regio-vlak

Konec stopky pro lety pákistánských aerolinek. Po více než čtyřech letech se vrací do Evropy

První let Pakistan International Airlines do Evropy po více než čtyřech letech. Foto: PIAPrvní let Pakistan International Airlines do Evropy po více než čtyřech letech. Foto: PIA

EASA zakázala lety pákistánských dopravců do EU po výrocích ministra o podvodu pilotů.

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Štěpán

Na letectví je fascinující, že bez ohledu na geolokaci a kulturu nebo náboženství fungují věci všude téměř stejně. Samozřejmě je zde rozdíl v kvalitě. Ale jinak něco takového v jiném oboru nenajdete. Pákistán je typicky jaderná mocnost s vyspělým vojenským průmyslem, ale jinak to není příliš rozvinutá země. Ale i v takové zemi jsou vynikající odborníci v některých oblastech letectví (někteří z nich pracují dokonce v evropských společnostech), ale je jich málo. V každém případě jsem byl ohromen jejich znalostmi. Mezitím si většina lidí nemůže dovolit ani cestování do sousední země a spousta z nich žije ve slumech.

Jan

Boeing operován Pákistánci… To chce hodně odvahy tím letět…

MajsterN

Mínusy nechápu. Boeing je na pilotáž náročnější než Airbus a PIA uz nám ukázali, co tam zaměstnávají za létající taxikáře. 😄

Y.K.

Smršť domněnek. Boeing triplsedma je fly-by-wire úplně stejně jako Airbus, liší se sice filosofie toho, jakým způsobem reagují na akce pilota snažícího se opustit letovou obálku, ale ani jeden není jednodušší nebo náročnější na pilotáž. Na vlastní pilotáž není složitý ani jeden, na zvládnutí všech systémů a mimořádných situací jsou velmi složité oba.

Katastrofa s A320 PIA ukázala jen to, jak je nebezpečné, když se ignorují SOP a jede se odvážná pilotáž „to dáme“.

Air Traveller

mohu se zeptat, v čem spočívá ta „náročnější pilotáž“?