Konec tramvají Tatra T6A2 v Německu. Magdeburg je v neděli slavnostně vyřadí
Provoz v hlavním městě Saska-Anhaltska končí po 34 letech.
Poslední německý dopravní podnik končí s provozem tramvají Tatra T6A2. Slavnostní ukončení provozu tramvají československé produkce oznámil dopravní podnik Magdeburger Verkehrsbetriebe (MVB) na neděli 28. ledna.
Dopravní podnik chystá na neděli sérii rozlučkových jízd. Provoz vozidel z produkce ČKD Tatra končí v hlavním městě spolkové země Sasko-Anhaltsko po téměř 34 letech. Poprvé vyjely 2. května 1990 na tehdejší lince 7 mezi Neustädter See a Salbker Platz. V pravidelném provozu mají být do konce března, pak už bude sloužit jedna tramvaj jen pro výuku a další pro broušení kolejnic.
Magdeburg postupně převzal 12 tramvají a šest vlečných vozů, koupil i některé vyřazené z Berlína. Podle dopravního podniku dosáhnou poslední tramvaje termínu pro další kontrolu. „Kvůli jejich stáří a špatnému zásobování náhradními díly už není ekonomické provést další kontrolu,“ vysvětlil dopravní podnik v tiskové zprávě. V provozu je postupně nehradí nové tramvaje Flexity od Alstomu.
Tramvaje T6A2 se v tehdejší NDR objevily nejprve v roce 1986 v Drážďanech, kde je už vyřadili. Nejvíce jich jezdilo v Berlíně.