Konec salámové metody. Olomouc už nekupuje tramvaje po jedné, dopravní podnik vypsal soutěž na devět

Nová tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Zdopravy.czNová tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Zdopravy.cz

Většinu nákladů má zaplatit evropská dotace.

Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) ustoupil od soutěžení tramvají po jednom kuse. V novém tendru s odhadovanou cenou 289 milionů korun hledá dodavatele devíti jednosměrných plně nízkopodlažních tramvají s oboustranným odbavováním cestujících.

Vyplývá to z vypsané zakázky na profilu zadavatele. Zájemci o podání mají čas do 13. září. Součástí tendru je i servis po dobu 26 let. Olomouc počítá s financováním nákupu z evropské dotace z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu IROP.

O vítězi rozhodne nejen cena. V hodnocení bude mít váhu 60 %, dalších 30 % pak připadá na náklady životního cyklu. Desetiprocentní váhu pak bude mít termín dodání poslední tramvaje.

Nová tramvaj má být podle technických podmínek do 16 metrů dlouhá bez započítání spřáhel. Kapacita má být minimálně 20 míst k sezení, z nich minimálně 25 % v nízkopodlažní části vozu bez vstupu na schodek. Ke stání má být nejméně 70 míst při obsaditelnosti pěti osobami na 1 m². Na každé straně mají být nejméně troje dveře. Vozidla budou plně klimatizovaná, vybavena kamerovým systémem. Součástí dodávky má být i antikolizní systém nebo rám pro sčítání cestujících. Všechny tramvaje mají být dodány do 24 měsíců od podpisu smlouvy.

DPMO neuvádí, na co nové tramvaje použije. Lze ale očekávat, že nahradí zejména starší tramvaje Astra, které už některá města vyřazují. Na seznamu k vyřazení mohou být i některé tramvaje T3R.P.

Olomouc dosud nakupovala nové tramvaje po jednom kusu. Takový tendr přilákal vždy jediného výrobce, společnost Pragoimex. I kvůli tomu jezdí po Olomouci nejdražší nové sólo tramvaje. V sousedním Německu šli cestou spojené soutěže pro více dopravních podniků, aby došlo ke snížení ceny.

Tagy Dopravní podnik města Olomouce DPMO
68 komentářů