regio-vlak

Konec tramvajové legendy. Přes 60 let staré vozy na okraji Berlína končí, nahradily je nové z Polska

Stávající a nová tramvaj ve Woltersdorfu. Foto: ModertransStávající a nová tramvaj ve Woltersdorfu. Foto: Modertrans

Dopravní podnik nakonec pořídil čtyři nové tramvaje.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
What'zLove

zajimalo by me, jak se vyporadala rada mistni mestske casti s investicemi do nevyhovuji vysky zastavek s prave nove porizenymi vozy z Polska. (predpokladam odklad na neurcito!) Stare vozy musely byt bezvyhradne nahrazeny prave z tohoto duvodu, aby i telesne indistopovane osoby mohly bezbarierove vyuzivat mistni tramvajovou lunku k S-Bahn, coz se ale stejne v pristich mesicich, snad i letech nestane. Uplne zbytecna investice z meho pohledu, navic snad vsichni mistni, se kterymi jsem mel moznost hovorit jsou z jednani radnice znechuceni a radeji by financni prostredky investovali do zchatralych chodniku jeste z casu Honeckera a zejmena mistami i uplne… Číst vice »

Vašek

Samozřejmě to lze dohledat jinde, ale je škoda, že autor nepřidal i pár fotek interiéru obou vozů. Asi nostalgie, mně se více líbí interiér starého vozu.

Hamtak

Nevíte jak je to s podobnou příměstskou tramvajovou tratí, Rahnsdorf -Woltetsdorf, je od téhle dost blízko, a také tam jezdili staré vozy?

smasska

To je ta z článku. Pokud myslíte Schöneiche, tak tam jezdí Articy.

jenki

No jak kdy. Nedávno měly 2 ze 3 nehodu, tak museli vytahovat z haly různé vykopávky.

Jindra se p

Jen pro upřednění.Tramvaj Schöneiche je metrového rozchodu a je poněkud delší.Ale obě tratě mají své kouzlo.

Kdo já

Kolik tak ty staré můžou mít najeté?

Hans

Skoro jak Bohdalka🤣

Dusmor

Již brzy ke koupi v Áčkách.
Po prvním majiteli, nebourané, německý děda s tím jezdil jen z domu do sousední dědiny na nákup a do kostela. 😃

Liposh

Jak ta stará, tak ta nová se mi fakt líbí 🙂

Jiří Švácha

A tak je to správně. Staré šroty pryč případně na nostalgické jízdy/zálohy a v běžném provozu nové stroje.

Náhodný Kolemjdoucí

Nevíte, jestli se na německých fórech teď brečí o úpadku země, protože se dováží tramvaje z Východu, jako se brečí na českých fórech, protože se kupují trolejbusy z Turecka?

Krachbumente

Nikdo nepláče. Na Východě je koupili jen proto, že na Západě je nikdo nechtěl dodat.

Kubrt

Ty Moderusy jsou taková kuriozita, nicméně tramvaje Škoda v Německu slušně bodují i ve sféře tradičních výrobců.

Zdrasa

Myslím, že byste nějaké takové objevil, když byste dostatečně dlouho hledal. Takové „experty“ najdete všude, ale obecně asi hlavní část populace hodnotí kvalitu samotného výrobku. Co jsem zaregistroval, již dodané tramvaje od Škody mívají docela úspěch, polských Solarisů je v Německu taky plno. Ale když se dodá křáp jako push-pully od Škodovky, dočtete se, očekávatelně, mnoho ne zrovna diplomatických vyjádření…

tarten

Nejde o úpadek, ale o modernizaci země. Přesun výroby kdečeho z Německa na východ byl chtěný a naplánovaný, jásejte!

Ondra K.

Samozřejmě, že to chtěné a plánované. Majitelé chtějí neustále navyšovat zisky tak přesouvají výrobu za levnější pracovní silou.

frank

brečí se v zemi, kde běžně lidé kupují auta vyrobená v Turecku, pračky , ledničky a televize vyrobené v Turecku 🙂

automaticky

přesně! Kolik brečících šotoušů nad trolejbusy z Turecka má ve skutečnosti doma cokoliv od Beko nebo jezdí ve Fiatu či Toyotě? Divím se kolik lidí vlastně vůbec netuší, že Beko je turecká značka , ale dokud to neviděli, lpěli jen oslavná slova chvály

Ares

Ale prd, to odkud je Beko se ví, lidi to kupují, protože to je levné a poměr cena, výkon, životnost tam není špatný.

automaticky

stejně tak jako u určitě pořád a neustále brečí, že velká část autobusů a trolejbusů v Německu je z Východu (Solaris) a co potom i už dříve dodané polské tramvaje do Jeny, Braunschweigu nebo Lipska? A jak moc každý den brečí obyvatelé a šotouši v Bonnu, bývalém hlavním městě SRN, že teď mají taky místo správných německých tramvají tramvaje z Východu a od nepřátel říše!