Konec tranzitu Lvovou. ŘSD získalo stavební povolení pro nový obchvat

Silnice I/13 ve Lvové. Foto: Google Street ViewSilnice I/13 ve Lvové. Foto: Google Street View

Stavba má aktuálně začít v roce 2026.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kix

no spíš takovej lepší průtah než obchvat, ale pořád lepší než současný stav, jeden z mála původních úseků na této trase, okolo Jablonného i před Rynolticemi už to je předělané

Marcel

Ano, mám dojem že půjdu k zemi i dva domy na začátku obce od Liberce.

Luboš

Na Mapy cz už je to zakreslené a podle mě opravdu půjdou k zemi. Týká se to čp.48 a 51.

Karlos

Aby se směrově navázalo na příjezdy z obou stran obce, asi jiné, než mimoúrovňové řešení, není. Úplná přeložka by vyžádala rozsáhlé stavební úpravy, nejspíš i neefektivní.

kix

od Jablonného to je v pohodě a přejet celou Lvovou a Rynolitce severně s částečným tunelem, jenže to je u nás neprůchozí

Marcel

Prozatím bude muset stačit stávající stav. Je to ještě na většinu republiky docela luxus. Do budoucna se stejně postaví v rámci koncepce doufám UnL do LIB čtyřpruh.

kix

si nemyslím, jestli se postaví středočeský dálniční okruh, tak ten to převezme

Luboš

Ani by nemusel být tunel, severní část Rynoltic jsou jen rekreační chaty a vše by vyřešil odkup a demolice jednoho jediného domu čp. 140 a terénní zářez v tomhle prostoru. Pro přístup do horní rekreační části by se postavil most.

Jarda

copak lvová, ale kdyby raději vyřešili rynoltice, aby se přes ně nemuselo, to je slušný oříšek, jak udělat aby tranzit nemusel brzdit a projíždět rynolticemi. Lvová je oproti tomu nic.
A taky nesmime zapomenout na průjezd cvikovem, to je taky slušný očistec. Kdo dokaže vymyslet obchvat rynoltic a cvikova, tak asi dostane nobelovku, není pořadně jak a kudy by vedl.
A hodil by se obchvat i města jablonné v podještědí a tím myslím plnohodnotný obchvat, ale to už by měl řešit liberecký kraj.

Aussiger

celá trasa od UL až po LB je tragická…nedůstojné spojení krajských měst.

David

LB – Rynoltice je na české poměry poměrně exkluzivní. To samé Lvová – Cvikov a Cvikov – Nový Bor. Zbytek trasy do Děčína je na tom špatně natolik, že ŘSD plánuje novou silnici v úplně jiné stopě. Děčín – Ústí je pak také dobrá silnice.

kix

ano taky většina trasy prošla na naše poměry poměrně výraznou modernizací už v minulém režimu, na kousku vznikl i „dálniční“ čtyřpruh u jitravského sedla a pak byla dálničně dostavěná část do Bílého Kostela po revoluci, původní trasa by tak skvělá nebyla i ten Cvikov má obchvat od původní trasy. Původní zůstala jen Lvová a Rynoltice, ale i mezi nimi je silnice vedená v jiné stopě a dosti narovnaná..na původní je mimojiné třeba teď pumpa. A ještě jeden původní kousek je u Kunratických domků, tam je silnice více klikatá, ale tehdy to byl nejlepší kousek, tak se nechal původní

petr

Mohu požádat o rozklíčování „Lvová je proti tomu nic“ Rynoltice jsou cca 1,5 km před Lvovou, jiná silnice tudy nevede tudíž to co projede Rynolticemi musí projet Lvovou ( nebo obráceně ) Rynky jsou průjezdné stejnou 50Km jako Lvová, Rynky projedeš naprosto rovně bez zatáčky a omezení, Rynky mohou využívat i průjezd a průchod pod hlavní silnicí. Nájezd do Lvové je skrze serpentinu dost blbě řešený, přechod na druhou stranu je možný pouze přes hlavní slinici a ve Lvové je i víc míst, kde můžete odbočovat mimo komunikaci , ale vždy přes přes hlavní. Tak kde je ten rozdíl? Netvrdím,… Číst vice »

Karlos

Většina trasy by musela do novostavby. Kromě úseků Lib – Jablonné, nyní Svor – Nový Bor, se na trase do Děčína zásadně nezměnilo nic. V členitém terénu, stavět plnohodnotné obchvaty, je finančně hodně náročné. I stavby s vyšší proiritou v tomto ohledu naráží na problémy. Nemluvě o ochranářích..

kix

nezměnilo nic? úsek Liberec-Bor je téměř celý „nový“, tam zůstalo původní jen Lvová a Rynoltice (mezi i okolo přestavěno) a pak kus okolo Kunratických domků

Karlos

To taky píšu, ale dál je to klikaté až do Děčína. Třeba úsek čtyřpruhu od Bílého Kostela směr Rynoltice se stavěl ještě za totáče.

Luboš

Brzy se bude stavět obchvat České Lípy (od Dubice po Dolní Libchavu). Na ní naváže nová silnice mezi Českou Lípou a Novým Borem (od Dolní Libchavy po Okrouhlou (most před Novým Borem)) .No a na tuto novou silnici se bude v Manušicích napojovat nová silnice Manušice- Benešov nad Ploučnicí-Děčín.
Hotová má být v roce 2035.

Aussiger

Není možná!! Už? Ale dost srandiček…Gott sei dank..

Marcel

V celé trase čilý ruch. Všude vrtné soupravy, asi geotech. průzkum. V na začátku trasy již vykáceno. Často potkávám i geodety.