regio-vlak

Konec tramvajové legendy. Přes 60 let staré vozy na okraji Berlína končí, nahradily je nové z Polska

Stávající a nová tramvaj ve Woltersdorfu. Foto: ModertransStávající a nová tramvaj ve Woltersdorfu. Foto: Modertrans

Dopravní podnik nakonec pořídil čtyři nové tramvaje.

Z východního okraje Berlína zmizely z pravidelného provozu jedny z nejstarších tramvají v Německu. Společnost Schöneicher-Rüdersdorfer-Straßenbahn v sobotu zařadila poprvé do běžného provozu s cestujícími výhradně tramvaje Moderus Gamma LF 10 AC BD od polského výrobce Modertrans Poznaň.

Stalo se tak poté, co německý drážní úřad po téměř roce zkušebního provozu schválil nové tramvaje pro provoz. O změně informoval dopravce na svých stránkách. Jde o první tramvaj od poznaňského výrobce v Německu. Tramvaje jezdí na lince 87 mezi nádražím Rahnsdorf a konečnou Woltersdorf/Schleuse.

Nové tramvaje o délce necelých 15 metrů nahradily tramvaje Gotha T57 z let 1957–1961. Modertrans do Woltersdorfu dodal čtyři tramvaje. Tramvaj je obousměrná, kapacita je 22 sedících a 54 stojících. Uvnitř prostoru pro cestující je speciální místo pro invalidní vozík nebo dětský kočárek. Celková cena za čtyři tramvaje je 3,99 milionu eur.

Stávající tramvaje z Woltersdorfu nezmizí, zůstanou jako záloha a turistická atrakce.

Tramvaj Gotha ve Woltersdorfu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNová tramvaj Moderus Gamma pro Woltersdorf. Foto: ModertransNová tramvaj Moderus Gamma pro Woltersdorf. Foto: ModertransStávající a nová tramvaj ve Woltersdorfu. Foto: ModertransStávající a nová tramvaj ve Woltersdorfu. Foto: ModertransTramvaj Gotha ve Rahnsdorfu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Tagy Gotha Modertrans Poznaň Moderus Gamma Schöneicher-Rüdersdorfer-Straßenbahn
21 komentářů