dobře chápu, dlouhodobý cíl je jezdit všude na ETCS, tedy že jiné zabezpečovače ani nebudou instalovány, tedy že bude všude výhradní provoz?

tarten

Další podmínkou může být, že to bude možné jen o víkendu v době, kdy kapacita koridoru vyčerpaná není.

markuc

Anebo třeba v krásně lidový čas 02.30 – 03.00… to by byl čas i na pěkně exponovanou noční fotografii 😀

Pavel Q

Muzejní kus může být i rychlíková lokomotiva, které to nejlépe slušelo na hlavních tratích, a která by jinde nepředvedla, co umí.

Daddy

Dneska Záboří-Velim taky bez ETCS a GSM-R super vyhlídková jízda na národní zabezpečovač, bez zbytečných zvuků

Šalina na Špilas

A se zbytečně o řád vyšším rizikem.

Dominik

Bez GSM-R? Pokud vím tak přechodné období, kdy bylo možné jezdit bez základního rádiového spojení dávno skončilo.

rogo01

Žádný český národní zabezpečovač neexistuje.

Běžnýcestující

V roce 2025 uhýbá běžný provoz nostalgii. Výborně pane Kupko ! O důvod méně opět volit ODS .

Co vůbec má co hejtman Pardubického kraje zasahovat do takových věcí a proč sebou na schůzky tahá někoho, koho Pardubický kraj financuje na provoz nostalgických vlaků?

xyz

Nostalgie obvykle jezdí o víkendech, kdy je běžný provoz z principu o něco slabší – zejména počet regionálních os. + též celkově nákladních vlaků.

Toť jen technická poznámka, zde nemám vyhraněný názor, i když mě napadají věci jako např. že jestli tam je podmínkou mezistaniční provoz, tak že tím pádem by ani nebyl problém pustit na koridor nadále např. Stadlery GTW mezi Hodonínem a Rohatcem. Navíc když by šlo jen o tento přesně vymezený úsek. (Ovšem, není to nostalgie, prostě by to byla druhá výjimka.)

MartinS.

Jestli to nebude v tom, že nostalgická jízda projede jednou max. dvakrát tam a zpátky ve víkendovém provozu, ale mezi Hodonínem a Rohatcem jezdila Arriva 16x denně v PD. Takže u nostalgické jízdy se ETCS vypne v daném úseku na pár minut. Na Slovácku by to muselo být celý den na obou kolejích. A směrem na Hodonín je za zhlavím v Rohatci odbočka. To by nedělalo dobrotu jezdit tam celé dny bez zabezpečovače.

Petr Šimral

Co máte pořád s tím vypínáním traťové části ETCS? Vlak bez ETCS tam normálně jede bez ničeho, řídí se návěstidly a vlak jedoucí za ním s ETCS jede úplně normálně pod ETCS. Nejsme v L3, jsme v L2, stále jezdíme v prostorových oddílech se standardní detekcí obsazenosti úseků.

Mvek

I tady se psalo o odstraňování návěstidel. Takže teď jsem zmaten rozporuplnými informacemi. Takže nebudeme mít na vytížených koridorech dynamické úseky, aby se tam vešlo víc rychlých vlaků?

ToMa

Vzhledem k tomu, že zde asi máte největší znalosti problematiky, zeptám se vás. Pokud bude trať bez světelných návěstidel, tzn oddíly značené jen statickou návěstí, bude moci jet vlak mimo ETCS, tak že bude muset mít před sebou volnou trať až ke vjezdovému návěstidlu, ale vlak za ním už pojede standardně podle oddílů?

Petr Šimral

Ano. Vlak bez ETCS mezistaničně, vlak za ním s ETCS standardně.

ToMa

Díky 👍

markuc

Ano, v takové situaci ne-ETCS vlak by byl mezistaničně. Aspoň tak to chápu. Další vlak, pod ETCS, pojede jednodušše dle informací fírovi na displeji. ETCS si bere informace ze zab. zař., kam až platí oprávnění k jízdě, hodí se říct „nic víc, nic míň“, a jestli je to zrovna plechová tabulka na oddílu, nebo světelné návěstidlo, zde přestává hrát roli

Martin

L3 je zruseny a jeho schopnost vlastnych oddielov je zaclenena pod L2.

MartinS.

Sorry… najel jsem na vlnu vypínačů. Ano, proč by se ETCS vypínalo, když vozidlo bez mobilní části stejně nemůže zastavit? Což ovšem nic nemění na tom, že vlak bez ETCS se na té trati může objevit výjimečně a ne v pravidelném provozu několikrát za den, několik měsíců.

Michal

libi se mi ze nekdo pod takovym nickem napise takovy blabol

Jiří Š.

Myslím si, že je to velký špatný dělat výjimky kvůli „pouťovým atrakcím“.
Nechápu proč si ty parní krasojízdy musí dělat zrovna na i tak dost přetíženém koridoru. Máme dost jiných tratí s příslušnou přechodností bez výhradního provozu. V čem je problém?

Ahr

Přečtěte si NIP (národní implementační plán zavádění ETCS). Bude to všude, i na poslední lokálce, kde ani není pravidelný provoz. Moc tomu sice nevěřím, ale NIP je vládní materiál, takže to nelze zcela vyloučit.

tarten

Skoro poslední lokálce. NIP se netýká
a) tratí se zrušeným PRAVIDELNÝM provozem a
b) tratí mimo vlastnictví státu.

Ahr

Jo, třeba do Otovic. To si fakt pomůžem. Už tam vidím řadu 555. Na ostatních lokálkách i bez pravidelného provozu se to bude jmenovat „ETCS STOP / ETCS satellite based“. Třeba Smiřice – Hněvčeves. Tak to píše ministerstvo v aktuálním NIP 2024. Jsou tam i takové hezkeé mapy …

Dominik

Výjimky jsou cesty do pekel, bohužel my jsme v tom mistři, vyrábět si různé rovnáky na ohýbák.
Doufám, že taková jízda bude vždy vedena ve zbytkové kapacitě dráhy, a za nejnižší přednosti, tedy i ten poslední manipulák před ní bude mít přednost, jízda mezistaničně, objeví se za ní něco pod ETCS šup na bok, a počká si na vhodnou díru.
Není důvod trestat běžný provoz, který do ETCS investoval nemalé peníze, kdy největší potíže to zase může způsobit nákladní dopravě.

Martin Kosek

Víte o tom, že ten běžný provoz se netrestá ani nyní, ale ten parní vlak musí prokličkovat mezi pravidelnou dopravou? Není kapacita, nejedeš.

Dominik

Jenže teď se dá jet na oddíli, což předpokládám pak možné nebude, a bude se muset jet mezistaničně, což v některých případech bude vyžadovat třeba i 15 minut díru.

Ahr

Ve zbytkové kapaciitě to nebude. Bude na to zaváděcí telegram jako na všechny mimořádnosti.

Dominik29

Budou se teda sundávat návěstidla, nebo ne?

Karel

Při jízdě mezistaničním oddílech oddílová návěstidla stejně neplatí. A návěstidla ve stanicích se rušit nebudou.

Smutny pohled

I kdyby, tak jde jezdit bez ETCS a i bez návěstidel.

Dominik

Bourat se zatím mají snad jen ta oddílová, která pro mezistaniční jízdu potřeba nejsou.

Jiří Novák

zdravý rozum vyhrál

none

Hleďme

Berhof

Vývoj přívěsného „ETCS vozu“ jde tím pádem k ledu nebo se podaří zajistit dostatečná podpora např. ze stran objednávajících fotovlaky?

Jouda

Tak to vám snad muselo být jasné, že toto byl pouze uhybny manévr a odklonění od problémů, protože to je nesmysl od začátku?

Martin Kosek

Přívěsný vůz s ETCS byl od začátku stejně celkem kravina s ohledem na skutečnost, že veškeré ty snímače a radary musí být na čelním vozidle, jinak by se nemuselo vybavovat ETCS řídící vozy, ale stačila by mašina na konci vlaku, že?

182-097

Neuplynul ani měsíc a už se dělají výjimky pro nostalgii. Tak ještě že tohle bezpečnost neohrožuje, ale rozseknutí Ostravy výhradním provozem jistě zachránilo před jistou smrtí alespoň jednu školku a deset koťátek.

Aleš Krška

Na Ostravu a celkově Moravu si troufli. Proč to není a ještě dlouho nebude v Praze, kde bylo nejvíc projetých návěstidel? Celkově mapa rozšíření (s vynecháním Brna, Prahy) je ukázkou, že jde jen o politikum a o nic jiného nejde.

Aleš Krška

Kdo mě zná, tak ví, že zrovna u mě to není o tomhle. Ale narážka na jejich bláboly o bezpečnosti a pak se největším uzlům vyhnou, protože by byly vidět ihned všechny chyby tohoto předraženého systému. Já osobně mám Prahu radši jak Brno a strávil jsem tam krásné tři profesní roky. Možná jsem to jen měl napsat lehce jinak.

182-097

Tak ale zrovna tady je to fakt. Praha a Brno zůstávají coby uzly bez výhradního provozu a ještě asi dlouho to tak bude. V Ostravě to nešlo, i když je taky uzel před velkou rekonstrukcí, je tam poněkud specifický provoz příhraniční nákladní dopravy a obsluhy průmyslových podniků, a na hlavním je ETCS zapojeno ještě provizorně a částečně do původního zabezpečovacího zařízení… Tak mame uzel rozseknutý sekerou – na jednu stranu na Svinov 300 metrů, a na druhou stranu do Vrbice 1900 metrů, které musí spousta dopravců (a i těch velkých) různě složitě objíždět a kombinovat jak projet, případně to všemožně… Číst vice »

Aleš Krška

Napsals to trefněji a plně to podepisuji. Prostě logika žádná, jen trucpodnik.

Dojíždeč

Opatření bude stejné jako pro vlak s poruchou vozidlové části ETCS. Jízda jen mezistaničně…

Osoba odborně nezpůsobilá

Připomínám slova Jindry Kušníra z konference ŽESNADu ve Špindlu: „Pokud nezavedeme výhradní provoz, ukážeme tím prostředníček těm, kteří do mobilek již investovali.“
Některá slova zrají jako víno!

Jouda

Nezneužívej toho. Účelově meleš hovadiny. Nostalgie není každodenní komerční provoz. Nebo jsi čtyřprocent Kušnír ty ???

jkt

ucelove hovadiny sice rika, ale Vase homofobni kecy jsou jeste vetsi zumpa. Stydte se.

Jouda

Pardon. Jsme korektní, že. .tak abych si nešel sednout za názor jako možná Okamura.

Osoba odborně nezpůsobilá

Radku, klídek.

Robin

Radku, kdepak Kušnír. Ty nepoznáš kamaráda Petra Špetláka?

Michal M

To řekl dobře, ale nevím, proč to píšeš pod článek o nostalgii.

noerf

Problém vidím v tom, na jaké tratě budou například parní vlaky nasazené. Pokud to bude na trati, kde je volná kapacita, tak není problém. Pokud to bude na trati, kde se z důvodu omezené kapacity pak omezí nákladní doprava, problém to bude.

Berhof

Omezí se kapacita pro všechny spoje na dané trati, tedy i pro nákladní dopravu.

Jouda

V pohodě, ta už přestává jezdit. Uhlí konec, železo konec…..preskocim, nejnovější zpráva, konci Spolchemie Neratovice….tak bych mohl pokračovat. Takže nakladku nic brzdit nebude a osobou nikdo brzdit nenechá. A těch pár nostalgickych vlaku za rok ? Jo a jo , zapomněl jsem. Jsme zavistivý a neprejicni Češi. Stydím se

xyz

Spolany Neratovice.

(Spolchemie je v Ústí n/L., mmch. v seriálu Comeback byla chybně – jestli to nebyl „tvůrčí záměr – umístěna do Lovosic, kde ale je Lovochemie.)

N. B.

Přesně tak. Nicméně v letech 1939 – 1950 patřila neratovická továrna skutečně Spolchemii.

Petr

No hurá a pak že to nejde, tak na historických strojích vždycky sedí minimálně 2😉

timom25

Čiže s výnimkami sa počkalo na zavedenie, aby si to potom iní účastníci nezačali nárokovať podobné výnimky..za mňa asi fér, zas až toľko historických jázd sa nedeje, tie udalosti sa odohrávajú spravidla cez víkendy (off-peak), a s oznámením aspoň 30 minút vopred to je fakt možné zorganizovať tak že bežní cestujúci budú o prípadnom meškaní vedieť tak ako teraz vidia meškania pre mimoriadnosti/výluky

timom25

samozrejme 30 dní*

Jarda

Přesně tak, rozumné řešení.

Motýl Emanuel

Jen do první MU. .-)

Osoba odborně nezpůsobilá

Železniční systém na území našeho státu je permanentní MU.

Jouda

Jedna fatální nehoda ročně při 100 % provozu….nyní když nepojede pod ETCS cca 0,01 % vlaků…..jaká je statisticky šance na takovouto nehodu u tohoto vlaku prosím????????

Ahr

Souhlas. Statisticky mizivé. Jestli očekáváte MU , tak spíš ve stanicích – posun není a nebude pod kontrolou ETCS. A posunových dílů jezdí poněkud více než parních vlaků ..

Bram

Přesně tak. I kdyby se povolil návoz historických vozidel bez ETCS na akci, tak se nebude dít nic. Úplně stačí držet před tímto vlakem zelenou ulici, což na dvoukolejné trati není problém zejména o víkendu po celý den, případně od deseti večer do čtyř do rána ve všední dny. Tímto opatřením se dá ošetřit, že takový vlak ničemu nevjede do cesty. Posun je jiný level, toho sice dost ubylo, ale je a bude ho stále dost. Ten dokáže napáchat pěkné mimořádné události. A když vidím a hlavně slyším některé posunovače při posunu, tak mi z toho moc dobře není…