Konec Regionov na další trati, návrat přímých vlaků do Norimberku. Co přinese nový grafikon na západě
Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy
Na Šumavu začnou v létě jezdit kapacitnější autobusy.
V zásadě dobrý počin. Uvidíme, co udělá vyšší hmotnost nových souprav se svrškem, nedejbůh při MU se spodkem.
Přestup v Chebu z R15 na RE směr Norimberk i zpět bude 3 minuty, a možnost přestupu neukazuje IDOS ani ČD/pokud si neupravíte přestupní dobu ze „standartní“ do např „2 min“/ Proto je otázka zda to vůbec bude bráno jako přestupní vazba, a nebo se bude v IDOSech upravovat, má někdo info?
Stačí se podívat do JŘ, v Chebu je přípoj 3 min (hrana/hrana) resp. 4 min (ostatní). Přestup to tedy spíše nenajde, protože nikdo nebude schopen garantovat hrana/hrana.
Osobně to risknu cestou z Mnichova, když to nevyjde, tak holt ztratím hodinu a pojedu P1 + U2 + U51.
Zapadni Cechy me vubec nezajimaji!
Tak proč se vyjadřujete.
Ale nepovídejte… Teda vlastně povídejte! Co všechno vás ještě nezajímá?
Zapadni Cechy mě taky nezajímají, jelikož nevím kde se Zapadni Cechy nachází.
To je dobře, že jste nám to oznámil.
Například já bych bez této zásadní informace asi neusnul.
Řeším na zítra cestu ze Špičáku do Plzně vlakem. Může mi někdo vysvětlit, proč jsou rychlíky do 13.12. do Prahy nahrazeny autobusem a osobáky do Klatov ne? Mám si to vysvětlit tak, že je mimo sezónu, a tak se ušetří, když se pošle místo vlaku autobus Alžbětín-Nýrsko?
V Alžbětině nelze obracet lokomotivu z důvodu prací na německé straně.
A to ještě buďte rád, že u nás jede ta NAD do Klatov (byť nechápu proč 754 netočí na Špičáku) a neodřekli oba páry bez náhrady v celé trase až do Prahy, jako by se stalo v Německu a je to osvědčenou praxí DB při výlukách na jednokolejce Immenstadt-Oberstdorf.
Ty regionovy, to je neštěstí 😪některý věci nechodí jak mají už od doby co to bylo vyrobený, každý den se řeší jiná závada, strašně pretechnizovany
No tak to není pravda.. Regina ještě jde
Není to žádný výkřik techniky, ale zase vyloženě na lokálkách to splňuje hned několik klíčových bodů, včetně bezbariérovosti.
Člověk to ocení tím víc, když jede s kočárkem nebo kolem, a on najednou místo regíny dorazí honecker. To je vyloženě k zlosti.
Bohužel zrovna ve stoupání na Špičák to dost nedává.
Bude hezké spojení Praha – Cheb – Nurnberg! Ale tím, že znehodnotili tu celoměsíční jízdenku po DB pro cizince nesmyslným předplatným tak je to celé na 3,14ču.
Vrátí se někdy přímý spoj Praha-Norimberk?
Praha – Norimberk – Paříž
Mokré sny…
Třeba jednou, až bude VRT do Drážďan, tak se přímého spoje Praha – Paříž (mimo Norimberk) ještě dočkáme.
Bohužel asi ne. Výběrové řízení na Ex6 běží, a není poptávána možnost prodloužení do Německa.
Tipoval bych až časem přes Domažlice.
Podle titulku, to vypadá, že ano a přesunou tam Regionovy…
Na německé straně to jezdí dieselová klopidla, takže ten přestup bude ještě dlouho potřeba.
Kdybych si udělal čárku při každé informaci o konci Regionov, tak už by se mi nevešly ani na A4…
Tak to je snad dobrá informace?
Jenomže je vzápětí vždycky vyvrácená…
Záloha je něco, co mít musíte, ale v nejlepším případě ji nebudete potřebovat.
Mít na záloze nové vozidlo je drahé, mít tam Regionovu … a nepotřebovat ji, to je ideální kombinace.
Asi jo…
Chtělo by ty spesnaky prodloužit z Chebu až do Varů a dále přes Žatec a Kladno do Prahy 🙂
BEMU ?
Z Varů do Prahy přes Žatec bude jezdit kdo?
Ty co jezdí přes Ústí nebo Cheb
Jako že všichni 3? Ono Ústí-Cheb je o poloprázdné 5 vozovce s obrovskou výměnou mezi lokálními cíly.
Jezdil jsem tudy ve druhé polovině sedmdesátých roků docela často (do Ostrova). Bylo to super, kuřácká první třída, oddíl snad úplně vždy jen pro sebe (alespoň cestou z Prahy), cena něco lehce přes CSK 60. Výjimkou byly roky, kdy na Krušnohoru jezdil Ganz z Hungarie. To jsem někdy oželel dvě hodiny a jel jím. Ta první třída s dřevěnými dveřmi neměla chybu. A navíc WR.
Ano; tohle spojení bylo zoufale nekonkureceschopné už v 70. letech, natož dnes.
Nesmysl, časově by vyšlo líp než Krušnohor. A že lidi tím vlakem z Prahy až za Chomutov jezdí…
Jenže ten Krušnohor mezi Chomutovem a Prahou nabere cestující v Jirkově, Mostě, Bílině, Teplicích, Ústí… to je oblast s 240 tisíci obyvatel. Přes Žatec – Kladno je jen ten Žatec 19 tisíc. Jízdní doba rychlíku K. Vary – Praha hl. n. přes Ústí a K. Vary – Praha Mas. n. přes Žatec by byla přibližně stejná, nutno počítat s přepřahem v Chomutově nebo v Žatci.
Přepřah v Chomutově, dráty do tunelu u Března zatím nedorazily.
Nikdo. Normální člověk pojede po dálnici autobusem nebo autem.
Já. I se současnými couráky a dvojím přestupem mi to vychází líp, než jet na Hlavák a potom Krušnohorem přes Ústí.
Vlakem vychází nejlépe vzdálenost i cena přes Žatec a Lužnou a Hostivice. Jízdenka OneTicket (1xJednosměrná 2.tř 1osoba) 136km(274kč)Praha hln-Hostivice-Žatec-Chomutov 153km(306kč)Praha hln-Lovos.-Třebív.-Most-Chomutov 162km(323kč)Praha hln-Beroun-Lužná-Žatec-Chomutov 177km(351kč)Praha hln–Ústí nL-Chomutov 239km(469kč)Praha hln–Plzeň hln-Žatec-Chomutov Že jízdenka vlakem (SJT – OneTicket) vychází dráž než jízda autobusem, to je dílo ministerstva dopravy. Jak se podporují strukturálně postižené kraje, jak se staví dálnice D6 či D7 a jaká je podpora železnice přes Žatec (s tím souvisí projetá vzdálenost a cena jízdenky), to se ptejte politiků (vláda a volení zastupitelé = kraj, poslanci, senátoři, prezident). pozn. 1) D6 Praha – Karlovy Vary, v povozu cca 60% D7 Praha –… Číst vice »
: D Tak začneme: Přes Blatno!
A hlavně na závěr za odměnu přes hlubočepský Semmering za to utrpení…
a nakonec kudrlinku: ze Smíchova na Hlavák přes Malešice – když už nemůžeme konkurovat Krušnohoru rychlostí, můžeme konkurovat kudrlinkama na cestě
Bývávalo…
Jak to mají Němci s trakcí Norimberk – Zwickau – Chemnitz – Dresden? Tam je to dost rozestavěné?
Do Prahy jediné přes plzeň.
Z Drážďan do Hofu je to nějakou dobu v elektrice. Zbytek ve hvězdách.
Všude dochází ke zlepšení a v Praze ve středních čechách je to neustále přetrvávající pekelná ostuda.
Kdy se konečně dožijeme nových souprav na trati Praha + Vrané – Čerčany a Čerčany – Zruč? Sakra vždyť je to už ostuda neskutečných rozměrů a z trati se stává skanzen hrůz
Vy už ty příspěvky jen kopírujeme.
No možnà ale zlepšení na 210je ve hvězdách.
Za pár let ta budete mít D3, to stačí…. 😉
jak komu? Asi není vše vhodné po dálnici vozit.
Jezdím vlakem z uvedeného hlavně mezi vraným a Prahou. Zaprvé Reginy zde slouží dobré a zadruhé není na té trati dlouhodobá smlouva s dopravcem – až Sčk s Prahou takovou uzavřou, tak je reálné pořídit na ní novější vozidla, aby se to dopravci vyplatilo.
Dobře jo? Vždyť minimálně dvakrát do týden to z technických důvodu nejede…
Jsou to strašný stroje, ty už na dráze nemají léta co pohledávat.
Zdroje nejsou neomezené. Tyto tratě okrajového významu si prostě musí ještě pár let počkat. Řeší se to tu s pravidelnou periodicitou. Kraj skutečně nema tolik zdrojů, aby vyřešil šlendrián a nicnedělání předchozích samospráv.
Budete-li tu psát pořád jedno a to samé dokola u každého článku s regionálními novinkami v GVD 2025, začnete být považován za odnož jistého Axela Olcita.
S platností od 15. prosince začnou spěšné vlaky na této trati znovu jezdit přímo z Chebu až do Norimberku. Půjde to znovu do klopidel? Četl jsem, že 612 se již rozpadají a Němci uvažují o nové soupravě s naklápěním?
Klopidla tam byla i doteď, jen s přestupem v Marktredwitz
Díky za info problém je v tom, že se kdysi přebytečných 612 zbavilo DB tím, že prodali do Chorvatska a nyní jich nemají dostatek. Navíc se v Německu drátuje rychleji než v Čechách tak uvidíme co bude dál.
Prosimvás, to není úplně pravda. Chorvati si kupovali 612 jako nové v rámci nevyužité opce DB, DB nic do Chorvatska neprodávala.
https://www.k-report.net/clanky/intercity-nagibni/
Uznávám Němci těch 8 vůbec nepřevzali a jezdí Zagreb – Split . To však nemění nic na situaci, že za 612 zatím není náhrada a už je na nich nákladná údržba.
A v Bavorsku mi přijde, zme v poslední době se drátuje spíš hubou, než aby bylo nějaký reálný pokrok vidět…
Řekl bych, že ani tou hubou ne.
Co se v Bavorsku za posledních 10 let zadrátovalo? Jedna trať do Lindau (částečně v B-W), úsek z Hofu směr Sasko a nová VRTka směr Durynsko?