Konec Regionov na severu. S pětiměsíčním zpoždění vyrazila v Ústeckém kraji Desira Českých drah
Siemens Desiro Českých drah v barvách Ústeckého kraje v Děčíně. Foto: České dráhy
Ke zpoždění došlo kvůli schvalování jednotek.
Tak včera jsem měla možnost s tímto vlakem jet z Děčína do Rumburku. Venku vedro, ve vlaku jela klimatizace a zároveň topení. Ve vlaku bylo nedýchatelno. Tohle ještě nebylo to nejhorší, co na mne čekalo. Když jsem v Rumburku chtěla vystoupit z vlaku, tak výstup z vlaku byl vysoko nad perónem. Protože mám potíže s páteří, k chůzi používám francouzské hole. Z výstupem z vlaku mi musel pomoci průvodčí. Venku na vlaku jsem viděla, že je vlak uspořádán i pro kola a kočárky. No nevím, jak někdo bude kočárek, nebo kolo nakládat do vlaku, když je perón nízko a nástup… Číst vice »
Když se opravovalo nádraží v Rumburku, mluvilo se i o bezbariérových nastupištích. Jen že udělaly jen trochu zvýšené štěrkové peróny a tím to skončilo. Při tom sem dojíždí postižení do chráněné dílny, je tu přestupní stanice a bezbariérová nástupiště stále nikde…
Další typ do sbírky vozidel? To budou mít opravny radost.
V Děčíně provozují Desira již mnoho let, takže v depu zkušenosti mají.
To si dělají srandu, skoro čtvrt miliardy za 6 těchto ho*en??? To tam měli nechat ty Regionovy.
No…
Je to ted takove nostalgicke svezeni. Na U8 v zelenem rekonstuovanem vlaku hlasi stanice pruvodci. Wifi, usb a tlacitka na vyzadani zastaveni chybi.
A na zpatecni ceste nakladni lokomotiva s osobnimi vagony 😀
Tlačítka na zastávku na znamení tam jsou, jinak tragédie, zkrátka Desiro.
Tak proč se průvodčí všech vyptával, jestli někdo nebude vystupovat na některé ze zastávek na znamení?
Rekonstruovaný interiér ještě není.
No a už je analýza? Vyplatily se? Kraje jsou spokojené s investicí? To je zaklad pro další investice ne? Nebo jen teče dál? Nové boty jsou super, někomu vydrží sezónu , kdo o ně pečuje i deset.
Aspoň budou náhradní za chcíplé.
Jsem slyšel, že i v Olomouci jsou nějaké jednotky z druhé ruky, které brzy začnou jezdit… 😀
Jo ? A fakt tak jsou nebo je to kec?
Kusem, který fungoval bez opravy, jsem jel v červnu 2021. Tak někde existovat musí…
V Olomouci jsou nějaké Stadlery, ne teda přímo šuplíky, ale takový hnusný z kopřiv vytažený vraky, co víc nejezdí než jezdí.
Takže (konečně) dojde k nevypravování 810 na U6 a U11 místo Spiderů a šoupnou se tam děčínský regíny? Nebo půjdou jinam mimo region?
Zrovna zde nasazení 809 je z důvodů špatného stavu tratě ze strany SŽ, kdy jak Spider tak Regina trpí na podvozek a rám. Už začala náprava a jakmile to bude v celé délce vrátí se Spider zpět.
regina ma stejny podvozek jak 809 ne ?
Ale o 2 nápravy víc…
U toho 809 ale tolik nevadí že se víc opotřebuje, protože už stejně brzo nebude potřeba
Koukám, že ten slavnej najbrt se pomalu všude vytrácí.
Na nátěr to nejezdí Karle.. Třeba ZVON/VVO se s DÚK dohodnou takto: máte Desira s německými papíry > Prodloužení U28 a U8 do Ebersbachu povoleno… RS1 ili Desiro tyto jednotky/motorové vozy mohou v budoucnu znamenat obnovování lienk do Německa, kéž by DLB spolupracovali s ČD na linkách s Desiry, je třeba více propojit ZVON+DÚK/IDOL+VVO vlaky, autobusy už nestačí. Kéž by se obnovili místo T-linek pravidelné linky U27,U26 společně s posílením U8+U28 ze strany Trilexu L2/L4/Snad TLX R22(po soutěži)/ L7. Teoreticky nemusí být Rumburk definitivní konečnou stanicí pro L4,U8,U28 a R22 když to má německé papíry je třeba toho využít. Je… Číst vice »
Spíš než lokálky je potřeba druhá dvojkolejná trať do Německa, která umožní provoz nákladních vlaků bez nutnosti postrků či dělení souprav. Ideálně s trolejí, aby se nemuselo přepřahat.
Koukáš blbě..chce to zajít na oční
ČD si svým přístupem ke corporate identity totálně uzavřely cestu k budování značky – záměr? hloupost? likvidace? vznik nového subjektů? prodej?
Vždyť je to jen cirkus. Mělo to zůstat barevně podle trakcí a bylo by.
To jim vadilo? Správně, smlouva je smlouva a musí se dodržet. Jen kdyby to už konečně ČD donutilo vyřadit všechny hnusné stísněné chcipaky 810, zejména ty s pidisedadly!!! I ty Regionova nahrazují v podstatě onetinami s končící životnosti! Ta se technický počítá na 20 let. O stáří Develop zrekonstruovaných chcipaku 810 ani nemluvě, ty se vyráběly do roku 1986!.
Bože, komu jsi to duši dal?
810 se vyřadí a začnou s nimi jezdit soukromníci, nebojte nepřijdete o ně.
Už se stalo, mnoho jich soukromníci pořídili. Dokonce má možnost si ji sám pořídit, ceny provozních jsou srovnatelné s novým osobním automobilem či ojetým autobusem.
https://www.ceskedrahy.cz/pro-partnery/prodej-nepotrebnych-vozidel-zasob
Tak s těma lidi vozit nemůžou, bo ČD si dalo podmínku, že se s nima nesmí hlásit do soutěží.
To je mongolský?
Tak furt stokrát lepší ty 810, 809 a Regíny, než německý odpad. Ústecký kraj je smetišně německých ojetin a někteří tomu ještě tleskají.
https://www.autoforum.cz/fascinace/bugatti-kdysi-stavelo-nejrychlejsi-a-nejluxusnejsi-vlaky-sveta-automobilce-to-tenkrat-zachranilo-kuzi/…
Tak šup..možná ještě pá souprav někde stojí..:-))
A co?
Humor?
Z dnešního pohledu alá Orange Country Choppers:
Vemte 2 šetilitrové šestiválce z autobusu, dejte je za sebe a máte stejný zdvihový objem (Bugatti měl 12,8 litru) a zhruba trojnásobný výkon (Bugatti měl 200 koní). Pojede to jak z praku. Tak ještě tu kastli pro autobus, pro 48 lidí nebude problém, s patrákem i salonek.
Jen … kam, u všech rohatých, nacpat ten 12válcový motor 4x?!
Zůstaly tomu i německé papíry?
Jo, protože budou jezdit i přes Bad Schandau.
Dnes už to jelo i přes Bad, viděno na vlastní oči.
Došla německá Desira nebo jaký byl k tomu důvod?
do teď si pronajímali ČD od Němců, teď chtějí pronájem Němci od ČD.
Jedno červený je nemocný…
Ono DB v Drazdanech nema desira obecně a personál taky ne.. proto dieselnetz vypadá jak vypadá a na dost mistech jezdi NAD
Jo, a ČD má o dvě Desira víc, takže na tom pronájmu DB mohou i nějaké to Euro trhnout. Personál je stejně pouze ČD.
Spíš aby byly zastoupitelné.
No super. Tak to se budou moci R poslat tam, kde ještě jezdí 810.
Někam se mi vytratila písmenka a ze slova Reginy zbylo jen R 🙁
Mám podobný problém, klávesnici poctivě písmeno po písmenu přesně natukam každé slovo a ten vul počítač nakonec použije ten svůj “ skvělý“ slovník a vlepi mi do textu nějakou hovadinu, která tam neměla být. Prostě z diktátu by ten blb počítač dostal pětku s vykřičníkem.
Tak si tu pitomost autokorekturní vypněte.
Proč by se měly dávat horší vlaky tam, kde stačí 810?
dotaz trochu mimo, kdy vyjede ESMERALDA, čd řidali že ji sprovozní, ale do teď nic
🤦
Esmeraldu v devadesátkách sbalil José Armando, ta už nevyjede.
V tomhle případě spíš Kassandra, ale ta je provozní xD
Desiro zajíždí i do Varnsdorfu.
Ano, tam funguje zajímavá linka Rumburk – Varnsdorf – Mikulášovice – Sebnitz – Bad Schandau – Děčín. Dobrý tip na víkendové výlety.
Od té doby, co už do Mikulášovic nejezdí normální vlak, tak netřeba se tam namáhat.
Hm, červená těm Desirum sluší mnohem víc. Ale co bychom chtěli od Ústeckého kraje, že. A v tomhle nátěru budou splývat s přírodou a budou tak špatně vidět např. i na přejezdech.
Zajímavá argumentace.
Ale zase na podzim a v zimě budou vidět o to líp, ne?
To asi splývat nebudou. Nenapadá mě kde by byla v přírodě tak jasně svítivá zelená barva.Ale s tím, že červená jim sluší nejvíc souhlasím
Červená sluší vozidlům obecně.
Akorát je první vypálená.
Pořád lepší vyšisovaná pastelová červená než oloupaný krycí lak s metalízy 🙂
arriva má v tom jejich nátěru desira teda hezčí než červená a spousty dalších kombo je lepší jak červená..ale tahle zelená se zrovna nepovedla
No tak vzhledem k tomu, že ta zelená je barva společnosti Doprava Ústeckého kraje, tak asi těžko mohla být jiná.
no regiojet ukazuje, že mohla být jiná, já nerozporuju o tom odkud ta zelenáa „vane“, jen říkám, že není hezká, ale zároveň nesouhlasím, že desiru sluší nějak výrazně i červená od DB, třeba arrivácký desira v tý jejich barvě vypadají moc dobře a nebo i různé jiné varianty vypadají dobře
Rybníček brčálník, teda dneska i kdejaké koupaliště…
Za mne trapne tyhle regionalni natery, akorat dalsi vizualnismog, jaky by bilboardy nestacily. IMO by ty vlaky mohly zustat v corp nateru jednotlivych dopravcu
Mohly, v některých krajích to tak mají. Ale 30 různých nátěrů 30 různých dopravců mi teda přijde jako horší vizuální smog než když „všechny“ (ano jsou tam různé výjimky a přesahy) dopravní prostředky v kraji mají cca jednu barvu.
To je vlastně pravda, mel jsem na mysli jen vlaky, ale je fakt, ze treba v Plzeňském kraji jsou barevne slazene s vlaky i busy (ac tedy take ne nejaka nadhera), kde je tech dopravcu asi o dost vice, nez u vlaků
Tam je to teprve guláš, 2 stejně vypadající pantografy a jeden je ČD a druhý Arriva a pak poznejte, kterým máte jet.
každej pes,jiná ves
když můžou jezdit černý mašiny…..
Z ho*na bič neupleteš, jak se říká. Ať je to červený nebo zelený, pořád stejně odporný.
Dnes jsem se tímto Desirem svezl. Interiér prakticky původní ale udržovaný, funkční a neurazí. Ovšem na to, že už jsou tyto Desira nějaký čas v ČR a notabene několik měsíců byli odstavené v Děčínském depu, tak se na modernizaci ani nesáhlo. Sedačky jsou původní ale pohodlné a čisté. Zarazila mě absence informačního systému. V horní části čelního skla byla vylepený papír velikosti A4 a na něm napsána cílová stanice. Což díky sklonu čelního skla a slunečního odrazu, bylo stejně nečitelné. Informaci se cestující dozví až z A4 na bočních dveřích. Palubní hlášení příští a cílové stanice, velmi poctivě, nahrazoval pan… Číst vice »
A co byste chtěli, když se vám to nelíbí tak by stačily původní 810+010 ne?
Chtěl by zjevně to, co je už dnes v železniční dopravě normální.
Chtěl by to, co každý dnes už asi očekává. To že jsou někde jinde oproti 810 neznamená, že každý musí držet hubu a krok a spokojit se s něčím, co už je dnes pod očekávatelnou úroveň. Naštěstí Desiro je kvalitní jednotka, která neurazí ani v tomto stavu. Ale je to škoda.
Vtip roku dobrý. Desiro bylo vždycky to nejhorší, co tam můžou dát.
810 je kvalitní vozidlo 22. století.
Jasně že by stačily, byly by 100x lepší než tehle německá odpornost.
To je vtip, že? Než tenhle německý exkrement je hezčí a lepší uplně všechno.
Další kraj, který si plete, kdo je vlastníkem vozidel
To je pořád dokola. Kdyby ten kraj tuhle srandu nezaplatil, můžou si ČD ta vozidla naložit do kopru. A pokud by se krajské podmínky zdály ČD nedůstojné, nemusí smlouvu s krajem uzavírat. Jak prosté.
Já řekl, že se to zdálo nedůstojné ČD? Já nejsem žádný mluvčí ČD, jen jsem řekl svůj názor, a to že kraje si ukusují víc, než je zdrávo, a jestli to chtějí dělat takto, tak ať si zrovna založí vlastního dopravce, získají všechna potřebná oprávnění a můžou jezdit.
Proto píšu „by“, jen abych předešel proslovům na téma důstojnost na železnici od dalších přispěvatelů.
Kdo platí, ten poroučí. Kdo nabízí, může odmítnout. Světe div se, ale tenhle princip obchodu je tu od pradávna. To platilo už u směnného obchodu.
Ano, lidové se tomu říká: Či chleba jíš, toho píseň zpívej! A ČD by si měly uvědomit, co jím Dělá z ostudy kabát!!!
Strašné kydy. Váš je v kapitalismu vyloženě škoda.
Takže jste PRO to aby se dále zvětšila konkurence v železniční dopravě a klesl podíl přepravených ČD??
dneska do drážní dopravy už kecá kdokoliv,proto je v tom takovej binec jakej je
No jo, za časů ČSD, to byla dráha symbolem pořádku.
/s
Co kraj požaduje neférově, kde využívá sílu?
Po Jančurovi by kraj zcela jistě krajské barvy nepožadoval…
Přesně, on si Jančura ty Pesy pro ÚK nalakoval/polepil zeleně z vlastní iniciativy… 😀
A já něco takového říkám?
Zkuste si poposednout, třeba se ten ganglion prokrví.
Ono to bylo ve smlouvě, kterou dráhy vysoutěžily.
Nemusely se hlásit, pokud jim existenčně vadí polep do krajských barev.
Další diskutér, který si plete, kdo je objednatelem dopravy.
Mmch. mají být leasingové vlaku v barvách leasingové společnosti?
Klidně, vlastník by měl rozhodovat, a pokud to chce protistrana jinak, tak se svolením vlastníka, ne diktatem.
Však vlastník souhlasí, žádný problém.
Jestli to je natřené proti vůli vlastníka, kontaktujte policii
Objednavatel si objednává právě tu dopravu, jestli chce mít vlastní barevné schéma tak buď se svolením vlastníka vozidel, nebo ať si pořídí vlastní.
Vlastník to milerád svolil.
Doplnění: Stejně by to nejspíš nechtěl nechat červené po DB, tak to nabarví klidně nazeleno.
A peníze na pořízení těch vozidel se berou kde?
Aha, v tom poplatku za dopravu. Takže tam je odpověď. To chce klid, Dominiku.
Jedlová…..To může být příjemné svezení. Čistě ze zvědavosti – jakou zde dosáhne Desiro rychlost a za jak dlouho po rozjezdu?
Myšleno do stoupání.
Desiro má výbornou akceleraci, i do kopce.
Ale z kopce na volnoběh moc nejede.
To je dobře. Mám to krapet z ruky, ale rád bych se tam s ním svezl.
Rozhodně o nic nepřicházíte,
Haha. Už jsem tam s tím jel, svezení je to stejně strašné, jako jakýmkoliv jiným Desirem. Teda spíš horší, protože tam nefungovala klimatizace.
úžasné nápadité barevné schéma. gratuluji
ustecaci se maji….a jak to bude jinde, vi nekdo? treba PLzensky kraj linka P21 – jezdily zraloky, ty zmizely a misto nich stale zlute regiohruzy
Na této lince do Rumburka jezdily taky žraloci. To bylo docela ujdoucí. Pak je dali jinam a dali tam Regíny, ty jsou lepší, tam se dá otevřít okno a teď tenhle německej hnus.
Proč nátěr zeleno-bílý? UK požaduje pouze tu zelenou část, zbytek je na dopravci. RJ má jednotky přirozeně zeleno-žluté, tak u ČD bych čekal zeleno-modrou.
Protože bílé dveře už to Desiro mělo…? Myslím že zelená v kombinaci s ČD modrou by vypadala dost špatně.
i RS1 mají tuhle kombinaci a tam to nebylo o bílých dveřích..prostě se v ČD tak někdo rozhodl..
U neměckých šrotů zkopírovali původní barevné schéma, jen červenou nahradili želenou a krémovou bílou. Díky tomu, že šuplíky vypadají designově pěkně, tak i ten nátěr docela vyniká. Jak ale může něco vypadat pěkně na něčem, co vypadá jak ho*no?
tak ted už je v těch nátěrech ale úplnej binec…
Ta malá modernizace tedy znamená další odklad (plného) nasazení těch vozu?
Turnusovany jsou 4 a je jich 6, takže by to vliv mít nemělo, jen budou chvili bez Wi-Fi a zasuvek
2ks určitě hned jezdit nebudou…možná příští rok…takže zatím 4…občas bude Regina nebo vozy…
a proč nebudou jezdit ?
Zatím se s nimi nepočítá do provozu…jsou neschopný…
No, je to o náhodě, když jsem se ve čtvrtek byl projet, tak zrovna jsem chytnul tu hnusnou.
To by bylo super.
To se mají. V STČ na S6 skoro furt regionovy, i když by měly být nasazovány jen 847
No jo, květen se chýlí ke konci a masivní předávání 847 – které mělo v květnu nastat – stále nikde.
tak schválena řada 847 už je, takže se může postupně přebírat.
Díky za zprávu 🙂
Na Havlíčkobrodsku už jednotky 847 jezdí. Příjemná náhrada za Regionovy!
Ano, 2 kusy. S masivnějším přejímáním se čeká právě na to schválení, které Tomariero potvrdil, takže by se to mělo rozjet ve větším měřítku.
A určitě šlo hlavně o schválení a ne o nízkou spolehlivost? Vypravení vozidel může být omezeno obojím…
Jak může být příjmená náhrada něco s klimatizací za něco s otevíracíma oknama?
Tak to jedině dobře.
„Nahradí zejména jednotky Regionova“
a lokomotivy 743.2 s vozy Bdtn 🙂
Na železnici neexistuje žádný „konec“ nějakého vozidla. Přesnější je pojem „až do první mimořádnosti“ která obvykle nastává hned v příštím měsíci…
Proč by tomu mělo tak být v tomto případě, kdy dlouhodobě provozní vlaky jen stály na papíry?
Jde o první jednotku Českých drah, která jezdí v zelených barvách Dopravy Ústeckého kraje.
RS1 pokud vím už druhým, nebo třetím rokem jezdí v zeleném kabátu na Litoměřicku 🙂
To není v rozporu, RS1 je motorový vůz, Desiro je jednotka. Ale to jsou prkotiny 🙂
Pardon autorovi, to mi nedošlo 🙂
Souhlas, na RS1 jsem zapomněl, diky
Jedná se o slevu ve výši 6,7%.
Spokojenost je myslím na obou stranách, dráhy ušetřili víc než je stála ta pokuta.
A my se aspoň mohli svézt pořádným vlakem.