Konec rivality. České dráhy půjčí RegioJetu na dva dny lokomotivu
Lokomotiva 151 a elektrická jednotka 471 v Přerově. Foto: České dráhy
V čele šesti vlaků RegioJetu ve čtvrtek a v pátek se objeví nečekaný stroj. Lokomotiva Českých drah 150.222. Dva velcí
Nic bych jim nepůjčil. Cestující by měli usednout do žlutého vlaku a zjistit, že se nikam nejede. Třeba by si řekli: K čemu kafe, wifina, když nám chybí mašina! Hahaha.
Já bych Jančurovi nepůjčil ani Dolar
Dovoluji si upozornit na nepřesné informace ve vašem článku. Dnes, v pátek, veze 150.222 vlak RJ 1004, nikoliv 1006, jak uvádíte.
Hurá, ČD konečně pochopily, že na svém majetku, který momentálně nepotřebuj, můžou vydělat, když ho někomu pronajmou. A je jedno, zda to je RJ nebo kdokoli jiný.
To uť pochopil: dávno. Viz pronajem brejlovců do Polska.
Do Poľska ich ale prenajal štátnemu dopravcovi, s ktorým aj spolupracuje. A mimochodom aj Peršanov. V ČR tá situácia bola a je trošku odlišná, ale konečne začali chápať aj toto. Konkurenciou ČD je v skutočnosti cestná doprava a nie RJ či Leo.
Je fakt,že občas ČD lok nepotřebuje,ale je to stav který trvá většinou pár hodin.Jinak když potřebuji vyměnit porouchanou lok,tak nic není a problém se řeší přehazováním lokomotiv a i několik hodin.
Když vám lehne v:Zábřehu náhradní máte v Č.Třebové a v Olomouci, tak i kdyz budete mít hotovostního fíru tak Vám jenom cista cesta bude trvat téměr hodinu.😁
Když v roce 1998 začínal v Sokolově Viamont, neměl ještě žádná svá vozidla – od ČD měl pronajaté lokomotivy ř. 714 a Bixy. Takže nic nového pod sluncem. To samé bývalá OKDD ve Vrbně.
Myslite si,že je to v pořádku? Ja tedy ne, představte si situaci:loko řady 150 stoji v depu ve Vršovicích,fajn,pujčíme ji RJ. Jedete rychlikem,dejme tomu z Českych Budějovic,před Benešovem je změna systemu z AC na DC,rychlík zastaví v Benešově a loko je total kaput. Pak si dispečer vzpomene,že ve Vršovicích stojí 150tka, ale ona už bohužel jede pro RJ a jiná už není…kdo bude první nadávat…
Je to vaše zbytečná starost a věc pouze dopravce, kolik má strojů a kolik jich může poskytnout k pronájmu. Nebo myslíte, že je to jediná lokomotiva ČD?
No,sice máte pravdu,ale vím jak to s loko a ostatním je. Udělejte si procházku do depa ve Vršovicích a nebo na onj a zeptejte se strojmistrů,kolik mají záložních strojů…
S Martinem souhlasím, stav ve Vršovicích znám a to kolik je záložních strojů dost dobře poznám na vlastní kůži ve vztahu k ONJ….
Takže tam není žádná další záložní lokomotiva, je to tak?
Někdy je jen k dispozici lok co posunuje na točně a taky se mě staloi,že i ta nebyla.
Když se před 14ti dny rozpadla mašina v Pardubicích, nikdo náhradní loko nedal, IC se zapřáhlo za rychlík a odploužilo do Prahy
Tak hlavně je v Praze na hlavním dispečerka, takže, když by se rozbil R/Ex v Benešově, jela by tam ona.
Než by z Vršovic dostali mašinu z depa a i s fírou, který má do Benešova poznání, je dispečerka už i s vlakem zpátky.
Pokud lehla mašina v Pardubicích, tak je rychlejší to zapřáhnout za něco dalšího, než čekat další 2 hodiny, až náhrada přijede. Za tu dobu je ten „ploužící“ vlak dávno v Praze.
Proč by krajská/PIDí dispečerka jezdila za nějakou komerci nebo ministerský rychlík?
Jako šotofotky žabotlam jedoucí EC se mi líbí, ale z finančního hlediska nevidím důvod.
To není samo sebou…… že by hrozilo „zakleknutí“ na ČD ????
Pro žlutého: Proč si nabral, na co nestačí. To si bude půjčovat i vagóny ?? Jestliže nedržím zálohy (a jsem proto sakra levnější), pak mi nezbývá než odřeknutí vlaku……….. A když se to bude opakovat ztratím konkurenceschopnost a důvěru zákazníků.
A „Národní dopravce“ by si měl jasně uvědomit na čí straně hraje. Aby náhodou sice (když jde teda o ty zákazníky) nevyhrál bitvu, ale neprohrál válku.
Proč by odříkal vlak, když si může lokomotivu pronajmout? KDS pronajímal brejlovce zase ČD, proč ne, je to domluva dvou subjektů.
1) KDS na rozdíl od RJ není podstatným konkurentem ČD
2) ČD na rozdíl od RJ nejsou kydačem hnojem na KDS
3) Neznám podrobnosti, ale zřejmě tento pronájem neřešil fatální problém hrozícího odřeknutí 6 vlaků jako u RJ
A paštikář (LEO) si pronajímá co ? Zálohy nemá, pronájem nějak nefunguje, takže odříká………a asi brzy skončí.
1) To ani RJ neni podstatným konkurentom voči ČD. Za jedno sa veľkosťou na ČD nechytá a za druhé, podstatným konkurentom ČD je cestná doprava, čiže autá a autobusy
2) Tak jak kydali ČD na RJ, tak kydal RJ na ČD, to je proste biznis. Aj tá zápožička je biznis, lokomotíva nestojí, ale zarába prachy inde.
3) Ale riešil, ČD boli v tak blbej situácii v Plzni, že keby nemali tú Brejlu od KDS tak by nevyvozili vlaky vo verejnom záväzku.
A „Národní dopravce“ by si měl jasně uvědomit na čí straně hraje.
Zkuste si to hlavně uvědomit vy.
Všichni dopravci hrají na straně ZÁKAZNÍKA.
Když před 7 (?) lety půjčil RJ mašinu ČD, taky jste říkal, že si ČD nemají brát něco, na co nestačí?
Někteří ovšem značně falešně………..
kterého z národních dopravců máte na mysli? 😀
Tak je to v poradku, vsem by melo jit o zakazniky,… kdyz budou nespokojeni, tak utrpi oba… Konkurovat maji ve sluzbach, zakazkach, apod…
Jeste se dohodnout na spolecne jizdence, aby si clovek nemusel kupovat dve… je to tezsi, narocnejsi, ale kdyz se chce, pujde to…
Martin: U Regiojetu je běžné, že si část cestujících kupuje na pátek běžně více jízdenek a pak je postupně ruší. Pro většinu cestujících je to o dobré mobilní aplikaci.
Jančurovi bych už za ty jeho blbý kecy nepůjčil ani kličku .
Najednou je tomu kašparovi z Brna ten fuj státní moloch , co na něj neustále kydá špínu dobrej…
Nemá ani z desetiny tak blbý kecy jako ty
Však ale ČD mu tu mašinu napůjčily za blbý kecy, ale za peníze.
Kdyby nepůjčily ČD, půjčí někdo jiný. ČD by pak mohly hrdě hlásat „My jsme mu nic nepůjčili, my jsme zásadoví“, a je koukat, jak ty peníze tečou někam jinam.
až budete mít svou drážní firmu, tak nemusíte… 😀
Jančura není žádnej Kašpar, jsem z Prahy a že je z Brna je úplně jedno! Kdyby existovaly jen české dráhy tak tu do dnes jezdíme ve vlacích z 80let. Jančurovi fandím a má můj obdiv.
Ze nekomu neco za uplatu pujcim nebo prodam, podle me neznamena, ze prestanu byt rivalem. Bezne jsou treba prodeje jednotlivych cerpacich stanic mezi ruznymi spolecnostmi (napr. z logistickych duvodu), ale to neznamena, ze kdyz Benzina proda MOLu stanici v Horni Dolni, prestanou byt v CR rivaly.
Ale to zdejší rozumbradové nechápou a neznají.
Zajímavé je příčina malého počtu provozních vlaků. A zda k podobné situaci nedojde ještě za měsích. Předpokládám, že první trojkové traxxy zařadí do provozu tak v dubnu.
To není první spolupráce. Už jsem viděla zvláštní vlak, který byl tak dlouhý, že si Jančura půjčil vozy od ČD, neb tak rozsáhlý vozový park nemá. Nevidím na tom nic špatného. Jak už jsem tu někde četla, proč nevydělat na majetku, který mi momentálně někde stojí bez využití.
To byl Banát express, a RJ si ty Bc nepůjčil, naopak ČD zařídily aby ty vozy vzal RJ společně se svými.
Navíc mám pocit, že ty Bc byly od Carga a ne přimo od ČD
Je skvělé, když pronárodní dopravce půjčuje lokomotivy 150, lepší by však bylo, kdyby tyto stroje jezdily třeba na R640/641 místo těch polských zgarbů EP09, které za jízdy se soupravou kopulují. Viz. poznámky cestujících. Co to je?, Neroztrhne se ten vlak?, Snad dojedeme, Co chceš za ty prachy, S ČD příště už ne. A to nepočítám zdravotní následky některých méně odolných.
Podělte se o děsivý zážitek z jízdy s ČD. Kolik bylo mrtvých? Kolik jich přišlo o rozum? Kolik bylo zralých na invalidní důchod? 🙂
Zážitek je popsán. O specifických problémech řady EP09 se ví na všech místech ČD, i u těch na nábřeží, ale dělá se, že nejsou. To je tak vše.
Vypadá to, že někdo někde pohrozil zakleknutím. 😉
Kdo bude tu lokomotivu řídit? Půjčí národní dopravce spolu s lokomotivou i strojvedoucího? To by ale musel mít zároveň i zkoušku dopravce Regiojet z vnitřního předpisu dopravce, nebo dostat pilota odpovědného za dopravní stránku vedení vlaku. Nebo bude řídit strojvedoucí dopravce Regiojet, který byl dříve zaměstnancem národního dopravce, který ale nemá, mít v tak krátkém čase nemůže, doplňkové osvědčení dopravce k licenci strojvedoucího a autorizaci na lokomotivu řady 150/151? Při vedení tohoto vlaku budou platit technické předpisy národního dopravce, nebo Regiojetu? Bude lokomotiva označena cedulkou „v pronájmu“? Kdy bude národní dopravce půjčovat 854/843 Arrivě a Regiojetu? Nemáme státní vlakopůjčovnu, máme… Číst vice »
To je síla pane.
„Národní dopravce“ je jen poměrně prázdná marketingová fráze. Především je to firma, která musí mít pozitivní účetní výsledky. Půjčovat momentálně neuplatněný majetek je jeden ze způsobů jak si slušně vydělat.
Aneb konkurence je něco jako boxerský zápas. Když jde o zákazníky, jdou si po držce, ale provoz je běžný život a není důvod si po zápase zajít přátelsky na pivo.
není důvod si nezajít přátelsky na pivo.
(jsme převrátil význam, chjo 🙂
Konkurence je opravdu jako zápas.Jen by se neměly věst údery pod pás.
Principielně s Vámi souhlasím až potud, kdy vemmu v úvahu, že půjčený neuplatněný majetek jednak není lokomotiva 150 222, neb sám dopravce má technickou nouzi o provozuschopné oře a také nelze ponechat stranou, že v úvahu přicházející ziskz z pronájmu této lokomotivy, rozhodněneuvrhne hospodaření firmy do pozitivních účetních výsledků, protože v této firmě je tolik neucpaných děr, že si ani nevšimnete, že nějeký pronájem byl.
Řada aktivit je velice podobná tendru na eshop s dálniční známkou, řada nápadů zde zůstala po Kupci, a co teď s tím … .
Tak samozřejmě, to už nehodnotím. Ale tak už to někdy bývá, že je výhodnější majetek půjčit i když mi chybí, než jej použít pro svou činnost. Hodnotím čistě formu spolupráce konkurujících si subjektů. Nemůžete nikoho nutit, aby vám něco pronajal, ale můžete mít management, který rád půjčí i když mu provoz říká, OK, ale moc není co. 🙂
A proč by půjčoval i strojvedoucího? To si myslíte, že modení lokomotiva 21 století řady 150 je tak složitá, že jí dokážou řídit jen ti nejškolenější ze všech školených, strojvedoucí ČD, a nikoli podřadní soukromnící?
Pepa z depa ne je to v pohodě nahodí sběrače a jede ..fakt si vytáhni hlavu z prdele.rada 150/151 není vectron ,trax nebo persing které má RegioJet.
Na každou lokomotivu musí mít strojvedoucí papíry.
Není to tak, že by ten, co jezdí na vectronu skočil na parní a odjel nějakou muzejní jízdu.
Podobně není pilot jako pilot a ten z práškovacího nepilotuje druhý den airbus.
Něco z praxe – v našem depu měl papíry na 150 jen jeden strojvedoucí; a možná to byl jen jeden jediný na Moravě, tenkrát byly krysy jen v Praze a Bratislavě (350).
Strojvedoucí musí mít na každou řadu tzv. autorizaci. Nemůže si vlézt na loko. jen tak a řídit jí. Když tomu nerozumíte, tak radši mlčte.
Bohužel i u ČD se najdou jednotky s nízkou úrovní, kde jezdí strojvedoucí bez provedené autorizace na řadu. Ve funkci cvičného drží totiž člověka, který tam nemá co dělat. Jestli do výkazu zkoušek hodí svůj podpis nebo tam ani není radši nechci ani vědět. Ano i tak se dá provést „autorizace“ a je možné, že u RJ bude praxe podobná, byť jsou provozní jednotky ČD, kde se tento popisovaný postup nikdy nestane. U RJ nebo v půjčovnách je opravdu hodně lidí, co dříve na LOK 150 jezdilo. Takže na dva dny hravě výkony obsadí bez dalšího školení. A navíc 150tka… Číst vice »
Pilot je na lokomotivě když jede strojvedoucí po trati na které nemá poznání.
Tož chlapi nehádejte se, já myslím, že řešení je velice jednoduché…vzhledem k tomu kolik bývalých strojvedoucích ČD/ČSD pracuje u RJ, není určitě problém dotčené vlaky obsadit fírou který stopadesátku zná a hotovo…a nějaká autorizace, to je jen papír, který se v případě potřeby vytiskne za 5 minut. Tak se to dělá i u ČD… 😀 😀
Máte-li důkazy, pak máte v ruce materiál k oznámení na správní orgán. Dopravci si navzájem zkoušky na lokomotivy neuznávají, při přechodu mezi ČD a ČD Cargo posílají kluky znovu do kurzů, byť u Carga už třeba jezdili se 163, 363, tak u ČD se jim nevěří. Alespoň mají plno v kurzu, ale hospodaření …. . Před autorizací je potřeba školení = kurz po kurzu, jízdní zácvik, vlastní autorizace před pověřenou osobou dopravce majícího oprávnění k řízení této řady. Tak to mají u Regiojetu co dělat, aby to vše měli včas hotové. Konkrétně u řady 150/151 je v platnosti řada výnosů… Číst vice »
Ty woe………
Strojvedoucí byl z RJ a osvědčení kde je zapsaná ř.150/ř.151 není jen výsada strojvedoucích ČD.Mají je bývalí strojvedoucí ČD jezdící u jiných dopravců. Stejný případ dopravce si najme od státních ZSSK ř.131 a jezdí na nich i bývali fíři z Carga co na nich jezdili a mají je zapsané v osvědčení .Ti co na tom vživotě nebyli samozřejmě teorie ,jízdní zácvik autorizace řady.
To, že ČD zkoušky neuznávají neznamená, že to platí obecně. Fíra, který E499.2 znal u Náhodného, to převlečením trička nezapomene.
Pokud je to mezi cargem a ČD,tak jak píšete,tak snad je načase se definitivně oddělit. Pochopení bych měl pro rozdílové zkoušky např. pro WTB 163,363,takhle vím,že k matce se nikdy nevrátím.
To platilo dříve, dnes je potřeba nějak dostat znalosti z předpisů dopravce na tu mašinu, protože třeba úkony dopravce před odjezdem vlaku, poměrně důležité, stanovuje každý dopravce sám. Národní dopravce má předpis D2, další dopravci mají také vnitřní předpisy, diametrálně odlišné.
No pane , vy budete minimálně doktor .
Netřeba mi přisuzovat hodnosti, jenom jsem se zeptal, jak to bude ošetřené po stránce strojvedoucího a legislativních předpokladů při pronájmu lokomotivy, na kterou dopravce který si lokomotivu pronajímá nemá vyškolený personál, aneb jak získat oprávnění k řízení řady hnacího vozidla bleskem, když je potřeba, nebo opačně, jak pronajímatel vyškolí svůj personál touže bleskovou rychlostí. Bohužel, kromě osobních názorů, na položené otázky zjevně odpovědi nebudou, což jsem více než očekával 🙂
Ty se neptáš, ty si chceš jen nechat potvrdit svoje myšlenkové pochody, které jsou ale úplně mimo….
Konečně odpověď opravdu k věci a plná věcných a odborných argumentů. Není spíš než vymejšlet takovu e erudovanou odpověď jednodušší prostě napsat, čí strojvedoucí vede vlak dopravce Regiojet lokomotivou dopravce ČD.
Zajímavá situace, jak z položené otázky, ve varech vydedukují, že je účelem otázky potvrzení myšlenkového pochodu.
Co chce pak případný tazatel potvrdit otázkou „kolik Vám je let“? 🙂 🙂
To bylo vyjádření za oba slinty , nějaká duševní porucha ?
Strojvedoucí ČD nemá znalost vnitřních předpisů dopravce, takže tato varianta padá. Strojvedoucí RJ znalý řady,kterou má zapsanou v osvědčení vydaným příslušným dopravcem u kterého jezdí není nic proti pokud majitel HDV s tím souhlasí. Pokud ne nabízí se varianta strojvedoucí dopravce spolu se strojvedoucím majitele HDV. Tento model před několika lety využil RJ při zapůjčení Ad hoc peršingu od tehdejšího DKV Olomouc.
Národní dopravce je i Leo Express a ten taky.pronajímá linty
Demence ve stádiu pokroku
Poznal jsem te, Zikmunde!
Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.
A rezijka . Bude platit ??? „Vtip“
Ve strojovně? Vždycky!
Blby sedačky ani si na ně nelehneš . A bohdá bude mít dveře kupé na čtyřhran .
No po těch všech prohlášeních o ČD co kdy pan Jančura kdy řekl, po těch všech provokacích, ať si kdo myslí co chce musí to být pro něj veliké ponížení muset si lokomotivu půjčit právě od těch “ špatných “ ČD a znamení toho že na tom z lokomotivami je asi dost špatně.
Je dobře že jen lokomotivu . Hlavně ať si nepůjčuje personál .
já s personálem ČD mám problém pouze výjimečně 😉 a to jezdím často
Taktéž jezdím relativně často . Rozdíl je v tom , že problém jsem u RJ nenačapal minimálně za stopadesát jízd vlakem . A další busem . A to vím , že to mnohdy nemají jednoduché . Oproti bezduchosti ČD . Ale i tam jsou příjemné vyjímky i přes tu líheň neschopnosti . Měli by si u ČD uvědomovat , že provozují službu .
Díky za mínusy . Kdyby jste se stejným zaujetím provozovali službu tak se tomu proklínanému Jančurovi přiblížíte . A možná i Leošovskýmu pojetí dopravy
a jaké tedy máte problémy s personáoem ČD???
a to si představte, že jsem včera viděl, jak na žlutém vlaku z Brna směr Bohumín nešli cestujícím otevřít dveře první třídy, já myslel, že to se stává jen u pojízdných šrotů ČD, a ejhle ono se to stalo i u super hyper moderního dokonale žlutého vlaku, který povýšil cestování na vyšší úroveň 😀 😀
PS: berte příspěvek s nadhledem, chtěl jsem ukázat, že svět není jen modrožlutý
A ja som cestoval Regiojetom keď ešte u nás nna Slovenksu strašn konkurovali ZSSK, v mojom vagóne ani jedno WC nefunkčné, musel som prejsť ešte 2 vagóny aby som nedopadol ako bezmaturitné Hrábě Šajzenberg
Pucka to je přezdívka nebo jméno? Bo na Liptově je to prý synonymum slova kokot.
Tak význam ani jedno nefunkčné znamená, že boli všetky funkčné, tak načo si šiel dva vagóny vedľa ty pucka?
Já bych řek,že tenhle váš příspěvek právě dokazuje,že váš svět je modrožlutý.
Po té úpravě pátečních vlaků by to chtělo v článku zvýšit i jejich celkový počet.;-)
Pokud je slušné nájemné, tak v pořádku.
Je to jen muj pocit, nebo je to skutecne tak, ze cim vetsi ptakovina, tim vice komentaru? 🤣
Vstoupit do diskuze..Tohle není ptákovina, ale naopak náznak poměrně zásadního průlomu na českém železničním trhu.. Dopravci, kteří si donedávna dělali jen a jen naschvály začali spolupracovat..
Žádný průlom. Je to normální, akorát se poprvé stalo, že ten, co o této konkurenci neměl jiná, než posměšná slova, si od ní krátkodobě pronajal stroj.
Nouzových odtahů už bylo víc.
nejde o ptákoviny.
nejvíce komentářů mají vždy ty články, ve kterých se objeví klíčová slova: režijky, regiojet a arriva
=) =) =)
Nevím no nebo servilní vedení? Aby to bylo i oboustranné.
Nevím no, ti co prudili proti dotacím pro čd. Atd. Poláci jezdí ve Flirtech. Už i Srbové jezdí ve flirtech – nejspíš taky z dotací.. Ps v červené barvě..
Spíš mícháte do byznysu holčičí způsoby a srdíčko.
No, třeba Slováci jsou s holčičími způsoby docela úspěšní.Tu školení nocování ve vagonu..
To není neviditelná ruka trhu, ale viditelná politická rozhodnutí. A neslintejte, že když lokomotiva stojí nevydělává. Pokud chci někde převálcovat konkurencí tak nebudu pomáhat. Pokud chci někde uspět na několik let a mít příjem třebaže na 10 let . Tak mě pár drobných nevytrhne. Prostě politika, prostě někdo rozhodne a basta. Jinak jdeš od válu.
Zase na druhou stranu, o kolik blíž by ČD byly k tomu údajnému cíli RJ převálcovat, když by mu ty lokomotivy nepůjčily? Myslím, ze tohle je hezký příklad, kdy se dají najít stejně dobré argumenty pro i proti a je to opravdu spíš politicke vidění, na kterou stranu se kdo přikloní.
Přesně tak. Tím, že tu lokomotivu nepůjčí, tak nedokáží nic jiného, než že se na ně ukáže prstem, že udělají cokoliv, jen aby poškodili konkurenci. Takto naopak mohou ukazovat svoji „dobrosrdečnost“ a velkorysost s heslem, že „všichni zákazníci jsou pro ně na prvním místě“.
+ navíc je to ještě proplacená reklama. Co jiného může cestující čekající na vlak zaujmout, než modrá lokomotiva v čele žlutého vlaku? Jinými slovy ČD za toto rozhodnutí tleskám.
Tenhle aspekt (reklamu) příliš přeceňujete. Já vím, že je to v sociální bublině „vláčkařů“ těžko uvěřitelné, ale většina normálních cestujících barvu lokomotivy stěží zaznamená. A i když si všimnou, tak z toho stejně nic vyvozovat nebudou.
Přál bych vám vidět dnes ráno cestující na perone v Pardubicích když tam RJ přijížděl. Jejich zmateně pohledy. Mohu vám zaručit že si toho všiml naprosto kazdy. 😀
A vyvodili z toho co? Žlutý vlak táhla modrá lokomotiva? Do rána na to zapomenou.
No já jen že jste psal že si toho skoro nikdo ani nevšimne. Pro ČD opravdu dobrá reklama souhlasím s BoH.
Upřímně, moc tomu nevěřím. Že jste si všiml Vy a další vláčkaři, to je mi jasné. Zbytek cestujících to prostě barva lokomotivy nezajímá. A o nějakém účinky na cestující lze též úspěšně pochybovat. Lidé co cestují s RJ těžko přejdou k ČD protože si všimli, že jim půjčili lokomotivu.
blbost!
Pokud má člověk rozlišovací schopnost takovou aby si do vlaku RGJ koupil jízdenku RGJ, tak evidentně rozlišuje dopravce.
A žlutý vlak s modrou lokomotivou ČD definitně zaujme skoro každého.
Všimli si toho jedině proto, že si mysleli, že PRAGOTRON i staniční rozhlas pochybily a nepřijíždí jejich „nejdokonalejší a nejžlutější“ nejlepší vlak, ale nějaké hnusné „státní“ šroty, kterými onijet nechtějí.
Nesouhlasím. Mnoho lidí cestuje „tím žlutým vlakem“ a pokud bude k nástupišti, kde má přijet žlutý vlak, tak bude přijíždět modrý vlak, tak je to minimálně zaujme (samozřejmě to neplatí v případě, že se na vlak poprvé podívá, až tam bude stát vagón).
Nepřijde modrý vlak, ale jenom modrá lokomotiva. Pokud si všimnou (opakuji, že lokomotiva běžné lidi nijak nebere), tak do rána o tom nebudou vědět.
No a? Vy si snad pamatujete, co dávali včera za reklamy v televizi? O to přeci vůbec nejde. A já jsem ani nikde nenapsal, že uvidí modrou lokomotivu a budou utíkat rovnou za ČD…
Pražák
Také souhlasím s BoH.
Zde nejde o nějakou reklamu. Ale mnohem o víc.
ČD se zapůjčením lokomotivy stane v očích veřejnosti, jakousi formou mírumilovné záchrany. Které jde opravdu o cestující veřejnost. V tomto smyslu Pražáku, velmi podceňujete sílu sociálních sítí.
K tomu bych určitě připočtl další faktor. Až jednou zase budou ČD kasírovat finance za pozemky pod kolejema nebo za nebe nad nádražím, tak veřejnost, i ta co cestuje se Žlutým, nebude mít problém to zkousnout. A navíc, půjčením mašiny žlutýmu konkurentovi, ČD do budoucna zamezí jeho držkování na jejich adresu.
„A navíc, půjčením mašiny žlutýmu konkurentovi, ČD do budoucna zamezí jeho držkování na jejich adresu.“
Zjevně neznáte pořekadlo, že „jedna vlaštovka jaro nedělá“: to by taková situace musela nastávat minimálně několikrát měsíčně a informace o ní by se musely objevovat i v médiích, která nesledují téměř výhradně jen „vláčkaři“!
Jelikož žluté vlaky mívají občas i stříbrné a zelené lokomotivy, myslím, že to cestující přežijí.
přežíjí, ale podlě mě si lokomotivy čd všimne více lidí..mnohem více než když na běžném vlaku jede něco v najbrtu a něco v červené barvě nebo u rj něco zeleného..protože tady jde o rozlišení dopravce a pokud si myslím, že jede můj vlak regiojetu a přijíží modrá lokomotiva čd tak to prostě zaujme z toho důvodu..ne protože by všichni řešili jaká to je lokomotiva..to opravdu lidi neřeší..ale tenhle nátěr a tohle logo mají v hlavě „to není můj vlak“ takže si toho prostě všimnou
Půjčil by si jinde . RJ má klid a ČD práci . Proč se někam přiklánět . Prostě kšeft pro oba výhodný . Za kvalitu cestujícím ručí RJ .
A v lokomotivě se nevezou.
Samosebou, že kámošovi a podporovateli premiéra Bureše se pomoc neodmítá. To by taky brzo mohlo dojít k další výměně generála na ČD.
Kámošovi? Netuším,ale ne každý podnikatel,podotýkám úspěšný podnikatel podnikající bez zrůdných dotací,jenž je členem babišova hnutí,hýká blahem-viz dnešní rozhovor pan pekař a poslanec Bláha z Liberce na DVTV.
Tak majitel Seznam CZ zcela jistě vzal státní zakázku, jinak by úspěšnou firmu nemohl vybudovat. Ano, vzal! Tak vidíte! Leze Babišovi do … hnízda.
Ale už se nedívejte na to, že to bylo za méně než 50.000 Kč. A už vůbec ne na datum.
Jo kámošovi. Na autobusech vozil předvolební plakáty Burešova Bude líp.
Tak si to shrňme : před 30 lety se všeobecně usoudilo, že unitární železnice vykazuje vady, které nutí zavádět tržní principy i do tohoto technologicky uzavřeného módu dopravy. Dnes se lze z různých náznaků dobrat k poznání (půjčování lokomotiv, ŽESNAD.CZ apod.), že trh na dráze vykazuje určité vady, které… No a tak to v různých dobových kulisách jde pořád dokola již od roku 1839….😊😉
Jediné co „trh na dráze vykazuje“ je to, že dopravce bez letité historie nemá dost odstavených strojů, které v případě nutnosti vytáhne z kopřiv. V případě neočekávaných problémů musí sáhnout jinam.
Ale to není pouze případ dráhy. Pokud se mi v továrně porouchá zařízení, nemám náhradní a oprava bude trvat déle než si mohu dovolit, také si pronajmu náhradní zařízení, nebo celou službu jinde.
Pokud se mladé rodině pokazí auto a nemohou si vzít od rodičů, nebo staré z garáže, také jdou do půjčovny….
Stále je běžné, že když hospodskému nepřivezou zboží, nebo přijde moc lidí, nebo … a dochází mu pivo, tak zvedne telefon a poptává bečku u konkurence. Aby měl pivo. A konkurenti vědí, že když mu pomůžou, tak pomůže někdy zase on jim. Nesmí to být moc často. Tohle je naprosto normální.
Ovšem pokud je někdo dement, neplatí, jenom řve, jako jistý Boycott, tak holt bude bojkotován. Boycott se k zaměstnancům choval hodně špatně. Zhruba na úrovni Lágru/Gulagu. Tak ho bojkotovali a nikdo k němu nešel pracovat.
„Stále je běžné, že když hospodskému nepřivezou zboží, nebo přijde moc lidí, nebo … a dochází mu pivo, tak zvedne telefon a poptává bečku u konkurence.“
Kdy jste se s tím, prosím, setkal naposled? Co jáběžně netočí víc druhů piva, vím, tak ve větších místech zavolá nanejvýš nějakého „překupníka“, který mu jinak pivo stejně dodává, a na venkově, pokud bude maximálně prodávat „lahváče“ až do chvíle, než ho zase zavezou – ale do sousední vsi pro sud rozhodně dneska nikdo nepojede, i kdyby ten sousední hospodský čepoval stejné druhy piva.
Já bych se na něho vykašlal…Stejne ho tady nikdo nechce a nepotřebuje…A speciálne pro Trondu, neplatí tam rezijka
Ale no tak, dědo… Jen na území ČR se vyskytují kromě ČD, ještě 4 povšimnutíhodní dopravci – a to RegioJet, Leo Express a menší Arriva a GWTR – a ti si běžně můžou vypomáhat – pokud ne – jsou tu zahraniční dopravci OBB, ZSSK, DB…
///dále ještě pididopravci JHMD (úzkokolejka spojující 2 kraje) a KŽC Doprava provozující „muzejní exponáty“ v běžné dopravě ///
Protestuji. KŽC má i moderní vozidla.
Postavené na muzejních exponátech.. Nic proti mravencům, ale todle se upřít nedá
Generální mandatář: Je to míněno jen jako vtip nebo to opravdu myslíte vážně?? To jako tu příšernost pojmenovanou Mravenec vyrobenou z motoráků 810??? Jel jsem v tom jednou na zkoušku Masaryčka – Čakovice a čistě ze zdravotních důvodů už vážně nikdy více!!! Ty vibrace ve voze jsou vážně neúnosné – klepal jsem se ještě 2 hodiny poté!! A nesouměrnost částí vozů čelo – tělo o několik centimetrů zalepený izolačkou radši nekomentovat…
Pak se člověk diví, že v té železnici je takový bordel…
mluvte za sebe laskavě, já ho tady chcu a potřebuju
Naopak, je velice důležitý a potřebný. Kam bychom to jinak jen s ČD dopracovali???? Ale ano, neplatí tam režijka, takže je to mnohým trnem v oku a nechtějí ho. To vcelku chápu….
To je běžný způsob uvažování. Tedy „uvažování“: „Já to nepotřebuju, tak to nemá důvod existovat.“ Většinou je takové „uvažování“ projevem závisti a egoismu, případně dokonce touhy ubližovat druhým: „Já nepotřebuju housle, tak mu přerazím ruce, aby šel makat k lopatě!“ Ano, osoby rozumu zakaleného.
CD jdou dobrym prikladem, jak to delat. Uvital bych dale jeste vzajemne uznavani jizdnich dokladu na nekomercnich spojich, aby to bylo pro cestujici dokonale a jednotnost tarifu, aby bylo cestovani jeste jednodussi oproti chaosu od Kraju. Vypomoc pri mimoradnostech by melo hyt nekde zakotveno ve smlouvach nebo v zakone o drahach.
Je mimořádnost a „mimořádnost“. Rozhodně není mimořádností provozovat dopravu takřka bez provozní zálohy.
A je otázka, zda to půjčili po oslovení a vzájemné dohodě a pak je vše v pořádku, nebo zatlačil politik aby jeli za každou cenu. Sám pan generální patří ke straně, která vidí cíl v patřičném smrsknutí ČD na minimum a její likvidaci…
Míříte teďka k tomu, že díky „spolehlivosti“ strojů řady 380 jich bude na záloze více, než bylo dosud?
Na výkonech kde má být ř. 380 není možné nasadit ř. 150.2. Všechny 380-tky zajíždějí pod střídavinu
Neuhýbejte od otázky 😉
neměla by to být otázka na výrobce?
Výrobce vyrobil a prodal. Servis v ceně nebyl.
Že je ta mašina zmetek, která se snad ani normálně udržovat, je neoddiskutovatelná věc. Máslo na hlavě má jak výrobce že to vyrobil, tak i dopravce že to koupil.
Myslel jsem ty 2 ojeté Taury, které ČD pořídily. A pak to, že ř. 380 do turnusu půjde 15+5 namísto 16+4 (záloha), což se nezvládalo díky servisu.
No ještě jste zapomněl na možný vliv vyšších mocí a sil. Co když to ČD nenařídil Andy ale třeba Zednáři nebo Ilumináti?
Špagetové mosntrum! Pastafariáni! Cedník na hlavu a zlé pryč!
já myslím, že ti zlí žlutí zkrátka přišli na nádraží, tam uviděli stát modrou lokomotivu a řekli si, že by se jim hodila. Tak ji sbalili a je to.
Jak si myslíte, že se dá lokomotiva půjčit jinak, než na základě dohody a smlouvy?
A to jim to půjčí i se strojvedoucím, nebo bez?
bez
To máte opravdu ověřené? My lokomotivu půjčíme buď s naším strojvedoucím nebo se strojvedoucím námi autorizovaným, který pak případně hlídá ostatní strojvedoucí dané firmy…
ano, opravdu ověřené. myslím, že v RJ je hodně fírů, kteří se 150 umí:)
To samozřejmě vím, přesto i v případě nouze peníze jsou peníze…
Myslíte jo? Tak aby ten vlak dojel..
Tady jde o to, že půjčit ji se strojvedoucím, to by byli docela riskeři. Protože fíra ČD nemá žádné znalosti předpisů dopravce RJ (ekv. V15, D2, atd…) Sice jsou prakticky stejně téměř totožné (opsané), ale kdyby něco, tak by byla firma i ten fíra docela v hajzlu….
A nešlo by toto vyřešit stylem, ČD dají fíru, ale za RJ tam bude nějaký pilot?
A k čemu by taková „umělá přezaměstnanost“ byla? ČD nemají strojvedoucích nazbyt, RJ na ty vlaky strojvedoucího má. Tak proč by tam měli jet ve dvou? Když půjdu do půjčovny aut a půjčím si auto, na které mám ŘP, také mi k němu nedají řidiče. Když si půjdu půjčit traktor nebo autobus, na které ŘP nemám, půjčím si ho i s řidičem.
Nedělejme věci složitější než ve skutečnosti jsou…
Když budete chtít půjčit něco vyjímečného a drahého, tak jedině s řidičem. Třeba ty dlouhé Lincolny vám do ruky nedají a můžete mít řidičák třeba na všechno.
To záleží na tom, kdo jste. Pokud jste Jay Leno, tak vám půjčí ledacos. Pokud jste Čurda, tak ani hovnocuc.
Za RJ předpisy, vědět co znamená když vlakoš se stewardy na na sebe opisují červené pusinky a zelená srdíčka (zavření dveří, souhlas k odjezdu).
Za ČD bezpečnost, pilot hlídá že se mašina nerozbije a možná i podmínky pojištění.
Fakt že když si věří, tak pilot za ČD není nutný. Pokud zná předpisy,a seznámí a umí řídíš mašinu jeden člověk, je to ok.
Hádám, že u RJ bude pár lidí, kteří tutéž trasu na Banánech jezdili před změnou zaměstnavatele.
PS: Není li člověku dovoleno změnit zaměstnavatele, stává se nevolníkem.
Že by tržní síly už měly od nového grafikonu mírně navrch?
Skvělý pristupod obou dopravců 🙂 Jaký to rozdíl v přístupu RjxLE k cestujícím-Zatímco Le, když jim zdechne tramvaj, pošlou lidi pěšky, RJ se snaží získat náhradu, byť se to finančně nemusí vyplatit. Moc dobře ví, že jde o reputaci železnice jako celku.. Snad na to budou brát zřetel i objednatelé 🙂
Zajímavé je % zrušených spojů, a taky styl náhrady.
Když Leo poslal tramvaj na Pardubicko, proplatil jízdu s konkurencí a ještě dal kredit na příště. A objednavatel může brát zřetel i na to, že na jeho spojích jela větší než objednaná kapacita.
Kdo jiný než Leo vrátí hotově víc než cenu vlastní jízdenky?
Těžko říct, protože ostatní neruší spoje bez náhrady 🙂 A sorry, jako cestující mě primárně a snad i jedině zajímá, zda dojedu do cíle, opravdu ne nějaká kompenzace, která je mi, zvlášť ve špičce, kdy jsou všechny vlaky na pane, úplně k nicemu… Je hezké, že vyzdvihuje nadkapacitu, ale už jste v LE řešili pracovněprávní důsledky toho, že na začátku provozu vlaku Le Orlice byli odmítání stojící cestující? Několikrát jsem byl toho svědkem a z pohledu MD jde o velmi hrubě porušení smlouvy, které však dosud nebylo nijak trestáno…
Už jsem dostal proplaceno víc než cenu jízdenky od ČD i od Arrivy.
Arriva nenabídla v případě zrušení vlaku nic náhradního, ale proplatila použitý dražší linkový autobus, ČD daly souhlas s použitím taxi, který si sám seženu, následně se cukaly s výmluvou, že jízdenku PID jsem nekoupil od nich, ale nakonec jako velkou milost a výjimku proplatily. Koukal jsem se do podmínek PIDu … po právu, každý dopravce odpovídá za svůj kus cesty, nehledě na to, že na taxi mě nasměrovaly a proplatit slíbily prostřednictvím průvodčího, který mě kontroloval a na jízdenku napsal číslo souhlasu … .
PetrN – a ČD nemá tramvaje??? A co je, prosím, ten slavný Interpanter a RegioPanter??? Je to elektrická vlaková jednotka ze stejné rodiny vlaků, jako má LE. Prostě příměsto – a ČR je tak malá že to bez problému stačí na všechny strany 100 km od Prahy, Brna i Ostravy, co je delší než přibližně 100km už se jmenuje InterPanter – stejná tramvaj o jeden až dva články delší…
A s jakým logem bude jezdit?
Aspoň bych logo ČD přelepil dočasným žlutým logem „ČD-Jet“.
ČD svůj RJ má dokonce i jet … jenom gio není gio ale rail- ….
To už začal za RJ s ČD vyjednávat Kupec? 🙂
Peníze jsou potřebné a dobrý hospodář je přímo ze zákona…
Po snad už úplně všech dopravcích v ČR došlo i na České dráhy, a.s.
Ale to není vina ČD, ale toho, jak Jančura naprosto nesmyslně a zbytečně prudil – je zajímavé, že s jinými dopravci se ČD na lecčem původně dokázaly dohodnout celkem v pohodě, ale po jeho agresivním vstupu na železniční síť už v tom dál ani nebylo možné pokračovat, protože by to napadl.
Jasně. Jančura dělal volty. 🙂
Jančura ať si prudí jak chce, toto on nevyjednává…
To jakože po roce 2012 nemohly ČD zapůjčit lokomotivu jinému dopravci. A přitom mezi Prahou a Ostravou jezdila vyrovnávky polská EP09 a „Deset českých Peršingů zamířilo do polského pronájmu“. To je název článku.
Ty jsi zase chytrý jak rádio….
Protože ti ostatní dopravci jako kdysi Viamont jim sebrali malinkou lokálku, ale Praha – Ostrava je prostě top trasa, kde má vlak obrovskej smysl a kde jím cestuje obrovský množství lidí a to už si jen tak v klidu nikdo vzít nenechá. A udělat si neplacenou reklamu plyváním na konkurenci je geniální tah, věrný přívržence ČD to zvedne ze židle, ale ti by s ním stejně nejeli a zbytek to může dostat do jeho vlaku. To je stejný jako Škoda vs Hyundai, mnoho lidí to nezkousne, ale rozvířilo to hladinu pěkně a o to přece jde
Jenže averze ČD zesílila i proti tomu Viamontu, dnes GW Train Regio a hodně spolupráce se ukončilo.
Vždy prospěje místo okopávání kotníků férová spolupráce.
Souhlas, ostatně to ČD jistě nedělají zadarmo. Takže win-win.
Soudruzi z OSŽ asi budou mít špatné spaní, konkurent je v jejich světě třídní nepřítel, ale kdo by je bral vážně 😉
„Konkurent“ samozřejmě je „třídní nepřítel“, ale není jeho vinou, že situace dospěla do stavu nesmyslné konkurence v i v tom, co by logicky mělo být jediným IDS, na němž by se podíleli všichni tou měrou, jakou by chtěli a na jakou by stačili!
Kdyby Jančura nebyl ve svých „dřevních dobách“ tak arogantní provokatér, tak by se vše vyvíjelo úplně jinak …
dopravák: Otázka je, jestli by měl Jančura úspěch, kdyby nebyl provokatér.
Všimně te si prosím několika faktorů po příchodu Regiojetu do železniční dopravy:
1) zvýšení kvality služeb na konkurenčních tratích
2) růst počtu cestujících
3) přestalo se mluvit o tom, že se osbní doprava sama neuživí (byť v objednávce MD, krajů).
Mimochodem vlaky pendolino byli v roce 2011 ve ztrátě 400 milionů Kč, po nástupu konkurence a pádu cen za lístek na polovinu jsou v zisku (dle údajů od vrcholného managmentu ČD)
Pendolino nikdy v zisku nebylo, ne kvuli provozu ale kvuli vysokým odpisum z vysoké pořizovací ceny.
Filip: Odpisy skonřili někdy v roce 2017-2018. Pendolina prošla rekonstrukcí, která nebyla zadarmo, navíc jejich údržba je také dražší než u lokomotiv a vagónů. Takže je otázka, zda-li si nyní na sebe skutečně dokážou vydělat.
Jak jinak? ČD by nezakázaly GWTR prodávat modré jízdenky? ČD by připustily integraci Benešova do PID dřív než začala jezdit Arriva?
To dodnes také nechápu, proč se tak stalo.
Ne, konkurent je konkurent a nikoliv třídní nepřítel jehož je třeba zničit za jakoukoliv cenu. Takhle může přemýšlet jen odborář zamrzlý v 80. letech. Pracuji v oboru kde je konkurence velmi ostrá, ale to nikomu nebrání se s konkurencí u konkrétního business casu spojit pokud to oběma stranám dává smysl. Peníze jsou vždy na prvním místě.
A tohle je přesně ta situace, ČD mají lokomotivu, kterou těch pár dní nepotřebují, dostanou za to zaplaceno a ještě si udělají malé PR.
RJ lokomotivu nemá, tak si ji půjčí. Typická win-win situace, nikdo o nic nepřišel a všichni svým způsobem vydělali.
Akorát druhej management ČD (odbory) si teď bude muset zvýšit dávky léků na žlučník.
Zdá se, že dopravci pochopili, že u většiny cestujících může za problémy „dráha“ a že každý odřeknutý spoj libovolného dopravce je negativní reklamou nejen pro něj, ale zároveň i pro „dráhu“ jako celek, tedy vlastně pro všechny dopravce.
No tak zrovna na Ostravu moc lidí do busů a aut přecházet nebude..
Mozna mam jen spatne info, ale v patek by pry mel „potkan“ jet 1006/1009/1018 🙂
Tyto informace nemáme. To, co je v textu, je potvrzené ČD.
Tak se omlouvám, po opětovném ověření opravdu ještě na pátek.
Nic se neděje, proto jsem na to slušně upozornil, můžu se mýlit 🙂
Tak nakonec se musím omluvit já:-)Ještě jsme to prověřili a opravdu bude i v pátek. Takže díky za upozornění.
Tak to má být. Žabomyší války na železnici jsou nesmysl. Největší konkurence ČD není Regiojet, ale auto.
máte pravdu, ale měl by se dle toho také chovat regiojet, tedy především jeho majitel
K technické spolupráci ČD-RJ nedochází i protože se ČD svazují vlastními předpisy. Při ledovkové kalamitě ČD odmítly diesely od ČD-Cargo, přece matka nebude dceři platit za nájem. Když je situace na kterou dispečer ČD nemá předpis, tak řešení neexistuje. Přesto, když u Velimi spadla zeď, tak lokomotiva RJ táhla modrý vlak.
K tržní spolupráci – byly doby, kdy GWT mohl prodat jízdenku do jakékoliv stanice ČD. Ale dohodě o vzájemném prodeji/uznávání jízdenek dneska ČD brání. A do vzniku SJT asi i bude.
Podobně držkatej vůči konkurenci byl i Kupec, nemají si co vyčítat!
No tak takový manýry, jako Radim, který si v televizní debatě s Žaludou nasazoval klaunský nos, vždy když Žaluda mluvil, to tu nikdo jiný neměl.
Jistě – a protože je známo, že „vrána k vráně sedá“, tak si také laskavě povšimněte kde ten lotr Kupec nakonec zakotvil …
To má jednoduché řeséní. Zpoplatnit veškerou individualni automobilovou dopravu dle ujetých km a hmotnosti vozidla. Tecgnoligie na to už jsou..
Tak na to je technologie od nepaměti a sice spotřební daň na pohonné hmoty. V tomhle ohledu mi přijde například poměrně absurdní existence dálničních známek u nás nebo silniční daně v Německu. Je to jenom způsob, jak daňovou zátěž rozložit do víc položek, aby lidi nenadavali.
Spotřební daň plati všichni, tedy i dopravci ve verejné dopravě. A ti železnični platí i za použití dopravní ceta. Takže by to bylo jen narovnáni soucasnéhovstavi, kdy je individualbí motorizmus zcela nes?stémově zvýhodňován.
Spotřební daň nicméně neřeší využití různých silnic různé kapacity a kvality a také je nepoměrně nízká. Proč by nemohla být silniční doprava zpoplatněna stejně jako je železniční, tedy na kilometr podle třídy silnice? Navíc by pak do budoucna bylo možné skrze tento poplatek řídit dopravu, kdy by byla jízda ve špičce dražší a motivovalo by to tak řidiče jezdit i v sedle, kde by nezpůsobovali zácpy, což by ve výsledku pomohlo všem řidičům.
Super nápad. Dělám od sedmi, tak pojedu v jedenáct, abych nepřekážel na silnici.
Že jo. Ale je pořád spousta těch, co jsou pro povinné místenky, ač jde v principu o totéž. 🙂
Povinné místenkových je nekolik málo procent vlaků v dálkové, které nejsou o jednávány MD a pak paskvil na R8
Taky si říkám. Jožin se potřebuje dostat na půl šesté do garáží MHD. No, první autobus mu jede v devět, takže začne jezdit až od půl jedenácté. Jako těžko Jožina donutíte, aby po práci vyšlapal těch 100 pater nahoru. No nedivte se, na Lhotu je to 300 metrů převýšení.
V tom abyste jel na sedmou vám nikdo bebrání.
Daně tvoří zhruba polovinu ceny paliva. 50 % zdanění vám přijde nízké? LTO pamatujete? Abyste při drakonických daních nenahrál černému trhu a „skvělá“ myšlenka − zakázat lidem jezdit autem − nevedla k rozbujení mafie.
Zpiplatněni použiti silnice není zákaz jizdy. O zákazu tady nepadlo ani slovo.
Ale různá výše zpoplatnění téhož úseku jen v závislosti na denní době za předpokladu neexistence alternativy už v pořádku není a jde jen a pouze o další formu finančního zatížení.
A předmětem černého trhu bude co? Nějak mi uniká postata vašeho vyjádření.
Předmětem černého trhu bude nezdaněné palivo, jak prosté milý Watsone
Však už máme dálniční známky
Dálniční známky jsou pochybný paušál a ne za ujeté km, A co ostatní silnice?
A kdo náhodou pojede sám v autě tak bude muset povinně vzít dalšího spolucestujícího, viď? Tak tohle funguje na Kubě možná v Severni Korei, ale tyhle komoušske manýry tady nezaváděj!!!
Kde to čtete v mém příspěvkz?
Jak to tam funguje , nevím, ale v jiných zemích to začíná být normální.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nemecko-vyhrazeny-pruh-autobus.A191107_103611_automoto_fdv
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/novozelandsti-ridici-zneuzivaji-nafukovaci-panny-a-figuriny-40200269
Buspruh kde je „bus“ definován jako „víc lidí na palubě“ podle mě v pořádku.
Lepší než v Praze, kde je to MHD (i když veze vzduch) a taxi.
A jak definujete „víc lidí na palubě“? Je to „+1“, „kapacita vozidla – maximálně jeden“, nebo kolik?
Větší počet cestujících v autě je docela běžný.
„Auta s nejméně třemi lidmi budou v Německu jezdit v pruhu pro autobusy
nafukovací panny … Vozí je na sedadlech spolucestujících, aby mohli využívat silniční pruhy vyhrazené pro vozidla se třemi a více pasažéry“
Takových vět najdete gůglením mnoho.
A co obyvatelé oblastí, kde je hromadná doprava špatně použitelná (čti: nepoužitelná)? Dojíždím do práce 22km autem necelou půlhodinu, ale VHD se dvěma přestupy přes dvě hodiny každá cesta. Případně 50 minut vlakem bez přestupu a pak 7km pěšky. Tak si nechte svoje rozumy. Kdyby to mělo smysl, také jezdím VHD, ale ne každý bydlí třeba v Pardubicích.
Mno tak jsou takoví, kteří by těm lidem na vesnici auto zakázali s poznámkou, že můžou být rádi, že je tam stát nechá bydlet. Nebudu raději odkazovat…
To je váš nápad? Protože něco takocého zde zaznělo jenom od vás.
Doplnit systém veřejné dopravy tak, aby byla aspoň ta možnost VHD se dvěma přestupy něco přes dvě hodiny každá cesta … často není ani to! A samozřejmě kromě velkých měst i při funkční veřejné dopravě za běžného počasí na čas i operativnost vlastní auto bude často vyhrávat, i pokud už nikoli cenou.
Prostě zaplatíte zapoužití silnice. Stejně jako zaplatí železniční dopravce.
Co je na tomto názoru špatně? Sypače a jejich obsluha je zdarma? Všude překážející odstavená ,pardon zaparkovaná auta na pozemcích patřící obcím , jejichž majitelé bezohledně parkují na travnikach chodnících v ulicích a to vše zdarma . Opravy silnic mostu výstavba parkovišť obchvatu … A to vše jako dar automobilistům . Proč by nemělo být toto zpoplatněno? Nebo je povinností obce když si pořídíte vůz zařídit vám parkoviště a silnice ? Takže když si pořídím letadlo mohu vyžadovat letiště? Nejlépe na náměstí abych to neměl daleko. Rozvoj individuální motodopravy je krom lenosti zejména způsobeny tím , že si řidiči nemusí… Číst vice »
Nechci nijak kohokoli nutit do nepohodlí , ani nechci komukoli něco podsouvat či nařizovat. A vím že všude není polabská nížina , ale – jak je nad 5 C jezdím do práce 19 km na kole. To by jste nevěřili , jak jsem po takové jízdě ráno v 7 hod odpočatý , jak je jízda kdy tupě nedrepim na říti osvobozující. Jo a průměrně mi to trvá 45 min. Když prší a je zima tak 1,5 hod v vhd. Taky alternativa.
To máte dobrou fyzičku. Já bych tu svoji trasu na kole denně nedal. Vzdálenost by až tak nevadila, ale výškový profil ano. Viz trasa, kterou jezdím autem: https://mapy.cz/s/kumocupavu
Na kole by to bylo víceméně podobné, jen bych se snažil vyhnout hlavní silnici (okresky v zimě nesjízdné).
No jo , no . To je opravdu trasa ideální pro auto. To bude vhd vždy ,,neobslouzitelne,, .
Jak jsem psal- ne všude je novinka s větrem v zádech.
Doporučuji vstoupit s tímto programem do voleb.
Už diskuse k tomuto tématu ukazuje, jakou sílu má automobilová lobby. Jako téma do voleb by to m9hlo být třeba pro zelené. Jinak si myslím že by se spotřební daň měla rozposte spíše do zdravotnictvi nebo školstvi. Béžná údrzba silnic by si méli uhrsdit sami uživatelé silnic.
Ale soudruhu, proč tak složitě, vždyť stačí auta jen zakázat ne? Dneska už je to i v módě, za pár let to bude i politicky průchozí.