Konec serpentin na I/27 u Žiželic. Stavba obchvatu s mostem začíná průzkumem
Most přes údolí říčky Hutná, vizualizace. Pramen: ŘSD
Obchvat s mostem má odstranit zřejmě nejproblematičtější úsek ze severočeské části frekventovaného tahu I/27.
Nepište o zrušení či odstranění přejezdu. K ničemu takovému nedochází. Na přejezdu dojde ke snížení intenzity silniční dopravy, tím, že přes něj nepovede silnice I. třidy. Přejezd tam ale zůstane.
Ale bylo by to vhodné.
Nějaké kecy o minimální vzdálenosti křižovatek by se daly vhodným návrhem vyřešit. Jen chtít, což silničáři často nechtějí, a stát (MD) si to nehlídá.
Žádný přejezd dobrý přejezd.
No a paralelně u tratě 160 (124) se diskutuje, zda s elektrizací udělat tu a tam nějakou tu drobnou minipřeložku. Nebo spíš už ani nediskutuje. Rychlosti 60-70 km/h se zvednou tak na 70-80 km/h při délce trasy o kolik procent vyšší vůči silnici…? Takže vlak pojede i nadále efektivně cca čtyřicítkou, a silnice dále zrychlujeme. Jako samozřejmě obchvat fajn, konec zbytečných serpentin do a z údolí taky fajn (i z pohledu řekněme „ekologicko-bezpečnostního“). Jen jaksi pokud výsledkem stavby nemá být prohloubení zaostalosti železnice, je třeba ji modernizovat pokud možno souběžně taky (a pořádně, i když třeba velmi dlouho postupně po… Číst vice »
Tak pokud se někde nabídne rychlejší, efektivnější a mobilnější spojení , tak budete držet při životě to staré co je za zenitem? Doma taky máte určitě novou automatickou pračku a dávno ne MiniRomo z dob let osmdesátých.
Tak jeden pár ponožek se dá vyprat v umyvadle/lavoře/škopku, o tom žádná… Ale udržovat kvůli tomu hradní prádelnu, když na hradě už nikdo nebydlí a nutit lidem prací povinnost?
Pokud budu mít aspoň pro výhled snahu, aby se více využívalo to druhé, a zároveň umožním svobodný výběr, tak nic jiného než „snižování modernizačního diferenciálu“ jaksi nezbyde. Ten se nyní prohloubil (ale zdůrazňuju, že nejsem proti té akce samotné, jen mi chybí to „B“).
No tak to abychom nevylepšovali vodovodní síť, jen aby nezaostávala železnice. Vždyť se to dá vozit cisternou a ta může jet po kolejích. Vylepšení vodovodní sítě by mělo vzít v potaz stav železnice… a neprobhlubovat ho.
A tuhle pitomost jste si z mého vysvětlení, že nebrojím proti tomu obchvatu, dovodil jako jak?
Klikatost té tratě není ten největší problém (resp. není moc efektivně řešitelný), na to kudy vede svůj dopravní význam má, však autobusy z Plzně do Žatce/Chomutova/Mostu ani nejezdí. Její tragédií je to, že kvůli dílčím výlukám je jen zřídka v provozu celá. Větší muziku než přeložky by asi udělaly nové dvoukolejné úseky a nasazení dynamičtějších BEMU.
Žiželice bez serpetin, to je jako pivo bez pěny 😀
Super, no pak ještě udělat obchvat Plas. Rozšíření silnice Blšany až ke křižovatce na 6 a tu udělat mimo úrovnovou. Bude ta 27 téměř dokonalá..
Ten by me být hotov 2026
Jsem rád, že se dvacetsedmicka rozvíjí, ale furt je tam práce jako na kostele.
Nesmíte zapomenut otevřít průjezd Jesenicí…. už rok půl je průjezdná jen pro ty co to znají a osobáky. Prostě tragedie.
Ano vim. Jesenice využila plánovanou opravu RSD povrchu 27 přes celé město k opravě kanalizace, chodníků a veřejného osvětlení a dalších věcí. Spojila to do jednoho. Chytrý tah, sice to trvalo přes rok, ale bude pár let klid. Snad v půlce srpna má být hotovo. Pravdou je, že kdo nevěděl kudy jet, pro toho to bylo peklo.
Jako pokus o vtip dobrý.
Jesenice je zavřená nejméně třetí sezónu.
I/27 je tak moc důležitá, že je v Jesenici zavřená střídavě již od r. 2020…
Ty serpentiny pod mostem, to má být co?
Staveništní komunikace změněná na … cyklostezku?
Paráda, tohle místo určitě patří mezi celorepublikové „top ten“ nejhorších míst na silnicích I. třídy.
Když jste to už nakousl, tak za sebe nominuju Buchlovskou I/50
To je cesta smrti.
Já za sebe nominuji Obrataň na I/19, popřípadě Hněvkov na I/20.
Palec nahoru. Přejezd ale, předpokládám, zůstane. Škoda každého přejezdu, který se nepovede zrušit.
přejezd bude zrušen, pokud se kouknete na video tak to tam je, most pokračuje za trať čd, tak aby ji mimourovnově křížil. Což je vyhoda.
A jak by byla zajištěna dopravní obsluha obce? Tranzit přes něj samozřejmě jezdit nebude. Ale místní ano.
„Jelikož terénní podmínky ani normová ustanovení
o vzájemné vzdálenosti křižovatek neumožňují severní napojení Žiželic, je obec na přeložku silnice
napojena jen na jihu v km 2,150. “
.
Více zde: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I27/i27-zizelice-obchvat-a-premosteni
To jo, ale zmizí z něj 90 % provozu, možná i více. Zrovna přejezdy na vesnických silnicíc a „okreních“ železnicích nejsou to největší riziko, co do možných škod. Silniční napojení obce zůstat musí kvůli IZS.
Pake Bože už zase, jeďte se tam podívat aby jste tušil o čem mluvíte.. toto jsem tu už v minulosti někomu vysvětloval