Konec slovenské ostudy se přiblížil, hledá se projektant rekonstrukce hlavního nádraží v Bratislavě
Bratislava hlavná stanica. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Rozsah oprav potvrzuje částka, která zamíří do projekčních prací.
Po jednom pohledu na Bratislavu jsem se rozhodl, že tam nepojedu. Přátelé odtud souhlasili s mým rozhodnutím. 4 roky později a zlepšilo se něco v tomto městě? Nádraží evidentně ne. 20 milionů EUR to také nenapraví.
ŽSR má na projektovou přípravu vyhrazeno 3 mil. EUR/ 73 mil. Kč. Protože neznám ceny projektových prací, pokusil jsem se udělat si představu o rozsahu oprav porovnáním s jiným projektem. V roce 2020 SŽ vypsala tendr na zhotovení projektu na rekonstrukci nádražní budovy v Českých Velenicích. Jako maximální přípustnou cenu za zpracování dokumentace SŽ stanovila 23,4 mil. Kč. https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chysta-opravu-nadrazi-ve-velenicich-osud-restaurace-neni-znam-71410/ Z uvedeného mi tedy vyplývá, že na projekt rekonstrukce výpravní budovy Bratislava-hlavná je určený trojnásobek toho, co na projekt rekonstrukce výpravní budovy v obci s 3,5 tis. obyvateli, byť je to PPS. Navíc těch 23,4 mil. Kč je v cenách roku… Číst vice »
Hlavní problémy „slovenské ostudy“ NE-pramení z dlouhodobě neřešeného stavu výpravní budovy. Ale z neschopnosti rozhodnout jak modernizovat celý bratislavský železniční uzel.
Bez toho je riziko, že připravovaná modernizace hlavnej stanice budou vyhozené peníze.
Tak skvěle, to už pak bude stačit opravit jen těch dalších 132 ostud.
Keď už včera začala tá „veľká“ výluka, tak by medzi Hlavnou stanicou a zast. Vinohrady mohli pridať zopár výhybiek umožňujúcich jazdu medzi všetkými 4 traťovými koľajami niekde v okolí Sliačskej ulice.
Obávám se, že aby se dalo hovořit o „konci slovenské ostudy“, nestačí opravit jednu barabiznu.
To chce postavit od základu nové. Ale to na SK je v současné době veliké sci-fi.
To nádraží mělo své neuvěřitelné kouzlo… Pořád jsme si v jídeláku říkali, jak je možné, že taková hromada lidí, jedoucích do Prahy, sedne do vlaku směr Budapešť a naopak… A pak jsem pochopil čaro bratislavských ukazatelů… Přijel vlak ec z Prahy směr Budapešť na první perón první kolej, na cedulích svítila Budapešť 1/1, na peróně i v hale stály davy a čekaly… Vlak stále stál… Na cedulích zhasla Budapešť 1/1 a rozsvítil se nápis Praha 1/1… Stále stejný vlak směr Budapešť stále čekal u perónu … A davy se daly do pohybu… Toto jsem osobně zažil třikrát, jednou dokonce úžasně… Číst vice »
Ten koniec sa blíži už odedy tú opachu postavali. Zasa len ukážkou toho, že najtrvácnejšie riešenie je dočasná stavba. Všetky tie reči berte podobne ako Trumpove vyjadrenia. Vôbec sa nehovorí o napojení na MHD a vyriešenie obsluhy stanice aj zo súčasnej zastávky Sokolská, ktorá je oveľa výhodnejšia pre západné časti mesta (Karlova Ves, Dúbravka, Lamač, DNV, atď.), ideálne by bolo mať rovno prepojenie Šancová – Pražská pre MHD, bez nutnosti zachádzky.
No minimálne tú prístavbu treba zbúrať a postaviť tam niečo nové, nalepené na pôvodnú budovu. Dali by sa použiť oceľové nosníky antracitovej farby, tehly a sklo, ktoré by bolo prekryté nastaviteľnými drevenými lamelami slúžiace ako ochrana pred slnkom. Vo vnútri toho nového prístrešku by mali byť predajné jednotky rovnakého vizuálu. V starej budove by sa mal vymeniť bodový informačný systém za niečo modernejšie. Mali by sa zmeniť dlaždice, lebo tie čo tam sú (v starej budove) vyzerajú katastrofálne. Pouvažoval by som nad predĺžením prístrešku nad 1. nástupišťom až ku koncu šiesteho. Na okraj postaviť betónový múrik vo výške 1 meter… Číst vice »
Pokud pominu, jak je to hnusné, tak ta budova je podle mě především malá…
https://cz24.news/medvedev-posmesne-o-europanoch-u-trumpa-koalicia-ochotnych-dakovala-a-nadbiehala-brusel-by-mal-prestat-brechat/ . B-re / čet / ? Budte v klidku medvidci, protoze kdyz prisaham na vsechny lidi na zemekouli a a na tu ukrizovanou zbicovanou mrtku na vsechy andely a svaty i na tu jehovovskou mrtku co to tady cely zalozila, kdyz prisaham ze projekt dnesnim dnem skonil, protoze cikani a cesi a ta zbičovana ukrizovana mrtka my to po druhy za sebou vysvetlila. Tak to znamena ze projekt skoncil, a ze ste vsichni vyhraly, a ze se fakt strasne moc tesim na muj pristi zivot v duchovnim svete, ze ktereho kazdy den dostavam ve snech ukazky, jako ukazku moci… Číst vice »
Ambulance jsou vedle.
Premaľujú a vymenia pár okien.
Tu pomôže len veľká rekonstrukcia v rozsahu plánovanom okolo r. 2006.
23 mil. € spláchnutých do kanála. 🙁
Tu pomôže zbúrať a postaviť úplne nové s piatimi ostrovnými nástupišťami a jedným koncovým pri Múzeu.
Starú budovu pamiatkari nedovolia zbúrať.
Do Dvora (múzea) by sa zmestili aj 2 – 3 nástupištné hrany pre záhorácke vlaky.
Stará budova bola toľkokrát prestavovaná, že už nemá žiadnu historickú hodnotu.
Múzeum za súčasného stavu má jeden problém. Ak by tam vzniklo ostrovné nástupište s dvoma hranami, ako by sa tam ľudia dostali? Museli by premávať cez koľaje, čo z hľadiska bezpečnosti asi nie je v poriadku a jediné miesto, kde sa to dá je na konci starej budovy, kde sídli polícia.
Búda zostane búdou. Môžu do toho naliať peňazí koľko len chcú.
A tie termíny… Je dosť pravdepodobné, že skôr než nejaké väčšie práce začnú, tak Ráž už ani nebude ministrom a ten ďalší to opäť môže prehodnotiť.
Medzitým ŽSR zrekonštruovali zo svojich peňazí SAD Zilina tzv. klientske centrum a je z toho tento ukaz: https://www.zilinak.sk/clanky/36161/foto-na-autobusovej-stanici-v-ziline-otvorili-zrekonstruovane-klientske-centrum
Tato investícia bola podmienka od vlastníka SAD Žilina, aby ŽSR predal pozemky pre modernizáciu uzla v Žiline.
Zbourat a postavit něco novýho, rekonstrukce nepomůže.