Konec Regionov na další trati, návrat přímých vlaků do Norimberku. Co přinese nový grafikon na západě

Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhyZahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy

Na Šumavu začnou v létě jezdit kapacitnější autobusy.

Odebírat
Upozornit na
guest
68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PřemekJ

V zásadě dobrý počin. Uvidíme, co udělá vyšší hmotnost nových souprav se svrškem, nedejbůh při MU se spodkem.

sotous

Přestup v Chebu z R15 na RE směr Norimberk i zpět bude 3 minuty, a možnost přestupu neukazuje IDOS ani ČD/pokud si neupravíte přestupní dobu ze „standartní“ do např „2 min“/ Proto je otázka zda to vůbec bude bráno jako přestupní vazba, a nebo se bude v IDOSech upravovat, má někdo info?

platamond

Stačí se podívat do JŘ, v Chebu je přípoj 3 min (hrana/hrana) resp. 4 min (ostatní). Přestup to tedy spíše nenajde, protože nikdo nebude schopen garantovat hrana/hrana.

Sap1k

Osobně to risknu cestou z Mnichova, když to nevyjde, tak holt ztratím hodinu a pojedu P1 + U2 + U51.

Mohammed Husein Mi-chhal

Zapadni Cechy me vubec nezajimaji!

Klimaticon

Tak proč se vyjadřujete.

hroch.obojzivelny

Ale nepovídejte… Teda vlastně povídejte! Co všechno vás ještě nezajímá?

Karel

Zapadni Cechy mě taky nezajímají, jelikož nevím kde se Zapadni Cechy nachází.

Karl vB.

To je dobře, že jste nám to oznámil.
Například já bych bez této zásadní informace asi neusnul.

Josef Pešek

Řeším na zítra cestu ze Špičáku do Plzně vlakem. Může mi někdo vysvětlit, proč jsou rychlíky do 13.12. do Prahy nahrazeny autobusem a osobáky do Klatov ne? Mám si to vysvětlit tak, že je mimo sezónu, a tak se ušetří, když se pošle místo vlaku autobus Alžbětín-Nýrsko?

Tomariero

V Alžbětině nelze obracet lokomotivu z důvodu prací na německé straně.

Most

A to ještě buďte rád, že u nás jede ta NAD do Klatov (byť nechápu proč 754 netočí na Špičáku) a neodřekli oba páry bez náhrady v celé trase až do Prahy, jako by se stalo v Německu a je to osvědčenou praxí DB při výlukách na jednokolejce Immenstadt-Oberstdorf.

Petr

Ty regionovy, to je neštěstí 😪některý věci nechodí jak mají už od doby co to bylo vyrobený, každý den se řeší jiná závada, strašně pretechnizovany

Hask

No tak to není pravda.. Regina ještě jde

Juraj

Není to žádný výkřik techniky, ale zase vyloženě na lokálkách to splňuje hned několik klíčových bodů, včetně bezbariérovosti.

Člověk to ocení tím víc, když jede s kočárkem nebo kolem, a on najednou místo regíny dorazí honecker. To je vyloženě k zlosti.

Luboš Beneš

Bohužel zrovna ve stoupání na Špičák to dost nedává.

marcel.stancl

Bude hezké spojení Praha – Cheb – Nurnberg! Ale tím, že znehodnotili tu celoměsíční jízdenku po DB pro cizince nesmyslným předplatným tak je to celé na 3,14ču.

Pavel

Vrátí se někdy přímý spoj Praha-Norimberk?

bindera

Praha – Norimberk – Paříž

Jozef

Mokré sny…

Kamui

Třeba jednou, až bude VRT do Drážďan, tak se přímého spoje Praha – Paříž (mimo Norimberk) ještě dočkáme.

Kamui

Bohužel asi ne. Výběrové řízení na Ex6 běží, a není poptávána možnost prodloužení do Německa.

Tomáš Záruba

Tipoval bych až časem přes Domažlice.

Jan Mazůrek

Podle titulku, to vypadá, že ano a přesunou tam Regionovy…

vladki

Na německé straně to jezdí dieselová klopidla, takže ten přestup bude ještě dlouho potřeba.

Jan

Kdybych si udělal čárku při každé informaci o konci Regionov, tak už by se mi nevešly ani na A4…

Hask

Tak to je snad dobrá informace?

Jan

Jenomže je vzápětí vždycky vyvrácená…

Jiří Kocurek

Záloha je něco, co mít musíte, ale v nejlepším případě ji nebudete potřebovat.
Mít na záloze nové vozidlo je drahé, mít tam Regionovu … a nepotřebovat ji, to je ideální kombinace.

Jan

Asi jo…

Francimorka

Chtělo by ty spesnaky prodloužit z Chebu až do Varů a dále přes Žatec a Kladno do Prahy 🙂

bindera

BEMU ?

Michal M

Z Varů do Prahy přes Žatec bude jezdit kdo?

Francimorka

Ty co jezdí přes Ústí nebo Cheb

platamond

Jako že všichni 3? Ono Ústí-Cheb je o poloprázdné 5 vozovce s obrovskou výměnou mezi lokálními cíly.

Miroslav

Jezdil jsem tudy ve druhé polovině sedmdesátých roků docela často (do Ostrova). Bylo to super, kuřácká první třída, oddíl snad úplně vždy jen pro sebe (alespoň cestou z Prahy), cena něco lehce přes CSK 60. Výjimkou byly roky, kdy na Krušnohoru jezdil Ganz z Hungarie. To jsem někdy oželel dvě hodiny a jel jím. Ta první třída s dřevěnými dveřmi neměla chybu. A navíc WR.

Kubrt

Ano; tohle spojení bylo zoufale nekonkureceschopné už v 70. letech, natož dnes.

Jaaa

Nesmysl, časově by vyšlo líp než Krušnohor. A že lidi tím vlakem z Prahy až za Chomutov jezdí…

MartinS.

Jenže ten Krušnohor mezi Chomutovem a Prahou nabere cestující v Jirkově, Mostě, Bílině, Teplicích, Ústí… to je oblast s 240 tisíci obyvatel. Přes Žatec – Kladno je jen ten Žatec 19 tisíc. Jízdní doba rychlíku K. Vary – Praha hl. n. přes Ústí a K. Vary – Praha Mas. n. přes Žatec by byla přibližně stejná, nutno počítat s přepřahem v Chomutově nebo v Žatci.

Luboš Beneš

Přepřah v Chomutově, dráty do tunelu u Března zatím nedorazily.

Josef Pešek

Nikdo. Normální člověk pojede po dálnici autobusem nebo autem.

Jaaa

Já. I se současnými couráky a dvojím přestupem mi to vychází líp, než jet na Hlavák a potom Krušnohorem přes Ústí.

mezera

Vlakem vychází nejlépe vzdálenost i cena přes Žatec a Lužnou a Hostivice. Jízdenka OneTicket (1xJednosměrná 2.tř 1osoba) 136km(274kč)Praha hln-Hostivice-Žatec-Chomutov 153km(306kč)Praha hln-Lovos.-Třebív.-Most-Chomutov 162km(323kč)Praha hln-Beroun-Lužná-Žatec-Chomutov 177km(351kč)Praha hln–Ústí nL-Chomutov 239km(469kč)Praha hln–Plzeň hln-Žatec-Chomutov Že jízdenka vlakem (SJT – OneTicket) vychází dráž než jízda autobusem, to je dílo ministerstva dopravy. Jak se podporují strukturálně postižené kraje, jak se staví dálnice D6 či D7 a jaká je podpora železnice přes Žatec (s tím souvisí projetá vzdálenost a cena jízdenky), to se ptejte politiků (vláda a volení zastupitelé = kraj, poslanci, senátoři, prezident). pozn. 1) D6 Praha – Karlovy Vary, v povozu cca 60% D7 Praha –… Číst vice »

Jiří Kocurek

: D Tak začneme: Přes Blatno!

Jan

A hlavně na závěr za odměnu přes hlubočepský Semmering za to utrpení…

Adam Ř

a nakonec kudrlinku: ze Smíchova na Hlavák přes Malešice – když už nemůžeme konkurovat Krušnohoru rychlostí, můžeme konkurovat kudrlinkama na cestě

Luboš Beneš

Bývávalo…

marcel.stancl

Jak to mají Němci s trakcí Norimberk – Zwickau – Chemnitz – Dresden? Tam je to dost rozestavěné?

Milan

Do Prahy jediné přes plzeň.

Twix

Z Drážďan do Hofu je to nějakou dobu v elektrice. Zbytek ve hvězdách.

Petr

Všude dochází ke zlepšení a v Praze ve středních čechách je to neustále přetrvávající pekelná ostuda.

Kdy se konečně dožijeme nových souprav na trati Praha + Vrané – Čerčany a Čerčany – Zruč? Sakra vždyť je to už ostuda neskutečných rozměrů a z trati se stává skanzen hrůz

Hask

Vy už ty příspěvky jen kopírujeme.

Někdo

No možnà ale zlepšení na 210je ve hvězdách.

Tomas

Za pár let ta budete mít D3, to stačí…. 😉

Marcel Štancl

jak komu? Asi není vše vhodné po dálnici vozit.

Milan

Jezdím vlakem z uvedeného hlavně mezi vraným a Prahou. Zaprvé Reginy zde slouží dobré a zadruhé není na té trati dlouhodobá smlouva s dopravcem – až Sčk s Prahou takovou uzavřou, tak je reálné pořídit na ní novější vozidla, aby se to dopravci vyplatilo.

Josef

Dobře jo? Vždyť minimálně dvakrát do týden to z technických důvodu nejede…

Luboš Beneš

Jsou to strašný stroje, ty už na dráze nemají léta co pohledávat.

Pan průvodčí

Zdroje nejsou neomezené. Tyto tratě okrajového významu si prostě musí ještě pár let počkat. Řeší se to tu s pravidelnou periodicitou. Kraj skutečně nema tolik zdrojů, aby vyřešil šlendrián a nicnedělání předchozích samospráv.

Karl vB.

Budete-li tu psát pořád jedno a to samé dokola u každého článku s regionálními novinkami v GVD 2025, začnete být považován za odnož jistého Axela Olcita.

marcel.stancl

S platností od 15. prosince začnou spěšné vlaky na této trati znovu jezdit přímo z Chebu až do Norimberku. Půjde to znovu do klopidel? Četl jsem, že 612 se již rozpadají a Němci uvažují o nové soupravě s naklápěním?

Movia

Klopidla tam byla i doteď, jen s přestupem v Marktredwitz

Marcel Štancl

Díky za info problém je v tom, že se kdysi přebytečných 612 zbavilo DB tím, že prodali do Chorvatska a nyní jich nemají dostatek. Navíc se v Německu drátuje rychleji než v Čechách tak uvidíme co bude dál.

Movia

Prosimvás, to není úplně pravda. Chorvati si kupovali 612 jako nové v rámci nevyužité opce DB, DB nic do Chorvatska neprodávala.

https://www.k-report.net/clanky/intercity-nagibni/

marcel.stancl

Uznávám Němci těch 8 vůbec nepřevzali a jezdí Zagreb – Split . To však nemění nic na situaci, že za 612 zatím není náhrada a už je na nich nákladná údržba.

Movia

A v Bavorsku mi přijde, zme v poslední době se drátuje spíš hubou, než aby bylo nějaký reálný pokrok vidět…

Josef Pešek

Řekl bych, že ani tou hubou ne.

Twix

Co se v Bavorsku za posledních 10 let zadrátovalo? Jedna trať do Lindau (částečně v B-W), úsek z Hofu směr Sasko a nová VRTka směr Durynsko?