Konec sporů o D11. Poláci neuspěli, úsek na hranice postaví sdružení vedené firmou Metrostavu

Dálnice D11 v Trutnově. Foto: ŘSDDálnice D11 v Trutnově. Foto: ŘSD

K zahájení prací by mělo dojít ještě v říjnu.

82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Neznamy Jarek

Teď se budu modlit, aby Pražáci nezačali tu stavbu u Turnova.

Honza

Co s tím má společného Turnov?

Jan

Nedostatek představivosti…

Nemel

Spíše jde o to, že je to nevtipné.

Jan

Jak už jsme si vysvětlili, tak vtipnost je velmi subjektivní. Pocházím z Prahy, ale vtipné mi to přijde…

Pražák

Tak jsem si prošel diskuzi a většina příspěvků je ve stylu „soud nedopadl v můj prospěch, tedy musí být uplacený“. Že ten samý Budimex vyhrál tendr na D35 u Litomyšle (tam to uplacené nebylo?) nějak přehlížejí. A nemohlo to prostě být tak jak tvrdí UHOS, že Budimex prostě nepodal co měl, respektive trochu kecal? A mimochodem i na té D 35 to zatím moc valně nevypadá a ŘSD už je pěkně nervózní.

Ivan_pha

Ta exotická reference na tunely je pochybná. Mají smůlu, že v Polsku tunely moc nejsou.

Cena není o tolik vyšší a Metrostav, ať říká kdo chce co chce, docela umí. Hlavně aby se už stavělo.

janvagala

Když pomineme kauzy Metrostavu, které v žádném případě neobhajuji, tak musíte uznat, že prostě tunely umí. A jestli to Budimex neměl úplně košer… Tak prostě smolík. Přeji Budimexu ať vyhrají jiné zakázky u nás a pak se ukáže. Třeba hned u nás, na obchvatu Náchoda. I když tady bude tunel taky.

Tomas

V tom pripade udelalo chybu ŘSD,ze vybralo Budimex.

Padre

No jestli ty referované zaměstnance Budimexu z Kolumbie přetáhl Metrostav…tak to už bude úplně jiný příběh..

Karel

Dejte si to do kontextu s výběrovým řízením na výstavbu druhého úseku metra linky D a hned to získá úplně jiný nádech 🙂

Jaaa

Mafie zase úřaduje. Metrostav nemá vůbec co participovat na veřejných projektech.

Tomáš Kyzour

Nejlepší je stavět v podhůří v zimě. To bude kvalita. 🥴

Gawain

Je to tam max. 400-500 m.nm. Navíc z kraje budou probíhat převážně zemní práce.

Kuba PCE

A začít se zemními pracemi je naopak lepší mnohdy v zimě, když mrzne a nejsou všude haldy bláta. A samozřejmě zakládání mostu a tunely nemluvě. To je naprosto v pohodě. Jestli bude obdobná zima jako ta loňska, tak to skoro pro stavbu nebude mít omezení

janvagala

Když o tom víš kulový, tak nepiš hovadiny.

Horal

Člověče, když o něčem nic nevíte, tak o tom aspoň nemudrujte. První rok probíhají pouze zemní práce. Navíc bude probíhat i stavba tunelu,. Prosím aspoň opravdu neteorizujte, protože je zjevné že absolutně neznáte souvislosti a podrobnosti Jak se staví. Každá stavba silnice probíhá nejen v létě ale i v zimě. I v Německu, prostě po celém světě.

jarda

Ale vy toho konkrétně o téhle stavbě taky moc nevíte…
Tady se povalí hlavně poslední 3 km úseku

Adam Ř

Jj, ta díra, co budou kopat, vůbec nebude mít tu správnou děravost, jako kdyby jí kopali v srpnu

Ivan_pha

Odborník promluvil. Naopak je to velmi výhodné.

DavidS

Ano úplné velehory a v zimě v Česku bývají běžně desítky metrů sněhu…

Gawain

Volejme třikrát sláva.

Michal82

Takže oba úseky by se mohly otevírat společně?

WarThunderPako

Rok od sebe by měli být. První směr Truntnov – Polsko

David

Ne, první bude naopak Jaroměř – Trutnov

Jakub

Nesmysl, první bude hraniční úsek 1109 v roce 2027,na předchozí úsek 1108 se teprve bude do konce roku vypisovat výběrové řízení na zhotovitele a ještě nejsou vykoupeny všechny pozemky (cca 90%) takže bude nejdřív rok po „trutnovském“ úseku

Vrabec na střeše

Tak jsme utrpěli výhru.

Michal82

tohle je spíše nevýhra 🙂

Jan

Pachuť vítězství…

Koro

Já si říkám, proč ta dálnice vede tak blízko nad domy v Trutnově. Ty tam byly určitě dřív, než plán dálnice.

Koro

Být to u Budějic nebo Líbeznice, bude to v tunelu 🙂

Ondra L.

A byt to misto asfaltu koleje, zacali by mistni starostove bojovat za vylouceni „tezke nakladni dopravy“ 😆

Jirka

Ať už to Budimex nechá být a může radši připravit kvalitní nabídku na druhý úsek D11.

Edudant

Spíš pořádně začít u Litomyšle.

Pražák

Přesně, ŘSD už začíná být dost nervózní. Onomse také může stát, že vyřazení Budimexu se ukáže jako velká výhra.

Mirek

Dokud bude stavby řídit současná klika, tak má Metrostav vítězství jisté i v budoucnu. Prostě se mu jde na ruku. Však se taky Mádl zapotili, aby dodržel zadání Metrostavu

PetrN

Kdyby měl Budimex nějskou pořádnou referenci, tak už mohli dávno stavět a MI by s tím nic nezmohl… Jenže oni ani po opakované výzvě nic relevantního nedodali…

Tomas

Stavet se zacne urcite.Jenom doufam,ze pripadna zaloba Budimexu nedojde az k zastaveni stavby soudem.Spis bych tipoval,ze pokud da soud za pravdu Budimexu,tak se nam stavba trochu vic prodrazi a krome ceskeho danoveho poplatnika budou spokojeny vsechny strany.

zyx

Také nechápu, kde autor věty „případná žaloba nebude mít má začátek stavby vliv“ bere takovou jistotu. Ano, na zahájení vliv pravděpodobně nebude mít vliv, ale na průběh může už mít. A souhlasím, že ta stavba nakonec může být opravdu velmi drahá.

Rob

Tak to už je jen podlo toho za kolik to nabidly budimex a za kolik metrostav.ale je jasné že na tyhle obalky teď potrebovaly dost no

Matej Chrobák

To je dobre

Svatava

No tak zase jednou budeme stavět pomalu, nekvalitne a cena se několikrát navýší, jako obvykle. Hlavně mezi sebe nepustít nikoho noveho, kdo by mohl ukázat že to jde jinak

JFK

Odbornice?

Roman

Budimex očividně staví rychle a zadarmo

Michael

Nenadržuji ani jedné straně, ale Budimex mohl vytáhnout ze šuplíku důkazy kolik toho kde postavili (tunely) a smést námitky ze stolu..proč to neudělali?

Rob

A proc je to nenechaly stavet za miň a kdyby něco stavební dozor urcite nebude jeden reklamace atd…

zyx

Protože I výběrová komise ŘSD ty jejich reference opakovaně uznala, než jim bylo od ÚOHS „nakázáno“ je neuznat. Dohledejte si něco o průběhu toho výběrového řízení.

Greta

Od toho UOHS je, aby korigoval prvoinstanční rozhodnutí.

DavidS

Kdy se naposledy u některé dálniční stavby několikrát navýšila cena, stavba byla pomalejší a nekvalitní? Ještě když je to podle vás běžná záležitost.

Petr

Kdo by tento verdikt čekal, že? Tuneláři z Metrostavu, kteří umí politiky a UOHS vyhráli. Už je nejvyšší čas ten úřad zreorganizovat a šéfovi přistřihnout křidélka. Ale nějak tomu nevěřím.

Jaaa

Kapříci si rybník nevypustí. To byste je musel vyházet, ale to český volič neudělá.

Pavel

Ako rozumiem argumentu ze tunelari, ktori robili v Kolumbii a na Tenerife nebudu pre Budimex pracovat aj v Cesku, ale zase ani referencie Мetrostavu nie su automaticky zaruka kvalitne a rychlo odvedenej prace. Co uz, hlavne ze sa zacne stavat a snad sa aj co najrychlejsie postavi.

Pepan

Jsou tam dva piditunely, to by bezpochyby zvládl i Budimex.

JFK

Budimex tunely nestaví.

Pepan

Budimex kdysi nestavěl ani silnice. Ale jednoho dne začal.

Jirka

Jeď se podívat do Polska, jaké tam mají dálnice a jaké tam mají tunely! Kvalitně postavené, ne jako tady. Měli bysme se od nich učit.

Roman

Kvalita českých dálnic je stejná jako ta polská

Horal

Tak to ani náhodou. Byl jste vůbec někdy v Polsku? Já každých 14 dní Takže to mohu posoudit

roman

ano byl, jezdím tam pavidělně

Tomas

Jojo,treba usek Zgorelec (Görlitz)-Legnica je super 🤣 Ale coz,hlavni je,ze je tam plynula ctyrproudovka s dirama a rychlosti 110km/h asi na 80 kilometrech. Pro ridice dulezity,ze to maji zadarmo !!

Mengo

Dalnice u Hradce , smer Jaromer tak ten povrch uplne dokonaly neni. A to uz od otevreni.

Pavel

Kolko z tych tunelov v Polsku staval Budimex?

PetrN

Poláci nerovná se Budimex… Třeba ten nový dlouhý tunel na S3 kousek od hranic dělal PORR…

Nemel

🤣🤣🤣 A teď Karkulku, prosím. Zdravím z Česko-polského pohraničí 👋

holy.james

Hlavně že už se snad začne stavět.

Milan

Budimex neumí tunelovat, zato Metrostav a spol ano.

Padre

Zadává a určuje tedy podmínky pro stavbu dálnic v ČR ŘSD nebo UOHS?

J.M.

ale soutěž je podle zákona. Což přezkoumává právě ÚOHS.

Padre

Ale pokud tedy Budimex dle podmínek ŘSD uspěl a dle ÚOHS neuspěl ,pak soutěž proběhla de facto dle podmínek ÚOHS.To znamená že ÚOHS je garantem stavby dálnic v ČR.

Tom

Je pravda, že Metrostav nám dokázal zdatné zkušenosti v tunelovani vůči Budimexu

Dálnice

Korupcnici vs Diletanti 1:0. Je mi v zasade jedno kdo to vyhral, cenovy rozdil je marginalni, dulezite je, ze se zacne co nejdrive stavet. Hlavne pro obyvatele na trase stare silnice…

Jirka

Minulý týden jsem jel přes Trutnov do Polska, a projel jsem tudíž velký kus té polské dálnice S3. Docela by mně zajímalo, kdo ji v Polsku stavěl, protože na těch ca 60 km, které jsem projel jsou 2 tunely, a jeden z nich je docela dlouhý. Myslel jsem si, že to stavěl Budimex, ale asi ne……odvolávání se a vměšování UOHS je u nás takový folklór, a když člověk vidí, jak se UOHS v některých kauzách chová a jak rozhoduje, tak o jejich kompetenci a hlavně objektivitě mám výrazné pochybnosti

Szantus

Usnadním ti hledání, byl to PORR

Dálnice

Myslel jste spatne.

Edudant

Stavěl to Porr.

Tomáš Kyzour

Samozřejmě že to stavěl Budimex. Ale při přihlášení do soutěže o D11 to ještě nebylo v Polsku po kolaudaci. Proto to nemohl uvést do přihlášky. Tak toho naši lumpíci využili. Hnus, jako všechno.

JFK

Lžete!!

Nemel

Už několik lidí nad Vámi vyjasnilo, že to byl Porr, ale Vy stejně napíšete blbost…🤦🏻‍♂️

Miloslav

No to by mě taky zajímalo, kdo stavěl tunely na Polské straně§

Jirka

A kdo asi stavěl podmořský tunel ve Svinoústí? Češi?

MartinS.

Tunel ve Svinoústí také stavěl Porr.